abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2005 @ 19:47:23 #1
56967 Cappucino
Niet denken, maar doen!
pi_28839883
Wat mij toch altijd opvalt is dat er nog redelijk verschillend gedacht wordt over het gebruik van condooms als je een vast relatie hebt (ervan uitgaande dat de vrouw aan de pil is).

Sommige blijven het heel lang ook met condoom doen, andere sexen zonder condoom zodra ze een vaste relatie hebben.

Wat is jullie mening en hoe ging/gaat dat bij jullie?
Cash is fact, profit is an opinion!!
pi_28840162
double dutch geeft mij de meeste zekerheid en ik voel het naderhand niet glijden
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
pi_28840257
hmm, in het begin zeker condoom gebruiken, maar als het vastere vormen gaat aanemen(en ze aan de pil is) dan vrij snel zonder
... en zo staat het geschreven!
The man next to you, that's it, all it is
Dwarsliggers zijn moeilijker te begraven
pi_28840519
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 20:00 schreef thomastux het volgende:
hmm, in het begin zeker condoom gebruiken, maar als het vastere vormen gaat aanemen(en ze aan de pil is) dan vrij snel zonder
  vrijdag 15 juli 2005 @ 20:35:41 #5
101809 BObNL
Je bent top!
pi_28841141
Alle manen aan de pil. En iedereen elke maand een bloed test
Leuter mee!!
pi_28841184
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 20:00 schreef thomastux het volgende:
Maar dan loop je nog steeds een risico (aangenomen dan dat je beide een sex verleden hebt)
Wat is voor jouw de beslissing dan om het risico op geslachtsziekten te gaan lopen (niet negatief bedoeld maar om het omwille van de discussie even zwart/wit te stellen)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_28841199
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 20:35 schreef BObNL het volgende:
Alle manen aan de pil. En iedereen elke maand een bloed test
Niet aan de pil, maar wel elk half jaar een bloedtest
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_28842686
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 20:37 schreef Sakura het volgende:

[..]

Maar dan loop je nog steeds een risico (aangenomen dan dat je beide een sex verleden hebt)
Wat is voor jouw de beslissing dan om het risico op geslachtsziekten te gaan lopen (niet negatief bedoeld maar om het omwille van de discussie even zwart/wit te stellen)
hmm, zit zeker wat in ja. in theorie zou dit opgevangen worden door het feit dat als bij iemand een SOA word ontdekt deze dat doorgeeft aan zijn/haar sekspartners.

Van de andere kant, 100% op safe spelen is nite alleen saai, het bezorgt ook ongemak.
pi_28842881
Je hoort het inderdaad altijd. Stellen die het voor hun relatie in andere relaties tig keer onveilig hebben gedaan en na 3 maanden zoiets hebben van: "Och, we zijn nu zo lang bij elkaar, die condooms kunnen wel weg. Echt bijna niemand laat zich testen heb ik het idee.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_28842923
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 21:38 schreef nozem het volgende:
Je hoort het inderdaad altijd. Stellen die het voor hun relatie in andere relaties tig keer onveilig hebben gedaan en na 3 maanden zoiets hebben van: "Och, we zijn nu zo lang bij elkaar, die condooms kunnen wel weg. Echt bijna niemand laat zich testen heb ik het idee.
hmm, testen is inderdaad totaal niet de norm, maar is het ook niet wat voorbarig?
(opzich moet het goed te doen zijn, even bij de ggd binnenwippen)
pi_28842964
Wij gebruiken geen condooms, we zijn dan ook al tien jaar gelukkig met z'n drietjes samen en hebben uiteraard een monogame relatie.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_28842986
Dr is hier al n topic over toch?
Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
pi_28842997
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 21:39 schreef thomastux het volgende:

[..]

hmm, testen is inderdaad totaal niet de norm, maar is het ook niet wat voorbarig?
(opzich moet het goed te doen zijn, even bij de ggd binnenwippen)
Om vervolgens bij de GGD te horen te krijgen dat ze een volle agenda hebben en alleen nog risicogroepen (homo's, junks, Afrikanen etc) doen. Het is me overkomen laatst.
pi_28843023
Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
pi_28843053
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 21:42 schreef nozem het volgende:

[..]

Om vervolgens bij de GGD te horen te krijgen dat ze een volle agenda hebben en alleen nog risicogroepen (homo's, junks, Afrikanen etc) doen. Het is me overkomen laatst.
dan geef je je toch uit voor homo?
da's eigenlijk wel slecht, tijd voor thuis-kits of bij de huisarts?
pi_28843107
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 21:43 schreef thomastux het volgende:

[..]

dan geef je je toch uit voor homo?
da's eigenlijk wel slecht, tijd voor thuis-kits of bij de huisarts?
Huisartsen zijn vaak erg slecht ingelicht over soa's en HIV. Er zijn er genoeg die je zo'n test uit je hoofd proberen te praten als je 'nergens last van hebt' . Thuis-kits zijn onbetrouwbaar. Maar je kunt je altijd nog voor homofiele junk uitgeven inderdaad.
pi_28843130
Nou nee, niet echt voorbarig met zo'n 60.000 nieuwe besmettingen met chlamydia per jaar...

Een ziekte die vaak niet opgemerkt wordt, maar een heel fiks deel van de onvruchtbaarheden tot gevolg heeft en allerlei andere ellende...

Bij mij is het alleen een gedachte aangezien ik in een hele vaste relatie zit, toendertijd zijn we gewoon zonder condoom gegaan op ten duur, zoals de meeste het doen, nu test ik ieder half jaar(open relatie he, ondanks het feit dat het wel save gebeurt toch testen), maar zou ik een nieuwe relatie krijgen dan is het min. 3 maanden met condoom, dan testen, dan pas zonder...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 21:50:56 #18
56967 Cappucino
Niet denken, maar doen!
pi_28843263
Ja, zelf vind ik zo'n test ook belangrijk om eerst te doen. Ongelukje zit in een klein hoekje!
Cash is fact, profit is an opinion!!
pi_28851949
[Centraal topic] Condooms

Die is nog open. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')