abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 augustus 2005 @ 19:59:39 #181
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_30058885
Ik had voor 350 alles nieuw
Nieuwe gitaar, nieuwe 12watt versterkertje, kabeltjes enz
Maar dat was nieuw dus, ik denk dat je voor 200 euro wel een leuk gitaartje+versterkertje kan vinden op makrtplaats oid
Maar voor de betere shit kan je wel wat meer uitgeven.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  maandag 29 augustus 2005 @ 08:47:54 #182
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_30067126
Hehe, ik heb gisteren voor het eerste keer mijn snaren verwisseld, begonnen een beetje te verkleuren... dus ik dacht ik vernieuw ze even!

Dit ging goed totdat ik de G-Snaar (Noem het maar even G-Snaar) erop deed, ik had gehoord dat ik alle snaren tijdens het rollen om de tuner strak moest houden, maar ik hield hem verkeerd strak en daardoor zit er nu een knik in... Ik denk dat 'ie nu niet meer zo goede geluid meer maakt, of wel?? Maar omdat ik dus op dit moment geen nieuwe G-Snaar meer had, en ik graag verder wilde met gitaar spelen, heb ik de oude er maar weer opgezet. Nouja, nu heb ik wel duidelijk het verschil kunnen horen en zien tussen oude en nieuwe snaren...
  maandag 29 augustus 2005 @ 08:49:31 #183
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_30067144
Van de week maar even weer een stuk of drie nieuwe pakketjes snaren halen
pi_30074564
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 08:47 schreef Orcaman1984 het volgende:
Hehe, ik heb gisteren voor het eerste keer mijn snaren verwisseld, begonnen een beetje te verkleuren... dus ik dacht ik vernieuw ze even!

Dit ging goed totdat ik de G-Snaar (Noem het maar even G-Snaar) erop deed, ik had gehoord dat ik alle snaren tijdens het rollen om de tuner strak moest houden, maar ik hield hem verkeerd strak en daardoor zit er nu een knik in... Ik denk dat 'ie nu niet meer zo goede geluid meer maakt, of wel?? Maar omdat ik dus op dit moment geen nieuwe G-Snaar meer had, en ik graag verder wilde met gitaar spelen, heb ik de oude er maar weer opgezet. Nouja, nu heb ik wel duidelijk het verschil kunnen horen en zien tussen oude en nieuwe snaren...
Trekt meestal wel recht Snaren erop zetten is ook kut, ik probeer het nu al anderhalf jaar en het lukt vaak nogsteeds met moeite
pi_30074638
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:29 schreef axis303 het volgende:
Als je wilt beginnen met electisch gitaar (ben totale beginner), is het dan verstandig om zo'n setje aan te schaffen (versterker + gitaar + kabel en de hele mikmak) voor een kleine 200 euro of toch een fatsoenlijke gitaar + versterker los?

Bovendien, 10 watt zal wel genoeg zijn voor een slaapkamer-gitarist neem ik aan?
Ibanez setje is wel oke bij de feedback ( Die met strat en 10 watt ibanez amp ) Stond er nog van te kijken hoe het klonk. En 10 watt is meer dan zat voor op je slaapkamer, met 10 watt kom je zelfs boven een drumstel uit.
pi_30081420
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 08:47 schreef Orcaman1984 het volgende:

Ach ik heb afgelopen zondag 2 dunne e-snaren in 5 minuten tijd laten knappen Hij stond een beetje te hoog dus ik dacht, ik trek er een beetje aan, van mijn gitaar leraar geleerd En toen POING! Oke nieuwe eropzetten. Maar men maat zat erdoorheen te spelen dus ik hoorde niet hoe hoog ik em al had Dus toen heb ik em kapot gedraait De 3e maar door hem erop laten zetten
pi_30088706
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:11 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Ibanez setje is wel oke bij de feedback ( Die met strat en 10 watt ibanez amp ) Stond er nog van te kijken hoe het klonk. En 10 watt is meer dan zat voor op je slaapkamer, met 10 watt kom je zelfs boven een drumstel uit.
Je bedoelt deze:

http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=3751

Ziet er wel keurig uit ja voor die prijs.

Oh mên, mooi spul die Fender's op die andere pagina's, alleen zo duur
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:39:13 #188
118324 Beestig
4 8 15 16 23 42
pi_30091235
Heb sinds zaterdag ook ff een simpel akoestisch dingetje gehaald. Zat elke keer bij een vriend van me te klooien en maar besloten het eens te gaan proberen. Moet zeggen dat mijn vingers ondertussen aardig zeer doen
There is no art to find the minds construction in the face
pi_30091273
ik zou ook wel willen leren gitaar spelen.
maar dan zonder dure lessen enzo
is dat een beetje te doen? zijn daar goeie materialen voor
ik heb nog nooit zo een ding aangeraakt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:56:18 #190
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_30091745
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 11:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zou ook wel willen leren gitaar spelen.
maar dan zonder dure lessen enzo
is dat een beetje te doen? zijn daar goeie materialen voor
ik heb nog nooit zo een ding aangeraakt.
Er zijn genoeg gratis online gitaarlessen om uit jezelf goed te leren spelen! Als je echt heel goed wilt worden kun je naar mijn mening beter gitaarles nemen, maar voorals hobby heb je genoeg aan internet...
pi_30092248
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 11:56 schreef Orcaman1984 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg gratis online gitaarlessen om uit jezelf goed te leren spelen! Als je echt heel goed wilt worden kun je naar mijn mening beter gitaarles nemen, maar voorals hobby heb je genoeg aan internet...
Clapton heeft nooit gitaarles gehad
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_30098104
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 12:17 schreef axis303 het volgende:

[..]

maar ik denk niet dat clapton 20 jaar gelede elke dag netjes 2 uurtjes op internet zat te oefenen
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_30101061
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 12:17 schreef axis303 het volgende:

[..]

Om nou iedereen met clapton te gaan vergelijken is nou ook niet echt terecht Maar Kirk Hammet en Steve Vai hebben weer bijvoorbeeld wel les gehad, dus het zegt eigenlijk nix
pi_30164062
Kan iemand wat merken van akoestische gitaar hier neerzetten. Of maakt het merk niet echt uit?

Enneh.. op foto's zie je vaak gitaren met lichte en donkere snaren. Voor zover ik het weet is het aan te raden om alleen stalen snaren te kopen. Zijn deze donkere snaren geen stalen snaren?
...
pi_30166505
Ik denk dat je met donkere snaren de dikkere bovenste snaren van de gitaar bedoelt?

Deze zijn wel staalsnarig, maar omwonden met een ander metaal, ik geloof meestal brons of fosfor-brons. De kleur van die dikkere omwonden snaren verschilt van zilver-lichtgeel tot erg donkergeel-bruin (versleten of vuil haha)

Let op: op spaanse - en klassieke concert-gitaren zitten nylon snaren, ook al zijn de bovenste ook met metaal omwonden, de kern is nylon.
pi_30166779
Hoe speel ik nou in godesnaam een B-akkoord???
Iedereen zegt wel van "ja je moet gewoon leren.. "
Goh.. alsof ik dat nog niet wist, het probleem is dat ik onmogelijk m'n vingers op die manier kan neerzetten, als ik zegmaar zo'n barré doe dan klinkt het werkelijk voor geen meter
pi_30167472
Ik had vroeger ook veel moeite met barré grepen.

Je moet er eens bij stil staan dat als je bij een B akkoord met de wijsvinger(barré) op de 2e fret pakt, dat je 3 snaren al met je middelvinger, ringvinger en pink pakt. Je hoeft met je wijsvinger dus maar 2 snaren in de drukken: de onderste, en de op 1 na bovenste. Het is dus niet nodig om heel je wijsvinger zo hard mogelijk op de hals te drukken.
pi_30167769
quote:
Op donderdag 1 september 2005 15:15 schreef rs1978 het volgende:
Ik had vroeger ook veel moeite met barré grepen.

Je moet er eens bij stil staan dat als je bij een B akkoord met de wijsvinger(barré) op de 2e fret pakt, dat je 3 snaren al met je middelvinger, ringvinger en pink pakt. Je hoeft met je wijsvinger dus maar 2 snaren in de drukken: de onderste, en de op 1 na bovenste. Het is dus niet nodig om heel je wijsvinger zo hard mogelijk op de hals te drukken.
Ohjah das wel een goeie tip
Nu moeten alleen mijn vingers nog groeien , ik kom er gewoon niet bij, als ik mijn wijsvinger op die 2e fret leg, dan kan ik met mijn middelvinger, wijsvinger en pink niet meer bij de 4e fret, ik kom er simpelweg niet bij...
pi_30168204
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:46 schreef rs1978 het volgende:
Let op: op spaanse - en klassieke concert-gitaren zitten nylon snaren, ook al zijn de bovenste ook met metaal omwonden, de kern is nylon.
Welke zijn dan wel aan te raden? Ik wil met een zo goed mogelijk gitaar beginnen. Ben druk aan het kijken voor een goeie 2e hands voor max 150 euro (ik ben wel een beginneling).
...
  donderdag 1 september 2005 @ 15:52:28 #200
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30168753
quote:
Op donderdag 1 september 2005 15:23 schreef Markoe het volgende:

[..]

Nu moeten alleen mijn vingers nog groeien , ik kom er gewoon niet bij, als ik mijn wijsvinger op die 2e fret leg, dan kan ik met mijn middelvinger, wijsvinger en pink niet meer bij de 4e fret, ik kom er simpelweg niet bij...
Neh, das de verkeerde instelling. Ik zie dat je in havo 5 zit dus dan zijn je handen meer dan groot genoeg. Het mooiste gezegde in het nederlands is ook hier van toepassing: oefening baart kunst. Het klinkt alsof je je nek niet goed vasthoudt met je linkerhand.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_30169193
Wat die barré akkoorden betreft, misschien heb je een gitaar met een erg brede hals of hele brede frets? Of je houding is verkeerd: probeer je elleboog eens meer naar voren te doen zodat je pols niet geboden is maar recht, dat speelt soms wat relaxter.

Over die snaren: In de gitarenwinkel kunnen ze je het verschil wel goed vertellen. Probeer anders eens wat gitaren uit en vraag wat erop zit. Ik heb zelf met fosfor-brons omwonden stalen snaren op mijn accoustische gitaar, dat klinkt vrij warm/vol.
pi_30169233
quote:
Op donderdag 1 september 2005 15:52 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Neh, das de verkeerde instelling. Ik zie dat je in havo 5 zit dus dan zijn je handen meer dan groot genoeg. Het mooiste gezegde in het nederlands is ook hier van toepassing: oefening baart kunst. Het klinkt alsof je je nek niet goed vasthoudt met je linkerhand.
Hmm, dan zal dat het wel zijn, bij de manier waarop ik het nu doe lukt het namelijk echt niet
pi_30171617
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 17:03 schreef Foxxy het volgende:
Zal ik er dan toch maar mee beginnen?

Ik heb er veel spijt van dat ik ooit voor het kneuzen-instrument 'keyboard' heb gekozen. En eigenlijk wil ik nog steeds gitaar leren spelen. Binnenkort toch maar eens een akoestische gitaar aanschaffen. Is het echt mogelijk om goed gitaar te leren spelen zonder leraar en heb je daar heel veel discipline voor nodig?
keyboard vinnik nog steeds wel cool, alleen jammer dat k het verleerd heb,..
zat laatst nog te kijken op learnjazzpiano.com om een beetje improvisatieblues/jazz te leren.. (is daar niet toevallig een topic over, want bladmuziek is niet te vinden)
al lijkt gitaar me ook wel cool,.. die heb ik ook nog wel staan

voor een cool oud blues-gitaar-nummer, check het nummer lucille van BBking
─_(º.0)_/─
  donderdag 1 september 2005 @ 19:57:15 #204
25878 MOD
pi_30176451
Hey mensen ik zit met een vaag probleem...
Als ik mijn gitaar stem met een apperaatje dan klinkt ie gewoon goed..
Maar zodra ik mijn gitaar stem op gehoor (E op fret 5 = A enz) dan issie zo vals als wat
Maar ook als ik hem heb gestemd op een apperaatje en ik doe dan nog ff op gehoor stemmen dan klopt er niks van

Wat kan dit zijn? Is mn hals misschien krom/scheef oid? Het is echt heel irritant..
pi_30177128
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:57 schreef MOD het volgende:
Maar zodra ik mijn gitaar stem op gehoor (E op fret 5 = A enz) dan issie zo vals als wat
Maar ook als ik hem heb gestemd op een apperaatje en ik doe dan nog ff op gehoor stemmen dan klopt er niks van

Wat kan dit zijn? Is mn hals misschien krom/scheef oid? Het is echt heel irritant..
Dus als je op gehoor stemt, klopt er geen fuck van, maar als je hem gewoon met een apparaatje stemt (en er vervolgens niet meer aan gaat zitten frutten) klinkt 'ie wèl goed?

't ligt dan vast aan je gehoor...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 2 september 2005 @ 00:38:21 #206
25878 MOD
pi_30187039
Nee het ligt niet aan mn gehoor, hij klinkt overduidelijk vals als ik op gehoor heb gestemd.
Bij mn acoustische gitaar stem ik hem op dezelfde manier, op gehoor, en die klinkt dan wel goed, so what's my bargle?
  vrijdag 2 september 2005 @ 00:46:37 #207
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_30187295
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 00:38 schreef MOD het volgende:
Nee het ligt niet aan mn gehoor, hij klinkt overduidelijk vals als ik op gehoor heb gestemd.
Bij mn acoustische gitaar stem ik hem op dezelfde manier, op gehoor, en die klinkt dan wel goed, so what's my bargle?
Foute intonatie. Brug kan verkeerd zijn ingesteld (schuivertjes); hals kan krom zijn, er kunnen snaren van een verkeerde dikte opzitten etc. etc. etc.

Hoeveel zitten ze ernaast op positie 5?
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_30213106
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:57 schreef MOD het volgende:

Je zegt het raar. Je zegt als je met apparaatje stemt is het goed maar als je dan op gehoor stemt is het verkeerd. Ik neem aan dat die dan gwoon goed is of misschien is je gehoor niet goed? Stem je verkeerd?
pi_30213189
quote:
Op donderdag 1 september 2005 15:23 schreef Markoe het volgende:

[..]

Je moet onthouden dat als je je gitaar vasthoudt, je iedere vinger op een fret kan doen, dus zeg maar fret 1 t/m 4. Kan je dit niet, dan heb je je gitaar verkeerd vast. Je moet je duim ook onder tegen de hals steunen. Verder is et ook misschien handig dat je er rekening mee houdt dat het B-akkoord een doorgeschoven A-akkoord is.
pi_30217165
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:34 schreef DuranK het volgende:

[..]

Je moet onthouden dat als je je gitaar vasthoudt, je iedere vinger op een fret kan doen, dus zeg maar fret 1 t/m 4. Kan je dit niet, dan heb je je gitaar verkeerd vast. Je moet je duim ook onder tegen de hals steunen. Verder is et ook misschien handig dat je er rekening mee houdt dat het B-akkoord een doorgeschoven A-akkoord is.
Je hebt ook een open-B akkoord. Ik denk dat het F akkoord het makkelijkste bare akkoord is om mee te beginnen.
We'll keep on whispering our mantras.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')