Het weekend heb ik mij een beetje bezig gehouden met Forza en gisteren een paar potjes black hawk down. Beiden zonder voice ondersteuning, wat eigenlijk in beide games wel een gemis is.
Forza is redelijk populair, en wat mij vooral opvalt, er zijn redelijk wat mensen die goed kunnen rijden. Op live was ik zeker niet de langzaamste, hier heb ik echt moeite om het bij te houden. Of je komt een totale nieuweling tegen die je helemaal de vernieling in rijdt
![]()
. Hetzelfde als op live dus. Waarom ik de voice mis in deze game? Niet om het gezellig keuvelen, maar om de host nou eens uit te leggen dat constant dezelfde auto op dezelfde baan die hijzelf dan wint niet leuk is. Helaas zijn er redelijk wat van dit soort figuren. Een ander jammer iets is de totale sociale desinteresse van sommige spelers. Heeft men allemaal een c, dan nemen ze rustig een r klasse. Op live kan je hier wat van zeggen, luisteren ze niet dan kick je ze eruit. Dat kicken kan hier ook, alleen doordat het niet zo super druk is op xbox connect (op kai overigens is dit overigens wel een populair spel) doe je dat minder snel.
Black Hawk Down viel mij erg tegen. Ik had veel van de game verwacht, maar ik wist nog niet dat dit al een oude pc titel is. En dat is eigenlijk wel te zien, het speelt allemaal wat ondermaats, al is het soms best vermakelijk. De levels zijn echter te groot voor een spel met <30 spelers. Zelfs met 24 man kom je vrij weinig mensen tegen. Het enige dat de game eigenlijk meeheeft zijn de setting en de omvang van de levels. En wat heb je nodig in grote levels? Juistem, communicatie. Een dikke no no wat mij betreft voor systemlink, op live zal dit spel ongetwijfeld voor erg leuke momenten zorgen. Al zou ik dan nog voor Ghost Recon 2 gaan.