abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 augustus 2005 @ 22:51:30 #151
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_29938255
Nee hoor, dat moet allebij prima lukken. Voor een makkelijk hammer-on voorbeeld kan je het begin van Tenacious D - Tribute nemen. Dat is een Am, waarin ie steeds voor het strummen op de D en G (niet tegelijk maar na elkaar) 0h2 doet. Dus

e-----------------0---:::--------------------0-:::-------
B-----------------1---:::--1h3--0h1-------1:::--------
G------0h2------2---:::--------------------2-:::-------
D-0h2-----------2---:::-----------------2--2-:::--------
A-----------0----0---:::--------------0-----0:::---------
E----------------------------------------------------

::: is strummen... . 4 keer. Neer op-neer-op
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_29938287
Ik heb trouwens enkele dagen geleden op een Gibson Les Paul Studio gespeeld, en echt zo verliefd op dat ding .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_29945109
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:03 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Dat is helaas geen optie. Dan ben je geen men meer! Omdat de e zo schriel en lief klinkt krijg je in een keer een mietjesakkoord
Spreek voor jezelf . Als de e schriel klinkt denk ik toch dat je iets fout doet. Daarnaast heb je al een e in het akkoord zitten, dus in feite veranderd er niet heel veel. Hooguit klinkt het iets meer helder door de hoge e.
I got soul, but I'm not a soldier
  donderdag 25 augustus 2005 @ 08:49:04 #154
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_29947475
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:52 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik heb trouwens enkele dagen geleden op een Gibson Les Paul Studio gespeeld, en echt zo verliefd op dat ding .
Die is prachtig Wel erg pittig qua prijs zag ik
pi_29950519
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 01:45 schreef vaagteken het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf . Als de e schriel klinkt denk ik toch dat je iets fout doet. Daarnaast heb je al een e in het akkoord zitten, dus in feite veranderd er niet heel veel. Hooguit klinkt het iets meer helder door de hoge e.
Nou ja, hij klinkt wel wat minder mannelijk met die hoge e er bij maar speel dan gwoon een a5 Doe ik heel vaak. Klinkt wat stoerder

En trouwens, die gibson les paul studio, das de goedkopere variant en ze schijnen nix waard te zijn. Ja oke voor thuis gebruik misschien maar ja
pi_29953044
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 11:34 schreef DuranK het volgende:
En trouwens, die gibson les paul studio, das de goedkopere variant en ze schijnen nix waard te zijn. Ja oke voor thuis gebruik misschien maar ja
Ik vond hem anders behoorlijk lekker spelen, maar dat kan ook komen omdat mijn huidige gitaar een Squier is .
pi_29953266
Volgens mij is er niks mis met die LP studio...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 25 augustus 2005 @ 14:33:08 #158
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_29956297
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 11:34 schreef DuranK het volgende:
Nou ja, hij klinkt wel wat minder mannelijk met die hoge e er bij maar speel dan gwoon een a5 Doe ik heel vaak. Klinkt wat stoerder
Jij moet nog veel leren blijkbaar
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_29961848
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:06 schreef Cynic het volgende:
Volgens mij is er niks mis met die LP studio...
Mijn vader heeft er al jaren een, en er is inderdaad totaal niks mee. Zeer goede gitaar.

Maar een standard is mooier idd
pi_29965828
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 00:19 schreef Jurrio het volgende:
Klopt, ik heb als acoustische gitaar ook drie nylon snaren en drie metalen snaren. Nu wil ik eigenlijk een keer overstappen naar electrisch.
Fout.
Je hebt gewoon 6 nylon snaren. Alleen zijn de laagste 3 ingewikkelt in staal oid.
pi_29966649
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 18:52 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Fout.
Je hebt gewoon 6 nylon snaren. Alleen zijn de laagste 3 ingewikkelt in staal oid.
pi_29966950
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 17:33 schreef Devlinsect het volgende:
Is dit niet iets voor de OP:

http://www.guitarshredshow.com/
Lol, wel bietje nichterig veel geshred
  donderdag 25 augustus 2005 @ 19:55:43 #164
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_29968053
Mijn ma heeft een paar leuke gitaar how-to-cd's gedownload. Ik brand er een paar en edit deze post straks wel om te melden of het wat is.
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  donderdag 25 augustus 2005 @ 20:01:20 #165
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_29968257
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 19:55 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Mijn ma heeft een paar leuke gitaar how-to-cd's gedownload. Ik brand er een paar en edit deze post straks wel om te melden of het wat is.
Coole illegaal bezigzijnde ma heb jij.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_29970334
he allemaal

Ik kreeg laatst een boekje thuis van de plaatselijke crea-centrum. Nu zit ik wel langer met het idee in mijn hoofd om gitaar te willen leren spelen, in dit crea-centrum wordt dit najaar een 'curus beginners' aangeboden. Je krijgt dan les in groepjes van 4-6 personen, de kosten zijn ¤80 voor 25 lessen van een half uur. Wat is jullie ervaring hiermee, ik zou heel graag gitaar willen leren spelen, alleen wel het liefst met een leraar en met natuurlijk veel oefenen thuis.

Ik zelf nog geen gitaar thuis, maar van anderen heb ik gehoord dat ik dan beter een goedkoop (accoustisch) gitaartje bij de blokker ofzo kan kopen voor ¤40 om het te leren..... verstandig of niet?
  donderdag 25 augustus 2005 @ 20:59:44 #167
106776 Nickthedick
pi_29970560
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:54 schreef wlsandman het volgende:
he allemaal

Ik kreeg laatst een boekje thuis van de plaatselijke crea-centrum. Nu zit ik wel langer met het idee in mijn hoofd om gitaar te willen leren spelen, in dit crea-centrum wordt dit najaar een 'curus beginners' aangeboden. Je krijgt dan les in groepjes van 4-6 personen, de kosten zijn ¤80 voor 25 lessen van een half uur. Wat is jullie ervaring hiermee, ik zou heel graag gitaar willen leren spelen, alleen wel het liefst met een leraar en met natuurlijk veel oefenen thuis.

Ik zelf nog geen gitaar thuis, maar van anderen heb ik gehoord dat ik dan beter een goedkoop (accoustisch) gitaartje bij de blokker ofzo kan kopen voor ¤40 om het te leren..... verstandig of niet?
Die dingen zijn niets waard. Je kan beter 1 kopen die een redelijke kwaliteit heeft voor 150 of 200 Euro (2e hands heb je al een goeie) of 1 lenen (als je iemand kent met een gitaar). Die goedkope dingen kunnen nog wel eens stukgaan of onmogelijk te stemmen zijn.
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_29971072
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:59 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Die dingen zijn niets waard. Je kan beter 1 kopen die een redelijke kwaliteit heeft voor 150 of 200 Euro (2e hands heb je al een goeie) of 1 lenen (als je iemand kent met een gitaar). Die goedkope dingen kunnen nog wel eens stukgaan of onmogelijk te stemmen zijn.
en is zo´n gitaartje iets: http://www.speurders.nl/m(...)0.1.0.1.50.4466.html
pi_29971322
Misschien beter zoiets http://www.speurders.nl/m(...).1.0.1.343.4466.html
Van acoustische gitaren heb ik niet zoveel verstand maar et lijkt me een redelijke beginners gitaar.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 21:17:10 #170
106776 Nickthedick
pi_29971331
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 21:11 schreef wlsandman het volgende:

[..]

en is zo´n gitaartje iets: http://www.speurders.nl/m(...)0.1.0.1.50.4466.html
Als het echt een Aria is, maar dat kan ik zo niet zien.
pi_29971452
quote:
he allemaal

Mij lijkt zo'n groeps les niks maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Wel ervaring met privé lessen en ik denk dat dit toch wel beter is, ook duurder Maar krijg je meer aandacht, als je in een half uur tijd les moet geven aan 4 man kun je amper iemand goed een techniek aanleren en je hebt natuurlijk mensen die sneller leren dan de rest. En 80 euro voor 25 lessen is eigenlijk ook erg goedkoop ( ik betaal 10 euro per les )
pi_29971634
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 21:20 schreef DuranK het volgende:

[..]

Mij lijkt zo'n groeps les niks maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Wel ervaring met privé lessen en ik denk dat dit toch wel beter is, ook duurder Maar krijg je meer aandacht, als je in een half uur tijd les moet geven aan 4 man kun je amper iemand goed een techniek aanleren en je hebt natuurlijk mensen die sneller leren dan de rest. En 80 euro voor 25 lessen is eigenlijk ook erg goedkoop ( ik betaal 10 euro per les )
klopt helemaal, maar ik heb eigenlijk geen zin om er veel geld aan te spenderen, ik zie dit meer als opstapje en ik zie wel of ik er mee door gaat...
pi_29971742
Hehe, gitaar spelen is sowieso een dure hobby dus als je er niet veel geld aan wilt besteden kun je beter wat anders doen Maar natuurlijk moet je het ook echt leuk vinden. Na een half jaar gitaar spelen zonder lessen had ik opeens iets van eureka, ik vind het leuk.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 21:31:16 #174
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_29971960
Beetje flauw, maar wel grappig:
www.guitarshredshow.com

Gitaar leren spelen met je toetsenbord
'T best bewaarde geheim van Nederland
  donderdag 25 augustus 2005 @ 21:46:10 #175
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_29972646
Ik wil weer graag beginnen met gitaar spelen

Heb het 6 maandjes gedaan waarvan 4 met les, dat ging best goed. Mn leraar ging verhuizen naar Schotland en dat was iets te ver om elke week even heen te gaan. Ben toen eerst gestopt en heb mn gitaar zelfs verkocht (domme sukkel dat ik ben), omdat ik het geld goed kon gebruiken op dat moment.

Nu zit ik te denken om een western aan te schaffen. Ik ben begonnen op een electrische, maar wil eerst weer met een acoustische beginnen...even een tvp dus voor als ik weer begonnen ben
  donderdag 25 augustus 2005 @ 21:58:38 #176
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_29973137
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:01 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Coole illegaal bezigzijnde ma heb jij.

Ik heb er een paar bekeken, van beginner t/m de metallica cd, maar het is in principe een verzameling van wat je in een keer googlen op internet vindt . Alleen dan met filmpjes erbij. Zitten wel leuke riffjes en toonladdertjes in, maar niks om over naar huis te schrijven dus.
pi_29973556
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 21:46 schreef Noca het volgende:
Ik wil weer graag beginnen met gitaar spelen

Heb het 6 maandjes gedaan waarvan 4 met les, dat ging best goed. Mn leraar ging verhuizen naar Schotland en dat was iets te ver om elke week even heen te gaan. Ben toen eerst gestopt en heb mn gitaar zelfs verkocht (domme sukkel dat ik ben), omdat ik het geld goed kon gebruiken op dat moment.

Nu zit ik te denken om een western aan te schaffen. Ik ben begonnen op een electrische, maar wil eerst weer met een acoustische beginnen...even een tvp dus voor als ik weer begonnen ben
Een Western heb je al voor 75 euro, niet uit de beste onderdelen gefabriceert maar ik vind ze toch wel redelijk. Heb er ook eentje staan en er komt geen slecht geluid uit voor zo'n el-cheapo bak. Vorige week heb ik er nog ff een capo bij gekocht om de buren dagenlang met Wonderwall te vermoeien.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 22:51:11 #178
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_29975575
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 22:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Een Western heb je al voor 75 euro, niet uit de beste onderdelen gefabriceert maar ik vind ze toch wel redelijk. Heb er ook eentje staan en er komt geen slecht geluid uit voor zo'n el-cheapo bak. Vorige week heb ik er nog ff een capo bij gekocht om de buren dagenlang met Wonderwall te vermoeien.
Ik heb hier vlakbij een muziekwinkel en daar staan ook westerns vanaf 79... Ik wil niet een al te dure gitaar, maar er moet wel enige kwaliteit in zitten. Dat is met ¤ 150 wel ongeveer te doen dus?
pi_29975968
quote:
he allemaal

In groepjes raad ik persoonlijk af. Ik heb les gehad met zn tweeën en dat vond ik al niets. Die andere jongen kon er niets van en mij lukte het redelijk. Erg irritant.
pi_30054861
Als je wilt beginnen met electisch gitaar (ben totale beginner), is het dan verstandig om zo'n setje aan te schaffen (versterker + gitaar + kabel en de hele mikmak) voor een kleine 200 euro of toch een fatsoenlijke gitaar + versterker los?

Bovendien, 10 watt zal wel genoeg zijn voor een slaapkamer-gitarist neem ik aan?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zondag 28 augustus 2005 @ 19:59:39 #181
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_30058885
Ik had voor 350 alles nieuw
Nieuwe gitaar, nieuwe 12watt versterkertje, kabeltjes enz
Maar dat was nieuw dus, ik denk dat je voor 200 euro wel een leuk gitaartje+versterkertje kan vinden op makrtplaats oid
Maar voor de betere shit kan je wel wat meer uitgeven.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  maandag 29 augustus 2005 @ 08:47:54 #182
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_30067126
Hehe, ik heb gisteren voor het eerste keer mijn snaren verwisseld, begonnen een beetje te verkleuren... dus ik dacht ik vernieuw ze even!

Dit ging goed totdat ik de G-Snaar (Noem het maar even G-Snaar) erop deed, ik had gehoord dat ik alle snaren tijdens het rollen om de tuner strak moest houden, maar ik hield hem verkeerd strak en daardoor zit er nu een knik in... Ik denk dat 'ie nu niet meer zo goede geluid meer maakt, of wel?? Maar omdat ik dus op dit moment geen nieuwe G-Snaar meer had, en ik graag verder wilde met gitaar spelen, heb ik de oude er maar weer opgezet. Nouja, nu heb ik wel duidelijk het verschil kunnen horen en zien tussen oude en nieuwe snaren...
  maandag 29 augustus 2005 @ 08:49:31 #183
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_30067144
Van de week maar even weer een stuk of drie nieuwe pakketjes snaren halen
pi_30074564
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 08:47 schreef Orcaman1984 het volgende:
Hehe, ik heb gisteren voor het eerste keer mijn snaren verwisseld, begonnen een beetje te verkleuren... dus ik dacht ik vernieuw ze even!

Dit ging goed totdat ik de G-Snaar (Noem het maar even G-Snaar) erop deed, ik had gehoord dat ik alle snaren tijdens het rollen om de tuner strak moest houden, maar ik hield hem verkeerd strak en daardoor zit er nu een knik in... Ik denk dat 'ie nu niet meer zo goede geluid meer maakt, of wel?? Maar omdat ik dus op dit moment geen nieuwe G-Snaar meer had, en ik graag verder wilde met gitaar spelen, heb ik de oude er maar weer opgezet. Nouja, nu heb ik wel duidelijk het verschil kunnen horen en zien tussen oude en nieuwe snaren...
Trekt meestal wel recht Snaren erop zetten is ook kut, ik probeer het nu al anderhalf jaar en het lukt vaak nogsteeds met moeite
pi_30074638
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:29 schreef axis303 het volgende:
Als je wilt beginnen met electisch gitaar (ben totale beginner), is het dan verstandig om zo'n setje aan te schaffen (versterker + gitaar + kabel en de hele mikmak) voor een kleine 200 euro of toch een fatsoenlijke gitaar + versterker los?

Bovendien, 10 watt zal wel genoeg zijn voor een slaapkamer-gitarist neem ik aan?
Ibanez setje is wel oke bij de feedback ( Die met strat en 10 watt ibanez amp ) Stond er nog van te kijken hoe het klonk. En 10 watt is meer dan zat voor op je slaapkamer, met 10 watt kom je zelfs boven een drumstel uit.
pi_30081420
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 08:47 schreef Orcaman1984 het volgende:

Ach ik heb afgelopen zondag 2 dunne e-snaren in 5 minuten tijd laten knappen Hij stond een beetje te hoog dus ik dacht, ik trek er een beetje aan, van mijn gitaar leraar geleerd En toen POING! Oke nieuwe eropzetten. Maar men maat zat erdoorheen te spelen dus ik hoorde niet hoe hoog ik em al had Dus toen heb ik em kapot gedraait De 3e maar door hem erop laten zetten
pi_30088706
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:11 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Ibanez setje is wel oke bij de feedback ( Die met strat en 10 watt ibanez amp ) Stond er nog van te kijken hoe het klonk. En 10 watt is meer dan zat voor op je slaapkamer, met 10 watt kom je zelfs boven een drumstel uit.
Je bedoelt deze:

http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=3751

Ziet er wel keurig uit ja voor die prijs.

Oh mên, mooi spul die Fender's op die andere pagina's, alleen zo duur
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:39:13 #188
118324 Beestig
4 8 15 16 23 42
pi_30091235
Heb sinds zaterdag ook ff een simpel akoestisch dingetje gehaald. Zat elke keer bij een vriend van me te klooien en maar besloten het eens te gaan proberen. Moet zeggen dat mijn vingers ondertussen aardig zeer doen
There is no art to find the minds construction in the face
pi_30091273
ik zou ook wel willen leren gitaar spelen.
maar dan zonder dure lessen enzo
is dat een beetje te doen? zijn daar goeie materialen voor
ik heb nog nooit zo een ding aangeraakt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:56:18 #190
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_30091745
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 11:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zou ook wel willen leren gitaar spelen.
maar dan zonder dure lessen enzo
is dat een beetje te doen? zijn daar goeie materialen voor
ik heb nog nooit zo een ding aangeraakt.
Er zijn genoeg gratis online gitaarlessen om uit jezelf goed te leren spelen! Als je echt heel goed wilt worden kun je naar mijn mening beter gitaarles nemen, maar voorals hobby heb je genoeg aan internet...
pi_30092248
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 11:56 schreef Orcaman1984 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg gratis online gitaarlessen om uit jezelf goed te leren spelen! Als je echt heel goed wilt worden kun je naar mijn mening beter gitaarles nemen, maar voorals hobby heb je genoeg aan internet...
Clapton heeft nooit gitaarles gehad
pi_30098104
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 12:17 schreef axis303 het volgende:

[..]

maar ik denk niet dat clapton 20 jaar gelede elke dag netjes 2 uurtjes op internet zat te oefenen
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_30101061
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 12:17 schreef axis303 het volgende:

[..]

Om nou iedereen met clapton te gaan vergelijken is nou ook niet echt terecht Maar Kirk Hammet en Steve Vai hebben weer bijvoorbeeld wel les gehad, dus het zegt eigenlijk nix
pi_30164062
Kan iemand wat merken van akoestische gitaar hier neerzetten. Of maakt het merk niet echt uit?

Enneh.. op foto's zie je vaak gitaren met lichte en donkere snaren. Voor zover ik het weet is het aan te raden om alleen stalen snaren te kopen. Zijn deze donkere snaren geen stalen snaren?
...
pi_30166505
Ik denk dat je met donkere snaren de dikkere bovenste snaren van de gitaar bedoelt?

Deze zijn wel staalsnarig, maar omwonden met een ander metaal, ik geloof meestal brons of fosfor-brons. De kleur van die dikkere omwonden snaren verschilt van zilver-lichtgeel tot erg donkergeel-bruin (versleten of vuil haha)

Let op: op spaanse - en klassieke concert-gitaren zitten nylon snaren, ook al zijn de bovenste ook met metaal omwonden, de kern is nylon.
pi_30166779
Hoe speel ik nou in godesnaam een B-akkoord???
Iedereen zegt wel van "ja je moet gewoon leren.. "
Goh.. alsof ik dat nog niet wist, het probleem is dat ik onmogelijk m'n vingers op die manier kan neerzetten, als ik zegmaar zo'n barré doe dan klinkt het werkelijk voor geen meter
pi_30167472
Ik had vroeger ook veel moeite met barré grepen.

Je moet er eens bij stil staan dat als je bij een B akkoord met de wijsvinger(barré) op de 2e fret pakt, dat je 3 snaren al met je middelvinger, ringvinger en pink pakt. Je hoeft met je wijsvinger dus maar 2 snaren in de drukken: de onderste, en de op 1 na bovenste. Het is dus niet nodig om heel je wijsvinger zo hard mogelijk op de hals te drukken.
pi_30167769
quote:
Op donderdag 1 september 2005 15:15 schreef rs1978 het volgende:
Ik had vroeger ook veel moeite met barré grepen.

Je moet er eens bij stil staan dat als je bij een B akkoord met de wijsvinger(barré) op de 2e fret pakt, dat je 3 snaren al met je middelvinger, ringvinger en pink pakt. Je hoeft met je wijsvinger dus maar 2 snaren in de drukken: de onderste, en de op 1 na bovenste. Het is dus niet nodig om heel je wijsvinger zo hard mogelijk op de hals te drukken.
Ohjah das wel een goeie tip
Nu moeten alleen mijn vingers nog groeien , ik kom er gewoon niet bij, als ik mijn wijsvinger op die 2e fret leg, dan kan ik met mijn middelvinger, wijsvinger en pink niet meer bij de 4e fret, ik kom er simpelweg niet bij...
pi_30168204
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:46 schreef rs1978 het volgende:
Let op: op spaanse - en klassieke concert-gitaren zitten nylon snaren, ook al zijn de bovenste ook met metaal omwonden, de kern is nylon.
Welke zijn dan wel aan te raden? Ik wil met een zo goed mogelijk gitaar beginnen. Ben druk aan het kijken voor een goeie 2e hands voor max 150 euro (ik ben wel een beginneling).
...
  donderdag 1 september 2005 @ 15:52:28 #200
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30168753
quote:
Op donderdag 1 september 2005 15:23 schreef Markoe het volgende:

[..]

Ohjah das wel een goeie tip
Nu moeten alleen mijn vingers nog groeien , ik kom er gewoon niet bij, als ik mijn wijsvinger op die 2e fret leg, dan kan ik met mijn middelvinger, wijsvinger en pink niet meer bij de 4e fret, ik kom er simpelweg niet bij...
Neh, das de verkeerde instelling. Ik zie dat je in havo 5 zit dus dan zijn je handen meer dan groot genoeg. Het mooiste gezegde in het nederlands is ook hier van toepassing: oefening baart kunst. Het klinkt alsof je je nek niet goed vasthoudt met je linkerhand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')