abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29504225
Als je er door dit topic nog niet uitkomt, en je woont in Zeeland, dan weet ik nog wel een goede (goedkope) gitaarleraar.
En nee, dat ben ik niet zelf
Billie Holiday is Lady Day!
pi_29506003
Ik speel ook sindskort (elektrisch), maar nog niet echt een begin weten te vinden, ik speel al wel wat riff-jes, maar daar blijft het dan ook bij. Accoorden enz. zijn namelijk vrij saai.
pi_29506024
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 16:59 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Als je er door dit topic nog niet uitkomt, en je woont in Zeeland, dan weet ik nog wel een goede (goedkope) gitaarleraar.
En nee, dat ben ik niet zelf
Je vader?
pi_29506227
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 01:00 schreef MOD het volgende:
Nee mên dan sloop je je snaar.
Als je je vinger op een snaar zet, moet je je vinger van je snaar los trekken, net zoiets als benden, maar dan laat je je snaar schieten ipv hem terug te benden zegmaar...
Maar wel met beleid, en niet hard, gwoon rustig
Snaar kan veel hebben hoor Maar een pul off net zoiets als een bend Je moet met een pull off de klank krijgen van de noot waar je ene vinger op gerust is maar als je die dan bend krijg je een heel ander geluid. Je moet je vinger wel van de snaar aftrekken maar absoluut niet benden
pi_29506269
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 19:08 schreef Burbo het volgende:

[..]

Je vader?
dies dood
Billie Holiday is Lady Day!
  maandag 8 augustus 2005 @ 19:29:13 #56
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_29506309
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 02:16 schreef melanie_the_miss het volgende:
Weet iemand misschein goede vinger oefeningen want ik kom vaak niet zo goed bij de snaren
Dus tips zijn welkom.
probeer eens je wijsvinger in vakje 1 te leggen
Je middelvinger in vakje 2
Je ringvinger in vakje 3
en je pink in vakje 4
en zo per vinger naar onder en naar boven klimmen, net als een trapje, alle snaren af gaan.

Is opzich wel een goede manier om je vingers te strechen
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_29506317
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 19:22 schreef DuranK het volgende:

[..]

Snaar kan veel hebben hoor Maar een pul off net zoiets als een bend Je moet met een pull off de klank krijgen van de noot waar je ene vinger op gerust is maar als je die dan bend krijg je een heel ander geluid. Je moet je vinger wel van de snaar aftrekken maar absoluut niet benden
als je zoiets vindt in je tab:

-----9p7----

doe je het volgende:

Je fret de snaar op negen, vervolgens fret je de snaar op zeven (terwijl je hem op negen gefret houdt), en doe je met de vinger op negen een pull-off. De snaar floept dan omhoog, en er klinkt de noot van de zevende fret.

Bij een bend:
------7b8---- of ----7b9----
fret je op de zevende fret en buig je de snaar opzij tot er de toon klinkt van de 8e of 9e fret.
De toon van de 8e fret noem je een halve bend, de toon van de 9e fret noem je een full bend.

Bij ----7h9----- moet je een hammer-on doen. Hierbij fret je de zevende fret, waarna je hard de snaar op de negende fret fret. Er klinkt dan de toon van de negende fret, zonder dat je de snaar hebt hoeven aanslaan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_29506922
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 19:29 schreef MOD het volgende:

[..]

probeer eens je wijsvinger in vakje 1 te leggen
Je middelvinger in vakje 2
Je ringvinger in vakje 3
en je pink in vakje 4
en zo per vinger naar onder en naar boven klimmen, net als een trapje, alle snaren af gaan.

Is opzich wel een goede manier om je vingers te strechen
mijn pink red dat nog niet
Voices tell me I'm the shit.
pi_29506954
Ik heb vandaag een electrische gitaar gekocht!

Nu heb ik zere vingers
pi_29509469
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 21:55 schreef JedaiNait het volgende:
Ik heb vandaag een electrische gitaar gekocht!

Nu heb ik zere vingers
Lijp! Wat voor een en voor welke prijs?
pi_29509820
ik zie bij bepaalde akkoorden ,nouja bij de meesten eigenlijk, verschillende varianten om het desbetreffende akkoord te bespelen, maakt dat eigenlijk veel uit? want als ik het met 3 vingers kan doen ipv 4, dan pak ik liever die met 3 fretten(mijn vingers zijn nog niet zo flexibel :p)
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_29510223
Soms kan je je akkoorden aanpassen aan de volgorde waarin je ze speelt. De ene overgang van grepen is makkelijker dan de andere, dus daar kan je dan rekening mee houden.
Powerchords (dat zijn akkoorden die maar drie of vier snaren gebruiken) klinken op een akoustische gitaar voor geen meter.
Een barré-akkoord (waarbij je de wijsvinger over de breedte van de nek hebt liggen, en zo alle zes de snaren fret) is wel heel makkelijk te spelen, maar klinkt niet altijd even mooi en geeft veel belasting voor je wijsvinger.

Ik denk dat het beter is om gewoon goed te oefenen zodat je een wat lastiger akkoord fatsoenlijk kan spelen, dan het jezelf te makkelijk te maken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_29510247
Bedoel je dan een ander akkoord (zoals een Cmin of een C7) of een andere manier om de fretten te bezetten? Als dit het tweede is, zou ik gewoon de positie pakken die het makkelijkst is...zodat je sneller kunt wisselen.
pi_29510402
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 00:09 schreef Jordy-B het volgende:
Soms kan je je akkoorden aanpassen aan de volgorde waarin je ze speelt. De ene overgang van grepen is makkelijker dan de andere, dus daar kan je dan rekening mee houden.
Powerchords (dat zijn akkoorden die maar drie of vier snaren gebruiken) klinken op een akoustische gitaar voor geen meter.
Een barré-akkoord (waarbij je de wijsvinger over de breedte van de nek hebt liggen, en zo alle zes de snaren fret) is wel heel makkelijk te spelen, maar klinkt niet altijd even mooi en geeft veel belasting voor je wijsvinger.

Ik denk dat het beter is om gewoon goed te oefenen zodat je een wat lastiger akkoord fatsoenlijk kan spelen, dan het jezelf te makkelijk te maken.
heb je wel gelijk in, maar dat geldt denk ik pas in de toekomst voor mij, nu probeer ik het liedje beetje fatsoenlijk te kunnen spelen
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 01:54:44 #65
25878 MOD
pi_29513122
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 21:53 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Oefenen
Dat denk ik voor bijna elke vraag in dit topic het antwoord is
pi_29515386
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 23:44 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Lijp! Wat voor een en voor welke prijs?
Een Richwood RE-50 (sunburn) met een Adonis GA-30R vertsterker erbij, was samen 200 euro.
pi_29519483
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 21:53 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Bedoel je dat loopje of lukt het je niet om alle 4 de vingers in de fretten te zetten? Dat 1e is gwoon oefenen maar dat laatste is op een andere manier op te lossen. Als je er voor zorgt dat al je vingers recht op de hals staan en je duim lichtjes onder tegen de hals steunt, dan moet het lukken. Je moet de gitaar niet als een honkbal knuppel vastpakken
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 22:39:07 #68
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_29527071
Hey,mensen.
Ik heb sinds vandaag een Richwood western gekocht voor -98 pleur.
Het is niet de eerste keer dat ik me aan de muziek waag,ik ben 4,5 jaar drummer geweest (geen flauwe grapjes )..helaas moest ik stoppen vanwegen rugklachten,na een half jaartje rust, k'ga ik het nu eens poberen met een gitaar,ik heb al menig beetje aangekloot met de gitaren van mijn ex bandleden dat was gewoon puur raggen
Nu pobeer ik het te leren,ik wil vooral een simpele slagman worden,heerlijke blues/country..dat trekt me wel.

Nu is de planning dat ik een half jaar zelf ga aankloten via tabs,en daarna les te gaan volgen
Over een jaar wil ik een electrische gaan poberen.

rag ze !
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_29530983
Kun je eigenlijk beter meteen gaan lessen Ik heb in ieder geval een jaar moeten wachten voordat ik mocht lessen in verband met een wachtrij.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 21:14:47 #70
25878 MOD
pi_29546303
trouwns wie zei hier dat een setje nieuwe snaren 20 euro kostte?
Ik heb vandaag een setje Ernie Ball Regular Slinky gekocht en die kostte me 6,70
pi_29546570
De mijne kost 5 euro . 20 euro is wel erg duur ja
pi_29547092
Snaren heb je nou eenmaal ook in verschillende prijsklasses.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_29688824
Vraagje, ik ben nu ongeveer een week aan het kloten met mijn electrische gitaar, maar als ik de snaren aansla met mijn plectrum hoor ik niet alleen de gitaar, maar het plectrum maakt ook geluid (soort geflap van het plectrum tegen de snaren - vergelijkbaar met vroeger toen je speelkaarten tussen de spaken van je fiets deed ). Is dit normaal of gebruik ik het plectrum verkeerd?
pi_29689547
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:16 schreef JedaiNait het volgende:
Vraagje, ik ben nu ongeveer een week aan het kloten met mijn electrische gitaar, maar als ik de snaren aansla met mijn plectrum hoor ik niet alleen de gitaar, maar het plectrum maakt ook geluid (soort geflap van het plectrum tegen de snaren - vergelijkbaar met vroeger toen je speelkaarten tussen de spaken van je fiets deed ). Is dit normaal of gebruik ik het plectrum verkeerd?
haha het is vrij normaal hoor, maar ik neem aan dat je een dun plectrum gebruikt? Als je electrisch speelt kan je best een wat dikkere nemen (0.8mm ofzo), dan heb je er geen last van.
pi_29691267
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:16 schreef JedaiNait het volgende:
nee...
Je kan drie dingen horen: het tikken van het plectrum tegen de snaar, het wegglijden van de snaar en (bij een dun plectrum) het terugflappen van het plectrum.

Hoe dikker en/of harder het plectrum, hoe harder het tikken tegen de snaar. Ligt ook wel wat aan de vorm van het plectrum... Als je een plectrum hebt als de "Big Stubby" die heel dik is (2mm), maar afloopt bij de punt, geeft dat een veel zacter en warmer geluid dan wanneer je gewoon een plat plectrum gebruikt. Nylon klinkt zachter dan iets als tortoiseshell-achtig spul, etc...
En dan maakt de stand van het plectrum tov de snaren ook nog uit. Loodrecht op de snaren geeft een feller, maar "mager" geluid... aanslaan onder een hoek van 45 graden geeft wat zachter maar vol geluid.

Ik denk dat je best even bij je gitaarboer kan gaan graaien in de bak met plectrums en kijken wat je het fijnst vind spelen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:52:36 #76
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_29691476
Misschien een tip voor beginners: Koop dikke snaren. Deze vervormen minder als je het akkoord niet precies goed pakt. Dunne snaren hebben de neiging vals te gaan klinken als je een akkoord lastig kunt pakken. Dit geld vooral voor de goedkopere akoestische gitaren. Ook is het aan te raden om gelijk over de hele linie te spelen en niet op de 1e 3 frets te blijven hangen.
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_29692582
Ben nu bezig met het nummer Fuck Her Gently van Tenacious D, niet vanwege de tekst ofzo, maar het gitaarspel is erg mooi.
Hier kan je 't Guitar Pro bestandje downloaden: http://tablatures.tk/download.php?id=11495
Zeker de moeite waard
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:19:59 #78
25878 MOD
pi_29787487
Weet iemand misschien hoe ik het beste toonladders kan oefenen?
Zijn daar sites over?
Ik wil een beetje leren soleren maar net als het snellere vingerwerk wil ik dat nog niet helemaal onder de knie krijgen..
pi_29796437
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 17:19 schreef MOD het volgende:
Weet iemand misschien hoe ik het beste toonladders kan oefenen?
Zijn daar sites over?
Ik wil een beetje leren soleren maar net als het snellere vingerwerk wil ik dat nog niet helemaal onder de knie krijgen..
Gewoon eerst de vormen van de ladders vaak spelen ( Stuk of 700 keer dus ) Zodat ze er goed in zitten en dan gewoon je eigen stijl gaan creeren?
pi_29796787
Verdomme, ik heb sinds een half jaartje een gitaar, maar weet nu niet echt wat ik moet gaan spelen om te gaan beginnen. Akkoorden oefenen etc etc etc heb ik écht geen zin in. Het liefst wil ik gewoon gaan spelen en aldoende het leren. Mijn vingers zijn overigens al best lenig. Maar nu de vraag: wat kan ik nu het beste gaan spelen? Want daar kan ik me echt geen wijs uit maken
pi_29797228
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:53 schreef Burbo het volgende:
Verdomme, ik heb sinds een half jaartje een gitaar, maar weet nu niet echt wat ik moet gaan spelen om te gaan beginnen. Akkoorden oefenen etc etc etc heb ik écht geen zin in. Het liefst wil ik gewoon gaan spelen en aldoende het leren. Mijn vingers zijn overigens al best lenig. Maar nu de vraag: wat kan ik nu het beste gaan spelen? Want daar kan ik me echt geen wijs uit maken
Je kan beginnen met tabs, van bijvoorbeeld Smoke on the water.
En dat akkoorden oefenen zal toch echt moeten, als je daar geen zin in hebt, betwijfel ik of je wel moet beginnen...
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 03:04:34 #82
25878 MOD
pi_29803441
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:44 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Gewoon eerst de vormen van de ladders vaak spelen
Hoe vind ik die? Moet dat ook op gehoor? Want toonladders heb je ook in verschillende tonen(C D E etc.) Dus zijn die niet ergens op internet te vinden? Net als tabs ofzo...
pi_29803957
Die zijn op internet te vinden ja, kijk eens in de openingspost .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_29807801
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:04 schreef no1uknow het volgende:

[..]

En dat akkoorden oefenen zal toch echt moeten, als je daar geen zin in hebt, betwijfel ik of je wel moet beginnen...
Ik denk dat hij bedoeld dat hij geen zin heeft om constant bijv. een Em te spelen, dan constant een G. Gewoon liever die akkoorden oefenen in de context van een liedje.

Bijvoorbeeld: Guns N Roses - Knocking On Heavens door.

De akkoorden zijn continu hetzelfde: G D C
1
2
3
4
5
6
e|3--------|2--------|0-------|0-------||
B|3--------|3--------|1-------|1-------||
G|0--------|2--------|0-------|0-------||
D|0--------|0--------|2-------|2-------||
A|2--------|---------|3-------|3-------||
E|3--------|---------|--------|--------||

Bij de ruigere stukken kan je dit ook spelen, maar beter is om dan de zogenaamde 'powerchords' te oefenen:
1
2
3
4
5
6
e|--------|--------|--------|--------||
B|--------|--------|--------|--------||
G|--------|7-------|5-------|5-------||
D|5-------|7-------|5-------|5-------||
A|5-------|5-------|3-------|3-------||
E|3-------|--------|--------|--------||

Probeer een simpele slagbeweging te hanteren, dus bijvoorbeeld elke tel het akkoord één maal aanslaan, van laag naar hoog (de 'downstroke').

Ik zal eens kijken of ik nog meer nummers weet te verzinnen.
pi_29808020
Andere nummers die makkelijk zijn om mee te beginnen:

Red Hot Chili Peppers - Californication
Red Hot Chili Peppers - Ohterside
Anouk - Lost ( verselijk nummer maar oke, je kan het wel spelen)
pi_29808995
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:53 schreef Burbo het volgende:
Ken je al wat akkoorden? Ik neem aan van wel want nou heb je er geen zin meer in toch ? Zoek wat simpele nummertjes uit die jij leuk vind zonder ingewikkelde loopjes en vooral akkoorden. Controleer achteraf met tabs en vraag jezelf ook af waarom jij het fout had, leer je van. Daarna kun jemisschien overstappen naar rustige solo's.
pi_29809162
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:27 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoeld dat hij geen zin heeft om constant bijv. een Em te spelen, dan constant een G. Gewoon liever die akkoorden oefenen in de context van een liedje.

Bijvoorbeeld: Guns N Roses - Knocking On Heavens door.

De akkoorden zijn continu hetzelfde: G D C
[ code verwijderd ]

Bij de ruigere stukken kan je dit ook spelen, maar beter is om dan de zogenaamde 'powerchords' te oefenen:
[ code verwijderd ]

Probeer een simpele slagbeweging te hanteren, dus bijvoorbeeld elke tel het akkoord één maal aanslaan, van laag naar hoog (de 'downstroke').

Ik zal eens kijken of ik nog meer nummers weet te verzinnen.
Die solo is trouwens ook niet zo heel moeilijk om te doen. Handig als je hiervoor een toonladder kent, pentatonische.
---------------------------5-8-------------
-----------------------5-8-----------------
-------------------5-7---------------------
---------------5-7-------------------------
-----------5-7-----------------------------
-------5-8---------------------------------
Dit is een voorbeeld van zo'n ladder en die kun je overal plaatsen. Bij knockin' on heavens door begint die op 12, misschien kom je er zelf niet uit namelijk want is in es gespeeld
pi_29809550
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:17 schreef DuranK het volgende:

[..]

Ken je al wat akkoorden? Ik neem aan van wel want nou heb je er geen zin meer in toch ? Zoek wat simpele nummertjes uit die jij leuk vind zonder ingewikkelde loopjes en vooral akkoorden. Controleer achteraf met tabs en vraag jezelf ook af waarom jij het fout had, leer je van. Daarna kun jemisschien overstappen naar rustige solo's.
Ik ken inderdaad wel een aantal akkoorden. Maar solo's zijn sowieso wel hetgene waar ik me het meest in interesseer en dus het liefst wil gaan spelen. Ken je een paar nummers met simpele solo's die niet al te moeilijk zijn?
pi_29809896
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:37 schreef Burbo het volgende:

[..]

Ik ken inderdaad wel een aantal akkoorden. Maar solo's zijn sowieso wel hetgene waar ik me het meest in interesseer en dus het liefst wil gaan spelen. Ken je een paar nummers met simpele solo's die niet al te moeilijk zijn?
Ik noemde dus al guns and roses - knockin on heavens door.
Verder Fleetwood Mac - Need Your Love so bad
Boudewijn de groot - Jimmy
Randy Crawford - You might need somebody
Met die solo's ben ik begonnen
pi_29810560
Dank je
pi_29811841
De solo van Californication is ook goed te doen.
pi_29813724
Heb nog geen gitaar, maar een vraagje:

Je ziet wel eens bij mensen als Blackmore, Townshend zo'n hendel op hun elektrische gitaar zitten. Waar dient die precies voor?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_29814752
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:14 schreef axis303 het volgende:
Heb nog geen gitaar, maar een vraagje:

Je ziet wel eens bij mensen als Blackmore, Townshend zo'n hendel op hun elektrische gitaar zitten. Waar dient die precies voor?
Dit noemt men een tremolo-bar of (beter eigenlijk) een vibrato. Er zijn twee types, maar de functie is het zelfde. Door op het hendel te duwen/er aan te trekken, worden de snaren respectievelijk korter of langer, waardoor deze slapper/strakker komen te staan. Een snaar die strakker wordt getrokken zal ineens hoger klinken, een snaar die slapper wordt zal natuurlijk lager klinken . Doe maar eens een elastiekje om je vingers, en pluk er dan aan. Hoe verder je je vingers uit elkaar doet, hoe hoger de toon.

Het eerste type:

Deze heeft niet zo'n groot bereik, en wordt voornamelijk gebruikt om de toon wat te laten 'trillen' (vibreren): de toon wordt ietsje hoger, danweer lager, danweer hoger, etc en dan vrij snel.

Het tweede type (de zogenaamde Floyd Rose tremolo) komt veel voor bij gitaren die geschikt zijn voor metal (de scheurijzers dus):

Deze heeft een veel groter bereik en dus gaat hij hoger en lager dan die andere.

Beide types zijn absoluut niet aan te raden voor een beginner. Met name de tweede brengt nogal wat problemen met zich mee om de gitaar te stemmen. Ook is het vaak erg gevoelig en zal dus ook heen en weer wiebelen wanneer iets te hard met je hand op de snaren/brug leunt.

Als je er toch per se een gitaar met vibrato wilt, zou ik voor de eerste gaan. Het tweede type raad ik zeer sterk af.
pi_29826377
Ik vroeg me eigenlijk ook al af waar dat ding voor was, maar voorlopig laat ik hem maar gewoon in de kast liggen dan
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:40:22 #95
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_29826477
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:46 schreef Hammet het volgende:

Beide types zijn absoluut niet aan te raden voor een beginner. Met name de tweede brengt nogal wat problemen met zich mee om de gitaar te stemmen. Ook is het vaak erg gevoelig en zal dus ook heen en weer wiebelen wanneer iets te hard met je hand op de snaren/brug leunt.
Of, les 1: leun NIET met je hand op de brug. Probleem opgelost.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_29826808
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:40 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Of, les 1: leun NIET met je hand op de brug. Probleem opgelost.
Bij mij was les 1: Steun met je hand op je brug lichtjes dat wel
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:59:33 #97
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_29827148
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:50 schreef DuranK het volgende:

[..]

Bij mij was les 1: Steun met je hand op je brug lichtjes dat wel
Alleen bij het palm muten doe ik dat. Anders raak ik die brug niet eens aan.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_29841173
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:59 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Alleen bij het palm muten doe ik dat. Anders raak ik die brug niet eens aan.
Jep, maar je kan van een beginner niet verwachten dat die goed en gecontroleerd kan palm muten .
pi_29841372
Mwao, volgens mij kan je best met een tremolo leren spelen, je moet alleen niet zo'n hele slechte hebben gekocht.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_29843272
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 16:55 schreef PekingDuck het volgende:

[..]

Onzin. Je kan wel denken dat je gitaar kunt spelen zonder leraar, maar achteraf zal toch blijken dat je veel verder was gekomen als je gewoon les hebt gehad, en de kritische opmerkingen van iemand die het wel echt kan heel belangrijk zijn. De meeste ritmische/theoretische problemen komen toch pas aan het licht op les...
Idd, les krijgen via internet is nooit een goed idee.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')