abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28853360
PlayStation 3

Xbox 360

Nintendo Revolution

Hier verder
[Console] Xbox 360, PS3, of Revolution ? welke kies jij ?
pi_28853372
Nog even een post uit het oude topic, want die ging te snel op slot
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 00:46 schreef Notorious het volgende:
PSP is ook nog niet overal uit he.
Not my problem Volgens jouw theorie zou dan waarschijnlijk de PSP ook beter moeten verkopen in bijvoorbeeld Japan. Want die kwam later uit en heeft dus 'meer hype' oid. Maar je ziet toch zelf ook wel dat de DS al weeeeken lang bijna 2x zo veel verkoopt?
quote:
En verder kwam de PSP ook later uit dan de DS. Verder is het ook niet raar om te denken dat de DS meteen slecht zou verkopen ze hebben nou eenmaal een naam opgebouwd na al die jaren monopoly in de handheldmarkt.
De DS is ook MIJN eerste handheld. De GBA vond ik niks, bied niks speciaals. De DS geeft je echter gameplay die je nergens anders ziet. En deze gameplay trekt ook non-gamers aan; zoals bijvoorbeeld mijn eigen vader met de Mario mini-games. Als je veel van die non-gamers weet te bereiken, dan ben je binnen.

Wanneer Nintendo dit doorzet met de Revolution, krijg je (hopelijk) games die erg simpel zijn (voor mensen die er niet veel tijd aan willen besteden) en games die net zo diep gaan als vroeger, alleen dan kan iedereen ze spelen dmv de directe/makkelijke besturing.
quote:
Bovendien vergeleek ik de het met de DS omdat de concurrent ook technisch beter inelkaar zit. En waarom doet Nintendo dit? Waarom komen ze met oude techniek als je ziet wat nu al technisch mogelijk is???
Prijs, de size... Nintendo gaat de gameplay kant op ipv de graphics kant. Waarom miljoenen investeren in graphics chipsets? Geloof mij nou maar; wanneer het met de gameplay gewoon goed zit, dan verkoopt die console wel. Kijk maar naar de PS2.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 11:19:46 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_28853481
Xboxo, volwassen en met name westers gegrond aanbod
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:01:52 #4
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_28856984
quote:
Not my problem Volgens jouw theorie zou dan waarschijnlijk de PSP ook beter moeten verkopen in bijvoorbeeld Japan. Want die kwam later uit en heeft dus 'meer hype' oid. Maar je ziet toch zelf ook wel dat de DS al weeeeken lang bijna 2x zo veel verkoopt?
Heb je de laatste verkoopcijfers van Amerika gezien?

PSP 250.000
DS 57.000

En de Amerikaanse markt vele malen groter dan de Japanse markt die steeds kleiner en onbelangrijker wordt. En aangezien Europese smaak op de Amerikaanse lijkt verwacht ik dat het hier niet veel anders zal gaan.

Ik verwacht dat Sony binnen een jaar de DS ingehaald heeft.
quote:
De DS is ook MIJN eerste handheld. De GBA vond ik niks, bied niks speciaals. De DS geeft je echter gameplay die je nergens anders ziet. En deze gameplay trekt ook non-gamers aan; zoals bijvoorbeeld mijn eigen vader met de Mario mini-games. Als je veel van die non-gamers weet te bereiken, dan ben je binnen.
Alsof de PSP geen non gamers zal aantrekken? Het is behalve een games apparaat ook een MP3 speler en je kan er films op kijken. Ik heb liever dat dan van die mini games.
quote:
Wanneer Nintendo dit doorzet met de Revolution, krijg je (hopelijk) games die erg simpel zijn (voor mensen die er niet veel tijd aan willen besteden) en games die net zo diep gaan als vroeger, alleen dan kan iedereen ze spelen dmv de directe/makkelijke besturing.
Dat soort games zijn er al in overvloed. Kijk maar naar de gemiddelde EA game...
quote:
Prijs, de size... Nintendo gaat de gameplay kant op ipv de graphics kant. Waarom miljoenen investeren in graphics chipsets? Geloof mij nou maar; wanneer het met de gameplay gewoon goed zit, dan verkoopt die console wel. Kijk maar naar de PS2.
Verschil tussen PS2 en XBOX en GC was niet zo groot als DS en PSP.

Als Nintendo dit flikt met de Revolution gaan ze echt hard op hun bek.
pi_28859247
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:01 schreef Notorious het volgende:
Heb je de laatste verkoopcijfers van Amerika gezien?

PSP 250.000
DS 57.000

En de Amerikaanse markt vele malen groter dan de Japanse markt die steeds kleiner en onbelangrijker wordt. En aangezien Europese smaak op de Amerikaanse lijkt verwacht ik dat het hier niet veel anders zal gaan.
Mag ik even zien waar je die cijfertjes vandaan hebt?
Verder verschilt de smaak zeker wel en is de Japanse markt echt nog wel belangrijk ofzo
quote:
Ik verwacht dat Sony binnen een jaar de DS ingehaald heeft.
Ik niet
quote:
Alsof de PSP geen non gamers zal aantrekken? Het is behalve een games apparaat ook een MP3 speler en je kan er films op kijken. Ik heb liever dat dan van die mini games.
De PSP zorgt er niet voor dat non-gamers ineens wél gaan gamen. En daar ging het toch om?
quote:
Dat soort games zijn er al in overvloed. Kijk maar naar de gemiddelde EA game...
Ik zie niet in hoe een gemiddelde EA game een ('diepe') game als bijvoorbeeld Metroid Prime veel makkelijker maakt... ? Daarvoor moet je iets aan de hardware/controller veranderen, maat.

Overigens zijn laatst de DS verkopen in de VS met 86% omhoog gegaan, door de SM64 en blauwe DS

Wereldwijd meer dan 5 miljoen DS'en... Dat zie ik Sony nog niet doen. Ten tijde van de E3 had de DS 2,5 keer zoveel verkocht.

Maargoed, het ging over de next-gen consoles
pi_28859338
Ik ga ze alledrie halen.

Maar mijn voorkeur gaat naar de Ps3.
...and you shall see.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 16:46:49 #7
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_28861147
Ik kijk eerst nog wel ff de kat uit de boom. Ik denk dat ik in de zomer van 2006 een next gen console ga halen, welke dat zal zijn, weet ik nog niet .
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_28862714
Xbox heeft de laatste tijd wel de beste spellen. Of die lijn wordt doorgezet, speelt ook mee in mijn keuze. Tot nu toe altijd playstation gehad.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 21:04:21 #9
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_28867689
quote:
Mag ik even zien waar je die cijfertjes vandaan hebt?
NPD de cijfers staan maandelijks op elk game forum met inhoud en staan ook op game sites.
quote:
De PSP zorgt er niet voor dat non-gamers ineens wél gaan gamen. En daar ging het toch om?
Dat hele multimedia gedoe van de PSP lijkt me juist aantrekkelijker voor non-gamers dan die gimmicks van de DS.
quote:
Wereldwijd meer dan 5 miljoen DS'en... Dat zie ik Sony nog niet doen. Ten tijde van de E3 had de DS 2,5 keer zoveel verkocht.
Ten tijde van de E3 was de PSP alleen in Japan uit en de DS overal ter wereld lekkere vergelijking. Bovendien was de DS tijdens de belangrijkse periode van het jaar november/december al in Amerika en Japan dan zijn de verkopen altijd hoger.

En verder wil ik je erop wijzen dat de N64 ook eerst beter verkocht dan de PSX om na korte tijd compleet gedomineerd te worden...

Onderschat de kracht van marketing niet. Dat is iets waar Sony heel goed in is en Nintendo juist niet.
quote:
Maargoed, het ging over de next-gen consoles
Inderdaad.

En ik verwacht dat de next gen tussen Sony en Microsoft gaat en Nintendo met op afstand derde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Notorious op 17-07-2005 17:15:36 (typo) ]
  zaterdag 16 juli 2005 @ 21:40:14 #10
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_28868479
Nintendo WIL niet eens concurreren met xbox en microsoft dus het is geen wonder dat het tussen die twee gaat. Alleen is dat nogal moeilijk te begrijpen voor sommige mensen die volgens mij graag willen zien dat Nintendo failliet gaat zodat ze zich niet meer hoeven te ergeren aan kiddy games.

Verder snap ik niet waarom mensen een PSP zouden willen omdat je er muziek en films mee kan afspelen. FIlms afspelen is onzinnig op zo'n apparaat en ik zie echt niemand ermee in de trein zitten en een film kijken, een enkele techjunkie na. En muziek afspelen op zo'n groot lomp ding*? Kom op zeg .

De psp is technisch een mooi apparaatje maar simpelweg té duur voor veel mensen (249 voor value pack, waarna je nog een game moet hebben á 40-50 euro en een memorystick van min. 1 gig á +- 90 euro, anders kan je amper muziek en eigen filmpjes afspelen) en het schiet imo ook nog eens zijn doel volledig voorbij qua games. Handhelds zijn niet geschikt voor uren achtereen gamen, dus waarom zou je in hemelsnaam een spel als Final Fantasy erop willen spelen. Je kan zeggen wat je wilt maar de DS doet precies waarvoor het gemaakt is, namelijk games brengen die je even een half uurtje kan spelen in de bus/trein en daarna weer weg kan leggen.

Sowieso snap ik al dat gezeur op Nintendo niet. Iedereen roept maar dat ze het zo slecht doen en blabla, maar ondertussen blijven ze maar gewoon elk jaar flinke winsten draaien:

'Nintendo today announced a net profit of 87.42 billion yen ($809 million) for the business year ended March 31, 2005, a figure more than two and a half times that of the 33.19 billion yen ($307 million) earned in fiscal year 2004.'

Net als gemiep van mensen hier op Mario. Ik vind het geen wonder dat er spellen met Mario blijven komen als je de verkoopcijfers ervan ziet:

'On the GameCube, Nintendo sold more than a million units each of Mario Party 6 and Paper Mario: The Thousand-Year Door. The company also sold more than 1 million units of Super Mario 64 DS worldwide.'

http://www.gamespot.com/news/2005/05/26/news_6126572.html

Nog iets om te laten zien dat Nintendo het echt niet slecht doet:

kijken naar de waarde van bedrijven valt te zien dat Sony +- 37,5 miljard dollar waard is en Nintendo 15,8 miljard dollar. Maar als je dan bedenkt dat Nintendo álleen games/consoles heeft en Sony nog de platenmaatschappij, electronica etc. dan doet Nintendo het gewoon goed.

Ergens moeten die verkopen toch vandaan komen en ik blijf erbij dat Nintendo simpelweg uit een andere vijver vist dan Sony/Microsoft.

*Ik heb het hier puur over de psp gebruiken om muziek af te spelen, voor iemand weer zegt dat de DS net zo groot is en blabla.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_28869529
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 17:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Xbox heeft de laatste tijd wel de beste spellen.
...and you shall see.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:21:58 #12
12888 Skull-splitter
pi_28869579
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:20 schreef PandorasBox het volgende:

[..]

Wat zet de PS ertegenover, of Nintendo?
pi_28869826
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:21 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Wat zet de PS ertegenover, of Nintendo?
Van de laatste maand?

Ps2: God Of War,Tekken 5, Killer 7, Shin Mekami.

+ VEEL meer in de toekomst.

Nintendwho?

Oja, ook Killer 7.

Xbox heeft Conker en Advent Flopping
...and you shall see.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:38:10 #14
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_28869933
Ik moet zeggen dat Sony een hoop toppers heeft, maar weinig games die me echt aanspreken .

Verder vind ik Sony en Playstation ( vooral playstation ) al een tijdje .

Komt mss door het aantal breezahs enz die allemaal een playstation hebben, tis mij denk ik net iets te commercieel ^^ ( overigens heb ik zelf al 3 playstation 2's gehad, dus begin alsjeblieft niet te zeuren dat ik me niet heb verdiept in het ding zelf ofzo ).
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:55:31 #15
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_28870368
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:38 schreef MMaRsu het volgende:
Komt mss door het aantal breezahs enz die allemaal een playstation hebben, tis mij denk ik net iets te commercieel
Te commercieel... Wat bedoel je daar nou weer mee?

Dat veel "breezahs" een PS2 hebben is een logisch gevolg van de populariteit van de PS2. Het is plebs dat geen eigen mening heeft en voor hun is innovativiteit een vies en eng woord.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:56:45 #16
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_28870391
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 21:40 schreef ethiraseth het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt maar de DS doet precies waarvoor het gemaakt is, namelijk games brengen die je even een half uurtje kan spelen in de bus/trein en daarna weer weg kan leggen.
Zo denk ik er ook over. De portable heeft een andere functie dan de console...
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:08:28 #17
12888 Skull-splitter
pi_28870707
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:55 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Te commercieel... Wat bedoel je daar nou weer mee?

Dat veel "breezahs" een PS2 hebben is een logisch gevolg van de populariteit van de PS2. Het is plebs dat geen eigen mening heeft en voor hun is innovativiteit een vies en eng woord.
Tis populair omdat het van bovenaf geindoctrineerd wordt hoor...
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:09:55 #18
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_28870742
Waarde van bedrijven in miljoenen:
quote:
Microsoft - $281,670
Sony - $37,373
Vivendi - $32,935
EA - $16,038
Nintendo - $15,091
Sega Sammy - $8,135
Square Enix - $3,181
Activision - $3,069
Konami - $2,795
Bandai - $2,046
Take Two - $1,819
Namco - $1,495
Koei - $1,263
THQ - $1,090
Ubisoft - $819
Midway - $760
Tiger Telematics - $688
Capcom - $551
Taito - $529
SCi - $444
Atari - $320
Tecmo - $248
Majesco - $195
Eidos - $145
Hudson - $99
Atlus - $92
Falcom - $88
WTF doet Ubisoft onder THQ? wahahah, wat een gekke wereld is het toch.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_28871015
Ik wist ook niet dat Vivendi zoveel waard was.
...and you shall see.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:24:58 #20
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_28871150
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 21:40 schreef ethiraseth het volgende:

Verder snap ik niet waarom mensen een PSP zouden willen omdat je er muziek en films mee kan afspelen. FIlms afspelen is onzinnig op zo'n apparaat en ik zie echt niemand ermee in de trein zitten en een film kijken, een enkele techjunkie na. En muziek afspelen op zo'n groot lomp ding*? Kom op zeg
1. muziek afspelen kan je met oordoppen doen en terug in je zak / jas, hij is altijd nog kleiner dan een discman
2.Films afspelen, wat dacht je van een met de auto met je ouders naar spanje rijden, tijd zat om te kijken dan, en er is altijd nog zoiets als Scenes bij een film, op de heenweg 3 kwartier kijken in de trein, en op de terugweg
3.Zie jij jezelf als in de trein met je DS in het microfoontje schreeuwen?
4.zie jij jezelf op het centraal station je ds in 1 hand vast houden en met je andere hand het pennetje, die word dan zo uit je handen getrokken

mischien is punt 4 wat overdreven maar die ds heeft ook imo vele nutteloze opties
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:29:21 #21
12888 Skull-splitter
pi_28871239
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:20 schreef PandorasBox het volgende:
Sta ik ook van te kijken, maar het is wel een samensmelting van 3 bedrijven, Vivendi, Universal en Sierra...

Neemt niet weg dat ze een aantal leuke franchises bezitten en een leuke licentie overeenkomst met de Unreal Engine...
pi_28871311
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:20 schreef PandorasBox het volgende:
je wist niet dat Vivendi groter was dan EA
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_28871592
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:32 schreef Tain het volgende:

[..]

Nee, echt niet!

Tiger Telematics? Nog nooit van gehoord. Net een google search gedaan. Makers van de Gizmondo...

Bandai en Namco zijn nu toch ook gefuseerd?

[ Bericht 2% gewijzigd door PandorasBox op 16-07-2005 23:50:19 ]
...and you shall see.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:54:22 #24
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_28871841
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:08 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Tis populair omdat het van bovenaf geindoctrineerd wordt hoor...
Daarom is het ook plebs
pi_28875403
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:32 schreef Tain het volgende:

[..]

Pfff, zijn ze ook niet. Alleen de gamedollars tellen, de rest is stof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')