Spreek voor jezelfquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:03 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Dat is helaas geen optie. Dan ben je geen men meer! Omdat de e zo schriel en lief klinkt krijg je in een keer een mietjesakkoord
Die is prachtigquote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:52 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik heb trouwens enkele dagen geleden op een Gibson Les Paul Studio gespeeld, en echt zo verliefd op dat ding.
Nou ja, hij klinkt wel wat minder mannelijk met die hoge e er bij maar speel dan gwoon een a5quote:Op donderdag 25 augustus 2005 01:45 schreef vaagteken het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Als de e schriel klinkt denk ik toch dat je iets fout doet. Daarnaast heb je al een e in het akkoord zitten, dus in feite veranderd er niet heel veel. Hooguit klinkt het iets meer helder door de hoge e.
Ik vond hem anders behoorlijk lekker spelen, maar dat kan ook komen omdat mijn huidige gitaar een Squier isquote:Op donderdag 25 augustus 2005 11:34 schreef DuranK het volgende:
En trouwens, die gibson les paul studio, das de goedkopere variant en ze schijnen nix waard te zijn. Ja oke voor thuis gebruik misschien maar ja![]()
Jij moet nog veel leren blijkbaarquote:Op donderdag 25 augustus 2005 11:34 schreef DuranK het volgende:
Nou ja, hij klinkt wel wat minder mannelijk met die hoge e er bij maar speel dan gwoon een a5Doe ik heel vaak. Klinkt wat stoerder
![]()
Mijn vader heeft er al jaren een, en er is inderdaad totaal niks mee. Zeer goede gitaar.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:06 schreef Cynic het volgende:
Volgens mij is er niks mis met die LP studio...
Fout.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:19 schreef Jurrio het volgende:
Klopt, ik heb als acoustische gitaar ook drie nylon snaren en drie metalen snaren. Nu wil ik eigenlijk een keer overstappen naar electrisch.
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:52 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Fout.
Je hebt gewoon 6 nylon snaren. Alleen zijn de laagste 3 ingewikkelt in staal oid.
Lol, wel bietje nichterig veel geshredquote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:33 schreef Devlinsect het volgende:
Is dit niet iets voor de OP:
http://www.guitarshredshow.com/
Coole illegaal bezigzijnde ma heb jij.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:55 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Mijn ma heeft een paar leuke gitaar how-to-cd's gedownload. Ik brand er een paar en edit deze post straks wel om te melden of het wat is.
Die dingen zijn niets waard. Je kan beter 1 kopen die een redelijke kwaliteit heeft voor 150 of 200 Euro (2e hands heb je al een goeie) of 1 lenen (als je iemand kent met een gitaar). Die goedkope dingen kunnen nog wel eens stukgaan of onmogelijk te stemmen zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:54 schreef wlsandman het volgende:
he allemaal
Ik kreeg laatst een boekje thuis van de plaatselijke crea-centrum. Nu zit ik wel langer met het idee in mijn hoofd om gitaar te willen leren spelen, in dit crea-centrum wordt dit najaar een 'curus beginners' aangeboden. Je krijgt dan les in groepjes van 4-6 personen, de kosten zijn ¤80 voor 25 lessen van een half uur. Wat is jullie ervaring hiermee, ik zou heel graag gitaar willen leren spelen, alleen wel het liefst met een leraar en met natuurlijk veel oefenen thuis.
Ik zelf nog geen gitaar thuis, maar van anderen heb ik gehoord dat ik dan beter een goedkoop (accoustisch) gitaartje bij de blokker ofzo kan kopen voor ¤40 om het te leren..... verstandig of niet?
en is zo´n gitaartje iets: http://www.speurders.nl/m(...)0.1.0.1.50.4466.htmlquote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:59 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Die dingen zijn niets waard. Je kan beter 1 kopen die een redelijke kwaliteit heeft voor 150 of 200 Euro (2e hands heb je al een goeie) of 1 lenen (als je iemand kent met een gitaar). Die goedkope dingen kunnen nog wel eens stukgaan of onmogelijk te stemmen zijn.
Als het echt een Aria is, maar dat kan ik zo niet zien.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:11 schreef wlsandman het volgende:
[..]
en is zo´n gitaartje iets: http://www.speurders.nl/m(...)0.1.0.1.50.4466.html
Mij lijkt zo'n groeps les niks maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Wel ervaring met privé lessen en ik denk dat dit toch wel beter is, ook duurderquote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:54 schreef wlsandman het volgende:
he allemaal
Ik kreeg laatst een boekje thuis van de plaatselijke crea-centrum. Nu zit ik wel langer met het idee in mijn hoofd om gitaar te willen leren spelen, in dit crea-centrum wordt dit najaar een 'curus beginners' aangeboden. Je krijgt dan les in groepjes van 4-6 personen, de kosten zijn ¤80 voor 25 lessen van een half uur. Wat is jullie ervaring hiermee, ik zou heel graag gitaar willen leren spelen, alleen wel het liefst met een leraar en met natuurlijk veel oefenen thuis.
klopt helemaal, maar ik heb eigenlijk geen zin om er veel geld aan te spenderen, ik zie dit meer als opstapje en ik zie wel of ik er mee door gaat...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:20 schreef DuranK het volgende:
[..]
Mij lijkt zo'n groeps les niks maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Wel ervaring met privé lessen en ik denk dat dit toch wel beter is, ook duurderMaar krijg je meer aandacht, als je in een half uur tijd les moet geven aan 4 man kun je amper iemand goed een techniek aanleren en je hebt natuurlijk mensen die sneller leren dan de rest. En 80 euro voor 25 lessen is eigenlijk ook erg goedkoop ( ik betaal 10 euro per les
)
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:01 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Coole illegaal bezigzijnde ma heb jij.![]()
Een Western heb je al voor 75 euro, niet uit de beste onderdelen gefabriceert maar ik vind ze toch wel redelijk. Heb er ook eentje staan en er komt geen slecht geluid uit voor zo'n el-cheapo bak. Vorige week heb ik er nog ff een capo bij gekocht om de buren dagenlang met Wonderwall te vermoeien.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:46 schreef Noca het volgende:
Ik wil weer graag beginnen met gitaar spelen
Heb het 6 maandjes gedaan waarvan 4 met les, dat ging best goed. Mn leraar ging verhuizen naar Schotland en dat was iets te ver om elke week even heen te gaan. Ben toen eerst gestopt en heb mn gitaar zelfs verkocht (domme sukkel dat ik ben), omdat ik het geld goed kon gebruiken op dat moment.
Nu zit ik te denken om een western aan te schaffen. Ik ben begonnen op een electrische, maar wil eerst weer met een acoustische beginnen...even een tvp dus voor als ik weer begonnen ben
Ik heb hier vlakbij een muziekwinkel en daar staan ook westerns vanaf 79... Ik wil niet een al te dure gitaar, maar er moet wel enige kwaliteit in zitten. Dat is met ¤ 150 wel ongeveer te doen dus?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een Western heb je al voor 75 euro, niet uit de beste onderdelen gefabriceert maar ik vind ze toch wel redelijk. Heb er ook eentje staan en er komt geen slecht geluid uit voor zo'n el-cheapo bak. Vorige week heb ik er nog ff een capo bij gekocht om de buren dagenlang met Wonderwall te vermoeien.
In groepjes raad ik persoonlijk af. Ik heb les gehad met zn tweeën en dat vond ik al niets. Die andere jongen kon er niets van en mij lukte het redelijk. Erg irritant.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:54 schreef wlsandman het volgende:
he allemaal
Ik zelf nog geen gitaar thuis, maar van anderen heb ik gehoord dat ik dan beter een goedkoop (accoustisch) gitaartje bij de blokker ofzo kan kopen voor ¤40 om het te leren..... verstandig of niet?
Trekt meestal wel rechtquote:Op maandag 29 augustus 2005 08:47 schreef Orcaman1984 het volgende:
Hehe, ik heb gisteren voor het eerste keer mijn snaren verwisseld, begonnen een beetje te verkleuren... dus ik dacht ik vernieuw ze even!
Dit ging goed totdat ik de G-Snaar (Noem het maar even G-Snaar) erop deed, ik had gehoord dat ik alle snaren tijdens het rollen om de tuner strak moest houden, maar ik hield hem verkeerd strak en daardoor zit er nu een knik in... Ik denk dat 'ie nu niet meer zo goede geluid meer maakt, of wel??Maar omdat ik dus op dit moment geen nieuwe G-Snaar meer had, en ik graag verder wilde met gitaar spelen, heb ik de oude er maar weer opgezet. Nouja, nu heb ik wel duidelijk het verschil kunnen horen en zien tussen oude en nieuwe snaren...
Ibanez setje is wel oke bij de feedback ( Die met strat en 10 watt ibanez amp ) Stond er nog van te kijken hoe het klonk. En 10 watt is meer dan zat voor op je slaapkamer, met 10 watt kom je zelfs boven een drumstel uit.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:29 schreef axis303 het volgende:
Als je wilt beginnen met electisch gitaar (ben totale beginner), is het dan verstandig om zo'n setje aan te schaffen (versterker + gitaar + kabel en de hele mikmak) voor een kleine 200 euro of toch een fatsoenlijke gitaar + versterker los?
Bovendien, 10 watt zal wel genoeg zijn voor een slaapkamer-gitarist neem ik aan?
Ach ik heb afgelopen zondag 2 dunne e-snaren in 5 minuten tijd laten knappenquote:Op maandag 29 augustus 2005 08:47 schreef Orcaman1984 het volgende:
Hehe, ik heb gisteren voor het eerste keer mijn snaren verwisseld, begonnen een beetje te verkleuren... dus ik dacht ik vernieuw ze even!
Dit ging goed totdat ik de G-Snaar (Noem het maar even G-Snaar) erop deed, ik had gehoord dat ik alle snaren tijdens het rollen om de tuner strak moest houden, maar ik hield hem verkeerd strak en daardoor zit er nu een knik in... Ik denk dat 'ie nu niet meer zo goede geluid meer maakt, of wel??Maar omdat ik dus op dit moment geen nieuwe G-Snaar meer had, en ik graag verder wilde met gitaar spelen, heb ik de oude er maar weer opgezet. Nouja, nu heb ik wel duidelijk het verschil kunnen horen en zien tussen oude en nieuwe snaren...
Je bedoelt deze:quote:Op maandag 29 augustus 2005 16:11 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ibanez setje is wel oke bij de feedback ( Die met strat en 10 watt ibanez amp ) Stond er nog van te kijken hoe het klonk. En 10 watt is meer dan zat voor op je slaapkamer, met 10 watt kom je zelfs boven een drumstel uit.
Er zijn genoeg gratis online gitaarlessen om uit jezelf goed te leren spelen! Als je echt heel goed wilt worden kun je naar mijn mening beter gitaarles nemen, maar voorals hobby heb je genoeg aan internet...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zou ook wel willen leren gitaar spelen.
maar dan zonder dure lessen enzo
is dat een beetje te doen? zijn daar goeie materialen voor
ik heb nog nooit zo een ding aangeraakt.
Clapton heeft nooit gitaarles gehadquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:56 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg gratis online gitaarlessen om uit jezelf goed te leren spelen! Als je echt heel goed wilt worden kun je naar mijn mening beter gitaarles nemen, maar voorals hobby heb je genoeg aan internet...
maar ik denk niet dat clapton 20 jaar gelede elke dag netjes 2 uurtjes op internet zat te oefenenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:17 schreef axis303 het volgende:
[..]
Clapton heeft nooit gitaarles gehad![]()
Om nou iedereen met clapton te gaan vergelijken is nou ook niet echt terechtquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:17 schreef axis303 het volgende:
[..]
Clapton heeft nooit gitaarles gehad![]()
Ohjah das wel een goeie tipquote:Op donderdag 1 september 2005 15:15 schreef rs1978 het volgende:
Ik had vroeger ook veel moeite met barré grepen.
Je moet er eens bij stil staan dat als je bij een B akkoord met de wijsvinger(barré) op de 2e fret pakt, dat je 3 snaren al met je middelvinger, ringvinger en pink pakt. Je hoeft met je wijsvinger dus maar 2 snaren in de drukken: de onderste, en de op 1 na bovenste. Het is dus niet nodig om heel je wijsvinger zo hard mogelijk op de hals te drukken.
Welke zijn dan wel aan te raden? Ik wil met een zo goed mogelijk gitaar beginnen. Ben druk aan het kijken voor een goeie 2e hands voor max 150 euro (ik ben wel een beginneling).quote:Op donderdag 1 september 2005 14:46 schreef rs1978 het volgende:
Let op: op spaanse - en klassieke concert-gitaren zitten nylon snaren, ook al zijn de bovenste ook met metaal omwonden, de kern is nylon.
Neh, das de verkeerde instelling. Ik zie dat je in havo 5 zit dus dan zijn je handen meer dan groot genoeg. Het mooiste gezegde in het nederlands is ook hier van toepassing: oefening baart kunst. Het klinkt alsof je je nek niet goed vasthoudt met je linkerhand.quote:Op donderdag 1 september 2005 15:23 schreef Markoe het volgende:
[..]
Ohjah das wel een goeie tip![]()
Nu moeten alleen mijn vingers nog groeien, ik kom er gewoon niet bij, als ik mijn wijsvinger op die 2e fret leg, dan kan ik met mijn middelvinger, wijsvinger en pink niet meer bij de 4e fret, ik kom er simpelweg niet bij...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |