abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28906166
Wat is de bedoeling van dit topic?
Door de afnemende populariteit van xbox live ben ik na een eerdere periode van tunnelgaming dit weer enthousiast op aan het pakken. Het doel van dit topic is om mensen enthousiast te maken voor deze gratis software, zodat het én nog drukker wordt én we een online (fok) gamers community op kunnen bouwen voor iedereen (niet iedereen heeft live).

Wat houdt het technisch in?
Tunnelsoftware doet niets meer of minder dan het simuleren van een lan omgeving. De tunnelsoftware draait op je pc, heeft een connectie met je console, en simuleert via het internet 1 grote lan omgeving. Als je dan naar de lan opties gaat van je game (op de xbox heet dit bijvoorbeeld systemlink) kan je, indien je tunnelsoftware goed ingesteld staat, elders gehoste systemlink games zien verschijnen of zelf een game hosten. Enige technische kennis is wel vereist voor het instellen van firewalls & routers. Maar wel lekker Gratis multiplayer dus
Korte opmerking: Aanwezig zijn in een gameroom betekend niet altijd dat er een game gehost wordt. Let hier goed op binnen de client. Ook als je zelf wilt hosten, zal je moeten aangeven dat je host anders ziet men je game niet.

Maar dit is toch alleen maar voor de Xbox?
Dit topic zal voornamelijk over Xbox systemlink gaming gaan, aangezien dit verreweg de grootste groep is. Echter je kan sommige tunnensoftware ook gebruiken voor andere consoles: De PS2, de Gamecube en de PSP worden op dit moment ondersteund. Op de PS2 is dit alles geen groot succes aangezien Sony hun eigen gratis multiplayer netwerk heeft opgezet. Op de Gamecube werkt dit door een gebrek aan een standaard ethernetpoort alleen met breedband adapters die bijna niemand heeft. Echter de PSP is heel erg in opkomst. Op dit moment worden er al aardig wat games ondersteund, en zolang Sony niet met een eigen systeem komt kan dit wel eens heel erg groot worden onder de PSP gebruikers.

Mag dit allemaal wel, dit is toch illegaal?
Helaas denken veel mensen dat dit illegaal is terwijl het tegendeel waar is. Tunnelsoftware is te gebruiken zonder een aanpassing te maken aan je console. Sterker nog, Microsoft stimuleert dit zelf door hun samenwerking met de gamespy tunnel client.
De reden waarom men denkt dat deze software illegaal is, is omdat er geen check plaats kan vinden of er een originele gamedisc gebruikt wordt of niet. Ja er zijn mensen met een omgebouwde console online, maar er zijn ook zat mensen online die geen live kunnen of willen hebben. note

Wat kan ik er zoal allemaal mee spelen?
Hiervoor leen ik even het uitermate goed up to date gehouden lijstje van Xlink:
http://www.teamxlink.co.uk/supportedGames.php
- NTSC-Pal > Zijn deze games compatible met elkaar?
- Bandwith > High > veel bandbreedte nodig, kom niet aan met een 56k verbinding.
- Voice > heeft het spel voice ondersteuning. Mbt tot de xbox games, de oudere games hebben geen voice ondersteuning omdate deze feature toen nog niet was opgenomen in de Xbox SDK (development kit).

Wat komt het allemaal tekort in vergelijking met Xbox live?
- Technisch ingewikkelder, je hebt er sowieso bijna altijd een pc bij nodig.
- Niet iedere game ondersteund voice (lang niet alle gebruikers hebben dus een headset.
- Geen content downloads.
- Geen ingame friendslists.
- Geen ingame scoreboards.
- Er is geen controle op cheaters vanuit een hardware perspectief. Hier wordt echter wel tegen opgetreden vanuit de organisatie.
- De live optie is niet hetzelfde als de systemlink optie. De EA sports games bijvoorbeeld ondersteunen alleen live, hiermee kan je geen gebruik maken van de systemlink optie.
- Helaas hebben sommige mensen xbox live en de daar bij horende software patches. Dit houdt helaas vaak in dat dezelfde games onderling niet meer kunnen communiceren (versie verschil), en dit is ook niet te makkelijk te identificeren.

Wat biedt het meer dan Xbox live?
- Tournament sites (XSN achtig).
- Stats tracking mogelijkheid icm enkele internet sites.
- Doordat er minder mensen opzitten is de community wat hechter. Minder vervelende mensen.
- Sommige games hebben geen live mogelijkheden, wel een systemlink mogelijkheid. Het grootste voorbeeld is Halo, groot geworden mede door Xbox Connect.
- Maar bovenal: Gratis.

Wat is er te krijgen qua software
Deze topicstart zou veel te groot worden als ik alle clients hier uitgebreidt ga bespreken incl screenshots en dergelijke. Ik hou het bij een beknopte uitleg, download links, en informatie links. Voor verdere vragen kan je terecht in dit topic.

Xbox Connect
Site: http://www.xbconnect.com
Download: http://www.xbconnect.com/index.php?topic=Downloads
Ondersteund: Xbox, PSP
Rank: 2e, net iets minder gebruikers als Xlink Kai.
Software omschrijving:
De oudste uit dit lijstje, de client met de meeste opties, de ingewikkelste interface maar ook de client met de meeste mogelijkheden. Zeer stabiel, bijna geen lag.
Xbox Connect is gratis, maar er is ook een betaalde versie beschikbaar die over nog meer opties beschikt.
Bijzonderheden:
- Halo(2) terrein. Helaas wat minder belangstelling in andere games, maar hier moet verandering in te brengen zijn.
- Mogelijkheid in de client om aan te geven of je met je game over live updates beschikt of niet, wat veel frustratie voorkomt.
- Binnen de client kan je kiezen voor een echte klassieke gameserver opzet waar iemand je kamer binnenkomt en dan de game joined. Het is echter ook mogelijk om te kiezen voor NeXBC lan, waar je in 1 grote lan omgeving terecht komt zonder individuele kamers. Meer servers dus, alleen minder communicatie mogelijkheden.

Xlink Kai VII
Site: http://www.teamxlink.co.uk/
Download: Even zoeken op de site, linken is niet mogelijk. Er zijn zeer veel soorten clients beschikbaar, waaronder het unieke kaistation (server gedeelte ingebouwd in de firmware van een model Linksys router, waardoor de pc niet meer nodig is).
Ondersteund: Xbox, PS2, Gamecube, PSP
Rank: 1. Zeer snel opkomend door de gebruiksvriendelijke interface, makkelijke setup en vele platforms.
Software omschrijving:
Kai VII is op dit moment de nr 1, net iets voor Xbox Connect. Kai heeft een erg simpele interface, echter ik vind deze persoonlijk niet altijd even duidelijk. Een erg mooie netwerk setup zorgt voor een zeer stabiel netwerk. Kai zal alleen nog maar gaan groeien.
Bijzonderheden:
- Meer verschillende games worden hierop gespeeld, echter Halo2 blijft de boventoon voeren.
- Zeer succesvolle integratie met Xbox Media Center note
- Technisch erg simpel, alleen zit het niet goed, dan kan het erg rottig zijn om het probleem te vinden, zeker omdat de support mensen alles gooien op poortproblemen.

Xmelee
Site: http://www.xmelee.com/
Download:Zie Xmelee forum
Ondersteund: Xbox
Rank: 4
Software omschrijving:
De client is net nieuw, ik heb het nog niet gebruikt. Voor zover ik weet is er totaal geen lag in deze client. Eventuele mogelijkheid voor een persoonlijke server zonder centraal netwerk zit in de roadmap (wat dus inhoudt dat je over 20 jaar nog je xbox systemlink games zou kunnen spelen, doordat je niet afhankelijk bent van het netwerk). Ik heb hier zoals gezegd nog geen ervaring mee, voel je vrij om deze informatie aan te vullen.

Gamespy Tunnel
Site: http://www.gamespyarcade.com/support/tunnel_xbox.shtml
Download: http://arcadedl.gamespy.com/software/install/gamespytunnel10.exe
Ondersteund: Xbox
Rank: 3, maar zal snel worden ingehaald door Xmelee.
Software omschrijving:
Een extra plugin voor Gamespy Arcade om vanuit dit programma dus systemlink games te kunnen spelen. Omslachtig, en zoals gezegd je hebt Gamespy Arcade nodig.
Bijzonderheden:
- Niemand die hier echt op speelt, en aangezien het in dit topic gaat om gamers te concentreren op 1 systeem ga ik dit programma niet verder promoten

Wat kan ik verder verwachten van dit topic?
Het is de bedoeling om in dit topic meerdere items mogelijk te maken:
- Recruitment
- Afspraken maken om een spel te gaan spelen.
- informatie te verspreiden, hulp te bieden.
- tunnel gaming mogelijkheden bespreken/reviewen. Ik zal zelf zorg dragen voor mini reviews van de systemlink optie van Xbox games.
- Post je nickname en software client zodat men je toe kan voegen.

note > Disclaimer: Gaarne in dit topic niet verder in gaan op illegale mogelijkheden, aangezien dit buiten de fok policy valt. Overtreding hiervan resulteerd in het eventueel sluiten van dit topic, maar je kan eerder rekenen op een topic report gevolgd door een persoonlijke note en misschien wel een ban. Hou het leuk.
pi_28906211
Ja de topicstart is lang, maar hij is wel vrij volledig. Het scheelt in ieder geval wel weer dubbele en onnodige vragen.
pi_28906769
Als ik terugkom van vakantie neem ik m'n pctje mee naar m'n nieuwe kamer (waar ik wél internet heb), en zal ik 't eens ff gaan proberen

spellen zat iig, ben alleen benieuwd of er buiten HALO wel genoeg mensen zijn om een potje te doen, want een maandje of 4 geleden vond ik dat nogal tegenvallen met Xbconnect toen ik 't bij een vriend gedaan had
pi_28907006
Buiten Halo zijn er niet super veel mensen online, behalve in wat racegames (PGR2 en forza) en Ghost Recon 2. Zelf vind ik het ook erg jammer dat er alleen maar halo wordt gespeeld, maar zeg eens zelf: op live is het precies hetzelfde beeld (aangevuld met wat live only games als pro evo 4).

Dit topic is er juist om daar wat verbetering in te brengen . Stel dat we een friendslistje maken met 25 man in dit topic, dan heb je al een aardige basis om gevarieerd, veel en op niveau een spelletje te spelen

[ Bericht 21% gewijzigd door DinoPK op 18-07-2005 12:53:03 ]
pi_28907286
quote:
Op maandag 18 juli 2005 12:46 schreef DinoPK het volgende:
Buiten Halo zijn er niet super veel mensen online, behalve in wat racegames (PGR2 en forza) en Ghost Recon 2. Zelf vind ik het ook erg jammer dat er alleen maar halo wordt gespeeld, maar zeg eens zelf: op live is het precies hetzelfde beeld (aangevuld met wat live only games als pro evo 4).
Ik heb live nooit gedaan, heb geen creditcard en geen geschikte games

Maar alleen Halo 2 wordt dus echt veel gespeeld?

Als je inderdaad een aardige groep weet je creeëren die allemaal op dezelfde tijd kan (feitelijk hetzelfde als wanneer je voor een CW afspreekt), is het wel leuk om wat andere spellen te doen
pi_28907292
quote:
Op maandag 18 juli 2005 12:46 schreef DinoPK het volgende:

Dit topic is er juist om daar wat verbetering in te brengen . Stel dat we een friendslistje maken met 25 man in dit topic, dan heb je al een aardige basis om gevarieerd, veel en op niveau een spelletje te spelen
Ik speel op z'n tijd wel eens Halo2 en Counterstrike via Xlink Kai
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
pi_28907585
@ Wooz: de laatste 3 dagen heb ik van jouw lijstje bijvoorbeeld gespeeld: Doom 3 co-op, Midnight Club 3 (midtown madness on steroids ), Top Spin, Splintercell 3 co-op en Ghost Recon 2 mission. Met ghost recon kwamen er wel mensen binnenvallen (hetzij sporadisch omdat we mission deden), voor de rest exclusief met zijn 2en zitten spelen. Maar leuk was het wel! (in tijden niet zo lekker gespeeld eigenlijk)

@Nicket: het is wel zo handig voor de mensen die Kai gebruiken en met je willen spelen, dat ze dan je nickname weten
pi_28910201
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:09 schreef DinoPK het volgende:

@Nicket: het is wel zo handig voor de mensen die Kai gebruiken en met je willen spelen, dat ze dan je nickname weten
Gewoon nicket.
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
  maandag 18 juli 2005 @ 14:47:46 #9
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_28910310
Ghost Recon 2 was echt ontzettend gaaf en veel leuker dan bijvoorbeeld Rainbow Six 3 in Mission mode, had ik niet gedacht. Midnight Club 3 is ook echt heel erg leuk om te doen. M'n nick bij XBConnect is "bartje" en bij Kai "twi".

't Is niet zo makkelijk en simpel als Live, jammer genoeg, maar inderdaad, veel van de games worden ook op Live nauwelijks meer gespeeld.
pi_28911275
mini systemlink review #1

Top Spin is dé tennisgame op de Xbox, en staat hoog genoteerd op de lijst van top multiplayer games op de xbox. Via systemlink kan je 1vs1 single's spelen, met je career character of een standaard speler. 2 vs 2 dubbelen is ook mogelijk, echter zal je dan met 2 man op 1 xbox moeten zitten. Het is dus echt 1xbox vs 1 xbox, wat eigenlijk wel goed is anders zou je gek worden van de lag.
De lobby ziet er overzichtelijk uit, het enige nadeel is dat je na het beeindigen van je wedstrijd gelijk uit de systemlink game gaat. Er is dus alleen een pre game lobby. Je zal elke keer weer opnieuw de sessie aan moeten maken op je xbox (in het tunnelprogramma blijft je gameroom gewoon bestaan).

Features:
- Players: Maximaal 2 xboxen, met elk maximaal 2 spelers.
- Voice: Ja, uitermate goed van kwaliteit.
- Netcode: 1 van de meest laggy spellen die er is. Dit komt omdat het spel geen frames dropt, waardoor je elke verandering in ping gelijk merkt. Niet zo netjes, maar het speelt wel zo eerlijk.
- Populariteit: Redelijk. Het is 1 van de weinige sportspellen met systemlink ondersteuning, en hierdoor is er altijd wel iemand die het speelt.
- Verschillen met live: XSN integratie, deze wordt echter niet meer ondersteund door MS waardoor dit spel op live en systemlink tegenwoordig identiek is, op je ranking na.

Conclusie:
Top Spin is een echte aanrader voor systemlink, erg leuk om te spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DinoPK op 18-07-2005 15:33:44 ]
pi_28911459
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:47 schreef twi het volgende:
't Is niet zo makkelijk en simpel als Live, jammer genoeg, maar inderdaad, veel van de games worden ook op Live nauwelijks meer gespeeld.
En toch valt dat allemaal wel mee vind ik. Xbox live kan ook vervelend zijn om in te stellen, qua installatie maakt het eigenlijk niet veel uit (live met zijn 3 poorten open gooien vs 1 poort voor Xbox connect en 0 voor kai..). Het is alleen even de extra stap om op je pc een gameroom op te zoeken, meer niet.
Qua features heerst live natuurlijk, maar het is op zich zo makkelijk te gebruiken dat het geen belemmering mag zijn om het niet te proberen.
Tis zelfs zo simpel, dat als je 1 gameroom gevonden hebt, je kan blijven wisselen en wisselen van game, zonder naar je pc te moeten lopen, zolang je maar onderling even afspreekt welke game je gaat spelen.
pi_28947161
Ik snap geen reet van dat Kai. Ik zal het zelf wel fout doen, maar waarom het de ene keer nou wel werkt en ik dan opeens geen games meer zie... zucht.
De enige games die ik gisteren kon joinen waren in Halo2, en daar zit ik nou niet echt op te wachten. Erg jammer, want in Kai worden er veel meer verschillende games gespeeld, ik was echt aangenaam verrast (bijvoorbeeld 500 mensen in halo2, maar wel 80 in ghost recon 2, best veel).

Een enorm gemis dat je in Kai niet aan kan geven of je live updates hebt of niet, of tenminste... niemand die dat doet (kan in de server omschrijving). Nu weet ik dus niet of ik het fout doe of dat ik in een andere versie zit, iets wat in xbox connect een stukje beter geregeld is.
pi_28961216
Zeg Twi, ligt je internet er weer uit ofzo? Ik wil wel nog ff gamen voor de vakantie
(niet dat ik die heb ofzo... )
pi_29062937
Kick, een aantal dagen weggeweest, tijd voor nieuw leven in dit topic. Vreemd genoeg werd er wel veel gepraat over Kai en Connect in het xbox topic, en is het hier vrij doods.. Het is juist de bedoeling om meer speelkameraadjes te krijgen.
pi_29066839
Hmm lang geleden dat ik deze software heb gebruikt ga het ook weer eens doen
Welke spellen moet ik vooral mee gaan oefenen ?
pi_29067019
Ik zit ook op Kai. Speel vooral Forza en soms First to fight als daar mensen voor zijn. Username: Multiply. (wat een verassing )
pi_29067833
@hr15: welke spellen moet je gaan oefenen... tjah, wat heb je zoal, wat speel je graag. In de uitvoerige openingspost staat een link naar een lijst met alle ondersteunde spellen, verder in het topic wordt genoemd wat redelijk populair is. Op Kai wordt er afwisselender gespeeld dan op connect.

Waarom kiezen de meeste mensen eigenlijk voor Kai? Vroeger toen xbox connect niet bij mij werkte ben ik begonnen met kai, maar later overgeschakelt naar xbox connect door de vele features. Kai gebruik ik zelf niet op dit moment omdat het in mijn netwerk setup een volledig random situatie lijkt mbt tot wel werken en niet werken, maar wanneer het wel werkt zit ik mij weer te ergeren aan de gebrekkige features. Gebruiksgemak is 1, maar snel een game opzetten en joinen is in kai lang niet altijd zo makkelijk.

Tip: Je kan allebei de clients geinstalleerd hebben op je pc (maar er slechts 1 tegelijk draaien). Wees dus niet alleen afhankelijk van 1 netwerk
pi_29104014
topicreportje misbruikt om een titelverandering aan te vragen.
[Xbox] Gratis multiplayer? Systemlink!

De opzet van dit topic was om een centraal tunnelsoftware topic te maken, maar mensen lijken het te negeren (misschien wel door de lange topicstart). En aangezien ik geen zin heb in een semi privé topic moeten we een wat directere titel hebben, dus dan maar zo.
pi_29105690
Ik spel momenteel vooral de singleplayer van Conker.
De shooters speel ik niet echt op mijn xbox maar die zijn denk ik wel in de meerderheid...

Topspin is alweer een tijd geleden dat ik dat heb gespeeld. Denk dat ik die weer eens moet oppikken
  maandag 25 juli 2005 @ 14:02:51 #20
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_29110484
quote:
Op maandag 25 juli 2005 08:13 schreef DinoPK het volgende:
topicreportje misbruikt om een titelverandering aan te vragen.
[Xbox] Gratis multiplayer? Systemlink!

De opzet van dit topic was om een centraal tunnelsoftware topic te maken, maar mensen lijken het te negeren (misschien wel door de lange topicstart). En aangezien ik geen zin heb in een semi privé topic moeten we een wat directere titel hebben, dus dan maar zo.
je kan simpelweg niet verwachten dat dit topic storm loopt aangezien 8 van de 10 xboxers op fok gewoon live hebben 1 van de 10 aleen offline gamed en de andere system link gebruiken,
tunnel gamen is mij ook te veel moeite, het hele gemak van console gamen ontneem je door eerst op je pc een kwartier te kutten voor je een goede game hebt gevonden/gemaakt voor je op je bank kan zitten en gamen, doe mij maar live, aanzetten en spelen maar
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_29110512
Waarom kan je PES nou weer niet spelen via Kai
pi_29115701
quote:
Op maandag 25 juli 2005 14:02 schreef Gamedemon het volgende:

[..]

je kan simpelweg niet verwachten dat dit topic storm loopt aangezien 8 van de 10 xboxers op fok gewoon live hebben 1 van de 10 aleen offline gamed en de andere system link gebruiken,
tunnel gamen is mij ook te veel moeite, het hele gemak van console gamen ontneem je door eerst op je pc een kwartier te kutten voor je een goede game hebt gevonden/gemaakt voor je op je bank kan zitten en gamen, doe mij maar live, aanzetten en spelen maar
Het zal je tegenvallen hoeveel van de xbox-ers nog live hebben, waarom denk je dat je friendslist langzaam leeg aan het lopen is?.. Het zijn de nadagen van de xbox, mensen gaan geen acounts meer verlengen. Dan is het gewoon een goed idee om meer aandacht te bieden aan alternatieven. Zat mensen spelen af en toe via tunnel systemen, het doel van dit topic is om het wat meer te bundelen, en misschien wat meer mensen enthousiast te maken. Op GoT is er ook een plek voor dit topic, op Fok is er ook gewoon een goede basis. Met deze nieuwe topic titel wordt er een nieuwe impuls aan gegeven, jammer dan van de brede opzet.

Overigens overdrijf je gigantisch als je een kwartier moet kutten voordat je een game hebt gemaakt. Als het goed in is gesteld ben ik net zo snel online in een game dan jij een game hebt gevonden op live. Sterker nog, als je een kamer hebt aangemaakt ben ik sneller online zonder de live signin en serverzoek/ping vertraging. Maar goed, je moet er even wat meer moeite voor doen in het begin, daar heb jij wel vaker moeite mee .

Live is misschien wel beter, maar dit is gewoon een lekker goedwerkend gratis alternatief.
pi_29115754
quote:
Op maandag 25 juli 2005 14:04 schreef Tobbes het volgende:
Waarom kan je PES nou weer niet spelen via Kai
Met dank aan microsoft. Systemlink zat eerst wel in PES, alleen dit is er op het laatste moment uitgehaald om het systemlink gamen te ontwrichten, zo gaan de geruchten. Of het waar is... geen idee, MS heeft meestal een grote ondersteuning voor systemlink opties (behalve het naaierige weglaten van voice ondersteuning in veel spellen).
  maandag 25 juli 2005 @ 17:16:00 #24
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29116008
ff een vraagje...

Bij mijn moeder heb ik adsl via een modem, die gaat eerst via een normale telefoonlijn naar een adsl modem, die dan via usb in mijn pc gaat. Maar hoe moet ik dat nou doen als ik op Xbox live wil?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_29116511
Dat is een live config probleem en hoort in principe in het live topic (goed zoeken vereist ).
Maar goed, aangezien ik je kan helpen:

2 opties (3e optie, direct aansluiten, gaat niet op omdat je een usb modem hebt).:
- Via een netwerkkaart in je pc, internet connection sharing aanzetten en spelen maar. Een erg irritante procedure, zeker vanwege het feit dat je een usb modem hebt.
- Een router kopen, verreweg de mooiste oplossing. Je kan dan met je xbox op live zonder je pc aan te hebben.

Volg deze pagina om alles daarover te vinden (setups, benodigde poorten etc ): http://www.xbox.com/nl-NL/live/start/connect/

Weet je nog niet wat je wil, probeer dan eerst eens of je multiplayer sowieso wel leuk vindt, en dat kan via Kai en Xbox Connect. Het is een aardige indicatie voor live gameplay.
  maandag 25 juli 2005 @ 17:58:14 #26
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29116939
Ik heb laatst ook een beetje Halo 2 op xbconnect gespeeld, maar tja... ik vrees dat ik te oud ben voor dit soort dingen, je wordt aan alle kanten neergeschoten. Ofwel, er komt een standaard probleem van online multiplayer bovendrijven: het is niet erg noob-vriendelijk.
Nicht ärgern, nur wundern!
  maandag 25 juli 2005 @ 18:00:13 #27
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29116979
quote:
Op maandag 25 juli 2005 17:39 schreef DinoPK het volgende:
Dat is een live config probleem en hoort in principe in het live topic (goed zoeken vereist ).
Maar goed, aangezien ik je kan helpen:

2 opties (3e optie, direct aansluiten, gaat niet op omdat je een usb modem hebt).:
- Via een netwerkkaart in je pc, internet connection sharing aanzetten en spelen maar. Een erg irritante procedure, zeker vanwege het feit dat je een usb modem hebt.
- Een router kopen, verreweg de mooiste oplossing. Je kan dan met je xbox op live zonder je pc aan te hebben.

Volg deze pagina om alles daarover te vinden (setups, benodigde poorten etc ): http://www.xbox.com/nl-NL/live/start/connect/

Weet je nog niet wat je wil, probeer dan eerst eens of je multiplayer sowieso wel leuk vindt, en dat kan via Kai en Xbox Connect. Het is een aardige indicatie voor live gameplay.
Hey!

Hardstikke bedankt voor je hulp . Ik heb hier wel een router liggen, alleen ik weet niet of die werkt. De eerste optie zal niet werken, omdat ik daar een netwerkkaart heb met 1 poort erin. Maargoed als ik daar ben zal ik eens proberen of het werkt, en dan zie ik wel even . Ik heb hier trouwens wel gewoon live ( woon op mezelf ), Net nog ff een potje streetfighter gespeeld, die is echt de bomb . Maar toch bedankt!
pi_29117460
@ Hooghoudt:
Precies de reden waarom ik live de deur uit heb gedaan. Ik werd gek van de jonge schreeuwerige 16 jarige jongetjes die je om de 3 seconden uitmaken voor my bitch. Ik speel voor mijn lol, niet persé om te winnen. Zelf ben ik ook een oudere gamer (30), ben niet super slecht maar top zal het niet meer worden.
Het is natuurlijk niet zo dat je dit fenomeen niet meer tegenkomt op xbox connect zoals je hebt gemerkt, maar dit ligt ook heel erg aan de game die je hebt gespeeld: Halo2 heeft echt de meest vervelende en verschrikkelijke online community. In andere games is het een stuk gezellig, met als erg prettige uitzondering de Ghost Recon spelers, vaak wat oudere gamers die je alles netjes uitleggen.
Jij bent nou precies 1 van de redenen dat dit topic er is, gewoon een leuke club mensen samen aan het gamen krijgen via systemlink. Wat is je Nick op connect, welke spellen heb je toegang toe?

@MMarsu: Je router zou kunnen werken, alleen je zit wel weer met het probleem van het adsl usb modem: die moet rechtstreeks op je pc aangesloten worden, je kan er op dat punt geen router tussenproppen. Ik heb zelf nog wel een goed ethernet adsl modem liggen (zyxel r90 serie), daarachter hoef je alleen een hubje te hangen, en je plugt je xbox en pc gewoon lekker met ethernet kabels in de hub. Of je koopt een adsl modem router met 4 poorten, maar dan zit je al snel op 80 euro, duur geintje.
  maandag 25 juli 2005 @ 18:33:52 #29
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29117711
Poeh das idd een duur geintje!, hmm ik kan ook wel een weekje zonder xbl denk ik .
pi_29126546
XboxConnect is compleet Halo 2 gericht, dat is jammer, het werkt namelijk als enigste programma oke... Er worden soms nog weleens wat andere spellen gespeeld maar dat zijn hooguit 3 mensen... dat boeit niet

schreeuwende jongetjes op live zijn toch allang verdwenen, evenals cheaters...
zo weinig speel ik toch ook weer niet op live!

ach boeien, het tunneling al vaak genoeg geprobeerd maar het trekt me echt niet...
helaas
  dinsdag 26 juli 2005 @ 01:21:27 #31
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_29130916
quote:
Op maandag 25 juli 2005 17:03 schreef DinoPK het volgende:

[..]

Het zal je tegenvallen hoeveel van de xbox-ers nog live hebben, waarom denk je dat je friendslist langzaam leeg aan het lopen is?.. Het zijn de nadagen van de xbox, mensen gaan geen acounts meer verlengen. Dan is het gewoon een goed idee om meer aandacht te bieden aan alternatieven. Zat mensen spelen af en toe via tunnel systemen, het doel van dit topic is om het wat meer te bundelen, en misschien wat meer mensen enthousiast te maken. Op GoT is er ook een plek voor dit topic, op Fok is er ook gewoon een goede basis. Met deze nieuwe topic titel wordt er een nieuwe impuls aan gegeven, jammer dan van de brede opzet.

Overigens overdrijf je gigantisch als je een kwartier moet kutten voordat je een game hebt gemaakt. Als het goed in is gesteld ben ik net zo snel online in een game dan jij een game hebt gevonden op live. Sterker nog, als je een kamer hebt aangemaakt ben ik sneller online zonder de live signin en serverzoek/ping vertraging. Maar goed, je moet er even wat meer moeite voor doen in het begin, daar heb jij wel vaker moeite mee .

Live is misschien wel beter, maar dit is gewoon een lekker goedwerkend gratis alternatief.
waarom zouden mensen hun acount niet verlengen? tis allang bekend dat je ook moet betalen voor live op de xbox 360 en dat je je eigen acount mee kan nemen naar de 360, en waarom mensen niet meer live komen? omdat de meeste fokkers een spel een week spelen en dan weggooien in een donkere hoek, ik blijf gewoon dead or alive 2 spelen ookal is rockstah er niet meer, boeien die friendslist, zat andere mensen live
btw je zevert een beetje over : mijn friends komen niet meer online, Zoek dan nieuwe op live, das etzelfde als je hier probeert te doen

[ Bericht 3% gewijzigd door Gamedemon op 26-07-2005 01:28:52 ]
  dinsdag 26 juli 2005 @ 01:21:36 #32
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_29130918
Tsja ik heb het wel eens geprobeerd maar toch, ik vind het op alle fronten zuigen. De software werkt, maar vraag me niet hoe, de gebruiksvriendelijkheid is klote en qua community: ik kan me niet voorstellen dat die "hechter" is dan live.

Ik denk gewoon dat je moet accepteren dat online gamen op de xbox een gigantisch come and go verschijnsel is. Het "ik koop een game en speel hem tot in het einde van de dagen" is op de een of andere manier voorbehouden aan pc gamers.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
  dinsdag 26 juli 2005 @ 01:23:20 #33
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_29130955
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 01:21 schreef Rodie83 het volgende:
Tsja ik heb het wel eens geprobeerd maar toch, ik vind het op alle fronten zuigen. De software werkt, maar vraag me niet hoe, de gebruiksvriendelijkheid is klote en qua community: ik kan me niet voorstellen dat die "hechter" is dan live.

Ik denk gewoon dat je moet accepteren dat online gamen op de xbox een gigantisch come and go verschijnsel is. Het "ik koop een game en speel hem tot in het einde van de dagen" is op de een of andere manier voorbehouden aan pc gamers.
precies, xbconnect en kai zijn imo live voor de warezhoeren, en de meeste warezhoeren die ik ken spelen lvl 1 van een spel, spelen het spel 1 keer online , deleten het en downloaden de volgende
pi_29134551
Best dat jullie het niets vinden, statement gemaakt, niets voor jullie dus. Ik heb allang gezegd dat live de betere optie is, alleen dit topic gaat over een (gebruiksvriendelijk, want dat is het wel, je moet het alleen ff doorhebben) alternatief.
De community op live en op de tunnel systeempjes is allebei net zo vergankelijk, alleen via een centrale plek kunnen we proberen een leuk groepje gamers bij elkaar te krijgen (voor een fatsoenlijke en leuke pot halo2 heb je maar 8 mensen nodig). Daar is niets mis mee.
Mijn mening over de live community doet er verder niet toe, ik ben daar nou eenmaal teleurgesteld in en had daardoor geen zin meer om ervoor te betalen.

@ Demon: Die warezhoeren waar je het over hebt zitten net zo goed op live (waar jij net zo goed toebehoort overigens, raar dat je dat zelf niet inziet). Over 1 kam scheren is ook erg makkelijk blijkbaar, er zijn ook zat mensen online die geen toegang hebben tot live (niet iedereen heeft een creditcard). Het percentage modders zal wat hoger zijn, who cares.
Gaarne verder het topic niet verder negatief beinvloeden met termen als warezhoeren, zoals ik al eerder heb gezegd in de disclaimer 'hou het leuk'. Constant hetzelfde gezeik ben ik nu wel zat.
pi_29136021
Ook ik ben aan de Xlink en ook ik vind het jammer dat eigenlijk alleen Halo2 een beetje goed loopt. Ik zou bijvoorbeeld wat vaker Outrun 2 via xlink willen doen, of een van die andere onbekende spellen. Halo2 is ook wel leuk hoor, maar alleen Halo2 is zo

Dus als iemand Killer_in_me wil toevoegen: 'go your gang'
My love was Disco
Now it's Discount
A shoppingmall of Lust
pi_29136054
Out run 2
Heerlijk spel, vorige week nog gespeeld tegen Twi. Helaas zijn de systemlink opties én goed verstopt én niet al te uitgebreidt, of ik kijk verkeerd.

Waarom installeer je xbox connect er niet naast? Ik zal je zeker even toevoegen dan. Kai begin ik niet meer aan tot ik een andere router heb, en dat kan wel even duren.
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:16:18 #37
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29164857
quote:
Op maandag 25 juli 2005 18:24 schreef DinoPK het volgende:
@ Hooghoudt:
Precies de reden waarom ik live de deur uit heb gedaan. Ik werd gek van de jonge schreeuwerige 16 jarige jongetjes die je om de 3 seconden uitmaken voor my bitch. Ik speel voor mijn lol, niet persé om te winnen. Zelf ben ik ook een oudere gamer (30), ben niet super slecht maar top zal het niet meer worden.
Het is natuurlijk niet zo dat je dit fenomeen niet meer tegenkomt op xbox connect zoals je hebt gemerkt, maar dit ligt ook heel erg aan de game die je hebt gespeeld: Halo2 heeft echt de meest vervelende en verschrikkelijke online community. In andere games is het een stuk gezellig, met als erg prettige uitzondering de Ghost Recon spelers, vaak wat oudere gamers die je alles netjes uitleggen.
Jij bent nou precies 1 van de redenen dat dit topic er is, gewoon een leuke club mensen samen aan het gamen krijgen via systemlink. Wat is je Nick op connect, welke spellen heb je toegang toe?
Ik heb Doom 3, Splinter Cell: Chaos Theory en m'n huisgenoot heeft Halo 2. Het is overigens natuurlijk wel mogelijk om er goed in te worden. Dat 16-jarige jongetjes er zo goed in zijn heeft waarschijnlijk niet met de inherente kwaliteiten van 16-jarige jongetjes te maken, maar met de hoeveelheid tijd die ze tot hun beschikking (willen) hebben. Ik doe ook nog andere dingen zoals singleplayer spellen en boeken lezen enzo.

M'n nick op connect is Keesislief (de standaard als Kees al bezet is ), en wil best eens meedoen als mensen hier de spellen gaan spelen die ik ook heb.

Edit: ik heb ook nog Red Dead Revolver, zouden er mensen zijn die dat online spelen?
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:53:56 #38
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_29172691
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:16 schreef Hooghoudt het volgende:

Edit: ik heb ook nog Red Dead Revolver, zouden er mensen zijn die dat online spelen?
heeft aleen splitscreen multiplayer helaas
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:32:53 #39
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29175592
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:53 schreef Gamedemon het volgende:

[..]

heeft aleen splitscreen multiplayer helaas
Ah, ok. Gelukkig dan maar dat het ook niet zo'n werelds spel is, alleen de sfeer is top.
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:43:55 #40
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_29175897
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:32 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Ah, ok. Gelukkig dan maar dat het ook niet zo'n werelds spel is, alleen de sfeer is top.
ik vond em erg goed hoor, ondanks de kleine foutjes die erin zaten was het een erg vermakelijk spel
pi_29200724
Ik zal je even toevoegen Hooghoudt, misschien kunnen we wel eens wat spelen.
Erg jammer idd dat Red Dead Revolver niet multiplayer te spelen is, ik vind het 1 van de meest onderschatte titels op de xbox. Het spel speelt heerlijk weg, en het heeft een enorm lekker sfeertje (sowieso bevalt dat cowboy gedoe mij wel in games, oddworld stranger's wrath heb ik ook van genoten).
pi_29207119
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 01:21 schreef Rodie83 het volgende:

Xbox mist net de toevoeging van Mods en vele custom maps...
Far Cry krijgt wel die mapeditor, maar dat zal het hem dan toch ook niet zijn...

Idd, een PC is ook een waardig alternatief.
En om nou een gebruiksvriendelijk programma door te moeten hebben...
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:40:18 #43
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29208864
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:00 schreef DinoPK het volgende:
Ik zal je even toevoegen Hooghoudt, misschien kunnen we wel eens wat spelen.
Erg jammer idd dat Red Dead Revolver niet multiplayer te spelen is, ik vind het 1 van de meest onderschatte titels op de xbox. Het spel speelt heerlijk weg, en het heeft een enorm lekker sfeertje (sowieso bevalt dat cowboy gedoe mij wel in games, oddworld stranger's wrath heb ik ook van genoten).
Is goud. En over Red Dead Revolver: ik ben ook een groot liefhebber van spaghettiwesterns, dus ik ben ook wat bevooroordeeld.
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:16:43 #44
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29209816
Okay ik heb ff een vraagje . Ik heb nu via een adsl modempje internet op mijn pc ( normale telefoonlijn naar usb modem > pc ). Vanaf daar heb ik een cross cable naar mijn xbox getrokken. Blijkbaar werkt dit niet . Ik heb hier ook nog een router liggen, maar heb geen idee hoe dat zou helpen. Verder heb ik hier een vrij lange utp kabel, en nog een klein utp kabeltje, en een 2 meter lange cross liggen..

Who can help me . Kwil graag online spelen deze vakantie! ( live of kai of connect maakt me geen hol uit ).
pi_29210167
Router hoef je niet aan te beginnen tenzij het een adsl routermodem is. Je cross cable zou gewoon moeten werken, maar je bent denk ik vergeten om internet connection sharing / internet delen aan te zetten (bij de properties van je internet verbinding dacht ik). Zoek daar even op, kan je daarmee niet verder helpen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:32:01 #46
63302 rockstah
New World Disorder
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:50:15 #47
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29210860
schatten zijn jullie
pi_29216736
Twi en ik gaan nu een paar uurtjes gamen op xbox connect. Wil je meedoen?
Nicks zijn bartje en dinopk.

Ik heb een game aangemaakt in nfl fever 2k4 (lekker rustig).
De playlist van vanavond is variabel, dus join de room als je mee wilt spelen, en vraag even welke game we aan het spelen zijn. Twi zit naast zijn pc dus die kan het snel zien

Misschien tot zometeen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 23:25:13 #49
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29217910
Hmm lees het nu pas ..maar ik kan dus met deze setup ook gewoon op xbc, dat is mooi om te weten . Ik zit vanaf morgen anderhalve week alleen thuis, dus ik denk dat we nog wel wat met elkaar kunnen gamen .

( maar nu zit m'n moeder nog even tv te kijken, dus nu word het niks )
pi_29227152
Uiteindelijk een leuke sessie geworden tot 2.30, helaas niemand anders gezien, maar we blijven het proberen.

Om een idee te geven wat we zoal hebben gespeeld:
- NFL Fever 2004, een verrassend leuke American football game. Meestal wat té complex, maar deze is goed te doen. Twi is gemeen, die zegt het niet als de tijd bijna om is
- Amped 2. Op zich geinig, maar als noob ben je teveel aan het stuntelen. Wel meer interactie dan ik dacht.
- Colin Mc Rae, helaas geen voice maar best aardig om te spelen (RSC2 deed het niet vreemd genoeg). Een volledige rally, waar ik uiteindelijk 10 seconden voorsprong had na 8 stages (met dank aan de laatste stage ).
- Ghost Recon 2, blijft een favoriet. Mission, en dan tig keer airport. Machtig spel, elke keer net ff een stukje verder.
- Phantom Dust. Raar spel eigenlijk, ziet er prachtig uit maar echt lol hebben we daar nog niet aan beleefd.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:50:29 #51
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29229096
Hmm het enige spel wat ik daarvan heb is Phantom Dust, en die heb ik zelfs origineel .
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:43:50 #52
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29231115
Ja, dat heb ik dus allemaal niet. Heb me gisteravond voornamelijk met The Chronicles of Riddick bezig gehouden, die moest ook nog uit.
pi_29315759
Het weekend heb ik mij een beetje bezig gehouden met Forza en gisteren een paar potjes black hawk down. Beiden zonder voice ondersteuning, wat eigenlijk in beide games wel een gemis is.

Forza is redelijk populair, en wat mij vooral opvalt, er zijn redelijk wat mensen die goed kunnen rijden. Op live was ik zeker niet de langzaamste, hier heb ik echt moeite om het bij te houden. Of je komt een totale nieuweling tegen die je helemaal de vernieling in rijdt . Hetzelfde als op live dus. Waarom ik de voice mis in deze game? Niet om het gezellig keuvelen, maar om de host nou eens uit te leggen dat constant dezelfde auto op dezelfde baan die hijzelf dan wint niet leuk is. Helaas zijn er redelijk wat van dit soort figuren. Een ander jammer iets is de totale sociale desinteresse van sommige spelers. Heeft men allemaal een c, dan nemen ze rustig een r klasse. Op live kan je hier wat van zeggen, luisteren ze niet dan kick je ze eruit. Dat kicken kan hier ook, alleen doordat het niet zo super druk is op xbox connect (op kai overigens is dit overigens wel een populair spel) doe je dat minder snel.

Black Hawk Down viel mij erg tegen. Ik had veel van de game verwacht, maar ik wist nog niet dat dit al een oude pc titel is. En dat is eigenlijk wel te zien, het speelt allemaal wat ondermaats, al is het soms best vermakelijk. De levels zijn echter te groot voor een spel met <30 spelers. Zelfs met 24 man kom je vrij weinig mensen tegen. Het enige dat de game eigenlijk meeheeft zijn de setting en de omvang van de levels. En wat heb je nodig in grote levels? Juistem, communicatie. Een dikke no no wat mij betreft voor systemlink, op live zal dit spel ongetwijfeld voor erg leuke momenten zorgen. Al zou ik dan nog voor Ghost Recon 2 gaan.
pi_29339499
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 08:22 schreef DinoPK het volgende:
Het weekend heb ik mij een beetje bezig gehouden met Forza en gisteren een paar potjes black hawk down. Beiden zonder voice ondersteuning, wat eigenlijk in beide games wel een gemis is.
mhwah tis mischien vervelend maar die lui bij microsoft hebben het opzich wel goed aangepakt, denk maar is na : Systemlink hoort eigenlijk voor mini lan partys te zijn met xboxen, dus normaal gesproken zitten de mensen naast je met wie je speelt, door te tunnel gamen ga je online en kan je doen waar andere voor betalen (het werkt minder relaxt als live maar het is en blijft gratis dan).
Denk dat microsoft het gewoon voiceloos houd om die reden :
Systemlink is voor lan partys, Voice is voor live gamen.
Extra reden om live te nemen dan.
mischien vervelend voor de non live gamers maar wel terecht imo
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:32:49 #55
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29364382
Wat raar dat je xbox nog voor de kruistochten is overleden... Kwam ie op de brandstapel?
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 13:34:25 #56
78507 jercovski
wel godverdomme!
pi_29465074
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 17:32 schreef Hooghoudt het volgende:
Wat raar dat je xbox nog voor de kruistochten is overleden... Kwam ie op de brandstapel?

edit:
ik zit achter een router en die router zit met een modem verbonden met internet (DSL)
welk programma kan ik het best gebruiken? kai kreeg ik niet aan de praat maar misschien doe ik het wel verkeerd
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 13:48:03 #57
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29465315
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 13:34 schreef jercovski het volgende:

[..]

edit:
ik zit achter een router en die router zit met een modem verbonden met internet (DSL)
welk programma kan ik het best gebruiken? kai kreeg ik niet aan de praat maar misschien doe ik het wel verkeerd
Ik heb dezelfde setup, en bij mij werkt xbconnect zonder problemen, dus misschien moet je dat eens proberen (moet je wel van Halo 2 houden...).
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 14:25:40 #58
78507 jercovski
wel godverdomme!
pi_29465941
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 13:48 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde setup, en bij mij werkt xbconnect zonder problemen, dus misschien moet je dat eens proberen (moet je wel van Halo 2 houden...).
ik probeer het nu dus met xboxconnect, vriend van mij had net een game gehost (HALO)
en ik zag die game staat in de server lijst
xbc heeft mijn console ook al gevonden, alleen als ik die game wil joinen krijgk wit scherm en kom ik weer bij het start scherm terecht
pi_29548031
Is xbox connect down ofo?
Als ik XBC opstart krijg ik de melding dat OF mijn firewall aanstaat OF XBC ligt eruit.....
Met die Firewall heb ik nix gedaan, dus vroeg me af of meer mensen last hadden van t zelfde probleem....
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
  donderdag 11 augustus 2005 @ 10:00:38 #60
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29554835
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 22:33 schreef Leer2eK het volgende:
Is xbox connect down ofo?
Als ik XBC opstart krijg ik de melding dat OF mijn firewall aanstaat OF XBC ligt eruit.....
Met die Firewall heb ik nix gedaan, dus vroeg me af of meer mensen last hadden van t zelfde probleem....
Heb ik ook een keer gehad. XBconnect opnieuw installeren loste het bij mij op, dus misschien bij jou ook?
pi_29725606
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 10:00 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Heb ik ook een keer gehad. XBconnect opnieuw installeren loste het bij mij op, dus misschien bij jou ook?
Hoop het, heb ook last van dit probleem... ff proberen dan
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_29725641
Er is een nieuwe versie uit, misschien ie even installeren? Ik heb het zelf nog niet gechecked.
pi_29725742
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 18:13 schreef DinoPK het volgende:
Er is een nieuwe versie uit, misschien ie even installeren? Ik heb het zelf nog niet gechecked.
Dan doe ik dat meteen wel ff.

Maar welke vinden julie beter? Xlink of Xbox connect?
pi_29726437
Xlink voor de variatie en eenvoud, Xbox Connect voor de duidelijkheid en stabiliteit. Xlink is op zich het betere product, de engine is beter, maar de user interface is té simpel. Ook totaal geen logging features of iets dergelijks, en de support lui vind ik niet al te vriendelijk (maar ze krijgen ook veel domme vragen moet ik zeggen, tis alleen jammer dat ze tegenwoordig alles maar op poortissues gooien).
pi_29729948
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 18:41 schreef DinoPK het volgende:
Xlink voor de variatie en eenvoud, Xbox Connect voor de duidelijkheid en stabiliteit. Xlink is op zich het betere product, de engine is beter, maar de user interface is té simpel. Ook totaal geen logging features of iets dergelijks, en de support lui vind ik niet al te vriendelijk (maar ze krijgen ook veel domme vragen moet ik zeggen, tis alleen jammer dat ze tegenwoordig alles maar op poortissues gooien).
Dus je hoeft niet n te loggen?
pi_29733106
Neh, das login, logging bedoel ik qua errorlogs zodat ik eens kan zien waar het nou echt fout gaat
pi_29734779
hmm net wat ik zocht. Heb het een hele tijd terug ook geprobeerd met GR Island thunder of i.d via Xlink en dat was wel kicken , eerste online gaming ervaring enzo . Maar zoals iemand eerder aangaf is het wel frustrerend als iedereen (noodgedwongen?) Halo zit te spelen en jij zin hebt in iets anders dan mag je wel ff wachten tot er een belangstellende voorbij komt... dit was 'vroeger' (<2jr geleden) hoe dat nu is weet ik niet, ga wel zo ff een 2e nic aansluiten voor de xbox. Ben dol op Fightnight , iemand idee hoe t met de belangstelling hiervoor staat ?
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_29743908
Tegenwoordig is het nog steeds hetzelfde qua hoeveelheid Halo spelers, alleen dan zitten ze allemaal in Halo2. Vreemd eigenlijk dat zoveel mensen hier net zo over denken, er is meer dan Halo alleen, maar als je eens een andere game opstart blijft het vaak erg rustig.

Fightnight heeft geen systemlink mogelijkheden (volgens mij ook niet eens live maar kan me hierin vergissen) dus die zal je tegen iemand naast je moeten spelen.
pi_29763108
Wie heeft er zin in een potje Halo2 of counterstrike?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')