Ja, ging wel goed! Ik heb eerst een half jaar geprobeerd om via internet te leren, maar dat lukte niet echt... ik had het gevoel dat ik dingen miste of niet goed deed en dat heb ik bij gitaarles wel gemerktquote:Op zaterdag 10 september 2005 09:12 schreef About2Break het volgende:
En hoe ging het?
bij 2stemmige instrumentpartijen, of het nou gitaar, zang of whatever is, wordt gebruik gemaakt van steeds hetzelfde interval. vaak wordt een terts gebruikt zoals je in veel nummers van metallica en bv iron maiden hoort. gitaar 1 speelt een loopje en gitaar 2 speelt precies datzelfde looptje maar dan van iedere noot de terts (let wel op dat bij sommige noten een grote terst gespeeld moet worden en bij anderen een kleine terst)quote:Op donderdag 8 september 2005 17:31 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ik heb nog wel een vraag of tonen die bij elkaar passen. Je hebt bijvoorbeeld The Call of Ktulu van Metallica en ergens in de 7 minuut van het nummer hoor je een loopje-achtige solo van 2 gitaren die allebei hetzelfde spelen maar de ene gitaar doet het op de positie van de 8ste fret (een G dacht ik) en de andere op de positie van de 12de fret (een B meen ik) van de B-snaar. Hun doen dat wel vaker en het klinkt zo ongelooflijk vet.
Iemand enig idee waarom juist die klanken bij elkaar passen en wie weet er eventueel nog meer combinatie?????????
Uhuh, eerst kon ik de basis-akkoorden ook niet vloeiend wisselen natuurlijk. Maar een barre oefenen is wel moeilijker. Krijg veel eerder kramp enzoquote:Op woensdag 14 september 2005 07:57 schreef Orcaman1984 het volgende:
De F-akkoord met barre gaat nu steeds beter, nu moet ik wisselen naar A-mineur en dat gaat nog niet zo makkelijk. Toen ik begon met gitaarspelen lukte van D naar G ook niet snel, maar nu kan ik die makkelijk. Het is gewoon een kwestie van veel oefenen.
Als je kramp wilt hebben moet je van die powerchords spelen waar bij je telkens je pinkje moet verplaatsen. Bijvoorbeeld positie 2, a snaar met je wijsvinger en positie 4, d snaar met middel vinger. En dan je pink telkens op afwisselend op de 6e fret of 7e van de d snaar. Auwquote:Op woensdag 14 september 2005 10:56 schreef GF het volgende:
[..]
Uhuh, eerst kon ik de basis-akkoorden ook niet vloeiend wisselen natuurlijk. Maar een barre oefenen is wel moeilijker. Krijg veel eerder kramp enzo
.....en de basis voor een bluessje is gelegdquote:Op woensdag 14 september 2005 21:51 schreef DuranK het volgende:
[..]
Als je kramp wilt hebben moet je van die powerchords spelen waar bij je telkens je pinkje moet verplaatsen. Bijvoorbeeld positie 2, a snaar met je wijsvinger en positie 4, d snaar met middel vinger. En dan je pink telkens op afwisselend op de 6e fret of 7e van de d snaar. Auw![]()
Tot die conclusie ben ik ook gekomenquote:Op woensdag 21 september 2005 19:13 schreef NiteSpeed het volgende:
Oefenen, oefenen, oefenen.
Inderdaad erg nuttig, maar afgrijselijk vervelend. Hou dat soort dingen dan zelf ook nooit lang vol...quote:Op woensdag 21 september 2005 23:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb een grondige hekel aan oefenen. In dit topic zoek ik lotgenoten. Ik ga zelf vanaf vandaag bijhouden hoe snel ik iets kan spelen (open E, iets chromatisch, alt picken, blah blah) met de metronoom erbij. En dan elke dag een uurtje oefenen ofzo. Gewoon een TXT bestandje maken ervoor. Kan ik iedereen die schneller wil spelen aanraden; hou het bij, wees gedisciplineerd. En niet zeggen '100... hoppa, ok... 104.... ok, kan ik ook wel' tenzij je daadwerkelijk 2 minuten lang op 104 hetzelfde kan spelen zonder de fout in te gaan
.
Barreé's zijnquote:Op dinsdag 13 september 2005 11:23 schreef Jordy-B het volgende:
Uiteraard... Maar je kan natuurlijk ook gewoon een overgang tussen barré-akkoorden gebruiken.
Bm: 799777
A: 577655
Dit zou zomaar 'ns een stukje makkelijker kunnen zijn.
Dit maakt het mogelijk dat je, bijvoorbeeld, heel snel kan wisselen van barré A naar barré D (557775)
Als je nu al weinig zin hebt om te gaan oefenen, zou ik al helemaal niet tijden gaan bijhouden. Dan heb je er helemaal geen plezier meer in.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb een grondige hekel aan oefenen. In dit topic zoek ik lotgenoten. Ik ga zelf vanaf vandaag bijhouden hoe snel ik iets kan spelen (open E, iets chromatisch, alt picken, blah blah) met de metronoom erbij. En dan elke dag een uurtje oefenen ofzo. Gewoon een TXT bestandje maken ervoor. Kan ik iedereen die schneller wil spelen aanraden; hou het bij, wees gedisciplineerd. En niet zeggen '100... hoppa, ok... 104.... ok, kan ik ook wel' tenzij je daadwerkelijk 2 minuten lang op 104 hetzelfde kan spelen zonder de fout in te gaan
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |