heb je wel gelijk in, maar dat geldt denk ik pas in de toekomst voor mij, nu probeer ik het liedje beetje fatsoenlijk te kunnen spelenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:09 schreef Jordy-B het volgende:
Soms kan je je akkoorden aanpassen aan de volgorde waarin je ze speelt. De ene overgang van grepen is makkelijker dan de andere, dus daar kan je dan rekening mee houden.
Powerchords (dat zijn akkoorden die maar drie of vier snaren gebruiken) klinken op een akoustische gitaar voor geen meter.
Een barré-akkoord (waarbij je de wijsvinger over de breedte van de nek hebt liggen, en zo alle zes de snaren fret) is wel heel makkelijk te spelen, maar klinkt niet altijd even mooi en geeft veel belasting voor je wijsvinger.
Ik denk dat het beter is om gewoon goed te oefenen zodat je een wat lastiger akkoord fatsoenlijk kan spelen, dan het jezelf te makkelijk te maken.
Oefenenquote:Op maandag 8 augustus 2005 21:53 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
mijn pink red dat nog niet
Een Richwood RE-50 (sunburn) met een Adonis GA-30R vertsterker erbij, was samen 200 euro.quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:44 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Lijp!Wat voor een en voor welke prijs?
Bedoel je dat loopje of lukt het je niet om alle 4 de vingers in de fretten te zetten? Dat 1e is gwoon oefenen maar dat laatste is op een andere manier op te lossen. Als je er voor zorgt dat al je vingers recht op de hals staan en je duim lichtjes onder tegen de hals steunt, dan moet het lukken. Je moet de gitaar niet als een honkbal knuppel vastpakkenquote:Op maandag 8 augustus 2005 21:53 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
mijn pink red dat nog niet
haha het is vrij normaal hoor, maar ik neem aan dat je een dun plectrum gebruikt? Als je electrisch speelt kan je best een wat dikkere nemen (0.8mm ofzo), dan heb je er geen last van.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:16 schreef JedaiNait het volgende:
Vraagje, ik ben nu ongeveer een week aan het kloten met mijn electrische gitaar, maar als ik de snaren aansla met mijn plectrum hoor ik niet alleen de gitaar, maar het plectrum maakt ook geluid (soort geflap van het plectrum tegen de snaren - vergelijkbaar met vroeger toen je speelkaarten tussen de spaken van je fiets deed). Is dit normaal of gebruik ik het plectrum verkeerd?
nee...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:16 schreef JedaiNait het volgende:
Vraagje, ik ben nu ongeveer een week aan het kloten met mijn electrische gitaar, maar als ik de snaren aansla met mijn plectrum hoor ik niet alleen de gitaar, maar het plectrum maakt ook geluid (soort geflap van het plectrum tegen de snaren - vergelijkbaar met vroeger toen je speelkaarten tussen de spaken van je fiets deed). Is dit normaal of gebruik ik het plectrum verkeerd?
Gewoon eerst de vormen van de ladders vaak spelen ( Stuk of 700 keer dus ) Zodat ze er goed in zitten en dan gewoon je eigen stijl gaan creeren?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:19 schreef MOD het volgende:
Weet iemand misschien hoe ik het beste toonladders kan oefenen?
Zijn daar sites over?
Ik wil een beetje leren soleren maar net als het snellere vingerwerk wil ik dat nog niet helemaal onder de knie krijgen..
Je kan beginnen met tabs, van bijvoorbeeld Smoke on the water.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:53 schreef Burbo het volgende:
Verdomme, ik heb sinds een half jaartje een gitaar, maar weet nu niet echt wat ik moet gaan spelen om te gaan beginnen. Akkoorden oefenen etc etc etc heb ik écht geen zin in. Het liefst wil ik gewoon gaan spelen en aldoende het leren. Mijn vingers zijn overigens al best lenig. Maar nu de vraag: wat kan ik nu het beste gaan spelen? Want daar kan ik me echt geen wijs uit maken
Hoe vind ik die? Moet dat ook op gehoor? Want toonladders heb je ook in verschillende tonen(C D E etc.) Dus zijn die niet ergens op internet te vinden? Net als tabs ofzo...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:44 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Gewoon eerst de vormen van de ladders vaak spelen
Ik denk dat hij bedoeld dat hij geen zin heeft om constant bijv. een Em te spelen, dan constant een G. Gewoon liever die akkoorden oefenen in de context van een liedje.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:04 schreef no1uknow het volgende:
[..]
En dat akkoorden oefenen zal toch echt moeten, als je daar geen zin in hebt, betwijfel ik of je wel moet beginnen...
1 2 3 4 5 6 | e|3--------|2--------|0-------|0-------|| B|3--------|3--------|1-------|1-------|| G|0--------|2--------|0-------|0-------|| D|0--------|0--------|2-------|2-------|| A|2--------|---------|3-------|3-------|| E|3--------|---------|--------|--------|| |
1 2 3 4 5 6 | e|--------|--------|--------|--------|| B|--------|--------|--------|--------|| G|--------|7-------|5-------|5-------|| D|5-------|7-------|5-------|5-------|| A|5-------|5-------|3-------|3-------|| E|3-------|--------|--------|--------|| |
Ken je al wat akkoorden? Ik neem aan van wel want nou heb je er geen zin meer in tochquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:53 schreef Burbo het volgende:
Verdomme, ik heb sinds een half jaartje een gitaar, maar weet nu niet echt wat ik moet gaan spelen om te gaan beginnen. Akkoorden oefenen etc etc etc heb ik écht geen zin in. Het liefst wil ik gewoon gaan spelen en aldoende het leren. Mijn vingers zijn overigens al best lenig. Maar nu de vraag: wat kan ik nu het beste gaan spelen? Want daar kan ik me echt geen wijs uit maken
Die solo is trouwens ook niet zo heel moeilijk om te doen. Handig als je hiervoor een toonladder kent, pentatonische.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:27 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoeld dat hij geen zin heeft om constant bijv. een Em te spelen, dan constant een G. Gewoon liever die akkoorden oefenen in de context van een liedje.
Bijvoorbeeld: Guns N Roses - Knocking On Heavens door.
De akkoorden zijn continu hetzelfde: G D C
[ code verwijderd ]
Bij de ruigere stukken kan je dit ook spelen, maar beter is om dan de zogenaamde 'powerchords' te oefenen:
[ code verwijderd ]
Probeer een simpele slagbeweging te hanteren, dus bijvoorbeeld elke tel het akkoord één maal aanslaan, van laag naar hoog (de 'downstroke').
Ik zal eens kijken of ik nog meer nummers weet te verzinnen.
Ik ken inderdaad wel een aantal akkoorden. Maar solo's zijn sowieso wel hetgene waar ik me het meest in interesseer en dus het liefst wil gaan spelen. Ken je een paar nummers met simpele solo's die niet al te moeilijk zijn?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:17 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ken je al wat akkoorden? Ik neem aan van wel want nou heb je er geen zin meer in toch? Zoek wat simpele nummertjes uit die jij leuk vind zonder ingewikkelde loopjes en vooral akkoorden. Controleer achteraf met tabs en vraag jezelf ook af waarom jij het fout had, leer je van. Daarna kun jemisschien overstappen naar rustige solo's.
Ik noemde dus al guns and roses - knockin on heavens door.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:37 schreef Burbo het volgende:
[..]
Ik ken inderdaad wel een aantal akkoorden. Maar solo's zijn sowieso wel hetgene waar ik me het meest in interesseer en dus het liefst wil gaan spelen. Ken je een paar nummers met simpele solo's die niet al te moeilijk zijn?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |