Veel blijven oefenen, en eelt kwekenquote:Op woensdag 21 september 2005 18:52 schreef MaJo het volgende:
Gitaar newbie meldtHeb drie lessen achter de rug dus kan nog niet veel spelen, een paar akkoorden en het intro van House of the Rising Sun (trots
) Tot nu toe gaat het allemaal goed, ik oefen veel en vindt het erg leuk. Het lukt me alleen niet om de F goed onder de knie te krijgen. Ik heb redelijk kleine handen en het is gewoon lastig om die greep goed te pakken. Met name de onderste twee snaren kan ik niet goed pakken en die klinken ook heel 'mat' als ik ze aansla. Iemand tips om de F beter onder de knie te krijgen of gewoon een kwestie van heel veel oefenen?
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:02 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Barreé's zijn![]()
Africa bijv. van Toto (de 'algemene' akkoorden zeg maar) zijn allemaal te spelen in barreé)
Ze zijn zeker tof, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat ik er te vaak gebruik van maak. Vooral bij nummers met sus7-akkoorden is het super makkelijk...quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:02 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Barreé's zijn![]()
Africa bijv. van Toto (de 'algemene' akkoorden zeg maar) zijn allemaal te spelen in barreé)
Dat kan niet. Het zijn namelijk twee gitaarmelodieën, ookwel harmonieën genoemd. Je moet dus een keuze maken uit 1 van de 2. Vaak is 1 net wat dominanter dan de andere, je zou die dus kunnen spelen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:15 schreef Bluurgh het volgende:
ik ben ook al een tijdje aan het gitaar leren spelen, kan wel redelijk veel spelen, maar van het theoretische deel van gitaarspelen (hoe alles heet enzo) kan ik niet zo veel, nu ben ik een beetje aan het soleren en wou beginnen aan de solo die in Zero Tolerance zit van Death, maar nu stuitte ik gelijk hierop:
[afbeelding]
mijn vraag nu, hoe speelt ie zoiets? pakt ie stiekem een ander accoord oid en kwam de maker van de tab alleen bij deze of simuleert ie de hogere toontjes? want zo'n spreiding red ik echt niet met m'n hand![]()
Eerst en vooral is het de 5de snaar en de 4de fret en niet omgekeerd en je telt vanaf boven.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:46 schreef Cool_Runner het volgende:
*Weer een nieuwe gitaarnewbie meldt zich!*
Ik zit echt naar de snaren te kijken en me af te vragen hoe ik hier ooit een nummer op kan spelen
1e vraag dan maar:
Gekopieerd van een site met Tabs.....
e |-------------------10--------------3----------------
B |-------------------10--------------0----------------
G |-----------------------------------0----------------
D |-----------------------------------0----------------
A |-----------4-----------------------2----------------
E |-----------------------------------3----------------
* De 4 staat voor de 5e snaar op de 4e fret, dit komt overeen met de noot C#.
De 4e fret, welke is dat?
Het vierde hokje van boven gerekend of van onder?
Voor zover ik weet is London City een Budget Merk wat erg goede gitaren levert. Altijd zelf even spelen om te kijken of hij in jouw oren goed klikt natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 10:49 schreef Cool_Runner het volgende:
Ben ook van plan een gitaar aan te gaan schaffen. ik zag een leuke set van London City staan.
Bestaande uit een London City Spitfire (strat model) en een versterker (15 watt dacht ik)
Iemand bekend met dit merk? De telecaster van dat merk had wel enorm goeie reviews.
Aangezien ons aller Albert "demichiel" Einstein het niet goed kan verwoorden...quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:46 schreef Cool_Runner het volgende:
e |-------------------10--------------3----------------
B |-------------------10--------------0----------------
G |-----------------------------------0----------------
D |-----------------------------------0----------------
A |-----------4-----------------------2----------------
E |-----------------------------------3----------------
* De 4 staat voor de 5e snaar op de 4e fret, dit komt overeen met de noot C#.
De 4e fret, welke is dat?
Het vierde hokje van boven gerekend of van onder?
Sinds wanneer?quote:
#=kruis en b=molquote:Op woensdag 26 oktober 2005 08:57 schreef Orcaman1984 het volgende:
Ja, hoe spreek je # en b in het Nederlands uit? Dat wil ik ook wel eens weten
Heb het in het Engels geleerd![]()
Thanks duran en Nasdaq voor de tips. Morgen ga ik naar feedback om ze uit te proberen. Hebben jullie nog andere modellen die ik volgens jullie moet uitproberen?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Die GRG is het slechtste ding wat ik ooit in m'n klauwen heb gehad. Dude, neem dan een GSA60 ofzo. En als versterker een Roland Cube 15 of 30 (slaapkamervolume = 15, voor meer power 30. 30 en 60 modellen maken ook wat beter geluid omdat ze een andere modellingtechniek gebruiken dan de 15)
DIe epiphone zal overigens wel te doen zijn omdat ie geen goedkoop tremolo ding heeft. Die ontstemmen soms namelijk nogal. Ik zou zeggen, probeer ze uit, het is het waard
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |