Afhankelijk van het krijgsmachtdeel waar ze zitten zou je de historische sectie kunnen aanschrijven. Maar dan moet je wel met wat meer komen dan "mijn opa Henk Jansen zat in dienst, en ik wil weten wat hij gedaan heeft." Je moet in ieder geval weten waneer hij in dienst zat, en waar. Maar hou er rekening mee dat ze je niet van antwoord gaan voorzien als één of meer opa's bijvoorbeeld de Spionnenschool in Harderwijk hebben doorlopen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:42 schreef Remco026 het volgende:
Staat van dienst opvragen, waar doe je dat? Wil eigenlijk wel weten wat mijn beide opa's hebben uitgevreten, ze zijn er beide namelijk erg geheimzinnig over.
Hij was naar ik meen onderofficier. Officier was hij zeker niet.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:05 schreef _The_General_ het volgende:
Zodra ik bij mijn boeken kan zal ik het een en ander nakijken. Was hij officier? Officieren zijn veel makkelijker op te sporen namelijk!
Je hele familie zit bij het KCT maar je weet er verdomd weinig vanaf?quote:Op zondag 6 september 2009 00:44 schreef dopy14 het volgende:
hoe zit het eigenlijk met de kct en onderscheidingen. krijg je dan speciale ofzo?
mijn opa zat bij de kct maar hij wilde met mij nooit over geweld, oorog en dat soort dingen praten.
heeft me gewoon nooit echt geinterreseert. maar als je zo wat ouder word komt dat opeens.quote:Op zondag 6 september 2009 00:52 schreef Arkaneor het volgende:
[..]
Je hele familie zit bij het KCT maar je weet er verdomd weinig vanaf?![]()
![]()
Bedankt !!quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:45 schreef _The_General_ het volgende:
Koninklijk Besluit van 05.11.1935 H. J. van Mierlo, veldwachter te Schijndel. Bronzen Medaille voor Menslievend Hulpbetoon voor hulp bij een op hol geslagen paard.
Ik ben in kontakt met het nationaal archief, en die hebben voor mij de staat van dienst van mijn Opa opgespoord.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:42 schreef Remco026 het volgende:
Staat van dienst opvragen, waar doe je dat? Wil eigenlijk wel weten wat mijn beide opa's hebben uitgevreten, ze zijn er beide namelijk erg geheimzinnig over.
Mijn overgrootvader en jou Opa hebben elkaar gekendquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:34 schreef ErwinRommel het volgende:
@ The_General,
ik weet dat mijn opa enkele medailles heeft verdient vanwege zijn bijdrage in de tweede wereld oorlog in de Pacific in het KNIL.
Hij is onder andere 3 jaar krijgsgevangen geweest en heeft gewerkt aan de Birma-Siam spoorweg.
Daarna heeft hij gevochten tegen de onafhankelijkheids strijders op Java.
Is tijdens de oorlog 2 maal gewond geraakt. 1 maak buikschot en 1 maal schot in de enkel. Door de Japanners gedaan.
Mijn opa heeft er nooit over willen vertellen en heeft toen hij Indonesië verliet samen met mijn oma en mijn moeder alles moeten achterlaten. Ook de medailles.
Na de wereldoorlog had hij gedient bij ik meen de Leger Inlichtingendienst van het KNIL. Daarvoor zat hij bij de afdeling Kustartillerie van het KNIL dacht ik.
Het is erg jammer dat hij er nooit over heeft willen vertellen want nu navragen gaat niet meer sinds hij meer dan 10 jaar geleden de pijp aan Maarten gegeven heeft.
Indien je wilt kan ik de persoonlijke gegevens van hem wel naar je sturen via een PM.
Zijn naam is in elk geval Maximiliaan Mierop. Kortom gewoon Max Mierop.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |