Zit wat in. In ieder geval een brede kant en niet de punt.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:57 schreef Cynic het volgende:
Ik gebruik zelf altijd de achterkant, is wel wat minder snel over te pakken, maar anders loop je het risico dat er gleufjes in de zijkant van je plectrum komen en dat kan je snaren kosten.
nou al?quote:Op maandag 25 juli 2005 11:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
je hebt je luisterquote al bereikt![]()
Morgen nog eens proberen!
ehm, kan ik daar dan muziek uploaden? Kan namelijk niet vinden waar dat zou moeten?quote:Op maandag 25 juli 2005 11:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
misschien een accountje aanmaken op mysongbook.com?
is gratis!
O shit, mijn nederigste excuses!!!quote:Op maandag 25 juli 2005 13:18 schreef Cynic het volgende:
[..]
ehm, kan ik daar dan muziek uploaden? Kan namelijk niet vinden waar dat zou moeten?
Het is trouwens een Ibanez RG 7420. In het zwart.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:09 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nu ik dit zie:
zijn er hier geļnteresseerden om 7 snarig te gaan spelen????
In de aanbieding: Een Ibanez RG 740 (7 snaar). Goed onderhouden gitaar, geen podium gitaar maar gebruikt ala back-up zeg maar en nooit aanspraak op hoeven maken tijdens een optreden.
¤ 400 (spotprijs)
Zo'n gitaar die van kleur verspringt wil ik idd ook wel ja!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Het is trouwens een Ibanez RG 7420. In het zwart.
[afbeelding]
Maar, die is wel van een signature serie he, dus daar betaal je dan ook meer voor!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:59 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Zo'n gitaar die van kleur verspringt wil ik idd ook wel ja!
Nou en, als het er maar gaaf uitziet!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Maar, die is wel van een signature serie he, dus daar betaal je dan ook meer voor!
Ja 't is de TommieBonaJo signature.....quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Maar, die is wel van een signature serie he, dus daar betaal je dan ook meer voor!
Ok.quote:Op zondag 31 juli 2005 00:19 schreef ralfseltje het volgende:
De volgende vraag is waarschijnlijk erg moeilijk voor een van jullie te beantwoorden, maar ik stel hem toch maar
Maakt niet uitquote:Ik zit er sinds kort over na te denken om te gaan gitaar spelen. Het liefst elektrisch gitaar, maar ik wil wel "goed" leren spelen, dus niet gewoon wat op je elektrisch gitaar rammen en verder geen idee hebben wat je doet. Nu is mijn vraag: Moet ik beginnen op een elektrisch gitaar of op een akoustisch
Zoiets als oefening baart kunst? ( Don't blame me on that one, ik weet niks als het over verlammingen gaat enzo maar misschien is er een kans dat het vanzelf beter wordt? )quote:Mijn persoonlijke probleem is dat ik doordat ik ooit halfzijdig verlamd ben geweest, ik een matige (of slechte) coordinatie heb met mijn linkerhand. Met deze hand/vingers kan ik ook veel minder kracht zetten als met mijn rechterhand, welke wel normaal werkt.
Koop een gitaarboek ( Of leen bij de bieb ), leer jezelf wat simpele akkoorden aan en ga simpele liedjes van anouk e.d. met een cd meespelen.quote:Iemand tips voor hoe ik moet beginnen?
Ligt eraan wat je wil spelen. Als je echt puur electrisch wil gaan doen kun je best op een electrische beginnen, maar het voordeel van acoustisch beginnen is dat dat wat zwaarder is en je daardoor meer kracht zal ontwikkelen; de overstap naar electrisch zal dan makkelijker zijn. Maar dat is tevens een nadeel: bepaalde dingen kun je moeilijker op een acoustische gitaar waardoor het ontmoedigend kan zijn. Misschien dat voor jou daarom beginnen met electrisch beter is, daar kun je dan evt dunne snaren op zetten (.009 of zelfs .008). Je zal daarvoor wel toon inleveren maar het speelt erg licht, zeker als je je gitaar goed laat afstellen.quote:Op zondag 31 juli 2005 00:19 schreef ralfseltje het volgende:
De volgende vraag is waarschijnlijk erg moeilijk voor een van jullie te beantwoorden, maar ik stel hem toch maar:
Ik zit er sinds kort over na te denken om te gaan gitaar spelen. Het liefst elektrisch gitaar, maar ik wil wel "goed" leren spelen, dus niet gewoon wat op je elektrisch gitaar rammen en verder geen idee hebben wat je doet. Nu is mijn vraag: Moet ik beginnen op een elektrisch gitaar of op een akoustisch?
Je zou kunnen overwegen een linkshandige gitaar te nemen. Maar voor gitaarspel heb je beide handen nodig, alleen in verschillende mate. Je "frethand" moet snel kunnen bewegen, snel van accoorden kunnen wisselen, dus coordinatie is belangrijk. Als je veel snaren wil opdrukken is kracht ook erg belangrijk maar dat is iets dat je zal moeten trainen. Maar je slaghand moet ook een goede coordinatie hebben, omdat deze toch in sync met je frethand moet bewegen. En vooral bij snelle slagjes moet eea ook soepel kunnen bewegen; kracht is minder belangrijk voor je slaghand (tenzij je snelle metal slaggitaar wil spelen). Ik weet dus niet en kan niet beoordelen wat voor jou het beste is, ik denk dat je gewoon moet uitproberen met zowel een links- als rechtshandige gitaar en kijken wat het lekkerste speelt en het natuurlijkst voelt. Hou er wel rekening mee dat de keuze in linkshandige gitaren vele malen minder is dan in rechtshandige gitaren.quote:Mijn persoonlijke probleem is dat ik doordat ik ooit halfzijdig verlamd ben geweest, ik een matige (of slechte) coordinatie heb met mijn linkerhand. Met deze hand/vingers kan ik ook veel minder kracht zetten als met mijn rechterhand, welke wel normaal werkt. Iemand tips voor hoe ik moet beginnen?
Nogmaals, dat ligt eraan wat je wil doen. Wat het meeste kracht kost is het opdrukken van snaren, iets dat veel in solowerk, in vooral blues en rock gebeurt. Voor slaggitaar hoeft je frethand niet zo sterk te zijn; hoe sterk hij moet zijn is afhankelijk van de dikte van snaren en de actie van de gitaar (afstand fretbord -> snaren). Maar voor een acoustische gitaar met dikke snaren en hoge actie kan er toch nog flink wat kracht benodigd zijn om bijv barre accoorden goed te pakken; heb je echter een electrische "scheur"gitaar met dunne snaren en lage actie, dan kost het nauwelijks kracht.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:58 schreef ralfseltje het volgende:
Uiteraard heb je gelijk met oefening baart kunst, al zal het in mijn geval waarschijnlijk nooit verbeteren maar daar is alleen maar achter te komen door oefening.
Wat kracht betreft, van mijn ergotherapeut heb ik, om meer kracht in mijn vingers te krijgen, een groen knijpding gekregen (digiflex). Ik heb een van 2,3 kilogram. Dit gaat me redelijk af. Iemand die ervaring heeft met deze dingen of met hoeveel kracht je ongeveer moet kunnen zetten bij het gitaar spelen?
Nou moet ik zeggen dat mijn leraar (wat tevens ook een vriend van me is) op mijn verjaardag me al twee akkoorden geleerd heeft dus ik had al een kleine voorsprong. Heb er vandaag dus 4 geleerd. Bovendien als je E kent dan is Em niet zo moeilijk. Ik ga in ieder geval veel oefenen de komende tijd, vind het echt superleukquote:Op zondag 31 juli 2005 19:47 schreef Tijn het volgende:
Zes akkoorden in 1 les? Wow. Daar kun je al een aardig moppie mee spelen
K dacht dat jij een HD 147 wou?quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:09 schreef Ibanez het volgende:
Zo.... stackie tuttie completti... Gisteren een Marshall JCM 900 1960 A Lead gehaald!! (4 keer 12" )
Wat een bakbeest... 26ste eerste optreden in de formatie van de band zoals ie nu is, dus kan ie zich bewijzen op het podium...
Ja dat wilde ik ook.... met een Line 6 cab... Margoed.. $$$$$$$.quote:
koel. Waar?quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:09 schreef Ibanez het volgende:
26ste eerste optreden in de formatie van de band zoals ie nu is, dus kan ie zich bewijzen op het podium...
Een betere foto is altijd welkom. Dit zou ook een prachtige kopie kunnen zijnquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
dit topic lijkt me wel een mooie gelegenheid om mijn fender stratocaster te showen!
[afbeelding]
veel betere foto's kan ik niet schieten met mijn webcam maar hier zijn er nog wat:quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:24 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Een betere foto is altijd welkom. Dit zou ook een prachtige kopie kunnen zijn![]()
super lekker, vooral de slag.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:24 schreef Cynic het volgende:
en, speelt en klinkt-ie een beetje fijn?
Mooi hoor. Is het een Mexicaan, of een oude Made in USA?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
super lekker, vooral de slag.
ik betaalde er 499 euro voor
Ben ik ook wel benieuwd naar!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:40 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Mooi hoor. Is het een Mexicaan, of een oude Made in USA?
mexicaanquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:40 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Mooi hoor. Is het een Mexicaan, of een oude Made in USA?
Ik heb dat ook vaker, Ik speel heel veel op deze manier:quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:40 schreef Fixxxer het volgende:
Hmmm als het goed is kun je met zo'n ding een beetje verantwoord oprekken he... Kweenie, misschien rag je veel powerchords en dan is een A toch dunner dan een E ik zeg ook maar wat
Dat zijn zeker goede versterkers. Ik heb een keer een Twintone geprobeerd en het deed me wat denken aan Fender Twin en Engl versterkers. Ze zijn wel erg prijzig..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:15 schreef ssebass het volgende:
Vandaag een Koch twintone gekocht. Wat een geweldig ding is dat. Echt een supergeluid. Als iemand nog een versterker nodig heeft dan zal ik daar zeker voor gaan kijken. Morgen tijd om hem uitgebreid te gaat testen.
Ik wissel niet elke anderhalve week a twee weken snaren ivm het knappen ervan, ik wissel ze omdat ze wegespeeld zijn en je de fretten voelt op de snaren. Ze zijn dan ook ruw..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:46 schreef Cynic het volgende:
Klinkt misschien stom, maar knappende snaren kan ook met controle te maken hebben.
Dat zeg ik ook nietquote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:11 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik wissel niet elke anderhalve week a twee weken snaren ivm het knappen ervan, ik wissel ze omdat ze wegespeeld zijn en je de fretten voelt op de snaren. Ze zijn dan ook ruw..
Ja dat geloof ik maar ik ben ook geen gitaar newbie meer. Met mijn eerste snaren deed ik een jaar terwijl ik dagelijks gemiddeld toch een uur speelde. Op het moment heb ik erg weinig tijd maar zijn er wel twee A snaren in 2 weken geknapt. Maar ik ga het nog een keer proberen hopelijk gaat deze langer mee.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:46 schreef Cynic het volgende:
Klinkt misschien stom, maar knappende snaren kan ook met controle te maken hebben.
Ik heb hetzelfde probleem... met 'm zweethandjes (quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:11 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik wissel niet elke anderhalve week a twee weken snaren ivm het knappen ervan, ik wissel ze omdat ze wegespeeld zijn en je de fretten voelt op de snaren. Ze zijn dan ook ruw..
Ik heb laatst in de Feedback in Rotterdam een half uur met Nitespeed op akoestische gitaartjes lopen raggen. We kwamen eruit dat de Ibanez AW-85 zeer goed was in de prijs / kwaliteit verhouding. De Ibanez koste rond de 200. Verder zat ik te twijfelen tussen een Seagull van rond de 300 te twijfelen en de Ibanez, maar ik vond het verschil niet groot genoeg om voor de duurdere Seagull te gaan.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:41 schreef De_Loet het volgende:
Ik heb nu een redelijk goedkope acoustische gitaar, die ik al een tijdje heb. Hij is wel redelijk kapot. Ik kan eigenlijk niet goed gitaar spelen, een paar makkelijke nummers alleen. Aangezien ik deze vakantie heel veel heb gewerkt, kan ik een nieuwe gitaar aanschaffen en op gitaarles gaan. Heeft er iemand tips over waar ik op moet letten als ik een nieuwe acoustische gitaar koop? ik ben bereid er tot 300 euro aan te spenderen.
En over gitaarles: kan ik dit beter doen bij een full-time muziekleraar, of is het ook goed als ik dit volg bij een (goedkopere) rockacademiestudent?
groeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |