abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 september 2005 @ 23:53:25 #271
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30810126
Ik heb een grondige hekel aan oefenen. In dit topic zoek ik lotgenoten . Ik ga zelf vanaf vandaag bijhouden hoe snel ik iets kan spelen (open E, iets chromatisch, alt picken, blah blah) met de metronoom erbij. En dan elke dag een uurtje oefenen ofzo. Gewoon een TXT bestandje maken ervoor. Kan ik iedereen die schneller wil spelen aanraden; hou het bij, wees gedisciplineerd. En niet zeggen '100... hoppa, ok... 104.... ok, kan ik ook wel' tenzij je daadwerkelijk 2 minuten lang op 104 hetzelfde kan spelen zonder de fout in te gaan .
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_30815170
Ook een gitaar newbie meldt. Ik heb nu een oude acoustische waar ik wat mee aankloot. Ik kan al de A akkoord en het begin van "Wake me up when september ends" van Greenday Ik ga in het weekend oefenen op akkoorden want ik ga een elektrische gitaar kopen. Dat is gewoon veel leuker, kan je lekker op raggen, en is ook nog eens makkelijker.

Ik wil namelijk pop/rock/punk liedjes gaan leren spelen.
pi_30815363
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb een grondige hekel aan oefenen. In dit topic zoek ik lotgenoten . Ik ga zelf vanaf vandaag bijhouden hoe snel ik iets kan spelen (open E, iets chromatisch, alt picken, blah blah) met de metronoom erbij. En dan elke dag een uurtje oefenen ofzo. Gewoon een TXT bestandje maken ervoor. Kan ik iedereen die schneller wil spelen aanraden; hou het bij, wees gedisciplineerd. En niet zeggen '100... hoppa, ok... 104.... ok, kan ik ook wel' tenzij je daadwerkelijk 2 minuten lang op 104 hetzelfde kan spelen zonder de fout in te gaan .
Inderdaad erg nuttig, maar afgrijselijk vervelend. Hou dat soort dingen dan zelf ook nooit lang vol...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_31211755
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:23 schreef Jordy-B het volgende:
Uiteraard... Maar je kan natuurlijk ook gewoon een overgang tussen barré-akkoorden gebruiken.

Bm: 799777
A: 577655

Dit zou zomaar 'ns een stukje makkelijker kunnen zijn.

Dit maakt het mogelijk dat je, bijvoorbeeld, heel snel kan wisselen van barré A naar barré D (557775)
Barreé's zijn
Africa bijv. van Toto (de 'algemene' akkoorden zeg maar) zijn allemaal te spelen in barreé )
pi_31211816
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Als je nu al weinig zin hebt om te gaan oefenen, zou ik al helemaal niet tijden gaan bijhouden. Dan heb je er helemaal geen plezier meer in.
pi_31212103
quote:
Op woensdag 21 september 2005 18:52 schreef MaJo het volgende:
Gitaar newbie meldt Heb drie lessen achter de rug dus kan nog niet veel spelen, een paar akkoorden en het intro van House of the Rising Sun (trots ) Tot nu toe gaat het allemaal goed, ik oefen veel en vindt het erg leuk. Het lukt me alleen niet om de F goed onder de knie te krijgen. Ik heb redelijk kleine handen en het is gewoon lastig om die greep goed te pakken. Met name de onderste twee snaren kan ik niet goed pakken en die klinken ook heel 'mat' als ik ze aansla. Iemand tips om de F beter onder de knie te krijgen of gewoon een kwestie van heel veel oefenen?
Veel blijven oefenen, en eelt kweken
pi_31463038
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:02 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Barreé's zijn
Africa bijv. van Toto (de 'algemene' akkoorden zeg maar) zijn allemaal te spelen in barreé )
op het moment dat ik dit lees hoor ik net het begin van het nummer op een radio die buiten erg hard staat!
pi_31464929
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:02 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Barreé's zijn
Ze zijn zeker tof, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat ik er te vaak gebruik van maak. Vooral bij nummers met sus7-akkoorden is het super makkelijk...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_31563522
Hmm ik wil ook leren gitaar spelen, en blijkt dat mijn verjaardag eraankomt! (2nov) ik wil dus een akoestische gitaar kopen na al meer als een jaar bij vrienden loze liedjes als come as you are en muziek van anouk te spelen ( en drie akkoorden ofzo ). Nu dacht ik een tweedehands gitaar te kopen omdat je dan voor evenveel geld een betere beginnersgitaar kan kopen nu vroeg ik mij af wat voor een gitaar ik zou nemen met als budget rond de ¤150 liefst een steelstring omdat mij dit toch overal word aangeraden.
pi_31564352
Oh, voor 150 euro of iets meer (tot 170 ofzo) koop je makkelijk een nieuwe goede steelstring, met snaren, gitaartuner en snaarwindertjes.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_31564603
Bedankt, ik zit overigens ook aan
deze gitaar te denken, doen?
pi_31565339
Ik ken het merk niet, maar 115 euro is een redelijke prijs voor een akoestische steelstring. Zelf zou ik alleen liever een gitaar in de winkel kopen voor hooguit 2 tientjes meer, voor je garantie. En je kan er alvast op spelen om te horen welke naar jouw maarstaven het beste klinkt.
pi_31565596
Ja, ik ga sowieso nog eens kijken in een gitaarwinkel (deze) die word bij iedereen die ik ken toch aangeraden.
pi_31587331
Hmm ik heb denk ik een keuze gemaakt.
Ik ben vandaag na school naar verschillende gitaarwinkels gegaan met de vraag of ze een goede steel string met een budget van tot rond de ¤150.
Bij een winkel heb ik 4 gitaren geprobeerd één semi-akoestische(¤155) twéé akoestische van ¤85 en één akoestische van ¤139, de semi akoestische vond ik wel goed klinken maar toch wat te duur en te nutteloos(heb geen versterker) zeker als ik nog een fatsoenlijke gitaarzak nodig heb e.d..
De duurdere akoestische vond ik veel te koud klinken, dan een "DYLON" gitaar van ¤85 die klonk wel goed maar ik vond de andere toch beter klinken ik weet echter het merk niet meer, het logo leek op het logo van red hat linux.

een hoofd met een hoed dus, kent iemand dit merk?
pi_31600042
Ben ook van plan een gitaar aan te gaan schaffen. ik zag een leuke set van London City staan.
Bestaande uit een London City Spitfire (strat model) en een versterker (15 watt dacht ik)

Iemand bekend met dit merk? De telecaster van dat merk had wel enorm goeie reviews.
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_31601894
Ik heb mij nu ingeschreven bij een popschool, helaas plusminus 6 weken wachten. Sta nu op de wachtlijst. Dus tot zo ver even mij zelf vermaken met gitaar spelen. Ik heb een leuke dvd besteld op internet "The complete rock guitarist" voor beginners. Erg goed, begint bij het begin en de accoorden A, D en E. Majeur geloof ik
pi_31607178
*Weer een nieuwe gitaarnewbie meldt zich!*

Ik zit echt naar de snaren te kijken en me af te vragen hoe ik hier ooit een nummer op kan spelen

1e vraag dan maar:

Gekopieerd van een site met Tabs.....
e |-------------------10--------------3----------------
B |-------------------10--------------0----------------
G |-----------------------------------0----------------
D |-----------------------------------0----------------
A |-----------4-----------------------2----------------
E |-----------------------------------3----------------

* De 4 staat voor de 5e snaar op de 4e fret, dit komt overeen met de noot C#.

De 4e fret, welke is dat?
Het vierde hokje van boven gerekend of van onder?
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_31607783
ik ben ook al een tijdje aan het gitaar leren spelen, kan wel redelijk veel spelen, maar van het theoretische deel van gitaarspelen (hoe alles heet enzo) kan ik niet zo veel, nu ben ik een beetje aan het soleren en wou beginnen aan de solo die in Zero Tolerance zit van Death, maar nu stuitte ik gelijk hierop:

mijn vraag nu, hoe speelt ie zoiets? pakt ie stiekem een ander accoord oid en kwam de maker van de tab alleen bij deze of simuleert ie de hogere toontjes? want zo'n spreiding red ik echt niet met m'n hand
pi_31607977
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 17:15 schreef Bluurgh het volgende:
ik ben ook al een tijdje aan het gitaar leren spelen, kan wel redelijk veel spelen, maar van het theoretische deel van gitaarspelen (hoe alles heet enzo) kan ik niet zo veel, nu ben ik een beetje aan het soleren en wou beginnen aan de solo die in Zero Tolerance zit van Death, maar nu stuitte ik gelijk hierop:

[afbeelding]

mijn vraag nu, hoe speelt ie zoiets? pakt ie stiekem een ander accoord oid en kwam de maker van de tab alleen bij deze of simuleert ie de hogere toontjes? want zo'n spreiding red ik echt niet met m'n hand
Dat kan niet. Het zijn namelijk twee gitaarmelodieën, ookwel harmonieën genoemd. Je moet dus een keuze maken uit 1 van de 2. Vaak is 1 net wat dominanter dan de andere, je zou die dus kunnen spelen.
pi_31608386
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:46 schreef Cool_Runner het volgende:
*Weer een nieuwe gitaarnewbie meldt zich!*

Ik zit echt naar de snaren te kijken en me af te vragen hoe ik hier ooit een nummer op kan spelen

1e vraag dan maar:

Gekopieerd van een site met Tabs.....

Eerst en vooral is het de 5de snaar en de 4de fret en niet omgekeerd en je telt vanaf boven.
pi_31670873
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:49 schreef Cool_Runner het volgende:
Ben ook van plan een gitaar aan te gaan schaffen. ik zag een leuke set van London City staan.
Bestaande uit een London City Spitfire (strat model) en een versterker (15 watt dacht ik)

Iemand bekend met dit merk? De telecaster van dat merk had wel enorm goeie reviews.
Voor zover ik weet is London City een Budget Merk wat erg goede gitaren levert. Altijd zelf even spelen om te kijken of hij in jouw oren goed klikt natuurlijk.
pi_31687825
Voor de les van vandaag moest ik wilhelmus en zie ginds komt de stoomboot uitzoeken. Ik had echt iets van Maar vandaag zei die, dat had een reden. Ik was met hem in de vakantie naar steelin' & slidin' geweest, allemaal gitaristen met die bottle necks en hij zo, wat hun kennen, da kennen wij hier in asten ook Kreeg ik een bottle neck. Maar ik kan er nog echt niet mee omgaan Nou moet ik die nummers met een bottle neck spelen

[ Bericht 2% gewijzigd door DuranK op 25-10-2005 22:20:20 ]
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:01:42 #293
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_31688824
ik ben 2 maanden geleden begonnen met gitaar spelen. Geen les, maar een ibanex pf60 steelstring gekocht en gaan oefenen voor mijn laptop met powertab en internet. gaat super en sneller dan verwacht.

Volgende week ga ik overstappen naar mijn eerste grote mannen electric guitar! aangezien ik er (nog) niet zoveel verstand van heb een vraag:

wat is een goede gitaar van max 300 euro om lekkere nummers te spelen van green day, audioslave, 3 doors down, linkin' park en een vleugje metallica? Ik zag deze gitaren bij feedbacK:

(Epiphone - SG Special EB )

(Ibanez - GRG 170 DX BKN)

Zijn dit goede gitaren om lekker te rocken?
Wat heb ik nog meer nodig, behalve de versterker (effecten, voetpedaal etc.)?

Thanks!
Beginnend fotograaf - Gitarist - This is my truth. Tell me yours.
http://www.flickr.com/photos/wimw79/
pi_31689329
Voor een beginner is dat goed maar als ik jou was zou ik het bij een versterker en gitaar bij laten. Die andere dingen komen wel als je wat beter bent. Kun je ook meteen goeie effecten kopen, ook dat is belangrijk.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:04:06 #295
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_31691756
Die GRG is het slechtste ding wat ik ooit in m'n klauwen heb gehad. Dude, neem dan een GSA60 ofzo. En als versterker een Roland Cube 15 of 30 (slaapkamervolume = 15, voor meer power 30. 30 en 60 modellen maken ook wat beter geluid omdat ze een andere modellingtechniek gebruiken dan de 15)

DIe epiphone zal overigens wel te doen zijn omdat ie geen goedkoop tremolo ding heeft. Die ontstemmen soms namelijk nogal. Ik zou zeggen, probeer ze uit, het is het waard
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:46 schreef Cool_Runner het volgende:

Aangezien ons aller Albert "demichiel" Einstein het niet goed kan verwoorden...

e = dunste snaar, E = dikste snaar. Een fret is geen vakje maar een stukje metaal op je fretboard. Als je je vinger in het 4e hokje zet raakt je snaar dus de fret. De dunne e noemt men de 1e snaar. De A is dus de 5e snaar. Dan zet je je wijsvinger in de 4e positie. En C# spreek je uit als Ces.

Maargoed, daar zul je allemaal wel achter gekomen zijn in de tussentijd.

edit: als je voor LC gaat kan ik je de Spitfire mk. II (2) aanraden

[ Bericht 7% gewijzigd door NASDAQbastardo op 26-10-2005 01:12:49 ]
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_31693947
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:

En C# spreek je uit als Ces.
Sinds wanneer?
Da's toch echt een Cis...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 26 oktober 2005 @ 08:57:12 #297
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_31694472
Ja, hoe spreek je # en b in het Nederlands uit? Dat wil ik ook wel eens weten

Heb het in het Engels geleerd
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:14:10 #298
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_31695484
Haha, oeps .
pi_31701538
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 08:57 schreef Orcaman1984 het volgende:
Ja, hoe spreek je # en b in het Nederlands uit? Dat wil ik ook wel eens weten

Heb het in het Engels geleerd
#=kruis en b=mol
  woensdag 26 oktober 2005 @ 19:51:51 #300
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_31708250
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Die GRG is het slechtste ding wat ik ooit in m'n klauwen heb gehad. Dude, neem dan een GSA60 ofzo. En als versterker een Roland Cube 15 of 30 (slaapkamervolume = 15, voor meer power 30. 30 en 60 modellen maken ook wat beter geluid omdat ze een andere modellingtechniek gebruiken dan de 15)

DIe epiphone zal overigens wel te doen zijn omdat ie geen goedkoop tremolo ding heeft. Die ontstemmen soms namelijk nogal. Ik zou zeggen, probeer ze uit, het is het waard
[..]
Thanks duran en Nasdaq voor de tips. Morgen ga ik naar feedback om ze uit te proberen. Hebben jullie nog andere modellen die ik volgens jullie moet uitproberen?

En waar moet ik vooral op letten als ik ze aan het uitproberen ben?
Beginnend fotograaf - Gitarist - This is my truth. Tell me yours.
http://www.flickr.com/photos/wimw79/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')