abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28890155
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:50 schreef Fixxxer het volgende:
Die hem in je Line-in... en zet de output van je modelling ding niet te hoog.
Inderdaad. Of niet input van je line-in niet te hoog .
  zondag 17 juli 2005 @ 22:27:39 #72
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_28893535
Ik wil graag mijn gitaar naar een dropped D stemmen.
Kan iemand mij hierbij aanwijzingen geven hoe dit voor elkaar te krijgen, voordat ik de snaren laat knappen
Ik heb ook nog zo'n stemkastje om erbij te gebruiken, dus simpel genoeg lijkt mij.
pi_28894157
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:27 schreef Blinker het volgende:
Ik wil graag mijn gitaar naar een dropped D stemmen.
Kan iemand mij hierbij aanwijzingen geven hoe dit voor elkaar te krijgen, voordat ik de snaren laat knappen
Ik heb ook nog zo'n stemkastje om erbij te gebruiken, dus simpel genoeg lijkt mij.
Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomen .

Ontopic: over het algemeen neem ik genoegen met de 7e fret op de lage E-snaar gelijk laten klinken aan de open A-snaar voor een drop-D. Met een stemapparaatje zou je gewoon op D (dus gebruikelijkerwijs de derde snaar) moeten kunnen stemmen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 17 juli 2005 @ 22:51:59 #74
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_28894244
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomen .

Ontopic: over het algemeen neem ik genoegen met de 7e fret op de lage E-snaar gelijk laten klinken aan de open A-snaar voor een drop-D. Met een stemapparaatje zou je gewoon op D (dus gebruikelijkerwijs de derde snaar) moeten kunnen stemmen.
Duidelijk! Thanks
pi_28894292
Zevende fret op E is inderdaad makkelijk om even snel van stemming te wisselen.
We'll keep on whispering our mantras.
  zondag 17 juli 2005 @ 23:17:01 #76
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28895125
Zo, ik ben de hele avond weer bezig met de cursus 'Cubase SX voor mensen die te lui zijn om de handleiding te lezen' . En het gaat zoals verwacht best langzaam...

Eerst heb ik zitten kloten met een aantal VST-instrumenten die ik via mijn usb-midi keyboardje aanstuur. Het blijkt dat ik bij gewoon spelen geen (merkbare) latency heb, maar bij opnemen bleek hij het wel vertraagd te hebbn opgeslagen. Vaag dus, bij het inspelen is het gewoon synchroon, maar bij afspelen niet meer. Na wat geklooi met mijn instellingen heb ik het nu tot een acceptabel niveau weten terug te dringen, maar kent iemand hier misschien de manier voor? Ik heb een M-audio audiophile 2496 geluidskaart. Of ben je bij midi via usb altijd veroordeeld tot vertraging, ook al geeft ie dat bij gewoon spelen niet??

Een ander vraagje: als ik export - audiomixdown als mp3 doe, krijg ik een mp3 bestand van maar 1 kb, wat een vage flard van het nummer geeft. Hoe kan ik alle opgenomen tracks (dus ook de miditracks) bij elkaar voegen tot één mp3-tje? Bij cooledit dat ik hiervoor gebruikte ging het heel makkelijk, maar dat ondersteunt weer geen vst-instrumenten volgens mij..
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 17 juli 2005 @ 23:19:02 #77
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_28895203
Net ff Everlong van The Foo Fighters gespeeld in dropped D en het klinkt geweldig
Niet echt een muzikaal hoog standje, maar wel erg cool
pi_28895542
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomen .

Ontopic: over het algemeen neem ik genoegen met de 7e fret op de lage E-snaar gelijk laten klinken aan de open A-snaar voor een drop-D. Met een stemapparaatje zou je gewoon op D (dus gebruikelijkerwijs de derde snaar) moeten kunnen stemmen.
Je kunt ook gwoon gelijk stemmen met je open D-snaar. Helemaal simpel Misschien wordt die dan niet 100% zuiver maar ja, daar heb je een stemapparaat voor
pi_28903587
Verkapte terug vind post.
  maandag 18 juli 2005 @ 10:41:16 #80
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28903748
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:17 schreef Svyatagor het volgende:
Zo, ik ben de hele avond weer bezig met de cursus 'Cubase SX voor mensen die te lui zijn om de handleiding te lezen' . En het gaat zoals verwacht best langzaam...
Je raakt nooit uitgeleerd, neem dat van me aan De kunst is om niet gefrustreerd te raken!
quote:
Eerst heb ik zitten kloten met een aantal VST-instrumenten die ik via mijn usb-midi keyboardje aanstuur. Het blijkt dat ik bij gewoon spelen geen (merkbare) latency heb, maar bij opnemen bleek hij het wel vertraagd te hebbn opgeslagen. Vaag dus, bij het inspelen is het gewoon synchroon, maar bij afspelen niet meer. Na wat geklooi met mijn instellingen heb ik het nu tot een acceptabel niveau weten terug te dringen, maar kent iemand hier misschien de manier voor? Ik heb een M-audio audiophile 2496 geluidskaart. Of ben je bij midi via usb altijd veroordeeld tot vertraging, ook al geeft ie dat bij gewoon spelen niet??
Dat zou niet moeten. Als het goed is zit er ergens bij de opties een soort "Compensate for delay" vinkje. Als het uit staat >> zet het aan, of andersom. Misschien helpt dat. Sorry, ik heb nu even geen Cubase tot m'n beschikking om het te testen.
quote:
Een ander vraagje: als ik export - audiomixdown als mp3 doe, krijg ik een mp3 bestand van maar 1 kb, wat een vage flard van het nummer geeft. Hoe kan ik alle opgenomen tracks (dus ook de miditracks) bij elkaar voegen tot één mp3-tje? Bij cooledit dat ik hiervoor gebruikte ging het heel makkelijk, maar dat ondersteunt weer geen vst-instrumenten volgens mij..
Hoogstwaarschijnlijk heb je niet goed aangegeven wat Cubase precies moet exporteren. De makkelijkste manier is de locators aanpassen (dat zijn die driehoekjes op je tijdbalk). Zet de linker aan het begin van je song en de rechter aan het einde (zoek anders in de handleiding hoe dat precies moet). Als je dan kiest voor exporteren moet je aangeven "Between locators".

Nog een opmerking: het exporteren van een MIDI track gaat alleen goed als deze is gelinkt aan een VST instrument. Als de track wordt gestuurd naar een extern instrument (bijvoorbeeld een synthesizer die via MIDI aan je PC hangt), krijg je stilte omdat Cubase de audio zelf niet heeft (alleen de MIDI noten). In zo'n geval moet je eerst de audio van je synth opnemen via de line-in van je geluidskaart. Maar goed, als ik het goed begrijp gebruik je alleen VST instrumenten, maar het is toch handig om te weten.

Succes!
pi_28904266
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:28 schreef DuranK het volgende:

[..]

Je kunt ook gwoon gelijk stemmen met je open D-snaar. Helemaal simpel Misschien wordt die dan niet 100% zuiver maar ja, daar heb je een stemapparaat voor
Als ik op het gehoor stem vind ik 7e fret toch echt makkelijker klinken. Met ingebouwd stemapparaat doe ik gewoon geen moeite en stem ik naar D, F, C# of wat verder maar uitkomt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 18 juli 2005 @ 12:04:34 #82
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28905936
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:41 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Je raakt nooit uitgeleerd, neem dat van me aan De kunst is om niet gefrustreerd te raken!
[..]

Dat zou niet moeten. Als het goed is zit er ergens bij de opties een soort "Compensate for delay" vinkje. Als het uit staat >> zet het aan, of andersom. Misschien helpt dat. Sorry, ik heb nu even geen Cubase tot m'n beschikking om het te testen.
[..]
Ah, ik zal eens even gaan zoeken. Ik heb zo'n optie wel ergens gezien, maar dat maakte toen geen verschil.
quote:
Hoogstwaarschijnlijk heb je niet goed aangegeven wat Cubase precies moet exporteren. De makkelijkste manier is de locators aanpassen (dat zijn die driehoekjes op je tijdbalk). Zet de linker aan het begin van je song en de rechter aan het einde (zoek anders in de handleiding hoe dat precies moet). Als je dan kiest voor exporteren moet je aangeven "Between locators".

Nog een opmerking: het exporteren van een MIDI track gaat alleen goed als deze is gelinkt aan een VST instrument. Als de track wordt gestuurd naar een extern instrument (bijvoorbeeld een synthesizer die via MIDI aan je PC hangt), krijg je stilte omdat Cubase de audio zelf niet heeft (alleen de MIDI noten). In zo'n geval moet je eerst de audio van je synth opnemen via de line-in van je geluidskaart. Maar goed, als ik het goed begrijp gebruik je alleen VST instrumenten, maar het is toch handig om te weten.

Succes!
Thanks! Ik heb die locators inderdaad wel eens gezien, maar ik ging ervanuit dat hij sowieso de hele track zou exporteren. Als ik thuis ben ga ik het wel even proberen!
Dat van die externe instrumenten wist ik inderdaad, maar ik beschik (helaas ) niet over een mooie synthesizer, ik doe alles met m'n el cheapo midi-keyboardje, maar dat klinkt best prima. Met het opnemen van multiple midi-tracks geen problemen dus, maar ik kom er wel weer even uit denk ik!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_28906606
Over ingewikkeld gesproken: Eat this:

Raimond, de lead gitarist van Contradefused (onze band) heeft een TC G-major. Dit is een modulatie effect met vrij brakke distortions (zoals altijd bij een digitaal app) maar enorm veel mogelijkheden en super mooie (en veel) modulatieeffecten. Nu wil hij dit rack schakelen via een footswitch i.c.m analoge pedaaltjes -metalzone, overdrive, noisegate etc- en een whammy (bad horsie) . Hiervoor gebruikt hij dezelfde footswitch als John Petrucci van Dream Theater.
Deze:



i.c.m. deze:



NU moet je op de G-major, wanneer je een progje maakt voor bijv. delay en echo (modulatie) dat je dan wilt omschakelen in een droge distortion de modulaties laten overlappen en laten uit'faden'. Nou nou.... die zit er uren aan om nummers te programmeren. Hij legt me vanalles uit, maar dan kan ik alleen maar . Wat een ingewikkeld werkje zeg! Maar het resultaat daarentegen:

[ Bericht 5% gewijzigd door Ibanez op 18-07-2005 12:53:13 ]
In The Presence Of Enemies!
pi_28907710
quote:
Op maandag 18 juli 2005 12:30 schreef Ibanez het volgende:
Over ingewikkeld gesproken: Eat this:

Raimond, de lead gitarist van Contradefused (onze band) heeft een TC G-major. Dit is een modulatie effect met vrij brakke distortions (zoals altijd bij een digitaal app) maar enorm veel mogelijkheden en super mooie (en veel) modulatieeffecten. Nu wil hij dit rack schakelen via een footswitch i.c.m analoge pedaaltjes -metalzone, overdrive, noisegate etc- en een whammy (bad horsie) . Hiervoor gebruikt hij dezelfde footswitch als John Petrucci van Dream Theater.
Deze:

[afbeelding]

i.c.m. deze:

[afbeelding]

NU moet je op de G-major, wanneer je een progje maakt voor bijv. delay en echo (modulatie) dat je dan wilt omschakelen in een droge distortion de modulaties laten overlappen en laten uit'faden'. Nou nou.... die zit er uren aan om nummers te programmeren. Hij legt me vanalles uit, maar dan kan ik alleen maar . Wat een ingewikkeld werkje zeg! Maar het resultaat daarentegen:
Dude kan het plaatje nog groter?


pi_28908855
lol, ware grootte ofzo
pi_28910957
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:15 schreef StephanL het volgende:

[..]

Dude kan het plaatje nog groter?


Oeps!! Sorry, ik post op m'n werk... en ik heb gepost en ben em gelijk weer 'gesmeerd'...... Ik vind geen kleiner plaatje..
In The Presence Of Enemies!
  maandag 18 juli 2005 @ 15:50:24 #87
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_28911919
quote:
Op maandag 18 juli 2005 12:30 schreef Ibanez het volgende:
Over ingewikkeld gesproken: Eat this:

Raimond, de lead gitarist van Contradefused (onze band) heeft een TC G-major. Dit is een modulatie effect met vrij brakke distortions (zoals altijd bij een digitaal app) maar enorm veel mogelijkheden en super mooie (en veel) modulatieeffecten. Nu wil hij dit rack schakelen via een footswitch i.c.m analoge pedaaltjes -metalzone, overdrive, noisegate etc- en een whammy (bad horsie) . Hiervoor gebruikt hij dezelfde footswitch als John Petrucci van Dream Theater.
Deze:

[afbeelding]

i.c.m. deze:

[afbeelding]

NU moet je op de G-major, wanneer je een progje maakt voor bijv. delay en echo (modulatie) dat je dan wilt omschakelen in een droge distortion de modulaties laten overlappen en laten uit'faden'. Nou nou.... die zit er uren aan om nummers te programmeren. Hij legt me vanalles uit, maar dan kan ik alleen maar . Wat een ingewikkeld werkje zeg! Maar het resultaat daarentegen:
Als hij het wat makkelijker wil doen:

http://www.tcelectronic.com/Files/Products/G-System/index.html
  maandag 18 juli 2005 @ 16:20:34 #88
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28912816
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:33 schreef StephanL het volgende:
Verkapte terug vind post.
Zo verkapt is ie nou ook weer niet!
feest
pi_28937724
ik ben op zoek naar wat low-budget speeltjes om mijn geluid wat op te veizelen:

ik dacht aan de small clone chorus, maar voor een paar 10-tjes meer heb je al een behringer v-amp2, maar ik weet niet of die in een optreden makkelijk is te gebruiken om snel van instelling te switchen.

Bij feedback hebben ze nu zelfs al voor 19 euro pedaaltjes van behringer, iemand ervaring mee? ze kosten bijna nog minder dan het patchkabeltje en de batterij die erin moet!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 11:37:45 #90
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28938299
ik ben meer een man van de losse pedaaltjes, maar er zijn ook mensen die het houden bij een pedalboard. die behringer pedaaltjes ken ik niet, maar dat ze digitaal zijn is vaak wel een minpunt.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_28939724
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:50 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Als hij het wat makkelijker wil doen:

http://www.tcelectronic.com/Files/Products/G-System/index.html
Nja, ik denk dat ie dat wel al gecheckt heeft. Hij is nu bezig met de guitarshop en iemand op internet om het allemaal voorelkaar te krijgen. Wilde gewoon eens ff een andere zwaai geven aan het topic,. Interessante schakeling, niet? best of both worlds.
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 11:37 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben meer een man van de losse pedaaltjes, maar er zijn ook mensen die het houden bij een pedalboard. die behringer pedaaltjes ken ik niet, maar dat ze digitaal zijn is vaak wel een minpunt.
Ligt eraan; bij modulaties is het digitaal zijn een pluspunt (want die zijn er niet anders geloof ik). Bij distortions en overdrives (etc) is het idd dieptriest.

Die pedaaltjes van Behringer voor pak em beet ¤ 19 zijn 3 keer niks hoor! Het huis is van plastic; trap er een keer te hard op en je lelt erdoorheen. Ze wegen niks dus je trekt ze over/door het/de hele podium/repetitieruimte heen. Daarbij zou het erg frustrerend zijn voor de Boss fans: kwaliteit zit dus wel degelijk in de prijs op dit gebied.
In The Presence Of Enemies!
pi_28940438
Ik zit er aan te denken om als oefenversterker en voor kleine gigs een Marshall MG 100 + MG 412 te kopen... iemand hier ervaring mee?
  dinsdag 19 juli 2005 @ 13:03:24 #93
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_28940564
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 12:32 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ligt eraan; bij modulaties is het digitaal zijn een pluspunt (want die zijn er niet anders geloof ik).
Analoge phasers, flangers en chorussen zijn er wel degelijk hoor Deze effecten gebruikten ze al in de jaren '60, er was toen nog weinig digitaal in de wereld.
pi_28940568
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 12:32 schreef Ibanez het volgende:
Ligt eraan; bij modulaties is het digitaal zijn een pluspunt (want die zijn er niet anders geloof ik). Bij distortions en overdrives (etc) is het idd dieptriest.
Blijft een beetje een generalisatie natuurlijk, maar zeker de goedkope digitale distortions en overdrives zijn om te huilen zo slecht. Daarentegen, een originele Leslie is toch echt modulatie en uiteraard ook analoog .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 19 juli 2005 @ 13:12:58 #95
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_28940857
Oh en de vibrato die in een Fender Twin Reverb zit bijvoorbeeld (wat eigenlijk een tremolo is, maar ja, Fender draait die 2 termen altijd om ) is natuurlijk ook een analoog effect. Net als de reverb trouwens
  dinsdag 19 juli 2005 @ 13:22:54 #96
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28941191
vibrato is een chorus en dus ook een tremelo.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  dinsdag 19 juli 2005 @ 13:24:15 #97
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28941247
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 12:59 schreef MidnightRambler het volgende:
Ik zit er aan te denken om als oefenversterker en voor kleine gigs een Marshall MG 100 + MG 412 te kopen... iemand hier ervaring mee?
voor het geld zijn het hele goede versterkers, maar als je wat meer eisen gaat stellen is het niet een van de beste. (vriend van me heeft deze namelijk ook, en zegt dit zelf)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_28941747
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 13:22 schreef Jorikjet het volgende:
vibrato is een chorus en dus ook een tremelo.
Snelle wisselingen in toonhoogte is een korte echo met snelle wisselingen in toonhoogte en dus ook snelle wisselingen in volume. Uhm, nee .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 19 juli 2005 @ 13:47:12 #99
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_28942070
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 13:22 schreef Jorikjet het volgende:
vibrato is een chorus en dus ook een tremelo.
Vibrato en chorus hebben inderdaad wel iets met elkaar te maken, in die zin dat sommige choruseffecten een mix maken tussen je originele signaal en een gevibreerd signaal. Maar tremolo is verandering in volume, terwijl vibrato verandering is in toonhoogte. Behalve bij Fender, die het altijd precies andersom labelen
  dinsdag 19 juli 2005 @ 13:50:18 #100
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28942191
Die Fenderhonden moeten zich maar eens integreren!
feest
pi_28943986
ik heb een fender vibro champ buizen versterkertje, die heeft een vibrato. Leuk als je cleane akkoorden lang door laat klinken(bijv. lady in red van Chris d.B.), maar bij slag spel lijkt het dus helemaal niet op een chorus die het geluid "voller" maakt, maar lijkt het signaal wat weg te vallen.

Ik heb ooit op een fender vibrosonic gespeeld met die chicken-head knoppen, daar komt echt een super-vet geluid uit, maar niemand verkoopt die dingen volgens mij nog.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 18:08:27 #102
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28950319
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 13:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

Vibrato en chorus hebben inderdaad wel iets met elkaar te maken, in die zin dat sommige choruseffecten een mix maken tussen je originele signaal en een gevibreerd signaal. Maar tremolo is verandering in volume, terwijl vibrato verandering is in toonhoogte. Behalve bij Fender, die het altijd precies andersom labelen
ah ok, weer wat geleerd

ik wou trouwens nog een foto maken van me effectjes, here it comes
clique

dat grijze bakje links is me home-made footswitch
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_28951389
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 18:08 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

ah ok, weer wat geleerd

ik wou trouwens nog een foto maken van me effectjes, here it comes
clique

dat grijze bakje links is me home-made footswitch
Tijd voor een koffer

Maar waar is die footswitch voor? Je versterker?
  dinsdag 19 juli 2005 @ 18:51:28 #104
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_28951516
jah, me vox ad30vt. aangezien daar ook weer effectjes op zitten die ik niet zelf heb, en een ruige distortion
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_28951649
Oe, ik heb een Vox VF32 . Of 32F, hoe het ook heet .
We'll keep on whispering our mantras.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')