Je kunt ook gwoon gelijk stemmen met je open D-snaar. Helemaal simpelquote:Op zondag 17 juli 2005 22:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomen.
Ontopic: over het algemeen neem ik genoegen met de 7e fret op de lage E-snaar gelijk laten klinken aan de open A-snaar voor een drop-D. Met een stemapparaatje zou je gewoon op D (dus gebruikelijkerwijs de derde snaar) moeten kunnen stemmen.
Je raakt nooit uitgeleerd, neem dat van me aanquote:Op zondag 17 juli 2005 23:17 schreef Svyatagor het volgende:
Zo, ik ben de hele avond weer bezig met de cursus 'Cubase SX voor mensen die te lui zijn om de handleiding te lezen'. En het gaat zoals verwacht best langzaam...
Dat zou niet moeten. Als het goed is zit er ergens bij de opties een soort "Compensate for delay" vinkje. Als het uit staat >> zet het aan, of andersom. Misschien helpt dat. Sorry, ik heb nu even geen Cubase tot m'n beschikking om het te testen.quote:Eerst heb ik zitten kloten met een aantal VST-instrumenten die ik via mijn usb-midi keyboardje aanstuur. Het blijkt dat ik bij gewoon spelen geen (merkbare) latency heb, maar bij opnemen bleek hij het wel vertraagd te hebbn opgeslagen. Vaag dus, bij het inspelen is het gewoon synchroon, maar bij afspelen niet meer. Na wat geklooi met mijn instellingen heb ik het nu tot een acceptabel niveau weten terug te dringen, maar kent iemand hier misschien de manier voor? Ik heb een M-audio audiophile 2496 geluidskaart.Of ben je bij midi via usb altijd veroordeeld tot vertraging, ook al geeft ie dat bij gewoon spelen niet??
Hoogstwaarschijnlijk heb je niet goed aangegeven wat Cubase precies moet exporteren. De makkelijkste manier is de locators aanpassen (dat zijn die driehoekjes op je tijdbalk). Zet de linker aan het begin van je song en de rechter aan het einde (zoek anders in de handleiding hoe dat precies moet). Als je dan kiest voor exporteren moet je aangeven "Between locators".quote:Een ander vraagje: als ik export - audiomixdown als mp3 doe, krijg ik een mp3 bestand van maar 1 kb, wat een vage flard van het nummer geeft. Hoe kan ik alle opgenomen tracks (dus ook de miditracks) bij elkaar voegen tot één mp3-tje? Bij cooledit dat ik hiervoor gebruikte ging het heel makkelijk, maar dat ondersteunt weer geen vst-instrumenten volgens mij..![]()
Als ik op het gehoor stem vind ik 7e fret toch echt makkelijker klinken. Met ingebouwd stemapparaat doe ik gewoon geen moeite en stem ik naar D, F, C# of wat verder maar uitkomt.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:28 schreef DuranK het volgende:
[..]
Je kunt ook gwoon gelijk stemmen met je open D-snaar. Helemaal simpelMisschien wordt die dan niet 100% zuiver maar ja, daar heb je een stemapparaat voor
Ah, ik zal eens even gaan zoeken. Ik heb zo'n optie wel ergens gezien, maar dat maakte toen geen verschil.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:41 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Je raakt nooit uitgeleerd, neem dat van me aanDe kunst is om niet gefrustreerd te raken!
[..]
Dat zou niet moeten. Als het goed is zit er ergens bij de opties een soort "Compensate for delay" vinkje. Als het uit staat >> zet het aan, of andersom. Misschien helpt dat. Sorry, ik heb nu even geen Cubase tot m'n beschikking om het te testen.
[..]
Thanks! Ik heb die locators inderdaad wel eens gezien, maar ik ging ervanuit dat hij sowieso de hele track zou exporteren. Als ik thuis ben ga ik het wel even proberen!quote:Hoogstwaarschijnlijk heb je niet goed aangegeven wat Cubase precies moet exporteren. De makkelijkste manier is de locators aanpassen (dat zijn die driehoekjes op je tijdbalk). Zet de linker aan het begin van je song en de rechter aan het einde (zoek anders in de handleiding hoe dat precies moet). Als je dan kiest voor exporteren moet je aangeven "Between locators".
Nog een opmerking: het exporteren van een MIDI track gaat alleen goed als deze is gelinkt aan een VST instrument. Als de track wordt gestuurd naar een extern instrument (bijvoorbeeld een synthesizer die via MIDI aan je PC hangt), krijg je stilte omdat Cubase de audio zelf niet heeft (alleen de MIDI noten). In zo'n geval moet je eerst de audio van je synth opnemen via de line-in van je geluidskaart. Maar goed, als ik het goed begrijp gebruik je alleen VST instrumenten, maar het is toch handig om te weten.
Succes!
Dudequote:Op maandag 18 juli 2005 12:30 schreef Ibanez het volgende:
Over ingewikkeld gesproken: Eat this:
Raimond, de lead gitarist van Contradefused (onze band) heeft een TC G-major. Dit is een modulatie effect met vrij brakke distortions (zoals altijd bij een digitaal app) maar enorm veel mogelijkheden en super mooie (en veel) modulatieeffecten. Nu wil hij dit rack schakelen via een footswitch i.c.m analoge pedaaltjes -metalzone, overdrive, noisegate etc- en een whammy (bad horsie) . Hiervoor gebruikt hij dezelfde footswitch als John Petrucci van Dream Theater.
Deze:
[afbeelding]
i.c.m. deze:
[afbeelding]
NU moet je op de G-major, wanneer je een progje maakt voor bijv. delay en echo (modulatie) dat je dan wilt omschakelen in een droge distortion de modulaties laten overlappen en laten uit'faden'. Nou nou.... die zit er uren aan om nummers te programmeren. Hij legt me vanalles uit, maar dan kan ik alleen maar. Wat een ingewikkeld werkje zeg! Maar het resultaat daarentegen:
![]()
![]()
Oeps!! Sorry, ik post op m'n werk... en ik heb gepost en ben em gelijk weer 'gesmeerd'...... Ik vind geen kleiner plaatje..quote:
Als hij het wat makkelijker wil doen:quote:Op maandag 18 juli 2005 12:30 schreef Ibanez het volgende:
Over ingewikkeld gesproken: Eat this:
Raimond, de lead gitarist van Contradefused (onze band) heeft een TC G-major. Dit is een modulatie effect met vrij brakke distortions (zoals altijd bij een digitaal app) maar enorm veel mogelijkheden en super mooie (en veel) modulatieeffecten. Nu wil hij dit rack schakelen via een footswitch i.c.m analoge pedaaltjes -metalzone, overdrive, noisegate etc- en een whammy (bad horsie) . Hiervoor gebruikt hij dezelfde footswitch als John Petrucci van Dream Theater.
Deze:
[afbeelding]
i.c.m. deze:
[afbeelding]
NU moet je op de G-major, wanneer je een progje maakt voor bijv. delay en echo (modulatie) dat je dan wilt omschakelen in een droge distortion de modulaties laten overlappen en laten uit'faden'. Nou nou.... die zit er uren aan om nummers te programmeren. Hij legt me vanalles uit, maar dan kan ik alleen maar. Wat een ingewikkeld werkje zeg! Maar het resultaat daarentegen:
![]()
![]()
Zo verkapt is ie nou ook weer niet!quote:Op maandag 18 juli 2005 10:33 schreef StephanL het volgende:
Verkapte terug vind post.
Nja, ik denk dat ie dat wel al gecheckt heeft. Hij is nu bezig met de guitarshop en iemand op internet om het allemaal voorelkaar te krijgen. Wilde gewoon eens ff een andere zwaai geven aan het topic,. Interessante schakeling, niet? best of both worlds.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:50 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Als hij het wat makkelijker wil doen:
http://www.tcelectronic.com/Files/Products/G-System/index.html
Ligt eraan; bij modulaties is het digitaal zijn een pluspunt (want die zijn er niet anders geloof ik). Bij distortions en overdrives (etc) is het idd dieptriest.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:37 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben meer een man van de losse pedaaltjes, maar er zijn ook mensen die het houden bij een pedalboard. die behringer pedaaltjes ken ik niet, maar dat ze digitaal zijn is vaak wel een minpunt.
Analoge phasers, flangers en chorussen zijn er wel degelijk hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:32 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ligt eraan; bij modulaties is het digitaal zijn een pluspunt (want die zijn er niet anders geloof ik).
Blijft een beetje een generalisatie natuurlijk, maar zeker de goedkope digitale distortions en overdrives zijn om te huilen zo slecht. Daarentegen, een originele Leslie is toch echt modulatie en uiteraard ook analoogquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:32 schreef Ibanez het volgende:
Ligt eraan; bij modulaties is het digitaal zijn een pluspunt (want die zijn er niet anders geloof ik). Bij distortions en overdrives (etc) is het idd dieptriest.
voor het geld zijn het hele goede versterkers, maar als je wat meer eisen gaat stellen is het niet een van de beste. (vriend van me heeft deze namelijk ook, en zegt dit zelf)quote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:59 schreef MidnightRambler het volgende:
Ik zit er aan te denken om als oefenversterker en voor kleine gigs een Marshall MG 100 + MG 412 te kopen... iemand hier ervaring mee?
Snelle wisselingen in toonhoogte is een korte echo met snelle wisselingen in toonhoogte en dus ook snelle wisselingen in volume. Uhm, neequote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:22 schreef Jorikjet het volgende:
vibrato is een chorus en dus ook een tremelo.
Vibrato en chorus hebben inderdaad wel iets met elkaar te maken, in die zin dat sommige choruseffecten een mix maken tussen je originele signaal en een gevibreerd signaal. Maar tremolo is verandering in volume, terwijl vibrato verandering is in toonhoogte. Behalve bij Fender, die het altijd precies andersom labelenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:22 schreef Jorikjet het volgende:
vibrato is een chorus en dus ook een tremelo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |