De enige manier om tot elkaar te komen, is toch meer begrip voor de situatie over en weer. Nederlanders voelen zich bedreigd door de vreemde cultuur van de immigrant. Immigranten voelen zich vernederd en gediscrimineerd in de NL-samenleving.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:46 schreef Cruoninga het volgende:
Typisch. Het erbij halen van de percentage's van de Arabische landen om aan te tonen dat zij nog erger zijn dan wij. Terwijl je met die negatieve vinger naar die landen dus het nieuwsbericht bevestigt waarvan je juist wilde aantonen dat het elders nog erger was. Zelf ben je in dat geval dus zelf geen haar beter.
Dit soort berichten leveren dus weer een grotere afkeer jegens de Nederlandse maatschappij op onder de Islamitische gemeenschap. Daarop krijgen de Nederlanders dus weer een grotere hekel aan de Moslims etc. Beide gemeenschappen redeneren uit hun eigen visie: 'zij haten ons dus is het niet meer dan logisch dat wij hen ook haten'.
Het klimaat is er helaas naar dat degene die deze spiraal wil doorbreken zwakheid wordt verweten.
Uiteindelijk zal deze tijd toch wel worden herinnerd als de periode waarin iedereen een hekel had aan iedereen en zal er geen goed en slechte kant worden aangewezen. Hoe graag vele dat hier toch zouden zien gebeuren.
Laten we dan maar met deze zin afsluiten vanavondquote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:51 schreef kenz het volgende:
Er is ook hoop.
Het vergroot ook de motivatie bij veel marokkanen, zie dat er steeds meer allochtonen een eigen zaak beginnen omdat ze nergens aan de bak kunnen komenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:37 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Voor mij mogen alle moslims een jurk dragen.
Als je dom bent mag je ook een dom uiterlijk hebben.
Dat vergroot de kansen op werk voor autochtonen en polen.
Marokkanen maken het er toch echt zelf naar. Maar laten we eerlijk zijn. Marokkanen en Nederlanders passen niet bij elkaar. Het werkt nou eenmaal niet dus allemaal dat gedwongen en geforceerde groenlinks gedoe hangt me ook de keel uit.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:47 schreef Berberleeuw het volgende:
[..]
Het vergroot ook de motivatie bij veel marokkanen, zie dat er steeds meer allochtonen een eigen zaak beginnen omdat ze nergens aan de bak kunnen komenEn dat is wel een positieve ontwikkeling, lekker voor jezelf werken en niet voor een baas. Veel jongens die ik ken met een goede opleiding verdienen nu tonnen per jaar omdat ze "gedwongen" werden om iets voor zichzelf te beginnen
Nadeel is dat de autochtonen je steeds weer vies aankijken als je weer eens bij een stoplicht stil staat in je mercedes C32
Kijken ze je aan alsof je een crimineel bent terwijl je eerlijk aan je geld gekomen bent. Dat vind ik nog het meest walgelijke!
Ik moet in china gaan wonen.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:49 schreef Berberleeuw het volgende:
Trouwens die 50% van China is omdat China altijd al een afkeer had van religie.
Dat vind jij ja! Ik heb een leuke hollandse vriendin en ken het goed vinden met Nederlanders, altijd al zo geweest.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:50 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Marokkanen maken het er toch echt zelf naar. Maar laten we eerlijk zijn. Marokkanen en Nederlanders passen niet bij elkaar. Het werkt nou eenmaal niet dus allemaal dat gedwongen en geforceerde groenlinks gedoe hangt me ook de keel uit.
Je bent een geval apart. In de positieve zin natuurlijk. In mijn omgeving is het helemaal anders.quote:Op zondag 31 juli 2005 17:32 schreef Berberleeuw het volgende:
[..]
Dat vind jij ja! Ik heb een leuke hollandse vriendin en ken het goed vinden met Nederlanders, altijd al zo geweest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |