abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70003550
Idd bullshit!
  maandag 15 juni 2009 @ 01:58:56 #202
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_70014347
Mijn overgroot opa heeft een O.B.E., (Order of the British Empire), Hij heeft nog talloze onderscheidingen voor zijn rol in de RAF voor de Tweede wereld oorlog als piloot. Mijn Opa heeft zelf ook een aantal onderscheidingen maar hij is nooit in een conflict zone geweest. En mijn pa voor zijn dienst in Croatie tijdens de Balkan oorlogen.

Nu ik nog
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
pi_70015726
Als je de naam van je opa zou posten of sturen via PM, zal ik waarschijnlijk veel informatie voor je kunnen achterhalen.
  maandag 15 juni 2009 @ 14:30:24 #204
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_70025047
Het zijn wel familie leden die bij de RAF hebben gezeten he, Ik weet niet of je dat kunt opvragen, Wel heb ik meeste informatie al, Ook heb ik hier ergens de brief van King George V liggen, Helaas heeft mijn oom de medaille die daar bijhoort.

Wel is het mooi als ik met mijn opa naar Duxford ga, eens in de zoveel jaar alle verhale die hij dan vertelt over de vliegtuigen waaraan hij gesleuteld heeft, Zoals de Gloster Javalin en de EE Lightning, Ook heeft hij vaak gewerkt aan experimentele vliegtuigen en vliegtuigen die nog van de Duitsers waren in de 2de Wereld oorlog in Boscombe Down.

Is weer wat anders dan de F-5 en F-16 die de Nederlanders bezitten.
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
pi_70025136
Klinkt interessant, stuur me de voornaam + achternaam maar eens. Kijken wat ik kan opduiken!

Soms is het vrij simpel ( en niet bizar duur ) om soortgelijke onderscheidingen te vinden. Dan zou je zijn set kunnen reconstrueren.
pi_70216828
Er zitten nog enkele Bronzen Kruizen en Kruizen van Verdienste in "The Pipe line".
pi_70349828
Op het onderscheidingenforum is nu ook meer ruimte voor buitenlandse onderscheidingen!
pi_72037975
Een vraag, die misschien al gesteld is door anderen:

Van verhalen heb ik begrepen dat mijn opa een koninklijke onderscheiding heeft ontvangen.
Dit tussen de jaren 1936 en 1955.
Ik begrijp dat dit een lange periode is, maar ik weet zeker dat het niet voor 1936 en niet na 1955 is.

Zijn naam is Hendrikus Johannes van Mierlo, roepnaam: Hendrik of Henk.
Geboren 16-okt-1897, te Vlijmen.
Op het moment van uitrijking wonende in Schijndel, beroep veldwachter (of agent van politie).

Het verhaal is (ongetoetst):
De reden voor onderscheiding is dat hij een op hol geslagen paard met kar tot stilstand heeft gebracht voordat dit paard met kar inliep op een group kinderen van een uitgaande school. Hij is het losgeslagen paard om de nek gevlogen en heeft het paard op de grond gedwongen.

En dan hier de vraag:
Hoe kom ik te weten welke onderscheiding hij heeft gekregen ?
(of niet ?)

Alle hulp is welkom !
pi_72308821
Ik ga dit voor je nakijken, je hoort hier nog over!
pi_72316554
Koninklijk Besluit van 05.11.1935 H. J. van Mierlo, veldwachter te Schijndel. Bronzen Medaille voor Menslievend Hulpbetoon voor hulp bij een op hol geslagen paard.
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:04:06 #211
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72317109
wat mooi zeg
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_72322916
Staat van dienst opvragen, waar doe je dat? Wil eigenlijk wel weten wat mijn beide opa's hebben uitgevreten, ze zijn er beide namelijk erg geheimzinnig over.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:53:42 #213
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_72323461
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:42 schreef Remco026 het volgende:
Staat van dienst opvragen, waar doe je dat? Wil eigenlijk wel weten wat mijn beide opa's hebben uitgevreten, ze zijn er beide namelijk erg geheimzinnig over.
Afhankelijk van het krijgsmachtdeel waar ze zitten zou je de historische sectie kunnen aanschrijven. Maar dan moet je wel met wat meer komen dan "mijn opa Henk Jansen zat in dienst, en ik wil weten wat hij gedaan heeft." Je moet in ieder geval weten waneer hij in dienst zat, en waar. Maar hou er rekening mee dat ze je niet van antwoord gaan voorzien als één of meer opa's bijvoorbeeld de Spionnenschool in Harderwijk hebben doorlopen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 1 september 2009 @ 18:34:04 #214
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_72348568
@ The_General,

ik weet dat mijn opa enkele medailles heeft verdient vanwege zijn bijdrage in de tweede wereld oorlog in de Pacific in het KNIL.
Hij is onder andere 3 jaar krijgsgevangen geweest en heeft gewerkt aan de Birma-Siam spoorweg.
Daarna heeft hij gevochten tegen de onafhankelijkheids strijders op Java.
Is tijdens de oorlog 2 maal gewond geraakt. 1 maak buikschot en 1 maal schot in de enkel. Door de Japanners gedaan.
Mijn opa heeft er nooit over willen vertellen en heeft toen hij Indonesië verliet samen met mijn oma en mijn moeder alles moeten achterlaten. Ook de medailles.
Na de wereldoorlog had hij gedient bij ik meen de Leger Inlichtingendienst van het KNIL. Daarvoor zat hij bij de afdeling Kustartillerie van het KNIL dacht ik.
Het is erg jammer dat hij er nooit over heeft willen vertellen want nu navragen gaat niet meer sinds hij meer dan 10 jaar geleden de pijp aan Maarten gegeven heeft.
Indien je wilt kan ik de persoonlijke gegevens van hem wel naar je sturen via een PM.

Zijn naam is in elk geval Maximiliaan Mierop. Kortom gewoon Max Mierop.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_72363004
Zodra ik bij mijn boeken kan zal ik het een en ander nakijken. Was hij officier? Officieren zijn veel makkelijker op te sporen namelijk!
  woensdag 2 september 2009 @ 17:02:57 #216
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_72372187
quote:
Op woensdag 2 september 2009 09:05 schreef _The_General_ het volgende:
Zodra ik bij mijn boeken kan zal ik het een en ander nakijken. Was hij officier? Officieren zijn veel makkelijker op te sporen namelijk!
Hij was naar ik meen onderofficier. Officier was hij zeker niet.
Wat ik ook weet is dat hij voor de NICA gewerkt heeft: Nederlands Indische Civiele Administratie na de capitulatie van de Japanners.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zondag 6 september 2009 @ 00:44:37 #217
265629 dopy14
mag ik je ding doen?
pi_72476714
hoe zit het eigenlijk met de kct en onderscheidingen. krijg je dan speciale ofzo?

mijn opa zat bij de kct maar hij wilde met mij nooit over geweld, oorog en dat soort dingen praten.
Op woensdag 28 oktober 2009 20:49 schreef Stoeprand het volgende:
''Ik heb de kleinste penis hier.''
pi_72476846
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:44 schreef dopy14 het volgende:
hoe zit het eigenlijk met de kct en onderscheidingen. krijg je dan speciale ofzo?

mijn opa zat bij de kct maar hij wilde met mij nooit over geweld, oorog en dat soort dingen praten.
Je hele familie zit bij het KCT maar je weet er verdomd weinig vanaf?
  zondag 6 september 2009 @ 00:57:41 #219
265629 dopy14
mag ik je ding doen?
pi_72476915
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:52 schreef Arkaneor het volgende:

[..]

Je hele familie zit bij het KCT maar je weet er verdomd weinig vanaf?
heeft me gewoon nooit echt geinterreseert. maar als je zo wat ouder word komt dat opeens.
Op woensdag 28 oktober 2009 20:49 schreef Stoeprand het volgende:
''Ik heb de kleinste penis hier.''
pi_72514532
KCT krijgt dezelfde onderscheidingen als het reguliere leger.
pi_72646801
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:45 schreef _The_General_ het volgende:
Koninklijk Besluit van 05.11.1935 H. J. van Mierlo, veldwachter te Schijndel. Bronzen Medaille voor Menslievend Hulpbetoon voor hulp bij een op hol geslagen paard.
Bedankt !!

het is dan wel geen gouden, maar toch...

gr,
edwin.
pi_72647005
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:42 schreef Remco026 het volgende:
Ik ben in kontakt met het nationaal archief, en die hebben voor mij de staat van dienst van mijn Opa opgespoord.
Ze rekenen 24.50 per half uur onderzoek. email: info@nationaalarchief.nl
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:42:49 #223
282714 Sovjet
CCCP ☭
pi_76812442
Mijn grootvader heeft meerdere onderscheidingen gekregen voor zijn dienst bij de ML-KNIL als sergeant-vliegenier. (Piloot)

Vloog in een Brewster Buffalo, vloog tegen de japanners en voerde ook duikbombardementen uit op japanse schepen.

Zijn onderdeel (ML-KNIL 2-VLG-V) heeft de meeste actie meegemaakt en van zijn onderdeel zijn daardoor ook het meeste slachtoffers gevallen.

Ik weet niet alle onderscheidingen, weet wel dat hij sowieso het vliegerskruis heeft.
☭ Да здравствует коммунизма! ☭
pi_76840310
Ik kan het voor je nakijken als je me de naam stuurt via PM!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:35:57 #225
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_76856924
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:34 schreef ErwinRommel het volgende:
@ The_General,

ik weet dat mijn opa enkele medailles heeft verdient vanwege zijn bijdrage in de tweede wereld oorlog in de Pacific in het KNIL.
Hij is onder andere 3 jaar krijgsgevangen geweest en heeft gewerkt aan de Birma-Siam spoorweg.
Daarna heeft hij gevochten tegen de onafhankelijkheids strijders op Java.
Is tijdens de oorlog 2 maal gewond geraakt. 1 maak buikschot en 1 maal schot in de enkel. Door de Japanners gedaan.
Mijn opa heeft er nooit over willen vertellen en heeft toen hij Indonesië verliet samen met mijn oma en mijn moeder alles moeten achterlaten. Ook de medailles.
Na de wereldoorlog had hij gedient bij ik meen de Leger Inlichtingendienst van het KNIL. Daarvoor zat hij bij de afdeling Kustartillerie van het KNIL dacht ik.
Het is erg jammer dat hij er nooit over heeft willen vertellen want nu navragen gaat niet meer sinds hij meer dan 10 jaar geleden de pijp aan Maarten gegeven heeft.
Indien je wilt kan ik de persoonlijke gegevens van hem wel naar je sturen via een PM.

Zijn naam is in elk geval Maximiliaan Mierop. Kortom gewoon Max Mierop.
Mijn overgrootvader en jou Opa hebben elkaar gekend
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')