Mijn favoriet is een klein Tunesisch restaurantje. Als je met je rug naar de sporen staat (Lille Flandres) de linkeruitgang nemen (langs de McDonalds). Dan de straat oversteken en het 3e of 4e pand aan de rechterkant. Is naast de ingang van een hotel.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:17 schreef k_man het volgende:
Ah, ok.
De jeugdherberg zal het niet worden, maar die restaurantjes klinken goed.![]()
Vind je dat of is dat volgens jou zo of ben je er ook echt geweest?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ziet er netjes uit dat hotel, hoewel sommigen het decadent zullen vinden.
Volgens mij is Lille voor de rest best een grauwe stad, tenminste, dat vind ik er van.
Ik ben wel in Lille geweest hoor. Niet echt heel lang, dus ik ken ook niet de gehele stad, maar het maakte niet echt een indruk die me enthousiast maken om er nog eens heen te gaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:28 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vind je dat of is dat volgens jou zo of ben je er ook echt geweest?
[afbeelding]
Behoorlijk grauw en grijs ja![]()
Maar dat had meer met het feit te maken dat het Frankrijk wasquote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik ben wel in Lille geweest hoor. Niet echt heel lang, dus ik ken ook niet de gehele stad, maar het maakte niet echt een indruk die me enthousiast maken om er nog eens heen te gaan.
Onbewust speelt dat wellicht een beetje mee.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Maar dat had meer met het feit te maken dat het Frankrijk was![]()
![]()
Het speelt mee, maar het is niet doorslaggevend. Als Lille in Duitsland had geleden dan had ik het ook niet fantastisch gevonden. Het is niet echt een ramp, ook niet echt geweldig.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Meer dan een beetje lijkt me bij jou.
Voor mij is Lille meer een doorgangsstad. Kom ik bijna altijd doorheen als ik naar Frankrijk ga.
Oe!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:28 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vind je dat of is dat volgens jou zo of ben je er ook echt geweest?
[afbeelding]
[afbeelding]
Behoorlijk grauw en grijs ja![]()
Tnx.quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:21 schreef 18konijn het volgende:
Lille is erg leuk maar heeft nog steeds een grauwe reputatie helaas. Interessante mengeling tussen Franse en Vlaamse mentaliteit en architectuur.
Veel leuke winkeltjes en restaurantjes.
Als je van musea houdt: Het Musee des Beaux Arts is na het Louvre het grootste en belangrijkste van Frankrijk.
Je kunt ook snel en makkelijk naar Roubaix, waar een zwembad uit de artdeco-tijd tot museum is omgevormd (ben even de naam kwijt). Zeker de moeite waard.
Ieder zijn meug maar Lille staat de laatste jaren toch echt stevig op de toeristische kaart (negen miljoen bezoekers in 2004, culturele hoofdstad) en van criminaliteit heb ik in de binnenstad nog nooit wat gemerkt.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:01 schreef yvonne het volgende:
Ja sorry
Ik zou voor m'n plezier niet naar lille gaan, niemand die ik ken
Welke tentoonstelling?quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:09 schreef yvonne het volgende:
Jammer trouwens dat je alleen voor die tentoonstelling gaat, Lille heeft zo'n rijke geschiedenis..
Ik ben het met je eens over Lille.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:52 schreef yvonne het volgende:
Le-zen Yvonne
Geen tentoonstelling
En nee, sorry, ik kan van de crimineelste stad van Frankrijk weinig positiefs vertellen.
Ja, dat het heel belangrijk is geweest in WO1, maar dat interesseert je niets
Het is grauw, doods, uitzichtsloos, het geeft een "opgegeven"indruk.
Iteejer zit er iedere 3 weken voor werk, een weekend, en dan ga ik mee
Heel mooi, ok, ga maar naar Lillequote:Op woensdag 20 juli 2005 23:40 schreef k_man het volgende:
Hier ben ik benieuwd naar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En heb je nog iets van al die daklozen gezien en van die verschrikkelijke criminaliteit gemerkt waarover enkelen hier schreven?quote:
In Rotterdam valt het wel mee hoor met bedelen en daklozen, er zijn meer overvallenquote:Op maandag 25 juli 2005 07:29 schreef k_man het volgende:
Er zijn daklozen en er wordt gebedeld, maar volgens mij niet veel erger dan in bijv Rotterdam.
In Rotterdam mogen de daklozen, sinds vorig jaar geloof ik, ook niet meer bedelenquote:Op maandag 25 juli 2005 07:29 schreef k_man het volgende:
Er zijn daklozen en er wordt gebedeld, maar volgens mij niet veel erger dan in bijv Rotterdam.
Voor de betaalautomaten aan en rond het station zijn ijzeren rolhekken geplaatst, die komen om 2100 naar beneden. Niet om de automaten te beschermen, maar vooral om te voorkomen dat mensen daar gaan pinnen - en dus vervolgens op grote schaal beroofd worden.quote:Op maandag 25 juli 2005 07:29 schreef k_man het volgende:
Ja kan wel, weet niet hoe het heet.. met een Carrefour etc.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:13 schreef k_man het volgende:
Het winkelcentrum?Wat bedoel je? Euralille?
Terechtquote:In Rotterdam mogen de daklozen, sinds vorig jaar geloof ik, ook niet meer bedelen
Dat ligt direct tussen de stations, Lille Flandres en Lille Europe, niet te missen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:06 schreef stephanie_xx het volgende:
[..]
Ja kan wel, weet niet hoe het heet.. met een Carrefour etc.![]()
Ja, dat is een beetje zoals in Charleroi. Daar raden ze je ook stérk af om de nacht door te brengen op of rond het station als je vast komt zitten met de trein.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 07:57 schreef iteejer het volgende:
[..]
Voor de betaalautomaten aan en rond het station zijn ijzeren rolhekken geplaatst, die komen om 2100 naar beneden. Niet om de automaten te beschermen, maar vooral om te voorkomen dat mensen daar gaan pinnen - en dus vervolgens op grote schaal beroofd worden.
Zo gauw je in en rond het station van de hoofdwegen af komt, zie je massa's mensen die er in slaapzakken bivakkeren. De parkeergarage-ingang van mijn hotel was geheel gebarricadeerd met die lui; ik kwam er toen na midderrnacht aan, en het intercommetje waarmee ik de receptie moest waarschuwen om de deur te openen was gesloopt dus had ik uit de auto gemoeten om tussen de slaapzakken door naar een handbel te gaan. Men ontwaakte, en enige mensen begonnen op te staan. Ik ben dus maar gauw weer achteruit gereden, en de auto op de stoep voor de ingang neergezet. En dit was geen crummy hotel, maar een normaal drie-sterren ding.
Ik werd er ook voor gewaarschuwd! Ook was Lille de plek waar toen dat groepje marrokanen de trein naar Duinkerken opgestapt zijn, en daar op hun gemak een aantal meiden uitgezocht hebben die ze verkracht hebben. Is nog een hele rel geweest toen.
Lille is wat dat betreft echt niet te vergelijken met R'dam. Als je daar als toerist rondhangt misschien wel, maar als je op de wat latere uren daar rondhangt is het toch echt heel anders. We komen regelmatig in allerlei steden, maar dit spant echt de kroon.
Neen, uiteraard niet. Er wordt juist overheidsgeld gepompt in renovatie en zo waarschijnlijk. Alsof dat het basisprobleem oplost.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:52 schreef k_man het volgende:
Maar goed, ook al heeft Lille kennelijk een sociaal probleem, de gebouwen worden er niet minder om.
Op de ring rond Lille geldt een snelheidsbeperking, kijk maar uit, ze staan daar regelmatig met camera's te NSB-enquote:Op woensdag 27 juli 2005 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ken Lille alleen van er hard langs scheuren op weg naar Parijs of verder
Er staan tussen Parijs en Lille ook twee mooie flitspalen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 08:38 schreef iteejer het volgende:
[..]
Op de ring rond Lille geldt een snelheidsbeperking, kijk maar uit, ze staan daar regelmatig met camera's te NSB-en
Ja, dat vinden de daar wonende criminelen ookquote:
Hahaha.quote:Op donderdag 28 juli 2005 09:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, dat vinden de daar wonende criminelen ook![]()
RIjsel is hier nochtans uitgegroeid tot een beetje dé dagjes en shoppingstad voor de West-Vlamingen die Brugge een beetje beu gezien zijn ... Mooie stad , en overdag is er daar (ook al door de hardhandige aanpak van de politie) niks te merken van criminaliteit. Propere stad ook trouwens hoor. (voor Frankrijk dan toch) , je moet je alleen niet uit het centrum gaan wagen, maar das in Amsterdam of Rotterdam net zo ...quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:01 schreef yvonne het volgende:
Ja sorry
Ik zou voor m'n plezier niet naar lille gaan, niemand die ik ken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |