Dat is vaker het geval, vooraal binnen de Zweedse Metal scene wisselen bandleden regelmatig tussen bands hun nieuwe gitarist is bv van Arch Enemy en daardoor zeker een goede vervanger.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:43 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Verdomme, kutnieuws. Maar hoe je het ook bekijkt, Opeth is Mikael Akerfeldt... de rest is vervangbaar. Wel jammer dat er niks meer van de originele bezetting over is (al zit Mendez er wel wwat langer in). Ik zou als bandleider niet weten wat ik moest.
quote:OPETH MAAKT DE TITEL VAN HUN NIEUWE ALBUM BEKEND: ‘WATERSHED’
HET TWEEDE ALBUM BIJ ROADRUNNER RECORDS KOMT DEZE ZOMER
New York, NY: De Zweedse progressieve-metal titanen Opeth, vaak genoemd als een van de meest vooruitstrevende bands in het genre, zijn trots om aan te kondigen dat Watershed de titel van het aankomende album is geworden. Het album wordt verwacht op 2 juni 2008 op Roadrunner Records.
Het album, opgenomen in thuisland Zweden en geproduceerd door frontman/gitarist Mikael Akerfeldt en Jens Bogren, is wederom een meesterwerk volgens de Opeth traditie: modern maar ook tijdloos. Het is progressief maar bevat tegelijkertijd ook de klanken van de klassieke rock. Watershed is een van die speciale albums welke een verzameling aan sferen, snelheden en texturen bevat, compleet met veel detail en nuances binnen het geluid.
Album opener “Coil” is een prachtig akoestisch nummer, met een rol voor lokale folk zangeres Nathalie Lorichs, terwijl “Heir Apparent” de luisteraar bewusteloos zal slaan met de botte kracht van metal. Het feit dat de band altijd de regels wil breken komt naar voren in “The Lotus Eater”, waar heldere zang samengaat met machinegeweer blastbeats, wat de reputatie van deze innovatieve band wederom bevestigd.
Watershed combineert elementen van moderne metal, progrock, free jazz en vleugen van Europese folkmuziek, welke allen samen komen in een naadloze, unieke verzameling nummers die een onuitwisbare indruk zal achterlaten op de luisteraar. Watershed is het eerste Opeth album met nieuwe gitarist Fredrik Akesson en drummer Martin Axenrot en het tweede album voor Roadrunner Records. Watershed is de langverwachte opvolger van het gehuldigde Ghost Reveries uit 2005.
De complete tracklisting is als volgt: “Coil,” “Heir Apparent,” “The Lotus Eater,” “Burden,” “Porcelain Heart,” “Hessian Peel” en “Hex Omega.”
Opeth zal in april in de Verenigde Staten touren met Dream Theater, 3 en Between The Buried And Me en in de zomer zal de band te zien zijn op de grotere Europese festivals.
geen clubtoer maar wel in 013 Tilburg op 23 augustusquote:Op woensdag 6 februari 2008 11:07 schreef super-muffin het volgende:
Vet! Ben heel erg benieuwd!
Ik hoop eerlijk gezegd op een clubtour in Europa
Op Coil zingt Mikael samen met een folkzangeresje, Nathalie Lorichs, de vriendin van de nieuwe drummer Axe. En dat einde van Burden: hij vond dat nummer nogal cheesy en over-emotioneel, dus wilde hij er een maf einde aanplakken (heb hem onlangs geinterviewd voor mijn werk).quote:Op maandag 28 april 2008 09:22 schreef thedeedster het volgende:
Na enkele (2) luisterbeurten moet ik zeggen dat de eerste indrukken erg goed zijn. Weet iemand met wie hij op het eerste nummer (CoiL) samenzingt?
En relatief weinig grunts (maar zoiets moet je ook doseren).
Bedankt!quote:Op maandag 28 april 2008 10:11 schreef MrBrightside1979 het volgende:
[..]
Op Coil zingt Mikael samen met een folkzangeresje, Nathalie Lorichs, de vriendin van de nieuwe drummer Axe. En dat einde van Burden: hij vond dat nummer nogal cheesy en over-emotioneel, dus wilde hij er een maf einde aanplakken (heb hem onlangs geinterviewd voor mijn werk).
Ik zal het eens bekijken.quote:
Ik zal er nog op terug komen dan.quote:Op maandag 28 april 2008 14:35 schreef MrBrightside1979 het volgende:
15 Mei ligt de nieuwe Revolver in de winkel
Ik vind het wel vet eigenlijk, het is gestructureerd vals. Je hoort 'm echt pielen die valse nootjes precies vals genoeg te krijgen, maar dat heb je waarschijnlijk als je zoveel verschillende harmoniën gewend bent te spelen.quote:Maar waarom die valse gitaren aan het einde van "Burden"?
Ik heb het gelezen. Een goed interview, maar jammer dat het niet zo lang was. Het is in ieder geval niet hetzelfde als in de andere bladen. Leuk dat je je schoonmoeder erbij betrekt.quote:Op maandag 28 april 2008 14:35 schreef MrBrightside1979 het volgende:
15 Mei ligt de nieuwe Revolver in de winkel
En het resultaatquote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:39 schreef MrData het volgende:
Opeth signeersessie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |