abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29106960
quote:
Op maandag 25 juli 2005 10:57 schreef Cynic het volgende:
Ik gebruik zelf altijd de achterkant, is wel wat minder snel over te pakken, maar anders loop je het risico dat er gleufjes in de zijkant van je plectrum komen en dat kan je snaren kosten.
Zit wat in. In ieder geval een brede kant en niet de punt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_29107002
quote:
Op maandag 25 juli 2005 11:52 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

je hebt je luisterquote al bereikt

Morgen nog eens proberen!
nou al?
Ik ben helemaal niet goed in dat webspace gedoe, is er ook waarbij je wat meer verkeer hebt ofzo?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 25 juli 2005 @ 11:58:11 #203
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_29107073
misschien een accountje aanmaken op mysongbook.com?

is gratis!
pi_29107093
ga ik proberen!
It has to mean something
  maandag 25 juli 2005 @ 12:11:03 #205
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_29107369
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_29107415
haha, dank je!
Ik wacht nu op de mail van mijn wachtwoord.
It has to mean something
pi_29109115
quote:
Op maandag 25 juli 2005 11:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
misschien een accountje aanmaken op mysongbook.com?

is gratis!
ehm, kan ik daar dan muziek uploaden? Kan namelijk niet vinden waar dat zou moeten?
It has to mean something
  maandag 25 juli 2005 @ 13:26:56 #208
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_29109369
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:18 schreef Cynic het volgende:

[..]

ehm, kan ik daar dan muziek uploaden? Kan namelijk niet vinden waar dat zou moeten?
O shit, mijn nederigste excuses!!! Ik bedoelde www.soundclick.com

dat is wel de goede sorry!
pi_29113703
The Scientist van Coldplay is zooo heerlijk te spelen, maar verschrikkelijk easy

Maar zes chords en je kent het nummer
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_29146112
quote:
Op maandag 25 juli 2005 10:09 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Nu ik dit zie:

zijn er hier geļnteresseerden om 7 snarig te gaan spelen????

In de aanbieding: Een Ibanez RG 740 (7 snaar). Goed onderhouden gitaar, geen podium gitaar maar gebruikt ala back-up zeg maar en nooit aanspraak op hoeven maken tijdens een optreden.

¤ 400 (spotprijs)
Het is trouwens een Ibanez RG 7420. In het zwart.

In The Presence Of Enemies!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 17:46:08 #211
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_29146791
Verspringt wel heel stoer van kleur!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 17:59:59 #212
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_29147142
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 17:19 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Het is trouwens een Ibanez RG 7420. In het zwart.

[afbeelding]
Zo'n gitaar die van kleur verspringt wil ik idd ook wel ja!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:17:42 #213
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_29147623
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 17:59 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Zo'n gitaar die van kleur verspringt wil ik idd ook wel ja!
Maar, die is wel van een signature serie he, dus daar betaal je dan ook meer voor!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:00:48 #214
98135 TeleluvR
pi_29148747
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:17 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Maar, die is wel van een signature serie he, dus daar betaal je dan ook meer voor!
Nou en, als het er maar gaaf uitziet!
pi_29167665
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:17 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ja 't is de TommieBonaJo signature.....
  zondag 31 juli 2005 @ 00:19:20 #216
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_29281700
De volgende vraag is waarschijnlijk erg moeilijk voor een van jullie te beantwoorden, maar ik stel hem toch maar:

Ik zit er sinds kort over na te denken om te gaan gitaar spelen. Het liefst elektrisch gitaar, maar ik wil wel "goed" leren spelen, dus niet gewoon wat op je elektrisch gitaar rammen en verder geen idee hebben wat je doet. Nu is mijn vraag: Moet ik beginnen op een elektrisch gitaar of op een akoustisch? Mijn persoonlijke probleem is dat ik doordat ik ooit halfzijdig verlamd ben geweest, ik een matige (of slechte) coordinatie heb met mijn linkerhand. Met deze hand/vingers kan ik ook veel minder kracht zetten als met mijn rechterhand, welke wel normaal werkt. Iemand tips voor hoe ik moet beginnen?
pi_29282215
quote:
Op zondag 31 juli 2005 00:19 schreef ralfseltje het volgende:
De volgende vraag is waarschijnlijk erg moeilijk voor een van jullie te beantwoorden, maar ik stel hem toch maar
Ok.
quote:
Ik zit er sinds kort over na te denken om te gaan gitaar spelen. Het liefst elektrisch gitaar, maar ik wil wel "goed" leren spelen, dus niet gewoon wat op je elektrisch gitaar rammen en verder geen idee hebben wat je doet. Nu is mijn vraag: Moet ik beginnen op een elektrisch gitaar of op een akoustisch
Maakt niet uit . Je zegt zelf dat je elektrisch wilt gaan spelen, dus geeft dat waarschijnlijk meer 'voldoening' als je speelt.
quote:
Mijn persoonlijke probleem is dat ik doordat ik ooit halfzijdig verlamd ben geweest, ik een matige (of slechte) coordinatie heb met mijn linkerhand. Met deze hand/vingers kan ik ook veel minder kracht zetten als met mijn rechterhand, welke wel normaal werkt.
Zoiets als oefening baart kunst? ( Don't blame me on that one, ik weet niks als het over verlammingen gaat enzo maar misschien is er een kans dat het vanzelf beter wordt? )
quote:
Iemand tips voor hoe ik moet beginnen?
Koop een gitaarboek ( Of leen bij de bieb ), leer jezelf wat simpele akkoorden aan en ga simpele liedjes van anouk e.d. met een cd meespelen.

En.

Zoek een leraar en neem een proefles de meeste leraren geven wel een gratis proefles, en daarna kan je altijd nog kijken. Een gitaarleraar is echt zeker weten aan te raden, hij corrigeert je namelijk op alle punten Ik ken aardig wat mensen die eerst geen leraar hadden en vanalles fout hadden aangeleerd en dus weer 'opnieuw' moesten beginnen
pi_29285169
quote:
Op zondag 31 juli 2005 00:19 schreef ralfseltje het volgende:
De volgende vraag is waarschijnlijk erg moeilijk voor een van jullie te beantwoorden, maar ik stel hem toch maar:

Ik zit er sinds kort over na te denken om te gaan gitaar spelen. Het liefst elektrisch gitaar, maar ik wil wel "goed" leren spelen, dus niet gewoon wat op je elektrisch gitaar rammen en verder geen idee hebben wat je doet. Nu is mijn vraag: Moet ik beginnen op een elektrisch gitaar of op een akoustisch?
Ligt eraan wat je wil spelen. Als je echt puur electrisch wil gaan doen kun je best op een electrische beginnen, maar het voordeel van acoustisch beginnen is dat dat wat zwaarder is en je daardoor meer kracht zal ontwikkelen; de overstap naar electrisch zal dan makkelijker zijn. Maar dat is tevens een nadeel: bepaalde dingen kun je moeilijker op een acoustische gitaar waardoor het ontmoedigend kan zijn. Misschien dat voor jou daarom beginnen met electrisch beter is, daar kun je dan evt dunne snaren op zetten (.009 of zelfs .008). Je zal daarvoor wel toon inleveren maar het speelt erg licht, zeker als je je gitaar goed laat afstellen.
quote:
Mijn persoonlijke probleem is dat ik doordat ik ooit halfzijdig verlamd ben geweest, ik een matige (of slechte) coordinatie heb met mijn linkerhand. Met deze hand/vingers kan ik ook veel minder kracht zetten als met mijn rechterhand, welke wel normaal werkt. Iemand tips voor hoe ik moet beginnen?
Je zou kunnen overwegen een linkshandige gitaar te nemen. Maar voor gitaarspel heb je beide handen nodig, alleen in verschillende mate. Je "frethand" moet snel kunnen bewegen, snel van accoorden kunnen wisselen, dus coordinatie is belangrijk. Als je veel snaren wil opdrukken is kracht ook erg belangrijk maar dat is iets dat je zal moeten trainen. Maar je slaghand moet ook een goede coordinatie hebben, omdat deze toch in sync met je frethand moet bewegen. En vooral bij snelle slagjes moet eea ook soepel kunnen bewegen; kracht is minder belangrijk voor je slaghand (tenzij je snelle metal slaggitaar wil spelen). Ik weet dus niet en kan niet beoordelen wat voor jou het beste is, ik denk dat je gewoon moet uitproberen met zowel een links- als rechtshandige gitaar en kijken wat het lekkerste speelt en het natuurlijkst voelt. Hou er wel rekening mee dat de keuze in linkshandige gitaren vele malen minder is dan in rechtshandige gitaren.
Unox, the worst operating system.
  zondag 31 juli 2005 @ 13:58:26 #219
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_29291859
Uiteraard heb je gelijk met oefening baart kunst, al zal het in mijn geval waarschijnlijk nooit verbeteren maar daar is alleen maar achter te komen door oefening.

Wat kracht betreft, van mijn ergotherapeut heb ik, om meer kracht in mijn vingers te krijgen, een groen knijpding gekregen (digiflex). Ik heb een van 2,3 kilogram. Dit gaat me redelijk af. Iemand die ervaring heeft met deze dingen of met hoeveel kracht je ongeveer moet kunnen zetten bij het gitaar spelen?
  zondag 31 juli 2005 @ 14:33:01 #220
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_29292889
Nouja, je slaghand gaat het op den duur toch moeilijk hebben, aanslaan is moeilijker dan het lijkt met je niet-voorkeurshand. Ik ken iemand die al jaren met rechts aanslaat (hij is links) en nu links leert spelen omdat hij niet verder kan met rechts. Maarja, jouw geval is natuurlijk wat gecompliceerder. Ik zou zeggen wat is je budget? Ik zou zelf beginnen met een akoestische omdat dat gewoon goedkoper is en je leert er misschien meer kracht van zetten (ik in ieder geval wel), grotere vingerspreiding, maar de keus is aan jou. Als je er nu 500 euro aan wil uitgeven zonder dat je daar spijt van gaat krijgen als het niet lukt kan je wel een leuke elektrische + amp kopen. De woorden London City schieten mij dan te binnen, de nieuwste rage in goede en goedkope strats voor ~¤250 (spitfire MkII, dacht ik) en dan allicht een mooi versterkertje voor een goede prijs, een Roland Cube.

Of een starterset.. bijv ibanez. Ook linkshandig verkrijgbaar meen ik... gitaro, amp, kabel, hoes, en zelfs muziekboekjes + een strap geloof ik.

[ Bericht 11% gewijzigd door NASDAQbastardo op 31-07-2005 14:39:20 ]
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  zondag 31 juli 2005 @ 14:47:10 #221
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_29293367
Hoeveel ik te besteden heb, ik heb geen idee. Als het ff meezit willen mijn ouders wel meebetalen, omdat het toch ook een goeie oefening is voor mijn hand.
Aanslaan met links lijkt mij ook erg lastig, daar mijn motoriek met links niet denderend is. Ik bedoel hier de soepelheid van mijn pols, waar ik geen soepele "aanslag-beweging" mee kan maken. Ik zal es wat proberen en kijken wat het beste lukt. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
  zondag 31 juli 2005 @ 19:36:26 #222
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_29301411
Ik heb vandaag mijn eerste gitaarles gehad Zat er al een tijdje aan te denken om gitaar te gaan spelen dus toen ik voor mijn verjaardag een gitaar kreeg kon ik er niet meer onderuit. Ik kan nu een stuk of 6 akkoorden spelen, klinkt natuurlijk nog niet geweldig maar het eerste begin is er. Ik heb trouwens een akkoestische gitaar.
NSJ & Lowlands still on my mind
  zondag 31 juli 2005 @ 19:47:13 #223
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_29301744
Zes akkoorden in 1 les? Wow. Daar kun je al een aardig moppie mee spelen
pi_29301968
quote:
Op zondag 31 juli 2005 13:58 schreef ralfseltje het volgende:
Uiteraard heb je gelijk met oefening baart kunst, al zal het in mijn geval waarschijnlijk nooit verbeteren maar daar is alleen maar achter te komen door oefening.

Wat kracht betreft, van mijn ergotherapeut heb ik, om meer kracht in mijn vingers te krijgen, een groen knijpding gekregen (digiflex). Ik heb een van 2,3 kilogram. Dit gaat me redelijk af. Iemand die ervaring heeft met deze dingen of met hoeveel kracht je ongeveer moet kunnen zetten bij het gitaar spelen?
Nogmaals, dat ligt eraan wat je wil doen. Wat het meeste kracht kost is het opdrukken van snaren, iets dat veel in solowerk, in vooral blues en rock gebeurt. Voor slaggitaar hoeft je frethand niet zo sterk te zijn; hoe sterk hij moet zijn is afhankelijk van de dikte van snaren en de actie van de gitaar (afstand fretbord -> snaren). Maar voor een acoustische gitaar met dikke snaren en hoge actie kan er toch nog flink wat kracht benodigd zijn om bijv barre accoorden goed te pakken; heb je echter een electrische "scheur"gitaar met dunne snaren en lage actie, dan kost het nauwelijks kracht.
Unox, the worst operating system.
  zondag 31 juli 2005 @ 20:08:55 #225
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_29302440
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:47 schreef Tijn het volgende:
Zes akkoorden in 1 les? Wow. Daar kun je al een aardig moppie mee spelen
Nou moet ik zeggen dat mijn leraar (wat tevens ook een vriend van me is) op mijn verjaardag me al twee akkoorden geleerd heeft dus ik had al een kleine voorsprong. Heb er vandaag dus 4 geleerd. Bovendien als je E kent dan is Em niet zo moeilijk. Ik ga in ieder geval veel oefenen de komende tijd, vind het echt superleuk

En wat betreft liedjes spelen, ik kan in ieder geval de eerste paar akkoorden van Girl (van de Beatles) erg cool
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_29316780
Zo.... stackie tuttie completti... Gisteren een Marshall JCM 900 1960 A Lead gehaald!! (4 keer 12" )
Wat een bakbeest... 26ste eerste optreden in de formatie van de band zoals ie nu is, dus kan ie zich bewijzen op het podium...
pi_29327019
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 10:09 schreef Ibanez het volgende:
Zo.... stackie tuttie completti... Gisteren een Marshall JCM 900 1960 A Lead gehaald!! (4 keer 12" )
Wat een bakbeest... 26ste eerste optreden in de formatie van de band zoals ie nu is, dus kan ie zich bewijzen op het podium...
K dacht dat jij een HD 147 wou?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_29332655
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:16 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

K dacht dat jij een HD 147 wou?
Ja dat wilde ik ook.... met een Line 6 cab... Margoed.. $$$$$$$.

Ik heb tweedehands gezocht, maar kon niks vinden. Aangezien we ons als band gingen laten boeken, moest ik toch een stack hebben. Toen heb ik gekozen voor de goedkopere (maar dat hoor je niet aan de sound en merk je niet aan de power) Spider Head van Line 6. Toen had ik een probleem. Die spider op de bijbehorende cab klinkte alles behalve goed. Toen heb ik em in de shop op een 1960 lead gedropped en had ik de sound die ik wilde. Vandaar die Marshall cab.

Bij het opnemen van de spider, had de versterker achter de mix een ontiegelijk bruut geluid! Ik ben zeer tevreden over de spider. Tegen de tijd dat ik een nieuwe wil heeft line 6 toch alweer wat nieuw revolutionairs op de markt!
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 19:23:57 #229
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_29332837
dit topic lijkt me wel een mooie gelegenheid om mijn fender stratocaster te showen!

:')
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:49:55 #230
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_29338822
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 10:09 schreef Ibanez het volgende:
26ste eerste optreden in de formatie van de band zoals ie nu is, dus kan ie zich bewijzen op het podium...
koel. Waar?
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_29351421
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

koel. Waar?
Brunssum, Limburg
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 11:24:20 #232
98135 TeleluvR
pi_29352933
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
dit topic lijkt me wel een mooie gelegenheid om mijn fender stratocaster te showen!

[afbeelding]
Een betere foto is altijd welkom. Dit zou ook een prachtige kopie kunnen zijn
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2005 @ 13:20:39 #233
pi_29356386
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 11:24 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Een betere foto is altijd welkom. Dit zou ook een prachtige kopie kunnen zijn
veel betere foto's kan ik niet schieten met mijn webcam maar hier zijn er nog wat:

foto's van de hele gitaar kan ik niet maken want dan word het te onduidelijk, en ik heb niemand om op het save picture knopje te drukken.
pi_29356514
en, speelt en klinkt-ie een beetje fijn?
It has to mean something
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2005 @ 13:26:21 #235
pi_29356584
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:24 schreef Cynic het volgende:
en, speelt en klinkt-ie een beetje fijn?
super lekker, vooral de slag.

ik betaalde er 499 euro voor
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:40:09 #236
71333 BUG80
Stop making sense
pi_29359074
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

super lekker, vooral de slag.

ik betaalde er 499 euro voor
Mooi hoor. Is het een Mexicaan, of een oude Made in USA?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:14:55 #237
98135 TeleluvR
pi_29362098
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:40 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar!
Apart kleurtje!
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:09:24 #238
pi_29365201
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:40 schreef BUG80 het volgende:

[..]

mexicaan
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:57:13 #239
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_29372486
Zo mijn A snaar is gebroken bij de brug, voor de 2e keer in een maand. Zou het kunnen dat ik hem te ver heb uitgerekt met mijn Floyd Rose brug, want ik kan geen scherpe punten vinden bij de brug die de snaar hebben doen breken.
pi_29376760
Hmmm als het goed is kun je met zo'n ding een beetje verantwoord oprekken he... Kweenie, misschien rag je veel powerchords en dan is een A toch dunner dan een E ik zeg ook maar wat
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_29379802
Vandaag een Koch twintone gekocht. Wat een geweldig ding is dat. Echt een supergeluid. Als iemand nog een versterker nodig heeft dan zal ik daar zeker voor gaan kijken. Morgen tijd om hem uitgebreid te gaat testen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_29384484
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:40 schreef Fixxxer het volgende:
Hmmm als het goed is kun je met zo'n ding een beetje verantwoord oprekken he... Kweenie, misschien rag je veel powerchords en dan is een A toch dunner dan een E ik zeg ook maar wat
Ik heb dat ook vaker, Ik speel heel veel op deze manier:
De grondtoon van de quint gebruik ik als bas-slag van de riff (alla metallica). Dan pak ik op de a snaar een quinttoon over die basslag heen. Daarmee kun je natuurlijk variėren, omhoog of omlaag t.o.v. de quint. Het gevolg is dat je zo aan het lellen bent op die a snaar, doordat je al de e hebt aangeslagen, dat daar toch wel een hardere slag op zit als op de e-snaar.

Misschien is dit een oorzaak?? In dien wel: fok it;gewoon snaren blijven verv. Want deze stijl van spelen slamt!!

trouwens Djaser: 2 keer per maand vind ik wel meevallen: ik wissel elke anderhalve week van snaren!
pi_29385171
Klinkt misschien stom, maar knappende snaren kan ook met controle te maken hebben.
It has to mean something
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:41:20 #244
71333 BUG80
Stop making sense
pi_29386565
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:15 schreef ssebass het volgende:
Vandaag een Koch twintone gekocht. Wat een geweldig ding is dat. Echt een supergeluid. Als iemand nog een versterker nodig heeft dan zal ik daar zeker voor gaan kijken. Morgen tijd om hem uitgebreid te gaat testen.
Dat zijn zeker goede versterkers. Ik heb een keer een Twintone geprobeerd en het deed me wat denken aan Fender Twin en Engl versterkers. Ze zijn wel erg prijzig..
pi_29387440
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:46 schreef Cynic het volgende:
Klinkt misschien stom, maar knappende snaren kan ook met controle te maken hebben.
Ik wissel niet elke anderhalve week a twee weken snaren ivm het knappen ervan, ik wissel ze omdat ze wegespeeld zijn en je de fretten voelt op de snaren. Ze zijn dan ook ruw..
pi_29388617
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:11 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ik wissel niet elke anderhalve week a twee weken snaren ivm het knappen ervan, ik wissel ze omdat ze wegespeeld zijn en je de fretten voelt op de snaren. Ze zijn dan ook ruw..
Dat zeg ik ook niet
Maar ik weet van mezelf nog wel dat vroeger veel vaker snaren knapten, naarmate je meer controle over je aanslag hebt gaan ze gewoon veel langer mee. Kijk, als je erg veel speelt zullen ze inderdaad toch wel knappen. Ik vind om de 2 weken wisselen van snaren overigens erg veel, ik doe er veel langer mee. Misschien heb je wel agressief zweet (serieus overigens, ken mensen waarbij de brug helemaal wegroest vanwege zweten)
It has to mean something
  woensdag 3 augustus 2005 @ 13:38:06 #247
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_29390111
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:46 schreef Cynic het volgende:
Ja dat geloof ik maar ik ben ook geen gitaar newbie meer. Met mijn eerste snaren deed ik een jaar terwijl ik dagelijks gemiddeld toch een uur speelde. Op het moment heb ik erg weinig tijd maar zijn er wel twee A snaren in 2 weken geknapt. Maar ik ga het nog een keer proberen hopelijk gaat deze langer mee.
pi_29390231
Ik heb nu een redelijk goedkope acoustische gitaar, die ik al een tijdje heb. Hij is wel redelijk kapot. Ik kan eigenlijk niet goed gitaar spelen, een paar makkelijke nummers alleen. Aangezien ik deze vakantie heel veel heb gewerkt, kan ik een nieuwe gitaar aanschaffen en op gitaarles gaan. Heeft er iemand tips over waar ik op moet letten als ik een nieuwe acoustische gitaar koop? ik ben bereid er tot 300 euro aan te spenderen.
En over gitaarles: kan ik dit beter doen bij een full-time muziekleraar, of is het ook goed als ik dit volg bij een (goedkopere) rockacademiestudent?

groeten
skallemapattes
pi_29390557
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:11 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem... met 'm zweethandjes ( ) kan ik na het spelen afvegen wat ik wil, maar met 'n week zijn de snaren gewoon zwart.

Dus vorige week aan de snarenboer gevraagd of 'ie ook roestvrij stalen snaren had. Hij verkoopt alleen D'Addario, dus ik kreeg een pakje D'Addario Chromes mee...

Geweldig... Ruim een week verder en alleen de hoge e wordt 'n beetje dof, maar verder ziet het er nog als nieuw uit. De snaren zijn van gepolijst roestvrij staal en ze zijn flat wound (ribbon wound), waarbij niet alleen de D-E bassnaren omwonden zijn, maar ook de G-snaar. De snaren voelen heel glad aan... Als je niet beter zou weten, zou je denken dat het gewoon snaren zonder windingen zijn.
Ze klinken trouwens wat warmer dan nickel plated snaren... Op het Samick Les Paul model waar ik op speel, klinken ze echt geweldig.

D'Addario Chromes zijn iets van ¤5 duurder dan gewone D'Addario XL Nickel plated. Nou ja... als ze stukken langer mee gaan, haal je dat er wel uit, natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 03-08-2005 13:57:46 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_29390695
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:41 schreef De_Loet het volgende:
Ik heb nu een redelijk goedkope acoustische gitaar, die ik al een tijdje heb. Hij is wel redelijk kapot. Ik kan eigenlijk niet goed gitaar spelen, een paar makkelijke nummers alleen. Aangezien ik deze vakantie heel veel heb gewerkt, kan ik een nieuwe gitaar aanschaffen en op gitaarles gaan. Heeft er iemand tips over waar ik op moet letten als ik een nieuwe acoustische gitaar koop? ik ben bereid er tot 300 euro aan te spenderen.
En over gitaarles: kan ik dit beter doen bij een full-time muziekleraar, of is het ook goed als ik dit volg bij een (goedkopere) rockacademiestudent?

groeten
Ik heb laatst in de Feedback in Rotterdam een half uur met Nitespeed op akoestische gitaartjes lopen raggen. We kwamen eruit dat de Ibanez AW-85 zeer goed was in de prijs / kwaliteit verhouding. De Ibanez koste rond de 200. Verder zat ik te twijfelen tussen een Seagull van rond de 300 te twijfelen en de Ibanez, maar ik vond het verschil niet groot genoeg om voor de duurdere Seagull te gaan.

Maar je kan het beste gaan langs een grote muziek zaak ala Feedback, zodat je ruime keuze hebt. Gewoon zelf luisteren welke gitaar je het beste vind klinken

Leraar zou ik niet weten, omdat ik zelf probeer te leren, maar een goedkopere rock-student zou best goed te doen zijn volgens mij...
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')