abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28811469
Iedereen die wel eens wat langer buiten Europa en het westen is geweest kent ze wel, de Nederlanders die denken dat ze super cool en slim zijn en zo terwijl ze eigenlijk gewoon een stel losers zijn die net het hoofd boven water kunnen houden

Meestal komen ze net van school en denken ze dat omdat ze goed Engels, Nederlands en Duits spreken iedere werkgever op ze zit te wachten. Vaak hebben ze in het buitenland een vriend(in) opgedaan en ze zullen daar die domme mensen wel eens wat leren.

Een jaar later zijn ze of gedesillusioneerd weer terug in Nederland of hebben ze net een baantje gevonden wat ze net genoeg betaalt om een beetje in leven te blijven. Maar ook dan moet je natuurlijk uit blijven stralen dat je super succesvol bent en dat de wereld op je zit te wachten.

Een andere groep is een groep van late 20´ers en begin 30´ers die denken omdat ze een paar jaar een goede baan hebben gehad ze het nu wel ergens anders kunnen gaan maken. Want het is natuurlijk erg leuk om te gaan patsen tegen vrienden dat je het wel gezien hebt in het saaie Nederland en dat je ergens veel beter kan leven.

Op een gegeven moment komt de realiteit en zien ze in dat ze er eigenlijk niks van maken, dat ze nauwelijks een goede verzekering hebben, dat de kinderen niet naar een goede school kunnen(lees ze kunnen geen goed onderwijs betalen) en komen erachter dat ze geen of weinig pensioen opbouwen en dat ze daarom veel beter terug naar Nederland kunnen komen

Wie kent deze types?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_28811794
Ja, dat zijn tenminste mensen met kloten. Je weet wel, die "cahones" die jij ogenschijnlijk mist!
pi_28811846
En waar je stiekem heel jaloers op bent
pi_28811853
Ach iedereen zijn eigen ding denk ik dan zo.
pi_28811880
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:10 schreef Dementor het volgende:
En waar je stiekem heel jaloers op bent
Iedereen kan werken in het buitenland. niks moeilijks aan hoor..
pi_28811983
quote:
Je weet wel, die "cahones" die jij ogenschijnlijk mist!
Want?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_28812099
Ik ken wel mensen die het wel gemaakt hebben in het buitenland, maar makkelijk is het zeker niet.

Maar wat is nu eigenlijk je probleem?
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:20:02 #8
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_28812110
ik ben 20, en ga over 6 jaar denk ik richting spanje.
niet omdat ik denk dat iemand daar op me zit te wachten, of ook niet omdat ik totaal geen spaans beheers, maar gewoon omdat ik daar een leuker leven kan leiden.

en spaans is zo geleerd als je er voor gaat.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:20:41 #9
75773 Helmjosti
Lekker muziek maken.
pi_28812130
ik noem 1 naam.

Vampier.
Ik praat een beetje moeilijk maar kan samen met mijn vrienden leuke muziek maken.
pi_28812156
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:20 schreef Helmjosti het volgende:
ik noem 1 naam.

Vampier.
Daar ging het toch kut mee?
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:22:03 #11
75773 Helmjosti
Lekker muziek maken.
pi_28812167
trouwens,
waar heeft TS deze tekst vandaan gekopieerd?
Ik praat een beetje moeilijk maar kan samen met mijn vrienden leuke muziek maken.
pi_28814741
Vanuit zijn brain
  vrijdag 15 juli 2005 @ 05:21:47 #13
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28821222
Dus, wanneer kom je terug Diego?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 15 juli 2005 @ 05:31:32 #14
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28821230
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 20:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wie kent deze types?
Ik ben zo'n type.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 05:47:06 #15
19840 Libris
Live from Singapore
pi_28821250
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 05:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik ben zo'n type.
*meldt

2e categorie
  vrijdag 15 juli 2005 @ 06:35:39 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28821278
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 05:47 schreef Libris het volgende:

[..]

*meldt

2e categorie
Ik ben een rookie.

Jij wint.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Eindredactie Games vrijdag 15 juli 2005 @ 06:37:18 #17
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_28821280
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Want?
omdat jij nog bij je moeder woont en haar alles laat doen en ze wil niet mee met je naar het buitenland?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_28822792
Die mensen hebben het in elk geval wel geprobeerd. jij (topic starter) gaat voor zekerheid: goed verzekerd zijn en een pensioen opbouwen. Ieder zijn eigen keuze.

Het zou weleens kunnen zijn dat tegen die tijd dat jij met pensioen mag (misschien ben je dan al 68) is jouw pensioen geen flikker meer waard. En bovendien, wat heb je aan geld als je te oud bent om ervan te genieten?

Die mensen die naar het buitenland zijn verkast die hebben nog wat van de wereld gezien, ook al komt het merendeel op hangende pootjes terug. Wat dat onderwijs voor de kinderen betreft, meestal gaat het om jonge lui zeg je zelf, die nemen denk ik geen kids mee als ze een jaartje in het buitenland gaan werken.
pi_28836532
quote:
Die mensen hebben het in elk geval wel geprobeerd. jij (topic starter) gaat voor zekerheid: goed verzekerd zijn en een pensioen opbouwen. Ieder zijn eigen keuze.
Want?
pi_28836567
Wat is nu de moraal van het verhaal

En in welke categorie val je zelf
pi_28836568
Ik ga 23 februari naar Engeland!

pi_28837193
Is er ook ruimte voor iemand die niet in deze twee categorieen valt?

Ik ben in het buitenland gaan werken voor de uitdaging van het werk en omdat ik mijn horizon wilde verbreden, altijd met veel plezier gewerkt en gewoond in de VS maar nooit de intentie gehad om te blijven. Nah ja, nooit, niet nadat mijn relatie eindigde iig
pi_28837286
Was je relatie de reden om in de VS te gaan wonen?

En ik vind als je terugkeert naar Nederland als je relatie eindigt dat je niet kunt zeggen dat je er echt gelukkig bent
pi_28837808
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En ik vind als je terugkeert naar Nederland als je relatie eindigt dat je niet kunt zeggen dat je er echt gelukkig bent
Jee man, je moet de sidekick van Dr. Phil worden Ode aan jouw gaven om in iemands hersenpan te kijken
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:31:48 #25
33189 RM-rf
1/998001
pi_28837885
quote:

Ik heb een beetje hetzelfde idee, enkel is bij mij de relatie nooit uitgegaan , sterker nog nu ben ik bezig een stuk grond te kopen en een huis te bouwen, en dat voelt eng 'vast' aan ...

Het was altijd een prettig idee, flexibel te zijn, en hier niet te _moeten_ wonen omdat het zo hemels is, of het zo'n perfect land zou zijn .. maar gewoon door de omstandigheden .... en altijd te kunnen zeggen dat je weer 'verdergaat', ergens anders heen te kunnen gaan ....
Iets dat ik nu, als ik een eigen huis heb, zou verliezen, dan ben ik opeens aan de bodem verbonden, een huis bouwen is voor de nomade toch altijd een vorm van godslastering...

Ik heb altijd een beetje twijfels bij mensen die net doen alsof het land waarin ze wonen zo 'perfect' en 'hemels' is, met de sterkste economie en allerbeste instelling ... die doen me een beetje denken aan Mülisch in Cuba... utopistische fantasten met oogkleppen op.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_28838054
quote:
Ik heb altijd een beetje twijfels bij mensen die net doen alsof het land waarin ze wonen zo 'perfect' en 'hemels' is, met de sterkste economie en allerbeste instelling ... die doen me een beetje denken aan Mülisch in Cuba... utopistische fantasten met oogkleppen op.
Eensch.

Trier is natuurlijk wel iets anders dan alles wat buiten Europa ligt maar het idee is natuurlijk het zelfde. Als je gelukkig bent bouw je eigen sociale contacten op en dergelijke en is de noodzaak er minder om terug te keren ook al gaat je relatie uit
pi_28838222
tvp
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28838281
Ik zie wel eens zo'n type hier op het forum ja.

Zo'n broekie die denkt dat ie het gaat maken door appartementjes te gaan verhuren in Argentinië.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:49:26 #29
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28838293
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:49 schreef k_man het volgende:

Zo'n broekie die denkt dat ie het gaat maken door appartementjes te gaan verhuren in Argentinië.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 22:13:31 #30
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_28843946
quote:
Iedereen die wel eens wat langer buiten Europa en het westen is geweest kent ze wel, de Nederlanders die denken dat ze super cool en slim zijn en zo terwijl ze eigenlijk gewoon een stel losers zijn die net het hoofd boven water kunnen houden

(...)
Ik ben wel eens wat langer buiten Europa en het westen geweest en ik ken ze eigenlijk niet

na al je postings begin ik toch wel het heel sterke gevoel te krijgen, dat
- je zelf heel erg twijfelt
- geld de enige drijfveer voor je lijkt te zijn

en als dat waar is: je het hoogstwaarschijnlijk en helaas zeer kort gaat uithouden in den vreemde
zonnig Brasil
pi_28844737
Het is niet waar en nu?
pi_28847736
quote:
Was je relatie de reden om in de VS te gaan wonen?

Nee, hoor, de relatie was puur toeval en het was nooit mijn intentie om te blijven toen ik er heen ging. Maar ja, ik ging er heen met het idee er een jaartje hooguit te blijven

Als de relatie niet geeindigd was waren we mischien samen wel naar Nederland gekomen alleen speelden er kinderen in het verhaal mee (niet van mij, van haar) dus dat had complicaties opgeleverd met bezoekrechten en een ex-man enzo.

Nadat de relatie was geeindigd ben ik nog een jaar in de VS gebleven en ik heb daarna een zeer goede baan in NL aanvaard, die baan kreeg ik vanwege de in de VS opgedane ervaring.
Ik ben er dus in alle opzichten wel bijgevaren, denk ik, nooit spijt gehad van de stap om er heen te gaan of de terugkeer naar Nederland.

Ik denk ook dat iedereen die ooit de kans heeft om in het buitenland te werken die moet aangrijpen, het verruimt je blik, je leert een andere cultuur kennen, je doet ervaringen op waar je in Nederland soms met moeite aankomt. Ik raad het aan iig.
pi_28847822
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:31 schreef RM-rf het volgende:

Dan vindt ik dus het grote voordeel van een verblijf in het buitenland en daar werken, je komt met alle kanten van een samenleving in aanraking, je moet je wel openstellen natuurlijk voor het goede en het slechte, als je alleen maar de goede dingen wilt zien dan ga je teleurgesteld worden, denk ik.

Daarom zeg ik, minimaal een jaar en doe het als je ertoe in de gelegenheid bent. Wat heb je nou helemaal te verliezen, zeker als jong genoeg bent en geen eigen huis/tuin/boompje/beestje/echtgenoot(e)/2.4 kinderen hebt?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2005 00:34:25 ]
pi_28865094
quote:
Maar ja, ik ging er heen met het idee er een jaartje hooguit te blijven
En hoe lang ben je gebleven?
quote:
Als de relatie niet geeindigd was waren we mischien samen wel naar Nederland gekomen alleen speelden er kinderen in het verhaal mee (niet van mij, van haar) dus dat had complicaties opgeleverd met bezoekrechten en een ex-man enzo.
Als haar ex-man(vader van de kinderen?) het niet goed zou keuren dat ze vertrekt zou ze toch niet kunnen gaan?
quote:
Ik denk ook dat iedereen die ooit de kans heeft om in het buitenland te werken die moet aangrijpen, het verruimt je blik, je leert een andere cultuur kennen, je doet ervaringen op waar je in Nederland soms met moeite aankomt. Ik raad het aan iig.
Eensch

Wat was de belangrijkste reden om terug te gaan?
pi_28868880
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 19:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

En hoe lang ben je gebleven?
6 jaar.
quote:
Als haar ex-man(vader van de kinderen?) het niet goed zou keuren dat ze vertrekt zou ze toch niet kunnen gaan?
Precies, mischien was dat via de rechter wel af te dwingen geweest maar ik heb dat nooit zo ver onderzocht. Vandaar mijn opmerking dat ik er dan vermoedelijk gebleven was.
quote:
Eensch

Wat was de belangrijkste reden om terug te gaan?
Combinatie van factoren eigenlijk, allereerst een heel goed aanbod vanuit Nederland en de kans om een nieuw bedrijf op te zetten met bijna carte blanche op technisch gebied, mijn moeder die kanker kreeg al zij had er wel vrede mee gehad als ik in de VS was gebleven, maar het woog voor mij wel mee, ik wilde meer van Europa zien, ik had in de VS eigenlijk wel gezien wat ik wilde zien. Ik had het qua klimaat wel gehad met Georgia en wilde weer eens de kou in

Ik heb er flink geld aan overgehouden (niet iedereen heeft geld verloren tijdens de dotcom boom), mooie ervaringen een heel aardig CV en vrienden voor het leven die ik nog minimaal 2 maal per jaar zie. Mischien dat ik volgend jaar weer eens een paar maanden terug ga, 'grand tour' maken door de VS en oude bekenden opzoeken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2005 21:57:13 ]
pi_28869145
quote:
Precies, mischien was dat via de rechter wel af te dwingen geweest maar ik heb dat nooit zo ver onderzocht.
Volgens mij moet een vader een goedkeuring tekenen voor als de moeder wil emigreren met het kind.

Ik denk dat dat een redelijk belangrijk recht is voor de vader en volgens mij wordt er niet snel vanaf geweken.

Maar ook ik heb er geen persoonlijke ervaring mee
  zondag 17 juli 2005 @ 05:07:57 #37
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28876052
De rechter kan daar inderdaad in de VS toestemming voor geven, maar ze zijn meestal niet zo genegen dat te doen.
Eigenlijk maar je alleen een kans als je kan aantonen dat de bio vader eigenlijk geen of een hele slechte vader was.
pi_28880420
quote:
Op zondag 17 juli 2005 05:07 schreef HarigeKerel het volgende:
De rechter kan daar inderdaad in de VS toestemming voor geven, maar ze zijn meestal niet zo genegen dat te doen.
Eigenlijk maar je alleen een kans als je kan aantonen dat de bio vader eigenlijk geen of een hele slechte vader was.
Waarbij je nog mee moet nemen dat iedere staat andere regels heeft daarover, California heeft hele andere divorce/custody wetgeving als Georgia bijvoorbeeld.

Maar goed, da's nogal off topic.
pi_28881015
quote:
Een andere groep is een groep van late 20´ers en begin 30´ers die denken omdat ze een paar jaar een goede baan hebben gehad ze het nu wel ergens anders kunnen gaan maken. Want het is natuurlijk erg leuk om te gaan patsen tegen vrienden dat je het wel gezien hebt in het saaie Nederland en dat je ergens veel beter kan leven.

Op een gegeven moment komt de realiteit en zien ze in dat ze er eigenlijk niks van maken, dat ze nauwelijks een goede verzekering hebben, dat de kinderen niet naar een goede school kunnen(lees ze kunnen geen goed onderwijs betalen) en komen erachter dat ze geen of weinig pensioen opbouwen en dat ze daarom veel beter terug naar Nederland kunnen komen

Wie kent deze types?
C'est moi!
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_28887396
En waar woont/woonde Piel?
quote:
Moet de vader ook toestemming geven voor een vakantie naar het buitenland? En hoe is dat bijvoorbeeld in Nederland zijn geregeld?
quote:
Waarbij je nog mee moet nemen dat iedere staat andere regels heeft daarover, California heeft hele andere divorce/custody wetgeving als Georgia bijvoorbeeld.
Op zo´n fundamenteel punt zal het waarschijnlijk wel niet zoveel verschillen vermoed ik
  maandag 18 juli 2005 @ 17:14:15 #41
111528 Viajero
Who dares wins
pi_28914581
Ik was er één!

Inmiddels met hangende pootjes terug uit Barcelona, omdat de lonen daar toch te laag lagen om stufi af te betalen en een behoorlijk leven te leiden..

Niet dat ik dacht dat ik het helemaal ging maken, maar dat hoopte ik natuurlijk wel..

Nu weer in NL, wachtend op een nieuwe kans om dichter bij de zon te wonen..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_28965225
Ik ben er één.. of tenmisnte dwz ik dacht het ergens anders ijdelijk beter naar m´n zin te hebben.. en ik blijk gelijk te hebben, ondanks dat het niet perfect uitpakt.. Wat een loser ben ik
pi_28973875
Waarom pakt het niet perfect uit(aan de hand van je verwachtingen)?

En waar zit je?
pi_28976430
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom pakt het niet perfect uit(aan de hand van je verwachtingen)?
Ik hoop op een baan, maar ik heb er nog geen. En ben ´al´ 3 maanden van huis. Na nog een keer ong. 3 maanden is de voorlopige tijd die ik mezelf gegeven heb op.

Het pakt niet prefect uit, maar niet persé in tegenstelling tot m´n verwachtingen... want ik wist van te voren dat ik iets moeilijks wilde.. echter: als je niet positief denkt maak je nooit leuke stomme keuzes..
pi_28976533
In welk land zit je en wat doe je om een baan te vinden? Want misschien heb ik nog wel wat tips voor je
pi_28979642
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In welk land zit je en wat doe je om een baan te vinden? Want misschien heb ik nog wel wat tips voor je
Volgens mij ben jij al iets te ver geďntegreerd als ik het zo zie! Heb je ook al dat irritante accent overgenomen?

En zie ik het nu goed dat jij ook de TS bent? Neigt een beetje naar een "het is mij wel gelukt"-topic!

Maar even ontopip: bedankt voor het aanbod, maar sorry geen behoefte aan on-line forum tips.
pi_28980006
quote:
Heb je ook al dat irritante accent overgenomen?
Welk accent?
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:48:19 #48
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28980200
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:27 schreef McGry het volgende:

[..]

En zie ik het nu goed dat jij ook de TS bent? Neigt een beetje naar een "het is mij wel gelukt"-topic!
Wat is hem gelukt dan?

Ik kan dat nergens terugvinden.
pi_28980467
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:48 schreef popolon het volgende:

[..]

Wat is hem gelukt dan?

Ik kan dat nergens terugvinden.
In z´n profiel staat dat ie in Buenos Aires woont, neem voor het gemak maar even aan dat het een NLder is..
pi_28980521
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Welk accent?
Dat Argentijnse accent! Die zangerige italiaansachtige versie van spaans.. je weet best wat ik bedoel!
  woensdag 20 juli 2005 @ 17:04:33 #51
104871 remlof
Europees federalist
pi_28980683
Ik vind het meevallen met de Italiaanse invloed al is Porteńo wel een heel andere taal dan Spaans.

Ik ben Nederlander en woon inderdaad in BsAs
  woensdag 20 juli 2005 @ 17:24:05 #53
111528 Viajero
Who dares wins
pi_28981287
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 17:00 schreef McGry het volgende:

[..]

Dat Argentijnse accent! Die zangerige italiaansachtige versie van spaans.. je weet best wat ik bedoel!
En dat vind je irritant??

Na Mexicaans is Argentijns het mooiste Spaans dat er is! Che!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_28981312
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 17:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind het meevallen met de Italiaanse invloed al is Porteńo wel een heel andere taal dan Spaans.
Wat is Porteńo? Pachuco van Argentina? Vast staat dat Argentina met het bekende irritante accent niet erg populair is in Latijns Amerika, daarom is het leuk om daarop in te gaan..
pi_28981372
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 17:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

En dat vind je irritant??

Na Mexicaans is Argentijns het mooiste Spaans dat er is! Che!
Om eerlijk te zijn heb ik het nog niet genoeg gehoord om het zelf irritant te vinden, ik vindt het vooral grappig. Helemaal als niet-Argentijnen het nadoen.
pi_28982441
Porteńo is het accent van mensen uit BsAs(vos in plaats van tu) en eigenlijk ook voor heel Argentinie.

Peruaans en Chileens bevalt me ook wel
pi_28984794
In Uruguay zeggen ze toch ook vos in plaats van tu? Het lelijkste Spaans is in elk geval het Spaans dat in Spanje wordt gesproken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28984927
Waar in Spanje precies? Of spreekt een Fries het zelfde Nederlands als een Limbo?

In Uruguay is het ook vos
pi_28984984
Madrid bijvoorbeeld. Zuid-Spanje is dan al wat beter.
pi_28985025
Hoe vaak ben je in Zuid Spanje geweest?
pi_28985521
Paar keer. Daarentegen is één keer in Groningen geweest zijn ook wel voldoende om te concluderen dat het een lelijk accent is.
  woensdag 20 juli 2005 @ 22:30:11 #62
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28991007
Chileens is zo lelijk joh
Pff nee dan kun je beter een Argentijn of Uruguyaan zijn... dat zijn gewoon Italianen die Spaans spreken met een Italiaans accent
pi_29015382
Chili is wel in alles een gidsland en ik heb er me prima vermaakt, alleen jammer dat het nog verder weg is dan BsAs
pi_29015671
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 17:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

...alleen jammer dat het nog verder weg is dan BsAs
dat begrijp ik niet? 'nog verder weg' waarvandaan ?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_29015719
vanaf Nederland

BsAs is makkelijker aan te vliegen dan bijvoorbeeld Santiago en al helemaal als je niet in Santiago woont.
pi_30019961
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:52 schreef McGry het volgende:

[..]

Ik hoop op een baan, maar ik heb er nog geen. En ben ´al´ 3 maanden van huis. Na nog een keer ong. 3 maanden is de voorlopige tijd die ik mezelf gegeven heb op.

Het pakt niet prefect uit, maar niet persé in tegenstelling tot m´n verwachtingen... want ik wist van te voren dat ik iets moeilijks wilde.. echter: als je niet positief denkt maak je nooit leuke stomme keuzes..
Onder invloed van enige trots vermeld ik hierbij graag dat mijn voorheen genoemde "Pauperactie" het gewenste effect heeft veroorzaakt: McGry is binnenkort bezitter van een mooi (maar erg lastig verkrijgbaar) werk-visumpje. De vaste aanstelling bij een perfecte baan in een land waar ´de banen niet voor het oprapen liggen´ is al binnen.
Zo blijkt maar weer dat de typische "pauperactie" soms de enige mogelijkheid is om een wens in uitvoering te brengen! Ik blijf dus ook bij mijn eerdere mening: de "pauperactie" zoals beschreven bij de TS bestaat niet!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 02:36:15 #67
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30020005
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:33 schreef McGry het volgende:

[..]

Onder invloed van enige trots vermeld ik hierbij graag dat mijn voorheen genoemde "Pauperactie" het gewenste effect heeft veroorzaakt: McGry is binnenkort bezitter van een mooi (maar erg lastig verkrijgbaar) werk-visumpje. De vaste aanstelling bij een perfecte baan in een land waar ´de banen niet voor het oprapen liggen´ is al binnen.
Zo blijkt maar weer dat de typische "pauperactie" soms de enige mogelijkheid is om een wens in uitvoering te brengen! Ik blijf dus ook bij mijn eerdere mening: de "pauperactie" zoals beschreven bij de TS bestaat niet!
Mooi.

Maar nu heb je nog steeds niet gezegd waar dat is.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 03:07:07 #68
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30020592
Zou jij dat wel?
pi_30020599
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 03:04 schreef HarigeKerel het volgende:
http://www.macamba.nl/margaritafotos/slides/DCP_1960.html

Ze kijkt niet erg blij
Wat wil je met zo'n pauper naast je?

Dit is helemaal hilarisch:

http://www.google.com/search?hl=nl&rls=com.microsoft%3Anl%3AIE-SearchBox&rlz=1I7GGLJ&q=site%3Amacamba.nl&lr=
http://web.archive.org/web/20050726001914/http://www.macamba.nl/

[ Bericht 50% gewijzigd door Danny op 17-03-2008 22:56:07 ]
pi_30020652
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 03:08 schreef PLAE@ het volgende:

Wie is dat dan op die foto?
Oke, even een korte uitleg. Dit is exact zo'n geval als Diego bedoelde in zijn openingspost. Met veel praatjes naar het buitenland gegaan, hij zou het daar wel even gaan maken. Na een tijdje ontslagen op zijn werk, omdat hij gewoon te weinig uitvoerde en teveel aan het zeiken was. Daarna een andere baan, waarbij hij voor lokale begrippen prima verdiende. Echter, na een tijdje steeds bijpassen met de creditcard was meneer bankroet en ging hij van zijn laatste centen terug naar Nederland, nadat hij eerst nog een tijd voor een schooierssalaris in een schooiershotel heeft gewerkt. Even het verhaal in een notendop.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 03:11:37 #71
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30020669
Ik ben nu op de helft van die lap

edit: en klaar.

wat een prachtig verhaal, ik schiet er helemaal vol van
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 03:16:34 #72
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_30020740
Hij komt hier dus ook op fok... zou dat nou Diego zijn? die kan ook zulke onsamenhangende stukken schrijven
pi_30020772
Ja, Fok wordt inderdaad ook genoemd, in één adem met Geen Stijl. De schrijver van dit stukje heet overigens Roy en is niet Diego, dat weet ik 100% zeker.
pi_30030866
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:36 schreef popolon het volgende:

[..]

Mooi.

Maar nu heb je nog steeds niet gezegd waar dat is.
Ja hé, dadelijk zitten jullie allemaal hier Ik zit in: Costa Rica (dus niet het eiland Puerto Rico, maar dat middenamerikaanse landje tussen Panamá en Nicaragua).
pi_30030994
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 03:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Oke, even een korte uitleg. Dit is exact zo'n geval als Diego bedoelde in zijn openingspost. Met veel praatjes naar het buitenland gegaan, hij zou het daar wel even gaan maken. Na een tijdje ontslagen op zijn werk, omdat hij gewoon te weinig uitvoerde en teveel aan het zeiken was. Daarna een andere baan, waarbij hij voor lokale begrippen prima verdiende. Echter, na een tijdje steeds bijpassen met de creditcard was meneer bankroet en ging hij van zijn laatste centen terug naar Nederland, nadat hij eerst nog een tijd voor een schooierssalaris in een schooiershotel heeft gewerkt. Even het verhaal in een notendop.
Ik ga het verhaal nog wel even een keer in het groot lezen, klinkt of je er flink om kan lachen

Maar idd, misschien bestaat "de pauper" dan toch. Maar (ik heb het verhaal nog niet gelezen) wat ik me dat afvraag ik zo´n situatie: heeft die kerel er spijt van?
Ik bedoel, ergens heen gaan met het idee dat je het "wel even helemaal zult maken" is natuurlijk niet de beste insteek. Maar als je de droom hebt om ergens anders te wonen (even tijdelijk immigreren), en je krijgt dat voor elkaar, en misschien zelfs ook nog een rot baantje dan doe je het toch helemaal niet zo slecht? Om zo iemand nu meteen een enorme pauper te noemen....
pi_30031122
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 16:15 schreef McGry het volgende:

[..]

Ik ga het verhaal nog wel even een keer in het groot lezen, klinkt of je er flink om kan lachen

Maar idd, misschien bestaat "de pauper" dan toch. Maar (ik heb het verhaal nog niet gelezen) wat ik me dat afvraag ik zo´n situatie: heeft die kerel er spijt van?
Ik bedoel, ergens heen gaan met het idee dat je het "wel even helemaal zult maken" is natuurlijk niet de beste insteek. Maar als je de droom hebt om ergens anders te wonen (even tijdelijk immigreren), en je krijgt dat voor elkaar, en misschien zelfs ook nog een rot baantje dan doe je het toch helemaal niet zo slecht? Om zo iemand nu meteen een enorme pauper te noemen....
Ik vind het vermakelijk ja. Vooral ook omdat ik de voorgeschiedenis ken. Ik las namelijk vaak op het prikbord waar hij altijd met zijn verhalen aan kwam zetten. Verhalen dat hij het helemaal ging maken in het buitenland, dat hij prima kon rondkomen daar met een voor lokale begrippen modaal salaris, dat hij niet meer terug zou komen naar Nederland, alleen voor vakantie, etc.

Dan lees je nu dit een aantal maanden later. Ik geloof dat hij 3 maanden weg is geweest en nu alweer teruggaat omdat hij het niet trekt om van zijn salaris rond te komen, hij al minimaal één keer is ontslagen omdat zijn werkhouding totaal niet strookt met wat men van hem verwacht, omdat elke keer bijpassen met de creditcard niet meer haalbaar is...

Meneer dacht alles te weten en precies te weten hoe het allemaal werkt. Hij ging het helemaal maken, maar eenmaal daar bleek dat hij het geweldig vond om daar als toerist te leven en nergens naar te kijken, de praktijk en realiteit bleek tegen te vallen. Rondkomen van een schraal loontje, elke dag van 's ochtends tot 's avonds werken en geen geld om elke dag te gaan stappen, naar de Mac te gaan, naar de bios te gaan, etc...

Nu is hij weer in Nederland. Dan ben je in mijn ogen best wel een pauper.Paupers in het buitenland, ze bestaan echt wel, al zijn er ook veel Nederlanders die in het buitenland prima rondkomen.
  Overall beste user 2022 zondag 28 augustus 2005 @ 00:33:42 #77
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_30045621
Nee, die types ken ik niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_30061246
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 16:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik vind het vermakelijk ja. Vooral ook omdat ik de voorgeschiedenis ken. Ik las namelijk vaak op het prikbord waar hij altijd met zijn verhalen aan kwam zetten. Verhalen dat hij het helemaal ging maken in het buitenland, dat hij prima kon rondkomen daar met een voor lokale begrippen modaal salaris, dat hij niet meer terug zou komen naar Nederland, alleen voor vakantie, etc.

Dan lees je nu dit een aantal maanden later. Ik geloof dat hij 3 maanden weg is geweest en nu alweer teruggaat omdat hij het niet trekt om van zijn salaris rond te komen, hij al minimaal één keer is ontslagen omdat zijn werkhouding totaal niet strookt met wat men van hem verwacht, omdat elke keer bijpassen met de creditcard niet meer haalbaar is...

Meneer dacht alles te weten en precies te weten hoe het allemaal werkt. Hij ging het helemaal maken, maar eenmaal daar bleek dat hij het geweldig vond om daar als toerist te leven en nergens naar te kijken, de praktijk en realiteit bleek tegen te vallen. Rondkomen van een schraal loontje, elke dag van 's ochtends tot 's avonds werken en geen geld om elke dag te gaan stappen, naar de Mac te gaan, naar de bios te gaan, etc...

Nu is hij weer in Nederland. Dan ben je in mijn ogen best wel een pauper.Paupers in het buitenland, ze bestaan echt wel, al zijn er ook veel Nederlanders die in het buitenland prima rondkomen.
hehehe, dit is inderdaad wel een triest verhaal. OK, het ligt er inderdaad aan hoe je d'r zelf tegenaan kijkt. Als je iets wilt proberen, en je 'verneukt' het omdat het tegenviel, moeilijker was als gedacht, etc dat kan dat toch een leuke en leerzame periode zijn geweest waar je niet persé met spijt aan terug denkt.
Als je daarintegen "zeker weet dat je het helemaal gaat maken" en d'r overal over loopt op te scheppen en het vervolgens verneukt, ok dan, heet het voor mij ook een Pauper
pi_30317022
Ik herken eigenlijkbest wel veel van mijzelf.................22 jaar geleden.

Ook ik ging naar het Buitenland ( toen Espana) en dacht ook dat ik als een messias zou worden begroet. En natuurlijk heb ik zo mijn leergeld mogen betalen.

IK wil echter niet zover gaan , dat als karaktereigenschap van mijzelf te zien. Ik dacht toen omdat iedereen in Nederland zo dacht/denkt.

Men is in Nederland , mede dankzij dat beroemde vngertje, zo arrogant en tergeljkertijd blind geworden, dat men echt denkt ,dat Nederland een soort spil van deze aarde is , of tenminste zou moeten zijn.

Gelukkig heb ik binnen heel wenig tijd mogen ontdekken hoeveel rijker vele andere landen zijn als Nederland. En dan heb ik het niet over het VBI .(Vrij besteedbaar inkomen)
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:15:32 #80
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30317683
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:52 schreef CANARIS het volgende:

Men is in Nederland , mede dankzij dat beroemde vngertje, zo arrogant en tergeljkertijd blind geworden, dat men echt denkt ,dat Nederland een soort spil van deze aarde is , of tenminste zou moeten zijn.
Maar dat zijn we dan ook of zo zou het tenminste moeten zijn
pi_30430550
Je moet niet denken dat Nederland alles is...er zijn zat landen waar het beter gaat dan in NL op bepaalde gebieden en NL doet het ook beter op bepaalde gebieden dan in de meeste landen.

Wie kent mensen die denken dat NL beter is dan de rest? Ik hoor om mij heen alleen maar gezeik over dit land.
pi_30432386
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:52 schreef CANARIS het volgende:
tijd mogen ontdekken hoeveel rijker vele andere landen zijn als Nederland. En dan heb ik het niet over het VBI .(Vrij besteedbaar inkomen)
Dat klopt inderdaad. Ook qua VBI.
  vrijdag 9 september 2005 @ 20:42:48 #83
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_30433440
daarom gaat teun baas ook naar spanja over 5 jaros , ik denk dat over 10 jaar hier niet meer relaxed te leven is, te dure verzorgingsstaat ..
pi_36106153
De ultieme Nederlandse paupers in het buitenland: Die van het tv-programma "De buitenlandse bruid"
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 02:34:00 #85
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36106201
Ik lag dubbel inderdaad

Voor de rest....kutkick
pi_36106339
Wel een leuke topic
pi_36106341
Zijn studenten die in het buitenland op stage zijn en heeeeel goed hun best doen ook pauper? Zo ja, dan kut! Zo nee, dan pfiewww...
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_36106362
Nee, natuurlijk niet
pi_36106596
Ik ben naar het buitenland vertrokken vanwege een meisje (nu m'n ex) en het avontuur...maar nu dat het na 5 jaar voorbij is blijf ik hier lekker wonen met een redelijk goede baan op zak. Ik kom wel even naar NL eind april om hoi te zeggen tegen mijn familie en m'n nieuwe neefje en nichtje. Ik hoop nooit terug te gaan met hangende pootjes, alleen als er een nood situatie in de familie is ofzo.

Soms droom ik dat ik naar Nederland op vakantie ga en om een of andere reden niet meer terug naar Canada kan (tickets niet geldig, paspoort verlopen etc) en dan word ik met kloppend hart wakker! haha. Het is niet dat ik NL een onaardig land (meer) vind maar ik heb het gewoon goed naar mijn zin hier!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 07:10:08 #90
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_36106734
Schopje KLB
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 17 maart 2006 @ 07:32:45 #91
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_36106827
Ik zweer bij nederland...maar een ieder die het anders doet,succes ermee!
reach out and touch faith
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:32:01 #92
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_36120980
Hoezo maak je je daar druk om terwijl ze het toch na een tijdje verneuken ?

Ik zou alleen maar in een handje lachen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_36122965
Zit MrGry nog in het buitenland?
pi_36123342

En met Roy gaat het ook prima hij is zelfs aan het sparen geslagen
quote:
-verwijderd ivm copyright-

[ Bericht 97% gewijzigd door Breuls op 31-08-2008 12:12:41 ]
pi_36123901
En wat als ik aan de universiteit van Londen studeer?
pi_36124021
Dan ben je slim
pi_36135659
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 03:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Na een tijdje ontslagen op zijn werk, omdat hij gewoon te weinig uitvoerde en teveel aan het zeiken was.
Hey, dat klinkt als mij Alleen weet ik op strategische momenten de juiste emails te versturen waardoor het lijkt alsof ik zoooo betrokken en goed ben. Vandaag nog van de unit manager een management award (=$$$) gehad voor mijn inzet

JK, die award had ik vet verdiend hoor Het was maar een schamele fooi vergeleken met wat ik eigenlijk hoorde te krijgen.

Maaruh, TS:

* StefanP meldt zich als over het paard getilde loser
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 18 maart 2006 @ 04:28:13 #98
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36135674
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 04:23 schreef StefanP het volgende:

[..]

Hey, dat klinkt als mij Alleen weet ik op strategische momenten de juiste emails te versturen waardoor het lijkt alsof ik zoooo betrokken en goed ben. Vandaag nog van de unit manager een management award (=$$$) gehad voor mijn inzet

JK, die award had ik vet verdiend hoor Het was maar een schamele fooi vergeleken met wat ik eigenlijk hoorde te krijgen.

Maaruh, TS:

Voel je je aangesproken dan?

Volgens mij heeft TS het over zichzelf namelijk.
quote:

pi_36135678
TS geeft zelf nooit iets over zijn achtergrond prijs, ik verdenk hem van een heleboel...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 18 maart 2006 @ 04:31:52 #100
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36135686
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 04:29 schreef StefanP het volgende:
TS geeft zelf nooit iets over zijn achtergrond prijs, ik verdenk hem van een heleboel...
Ik verdenk hem van helemaal niks behalve van veel gebakken lucht.

Dat is nog veel erger.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 04:40:04 #101
46960 StefanP
polemicist
pi_36135709
-Mark Steyn
pi_36136200
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 04:23 schreef StefanP het volgende:

[..]

Maaruh, TS:

Het scheelt nogal of je in de Engineering zit en weet wanneer je wat moet doen en wanneer je de teugels wat kunt laten vieren of dat je in een allinclusive betonblok werkt, waar men van je verwacht dat je 20 uur per dag de benen onder je reet loopt om vanalles te regelen. Als je dan voortdurend gaat zeiken, op je kamer gaat liggen niksen, zeurt dat je niet rond kunt komen of slaapt in de bus tijdens een tour.. dan is het zo afgelopen.
pi_36136348
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 04:29 schreef StefanP het volgende:
TS fantaseert al een hele tijd over het beginnen van een kroeg of restaurantje in den vreemde, of het verhuren van appartementjes, maar leeft feitelijk nog lekker lui van papa's centjes, zo begreep ik.
pi_36150019
Jij begrijpt zowiezo niks, autist

Zoek eerst een paar vrienden, dan hoef je niet meer alleen op vakantie
pi_36150551
nee ik ken dat soort mensen niet

het lijtk eerder alsof je het over nderlandse toeristen hebt
pi_36150706
Wanneer ben je een toerist en wanneer een Nederlander in het buitenland?
pi_36150868
Nou?
pi_36151076
Pauper
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_36151243
toeˇrist (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die voor zijn plezier reist
pi_36151518
Hmm dus 'toeristen' is dan eigenlijk een deelverzameling van 'nederlanders in het buitenland'?
pi_36151548
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 20:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij begrijpt zowiezo niks, autist

Deze is ook wel leuk voor in m'n sig, maar ik hou voorlopig toch maar ff die van yvonne. Sorry.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2006 21:10:10 ]
pi_36151616
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 21:08 schreef k_man het volgende:
Hmm dus 'toeristen' is dan eigenlijk een deelverzameling van 'nederlanders in het buitenland'?
Ja, alleen gaat de OP niet over toeristen.
pi_36151680
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 21:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ja, alleen gaat de OP niet over toeristen.
Nou, dat wordt niet zo expliciet benoemd eigenlijk.

Kunnen toeristen niet ook paupers zijn dan? Of andersom?
pi_36151742
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 21:14 schreef k_man het volgende:

[..]

Nou, dat wordt niet zo expliciet benoemd eigenlijk.

Kunnen toeristen niet ook paupers zijn dan? Of andersom?
Toeristen zijn vaak paupers ja. Als je de omschrijving leest, dan blijkt het te gaan over mensen die proberen in het buitenland te leven en te overleven...
pi_36151865
Maar goed, die definities zijn natuurlijk buitengewoon interessant, maar toch lang niet zo interessant als de hypocritie van Diego zelf.

Mensen die het wel zelf proberen een beetje gaan zitten afkammen, terwijl je zelf van papa's centjes leeft en het ene na het andere plannetje bij elkaar fantaseert zonder daar ooit serieus iets mee te doen.

Da's best wel sneu natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2006 21:20:38 ]
pi_36151932
Dat valt wel mee vind ik.

Ik denk echter wel dat de meeste Nederlanders in het buitenland zich aardig weten te redden. Ze gaan niet over één nacht ijs als ze hier weggaan....
pi_36152075
De meeste waarschijnlijk wel. Uitgerekend Diego slaagt er maar niet in om z'n plannetjes waar te maken.

Om dan mensen te gaan zitten afkatten die het tenminste probéren, is een beetje te goedkoop.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 21:29:56 #118
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_36152135
Nederlanders in het buitenland: De paupers

Idd.

Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 21:46:06 #119
46960 StefanP
polemicist
pi_36152597
Iedereen die het probeert maar het niet redt kan vanzelfsprekend rekenen op de hoon en "zie je wel, ik zei het toch..." van de achterblijvers. Veelal mensen die zelf nooit ook maar enig initiatief zouden nemen, noch om naar den vreemde te vertrekken noch wat betreft hun eigen werk en leven. Vastgeroest in hun eigen saaie leven, doodsbang voor verandering. Van het veilige stoeltje in of vlakbij hun geboortedorp kunnen ze echt maar al te goed mensen afkraken die om welke reden dan ook terugkomen naar NL, zo hebben ze, ondanks dat ze zelf nooit iets ondernomen hebben, toch nog iets om zich beter te voelen over de rug van een ander.

Als ik hier ontslagen word, of wat dan ook, voordat ik een greencard heb, dan keer ik terug naar NL met opgeheven hoofd. Want ik heb het tenminste geprobeerd. Helemaal zelf. Met een koffer naar een vreemd land vertrekken om een leven op te bouwen, je moet het zelf maar eens proberen.
-Mark Steyn
pi_36153513
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 21:27 schreef k_man het volgende:
De meeste waarschijnlijk wel. Uitgerekend Diego slaagt er maar niet in om z'n plannetjes waar te maken.

Om dan mensen te gaan zitten afkatten die het tenminste probéren, is een beetje te goedkoop.
Welke plannetjes?
pi_36153575
Appartementjes verhuren. Kroegje beginnen. Dat soort werk.

Allemaal grote verhalen. Niks gepresteerd. Tameljik sneu.
pi_36153633
Wat heb ik niet gepresteerd dan?
pi_36153797
Welke kroeg is van jou dan?
pi_36153822
Goed bezig kneus, een vraag met een wedervraag beantwoorden
pi_36153878
Wat ik al zei dus: grote bek, maar geen prestaties.
pi_36158141
Nederlanders in Nederland, paupers, met hun 1-kamer flatje..
  zondag 19 maart 2006 @ 06:03:52 #127
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36161032
Ik ben al een tijdje buiten Europa maar ik ken dat soort types eigenlijk niet.
Afgezien dan van een bepaald figuur op Fok
quote:

Ja die !
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 19 maart 2006 @ 06:07:01 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36161036
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 21:46 schreef StefanP het volgende:
Als ik hier ontslagen word, of wat dan ook, voordat ik een greencard heb, dan keer ik terug naar NL met opgeheven hoofd. Want ik heb het tenminste geprobeerd. Helemaal zelf. Met een koffer naar een vreemd land vertrekken om een leven op te bouwen, je moet het zelf maar eens proberen.
Zo is dat
Mijn reisverslagen
pi_36162107
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 21:46 schreef StefanP het volgende:

Mooie post. Teruggaan kan eigenlijk altijd nog wel.
pi_36177184
Zo zie je maar weer, paupert of niet, k zit toch nog moor hier bij m´n latina en we hebben t naar onze zin. Zo lang het bevalt blijven we lekker hier zitten, stukken beter dan in t koude Nederland dat ook zijn charmes heeft... Fijn dat jullie m´n pagina lezen k zie het terug in de stats! Wie ooit zin heeft om hierheen te komen, bier kost hier helemaal nix dus laat ff weten dan drinken we er 1 of 2 of 3 of 4 etc. Chao, k ga nog ff naar t strand! Saludos van de "paupert".

Ik heb trouwens echt dubbelgelegen van de reacties op de fotos, de "hoeren" in oranje shirts zijn medewerkers van een goedkoop hotelletje hier en die blonde .. dat is een nederlandse toerist.. ook niet mijn smaak nee als je t bovenstaande ziet. Emigreren naar een land als Venezuela is zeker niet makkelijk maar niet onmogelijk.. als je echt wilt, echt genoeg hebt van Nederland.. het leven is zorgelozer.. met vallen en opstaan wen je. Het eerste jaar was niet makkelijk, een omschakeling, maar alles went, we zijn hier dolgelukkig zo.

[ Bericht 41% gewijzigd door Macamba op 19-03-2006 20:19:14 ]
  zondag 19 maart 2006 @ 21:24:40 #131
46960 StefanP
polemicist
pi_36180896
Goh wat is DAM ineens stil...
-Mark Steyn
  zondag 19 maart 2006 @ 21:25:44 #132
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36180933
Volgens mij moet ik me weer even inlezen. Terwijl het eerst nog wel zo'n kutkick was
  zondag 19 maart 2006 @ 21:28:59 #133
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36181065
hehe mooi dat t beter gaat! De aanhouder wint + diegene die de ballen heeft om de stap te maken.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:30:05 #134
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_36181126
Macambageweldig gedaan man, en een gruwelijk lekker wijf met lekkere tieten heb je te pakken daar.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:30:33 #135
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36181143
vind je
pi_36183246
Er loopt lekkerder spul rond daar.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:19:14 #137
46960 StefanP
polemicist
pi_36183538
De beste stuurlui staan aan wal. Da's gewoon een mooie vrouw, laat je eens nakijken...
-Mark Steyn
pi_36183574
Er loopt daar echt lekkerder spul rond.
pi_36184518
Dat zeker

En nog blank ook
pi_36184908
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:00 schreef Macamba het volgende:
Zo zie je maar weer, paupert of niet, k zit toch nog moor hier bij m´n latina en we hebben t naar onze zin. Zo lang het bevalt blijven we lekker hier zitten, stukken beter dan in t koude Nederland dat ook zijn charmes heeft... Fijn dat jullie m´n pagina lezen k zie het terug in de stats! Wie ooit zin heeft om hierheen te komen, bier kost hier helemaal nix dus laat ff weten dan drinken we er 1 of 2 of 3 of 4 etc. Chao, k ga nog ff naar t strand! Saludos van de "paupert".
[afbeelding]
Ik heb trouwens echt dubbelgelegen van de reacties op de fotos, de "hoeren" in oranje shirts zijn medewerkers van een goedkoop hotelletje hier en die blonde .. dat is een nederlandse toerist.. ook niet mijn smaak nee als je t bovenstaande ziet. Emigreren naar een land als Venezuela is zeker niet makkelijk maar niet onmogelijk.. als je echt wilt, echt genoeg hebt van Nederland.. het leven is zorgelozer.. met vallen en opstaan wen je. Het eerste jaar was niet makkelijk, een omschakeling, maar alles went, we zijn hier dolgelukkig zo.
Leuk topic voor je [TALPA] Buitenlandse Bruid
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 20 maart 2006 @ 02:34:28 #141
59738 ioish
Sem ressaca
pi_36190532
Zoals al eerder gesteld is, gaan de meeste mensen niet over een nacht ijs wanneer het om emigreren gaat.

Ben gelukkig getrouwd met een goede baan in Brazilie (Rio en Niterói) heb wel een lange werkdag, maar dat heeft bijna iedereen hier en het is geen pauperbaan. Wat mij betreft blijf ik hier, het bevalt me prima.

Aan de andere kant heb ik genoeg voorbeelden gezien van paupers hier die denken het wel even te gaan maken en dan vervolgens niet werken en zowat een half zwerversbestaan leiden. Maar dat zijn Britten en een handvol Duitsers. Ben tot nu toe nog maar een enkele Nederlander tegengekomen hier en die heeft zijn zaakjes dik op orde.

Macamba: Vind je dat Brahma light trouwens echt te zuipen? Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat lekker vinden...
  maandag 20 maart 2006 @ 02:41:13 #142
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_36190562
jah kut nederlanders in het buitenland... moet er ook niets van hebben... sinds 2 weken geleden ken ik geen nederlanders meer hier in de US maar zijn het nu allemaal amerikanen.
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 20 maart 2006 @ 02:47:45 #143
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36190581
quote:
Op maandag 20 maart 2006 02:34 schreef ioish het volgende:

Macamba: Vind je dat Brahma light trouwens echt te zuipen? Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat lekker vinden...
Net zoals Nederlandse toeristen die in de VS met dat gore Budweiser lopen te zwaaien.

Niet weg te krijgen dat spul, en dat is dan de sponsor van het WK in Duitsland.
  maandag 20 maart 2006 @ 02:56:30 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36190623
quote:
Op maandag 20 maart 2006 02:40 schreef popolon het volgende:

[..]

Sneu zo'n pol, snap daar de lol niet van.

De echte paupers hebben de grootste mond zie ik wel weer.
Inderdaad heel sneu
Als je het topic doorleest dan wordt in elk geval snel duidelijk wie er paupers zijn en wie er hier succes hebben.
Mijn reisverslagen
  maandag 20 maart 2006 @ 13:07:16 #145
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_36197513
opruimslotje
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 20 maart 2006 @ 13:30:00 #146
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_36198183
en weer open. dergelijke polls mogen achterwege blijven, en een beetje nutteloos foto's plaatsen om het bashen mag ook achterwege blijven.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  Eindredactie Games maandag 20 maart 2006 @ 15:54:05 #147
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_36202449
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 20:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

zegt diegene die bij zijn moeder woont
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_36205571
quote:
Op maandag 20 maart 2006 02:34 schreef ioish het volgende:

Dat is ook niet te zuipen, net zoals Polar Light.
pi_36209409
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:30 schreef buzzer het volgende:
en weer open. dergelijke polls mogen achterwege blijven, en een beetje nutteloos foto's plaatsen om het bashen mag ook achterwege blijven.
Om diegene die het gaat plaatste zelf de foto. Dan mag je best je mening geven vind ik
pi_36210878
Thnx voor de reacties, ik zal t doorgeven. Weetje wat t is. In Nederland ben ik een doodnormale jongen en zien ze je niet staan.. ik hou zelf van getinte of wat donkere vruwen, hier hebben de vrouwen echt een andere mentaliteit, maar als je de verkeerde treft kom je na een paar maanden bankroet thuis. Ze zijn aanhankelijk, vinden het prachtig om een blanke of buitenlandse man te hebben. Niet voor t geld want dat heb k niet maar ze zeggen dat wij ze beter behandelen. Wij Nederlanders slaan over t algemeen geen vrouwen en zijn redelijk monogaam. Ook is t geen gewoonte om ze onbemiddeld achter te laten als ze zwanger raken. Onze fatsoensnormen zijn wat beter dan de locala Venezolaan die t geld aan bier opmaakt. Ik heb prima Spaans geleerd, Ze spreekt al goed engels nu en we beginnen met Nederlands. Ze leert me dansen.. meiden zijn hier echt heel anders dan in NL, jaloers maar DEDICATED! absoluut. Als je ze hebt gewonnen heb je ze ook echt. Niet zoals in Nederland dat ze van je willen gaan scheiden als je een keer niet afwast, ruzie maken om nix..Absoluut een omslag. Misschien dat iemand met dezelfde ervaring dit nader kan bespreken. Tuurlijk is het geen leugen dat de latinas je in vuur en vlam weten te zetten...
W zijn al een jaar samen en zij is mijn moitvatie geweest om door te zetten want t gaat niet altijd allemaal even gemakkelijk hier in Latijns Amerika, jullie zullen vast genoeg lezen over Chavez de president hier.. maar ookal is het ongeregeld en corrupt, weetje normaal moest ik in NL hard werken om hier 2x per jaar naar toe te kunnen. Nu woon en LEEF ik hier, ik ben gelukkig. Als we vrij zijn zelfs in de ochtend of avond na t werken dan ben ik stiekem op vakantie, ik geniet er ook van, vooral de temperatuur, de mentaliteit, het lijkt zorgelozer (LIJKT) discriminatie bijv hebben we hier weinig mee te maken. Op het eiland waar k woon (vlakbij de antillen) is het verder best rustig, relatief weinig criminaliteit (1,2% van het totaal in Venezuela) en ´zero´politieke onrust. In Nederland kom ik minder snel buiten in al dat kutweer, sneeuw koude en regen.. hier is t veel socialer en t kan je humeur doen veranderen.
Ik zou t niet aanraden om zomaar hierheen te emigreren maar na een jaar ervoor vechten hier zitten we rustig.. je moet je hele mentaliteit veranderen en vergeten dat je in Nederland in verhouding meer te besteden hebt. Ik ben blij dat k dit nu al kan doen en gedaan heb. Mochten we besluiten om ooit naar NL te gaan dan neem ik mn vriendin (verloofde) mee, dan kom je nooit met lege handen thuis. Vooralsnog gaan we 1x per jaar naar Nederland, genieten van alles daar, beetje werken, die euros kunnen we hier 10x uitgeven. Nee hoor prima allemaal, als je maar doorzet. Zo triest als het in de zomer leek, zo mooi hebben we het nu.

Wat dat bier aangaat, ja ik vind t best te zuipen ja, we hebben hier Regional, dat vind k smerig, t is gruwelijk goedkoop (9ct per biertje) en daarnaast Brahma uit Brazilie en Polar uit Venezuela.
Ik vind Brahma (Caribisch bier) beter te drinken dan Polar, niet alleen voor de smaak, maar ik kan er meer van drinken. Aangezien hier echt ongelooflijk veel gezopen wordt zelfs in het verkeer (k zelf niet, maar ze verkopen t overal langs de weg en t is een gewoonte, politie zegt weinig en zuipt er zelf ook op los) moet je ff een merk zoeken dat beter te verdragen is. Polar ICE is prima te doen maar k voel t sneller in mn benen dan brahma. terwijl t t zelfde percentage heeft. Een kratje polar of brahma kost 3 a 4 euro hier 36 flesjes, Koud.
Heineken is er wel maar is import dus relatief veel te duur.. k heb leren drinken wat ze hier drinken.. t is goedkoper dan water dat 1 euro kost voor 5 liter. Benzine is t goedkoopst: 2ct per liter. Weet je meteen waarom Bush problemen komt maken hier, in Irak zijn ze al 3 jr aan de gang en dat kost teveel geld natuurlijk. Venezuela is dichterbij voor ze. Leuk topic btw..
Chao, de groeten vanaf een zonnig en warm Margarita

PS, ik heb 600 fotos online staan en op m´n pagina staat een link naar een andere site met mooie meiden. Niet dat het om de onweerstaanbare meiden gaat hier maar t maakt je leven wel een stuk aangenamer natuurlijk. De eerste foto die je ziet is btw niet Jenniffer maar de vriendin van n andere Nederlander hier!
pi_36210997
Zal ik je maar in je waan laten leven?
pi_36211020
quote:
vinden het prachtig om een blanke of buitenlandse man te hebben. Niet voor t geld
Naďviteit

Alsof je Latijns Amerika kent als je op Isla Margarita zit. Verder veel plezier daar, lukt best.
pi_36211120
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Om diegene die het gaat plaatste zelf de foto. Dan mag je best je mening geven vind ik
Helemaal mee eens.
pi_36211273
Jij kent L.A.? Kijk de film Secuestro Express maar eens. Ik ken Venezuela ja, ik ben heel veel op t vaste land geweest op de plekken waar geen toeristen komen, geslapen gewoond en gegeten met de mensen van hier, gezien hoe iemand werd neergeschoten, en genoeg andere ellende gezien, gelukkig ook een heel hoop mooie dingen, maar de realiteit hier ik ken m echt wel. T heeft alleen mij voorkeur om over de mooie dingen te schrijven. Ik proef afgunst, maar ik wens je alleen maar heel veel succes in jou geluk in Nederland. Ik hoop voor jou dat je het nooit écht leert kennen hier..

Kijk over een jaar nog eens op de pagina en we zullen zien. Na een jaar samen te zijn met een vrouw weten we allebei heel goed hoe t zit. Geld heb k niet, ze verdiend hier meer dan mij dus financiele redenen zijn uitgesloten. Profiteren van een Nederlandse nationaliteit zal moeilijk gaan, daarvoor moet je 5 jaar getrouwd zijn, dat weet ze ook. Verder wenst ze niet in NL te wonen, zou jij daar tegen kunnen als je die kou en stress niet gewend bent? Ik kan er nieteens meer tegen dus laat staan iemand van hier. Mensen zitten in NL voor hun sociale zekerheid en financieel welzijn voor zover je dat hebt daar. Maar stiekem dromen er meer van om weg te gaan.
Afgunst? t is niet nodig, maar goed, het geluk straat te lezen en te zien, ellende scoort natuurlijk beter maar misschien moet je dan opzoek naar andere pauperts. Succes!
pi_36211339
Om te profiteren van een Nederlandse nationaliteit hoef je echt geen 5 jaar getrouwd te zijn. Nederland is qua weer natuurlijk een stuk minder dan Venezuela, maar het gros van de mensen daar zou maar al te graag met ons ruilen. Als je ziet wat voor mogelijkheden we hier hebben....
pi_36211413
In Nederland wonen met je vrouw zal zowiezo niet meevallen overigens en in Europa ook niet
pi_36211480
quote:
Vooralsnog gaan we 1x per jaar naar Nederland, genieten van alles daar, beetje werken, die euros kunnen we hier 10x uitgeven. Nee hoor prima allemaal, als je maar doorzet. Zo triest als het in de zomer leek, zo mooi hebben we het nu.
Hoe vaak is je vriendin al naar Nederland geweest? Heeft ze uberhaubt wel een paspoort?
  maandag 20 maart 2006 @ 20:36:06 #158
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36211519
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:18 schreef Macamba het volgende:
Thnx voor de reacties, ik zal t doorgeven. Weetje wat t is. In Nederland ben ik een doodnormale jongen en zien ze je niet staan.. ik hou zelf van getinte of wat donkere vruwen, hier hebben de vrouwen echt een andere mentaliteit, maar als je de verkeerde treft kom je na een paar maanden bankroet thuis. Ze zijn aanhankelijk, vinden het prachtig om een blanke of buitenlandse man te hebben. Niet voor t geld want dat heb k niet maar ze zeggen dat wij ze beter behandelen. Wij Nederlanders slaan over t algemeen geen vrouwen en zijn redelijk monogaam. Ook is t geen gewoonte om ze onbemiddeld achter te laten als ze zwanger raken. Onze fatsoensnormen zijn wat beter dan de locala Venezolaan die t geld aan bier opmaakt. Ik heb prima Spaans geleerd, Ze spreekt al goed engels nu en we beginnen met Nederlands. Ze leert me dansen.. meiden zijn hier echt heel anders dan in NL, jaloers maar DEDICATED! absoluut. Als je ze hebt gewonnen heb je ze ook echt. Niet zoals in Nederland dat ze van je willen gaan scheiden als je een keer niet afwast, ruzie maken om nix..Absoluut een omslag. Misschien dat iemand met dezelfde ervaring dit nader kan bespreken. Tuurlijk is het geen leugen dat de latinas je in vuur en vlam weten te zetten...
W zijn al een jaar samen en zij is mijn moitvatie geweest om door te zetten want t gaat niet altijd allemaal even gemakkelijk hier in Latijns Amerika, jullie zullen vast genoeg lezen over Chavez de president hier.. maar ookal is het ongeregeld en corrupt, weetje normaal moest ik in NL hard werken om hier 2x per jaar naar toe te kunnen. Nu woon en LEEF ik hier, ik ben gelukkig. Als we vrij zijn zelfs in de ochtend of avond na t werken dan ben ik stiekem op vakantie, ik geniet er ook van, vooral de temperatuur, de mentaliteit, het lijkt zorgelozer (LIJKT) discriminatie bijv hebben we hier weinig mee te maken. Op het eiland waar k woon (vlakbij de antillen) is het verder best rustig, relatief weinig criminaliteit (1,2% van het totaal in Venezuela) en ´zero´politieke onrust. In Nederland kom ik minder snel buiten in al dat kutweer, sneeuw koude en regen.. hier is t veel socialer en t kan je humeur doen veranderen.
Ik zou t niet aanraden om zomaar hierheen te emigreren maar na een jaar ervoor vechten hier zitten we rustig.. je moet je hele mentaliteit veranderen en vergeten dat je in Nederland in verhouding meer te besteden hebt. Ik ben blij dat k dit nu al kan doen en gedaan heb. Mochten we besluiten om ooit naar NL te gaan dan neem ik mn vriendin (verloofde) mee, dan kom je nooit met lege handen thuis. Vooralsnog gaan we 1x per jaar naar Nederland, genieten van alles daar, beetje werken, die euros kunnen we hier 10x uitgeven. Nee hoor prima allemaal, als je maar doorzet. Zo triest als het in de zomer leek, zo mooi hebben we het nu.

Wat dat bier aangaat, ja ik vind t best te zuipen ja, we hebben hier Regional, dat vind k smerig, t is gruwelijk goedkoop (9ct per biertje) en daarnaast Brahma uit Brazilie en Polar uit Venezuela.
Ik vind Brahma (Caribisch bier) beter te drinken dan Polar, niet alleen voor de smaak, maar ik kan er meer van drinken. Aangezien hier echt ongelooflijk veel gezopen wordt zelfs in het verkeer (k zelf niet, maar ze verkopen t overal langs de weg en t is een gewoonte, politie zegt weinig en zuipt er zelf ook op los) moet je ff een merk zoeken dat beter te verdragen is. Polar ICE is prima te doen maar k voel t sneller in mn benen dan brahma. terwijl t t zelfde percentage heeft. Een kratje polar of brahma kost 3 a 4 euro hier 36 flesjes, Koud.
Heineken is er wel maar is import dus relatief veel te duur.. k heb leren drinken wat ze hier drinken.. t is goedkoper dan water dat 1 euro kost voor 5 liter. Benzine is t goedkoopst: 2ct per liter. Weet je meteen waarom Bush problemen komt maken hier, in Irak zijn ze al 3 jr aan de gang en dat kost teveel geld natuurlijk. Venezuela is dichterbij voor ze. Leuk topic btw..

PS, ik heb 600 fotos online staan en op m´n pagina staat een link naar een andere site met mooie meiden. Niet dat het om de onweerstaanbare meiden gaat hier maar t maakt je leven wel een stuk aangenamer natuurlijk. De eerste foto die je ziet is btw niet Jenniffer maar de vriendin van n andere Nederlander hier!
Respect.

Laat Jut en Jul maar lekker onzin uitkramen, die moet je niet teveel aandacht geven.

Is het niet schattig twee van die recalcitrante pubertjes dier zelf nog niks bereikt hebben?
pi_36211704
Inderdaad veel mensen dromen van een beter bestaan. Maar ik ken genoeg Venezolanen in Nederland en echt gelukkiger dan hier zijn ze vaak ook niet. Het is een omslag, en echt écht beter is t niet. Alle belastingen en vaste lasten. De meesten kunnen de verantwoordelijkheid nieteens aan. Als je kan profiteren van 2 werelden dan heb je t goed. Uieindelijk zal inderdaad de meest verstandige keuze zijn om toch in Europa te wonen.. belgie ofzo. K zou hier niet zomaar aan kinderen beginnen, dan heef europa toch meer zekerheid te bieden op die punten.
Het is hoe dan ook een hele les, een levenservaring om dit mee te kunnen en mogen maken.
Volgens de nieuwe regels van 1 maart moet je 5 jaar getrouwd zijn met je Venezolaanse, ze moet Nederlands spreken en een inburgeringscursus volgen.. zo´n visa geven ze echt niet zomaar af. En maar goed ook natuurlijk. Klopt helemaal wat DiegoArmandoMaradona zegt. We zijn gelukkig en t gaat goed, we hebben een leuk huisje, we hebben goed te eten, een mooi strand naast de deur en genoeg geld over voor leuke dingen. Mocht het niet meer bevallen dan kunnen we altijd eens naar Nederland gaan maar dan wel pas in de lente of zomer.

Een paspoort moet je bij de overheid aanvragen hier via een online systeem. Haar paspoort is na veel gedoe eindelijk afgegeven ja.
pi_36211719
Goh, wat ben ik jaloers op iemand die 75 euro per maand op zijn loonstrookje heeft staan en noppes heeft als hij tijdens het werk 'n arm breekt of iets dergelijks.
pi_36211782
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:40 schreef Macamba het volgende:
Inderdaad veel mensen dromen van een beter bestaan. Maar ik ken genoeg Venezolanen in Nederland en echt gelukkiger dan hier zijn ze vaak ook niet. Het is een omslag, en echt écht beter is t niet. Alle belastingen en vaste lasten. De meesten kunnen de verantwoordelijkheid nieteens aan. Als je kan profiteren van 2 werelden dan heb je t goed. Uieindelijk zal inderdaad de meest verstandige keuze zijn om toch in Europa te wonen.. belgie ofzo. K zou hier niet zomaar aan kinderen beginnen, dan heef europa toch meer zekerheid te bieden op die punten.
Het is hoe dan ook een hele les, een levenservaring om dit mee te kunnen en mogen maken.
Volgens de nieuwe regels van 1 maart moet je 5 jaar getrouwd zijn met je Venezolaanse, ze moet Nederlands spreken en een inburgeringscursus volgen.. zo´n visa geven ze echt niet zomaar af. En maar goed ook natuurlijk. Klopt helemaal wat DiegoArmandoMaradona zegt. We zijn gelukkig en t gaat goed, we hebben een leuk huisje, we hebben goed te eten, een mooi strand naast de deur en genoeg geld over voor leuke dingen. Mocht het niet meer bevallen dan kunnen we altijd eens naar Nederland gaan maar dan wel pas in de lente of zomer.
I hate to burst to bubble maar je kan niet met je vriendin(vrouw) naar Nederland toe hoor, zelfs niet op vakantie
  maandag 20 maart 2006 @ 20:43:49 #162
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_36211805
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Goh, wat ben ik jaloers op iemand die 75 euro per maand op zijn loonstrookje heeft staan en noppes heeft als hij tijdens het werk 'n arm breekt of iets dergelijks.
je vergeet: en iemand die gewoon heel gelukkig is met z'n bestaan en geen reet geeft om status

een hele goede reden om jaloers te zijn ja
zonnig Brasil
pi_36211820
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:40 schreef Macamba het volgende:
Het is zoals je het zelf al zegt. Het is leuk om aan het strand te liggen, de hele dag in de zon te zitten en nooit geen sneeuw of regen te hebben, maar in Europa heb je bepaalde zekerheden die je daar niet hebt, vandaar dat mensen uit Venezuela maar al te graag in Europa willen wonen. Niet zo zeer om te parasiteren, maar meer bepaald vanwege het feit dat pensioenopbouw, WAO, contracten die worden nagekomen, salaris dat op tijd wordt betaald en 'n leuke salaris met secundaire arbeidsvoorwaarden tamelijk onbekende begrippen zijn in Venezuela.

Als ik financieel onafhankelijk zou zijn, zou ik zeker voor Zuid Amerika kiezen, vooralsnog toch nog maar even Nederland.
pi_36211831
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:43 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

je vergeet: en iemand die gewoon heel gelukkig is met z'n bestaan en geen reet geeft om status

Misschien gewoon eens even lezen wat hij schrijft?
pi_36211849
quote:

[..]

Dan zou er dus niemand niemand meer dus terug naar Nederland komen als ze vertrokken zijn?
  maandag 20 maart 2006 @ 20:47:41 #166
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_36211940
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Misschien gewoon eens even lezen wat hij schrijft?

Ik lees toch echt:
Nu woon en LEEF ik hier, ik ben gelukkig. Als we vrij zijn zelfs in de ochtend of avond na t werken dan ben ik stiekem op vakantie,
zonnig Brasil
pi_36211972
Op vakantie naar Nederland met mn vriendin, Jawel hoor, dat kan heel gemakkelijk zelfs. Er gaan genoeg vliegtuigen per week hier naar NL, als een Venezolaanse een paspoort heeft kunnen ze op vakantie naar NL.
Ze hebben geen visum nodig hier, we hebben een adres in NL en familie die haar uitnodigd. De regels zijn nl dat ze zelfstandig rond moet kunnen komen tijdens die vakantie 35 euro per dag komt dat op neer. MAAR als er een persoon garant staat voor haar en een adres aanbied dan is dat in orde voor de imigratiedienst. daar zijn allemaal regeltjes voor. Bij de gemeente kun je een uitnodiging opvragen voor zoiemand. Ook is t belangrijk een verzekering af te sluiten voor buitenlands bezoek. Allemaal al tot in den treure uitgezocht en persoonlijk ervaring mee dus laten we niet discussieren over het wel of niet mee kunnen nemen van je venezolaanse vriendin. In nederland zijn er eisen daar moet je aan voldoen en thats it..

Mensen verdienen hier minimaal 180 euro per maand maar als je beter betaald werk doet zoals wij (5* hotels, toerisme, dans) dan heb je bijna 500 euro per maand pp maar dat is hard werken. 6 dagen van 10 uur ongeveer komt t op uit.
Als k hier een arm breek ben ik verzekerd. dat kost hier minder dan 10 euro per maand. Medische zorg is praktisch gratis. Verder is er een priveziekenhuis daar zijn we ook bij verzekerd.
Laatst 3 dagen grieperig geweest, thuis gebleven en gewoon doorbetaald vanuit de ziektenkostenverzekering van de overheid. En dat als buitenlander. HEEL NETJES geregeld allemaal.

[ Bericht 32% gewijzigd door Macamba op 20-03-2006 20:54:32 ]
pi_36212017
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:47 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Ik lees toch echt:
Nu woon en LEEF ik hier, ik ben gelukkig. Als we vrij zijn zelfs in de ochtend of avond na t werken dan ben ik stiekem op vakantie,
Misschien moet je even alles in plaats van alleen één zinnetje?
pi_36212041
En hoe denk je een MVV te krijgen voor je vrouw/vriendin zonder een vaste baan?
pi_36212042
En dan komt er een nieuwe eigenaar.... Reken maar dat 'n "contract" daar weinig waard is. Been there, done that.
pi_36212085
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe denk jij voor je vriendin(vrouw) een visum te krijgen zonder inkomen in Nederland?

En hoe denk je een MVV te krijgen voor je vrouw/vriendin zonder een vaste baan?
Venezuela is een niet-visumplichtig land, dus ze kan zonder problemen 3 maanden op vakantie naar Nederland.
  maandag 20 maart 2006 @ 20:52:13 #172
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_36212101
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Misschien moet je even alles in plaats van alleen één zinnetje?
de beste jongen is gelukkig en heeft alles wat zijn hartje begeert
en zoals gewoonlijk beginnen jullie vervolgens te mekkeren over geld en over vrouwen die alleen maar op nederlandse paspoorten uit zijn

da's alles in twee zinnetjes
zonnig Brasil
pi_36212108
Ik had hem al aangepast, maar nog steeds geen antwoord op de vraag hoe vak zijn verloofde in Nederland is geweest
pi_36212125
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:52 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

de beste jongen is gelukkig en heeft alles wat zijn hartje begeert
en zoals gewoonlijk beginnen jullie vervolgens te mekkeren over geld en over vrouwen die alleen maar op nederlandse paspoorten uit zijn

da's alles in twee zinnetjes
Lees gewoon even alles eer je begint te melken.
pi_36212432
Ze is zelf nog niet in NL geweest maar zoals uitgelegd hierboven kun je zonder problemen meenemen door het hele shengen gebied. Ik ben al vaker met Venezolanen meegevlogen en ken dit hele proces al bij 3 personen.. we hebben eerder al mensen over laten komen, alemaal geen probleem als je je maar van te voren even inlicht. ze mogen 3 maanden blijven en dat is meer dan genoeg. Grantverklaring, uitnodiging vd gemeente en een reisverzekering. Thats all.

K ben weg k lees t de volgende keer verder allemaal wel.
Thnx all. Chao!
pi_36212774
Hoe lang wil je dat volhouden met je blanke kop daar? Serieus?
pi_36213800
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:00 schreef Macamba het volgende:
Ze is zelf nog niet in NL geweest maar zoals uitgelegd hierboven kun je zonder problemen meenemen door het hele shengen gebied. Ik ben al vaker met Venezolanen meegevlogen en ken dit hele proces al bij 3 personen.. we hebben eerder al mensen over laten komen, alemaal geen probleem als je je maar van te voren even inlicht. ze mogen 3 maanden blijven en dat is meer dan genoeg. Grantverklaring, uitnodiging vd gemeente en een reisverzekering. Thats all.

K ben weg k lees t de volgende keer verder allemaal wel.
Thnx all. Chao!
En hoe ga je een MVV regelen zonder een vaste baan met een goed inkomen in Nederland?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 01:08:44 #178
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36220651
quote:

[..]

Dat IS denk ik ook de reden van die jaloerse reacties hier. Er zijn niet veel mensen die dat kunnen.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 21 maart 2006 @ 03:16:14 #179
46960 StefanP
polemicist
pi_36221570
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:18 schreef Macamba het volgende:

Tof verhaal! Helemaal mee eens trouwens, en het klopt dat veel dames een westerling als een lot in een loterij zien. Als je de juiste treft dan hebben jullie beide geluk. Het is niet voor niets dat zowel vrouwen uit Oost Europa als Zuid Amerika openstaan voor westerlingen, omdat de lokale mannen ze lang niet altijd goed behandelen. Dronken. Slaan. Geen aandacht. Geen motivatie om vooruit te komen. Noem maar op. Verder is de cultuur in Z.A. niet te vergelijken met Europa, het is veel relaxter. Met dezelfde mindset red je het echt niet, je moet accepteren dat alles veel langzamer gaat en dat je met deadlines e.d. nergens komt.

Ik ken, nou ja kende, bij mijn vorige werkgever ook 2 collega's die getrouwd waren met Braziliaanse meiden en eentje met een Mexicaanse. Verdacht veel collega's die naar die regio's gingen voor een assignment, kwamen terug of met een vriendin of met een grote grijns op hun gezicht.

Laat Diegoarmandomaradonna maar zeiken, hij is 16 of zo en komt niet verder dan snode 1-liners op fok plaatsen.

http://www.macamba.nl/margaritafotos/slides/DSC03243.html
trouwens, is zij nog vrij?

Ik ga je site later eens doorlezen, heel interessant.
-Mark Steyn
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:17:53 #180
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_36221755
Dit topic is gevuld met een stel zuurpruimen die het niet gunnen dat een ander een beter leven heeft dan zijzelf. Het gezeik begint al meteen zodra een persoon uit het buitenland een topic openend om zijn ervaringen te delen met de fok gebruikers die het wel boeit (dat zijn er meer dan het aantal zuurpruimen) als de TS niet hapt beginnen ze over zijn vriendin te zeiken... mijn vrouw werd op mijn trouwdag (ik had fotos geplaats) voor dikke hoer... door thewillydocksaints ... dat is dus ook meteen de eerste en laatste keer geweest dat ik een iewat persoonlijke foto heb geplaatst op fok.

Fuck zeg... dat je zelf een kut leven hebt wil nog niet zeggen dat een ander dat ook moet hebben. Macamba ziet er happy uit... heeft rood haar en zoals ie zelf al zegt wordt hij in Nederland misschien wel als een enorme dork gezien.... helaas pindakaas... waar Macamba is is het geen nederland. Daar is het anders (gelukkig maar) en dus moet hij zich lekker aanpassen.

dus voor alle zeikerds in dit topic... optiefen of zelf gaan emigreren... maar ajb tief een eind op het het geziek.

alvast bedankt voor jullie vriendelijke mederwerking.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:34:28 #181
46960 StefanP
polemicist
pi_36221790
Ach, hij heeft tenminste nog haar, ik ben kaal <-zelfspot smilie En vrouwen met rood haar zijn

Macamba lacht het laatst, want op het eind van de dag is ie gelukkig in een lekker warm land met mooie vrouwen om zich heen en een relaxte levensstijl. Terwijl DAM morgen weer achter z'n PCtje aanschuift (na z'n huiswerk gemaakt te hebben natuurlijk) om te zoeken naar topics waar ie kut-opmerkingen kan plaatsen...
-Mark Steyn
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:54:41 #182
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_36221824
Goed topic En uiteraard ben ik niet verbaasd wie de TS was

Maar goed, TS kan inderdaad een azijnpisser zijn, verder meent ie het volgens mij meestal wel goed. Ik ben benieuwd waar ik over 1 jaar sta, nog hier (ook in BsAs) of weer terug in NL, misschien een illusie armer maar zeker een ervaring rijker.

En zoveel haar heeft TS niet meer
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_36222309
En ik moet nu gaan zeggen dat jij minder haar hebt?

Voor deze latina zou ik nu gaan emigren:

Verbeterfactor 1000 ongeveer
pi_36222353

Een of andere reden denk ik toch dat die uit Trinidad toch behoorlijk buiten de boot valt
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:59:33 #185
59738 ioish
Sem ressaca
pi_36229059
Macamba: Je levensverhaal klinkt heel herkenbaar Wat is dat een pokkewerk om elke keer heen en weer te reizen, te werken voor je ticket en je studie af te maken. Erg tof dat het uiteindelijk ook gelukt is!
Veel mensen die weinig weten van Zuid Amerika denken inderdaad dat het hier allemaal armoede en pauperij is...gelukkig weten de volhouders wel beter. In het begin is het erg moeilijk, omdat alles anders is, maar als je alles voor elkaar hebt dan heb je ook wat.

Vampier: Had inderdaad ook zoiets. Ik opende een topic om te vragen of er nog anderen van fok hier in de buurt wonen en wat iedeeen hadden over koken, omdat je hier niet alles kan krijgen. Reageerd er zo'n infantiele idioot, wojworshebn, hoe lelijk hij de vrouwen daar wel niet vindt. Net zoals hij hier weer zo'n dom bericht plaatst. Dat zijn typisch van die mensen die nooit verder gekomen zijn dan Almelo of Winterswijk, dus gewoon niks van aantrekken.
pi_36235371
Nou ja dom. Ben er meer dan eens geweest. Ik heb er iig nogal wat criminaliteit meegemaakt.
En wat de vrouwen betreft, er zitten hele leuke tussen maar het gros is niet per definitie super aantrekkelijk. Maar smaken verschillen he?
pi_36237404
Thnx all voor de reacties. Wat mn witte kop betreft, veel mensen in Venezuela en L.A. zijn niet zo zwart als mn vriendin. maar zoals gezegd discriminatie op die punten komt hier niet voor. Mensen spreken elkaar gewoon aan met dikke en zwarte zonder dat dat slecht klinkt. Ik schrok daar in t begin wel van. In Nederland zul je daar niet blij voor aangekeken worden, maar dwz dat uitdrukkingen in Nederland en in de VS een andere betekenis hebben.
Ik denk dat er veel negatieve reacties zijn van mensen die inderdaad veel negatieviteit hebben meegemaakt hier. T leven is keihard, criminaliteit neemt toe lees dit en dit maar eens. Dat is de waarheid. Maar als je je weet aan te passen, de taal goed onde de knie hebt, goede vrienden maakt, goede contacten op doet (dat is hier gewoon nodig anders krijg je weinig tot niets voor elkaar) en dan bedoel ik niet de corrupte mannetjes die je visum en rijbewijs ff regelen maar gewoon praktische dingen, ik heb hier alles opnieuw moeten leren, politiebureaus gerechtshgebouwen en gevangenissen van binnen gezien.. alles is een langzaam proces en de meeste buitenlanders weten gewoon de weg niet meer.. Nederland is ook ingewikkeld maar de voorlichting en procedures zijn daar beter geregeld. Hier kun je gewoon een kantoor binnen lopen en desnoods aan de chef vragen hoe dat zit, het is allemaal heel open en helemaal niet zo onvriendelijk als je zou denken. Met respect en een glimlach kun je ook veel voor elkaar krijgen.
Weetje wat hier zo mooi is, naast al die ellende, mensen die nieteens weten hoe ze volgende week de huur moeten gaan betalen en eten kopen voor hun kinderen hebben de mensen toch nog een glimlach en zijn niet zo radicaal of agressief, gestressed zoals in Nederland bijvoorbeeld meer voorkomt. Ze lijken zo zorgeloos. Zinloos geweld en vandalisme zie je ook veel minder tot niet hier. Bushokjes zijn voor de schaduw, als je ze vernielt krijg je de hele stad op je nek. Nog zo iets, Nederlanders kunnen hier naartoe komen en mogen 3 maanden als toerist blijven.. er zijn er genoeg die blijven even, gaan werken, zonder papieren, zonder visum en ze doen maar, dat mag officieel niet maar t kan gewoon. En als je echt in de shit zit, dan zullen er altijd mensen zijn die zelf haast niets hebben maar je wel in huis nemen en te eten geven. Ik ben al zovaak uitgenodigd en moest daar bij t begin zo aan wennen, je krjigt altijd te eten en te drinken, mensen zijn zo gastvrij. Dat is echt een heel andere cultuur, ik denk dat iedereen die een tijdje hier zal zijn geweest dit kan beamen. Hoe frustrerend en onverantwoordelijk iedereen ook is of kan zijn hier, ik haat het soms, maar tegelijkertijd is het zorgeloos, hoe dan ook we redden ons altijd. Ik ben vast ook een paupert, met ons gaat t super nu, we doen alles wat we willen en eten goed slapen goed, maar we hebben ook dagen gehad dat we moesten wachten op ons loon en de huur 3 dagen later betalen en wat later boodschappen doen en de laatste 2 broodjes opeten. Maar nu waardeer ik wel iedere cent, alles dat ik heb en eigenlijk onbetaalbaar is. In Nederland heb ik nooit problemen gehad, altijd te eten te drinken en een bed maar NIETS is hier vanzelfsprekend. Moet een Venezolaan eens proberen zonder papieren en visum aan te komen in Nederland om te gaan werken en maar een beetje zien wat ie verder gaat doen. Ze sturen m met t zelfde vliegtuig terug. En als ze op straat staan dan zijn t organisaties of de kerk die ze onderdak zal geven. Onze cultuur is nu eenmaal niet zo dat we ze ff gezellig in huis nemen. Ik heb hier zo veel geleerd, gewoon die basis, gelukkig zijn met wat je hebt. Dat paspoort vh koninkrijk der Nederlanden is mijn backup, onze redding, als er ooit echt een slechte tijd komt zoals politeke onrust of een staking dan kunnen we naar Nederland, familie die ons daar in huis neemt, paar maandjes werken voor een uitendbureau en ik kan mn eigen stekkie huren. Nederland is zo veilig, als het hier op een dag niet meer gaat kan ik altijd terug. Wat verlies ik nu? weinig, ik heb de mooiste tijd van mn leven. Als k ouder ben kan k altijd nog in europa werken.
Er zijn zelfs nederlanders die t gewoon na een paar jaar opnieuw proberen als t niet lukt, pauperts of doorzetters. volg je hart volg je dromen. Je hebt echt niets te verliezen, ik geniet iedere dag van alle kleine dingen hier en dat pakt niemand je ooit af. Het is zo´n geweldig leerzame tijd, kennismaken met een cultuur waarin alles anders is. Ik zou het iedereen willen aanraden, niet dat t makkelijk zal zijn maar wel heel leerzaam. En wie ben ik? wat weet ik na een jaar hier? We zijn gelukkig en dat is belangrijk. Ik ben niet geboren om van m´n 16e tot 65e te werken om daarna te mogen rentenieren of beter gezegd te teren op een pensioen dat k tegen die tijd misschien toch niet krijg. K raad iedereen die zijn vakantie gaat boeken eens te denken om naar zuid amerika op vakantie te komen en kennis te maken met de lokale bevolking, Chao! Saludos Roy!
pi_36239277
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:59 schreef ioish het volgende:
Macamba: Je levensverhaal klinkt heel herkenbaar Wat is dat een pokkewerk om elke keer heen en weer te reizen, te werken voor je ticket en je studie af te maken. Erg tof dat het uiteindelijk ook gelukt is!
Veel mensen die weinig weten van Zuid Amerika denken inderdaad dat het hier allemaal armoede en pauperij is...gelukkig weten de volhouders wel beter. In het begin is het erg moeilijk, omdat alles anders is, maar als je alles voor elkaar hebt dan heb je ook wat.

Vampier: Had inderdaad ook zoiets. Ik opende een topic om te vragen of er nog anderen van fok hier in de buurt wonen en wat iedeeen hadden over koken, omdat je hier niet alles kan krijgen. Reageerd er zo'n infantiele idioot, wojworshebn, hoe lelijk hij de vrouwen daar wel niet vindt. Net zoals hij hier weer zo'n dom bericht plaatst. Dat zijn typisch van die mensen die nooit verder gekomen zijn dan Almelo of Winterswijk, dus gewoon niks van aantrekken.
Waar woon je dan?
pi_36239422
quote:
Dat paspoort vh koninkrijk der Nederlanden is mijn backup, onze redding, als er ooit echt een slechte tijd komt zoals politeke onrust of een staking dan kunnen we naar Nederland, familie die ons daar in huis neemt, paar maandjes werken voor een uitendbureau en ik kan mn eigen stekkie huren
Voor jou wel en eventueel voor je kinderen maar niet voor je vrouw
pi_36241091
quote:
veel mensen in Venezuela en L.A. zijn niet zo zwart als mn vriendin. maar zoals gezegd discriminatie op die punten komt hier niet voor
Dat kun je echt niet beoordelen op basis van een verblijf op IM. Met alle respect. Discriminatie komt in ZA zeker wel voor. Meer dan in Nederland.
pi_36241305
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Discriminatie komt in ZA zeker wel voor. Meer dan in Nederland.
Zeer zeker. Maar ik ben toch een dom infantiel figuur
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:53:19 #192
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36241856
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:23 schreef Macamba het volgende:
Dat paspoort vh koninkrijk der Nederlanden is mijn backup, onze redding.
Wel eerst trouwen. Dan geldt 't voor allebei.
pi_36241985
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:53 schreef popolon het volgende:

[..]

Wel eerst trouwen. Dan geldt 't voor allebei.
Hoeft niet hoor. Samenwonen kan ook.
pi_36241987
Nee hoor. MVV lukt echt niet zonder een vaste baan met een goed salaris
pi_36242011
Een MVV hoeft ook niet. Toeristenvisum is genoeg en dat is vrij makkelijk voor iemand uit Venezuela.
pi_36242040
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor. Samenwonen kan ook.
Als je een vast contract hebt met een goed salaris. Maar vaste contracten met een goed salaris liggen meestal niet meteen voor het oprapen in Nederland
pi_36242068
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een MVV hoeft ook niet. Toeristenvisum is genoeg en dat is vrij makkelijk voor iemand uit Venezuela.
En na 90 dagen, 90 dagen het land uit?
pi_36242084
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je een vast contract hebt met een goed salaris. Maar vaste contracten met een goed salaris liggen meestal niet meteen voor het oprapen in Nederland
Macamba woont in Heerlen, vlakbij Duitsland en België. Er zijn wel wat mogelijkheden dus. Sowieso mag zij 3 maanden in Nederland verblijven op basis van een toeristenvisum.
pi_36242105
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En na 90 dagen, 90 dagen het land uit?
Klopt. Maar in 90 dagen kunnen ze wel gaan samenwonen of trouwen.
pi_36242117
Die mogelijkheden zijn er nu nog, misschien niet meer over een paar jaar. Ik mag in elk geval hopen van wel.

Het is maar de vraag of het jou meteen lukt
pi_36242137
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Klopt. Maar in 90 dagen kunnen ze wel gaan samenwonen of trouwen.
Kan maar dat verandert niks
pi_36242169
Die mogelijkheden zijn er vooralsnog nog wel. Als er centrale Europese afspraken komen dan is het nog maar de vraag of het Nederlandse beleid als uitgangspunt wordt genomen. Een aantal landen denken er toch net wat anders over dan Nederland en Denemarken.

Als het toeristenvisum lukt, dan lukt het mij. Toeristenvisum is het meest lastige in deze situatie. Al valt dat voor Macamba grotendeels weg, aangezien Venezuela niet visumplichtig is.
pi_36242193
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kan maar dat verandert niks
Toch wel. Als hij 'n half jaar een paar kilometer oostelijker of westelijker gaat wonen, dan verandert dat een heleboel.
pi_36242241
Nu misschien, over een jaar misschien niet meer.

Verder moet jij het ook nog eerst bewijzen
pi_36242293
Over een jaar nog wel. Zo gauw liggen die Europese afspraken er niet en als ze gemaakt worden dan is het, zoals gezegd, nog maar de vraag of ze strenger zullen zijn dan de Nederlandse regels, aangezien een aantal landen er toch wat anders over denkt dan Nederland.

Als het toeristenvisum lukt, dan lukt het. Daarnaast hoef ik niet persé terug naar Nederland, dus ik voorzie, buiten het toeristenvisum, geen enkel probleem.
pi_36242468
Eerst maar eens bewijzen lijkt me want zo lang is 90 dagen niet.

En gelukkig werkt de overheid in Belgie efficient en snel
pi_36242526
Sneller dan de IND in elk geval. Belgische overheid is niet zo bureaucratisch en moeilijk als de Nederlandse.
pi_36242553
Ik help het je hopen.
pi_36242588
Lukt het de illegalenneukers op www.buitenlandsepartners.nl ook altijd?
pi_36242652
Soms niet, maar dan hebben we het over hele dubieuze of kansloze zaken.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:28:18 #211
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_36243060
.... dit topic gaat opeens over wat anders....
pi_36243246
Nee hoor, want de wetten in elk geval in Nederland zijn zo dat een pauper(of in dit geval Marcamba) niet zomaar naar Nederland kan met zijn vriendin/verloofde/vrouw
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:34:29 #213
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_36243305
Gaan we weer back ontopic?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_36243414
Reken maar dat het hem op basis van de huidige regels redelijk eenvoudig gaat lukken.
pi_36243538
In Nederland is het uitgesloten, in Belgie en Duitsland zegt men van niet, maar dat moet eerst maar eens blijken
pi_36243566
Volgens de wetten kan het in elk geval zeker wel. Praktijkvoorbeelden zijn er ook wel.
pi_36243636
Eerst zien dan geloven.
pi_36243745
De wet geeft uitsluitsel.

De reactie van Verdonk ook.
pi_36243823
Toch gaat je vriendin gewoon voor minimaal 90 dagen weer naar Peru toe als de 5 jaren kaart er niet is. En kost je dat weer vet veel knaken.

Of ga je dan een rechtzaak tegen de Belgische staat aanspannen?
pi_36244351
Ja, dan overtreden ze namelijk hun eigen wetten.
pi_36244436
Veel succes als Nederlander een rechtzaak aanspannen tegen de Belgische staat

Een ding is zeker, de Belgie route kan je dan vergeten
pi_36244461
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. De wetten zijn er, die veranderen niet van vandaag op morgen en al helemaal niet door toedoen van Verdonk.
pi_36244620
Een Nederlander die in Belgie een rechtspraak aangaat tegen de Belgische staat gaat nooit van zijn leven winnen.

Not in a 1000 years
pi_36244993
De Belgische rechter toetst alles gewoon aan de Belgische wetten en laat zich wat minder leiden door een minderwaardigheidscomplex, zoals de doorsnee verkeersagent dat doet. Ik ben weleens verschenen voor een Belgische rechter en ik werd echt niet harder aangepakt dan 'n Belg.

Dat terzijde is een rechtzaak niet nodig, aangezien de Belgische regels hieromtrent volstrekt helder zijn. Met een inkomen wat aan de geldende voorwaarden voldoet krijg je 'n 5 jarenkaart. Die kun je al binnen 'n maand aanvragen en het duurt een weekje of 2 a 3 voor je 'm hebt. Lukt dus makkelijk binnen 5 maanden. Zelfs als het niet lukt mogen ze je niet uitzetten.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:36:16 #225
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36245789
DiegoArmandoMaradona is iemand die volgens mij erg graag naar het buitenland wil, maar het nog niet helemaal aandurft ofzo. Anders woonde ie allang een paar jaar in Argentinië of een ander Zuid Amerikaans land.

Wat betrefd de types uit de openingspost: Nee, ik ben ze nog niet tegengekomen. Maar ik ben dan ook alweer een jaar of 2 niet meer in Nederland geweest natuurlijk. Het zegt natuurlijk ook wel weer wat met het type mensen waarmee je omgaat als je dat soort mensen om de haverklap tegenkomt. Soort zoekt soort immers, wellicht ben je terecht gekomen bij een groep "wannabees".

Verder lijkt DiegoArmandoMaradona een bepaalde afgunst te hebben van mensen die een relatie zijn aangegaan met iemand van niet-Nederlandse afkomst en daardoor naar een ander land zijn verhuisd.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:38:18 #226
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36245853
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Veel succes als Nederlander een rechtzaak aanspannen tegen de Belgische staat
Belgie kent ook een grondwet die iedereen gelijke rechten geeft. Een Belgische rechter zal dan ook op zelfde wijze oordelen als wanneer een Belg een zaak aanspant. Zolang je een legale inwoner bent van Belgie, heb je daar dezelfde rechten als een Belg. Dat geld trouwens net zo hard voor immigranten in Nederland.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:47:51 #227
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36246173
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee hoor, want de wetten in elk geval in Nederland zijn zo dat een pauper(of in dit geval Marcamba) niet zomaar naar Nederland kan met zijn vriendin/verloofde/vrouw
Deze wet bedoel je?

Aan welke voorwaarden moet uw echtgenoot/partner voldoen?

Uw echtgenoot/partner wil bij u gaan wonen in Nederland. Dan moet hij aan de volgende voorwaarden voldoen:

* hij is met u gehuwd en het huwelijk is in Nederland bij de Gemeentelijke Basisadministratie geregistreerd
* of u bent beide ongehuwd en u kunt dit met officiële gelegaliseerde documenten aantonen
* hij vormt geen gevaar voor de openbare orde
* hij is 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging, dient hij 18 jaar of ouder te zijn
* hij gaat met u samenwonen zodra hij in Nederland is:
- hij gaat met u een gezamenlijke huishouding voeren
- hij gaat zich inschrijven op hetzelfde adres als u
* hij moet het basisexamen inburgering afleggen

U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

* u bent 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging, dient u 18 jaar of ouder te zijn
* u heeft in Nederland voldoende inkomen; in sommige gevallen wordt het inkomen van u niet getoetst

Ik koos trouwens voor het land "Marokko" bij de website van de IND, maar dat maakt dus niets uit. Toen ik mijn vrouw naar Nederland haalde kwam het ongeveer op hetzelfde neer, m.u.v. het basisexamen inburgering wat toen nog niet verplicht was.

De eenvoudigste methode om iemand naar Nederland te halen is als volgt:

- Zorg voor een toeristen visa zodat je aanstaande Nederland kan bezoeken.
- Bij aankomst schrijf je hem/haar in in de Burgerlijke Stand bij je gemeente. Dit is verplicht om de immigratieprocedure te starten.
- Vervolgens ga je naar het dichtsbijzijnde kantoor van de IND, en start de procedure voor immigratie gebaseerd op huwelijk en relatie.

In Nederland is een huwelijk niet eens verplicht, alleen een samenlevingscontract. Mocht je willen trouwen, voeg dan de volgende items toe aan je to-do lijstje:

- Vraag 2 weken voor je huwelijk een D-79 formulier aan voor je aanstaande.
- Ga trouwen.

Zo heb ik dat ongeveer gedaan met mijn vrouw in 1997, en ik ken nog steeds mensen die dit in 2006 op dezelfde manier doen. En Nee, er word wettelijk geen onderscheid gemaakt tussen een Marokkaan of Amerikaan, je dient alleen als Nederlander aan te tonen dat je genoeg inkomsten hebt uit WERK (dus niet uit uitkeringen van de staat), en dan is de rest alleen maar papierwerk.

Binnen de EU is het nog makkelijker trouwens, dit verhaal is alleen voor buiten de EU.
-
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:53:10 #228
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36246371
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Nederland wonen met je vrouw zal zowiezo niet meevallen overigens en in Europa ook niet
Want jij hebt daar ervaring mee?
-
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:10:00 #229
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36246958
Kunnen die twee niet verder gaan op MSN Messenger of iets dergelijks, wat een gedoe. 't Lijkt wel een chatlogfile.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:16:51 #230
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_36247250
wat een kut topic
pi_36247291
quote:
In Nederland is een huwelijk niet eens verplicht, alleen een samenlevingscontract. Mocht je willen trouwen, voeg dan de volgende items toe aan je to-do lijstje:

- Vraag 2 weken voor je huwelijk een D-79 formulier aan voor je aanstaande.
- Ga trouwen.
Vergeet de ondertrouw en het M46 formulier niet.

Of vergeet al het gezeik, trouw met d'r in Denemarken of Zweden, verhuis naar België en kom na 'n half jaartje weer in Nederland.
pi_36249373
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Want jij hebt daar ervaring mee?
Ja
pi_36249602
Thnx maartena ik ga zeker eens kijken, altijd leuk om te weten. Idd belgie lijkt me ook n oplossing. En voorlopig denken we nog niet aan wonen in NL, maat wel goed om te weten. En tsja.. ze mag daar 90 dagen naar binnen, daarna ga je met de auto naar zwitserland van te voren ff bij de doane in NL een uit stempel daar ben je in 4 a 5 uurtjes en 100 euro benzine.. haal je een IN stempel in zitserland. ga je weer terug naar NL 3 maanden en na die 3 maanden ga je weer naar zwitserland haal je een UIT stempel en bij de Nederlandse doane een IN stempel.. zo kun je ook wat langer blijven.. zo kun je ook naar engeland gaan daar geven ze buitenlanders vaak n visa voor zelfs 6 maanden waar je ook in NL mee kan zijn. geen haan die daar naar kraait. Maar goed voor het legaliseren van iemand moet je idd trouwen of samenleven.. zon samenlevingscontract hebben we al. Weetje je kunt t zo draaien als je wil maar als je echt wilt.. al moet ze met mn vader zon contract tekenen of met weetikwie.. als je echt wil er zijn altijd manieren. Ik heb ze allemaal niet nodig nu en blijf lekker hier.. maar mocht t ooit nodig zijn.. dan zijne r altijd oplossingen en omwegen zo is NL nu eenmaal.. veel te goed. waarom denk je dat r zoveel buitenlanders in NL zijn...indien nodig zoeken we wel een oplossing. voorlopig is 3mnd toerist meer dan genoeg en wil ik niet langer blijven. een ticket kost 650 euro pp en is 3mnd geldig. incl tax. via duitsland dan want in NL betaal je op schiphol alleen al 178 euro tax. Maar bedankt voor de tips interessant maar voorlopig nvt. We blijven waar we zitten. Chao!
pi_36249715
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:13 schreef Macamba het volgende:
Thnx maartena ik ga zeker eens kijken, altijd leuk om te weten. Idd belgie lijkt me ook n oplossing. En voorlopig denken we nog niet aan wonen in NL, maat wel goed om te weten. En tsja.. ze mag daar 90 dagen naar binnen, daarna ga je met de auto naar zwitserland van te voren ff bij de doane in NL een uit stempel daar ben je in 4 a 5 uurtjes en 100 euro benzine.. haal je een IN stempel in zitserland. ga je weer terug naar NL 3 maanden en na die 3 maanden ga je weer naar zwitserland haal je een UIT stempel en bij de Nederlandse doane een IN stempel.. zo kun je ook wat langer blijven.. zo kun je ook naar engeland gaan daar geven ze buitenlanders vaak n visa voor zelfs 6 maanden waar je ook in NL mee kan zijn. geen haan die daar naar kraait. Maar goed voor het legaliseren van iemand moet je idd trouwen of samenleven.. zon samenlevingscontract hebben we al. Weetje je kunt t zo draaien als je wil maar als je echt wilt.. al moet ze met mn vader zon contract tekenen of met weetikwie.. als je echt wil er zijn altijd manieren. Ik heb ze allemaal niet nodig nu en blijf lekker hier.. maar mocht t ooit nodig zijn.. dan zijne r altijd oplossingen en omwegen zo is NL nu eenmaal.. veel te goed. waarom denk je dat r zoveel buitenlanders in NL zijn...indien nodig zoeken we wel een oplossing. voorlopig is 3mnd toerist meer dan genoeg en wil ik niet langer blijven. een ticket kost 650 euro pp en is 3mnd geldig. incl tax. via duitsland dan want in NL betaal je op schiphol alleen al 178 euro tax. Maar bedankt voor de tips interessant maar voorlopig nvt. We blijven waar we zitten. Chao!
Je vriendin moet 3 maanden de EU uit hoor
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:16:09 #235
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36249724
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja
Geef eens wat meer uitleg behalve "Ja".
-
pi_36249816
Ik heb gewoon samengeleefd met een vrouw van buiten de EU in Europa.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:18:56 #237
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36249845
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je vriendin moet 3 maanden de EU uit hoor
Waar haal je die onzin vandaan? Als ze zich meteen laten inschrijven, en vervolgens een immigratieprocedure bij de IND beginnen, mag ze gewoon in Nederland blijven in afwachting op het resultaat. Ze kan natuurlijk nog steeds afgewezen worden (bijv. op criminaliteit, of het niet hebben van alle juiste documenten), maar tot de afkeuring/goedkeuring mag ze gewoon in Nederland blijven.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat de Nederlander continue inkomen blijft genieten uit werk.
-
pi_36249925
Zonder vast contract met een goed salaris lukt dat niet hoor

Ik ken niet alle werkgevers maar ik denk dat er weinig werkgevers te zitten te wachten op iemand die een paar lang van baan naar baan gehopt is in Venezuela en Nederland. Bovendien zal het 1 á 2 jaar duren voor je een vast contract hebt waarschijnlijk
pi_36249932
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moeder?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:24:28 #240
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36250065
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als je de juiste papieren had gestart weet je dus dat het helemaal niet moeilijk is om dat voor elkaar te krijgen. Of had ze nooit een verblijfsvergunning?
-
pi_36250185
Het is makkelijk dus om een vast contract met een goed salaris te krijgen binnen pak hem beet 6 maanden?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:42:52 #242
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36250800
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zonder vast contract met een goed salaris lukt dat niet hoor
Cursief is quotes van http://www.ind.nl

Voor gezinsvorming moet het netto-inkomen ten minste gelijk zijn aan 120 procent van het minimumloon, zoals dat is bepaald in de Wet Minimumloon en minimumvakantiebijslag (WML).

Een "goed" salaris hoeft dus echt niet. Zolang je maar 20% meer verdient dan het minimumloon dan zit je wel goed. Dat verdien je tegenwoordig al als serveerster/ober, vuilnisman, automonteur, of winkelbediende. Dus dat komt wel goed.
quote:
Ik ken niet alle werkgevers maar ik denk dat er weinig werkgevers te zitten te wachten op iemand die een paar lang van baan naar baan gehopt is in Venezuela en Nederland. Bovendien zal het 1 á 2 jaar duren voor je een vast contract hebt waarschijnlijk
Er is geen eis van een vast contract. Er is alleen een eis dat je een contract hebt waar nog minimaal 12 maanden inkomen aan vast zit. Als je dus een jaarcontract krijgt bij een bedrijf (en dat is niet al te moeilijk), en minimaal 120% van het minimumloon verdient kun je je geliefde naar Nederland halen. Je hebt alleen meestal wel een proefperiode van een maand of 3 bij de meeste bedrijven, dus daar dien je inderdaad wel rekening mee te houden.

Op het moment dat de aanvraag bij de IND binnenkomt, moet de referent in Nederland nog minimaal 12 maanden zelfstandig verworven inkomen hebben.

Zo was het trouwens ook bij mij, ik moest aantonen dat ik nog minimaal een jaar inkomen had. Ik deed dit met een brief van mijn werkgever waarin de werkgever aangaf mij in dienst te houden, tenzij er expliciete reden is voor contractbreuk, etc, etc.

Het lijkt wel alsof je stiekum helemaal niets weet van hoe de immigratiewetgeving in Nederland nu echt werkt.... je valt wel ERG vaak door de mand.
-
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:45:22 #243
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36250895
Dubbel
-
pi_36250943
Moet je eerst een jaarcontract hebben en meteen een aanvraag dienen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:59:20 #245
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36251389
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Moet je eerst een jaarcontract hebben en meteen een aanvraag dienen.
Zo ongeveer inderdaad. Je kunt als je het goed doet binnen enkele maanden beginnen met de immigratie. En aangezien je slechts 120% van het minimumloon hoeft te verdienen, kun je wellicht tijdelijk genoegen nemen met een minder betaalde baan en een huurwoning ergens.

Als je natuurlijk al in Nederland woont en werkt is het helemaal makkelijk. Maar mogelijkheden zijn er volop in ieder geval, jij doet alsof het zo gigantisch ingewikkeld is.

Geweldig Idee, die VVD! Met hun familiehereniging wetgeving uit 1969....
-
  woensdag 22 maart 2006 @ 00:02:48 #246
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_36251502
quote:

Wie kent deze types?
Ja, ik ben zo'n type. En helaas ik pas niet in jij gesimplificeerde omschrijving. Hokjesdenken is wel jouw ding he? Typisch Nederlands, blijf jij dus maar lekker in Nederland

Als je je dogmatische uitspraken eens zou relativeren zou je weten dat mensen verschillende belangen en waarden hebben in het leven. Ook is er zoiets als risico-aversiviteit en verschilt dit per persoon (mensen die wel eens een gokje wagen vs. mensen die gokken vervloeken).
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_36251552
Ik ben al in het buitenland.

Pas een jaar of 6
pi_36251628
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Zo ongeveer inderdaad. Je kunt als je het goed doet binnen enkele maanden beginnen met de immigratie. En aangezien je slechts 120% van het minimumloon hoeft te verdienen, kun je wellicht tijdelijk genoegen nemen met een minder betaalde baan en een huurwoning ergens.

Als je natuurlijk al in Nederland woont en werkt is het helemaal makkelijk. Maar mogelijkheden zijn er volop in ieder geval, jij doet alsof het zo gigantisch ingewikkeld is.

Geweldig Idee, die VVD! Met hun familiehereniging wetgeving uit 1969....
En hoe groot schat je de kans in dat een werkgever iemand die een paar jaar van de ene baan is gehopt in Venezuela en in Nederland een contract krijgt van 1200 euro netto en dat meteen het eerste contract een jaarcontract is?
  woensdag 22 maart 2006 @ 00:17:04 #249
38111 Boomlaars
pi_36251920
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Pas een jaar of 6
Doet niets af aan mijn kritiek op jouw verhaal.
pi_36251984
Die mag je nog effe verder verklaren dan
  woensdag 22 maart 2006 @ 03:15:27 #251
46960 StefanP
polemicist
pi_36253713
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Pas een jaar of 6
Met mams en paps mee ja.
-Mark Steyn
  woensdag 22 maart 2006 @ 04:10:02 #252
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36253841
Wat een vreselijke frust ben je ook DAM

Het heikneuterige, misgunnen straalt er bij elke post vanaf. Ik benijd alle exports..ik speel al jaren met het idee, maar om eerlijk te zijn ontbreekt het me nogal aan lef en rust.
Hier in Nederland wil ik al het onderste uit de kan, mijn zin krijgen en alles net even anders doen dan anderen. Met de stupido's alhier kom ik er nog redelijk mee weg..maar dat kost energie!
En ik wil niet zo hard werken dat wanneer het leven echt begint, ik te verregend ben om van mijn volwassenheid te genieten. Ik ben bijna 28 en begin het nu pas echt leuk te vinden..moet er niet aan denken nog zolang hetzelfde truukje van Van der Vaart te doen elke dag.
En dat weer he...ik kan er maar niet aan wennen. Echt niet!
Eerst even de onrust wegwerken en dan ga ik. ( ter illustratie...ik ben in NL al, agelopen 3 jaar een kleine 5 keer verhuisd )
Ik kan gewoon nooit te lang ergens blijven....en dat lijkt me geen handige eigenschap voor emigratie.

Ik geef het nog tot mijn 30ste....mooie leeftijd om doei te zeggen en hopelijk dan ook volledig in balans.
Lang verhaal op dit late tijdstip kort makend: Toppers, zij die het lef hadden gewoon te gaan!
  woensdag 22 maart 2006 @ 05:06:23 #253
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36253953
SHE, kun je hem niet een avondje mee uitnemen? Hij heeft 't echt even nodig.

Maak je niet druk over de tickets, ArmaniFerondo woont gewoon in Nederland.
pi_36253969
De huilies hier zijn gewoon jaloers

Jaloers op het feit dat ik morgen met 35 graden op een hagelwit strand lig onder een palmboom met een heldere blauwe zee voor me
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  woensdag 22 maart 2006 @ 05:19:50 #255
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36253971
No can do, my dear....liefdadigheid is meer jullie straatje. Ik hoor nu vogeltjes fluiten, mijn wake up call, dat ik pech heb gehad een nacht door te werken en dus over 3 uur gewoon weer fresh & friendly mijn ding moet doen.

Beetje uitslapen mag ik best...maar NL geeft je toch altijd het gevoel dat je van alles mist
Maar dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat je hier ook vanalles mist.
pi_36253972
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 05:19 schreef SHE het volgende:

Beetje uitslapen mag ik best...maar NL geeft je toch altijd het gevoel dat je van alles mist
Maar dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat je hier ook vanalles mist.
Inderdaad.
  woensdag 22 maart 2006 @ 05:22:20 #257
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36253973
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 05:19 schreef SHE het volgende:
No can do, my dear....liefdadigheid is meer jullie straatje. Ik hoor nu vogeltjes fluiten, mijn wake up call, dat ik pech heb gehad een nacht door te werken en dus over 3 uur gewoon weer fresh & friendly mijn ding moet doen.

Ja nou wil ik terug. Ik mis alles.
  Moderator woensdag 22 maart 2006 @ 05:22:34 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36253974
heerlijk dat pauperen hier !

Ik zit verdorie om 23:20 nog op mijn stage.. maarja je bent jong en je wilt wat !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 22 maart 2006 @ 05:24:23 #259
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36253975
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 05:22 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja nou wil ik terug. Ik mis alles.

je weet niet wat je mist man!
  woensdag 22 maart 2006 @ 08:32:46 #260
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36254715
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 03:15 schreef StefanP het volgende:
Met mams en paps mee ja.

Met andere woorden, zelf was ie nooit gegaan.
-
  woensdag 22 maart 2006 @ 08:37:35 #261
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36254759
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe groot schat je de kans in dat een werkgever iemand die een paar jaar van de ene baan is gehopt in Venezuela en in Nederland een contract krijgt van 1200 euro netto en dat meteen het eerste contract een jaarcontract is?
Het is mijn ervaring dat als je de reden voor je jaarcontract voorlegd aan een werkgever dat velen best bereid zijn om mee te werken. Als je niet bevalt lig je er na een jaar gewoon uit. Zo gek zijn jaarcontracten echt niet hoor....

Maar als je al 6 jaar buiten Nederland bent, en in 1979 geboren bent.... dan verwacht ik dat jij niet echt veel ervaring hebt op de Nederlandse arbeidsmarkt, dus dat kun je eigenlijk niet eens weten.
-
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:35:59 #262
38111 Boomlaars
pi_36256984
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die mag je nog effe verder verklaren dan
Verklaren? Wat was er niet duidelijk aan?

pi_36257385
edit
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:29:08 #264
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_36264015
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 04:10 schreef SHE het volgende:

Het heikneuterige, misgunnen straalt er bij elke post vanaf. Ik benijd alle exports..ik speel al jaren met het idee, maar om eerlijk te zijn ontbreekt het me nogal aan lef en rust.
Hier in Nederland wil ik al het onderste uit de kan, mijn zin krijgen en alles net even anders doen dan anderen. Met de stupido's alhier kom ik er nog redelijk mee weg..maar dat kost energie!
En ik wil niet zo hard werken dat wanneer het leven echt begint, ik te verregend ben om van mijn volwassenheid te genieten. Ik ben bijna 28 en begin het nu pas echt leuk te vinden..moet er niet aan denken nog zolang hetzelfde truukje van Van der Vaart te doen elke dag.
Eerst even de onrust wegwerken en dan ga ik. ( ter illustratie...ik ben in NL al, agelopen 3 jaar een kleine 5 keer verhuisd )
Ik kan gewoon nooit te lang ergens blijven....en dat lijkt me geen handige eigenschap voor emigratie.

Ik geef het nog tot mijn 30ste....mooie leeftijd om doei te zeggen en hopelijk dan ook volledig in balans.
Lang verhaal op dit late tijdstip kort makend: Toppers, zij die het lef hadden gewoon te gaan!
ik zou zeggen: ga er voor !
het voor je uit blijven schuiven betekent meestal uiteindelijk niet gaan (vanwege hond, hypotheek of husband)
zelf heb ik nooit spijt gehad; ik ben zeer blij dat ik destijds de stap heb gezet en kan me niet voorstellen hoe het zou zijn om niet in al die landen te hebben gewoond: de ervaring, de inside kennis van andere culturen, de talen etc.
de eerste stap is vaak de moeilijkste, maar ben je eenmaal weg dan wil je waarschijnlijk niet meer terug !
zonnig Brasil
pi_36267870
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 08:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is mijn ervaring dat als je de reden voor je jaarcontract voorlegd aan een werkgever dat velen best bereid zijn om mee te werken. Als je niet bevalt lig je er na een jaar gewoon uit. Zo gek zijn jaarcontracten echt niet hoor....
Een netto salaris van 1200 euro lukt ook makkelijk?

Overigens is het een kwestie van tijd voordat het 150% wordt, als dat nog niet ingevoerd is
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:46:37 #266
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36269008
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom sta je er in hemelsnaam op om dit ene punt iedere keer weer aan te vallen of te debatteren? Een baan vinden waarmee je 1500 Euro per maand verdiend is echt niet zo gigantisch moeilijk hoor.... Ik weet dat een buschauffeur al meer verdiend, en ik weet ook dat openbaarvervoersbedrijven groot-rijbewijzen en trainingen bieden en momenteel best verlegen zitten om buschauffeurs. Om maar even een voorbeeldje te geven.....

Hou er verder ook over op, je doet echt alsof het een onmogelijke situatie is.
quote:
Overigens is het een kwestie van tijd voordat het 150% wordt, als dat nog niet ingevoerd is
Zoals ik eerder al zei, het is gewoon overduidelijk dat jij de immigratiewetgeving in Nederland totaal niet kent, je jezelf totaal niet op de hoogte houd van de feiten, maar je wel zorgen maakt over immigratie naar Nederland op een of andere manier. Als je punten wilt bediscusieren neem dan ook even de moeite eerst eens e.e.a. te lezen.....
-
pi_36269086
Alleen kan je een busrijbewijs niet bij de groenteboer ophalen
pi_36269174
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:46 schreef maartena het volgende:
Waarom sta je er in hemelsnaam op om dit ene punt iedere keer weer aan te vallen of te debatteren? Een baan vinden waarmee je 1500 Euro per maand verdiend is echt niet zo gigantisch moeilijk hoor
Een salaris van 1500 netto als starter bij je eerste contract kan je echt vergeten hoor
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:51:40 #269
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36269193
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:46 schreef maartena het volgende:

Als je punten wilt bediscusieren neem dan ook even de moeite eerst eens e.e.a. te lezen.....
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Plukt ie er alweer wat uit, begint er overheen te braken en negeert voor 't gemak de rest.

Wat een figuur die Armani.
pi_36269242
Lezen parasiet
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:54:16 #271
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36269291
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lezen parasiet
Schelden, wat gemeen.

Hoe is het weer in Nederland vandaag?
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:54:18 #272
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36269293
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Niet om lullig te doen, maar 1200 euro is best wel een pauper salaris als je het mij vraagt
Mijn reisverslagen
pi_36269350
Vind ik ook
pi_36269445
Misschien moet Maartena zich effe gaan inlezen
quote:
De plannen van Verdonk betekenen een verbod op vrije partnerkeuze voor minimaal 51% van alle werkende Nederlanders, 67% van de werkende vrouwen en 83% van de jongeren tot 25 jaar
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/viewtopic.php?t=3037

Is best te doen zeker als starter zonder werkervaring. Maar Marcamba zal best tot die 13% behoren
pi_36269884
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:54 schreef popolon het volgende:

[..]

Schelden, wat gemeen.

Hoe is het weer in Nederland vandaag?
Geen idee
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:28:22 #276
24329 KNAK
ff w88,......
pi_36270400
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 05:47 schreef Libris het volgende:

[..]

*meldt

2e categorie
*meldt
Mai pben rai~!
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:30:16 #277
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36270456
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet om lullig te doen, maar 1200 euro is best wel een pauper salaris als je het mij vraagt
best wel?

pi_36270560
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daar kan een kinderlokker als jij anders een heleboel lollies voor kopen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:36:56 #279
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36270651
haha
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:09:47 #280
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36273410
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lezen is ook een vak he....
-
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:36:45 #281
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36274194
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Misschien moet Maartena zich effe gaan inlezen

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/viewtopic.php?t=3037
Er klopt alleen bar weinig van die gegevens. Ten eerste is het minimum loon al fout: Het bedraagt per 1 Januari 2006 in Nederland 1272,60 Bruto. Dat betekend dat je om die 120% te halen dat je 1527,12 Euro Bruto per maand moet verdienen. Omgerekend tot een uurloon gebaseerd op een 40 urige werkweek en een 31 daagse Maand (ik nam Maart 2006 maar even voor het gemak) is dat een uurloon van ongeveer 8.29 Euro per uur.

Die gegevens van die site kloppen dus sowieso van geen kant. Dus mischien moet je de volgende keer iets beter lezen, en mischien..... het is maar een heel VREEMD idee hoor.... de gegevens ook even controleren voordat je ze zomaar nablaat?

En is een uurloon van 8.29 Euro realistisch? Tja... ik weet niet precies wat er in Nederland overal gemiddeld verdiends word in 2006, maar ik zag bij Connexxion in ieder geval een aantal chauffeursposities met een startsalaris van tussen de 9 en 11 Euro per uur, afhankelijk van ervaring.

En jij zit alleen nog maar te vitten op Macamba. Het lijkt een obsessie voor je te worden om hem op een of andere manier onderuit te halen. En over jezelf wil je niks vertellen dan een zinnetje hier of een zinnetje daar.... en dat verteld me dat je of een hoop te verbergen hebt en niet door de mand wil vallen of je hebt simpelweg niets te vertellen. Maar hierop zal uiteraard zonder verdere onderbouwing op gereageerd worden met iets van "Dat is niet waar", en wellicht nog 1 zinnetje met onzin.... of zal volledig worden genegeerd.

-
pi_36287112
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:33 schreef cultheld het volgende:

[..]

Daar kan een kinderlokker als jij anders een heleboel lollies voor kopen.
Ik moest hard lachen
-Mark Steyn
  donderdag 23 maart 2006 @ 04:27:35 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_36287193
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:29 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

, maar ben je eenmaal weg dan wil je waarschijnlijk niet meer terug !
Ik kan me hier geheel bij aansluiten
pi_36291078
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:36 schreef maartena het volgende:
Er klopt alleen bar weinig van die gegevens. Ten eerste is het minimum loon al fout: Het bedraagt per 1 Januari 2006 in Nederland 1272,60 Bruto. Dat betekend dat je om die 120% te halen dat je 1527,12 Euro Bruto per maand moet verdienen. Omgerekend tot een uurloon gebaseerd op een 40 urige werkweek en een 31 daagse Maand (ik nam Maart 2006 maar even voor het gemak) is dat een uurloon van ongeveer 8.29 Euro per uur.
40 uur en 31 dagen
quote:
En is een uurloon van 8.29 Euro realistisch? Tja... ik weet niet precies wat er in Nederland overal gemiddeld verdiends word in 2006, maar ik zag bij Connexxion in ieder geval een aantal chauffeursposities met een startsalaris van tussen de 9 en 11 Euro per uur, afhankelijk van ervaring.
Gek he als je pak hem beet 5 a 10.000 euro moet investeren om te mogen werken als chauffeur je een hoger salaris krijgt?

Verder ben je minimaal een jaar verder voordat je je papieren hebt, wat stel je in de tussentijd voor?
  donderdag 23 maart 2006 @ 12:02:32 #285
59738 ioish
Sem ressaca
pi_36292465
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar woon je dan?
Woon in Niteroi ( in een goede buurt) en werk in Rio de Janeiro (in een pauperbuurt).
pi_36292844
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 04:10 schreef SHE het volgende:

Wie gaat je dan behandelen aan je borderline?
pi_36307512
Diegomaradona.. als je nou eens zou lezen ipv lopen te kloten hier.
1 ik wil nieteens in NL komen wonen dus zoek een ander discussiepunt, volgens jou kan het niet, nou prima kerel ik zit prima hier hoor. Lees alles dus nog maar eens en zoek iets anders om te zeiken.
2 hoe dan ook als we ooit wel echt naar NL willen dan lukt het echt wel hoor, m´n pa heeft een bedrijf en familieleden ook, dus mocht het op de allerofficieelste manier niet lukken dan zijn er altijd andere wegen en bedrijven die me in dienst nemen. Ik heb hier al zoveel moeten vechten voor kleine dinge, denk je nu werkelijk dat we geen geduld hebben in Nederland, wilskracht en zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen dat is wat je nodig hebt. Al mijn wensen zijn uitgekomen, ONZE wensen, en daar verander jij nix aan, ik lach er alleen maar om. Kijk toch eens om je heen man daar in Den Bosch, in heel Nederland je ziet zowat meer buitenlanders op straat dan Nederlanders en denk je nou werkelijk dat alles onmogelijk is zoals jij het je voorstelt? Waar maar je je druk om man. Ik wil niet eens naar NL komen maar als we t ooit wel willen dan zal ik speciaal voor jou hier een fototje plaatsen. Mijn god wat een afgunst en frustratie zeg, het druipt er vanaf.
Succes ermee verder, wat mijn inbreng betreft, discussie gesloten. ´t is half 4 ik ga nog van 2 uurtjes zon genieten! Groeten daar in oeteldonk.
pi_36308220
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Waar haal je die onzin vandaan? Als ze zich meteen laten inschrijven, en vervolgens een immigratieprocedure bij de IND beginnen, mag ze gewoon in Nederland blijven in afwachting op het resultaat. Ze kan natuurlijk nog steeds afgewezen worden (bijv. op criminaliteit, of het niet hebben van alle juiste documenten), maar tot de afkeuring/goedkeuring mag ze gewoon in Nederland blijven.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat de Nederlander continue inkomen blijft genieten uit werk.
Als er een procedure loopt inderdaad. Als dat niet het geval is dan is het 3 maanden NL, 3 maanden weg uit NL, 3 maanden NL, etc...
  vrijdag 24 maart 2006 @ 06:57:19 #289
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_36318484
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wie gaat je dan behandelen aan je borderline?
ik hoop een beter persoon dat dan in jouw geval
  vrijdag 24 maart 2006 @ 08:05:33 #290
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36318759
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
40 uur en 31 dagen
Zoals gewoonlijk controleer je weer niets. Uiteraard is die rekensom gebaseerd op werkdagen en daar zitten er 23 van in die maan.
quote:
Gek he als je pak hem beet 5 a 10.000 euro moet investeren om te mogen werken als chauffeur je een hoger salaris krijgt?
Ik word zo onderhand ook wel een beetje moe van jouw leesapaciteiten. Connexxion biedt opleidingen aan als onderdeel van je baan. Sterker nog, omdat ze in je investeren bieden ze vaak meteen een langer contract aan, want ze willen daar wel gebruik van maken natuurlijk.
quote:
Verder ben je minimaal een jaar verder voordat je je papieren hebt, wat stel je in de tussentijd voor?
Wie zegt dat de partner per direct over moet komen? Bovendien is een verlengd toeristenvisa van 6 maanden vrij makkelijk te krijgen. Ik ken genoeg Amerikanen die met hetzelfde probleem zitten en weer naar Nederland willen. Ze zullen dan in de meeste gevallen inderdaad een paar maandjes uit elkaar moeten, maar meer ook niet hoor.

Er zijn voor oud-Nederlanders en ex-Nederlanders met familie in het buitenland ook allerlei andere regelingen trouwens, maar daarvoor moet je geloof ik minimaal 5 jaar voor in het buitenland hebben gewoond.
-
  vrijdag 24 maart 2006 @ 08:18:50 #291
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36318851
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 20:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als er een procedure loopt inderdaad. Als dat niet het geval is dan is het 3 maanden NL, 3 maanden weg uit NL, 3 maanden NL, etc...
Het mooie van de Nederlandse bureacratie is dat zo'n procedure ook makkelijk een jaar kan duren. En binnen dat jaar kun je makkelijk een baan verkrijgen natuurlijk, en direct een her-aanvraag doen. En omdat ze toch vrij traag zijn bij de Nederlandse overheid is dat meestal niet eens nodig.

Het duurde bij ons een maand of 9 om het rond te krijgen destijds in 1998, en wij zaten zelf de boel niet te vertragen natuurlijk.

Nu snap je trouwens ook precies waarom wij blij zijn dat we allebei een dubbelle nationaliteit hebben, dan heb je dat gezeik met de immigratie dienst nooit meer.

Wat betrefd 3 maanden, van de IND site - die jij waarschijnlijk nog nooit hebt gelezen, althans zo lijkt het wel - even het volgende:
quote:
Wie kunnen vanwege Familiebezoek naar Nederland komen?

Familieleden kunnen maximaal 6 maanden in Nederland bij hun familie verblijven. De volgende familieleden komen in aanmerking:

* echtgenoten of geregistreerde partners;
* bloedverwanten tot en met de vierde graad; en
* aanverwanten tot en met de tweede graad.

Onder bloedverwanten wordt verstaan:
1e graad; ouders en kinderen
2e graad; broers, zussen en grootouders
3e graad; ooms en tantes
4e graad; neven en nichten

Onder aanverwanten wordt verstaan:
1e graad; zwagers, schoonzussen, schoonzoons, schoondochters, schoonouders en stiefkinderen
2e graad; stiefbroers, stiefzusters en stiefouders
Je kunt dus als je getrouwd bent gewoon 6 maanden naar Nederland komen. En uit ervaring weet ik dat er binnen die 6 maanden best een baan te regelen is.

En het geval Macamba is allang niet meer te bediscusieren, want zoals ie zelf al aangaf kan ie ook wel een jaartje bij zijn pa in dienst zijn met genoeg salaris.

Dusse.... laten we deze discussie inderdaad maar sluiten, want lezen doe je toch niet, en iets over jezelf vertellen zal ook wel nooit gebeuren.
-
  vrijdag 24 maart 2006 @ 08:22:42 #292
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36318897
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 20:29 schreef Macamba het volgende:
Diegomaradona.. als je nou eens zou lezen ipv lopen te kloten hier.
Lezen is niet zijn sterkste kanten. Even snel wat Googlen, en dan foute informatie plaatsen.... DAT kan ie wel!
quote:
Mijn god wat een afgunst en frustratie zeg, het druipt er vanaf.
Ik heb inderdaad het idee dat het daarom gaat bij Diego.... Hij kan het gewoon niet hebben.
quote:
Groeten daar in oeteldonk.
Ah! Hij is dus ge-emigreerd naar.... Reserve-België?
-
pi_36347748
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 08:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Het mooie van de Nederlandse bureacratie is dat zo'n procedure ook makkelijk een jaar kan duren. En binnen dat jaar kun je makkelijk een baan verkrijgen natuurlijk, en direct een her-aanvraag doen. En omdat ze toch vrij traag zijn bij de Nederlandse overheid is dat meestal niet eens nodig.

Het duurde bij ons een maand of 9 om het rond te krijgen destijds in 1998, en wij zaten zelf de boel niet te vertragen natuurlijk.

Nu snap je trouwens ook precies waarom wij blij zijn dat we allebei een dubbelle nationaliteit hebben, dan heb je dat gezeik met de immigratie dienst nooit meer.

Wat betrefd 3 maanden, van de IND site - die jij waarschijnlijk nog nooit hebt gelezen, althans zo lijkt het wel - even het volgende:
[..]

Je kunt dus als je getrouwd bent gewoon 6 maanden naar Nederland komen. En uit ervaring weet ik dat er binnen die 6 maanden best een baan te regelen is.

En het geval Macamba is allang niet meer te bediscusieren, want zoals ie zelf al aangaf kan ie ook wel een jaartje bij zijn pa in dienst zijn met genoeg salaris.

Dusse.... laten we deze discussie inderdaad maar sluiten, want lezen doe je toch niet, en iets over jezelf vertellen zal ook wel nooit gebeuren.
Wat doe je nu raar? Er staat heel duidelijk 'als'.... waarschijnlijk heb je daar overheen gelezen.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 08:46:32 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36348079
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 07:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat doe je nu raar? Er staat heel duidelijk 'als'.... waarschijnlijk heb je daar overheen gelezen.
" * echtgenoten of geregistreerde partners; "

Ik denk dat zowel trouwen of jezelf registreren als partner niet moeilijk zal zijn.
-
pi_36348118
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 08:46 schreef maartena het volgende:

[..]

" * echtgenoten of geregistreerde partners; "

Ik denk dat zowel trouwen of jezelf registreren als partner niet moeilijk zal zijn.
Nee, kind kan de was doen, maar in dit geval is het (nog) niet van toepassing natuurlijk. Als zij alleen zijn vriendin is en er geen procedure loopt, zo is de situatie op dit moment, klopt het wat ik zeg.

Het gaat pas veranderen als ze een MVV aan gaat vragen en/of als ze gaan trouwen/zich laten registreren als partners.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 08:55:54 #296
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36348157
Maar goed, het is intussen allang duidelijk dat als ze naar Nederland willen komen..... dat er volop mogelijkheden zijn. De hindernissen die hier genoemd zijn, zijn vrij eenvoudig te overkomen, dus eigenlijk kunnen we deze discussie gewoon sluiten....

En dat gaf Macamba zelf eigenlijk ook al aan.
-
pi_36348541
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 08:55 schreef maartena het volgende:
Maar goed, het is intussen allang duidelijk dat als ze naar Nederland willen komen..... dat er volop mogelijkheden zijn. De hindernissen die hier genoemd zijn, zijn vrij eenvoudig te overkomen, dus eigenlijk kunnen we deze discussie gewoon sluiten....

En dat gaf Macamba zelf eigenlijk ook al aan.
Ik heb dat ook nooit tegengesproken, ik heb zelfs enkele concrete oplossingen aangedragen. Ik ken de site van de IND zo ongeveer van buiten...
pi_36356956
en toen
pi_36356967
was hij
pi_36356976
dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: