Welkom in de grote-mensen-wereld, waar je leert dat níets je aan komt waaien.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:53 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik moet nu ik werk van me ouders kostgeld betalen![]()
Maar hier heeft Roy natuurlijk geen zin an!![]()
Ik bedoel hun hebben besloten om kinderen te nemen dus dan betalen ze er maar lekker zelf voor!![]()
Kook jij elke dag ?quote:Op zondag 17 juli 2005 14:55 schreef tonks het volgende:
Ik hoef nooit kostgeld te betalen zegt mijn vader.
Alleen elke dag koken en soms wat opruimen in huis is al genoeg.
(plus dat ik natuurlijk wel wat boodschappen betaal soms)
Kom ik aan met mn nasiquote:
Daar zijn ze nog niet over uit waarschijnlijk maar 15 euro, maar dat kan ik n iet missen want ik heb een eigendrive-in en dus heb ik het geld hard nodigquote:Op zondag 17 juli 2005 14:58 schreef tonks het volgende:
Hoeveel vragen ze dan van je?
wow dan mag ik er zeker nog 3 baantjes mij nemenquote:Op zondag 17 juli 2005 15:20 schreef doemaardrie het volgende:
Ik vind ¤ 300,-- per maand voor kost en inwoning een redelijk bedrag voor iemand van jou leeftijd.![]()
Tja het leven is hard he.quote:Op zondag 17 juli 2005 15:25 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
wow dan mag ik er zeker nog 3 baantjes mij nemen
huisarrestquote:Op zondag 17 juli 2005 15:27 schreef -DailaLama- het volgende:
Kostgeld.
Wat nou als je dat niet betaald. Dan laten ze je uithongeren?
als ouder zijnde (ook al is het nog lang weg) neig ik ook naar zoiets. In huis wonen prima, studeren prima, maar als fulltime werkend kun je zat je steentje bijdragen; hetzij door middel van wat werkzaamheden/kostgeld.quote:Op zondag 17 juli 2005 15:27 schreef Magneet het volgende:
Dat ligt eraan of je zelf werkt of niet, ik moest toen ik fulltime ging werken betalen omdat mijn moeder daardoor achteruitging met de huursubsidie en andere dingen dus het was niet meer dan logisch
Jouw username! die had ik nog niet eens gezienquote:
bij ons duurt het nog een paar jaar langerquote:Op zondag 17 juli 2005 15:34 schreef Knorretje het volgende:
[..]
als ouder zijnde (ook al is het nog lang weg) neig ik ook naar zoiets. In huis wonen prima, studeren prima, maar als fulltime werkend kun je zat je steentje bijdragen; hetzij door middel van wat werkzaamheden/kostgeld.
Idd, mijn ouders smeken ook mijn zussen om alsjeblieft weer es te komen eten.quote:Op zondag 17 juli 2005 15:54 schreef Loserkid het volgende:
Mijn broer zus en ik hoeven geen kostgeld te betalen.
Mijn ouders zeggen wij hebben gekozen voor kinderen dan zorgen we ook voor ze..
Mijn broer is nu 27 en eet nog dagelijks hier met zijn vriendin mijn zus is 25 en daar geld t zelfde voor.. mijn ouders vinden dat juist gezellig en hoeven er niets voor..
Dat vind ik dus ook alleen m'n ouders nietquote:Op zondag 17 juli 2005 15:54 schreef Loserkid het volgende:
Mijn broer zus en ik hoeven geen kostgeld te betalen.
Mijn ouders zeggen wij hebben gekozen voor kinderen dan zorgen we ook voor ze..
Mijn broer is nu 27 en eet nog dagelijks hier met zijn vriendin mijn zus is 25 en daar geld t zelfde voor.. mijn ouders vinden dat juist gezellig en hoeven er niets voor..
niet als je zelf maar net rond kan komen van je geld hoor dan vind ik het niet meer dan normaal. EN geloof me als je dan maar op jezelf gaat kom je er wel achter hoe duur alles is.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:38 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Als ik kostgeld moet betalen omdat ik werk zou ik er gelijk mee stoppen.
Serieus dat vind ik zo gierig als je dat vraagt van je eigen kinderen![]()
Hoe oud ben je dan? Als je echt 15 bent dan vind ik kostgeld eigenlijk belachelijk. Kostgeld is voor studenten die blijven plakken omdat op kamers gaan duurder is. Jij hebt dan met je 15 nog niet eens de mogenlijkheid om op kamers te gaan, dus kostgeld..quote:Op zondag 17 juli 2005 14:53 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik moet nu ik werk van me ouders kostgeld betalen![]()
Maar hier heeft Roy natuurlijk geen zin an!![]()
Ik bedoel hun hebben besloten om kinderen te nemen dus dan betalen ze er maar lekker zelf voor!![]()
Moeten julie kostgeld betalen? En hoeveel?
15 euro? zolang dat niet per dag is hoef je niet te klagen. Okay op je 15e is dat wel erg vroeg, maar dan nog. Als je werkt, en ik neem aan dat die drive in niet gratis is, dan moet je wel wat kunnen opbrengen. Zo leer je dat alles geld kost en dat je met de beschikbare middelen moet zien rond te komen. In het echte leven heb je ook niet onbeperkt krediet om maar uit te geven zoals jij wilt.quote:Op zondag 17 juli 2005 15:03 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Daar zijn ze nog niet over uit waarschijnlijk maar 15 euro, maar dat kan ik n iet missen want ik heb een eigendrive-in en dus heb ik het geld hard nodig
Ja maar toch... De drive-in kost op het moment net ff wat meer dan dat het oplevert (tsjah we beginnen net)quote:Op zondag 17 juli 2005 23:36 schreef Fixers het volgende:
[..]
15 euro? zolang dat niet per dag is hoef je niet te klagen. Okay op je 15e is dat wel erg vroeg, maar dan nog. Als je werkt, en ik neem aan dat die drive in niet gratis is, dan moet je wel wat kunnen opbrengen. Zo leer je dat alles geld kost en dat je met de beschikbare middelen moet zien rond te komen. In het echte leven heb je ook niet onbeperkt krediet om maar uit te geven zoals jij wilt.
Nee daarom zal het wel symbolisch zijn ofzo.. Opvoedkundig..quote:Op maandag 18 juli 2005 01:24 schreef RoOoYtJuH het volgende:
En trouwens van die 15 euro worden hun ook niet echt rijker toch![]()
Dan vind ik dat jou vader ook niet harder dan 150 kb/s mag downloaden!quote:Op maandag 18 juli 2005 06:59 schreef DaMook het volgende:
Sinds ik fulltime werk (4jaar geleden op mijn 18e) moet ik 130,- euro kostgeld betalen, daar komt tegenwoordig nog internet a 30,- euro per maand bij (mijn vader wilde maar 20,- euro per maand betalen voor internet terwijl ik een snellere a 50,- euro wilde) , ik betaal in totaal dus 160,- euro per maand aan mijn ouders
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |