Orchid (1995)quote:Hoe komt het toch dat ik wel van Opeth houdt maar ik totaal niets van de extreme muziek van de meest death- en blackmetal-bands begrijp.
Misschien komt het omdat deze band wel met beide benen op de grond blijft staan. Zich niet druk maken over de kruistochten tegen het christendom (zo zinloos) of zich vergrijpen aan puberale teksten over half afgekloofde ledematen.
Opeth doet haar eigen ding met charmes die je zelden nog ergens ziet. De podiumpresentatie is sober en nooit overbodig overdreven.
Muzikaal zit het natuurlijk geweldig in elkaar. Perfecte balans van de extreme elementen van de death en blackmetal combineert met de zweverige klanken van 70's prog-rock. Heel dynamisch allemaal. Voor mij alleen al een reden om er een uur naar te luisteren. Moet ik bij Cannibal Corpse niet proberen.
Je hebt wel gelijk Summoner. Ik heb ook nooit begrepen waarom het progressieve muziek heet. Als er een muziekstoming waar het merendeel van de bands nog steeds de zelfdre muziek speelt als 30 jaar geleden dan is het wel progrock. Wat overigens niks afdoet aan het feit dat is dat ik het wel kan waarderen, maar het zou wel leuk zijn als wat meer bands probeen om echt "progressief" te zijn.quote:Wel ironisch dat liefhebbers van zgn. 'progressieve' muziek juist moeite hebben met zo'n kleine stap voorwaarts.
Precies.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:28 schreef fripper het volgende:
Je hebt wel gelijk Summoner. Ik heb ook nooit begrepen waarom het progressieve muziek heet. Als er een muziekstoming waar het merendeel van de bands nog steeds de zelfdre muziek speelt als 30 jaar geleden dan is het wel progrock. Wat overigens niks afdoet aan het feit dat is dat ik het wel kan waarderen, maar het zou wel leuk zijn als wat meer bands probeen om echt "progressief" te zijn.
Ik meende altijd dat "Deliverance" en "Damnation" twee uitersten waren. Een knetterharde plaat en een rustig album voor in de late uurtjes.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:54 schreef Vlindur het volgende:
Ze mogen wel naar weer naar de oude cd's terug, dat gezemel van Deliverance en Damnnation leken mij iets te veel op elkaar.
Juistquote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:57 schreef Summoner het volgende:
[..]
Ik meende altijd dat "Deliverance" en "Damnation" twee uitersten waren. Een knetterharde plaat en een rustig album voor in de late uurtjes.
ik heb hem in goede kwaliteitquote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:15 schreef keitel het volgende:
Ik ga wel niet koortsachtig zitten zoeken naar nieuwe tracks. Die GoP heb ik zitten shufflen omdat het een zwakke kwaliteit was and that spoils the fun a bit.
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:06 schreef keitel het volgende:
Wat ik prachtig vind aan The Grand Conjuration:
- De chaotische jedoch gestructureerde gitaren in't begin die terugkeren op't einde, maar dan vergezeld van michaels grunt. Die jankende klanken ruiken echt naar verderf, waar het nummer vast over gaat (de lyrics heb ik nog niet).
- De geweldige (lett.) solo's
- Vóór ze het eerste stuk met synth herhalen, duwen ze de sfeer nog wat dieper door hun gitaren er nog eens door te halen. Als je het hoort weet je wat ik bedoel.
- De uitfadende percussie op't einde, maakt het bijna cinegrafisch.
Slecht nieuws, jongens en meisjes:quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:39 schreef keitel het volgende:
Kijk als je dit nummer hoort, dan ben je toch volledig overtuigd, nee? Ik hoop dat ze niet al te mainstream gaan. Stel je voor: de eerste Opeth videoclip (en we gaan nu niet melken over die studioclips eh; ze hebben nog géén videoclip, ok?), ik zou't jammer vinden in ieder geval. meer zelfs: ik zou er schrik van hebben () Ze zouden veel aan hun enigma moeten inboeten daardoor.
Opeth.comquote:Opeth has recorded a music video in Los Angeles for the track "The Grand Conjuration". Rumour says that it will contain nurses and that it will be quite twisted. You'll just have to wait and see...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....dus ik wacht ook lekker op het volledige product. Artwork plaatst de muziek sowieso enigszins in context, dus dat is ook nodig voor maximale beleving van een album.
Ieder het zijne natuurlijk, maar zo had ik het nog niet bekeken en ik moet zeggen; je hebt groot gelijk. Dat zijn idd de nadelen van een band op een groot label! Alleen dat van die pubers, tja daar zit ik niet zo mee want ik sta toch nooit vooraan en daarij trek ik me van dat soort volk niks aan; wij zijn het ook ooit geweest..quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:56 schreef keitel het volgende:
Niets op tegen, Ibanez, je hebt volledig gelijk. Maar ik bekijk het ook van mijn kant. Duurdere concertkaartjes, minder (intieme) interactie met het publiek, stampvolle concertzalen met pubers die vooraan staan te moshen op 'A Fair Judgement' bij wijze van spreken, minder kans dat ze in je buurt spelen (wat bij mij het geval was in Rijsel, F), ... .
Ach, in de tussentijd komen er meer dan genoeg boeiende platen uit om het wachten wat plesanter te maken.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:08 schreef -erwin- het volgende:
maar dan moet je nog wel meer dan een maand wachten. ik heb liever nu al 25 minuten
dat klopt. ik heb hemquote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:20 schreef Deliverance het volgende:
Berichten circuleren dat het volledige album nu op i-net te vinden is.
ik kan je aanraden hem te downloaden. het is een zeer aparte cd voor opeth begrippen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |