Geloof het of niet maar ik heb zojuist op schrift van de landelijke Hotel coordinator van een sjieke Hotel-keten 4 weken extra als VIP aangeboden gekregen geheel gratis wanneer ik wil met gezin--of zonder-- (ingaande volgend jaar) als dank voor de Hotel presentatie die ik voor ze in elkaar heb geflansd op DVD.
even de details:In het pas opgeleverde Hotel-Resort waar ik nu zit, heb ik wat plaatjs zitten schieten met mijn digitale camera.Jeweetwel de bekende vakantieshots van mensen die eten, gebouwen en de verdere omgeving.
Afijn, zat de boel na het eten aan m'n tafe te editten(via mijn Powerbook met de Mac-programma's iPhoto,iDVD)
en iemand zag dus de eerste dia-presentatie met al die overgangen en bijbehorende muziek.
Die vond het wel wat en haalde later zijn chef erbij die het ook wel strak vond.
Afijn om het verhaal wat in te korten: Het balletje ging rollen en wel zo dat ik totslotte werd voorgesteld aan de hoge baas van alle hotels die best wel onder de indruk van deze
slide-show en gelijk vroeg of ik niet een soort gelijk iets voor hun kon maken aangezien men nog helemaal geen officiele foto's van hun eigen Resort hadden laten maken dan alleen wat standaard foto's die al eerder waren gemaakt bij oplevering van de grond en het Hotel.
Ik natuurlijk:
" he... krijgen we nou."
Sterker nog, de Hoge Pief zei:
" Wij willen dat wat U voor u zelf heeft gemaakt ook hebben alleen dan met iets andere foto's natuurlijk en dat vervolgens dan van U kopen. En U mag zeggen hoeveel U ervoor wilt hebben"Tja.. moet je voor zoiets vragen dacht ik "¤ 250,-? ¤ 500,-? ¤ 1000,-?
afijn ik vroeg dus waarom ze niet hun eigen professionele foto-afdeling inschakelden voor zoiets.
Hoge `Pief:
" Omdat we daar nog geen tijd voor hebben gehad en het soort foto's s die U maakt spreken ons meer aan aan zien er levendig uit. Maar zeg nu eens : Hoeveel wilt U ervoor hebben en kan het binnen 4 dagen klaar zijn aangezien we het volgende week
--deze week dus-- aan onze zakenrelaties op CD willen laten zien aan wie we de kamers voor de komende 3 jaar zullen verkopen. "Tja... ik zei om niet al te hebberig over te komen:
" Doet U mij maar een voorstel " Hoge Pief:
Aangezien U niet over het financiele aspect wil hebben, willen we u voorstellen geheel op onze kosten 4 weken lang ingaande volgend jaar als speciale gast in een Hotel naar keuze binnen onze Keten te verblijven
U mag ook met uw familie komen."Je begrijpt dat ik toen heel blij was niet met de geldvraag te zijn gekomen want dit overtreft gewoon alles voor zoiets(in mijn ogen) eenvoudig.
Ik wist er verder nog uit te persen dat ik nu het professioneel moest gaan doen ik wel iemand erbij wilde met betere apparatuur dan dat digitale cameraatje waarmee ik loop.
Dus kreeg ik een professionele fotograaf met de laatste nieuwe NIKON fototoestel en allerlei andere apparatuur erbij die je ook bij de gasten van de Pers vaak ziet.
Tevens de toewijzing van het hoofd-guest relations die maar moest regelen waar ik om vroeg en mee moest lopen waar ik heen ging.(soort assistent)
Je moet dan denken aan plaatjes schieten van een hotelkamer met daarin 'mooie mensen'aankleding(extra fruit en allerlei andere tierlantijntjes zoals drank etc..) En wat ten denken van de para-sailing speedboat en jetski's die allemaal maar op een bepaalt moment gewoon voor mij te beschikking moesten staan wilde ik daarvan een bepaalde shot maken.
M.a.w. ik mocht helemaal alles regisseren als het op die fotoshoot aankwam.
Nog nooit meegemaakt maar wel errug leuk want je voelt je ineens Koning te rijk
(het bekende knip met de vingers en met rent en vliegt voor je)
Goed, alles is uiteindelijk gelukt maar 1 min kant zat er wel aan want terwijl alle andere badgasten lekker lagen te zonnen liep ik met een man of 5 om mij heen te zeulen op het Resort in de snikhete zon onder +/- 42o Celcius.
Maar goed binnenin het Hotel was alles voorzien van airconditioning dus afkoeling was er ook snel bij.
Presentatie is gisteren geweest en de relaties van het Hotel van wat ik hoorde waren lirisch over de DVD
presentatie van het Resort en de directie heeft de deal voor de komende 3 jaar succesvol afgesloten.
( dus het Hotel s voor de komende 3 jaar al volgeboekt)
Nou...hoe een voorafgeplande zomervakantie een veredeld werk-vakantie in luxe werd maar wel met een leuk staartje.
[ Bericht 25% gewijzigd door i-spy24 op 18-07-2005 23:09:26 ]