abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30445458
En hoe ging het?
  zaterdag 10 september 2005 @ 11:00:10 #252
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_30447003
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 09:12 schreef About2Break het volgende:
En hoe ging het?
Ja, ging wel goed! Ik heb eerst een half jaar geprobeerd om via internet te leren, maar dat lukte niet echt... ik had het gevoel dat ik dingen miste of niet goed deed en dat heb ik bij gitaarles wel gemerkt
pi_30462474
Wat miste je dan precies?
pi_30486321
Hehe dat had ik dus ook. 1 jaar gwoon gitaar gespeeld, mede door vrienden die me geholpen hebben. Pff in 4 lessen meer geleerd dan in heel da jaar En ik kon meteen veel soepeler spelen enzo, alleen omdat hij zo verdomd kritisch is en ik niet
pi_30532898
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:31 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ik heb nog wel een vraag of tonen die bij elkaar passen. Je hebt bijvoorbeeld The Call of Ktulu van Metallica en ergens in de 7 minuut van het nummer hoor je een loopje-achtige solo van 2 gitaren die allebei hetzelfde spelen maar de ene gitaar doet het op de positie van de 8ste fret (een G dacht ik) en de andere op de positie van de 12de fret (een B meen ik) van de B-snaar. Hun doen dat wel vaker en het klinkt zo ongelooflijk vet.
Iemand enig idee waarom juist die klanken bij elkaar passen en wie weet er eventueel nog meer combinatie?????????
bij 2stemmige instrumentpartijen, of het nou gitaar, zang of whatever is, wordt gebruik gemaakt van steeds hetzelfde interval. vaak wordt een terts gebruikt zoals je in veel nummers van metallica en bv iron maiden hoort. gitaar 1 speelt een loopje en gitaar 2 speelt precies datzelfde looptje maar dan van iedere noot de terts (let wel op dat bij sommige noten een grote terst gespeeld moet worden en bij anderen een kleine terst)
voorbeeld: als in Em gitaar 1 dit loopje speelt: e d e c a b e c, speelt gitaar 2 dit loopje: g f# g e c d g e
pi_30535173
Ik speel iets meer dan een jaar nu. Bezit ondertussen redelijk wat spul enzo. En kan redelijk iets spelen. Alleen ik heb de laatste tijd het idee dat ik een soort van vast zit. Ik heb bv. moeite met het (snel) wisselen van barre akkoorden. Of van een barre akoord naar een 'normaal' akkoord. Ik wou laatst een nummer spelen met een switch van Bm naar A. Lukt wel, alleen niet bepaald vloeiend vaak. Zeker gewoon een kwestie van veel oefenen?
Unspoken words were understood
pi_30535911
Volgens mij is het gewoon oefenen.
pi_30535976
Uiteraard... Maar je kan natuurlijk ook gewoon een overgang tussen barré-akkoorden gebruiken.

Bm: 799777
A: 577655

Dit zou zomaar 'ns een stukje makkelijker kunnen zijn.

Wat ook makkelijk is, is als de open snaar speelt door met je ringvinger de snaren te fretten, zoals je dit misschien ook wel bij een B-akkoord doet. Je kan je ringvinger zo plaatsen dat je met het stuk vinger van de top tot het eerste kootje de drie snaren fret.
Dus van 224432 naar 002220

Dit maakt het mogelijk dat je, bijvoorbeeld, heel snel kan wisselen van barré A naar barré D (557775)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30553162
Het is nu redelijk gelukt

Hoge e snaar hoef ik niet te spelen. Dus als ik m'n wijsvinger dan gewoon 1 snaar laat zakken kan ik de A ook wel spelen. De Em die dan volgt is ook geen probleem. Alleen vanuit het 'niets' een barre pakken lukt me nog niet vloeiend.

Bedankt.
  woensdag 14 september 2005 @ 07:57:25 #260
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_30563086
De F-akkoord met barre gaat nu steeds beter, nu moet ik wisselen naar A-mineur en dat gaat nog niet zo makkelijk. Toen ik begon met gitaarspelen lukte van D naar G ook niet snel, maar nu kan ik die makkelijk. Het is gewoon een kwestie van veel oefenen.
  woensdag 14 september 2005 @ 10:44:47 #261
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_30565871
Zaterdag een tweede hands candela gekocht, zelf helemaal geen ervaring maar ik heb een hoop tutorials en tv theme tabs uitgeprint dus dat wordt lekker oefenen elke avond!
pi_30566179
quote:
Op woensdag 14 september 2005 07:57 schreef Orcaman1984 het volgende:
De F-akkoord met barre gaat nu steeds beter, nu moet ik wisselen naar A-mineur en dat gaat nog niet zo makkelijk. Toen ik begon met gitaarspelen lukte van D naar G ook niet snel, maar nu kan ik die makkelijk. Het is gewoon een kwestie van veel oefenen.
Uhuh, eerst kon ik de basis-akkoorden ook niet vloeiend wisselen natuurlijk. Maar een barre oefenen is wel moeilijker. Krijg veel eerder kramp enzo
pi_30569562
handig oefeningetje voor het leren van grepen: neem een willekeurig akkoord (een waarvan je de greep nog niet lekker kan pakken). pak het akkoord, leg dan je linkerhand op je knie en pak vervolgens weer dat akkoord...blijf dit herhalen en je zal zien dat je steeds sneller gaat, wanneer je het akkoord snel kan pakken doe het dan zonder te kijken. ik geef toe: het is saai, maar wel erg succesvol. als je die grepen zonder er bij na te denken en zonder te kijken kan pakken, gaan je akkoordenwisselingen een stuk vloeiender

[ Bericht 0% gewijzigd door mando_diao op 14-09-2005 13:09:24 (tiepfout) ]
pi_30585437
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:56 schreef GF het volgende:

[..]

Uhuh, eerst kon ik de basis-akkoorden ook niet vloeiend wisselen natuurlijk. Maar een barre oefenen is wel moeilijker. Krijg veel eerder kramp enzo
Als je kramp wilt hebben moet je van die powerchords spelen waar bij je telkens je pinkje moet verplaatsen. Bijvoorbeeld positie 2, a snaar met je wijsvinger en positie 4, d snaar met middel vinger. En dan je pink telkens op afwisselend op de 6e fret of 7e van de d snaar. Auw
pi_30591579
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:51 schreef DuranK het volgende:

[..]

Als je kramp wilt hebben moet je van die powerchords spelen waar bij je telkens je pinkje moet verplaatsen. Bijvoorbeeld positie 2, a snaar met je wijsvinger en positie 4, d snaar met middel vinger. En dan je pink telkens op afwisselend op de 6e fret of 7e van de d snaar. Auw
.....en de basis voor een bluessje is gelegd
  vrijdag 16 september 2005 @ 20:08:06 #266
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_30645217
Dankjewel mensen voor de uitleg van de toonladders ik ga hier es ff mee aan de slag
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  Moderator woensdag 21 september 2005 @ 18:52:09 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30798767
Gitaar newbie meldt Heb drie lessen achter de rug dus kan nog niet veel spelen, een paar akkoorden en het intro van House of the Rising Sun (trots ) Tot nu toe gaat het allemaal goed, ik oefen veel en vindt het erg leuk. Het lukt me alleen niet om de F goed onder de knie te krijgen. Ik heb redelijk kleine handen en het is gewoon lastig om die greep goed te pakken. Met name de onderste twee snaren kan ik niet goed pakken en die klinken ook heel 'mat' als ik ze aansla. Iemand tips om de F beter onder de knie te krijgen of gewoon een kwestie van heel veel oefenen?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_30798938
ik had hetzelfde met de F, gewoon veel oefenen.
pi_30799363
Oefenen, oefenen, oefenen.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_30808659
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:13 schreef NiteSpeed het volgende:
Oefenen, oefenen, oefenen.
Tot die conclusie ben ik ook gekomen

Ik heb zo'n powerball. Eigenlijk voor (mja, tegen) RSI. Maar gebruik hem ook weleens voor m'n linkerhand (ben rechtshandig) dat helpt op zich ook wel. Als pols- en vingeroefening
  woensdag 21 september 2005 @ 23:53:25 #271
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30810126
Ik heb een grondige hekel aan oefenen. In dit topic zoek ik lotgenoten . Ik ga zelf vanaf vandaag bijhouden hoe snel ik iets kan spelen (open E, iets chromatisch, alt picken, blah blah) met de metronoom erbij. En dan elke dag een uurtje oefenen ofzo. Gewoon een TXT bestandje maken ervoor. Kan ik iedereen die schneller wil spelen aanraden; hou het bij, wees gedisciplineerd. En niet zeggen '100... hoppa, ok... 104.... ok, kan ik ook wel' tenzij je daadwerkelijk 2 minuten lang op 104 hetzelfde kan spelen zonder de fout in te gaan .
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_30815170
Ook een gitaar newbie meldt. Ik heb nu een oude acoustische waar ik wat mee aankloot. Ik kan al de A akkoord en het begin van "Wake me up when september ends" van Greenday Ik ga in het weekend oefenen op akkoorden want ik ga een elektrische gitaar kopen. Dat is gewoon veel leuker, kan je lekker op raggen, en is ook nog eens makkelijker.

Ik wil namelijk pop/rock/punk liedjes gaan leren spelen.
pi_30815363
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb een grondige hekel aan oefenen. In dit topic zoek ik lotgenoten . Ik ga zelf vanaf vandaag bijhouden hoe snel ik iets kan spelen (open E, iets chromatisch, alt picken, blah blah) met de metronoom erbij. En dan elke dag een uurtje oefenen ofzo. Gewoon een TXT bestandje maken ervoor. Kan ik iedereen die schneller wil spelen aanraden; hou het bij, wees gedisciplineerd. En niet zeggen '100... hoppa, ok... 104.... ok, kan ik ook wel' tenzij je daadwerkelijk 2 minuten lang op 104 hetzelfde kan spelen zonder de fout in te gaan .
Inderdaad erg nuttig, maar afgrijselijk vervelend. Hou dat soort dingen dan zelf ook nooit lang vol...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_31211755
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:23 schreef Jordy-B het volgende:
Uiteraard... Maar je kan natuurlijk ook gewoon een overgang tussen barré-akkoorden gebruiken.

Bm: 799777
A: 577655

Dit zou zomaar 'ns een stukje makkelijker kunnen zijn.

Dit maakt het mogelijk dat je, bijvoorbeeld, heel snel kan wisselen van barré A naar barré D (557775)
Barreé's zijn
Africa bijv. van Toto (de 'algemene' akkoorden zeg maar) zijn allemaal te spelen in barreé )
pi_31211816
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Als je nu al weinig zin hebt om te gaan oefenen, zou ik al helemaal niet tijden gaan bijhouden. Dan heb je er helemaal geen plezier meer in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')