abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28830747

Momenteel wordt Japan geteisterd door een nieuwe game-manie. In het hele land spelen duizenden mensen met virtuele puppies in een nieuwe titel voor de Nintendo DS, die waarschijnlijk een groter fenomeen zal worden dan de elektronische huisdieren uit de jaren '90.

In Nintendogs ben je de baas over een groot aantal intelligente, realistische puppies - variėrend van Labrador-retrievers tot Yorkshire-terriėrs - die je moet uitlaten, eten moet geven, schoon moet maken en trucs moet leren.

In het begin kies je het ras, de kleur, het geslacht en de persoonlijkheid van je puppie; daarna moet je ervoor gaan zorgen. Met het Touch Screen van de Nintendo DS kun je je hond aaien, achter zijn oren krabben, zijn poot optillen - praktisch alles wat je kunt doen met een echte hond. Met de ingebouwde DS-microfoon kun je je huisdier tevens leren om te reageren op het geluid van je stem en trucs uitvoeren, zoals 'op de rug liggen', 'bedelen', 'zitten' en nog veel meer.

Je kunt je hond trainen en deelnemen aan behendigheidswedstrijden, waarin je geld kunt verdienen voor speelgoed, voer en accessoires. Daarnaast kun je via de draadloze verbinding van de Nintendo DS de Nintendogs van anderen ontmoeten. Als je het spel in 'Blafstand' zet, keft de DS zodra je binnen het bereik van een andere Nintendog komt!

Binnen slechts 10 na de release in Japan, zijn er reeds 500.000 exemplaren verkocht. Daarnaast gaf het bijzonder gerespecteerde Japanse speltijdschrift Famitsu Nintendogs het hoogste - en meest zeldzame - eerbetoon: een perfecte waardering van 40/40. Tijdens haar bestaan heeft Famitsu een dergelijke score slechts aan vier andere spellen toegekend; de eerste keer aan The Legend of Zelda: Ocarina of Time.

Sinds Nintendogs in Japan is uitgebracht, is ook de verkoop van het Nintendo DS-systeem omhooggeschoten - in de week waarin Nintendogs (en tevens de nieuwe kleurenversies van de Nintendo DS) werden uitgebracht gingen maar liefst vijf keer zoveel systemen over de toonbank als normaal.

De Nintendogs-manie zal in oktober verder gaan in Europa, als er net als in Japan drie verschillende versies van het spel in de winkels zullen liggen, elk met een andere selectie puppies. De Europese collectie van Nintendogs-rassen zal binnenkort worden bekendgemaakt.
bron: nintendo.nl

De Japanse versies:

v.l.n.r.: Sheba & Friends, Dachshund & Friends en Chihuahua & Friends.

Rassen per spel:
Sheba & Friends: Shiba, Mini Pinscher, Welsh Corgie Puppy, Shetland Sheepdog, Toy Poodle
Dachshund & Friends: Mini Dachshund, Mini Schnauzer, Pug, Yorkshire Terrier, Duitse Herder
Chihuahua & Friends: Chihuahua, Cocker Spaniel, Labrador Retriever, Beagle, Shihtzu

De Amerikaanse versies:

v.l.n.r.:Labrador Retriever & Friends, Dachshund & Friends en Chihuahua & Friends

Rassen per spel:
Labrador Retriever & Friends: Labrador Retriever, Miniature Schnauzer, Toy Poodle, Corgi, Minature Pinscher, Shiba
Dachshund & Friends: Miniature Dachshund, Golden Retriever, Beagle, Pug, Husky, Shih Tzu
Chihuahua & Friends: Chihuahua, Duitse Herder, Boxer, Cavalier King Charles Spaniel, Yorkshire Terrier, Shetland Sheepdog

Wanneer te koop
Japan: Reeds verkrijgbaar
Noord Amerika: 23 augustus
Europa: Oktober

(P)reviews
Algemene preview - FOK!Games
Algemene preview - UnderGroundOnline
First Impression Chihuahua versie - Eurogamer

Overige Links
Nintendogs filmpje
Japanse officiele Nintendogs site
Amerikaanse officiele Nintendogs site
Nederlandse officiele Nintendogs site

Screens:

[ Bericht 1% gewijzigd door koei op 15-07-2005 14:42:45 ]
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_28831061
pi_28831543
geen dus
pi_28831603
Geen idee nog, ligt er waarschijnlijk aan welke versie mijn vriendin de mooiste/leukste voorkant vind hebben
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_28831742
Ik twijfel nog tussen de Dachshund en de Chihuahua versie... Het is zo jammer dat er een Chihuahua in de chihuahua versie zit..
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:10:17 #6
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_28831888
wtf doet de beagle bij de Chihuahua versie?

tis een jachthond geen misgekloonde poedel
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_28832414
Ik raad trouwens iedereen aan om dat filmpje dat onder overige links staat even te bekijken. Dat is een opname van iemand die het spel speelt, waarbij je ook ziet dat de honden erg duidelijk reageren op getik met de stylus op het scherm.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:32:16 #8
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_28832707
Ik ga waarschijnlijk de Dachshund-versie halen en als er een NintenCats komt, ga ik die ook kopen.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_28833034
woef!
pi_28833328
wat een leipe game
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  vrijdag 15 juli 2005 @ 17:06:59 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_28835960
Blijft het toch Nintendogs heten? Ik dacht dat het in Amerika Puppy Times werd?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_28836899
Wat klinkt nou leuker?
pi_28837224
Ik vind "Samen spelen met de roze poedeltjes" ook veel leuker
pi_28879124
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 17:06 schreef speknek het volgende:
Blijft het toch Nintendogs heten? Ik dacht dat het in Amerika Puppy Times werd?
Nee dat ging niet door
Maar ik ga het spel zeker halen, gewoon een musthave titel, leuk of niet
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zondag 17 juli 2005 @ 12:50:27 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_28879593
Hmm, mischien haal ik het wel, maar dan speel ik het alleen als ik alleen ben. Om nou tegen je DS te praten terwijl er mensen bij zijn is ook zo raar.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 18 juli 2005 @ 23:48:56 #16
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_28928701
Dachshund versie vanwege de Golden Retriever Ik koest ff denken tussen Labrador of Golden Retriever, maar gekozen voor de Golden Retriever.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_29248375
Labrador Retriever & Friends, Dachshund & Friends net besteld bij DVDBoxOffice.
pi_29251267
Je hebt er twee versies besteld? Waarom?
pi_29261692
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:59 schreef koei het volgende:
Je hebt er twee versies besteld? Waarom?
Ik heb een broertje.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 23:45:33 #20
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_29768883
Een spel met teckels erin kan ik alleen maar toejuichen, maar ik denk dat het niet aan mij besteed is. Desondanks vond ik een aardig stukje over Nintendogs:

http://lostgarden.com/200(...)f-non-game-that.html
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_29772080
ik heb de jap versie al sinds dat ie uit is onderhand, ik speel er elke dag mee, maar het is wel een spel dat je moet liggen, mensen die een tamagotchi leuk vonden / vinden zullen deze game zeker wel waarderen.
pi_29781096
Ik hoop dat mijn Amerikaanse versie een beetje snel binnen is van dvdboxoffice... Ik ga 3 september op vakantie en het zou toch leuk zijn als ik 'm dan al heb. Ik heb trouwens uiteindelijk de Dachshund-versie besteld.
pi_29781475
Ik krijg ook de Dachshund Versie
pi_29781670
Ik ook

Volgens mij ben origineel als je die lelijke chihuahua op de cover neemt
pi_29781727
Dachshund & Friends vind ik echt de allerlelelijkste.
Vind de Sheba(JAP) versie het mooist, ik ga uiteindelijk voor de chihuahua versie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')