Trekt meestal wel rechtquote:Op maandag 29 augustus 2005 08:47 schreef Orcaman1984 het volgende:
Hehe, ik heb gisteren voor het eerste keer mijn snaren verwisseld, begonnen een beetje te verkleuren... dus ik dacht ik vernieuw ze even!
Dit ging goed totdat ik de G-Snaar (Noem het maar even G-Snaar) erop deed, ik had gehoord dat ik alle snaren tijdens het rollen om de tuner strak moest houden, maar ik hield hem verkeerd strak en daardoor zit er nu een knik in... Ik denk dat 'ie nu niet meer zo goede geluid meer maakt, of wel??Maar omdat ik dus op dit moment geen nieuwe G-Snaar meer had, en ik graag verder wilde met gitaar spelen, heb ik de oude er maar weer opgezet. Nouja, nu heb ik wel duidelijk het verschil kunnen horen en zien tussen oude en nieuwe snaren...
Ibanez setje is wel oke bij de feedback ( Die met strat en 10 watt ibanez amp ) Stond er nog van te kijken hoe het klonk. En 10 watt is meer dan zat voor op je slaapkamer, met 10 watt kom je zelfs boven een drumstel uit.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:29 schreef axis303 het volgende:
Als je wilt beginnen met electisch gitaar (ben totale beginner), is het dan verstandig om zo'n setje aan te schaffen (versterker + gitaar + kabel en de hele mikmak) voor een kleine 200 euro of toch een fatsoenlijke gitaar + versterker los?
Bovendien, 10 watt zal wel genoeg zijn voor een slaapkamer-gitarist neem ik aan?
Ach ik heb afgelopen zondag 2 dunne e-snaren in 5 minuten tijd laten knappenquote:Op maandag 29 augustus 2005 08:47 schreef Orcaman1984 het volgende:
Hehe, ik heb gisteren voor het eerste keer mijn snaren verwisseld, begonnen een beetje te verkleuren... dus ik dacht ik vernieuw ze even!
Dit ging goed totdat ik de G-Snaar (Noem het maar even G-Snaar) erop deed, ik had gehoord dat ik alle snaren tijdens het rollen om de tuner strak moest houden, maar ik hield hem verkeerd strak en daardoor zit er nu een knik in... Ik denk dat 'ie nu niet meer zo goede geluid meer maakt, of wel??Maar omdat ik dus op dit moment geen nieuwe G-Snaar meer had, en ik graag verder wilde met gitaar spelen, heb ik de oude er maar weer opgezet. Nouja, nu heb ik wel duidelijk het verschil kunnen horen en zien tussen oude en nieuwe snaren...
Je bedoelt deze:quote:Op maandag 29 augustus 2005 16:11 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ibanez setje is wel oke bij de feedback ( Die met strat en 10 watt ibanez amp ) Stond er nog van te kijken hoe het klonk. En 10 watt is meer dan zat voor op je slaapkamer, met 10 watt kom je zelfs boven een drumstel uit.
Er zijn genoeg gratis online gitaarlessen om uit jezelf goed te leren spelen! Als je echt heel goed wilt worden kun je naar mijn mening beter gitaarles nemen, maar voorals hobby heb je genoeg aan internet...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zou ook wel willen leren gitaar spelen.
maar dan zonder dure lessen enzo
is dat een beetje te doen? zijn daar goeie materialen voor
ik heb nog nooit zo een ding aangeraakt.
Clapton heeft nooit gitaarles gehadquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:56 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg gratis online gitaarlessen om uit jezelf goed te leren spelen! Als je echt heel goed wilt worden kun je naar mijn mening beter gitaarles nemen, maar voorals hobby heb je genoeg aan internet...
maar ik denk niet dat clapton 20 jaar gelede elke dag netjes 2 uurtjes op internet zat te oefenenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:17 schreef axis303 het volgende:
[..]
Clapton heeft nooit gitaarles gehad![]()
Om nou iedereen met clapton te gaan vergelijken is nou ook niet echt terechtquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:17 schreef axis303 het volgende:
[..]
Clapton heeft nooit gitaarles gehad![]()
Ohjah das wel een goeie tipquote:Op donderdag 1 september 2005 15:15 schreef rs1978 het volgende:
Ik had vroeger ook veel moeite met barré grepen.
Je moet er eens bij stil staan dat als je bij een B akkoord met de wijsvinger(barré) op de 2e fret pakt, dat je 3 snaren al met je middelvinger, ringvinger en pink pakt. Je hoeft met je wijsvinger dus maar 2 snaren in de drukken: de onderste, en de op 1 na bovenste. Het is dus niet nodig om heel je wijsvinger zo hard mogelijk op de hals te drukken.
Welke zijn dan wel aan te raden? Ik wil met een zo goed mogelijk gitaar beginnen. Ben druk aan het kijken voor een goeie 2e hands voor max 150 euro (ik ben wel een beginneling).quote:Op donderdag 1 september 2005 14:46 schreef rs1978 het volgende:
Let op: op spaanse - en klassieke concert-gitaren zitten nylon snaren, ook al zijn de bovenste ook met metaal omwonden, de kern is nylon.
Neh, das de verkeerde instelling. Ik zie dat je in havo 5 zit dus dan zijn je handen meer dan groot genoeg. Het mooiste gezegde in het nederlands is ook hier van toepassing: oefening baart kunst. Het klinkt alsof je je nek niet goed vasthoudt met je linkerhand.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:23 schreef Markoe het volgende:
[..]
Ohjah das wel een goeie tip![]()
Nu moeten alleen mijn vingers nog groeien, ik kom er gewoon niet bij, als ik mijn wijsvinger op die 2e fret leg, dan kan ik met mijn middelvinger, wijsvinger en pink niet meer bij de 4e fret, ik kom er simpelweg niet bij...
Hmm, dan zal dat het wel zijn, bij de manier waarop ik het nu doe lukt het namelijk echt nietquote:Op donderdag 1 september 2005 15:52 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Neh, das de verkeerde instelling. Ik zie dat je in havo 5 zit dus dan zijn je handen meer dan groot genoeg. Het mooiste gezegde in het nederlands is ook hier van toepassing: oefening baart kunst. Het klinkt alsof je je nek niet goed vasthoudt met je linkerhand.
keyboard vinnik nog steeds wel cool, alleen jammer dat k het verleerd heb,..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:03 schreef Foxxy het volgende:
Zal ik er dan toch maar mee beginnen?
Ik heb er veel spijt van dat ik ooit voor het kneuzen-instrument 'keyboard' heb gekozen. En eigenlijk wil ik nog steeds gitaar leren spelen. Binnenkort toch maar eens een akoestische gitaar aanschaffen. Is het echt mogelijk om goed gitaar te leren spelen zonder leraar en heb je daar heel veel discipline voor nodig?
Dus als je op gehoor stemt, klopt er geen fuck van, maar als je hem gewoon met een apparaatje stemt (en er vervolgens niet meer aan gaat zitten frutten) klinkt 'ie wèl goed?quote:Op donderdag 1 september 2005 19:57 schreef MOD het volgende:
Hey mensen ik zit met een vaag probleem...
Als ik mijn gitaar stem met een apperaatje dan klinkt ie gewoon goed..
Maar zodra ik mijn gitaar stem op gehoor (E op fret 5 = A enz) dan issie zo vals als wat
Maar ook als ik hem heb gestemd op een apperaatje en ik doe dan nog ff op gehoor stemmen dan klopt er niks van
Wat kan dit zijn? Is mn hals misschien krom/scheef oid? Het is echt heel irritant..
Foute intonatie. Brug kan verkeerd zijn ingesteld (schuivertjes); hals kan krom zijn, er kunnen snaren van een verkeerde dikte opzitten etc. etc. etc.quote:Op vrijdag 2 september 2005 00:38 schreef MOD het volgende:
Nee het ligt niet aan mn gehoor, hij klinkt overduidelijk vals als ik op gehoor heb gestemd.
Bij mn acoustische gitaar stem ik hem op dezelfde manier, op gehoor, en die klinkt dan wel goed, so what's my bargle?
Je zegt het raar. Je zegt als je met apparaatje stemt is het goed maar als je dan op gehoor stemt is het verkeerd. Ik neem aan dat die dan gwoon goed is of misschien is je gehoor niet goed? Stem je verkeerd?quote:Op donderdag 1 september 2005 19:57 schreef MOD het volgende:
Hey mensen ik zit met een vaag probleem...
Als ik mijn gitaar stem met een apperaatje dan klinkt ie gewoon goed..
Maar zodra ik mijn gitaar stem op gehoor (E op fret 5 = A enz) dan issie zo vals als wat
Maar ook als ik hem heb gestemd op een apperaatje en ik doe dan nog ff op gehoor stemmen dan klopt er niks van
Wat kan dit zijn? Is mn hals misschien krom/scheef oid? Het is echt heel irritant..
Je moet onthouden dat als je je gitaar vasthoudt, je iedere vinger op een fret kan doen, dus zeg maar fret 1 t/m 4. Kan je dit niet, dan heb je je gitaar verkeerd vast. Je moet je duim ook onder tegen de hals steunen. Verder is et ook misschien handig dat je er rekening mee houdt dat het B-akkoord een doorgeschoven A-akkoord is.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:23 schreef Markoe het volgende:
[..]
Ohjah das wel een goeie tip![]()
Nu moeten alleen mijn vingers nog groeien, ik kom er gewoon niet bij, als ik mijn wijsvinger op die 2e fret leg, dan kan ik met mijn middelvinger, wijsvinger en pink niet meer bij de 4e fret, ik kom er simpelweg niet bij...
Je hebt ook een open-B akkoord. Ik denk dat het F akkoord het makkelijkste bare akkoord is om mee te beginnen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:34 schreef DuranK het volgende:
[..]
Je moet onthouden dat als je je gitaar vasthoudt, je iedere vinger op een fret kan doen, dus zeg maar fret 1 t/m 4. Kan je dit niet, dan heb je je gitaar verkeerd vast. Je moet je duim ook onder tegen de hals steunen. Verder is et ook misschien handig dat je er rekening mee houdt dat het B-akkoord een doorgeschoven A-akkoord is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |