Iedereen kan werken in het buitenland. niks moeilijks aan hoor..quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:10 schreef Dementor het volgende:
En waar je stiekem heel jaloers op bent
Want?quote:Je weet wel, die "cahones" die jij ogenschijnlijk mist!
Ik ben zo'n type.quote:
Ik ben een rookie.quote:
omdat jij nog bij je moeder woont en haar alles laat doen en ze wil niet mee met je naar het buitenland?quote:
Want?quote:Die mensen hebben het in elk geval wel geprobeerd. jij (topic starter) gaat voor zekerheid: goed verzekerd zijn en een pensioen opbouwen. Ieder zijn eigen keuze.
Jee man, je moet de sidekick van Dr. Phil wordenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En ik vind als je terugkeert naar Nederland als je relatie eindigt dat je niet kunt zeggen dat je er echt gelukkig bent
Ik heb een beetje hetzelfde idee, enkel is bij mij de relatie nooit uitgegaan , sterker nog nu ben ik bezig een stuk grond te kopen en een huis te bouwen, en dat voelt eng 'vast' aan ...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En ik vind als je terugkeert naar Nederland als je relatie eindigt dat je niet kunt zeggen dat je er echt gelukkig bent
Eensch.quote:Ik heb altijd een beetje twijfels bij mensen die net doen alsof het land waarin ze wonen zo 'perfect' en 'hemels' is, met de sterkste economie en allerbeste instelling ... die doen me een beetje denken aan Mülisch in Cuba... utopistische fantasten met oogkleppen op.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:49 schreef k_man het volgende:
Ik zie wel eens zo'n type hier op het forum ja.
Zo'n broekie die denkt dat ie het gaat maken door appartementjes te gaan verhuren in Argentinië.
Ik ben wel eens wat langer buiten Europa en het westen geweest en ik ken ze eigenlijk nietquote:Op donderdag 14 juli 2005 20:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedereen die wel eens wat langer buiten Europa en het westen is geweest kent ze wel, de Nederlanders die denken dat ze super cool en slim zijn en zo terwijl ze eigenlijk gewoon een stel losers zijn die net het hoofd boven water kunnen houden
(...)
Nee, hoor, de relatie was puur toeval en het was nooit mijn intentie om te blijven toen ik er heen ging. Maar ja, ik ging er heen met het idee er een jaartje hooguit te blijvenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Was je relatie de reden om in de VS te gaan wonen?
Dan vindt ik dus het grote voordeel van een verblijf in het buitenland en daar werken, je komt met alle kanten van een samenleving in aanraking, je moet je wel openstellen natuurlijk voor het goede en het slechte, als je alleen maar de goede dingen wilt zien dan ga je teleurgesteld worden, denk ik.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:31 schreef RM-rf het volgende:
Ik heb altijd een beetje twijfels bij mensen die net doen alsof het land waarin ze wonen zo 'perfect' en 'hemels' is, met de sterkste economie en allerbeste instelling ... die doen me een beetje denken aan Mülisch in Cuba... utopistische fantasten met oogkleppen op.
En hoe lang ben je gebleven?quote:Maar ja, ik ging er heen met het idee er een jaartje hooguit te blijven
Als haar ex-man(vader van de kinderen?) het niet goed zou keuren dat ze vertrekt zou ze toch niet kunnen gaan?quote:Als de relatie niet geeindigd was waren we mischien samen wel naar Nederland gekomen alleen speelden er kinderen in het verhaal mee (niet van mij, van haar) dus dat had complicaties opgeleverd met bezoekrechten en een ex-man enzo.
Eenschquote:Ik denk ook dat iedereen die ooit de kans heeft om in het buitenland te werken die moet aangrijpen, het verruimt je blik, je leert een andere cultuur kennen, je doet ervaringen op waar je in Nederland soms met moeite aankomt. Ik raad het aan iig.
6 jaar.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 19:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe lang ben je gebleven?
Precies, mischien was dat via de rechter wel af te dwingen geweest maar ik heb dat nooit zo ver onderzocht. Vandaar mijn opmerking dat ik er dan vermoedelijk gebleven was.quote:Als haar ex-man(vader van de kinderen?) het niet goed zou keuren dat ze vertrekt zou ze toch niet kunnen gaan?
Combinatie van factoren eigenlijk, allereerst een heel goed aanbod vanuit Nederland en de kans om een nieuw bedrijf op te zetten met bijna carte blanche op technisch gebied, mijn moeder die kanker kreeg al zij had er wel vrede mee gehad als ik in de VS was gebleven, maar het woog voor mij wel mee, ik wilde meer van Europa zien, ik had in de VS eigenlijk wel gezien wat ik wilde zien. Ik had het qua klimaat wel gehad met Georgia en wilde weer eens de kou inquote:Eensch
Wat was de belangrijkste reden om terug te gaan?
Volgens mij moet een vader een goedkeuring tekenen voor als de moeder wil emigreren met het kind.quote:Precies, mischien was dat via de rechter wel af te dwingen geweest maar ik heb dat nooit zo ver onderzocht.
Waarbij je nog mee moet nemen dat iedere staat andere regels heeft daarover, California heeft hele andere divorce/custody wetgeving als Georgia bijvoorbeeld.quote:Op zondag 17 juli 2005 05:07 schreef HarigeKerel het volgende:
De rechter kan daar inderdaad in de VS toestemming voor geven, maar ze zijn meestal niet zo genegen dat te doen.
Eigenlijk maar je alleen een kans als je kan aantonen dat de bio vader eigenlijk geen of een hele slechte vader was.
C'est moi!quote:Een andere groep is een groep van late 20´ers en begin 30´ers die denken omdat ze een paar jaar een goede baan hebben gehad ze het nu wel ergens anders kunnen gaan maken. Want het is natuurlijk erg leuk om te gaan patsen tegen vrienden dat je het wel gezien hebt in het saaie Nederland en dat je ergens veel beter kan leven.
Op een gegeven moment komt de realiteit en zien ze in dat ze er eigenlijk niks van maken, dat ze nauwelijks een goede verzekering hebben, dat de kinderen niet naar een goede school kunnen(lees ze kunnen geen goed onderwijs betalen) en komen erachter dat ze geen of weinig pensioen opbouwen en dat ze daarom veel beter terug naar Nederland kunnen komen
Wie kent deze types?
Moet de vader ook toestemming geven voor een vakantie naar het buitenland? En hoe is dat bijvoorbeeld in Nederland zijn geregeld?quote:De rechter kan daar inderdaad in de VS toestemming voor geven, maar ze zijn meestal niet zo genegen dat te doen.
Eigenlijk maar je alleen een kans als je kan aantonen dat de bio vader eigenlijk geen of een hele slechte vader was.
Op zo´n fundamenteel punt zal het waarschijnlijk wel niet zoveel verschillen vermoed ikquote:Waarbij je nog mee moet nemen dat iedere staat andere regels heeft daarover, California heeft hele andere divorce/custody wetgeving als Georgia bijvoorbeeld.
Ik hoop op een baan, maar ik heb er nog geen. En ben ´al´ 3 maanden van huis. Na nog een keer ong. 3 maanden is de voorlopige tijd die ik mezelf gegeven heb op.quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom pakt het niet perfect uit(aan de hand van je verwachtingen)?
Volgens mij ben jij al iets te ver geďntegreerd als ik het zo zie!quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In welk land zit je en wat doe je om een baan te vinden? Want misschien heb ik nog wel wat tips voor je
Welk accent?quote:Heb je ook al dat irritante accent overgenomen?
Wat is hem gelukt dan?quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:27 schreef McGry het volgende:
[..]
En zie ik het nu goed dat jij ook de TS bent? Neigt een beetje naar een "het is mij wel gelukt"-topic!
In z´n profiel staat dat ie in Buenos Aires woont, neem voor het gemak maar even aan dat het een NLder is..quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat is hem gelukt dan?
Ik kan dat nergens terugvinden.
Dat Argentijnse accent! Die zangerige italiaansachtige versie van spaans.. je weet best wat ik bedoel!quote:
En dat vind je irritant??quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:00 schreef McGry het volgende:
[..]
Dat Argentijnse accent! Die zangerige italiaansachtige versie van spaans.. je weet best wat ik bedoel!![]()
Wat is Porteńo? Pachuco van Argentina? Vast staat dat Argentina met het bekende irritante accent niet erg populair is in Latijns Amerika, daarom is het leuk om daarop in te gaan..quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind het meevallen met de Italiaanse invloed al is Porteńo wel een heel andere taal dan Spaans.
Om eerlijk te zijn heb ik het nog niet genoeg gehoord om het zelf irritant te vinden, ik vindt het vooral grappig. Helemaal als niet-Argentijnen het nadoen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
En dat vind je irritant??![]()
Na Mexicaans is Argentijns het mooiste Spaans dat er is! Che!
dat begrijp ik niet? 'nog verder weg' waarvandaan ?quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
...alleen jammer dat het nog verder weg is dan BsAs
Onder invloed van enige trots vermeld ik hierbij graag dat mijn voorheen genoemde "Pauperactie" het gewenste effect heeft veroorzaakt: McGry is binnenkort bezitter van een mooi (maar erg lastig verkrijgbaar) werk-visumpje. De vaste aanstelling bij een perfecte baan in een land waar ´de banen niet voor het oprapen liggen´ is al binnen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:52 schreef McGry het volgende:
[..]
Ik hoop op een baan, maar ik heb er nog geen. En ben ´al´ 3 maanden van huis. Na nog een keer ong. 3 maanden is de voorlopige tijd die ik mezelf gegeven heb op.
Het pakt niet prefect uit, maar niet persé in tegenstelling tot m´n verwachtingen... want ik wist van te voren dat ik iets moeilijks wilde.. echter: als je niet positief denkt maak je nooit leuke stomme keuzes..
Mooi.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:33 schreef McGry het volgende:
[..]
Onder invloed van enige trots vermeld ik hierbij graag dat mijn voorheen genoemde "Pauperactie" het gewenste effect heeft veroorzaakt: McGry is binnenkort bezitter van een mooi (maar erg lastig verkrijgbaar) werk-visumpje. De vaste aanstelling bij een perfecte baan in een land waar ´de banen niet voor het oprapen liggen´ is al binnen.
Zo blijkt maar weer dat de typische "pauperactie" soms de enige mogelijkheid is om een wens in uitvoering te brengen!Ik blijf dus ook bij mijn eerdere mening: de "pauperactie" zoals beschreven bij de TS bestaat niet!
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 03:04 schreef HarigeKerel het volgende:
http://www.macamba.nl/margaritafotos/slides/DCP_1960.html
Ze kijkt niet erg blij![]()
Oke, even een korte uitleg. Dit is exact zo'n geval als Diego bedoelde in zijn openingspost. Met veel praatjes naar het buitenland gegaan, hij zou het daar wel even gaan maken. Na een tijdje ontslagen op zijn werk, omdat hij gewoon te weinig uitvoerde en teveel aan het zeiken was. Daarna een andere baan, waarbij hij voor lokale begrippen prima verdiende. Echter, na een tijdje steeds bijpassen met de creditcard was meneer bankroet en ging hij van zijn laatste centen terug naar Nederland, nadat hij eerst nog een tijd voor een schooierssalaris in een schooiershotel heeft gewerkt. Even het verhaal in een notendop.quote:
Ja hé, dadelijk zitten jullie allemaal hierquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:36 schreef popolon het volgende:
[..]
Mooi.
Maar nu heb je nog steeds niet gezegd waar dat is.
Ik ga het verhaal nog wel even een keer in het groot lezen, klinkt of je er flink om kan lachenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 03:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Oke, even een korte uitleg. Dit is exact zo'n geval als Diego bedoelde in zijn openingspost. Met veel praatjes naar het buitenland gegaan, hij zou het daar wel even gaan maken. Na een tijdje ontslagen op zijn werk, omdat hij gewoon te weinig uitvoerde en teveel aan het zeiken was. Daarna een andere baan, waarbij hij voor lokale begrippen prima verdiende. Echter, na een tijdje steeds bijpassen met de creditcard was meneer bankroet en ging hij van zijn laatste centen terug naar Nederland, nadat hij eerst nog een tijd voor een schooierssalaris in een schooiershotel heeft gewerkt. Even het verhaal in een notendop.
Ik vind het vermakelijk ja. Vooral ook omdat ik de voorgeschiedenis ken. Ik las namelijk vaak op het prikbord waar hij altijd met zijn verhalen aan kwam zetten. Verhalen dat hij het helemaal ging maken in het buitenland, dat hij prima kon rondkomen daar met een voor lokale begrippen modaal salaris, dat hij niet meer terug zou komen naar Nederland, alleen voor vakantie, etc.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:15 schreef McGry het volgende:
[..]
Ik ga het verhaal nog wel even een keer in het groot lezen, klinkt of je er flink om kan lachen![]()
Maar idd, misschien bestaat "de pauper" dan toch. Maar (ik heb het verhaal nog niet gelezen) wat ik me dat afvraag ik zo´n situatie: heeft die kerel er spijt van?
Ik bedoel, ergens heen gaan met het idee dat je het "wel even helemaal zult maken" is natuurlijk niet de beste insteek. Maar als je de droom hebt om ergens anders te wonen (even tijdelijk immigreren), en je krijgt dat voor elkaar, en misschien zelfs ook nog een rot baantje dan doe je het toch helemaal niet zo slecht? Om zo iemand nu meteen een enorme pauper te noemen....
hehehe, dit is inderdaad wel een triest verhaal. OK, het ligt er inderdaad aan hoe je d'r zelf tegenaan kijkt. Als je iets wilt proberen, en je 'verneukt' het omdat het tegenviel, moeilijker was als gedacht, etc dat kan dat toch een leuke en leerzame periode zijn geweest waar je niet persé met spijt aan terug denkt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vind het vermakelijk ja. Vooral ook omdat ik de voorgeschiedenis ken. Ik las namelijk vaak op het prikbord waar hij altijd met zijn verhalen aan kwam zetten. Verhalen dat hij het helemaal ging maken in het buitenland, dat hij prima kon rondkomen daar met een voor lokale begrippen modaal salaris, dat hij niet meer terug zou komen naar Nederland, alleen voor vakantie, etc.
Dan lees je nu dit een aantal maanden later. Ik geloof dat hij 3 maanden weg is geweest en nu alweer teruggaat omdat hij het niet trekt om van zijn salaris rond te komen, hij al minimaal één keer is ontslagen omdat zijn werkhouding totaal niet strookt met wat men van hem verwacht, omdat elke keer bijpassen met de creditcard niet meer haalbaar is...
Meneer dacht alles te weten en precies te weten hoe het allemaal werkt. Hij ging het helemaal maken, maar eenmaal daar bleek dat hij het geweldig vond om daar als toerist te leven en nergens naar te kijken, de praktijk en realiteit bleek tegen te vallen. Rondkomen van een schraal loontje, elke dag van 's ochtends tot 's avonds werken en geen geld om elke dag te gaan stappen, naar de Mac te gaan, naar de bios te gaan, etc...
Nu is hij weer in Nederland. Dan ben je in mijn ogen best wel een pauper.Paupers in het buitenland, ze bestaan echt wel, al zijn er ook veel Nederlanders die in het buitenland prima rondkomen.
Maar dat zijn we dan ookquote:Op dinsdag 6 september 2005 12:52 schreef CANARIS het volgende:
Men is in Nederland , mede dankzij dat beroemde vngertje, zo arrogant en tergeljkertijd blind geworden, dat men echt denkt ,dat Nederland een soort spil van deze aarde is , of tenminste zou moeten zijn.
Dat klopt inderdaad. Ook qua VBI.quote:Op dinsdag 6 september 2005 12:52 schreef CANARIS het volgende:
tijd mogen ontdekken hoeveel rijker vele andere landen zijn als Nederland. En dan heb ik het niet over het VBI .(Vrij besteedbaar inkomen)
quote:-verwijderd ivm copyright-
Hey, dat klinkt als mijquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 03:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Na een tijdje ontslagen op zijn werk, omdat hij gewoon te weinig uitvoerde en teveel aan het zeiken was.
Voel je je aangesproken dan?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 04:23 schreef StefanP het volgende:
[..]
Hey, dat klinkt als mijAlleen weet ik op strategische momenten de juiste emails te versturen waardoor het lijkt alsof ik zoooo betrokken en goed ben. Vandaag nog van de unit manager een management award (=$$$) gehad voor mijn inzet
![]()
JK, die award had ik vet verdiend hoorHet was maar een schamele fooi vergeleken met wat ik eigenlijk hoorde te krijgen.
Maaruh, TS:
* StefanP meldt zich als over het paard getilde loser
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:49 schreef k_man het volgende:
Zo'n broekie die denkt dat ie het gaat maken door appartementjes te gaan verhuren in Argentinië.
Ik verdenk hem van helemaal niks behalve van veel gebakken lucht.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 04:29 schreef StefanP het volgende:
TS geeft zelf nooit iets over zijn achtergrond prijs, ik verdenk hem van een heleboel...
Het scheelt nogal of je in de Engineering zit en weet wanneer je wat moet doen en wanneer je de teugels wat kunt laten vieren of dat je in een allinclusive betonblok werkt, waar men van je verwacht dat je 20 uur per dag de benen onder je reet loopt om vanalles te regelen. Als je dan voortdurend gaat zeiken, op je kamer gaat liggen niksen, zeurt dat je niet rond kunt komen of slaapt in de bus tijdens een tour.. dan is het zo afgelopen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 04:23 schreef StefanP het volgende:
[..]
Hey, dat klinkt als mijAlleen weet ik op strategische momenten de juiste emails te versturen waardoor het lijkt alsof ik zoooo betrokken en goed ben. Vandaag nog van de unit manager een management award (=$$$) gehad voor mijn inzet
![]()
JK, die award had ik vet verdiend hoorHet was maar een schamele fooi vergeleken met wat ik eigenlijk hoorde te krijgen.
Maaruh, TS:
* StefanP meldt zich als over het paard getilde loser
TS fantaseert al een hele tijd over het beginnen van een kroeg of restaurantje in den vreemde, of het verhuren van appartementjes, maar leeft feitelijk nog lekker lui van papa's centjes, zo begreep ik.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 04:29 schreef StefanP het volgende:
TS geeft zelf nooit iets over zijn achtergrond prijs, ik verdenk hem van een heleboel...
Deze is ook wel leuk voor in m'n sig, maar ik hou voorlopig toch maar ff die van yvonne. Sorry.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij begrijpt zowiezo niks, autist
Zoek eerst een paar vrienden, dan hoef je niet meer alleen op vakantie
Ja, alleen gaat de OP niet over toeristen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:08 schreef k_man het volgende:
Hmm dus 'toeristen' is dan eigenlijk een deelverzameling van 'nederlanders in het buitenland'?
Nou, dat wordt niet zo expliciet benoemd eigenlijk.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, alleen gaat de OP niet over toeristen.
Toeristen zijn vaak paupers ja.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou, dat wordt niet zo expliciet benoemd eigenlijk.
Kunnen toeristen niet ook paupers zijn dan? Of andersom?
Welke plannetjes?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:27 schreef k_man het volgende:
De meeste waarschijnlijk wel. Uitgerekend Diego slaagt er maar niet in om z'n plannetjes waar te maken.
Om dan mensen te gaan zitten afkatten die het tenminste probéren, is een beetje te goedkoop.
Ja die !quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:49 schreef k_man het volgende:
Zo is datquote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:46 schreef StefanP het volgende:
Als ik hier ontslagen word, of wat dan ook, voordat ik een greencard heb, dan keer ik terug naar NL met opgeheven hoofd. Want ik heb het tenminste geprobeerd. Helemaal zelf. Met een koffer naar een vreemd land vertrekken om een leven op te bouwen, je moet het zelf maar eens proberen.
Mooie post. Teruggaan kan eigenlijk altijd nog wel.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:46 schreef StefanP het volgende:
Als ik hier ontslagen word, of wat dan ook, voordat ik een greencard heb, dan keer ik terug naar NL met opgeheven hoofd. Want ik heb het tenminste geprobeerd. Helemaal zelf. Met een koffer naar een vreemd land vertrekken om een leven op te bouwen, je moet het zelf maar eens proberen.
Leuk topic voor je [TALPA] Buitenlandse Bruidquote:Op zondag 19 maart 2006 20:00 schreef Macamba het volgende:
Zo zie je maar weer, paupert of niet, k zit toch nog moor hier bij m´n latina en we hebben t naar onze zin. Zo lang het bevalt blijven we lekker hier zitten, stukken beter dan in t koude Nederland dat ook zijn charmes heeft... Fijn dat jullie m´n pagina lezen k zie het terug in de stats! Wie ooit zin heeft om hierheen te komen, bier kost hier helemaal nix dus laat ff weten dan drinken we er 1 of 2 of 3 of 4 etc. Chao, k ga nog ff naar t strand! Saludos van de "paupert".
[afbeelding]
Ik heb trouwens echt dubbelgelegen van de reacties op de fotos, de "hoeren" in oranje shirts zijn medewerkers van een goedkoop hotelletje hier en die blonde .. dat is een nederlandse toerist.. ook niet mijn smaak nee als je t bovenstaande ziet. Emigreren naar een land als Venezuela is zeker niet makkelijk maar niet onmogelijk.. als je echt wilt, echt genoeg hebt van Nederland.. het leven is zorgelozer.. met vallen en opstaan wen je. Het eerste jaar was niet makkelijk, een omschakeling, maar alles went, we zijn hier dolgelukkig zo.
Net zoals Nederlandse toeristen die in de VS met dat gore Budweiser lopen te zwaaien.quote:Op maandag 20 maart 2006 02:34 schreef ioish het volgende:
Macamba: Vind je dat Brahma light trouwens echt te zuipen? Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat lekker vinden...![]()
Inderdaad heel sneuquote:Op maandag 20 maart 2006 02:40 schreef popolon het volgende:
[..]
Sneu zo'n pol, snap daar de lol niet van.
De echte paupers hebben de grootste mond zie ik wel weer.
zegt diegene die bij zijn moeder woontquote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoek eerst een paar vrienden, dan hoef je niet meer alleen op vakantie
Dat is ook niet te zuipen, net zoals Polar Light.quote:Op maandag 20 maart 2006 02:34 schreef ioish het volgende:
Macamba: Vind je dat Brahma light trouwens echt te zuipen? Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat lekker vinden...![]()
Om diegene die het gaat plaatste zelf de foto. Dan mag je best je mening geven vind ikquote:Op maandag 20 maart 2006 13:30 schreef buzzer het volgende:
en weer open. dergelijke polls mogen achterwege blijven, en een beetje nutteloos foto's plaatsen om het bashen mag ook achterwege blijven.
Naďviteitquote:vinden het prachtig om een blanke of buitenlandse man te hebben. Niet voor t geld
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Om diegene die het gaat plaatste zelf de foto. Dan mag je best je mening geven vind ik
Hoe vaak is je vriendin al naar Nederland geweest? Heeft ze uberhaubt wel een paspoort?quote:Vooralsnog gaan we 1x per jaar naar Nederland, genieten van alles daar, beetje werken, die euros kunnen we hier 10x uitgeven. Nee hoor prima allemaal, als je maar doorzet. Zo triest als het in de zomer leek, zo mooi hebben we het nu.
Respect.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:18 schreef Macamba het volgende:
Thnx voor de reacties, ik zal t doorgeven. Weetje wat t is. In Nederland ben ik een doodnormale jongen en zien ze je niet staan.. ik hou zelf van getinte of wat donkere vruwen, hier hebben de vrouwen echt een andere mentaliteit, maar als je de verkeerde treft kom je na een paar maanden bankroet thuis. Ze zijn aanhankelijk, vinden het prachtig om een blanke of buitenlandse man te hebben. Niet voor t geld want dat heb k niet maar ze zeggen dat wij ze beter behandelen. Wij Nederlanders slaan over t algemeen geen vrouwen en zijn redelijk monogaam. Ook is t geen gewoonte om ze onbemiddeld achter te laten als ze zwanger raken. Onze fatsoensnormen zijn wat beter dan de locala Venezolaan die t geld aan bier opmaakt. Ik heb prima Spaans geleerd, Ze spreekt al goed engels nu en we beginnen met Nederlands. Ze leert me dansen.. meiden zijn hier echt heel anders dan in NL, jaloers maar DEDICATED! absoluut. Als je ze hebt gewonnen heb je ze ook echt. Niet zoals in Nederland dat ze van je willen gaan scheiden als je een keer niet afwast, ruzie maken om nix..Absoluut een omslag. Misschien dat iemand met dezelfde ervaring dit nader kan bespreken. Tuurlijk is het geen leugen dat de latinas je in vuur en vlam weten te zetten...
W zijn al een jaar samen en zij is mijn moitvatie geweest om door te zetten want t gaat niet altijd allemaal even gemakkelijk hier in Latijns Amerika, jullie zullen vast genoeg lezen over Chavez de president hier.. maar ookal is het ongeregeld en corrupt, weetje normaal moest ik in NL hard werken om hier 2x per jaar naar toe te kunnen. Nu woon en LEEF ik hier, ik ben gelukkig. Als we vrij zijn zelfs in de ochtend of avond na t werken dan ben ik stiekem op vakantie, ik geniet er ook van, vooral de temperatuur, de mentaliteit, het lijkt zorgelozer (LIJKT) discriminatie bijv hebben we hier weinig mee te maken. Op het eiland waar k woon (vlakbij de antillen) is het verder best rustig, relatief weinig criminaliteit (1,2% van het totaal in Venezuela) en ´zero´politieke onrust. In Nederland kom ik minder snel buiten in al dat kutweer, sneeuw koude en regen.. hier is t veel socialer en t kan je humeur doen veranderen.
Ik zou t niet aanraden om zomaar hierheen te emigreren maar na een jaar ervoor vechten hier zitten we rustig.. je moet je hele mentaliteit veranderen en vergeten dat je in Nederland in verhouding meer te besteden hebt. Ik ben blij dat k dit nu al kan doen en gedaan heb. Mochten we besluiten om ooit naar NL te gaan dan neem ik mn vriendin (verloofde) mee, dan kom je nooit met lege handen thuis. Vooralsnog gaan we 1x per jaar naar Nederland, genieten van alles daar, beetje werken, die euros kunnen we hier 10x uitgeven. Nee hoor prima allemaal, als je maar doorzet. Zo triest als het in de zomer leek, zo mooi hebben we het nu.
Wat dat bier aangaat, ja ik vind t best te zuipen ja, we hebben hier Regional, dat vind k smerig, t is gruwelijk goedkoop (9ct per biertje) en daarnaast Brahma uit Brazilie en Polar uit Venezuela.
Ik vind Brahma (Caribisch bier) beter te drinken dan Polar, niet alleen voor de smaak, maar ik kan er meer van drinken. Aangezien hier echt ongelooflijk veel gezopen wordt zelfs in het verkeer (k zelf niet, maar ze verkopen t overal langs de weg en t is een gewoonte, politie zegt weinig en zuipt er zelf ook op los) moet je ff een merk zoeken dat beter te verdragen is. Polar ICE is prima te doen maar k voel t sneller in mn benen dan brahma. terwijl t t zelfde percentage heeft. Een kratje polar of brahma kost 3 a 4 euro hier 36 flesjes, Koud.
Heineken is er wel maar is import dus relatief veel te duur.. k heb leren drinken wat ze hier drinken.. t is goedkoper dan water dat 1 euro kost voor 5 liter. Benzine is t goedkoopst: 2ct per liter. Weet je meteen waarom Bush problemen komt maken hier, in Irak zijn ze al 3 jr aan de gang en dat kost teveel geld natuurlijk. Venezuela is dichterbij voor ze. Leuk topic btw..
Chao, de groeten vanaf een zonnig en warm Margarita
PS, ik heb 600 fotos online staan en op m´n pagina staat een link naar een andere site met mooie meiden. Niet dat het om de onweerstaanbare meiden gaat hier maar t maakt je leven wel een stuk aangenamer natuurlijk. De eerste foto die je ziet is btw niet Jenniffer maar de vriendin van n andere Nederlander hier!
I hate to burst to bubble maar je kan niet met je vriendin(vrouw) naar Nederland toe hoor, zelfs niet op vakantiequote:Op maandag 20 maart 2006 20:40 schreef Macamba het volgende:
Inderdaad veel mensen dromen van een beter bestaan. Maar ik ken genoeg Venezolanen in Nederland en echt gelukkiger dan hier zijn ze vaak ook niet. Het is een omslag, en echt écht beter is t niet. Alle belastingen en vaste lasten. De meesten kunnen de verantwoordelijkheid nieteens aan. Als je kan profiteren van 2 werelden dan heb je t goed. Uieindelijk zal inderdaad de meest verstandige keuze zijn om toch in Europa te wonen.. belgie ofzo. K zou hier niet zomaar aan kinderen beginnen, dan heef europa toch meer zekerheid te bieden op die punten.
Het is hoe dan ook een hele les, een levenservaring om dit mee te kunnen en mogen maken.
Volgens de nieuwe regels van 1 maart moet je 5 jaar getrouwd zijn met je Venezolaanse, ze moet Nederlands spreken en een inburgeringscursus volgen.. zo´n visa geven ze echt niet zomaar af. En maar goed ook natuurlijk. Klopt helemaal wat DiegoArmandoMaradona zegt. We zijn gelukkig en t gaat goed, we hebben een leuk huisje, we hebben goed te eten, een mooi strand naast de deur en genoeg geld over voor leuke dingen. Mocht het niet meer bevallen dan kunnen we altijd eens naar Nederland gaan maar dan wel pas in de lente of zomer.
je vergeet: en iemand die gewoon heel gelukkig is met z'n bestaan en geen reet geeft om statusquote:Op maandag 20 maart 2006 20:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Goh, wat ben ik jaloers op iemand die 75 euro per maand op zijn loonstrookje heeft staan en noppes heeft als hij tijdens het werk 'n arm breekt of iets dergelijks.
Het is zoals je het zelf al zegt. Het is leuk om aan het strand te liggen, de hele dag in de zon te zitten en nooit geen sneeuw of regen te hebben, maar in Europa heb je bepaalde zekerheden die je daar niet hebt, vandaar dat mensen uit Venezuela maar al te graag in Europa willen wonen. Niet zo zeer om te parasiteren, maar meer bepaald vanwege het feit dat pensioenopbouw, WAO, contracten die worden nagekomen, salaris dat op tijd wordt betaald en 'n leuke salaris met secundaire arbeidsvoorwaarden tamelijk onbekende begrippen zijn in Venezuela.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:40 schreef Macamba het volgende:
Inderdaad veel mensen dromen van een beter bestaan. Maar ik ken genoeg Venezolanen in Nederland en echt gelukkiger dan hier zijn ze vaak ook niet. Het is een omslag, en echt écht beter is t niet. Alle belastingen en vaste lasten. De meesten kunnen de verantwoordelijkheid nieteens aan. Als je kan profiteren van 2 werelden dan heb je t goed. Uieindelijk zal inderdaad de meest verstandige keuze zijn om toch in Europa te wonen.. belgie ofzo. K zou hier niet zomaar aan kinderen beginnen, dan heef europa toch meer zekerheid te bieden op die punten.
Het is hoe dan ook een hele les, een levenservaring om dit mee te kunnen en mogen maken.
Volgens de nieuwe regels van 1 maart moet je 5 jaar getrouwd zijn met je Venezolaanse, ze moet Nederlands spreken en een inburgeringscursus volgen.. zo´n visa geven ze echt niet zomaar af. En maar goed ook natuurlijk. Klopt helemaal wat DiegoArmandoMaradona zegt. We zijn gelukkig en t gaat goed, we hebben een leuk huisje, we hebben goed te eten, een mooi strand naast de deur en genoeg geld over voor leuke dingen. Mocht het niet meer bevallen dan kunnen we altijd eens naar Nederland gaan maar dan wel pas in de lente of zomer.
Misschien gewoon eens even lezen wat hij schrijft?quote:Op maandag 20 maart 2006 20:43 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
je vergeet: en iemand die gewoon heel gelukkig is met z'n bestaan en geen reet geeft om status
een hele goede reden om jaloers te zijn ja
Dan zou er dus niemand niemand meer dus terug naar Nederland komen als ze vertrokken zijn?quote:Op maandag 20 maart 2006 20:43 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
je vergeet: en iemand die gewoon heel gelukkig is met z'n bestaan en geen reet geeft om status
quote:Op maandag 20 maart 2006 20:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Misschien gewoon eens even lezen wat hij schrijft?
Misschien moet je even alles in plaats van alleen één zinnetje?quote:Op maandag 20 maart 2006 20:47 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
![]()
Ik lees toch echt:
Nu woon en LEEF ik hier, ik ben gelukkig. Als we vrij zijn zelfs in de ochtend of avond na t werken dan ben ik stiekem op vakantie,
Venezuela is een niet-visumplichtig land, dus ze kan zonder problemen 3 maanden op vakantie naar Nederland.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe denk jij voor je vriendin(vrouw) een visum te krijgen zonder inkomen in Nederland?
En hoe denk je een MVV te krijgen voor je vrouw/vriendin zonder een vaste baan?
de beste jongen is gelukkig en heeft alles wat zijn hartje begeertquote:Op maandag 20 maart 2006 20:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Misschien moet je even alles in plaats van alleen één zinnetje?
Lees gewoon even alles eer je begint te melken.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:52 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
de beste jongen is gelukkig en heeft alles wat zijn hartje begeert
en zoals gewoonlijk beginnen jullie vervolgens te mekkeren over geld en over vrouwen die alleen maar op nederlandse paspoorten uit zijn
da's alles in twee zinnetjes
En hoe ga je een MVV regelen zonder een vaste baan met een goed inkomen in Nederland?quote:Op maandag 20 maart 2006 21:00 schreef Macamba het volgende:
Ze is zelf nog niet in NL geweest maar zoals uitgelegd hierboven kun je zonder problemen meenemen door het hele shengen gebied. Ik ben al vaker met Venezolanen meegevlogen en ken dit hele proces al bij 3 personen.. we hebben eerder al mensen over laten komen, alemaal geen probleem als je je maar van te voren even inlicht. ze mogen 3 maanden blijven en dat is meer dan genoeg. Grantverklaring, uitnodiging vd gemeente en een reisverzekering. Thats all.
K ben weg k lees t de volgende keer verder allemaal wel.
Thnx all. Chao!
Dat IS denk ik ook de reden van die jaloerse reacties hier. Er zijn niet veel mensen die dat kunnen.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:43 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
quote:Op maandag 20 maart 2006 20:18 schreef Macamba het volgende:
Thnx voor de reacties, ik zal t doorgeven. Weetje wat t is. In Nederland ben ik een doodnormale jongen en zien ze je niet staan.. ik hou zelf van getinte of wat donkere vruwen, hier hebben de vrouwen echt een andere mentaliteit, maar als je de verkeerde treft kom je na een paar maanden bankroet thuis. Ze zijn aanhankelijk, vinden het prachtig om een blanke of buitenlandse man te hebben. Niet voor t geld want dat heb k niet maar ze zeggen dat wij ze beter behandelen. Wij Nederlanders slaan over t algemeen geen vrouwen en zijn redelijk monogaam. Ook is t geen gewoonte om ze onbemiddeld achter te laten als ze zwanger raken. Onze fatsoensnormen zijn wat beter dan de locala Venezolaan die t geld aan bier opmaakt. Ik heb prima Spaans geleerd, Ze spreekt al goed engels nu en we beginnen met Nederlands. Ze leert me dansen.. meiden zijn hier echt heel anders dan in NL, jaloers maar DEDICATED! absoluut. Als je ze hebt gewonnen heb je ze ook echt. Niet zoals in Nederland dat ze van je willen gaan scheiden als je een keer niet afwast, ruzie maken om nix..Absoluut een omslag. Misschien dat iemand met dezelfde ervaring dit nader kan bespreken. Tuurlijk is het geen leugen dat de latinas je in vuur en vlam weten te zetten...
W zijn al een jaar samen en zij is mijn moitvatie geweest om door te zetten want t gaat niet altijd allemaal even gemakkelijk hier in Latijns Amerika, jullie zullen vast genoeg lezen over Chavez de president hier.. maar ookal is het ongeregeld en corrupt, weetje normaal moest ik in NL hard werken om hier 2x per jaar naar toe te kunnen. Nu woon en LEEF ik hier, ik ben gelukkig. Als we vrij zijn zelfs in de ochtend of avond na t werken dan ben ik stiekem op vakantie, ik geniet er ook van, vooral de temperatuur, de mentaliteit, het lijkt zorgelozer (LIJKT) discriminatie bijv hebben we hier weinig mee te maken. Op het eiland waar k woon (vlakbij de antillen) is het verder best rustig, relatief weinig criminaliteit (1,2% van het totaal in Venezuela) en ´zero´politieke onrust. In Nederland kom ik minder snel buiten in al dat kutweer, sneeuw koude en regen.. hier is t veel socialer en t kan je humeur doen veranderen.
Ik zou t niet aanraden om zomaar hierheen te emigreren maar na een jaar ervoor vechten hier zitten we rustig.. je moet je hele mentaliteit veranderen en vergeten dat je in Nederland in verhouding meer te besteden hebt. Ik ben blij dat k dit nu al kan doen en gedaan heb. Mochten we besluiten om ooit naar NL te gaan dan neem ik mn vriendin (verloofde) mee, dan kom je nooit met lege handen thuis. Vooralsnog gaan we 1x per jaar naar Nederland, genieten van alles daar, beetje werken, die euros kunnen we hier 10x uitgeven. Nee hoor prima allemaal, als je maar doorzet. Zo triest als het in de zomer leek, zo mooi hebben we het nu.
Wat dat bier aangaat, ja ik vind t best te zuipen ja, we hebben hier Regional, dat vind k smerig, t is gruwelijk goedkoop (9ct per biertje) en daarnaast Brahma uit Brazilie en Polar uit Venezuela.
Ik vind Brahma (Caribisch bier) beter te drinken dan Polar, niet alleen voor de smaak, maar ik kan er meer van drinken. Aangezien hier echt ongelooflijk veel gezopen wordt zelfs in het verkeer (k zelf niet, maar ze verkopen t overal langs de weg en t is een gewoonte, politie zegt weinig en zuipt er zelf ook op los) moet je ff een merk zoeken dat beter te verdragen is. Polar ICE is prima te doen maar k voel t sneller in mn benen dan brahma. terwijl t t zelfde percentage heeft. Een kratje polar of brahma kost 3 a 4 euro hier 36 flesjes, Koud.
Heineken is er wel maar is import dus relatief veel te duur.. k heb leren drinken wat ze hier drinken.. t is goedkoper dan water dat 1 euro kost voor 5 liter. Benzine is t goedkoopst: 2ct per liter. Weet je meteen waarom Bush problemen komt maken hier, in Irak zijn ze al 3 jr aan de gang en dat kost teveel geld natuurlijk. Venezuela is dichterbij voor ze. Leuk topic btw..
Chao, de groeten vanaf een zonnig en warm Margarita
PS, ik heb 600 fotos online staan en op m´n pagina staat een link naar een andere site met mooie meiden. Niet dat het om de onweerstaanbare meiden gaat hier maar t maakt je leven wel een stuk aangenamer natuurlijk. De eerste foto die je ziet is btw niet Jenniffer maar de vriendin van n andere Nederlander hier!
Waar woon je dan?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:59 schreef ioish het volgende:
Macamba: Je levensverhaal klinkt heel herkenbaarWat is dat een pokkewerk om elke keer heen en weer te reizen, te werken voor je ticket en je studie af te maken. Erg tof dat het uiteindelijk ook gelukt is!
Veel mensen die weinig weten van Zuid Amerika denken inderdaad dat het hier allemaal armoede en pauperij is...gelukkig weten de volhouders wel beter. In het begin is het erg moeilijk, omdat alles anders is, maar als je alles voor elkaar hebt dan heb je ook wat.![]()
Vampier: Had inderdaad ook zoiets. Ik opende een topic om te vragen of er nog anderen van fok hier in de buurt wonen en wat iedeeen hadden over koken, omdat je hier niet alles kan krijgen. Reageerd er zo'n infantiele idioot, wojworshebn, hoe lelijk hij de vrouwen daar wel niet vindt. Net zoals hij hier weer zo'n dom bericht plaatst. Dat zijn typisch van die mensen die nooit verder gekomen zijn dan Almelo of Winterswijk, dus gewoon niks van aantrekken.
Voor jou wel en eventueel voor je kinderen maar niet voor je vrouwquote:Dat paspoort vh koninkrijk der Nederlanden is mijn backup, onze redding, als er ooit echt een slechte tijd komt zoals politeke onrust of een staking dan kunnen we naar Nederland, familie die ons daar in huis neemt, paar maandjes werken voor een uitendbureau en ik kan mn eigen stekkie huren
Dat kun je echt niet beoordelen op basis van een verblijf op IM. Met alle respect. Discriminatie komt in ZA zeker wel voor. Meer dan in Nederland.quote:veel mensen in Venezuela en L.A. zijn niet zo zwart als mn vriendin. maar zoals gezegd discriminatie op die punten komt hier niet voor
Zeer zeker. Maar ik ben toch een dom infantiel figuurquote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Discriminatie komt in ZA zeker wel voor. Meer dan in Nederland.
Wel eerst trouwen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:23 schreef Macamba het volgende:
Dat paspoort vh koninkrijk der Nederlanden is mijn backup, onze redding.
Hoeft niet hoor. Samenwonen kan ook.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Wel eerst trouwen.Dan geldt 't voor allebei.
Als je een vast contract hebt met een goed salaris. Maar vaste contracten met een goed salaris liggen meestal niet meteen voor het oprapen in Nederlandquote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor. Samenwonen kan ook.
En na 90 dagen, 90 dagen het land uit?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een MVV hoeft ook niet. Toeristenvisum is genoeg en dat is vrij makkelijk voor iemand uit Venezuela.
Macamba woont in Heerlen, vlakbij Duitsland en België. Er zijn wel wat mogelijkheden dus. Sowieso mag zij 3 maanden in Nederland verblijven op basis van een toeristenvisum.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je een vast contract hebt met een goed salaris. Maar vaste contracten met een goed salaris liggen meestal niet meteen voor het oprapen in Nederland
Klopt. Maar in 90 dagen kunnen ze wel gaan samenwonen of trouwen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En na 90 dagen, 90 dagen het land uit?
Kan maar dat verandert niksquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Klopt. Maar in 90 dagen kunnen ze wel gaan samenwonen of trouwen.
Toch wel. Als hij 'n half jaar een paar kilometer oostelijker of westelijker gaat wonen, dan verandert dat een heleboel.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kan maar dat verandert niks
Belgie kent ook een grondwet die iedereen gelijke rechten geeft. Een Belgische rechter zal dan ook op zelfde wijze oordelen als wanneer een Belg een zaak aanspant. Zolang je een legale inwoner bent van Belgie, heb je daar dezelfde rechten als een Belg. Dat geld trouwens net zo hard voor immigranten in Nederland.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Veel succes als Nederlander een rechtzaak aanspannen tegen de Belgische staat![]()
![]()
Deze wet bedoel je?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee hoor, want de wetten in elk geval in Nederland zijn zo dat een pauper(of in dit geval Marcamba) niet zomaar naar Nederland kan met zijn vriendin/verloofde/vrouw
Want jij hebt daar ervaring mee?quote:Op maandag 20 maart 2006 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Nederland wonen met je vrouw zal zowiezo niet meevallen overigens en in Europa ook niet
Vergeet de ondertrouw en het M46 formulier niet.quote:In Nederland is een huwelijk niet eens verplicht, alleen een samenlevingscontract. Mocht je willen trouwen, voeg dan de volgende items toe aan je to-do lijstje:
- Vraag 2 weken voor je huwelijk een D-79 formulier aan voor je aanstaande.
- Ga trouwen.
Jaquote:
Je vriendin moet 3 maanden de EU uit hoorquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:13 schreef Macamba het volgende:
Thnx maartena ik ga zeker eens kijken, altijd leuk om te weten. Idd belgie lijkt me ook n oplossing. En voorlopig denken we nog niet aan wonen in NL, maat wel goed om te weten. En tsja.. ze mag daar 90 dagen naar binnen, daarna ga je met de auto naar zwitserland van te voren ff bij de doane in NL een uit stempel daar ben je in 4 a 5 uurtjes en 100 euro benzine.. haal je een IN stempel in zitserland. ga je weer terug naar NL 3 maanden en na die 3 maanden ga je weer naar zwitserland haal je een UIT stempel en bij de Nederlandse doane een IN stempel.. zo kun je ook wat langer blijven.. zo kun je ook naar engeland gaan daar geven ze buitenlanders vaak n visa voor zelfs 6 maanden waar je ook in NL mee kan zijn. geen haan die daar naar kraait. Maar goed voor het legaliseren van iemand moet je idd trouwen of samenleven.. zon samenlevingscontract hebben we al. Weetje je kunt t zo draaien als je wil maar als je echt wilt.. al moet ze met mn vader zon contract tekenen of met weetikwie.. als je echt wil er zijn altijd manieren. Ik heb ze allemaal niet nodig nu en blijf lekker hier.. maar mocht t ooit nodig zijn.. dan zijne r altijd oplossingen en omwegen zo is NL nu eenmaal.. veel te goed. waarom denk je dat r zoveel buitenlanders in NL zijn...indien nodig zoeken we wel een oplossing. voorlopig is 3mnd toerist meer dan genoeg en wil ik niet langer blijven. een ticket kost 650 euro pp en is 3mnd geldig. incl tax. via duitsland dan want in NL betaal je op schiphol alleen al 178 euro tax. Maar bedankt voor de tips interessant maar voorlopig nvt. We blijven waar we zitten. Chao!
Geef eens wat meer uitleg behalve "Ja".quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja
Waar haal je die onzin vandaan? Als ze zich meteen laten inschrijven, en vervolgens een immigratieprocedure bij de IND beginnen, mag ze gewoon in Nederland blijven in afwachting op het resultaat. Ze kan natuurlijk nog steeds afgewezen worden (bijv. op criminaliteit, of het niet hebben van alle juiste documenten), maar tot de afkeuring/goedkeuring mag ze gewoon in Nederland blijven.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je vriendin moet 3 maanden de EU uit hoor
Je moeder?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb gewoon samengeleefd met een vrouw van buiten de EU in Europa.
En als je de juiste papieren had gestart weet je dus dat het helemaal niet moeilijk is om dat voor elkaar te krijgen. Of had ze nooit een verblijfsvergunning?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb gewoon samengeleefd met een vrouw van buiten de EU in Europa.
Cursief is quotes van http://www.ind.nlquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zonder vast contract met een goed salaris lukt dat niet hoor
Er is geen eis van een vast contract. Er is alleen een eis dat je een contract hebt waar nog minimaal 12 maanden inkomen aan vast zit. Als je dus een jaarcontract krijgt bij een bedrijf (en dat is niet al te moeilijk), en minimaal 120% van het minimumloon verdient kun je je geliefde naar Nederland halen. Je hebt alleen meestal wel een proefperiode van een maand of 3 bij de meeste bedrijven, dus daar dien je inderdaad wel rekening mee te houden.quote:Ik ken niet alle werkgevers maar ik denk dat er weinig werkgevers te zitten te wachten op iemand die een paar lang van baan naar baan gehopt is in Venezuela en Nederland. Bovendien zal het 1 á 2 jaar duren voor je een vast contract hebt waarschijnlijk
Zo ongeveer inderdaad. Je kunt als je het goed doet binnen enkele maanden beginnen met de immigratie. En aangezien je slechts 120% van het minimumloon hoeft te verdienen, kun je wellicht tijdelijk genoegen nemen met een minder betaalde baan en een huurwoning ergens.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Moet je eerst een jaarcontract hebben en meteen een aanvraag dienen.
Ja, ik ben zo'n type. En helaas ik pas niet in jij gesimplificeerde omschrijving. Hokjesdenken is wel jouw ding he? Typisch Nederlands, blijf jij dus maar lekker in Nederlandquote:
En hoe groot schat je de kans in dat een werkgever iemand die een paar jaar van de ene baan is gehopt in Venezuela en in Nederland een contract krijgt van 1200 euro netto en dat meteen het eerste contract een jaarcontract is?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Zo ongeveer inderdaad. Je kunt als je het goed doet binnen enkele maanden beginnen met de immigratie. En aangezien je slechts 120% van het minimumloon hoeft te verdienen, kun je wellicht tijdelijk genoegen nemen met een minder betaalde baan en een huurwoning ergens.
Als je natuurlijk al in Nederland woont en werkt is het helemaal makkelijk. Maar mogelijkheden zijn er volop in ieder geval, jij doet alsof het zo gigantisch ingewikkeld is.
Geweldig Idee, die VVD! Met hun familiehereniging wetgeving uit 1969....
Doet niets af aan mijn kritiek op jouw verhaal.quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben al in het buitenland.
Pas een jaar of 6
Met mams en paps mee ja.quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben al in het buitenland.
Pas een jaar of 6
Inderdaad.quote:Op woensdag 22 maart 2006 05:19 schreef SHE het volgende:
Beetje uitslapen mag ik best...maar NL geeft je toch altijd het gevoel dat je van alles mist
Maar dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat je hier ook vanalles mist.
Ja nou wil ik terug.quote:Op woensdag 22 maart 2006 05:19 schreef SHE het volgende:
No can do, my dear....liefdadigheid is meer jullie straatje. Ik hoor nu vogeltjes fluiten, mijn wake up call, dat ik pech heb gehad een nacht door te werken en dus over 3 uur gewoon weer fresh & friendly mijn ding moet doen.
Beetje uitslapen mag ik best...maar NL geeft je toch altijd het gevoel dat je van alles mist
Maar dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat je hier ook vanalles mist.
quote:
Het is mijn ervaring dat als je de reden voor je jaarcontract voorlegd aan een werkgever dat velen best bereid zijn om mee te werken. Als je niet bevalt lig je er na een jaar gewoon uit. Zo gek zijn jaarcontracten echt niet hoor....quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe groot schat je de kans in dat een werkgever iemand die een paar jaar van de ene baan is gehopt in Venezuela en in Nederland een contract krijgt van 1200 euro netto en dat meteen het eerste contract een jaarcontract is?
Verklaren? Wat was er niet duidelijk aan?quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die mag je nog effe verder verklaren dan
ik zou zeggen: ga er voor !quote:Op woensdag 22 maart 2006 04:10 schreef SHE het volgende:
Wat een vreselijke frust ben je ook DAM
Het heikneuterige, misgunnen straalt er bij elke post vanaf. Ik benijd alle exports..ik speel al jaren met het idee, maar om eerlijk te zijn ontbreekt het me nogal aan lef en rust.
Hier in Nederland wil ik al het onderste uit de kan, mijn zin krijgen en alles net even anders doen dan anderen. Met de stupido's alhier kom ik er nog redelijk mee weg..maar dat kost energie!
En ik wil niet zo hard werken dat wanneer het leven echt begint, ik te verregend ben om van mijn volwassenheid te genieten. Ik ben bijna 28 en begin het nu pas echt leuk te vinden..moet er niet aan denken nog zolang hetzelfde truukje van Van der Vaart te doen elke dag.
En dat weer he...ik kan er maar niet aan wennen. Echt niet!
Eerst even de onrust wegwerken en dan ga ik. ( ter illustratie...ik ben in NL al, agelopen 3 jaar een kleine 5 keer verhuisd)
Ik kan gewoon nooit te lang ergens blijven....en dat lijkt me geen handige eigenschap voor emigratie.
Ik geef het nog tot mijn 30ste....mooie leeftijd om doei te zeggen en hopelijk dan ook volledig in balans.
Lang verhaal op dit late tijdstip kort makend: Toppers, zij die het lef hadden gewoon te gaan!
Een netto salaris van 1200 euro lukt ook makkelijk?quote:Op woensdag 22 maart 2006 08:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is mijn ervaring dat als je de reden voor je jaarcontract voorlegd aan een werkgever dat velen best bereid zijn om mee te werken. Als je niet bevalt lig je er na een jaar gewoon uit. Zo gek zijn jaarcontracten echt niet hoor....
Waarom sta je er in hemelsnaam op om dit ene punt iedere keer weer aan te vallen of te debatteren? Een baan vinden waarmee je 1500 Euro per maand verdiend is echt niet zo gigantisch moeilijk hoor.... Ik weet dat een buschauffeur al meer verdiend, en ik weet ook dat openbaarvervoersbedrijven groot-rijbewijzen en trainingen bieden en momenteel best verlegen zitten om buschauffeurs. Om maar even een voorbeeldje te geven.....quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een netto salaris van 1200 euro lukt ook makkelijk?
Zoals ik eerder al zei, het is gewoon overduidelijk dat jij de immigratiewetgeving in Nederland totaal niet kent, je jezelf totaal niet op de hoogte houd van de feiten, maar je wel zorgen maakt over immigratie naar Nederland op een of andere manier. Als je punten wilt bediscusieren neem dan ook even de moeite eerst eens e.e.a. te lezen.....quote:Overigens is het een kwestie van tijd voordat het 150% wordt, als dat nog niet ingevoerd is
Een salaris van 1500 netto als starter bij je eerste contract kan je echt vergeten hoorquote:Op woensdag 22 maart 2006 16:46 schreef maartena het volgende:
Waarom sta je er in hemelsnaam op om dit ene punt iedere keer weer aan te vallen of te debatteren? Een baan vinden waarmee je 1500 Euro per maand verdiend is echt niet zo gigantisch moeilijk hoor
quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:46 schreef maartena het volgende:
Als je punten wilt bediscusieren neem dan ook even de moeite eerst eens e.e.a. te lezen.....![]()
quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen kan je een busrijbewijs niet bij de groenteboer ophalen
Schelden, wat gemeen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lezen parasiet
Niet om lullig te doen, maar 1200 euro is best wel een pauper salaris als je het mij vraagtquote:Op woensdag 22 maart 2006 16:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een netto salaris van 1200 euro lukt ook makkelijk?
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/viewtopic.php?t=3037quote:De plannen van Verdonk betekenen een verbod op vrije partnerkeuze voor minimaal 51% van alle werkende Nederlanders, 67% van de werkende vrouwen en 83% van de jongeren tot 25 jaar
Geen ideequote:Op woensdag 22 maart 2006 16:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Schelden, wat gemeen.![]()
Hoe is het weer in Nederland vandaag?
best wel?quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen, maar 1200 euro is best wel een pauper salaris als je het mij vraagt
Daar kan een kinderlokker als jij anders een heleboel lollies voor kopen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen, maar 1200 euro is best wel een pauper salaris als je het mij vraagt
Lezen is ook een vak he....quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen kan je een busrijbewijs niet bij de groenteboer ophalen
Er klopt alleen bar weinig van die gegevens. Ten eerste is het minimum loon al fout: Het bedraagt per 1 Januari 2006 in Nederland 1272,60 Bruto. Dat betekend dat je om die 120% te halen dat je 1527,12 Euro Bruto per maand moet verdienen. Omgerekend tot een uurloon gebaseerd op een 40 urige werkweek en een 31 daagse Maand (ik nam Maart 2006 maar even voor het gemak) is dat een uurloon van ongeveer 8.29 Euro per uur.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Misschien moet Maartena zich effe gaan inlezen
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/viewtopic.php?t=3037
quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Daar kan een kinderlokker als jij anders een heleboel lollies voor kopen.
Ik kan me hier geheel bij aansluitenquote:Op woensdag 22 maart 2006 14:29 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
, maar ben je eenmaal weg dan wil je waarschijnlijk niet meer terug !
40 uur en 31 dagenquote:Op woensdag 22 maart 2006 19:36 schreef maartena het volgende:
Er klopt alleen bar weinig van die gegevens. Ten eerste is het minimum loon al fout: Het bedraagt per 1 Januari 2006 in Nederland 1272,60 Bruto. Dat betekend dat je om die 120% te halen dat je 1527,12 Euro Bruto per maand moet verdienen. Omgerekend tot een uurloon gebaseerd op een 40 urige werkweek en een 31 daagse Maand (ik nam Maart 2006 maar even voor het gemak) is dat een uurloon van ongeveer 8.29 Euro per uur.
Gek he als je pak hem beet 5 a 10.000 euro moet investeren om te mogen werken als chauffeur je een hoger salaris krijgt?quote:En is een uurloon van 8.29 Euro realistisch? Tja... ik weet niet precies wat er in Nederland overal gemiddeld verdiends word in 2006, maar ik zag bij Connexxion in ieder geval een aantal chauffeursposities met een startsalaris van tussen de 9 en 11 Euro per uur, afhankelijk van ervaring.
Wie gaat je dan behandelen aan je borderline?quote:Op woensdag 22 maart 2006 04:10 schreef SHE het volgende:
Wat een vreselijke frust ben je ook DAM
Het heikneuterige, misgunnen straalt er bij elke post vanaf. Ik benijd alle exports..ik speel al jaren met het idee, maar om eerlijk te zijn ontbreekt het me nogal aan lef en rust.
Hier in Nederland wil ik al het onderste uit de kan, mijn zin krijgen en alles net even anders doen dan anderen. Met de stupido's alhier kom ik er nog redelijk mee weg..maar dat kost energie!
En ik wil niet zo hard werken dat wanneer het leven echt begint, ik te verregend ben om van mijn volwassenheid te genieten. Ik ben bijna 28 en begin het nu pas echt leuk te vinden..moet er niet aan denken nog zolang hetzelfde truukje van Van der Vaart te doen elke dag.
En dat weer he...ik kan er maar niet aan wennen. Echt niet!
Eerst even de onrust wegwerken en dan ga ik. ( ter illustratie...ik ben in NL al, agelopen 3 jaar een kleine 5 keer verhuisd)
Ik kan gewoon nooit te lang ergens blijven....en dat lijkt me geen handige eigenschap voor emigratie.
Ik geef het nog tot mijn 30ste....mooie leeftijd om doei te zeggen en hopelijk dan ook volledig in balans.
Lang verhaal op dit late tijdstip kort makend: Toppers, zij die het lef hadden gewoon te gaan!
Als er een procedure loopt inderdaad. Als dat niet het geval is dan is het 3 maanden NL, 3 maanden weg uit NL, 3 maanden NL, etc...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Waar haal je die onzin vandaan? Als ze zich meteen laten inschrijven, en vervolgens een immigratieprocedure bij de IND beginnen, mag ze gewoon in Nederland blijven in afwachting op het resultaat. Ze kan natuurlijk nog steeds afgewezen worden (bijv. op criminaliteit, of het niet hebben van alle juiste documenten), maar tot de afkeuring/goedkeuring mag ze gewoon in Nederland blijven.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat de Nederlander continue inkomen blijft genieten uit werk.
ik hoop een beter persoon dat dan in jouw gevalquote:Op donderdag 23 maart 2006 12:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wie gaat je dan behandelen aan je borderline?
Zoals gewoonlijk controleer je weer niets. Uiteraard is die rekensom gebaseerd op werkdagen en daar zitten er 23 van in die maan.quote:
Ik word zo onderhand ook wel een beetje moe van jouw leesapaciteiten. Connexxion biedt opleidingen aan als onderdeel van je baan. Sterker nog, omdat ze in je investeren bieden ze vaak meteen een langer contract aan, want ze willen daar wel gebruik van maken natuurlijk.quote:Gek he als je pak hem beet 5 a 10.000 euro moet investeren om te mogen werken als chauffeur je een hoger salaris krijgt?
Wie zegt dat de partner per direct over moet komen? Bovendien is een verlengd toeristenvisa van 6 maanden vrij makkelijk te krijgen. Ik ken genoeg Amerikanen die met hetzelfde probleem zitten en weer naar Nederland willen. Ze zullen dan in de meeste gevallen inderdaad een paar maandjes uit elkaar moeten, maar meer ook niet hoor.quote:Verder ben je minimaal een jaar verder voordat je je papieren hebt, wat stel je in de tussentijd voor?
Het mooie van de Nederlandse bureacratie is dat zo'n procedure ook makkelijk een jaar kan duren. En binnen dat jaar kun je makkelijk een baan verkrijgen natuurlijk, en direct een her-aanvraag doen. En omdat ze toch vrij traag zijn bij de Nederlandse overheid is dat meestal niet eens nodig.quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als er een procedure loopt inderdaad. Als dat niet het geval is dan is het 3 maanden NL, 3 maanden weg uit NL, 3 maanden NL, etc...
Je kunt dus als je getrouwd bent gewoon 6 maanden naar Nederland komen. En uit ervaring weet ik dat er binnen die 6 maanden best een baan te regelen is.quote:Wie kunnen vanwege Familiebezoek naar Nederland komen?
Familieleden kunnen maximaal 6 maanden in Nederland bij hun familie verblijven. De volgende familieleden komen in aanmerking:
* echtgenoten of geregistreerde partners;
* bloedverwanten tot en met de vierde graad; en
* aanverwanten tot en met de tweede graad.
Onder bloedverwanten wordt verstaan:
1e graad; ouders en kinderen
2e graad; broers, zussen en grootouders
3e graad; ooms en tantes
4e graad; neven en nichten
Onder aanverwanten wordt verstaan:
1e graad; zwagers, schoonzussen, schoonzoons, schoondochters, schoonouders en stiefkinderen
2e graad; stiefbroers, stiefzusters en stiefouders
Lezen is niet zijn sterkste kanten. Even snel wat Googlen, en dan foute informatie plaatsen.... DAT kan ie wel!quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:29 schreef Macamba het volgende:
Diegomaradona.. als je nou eens zou lezen ipv lopen te kloten hier.
Ik heb inderdaad het idee dat het daarom gaat bij Diego.... Hij kan het gewoon niet hebben.quote:Mijn god wat een afgunst en frustratie zeg, het druipt er vanaf.
Ah! Hij is dus ge-emigreerd naar.... Reserve-België?quote:Groeten daar in oeteldonk.
Wat doe je nu raar? Er staat heel duidelijk 'als'.... waarschijnlijk heb je daar overheen gelezen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Het mooie van de Nederlandse bureacratie is dat zo'n procedure ook makkelijk een jaar kan duren. En binnen dat jaar kun je makkelijk een baan verkrijgen natuurlijk, en direct een her-aanvraag doen. En omdat ze toch vrij traag zijn bij de Nederlandse overheid is dat meestal niet eens nodig.
Het duurde bij ons een maand of 9 om het rond te krijgen destijds in 1998, en wij zaten zelf de boel niet te vertragen natuurlijk.
Nu snap je trouwens ook precies waarom wij blij zijn dat we allebei een dubbelle nationaliteit hebben, dan heb je dat gezeik met de immigratie dienst nooit meer.![]()
Wat betrefd 3 maanden, van de IND site - die jij waarschijnlijk nog nooit hebt gelezen, althans zo lijkt het wel - even het volgende:
[..]
Je kunt dus als je getrouwd bent gewoon 6 maanden naar Nederland komen. En uit ervaring weet ik dat er binnen die 6 maanden best een baan te regelen is.
En het geval Macamba is allang niet meer te bediscusieren, want zoals ie zelf al aangaf kan ie ook wel een jaartje bij zijn pa in dienst zijn met genoeg salaris.
Dusse.... laten we deze discussie inderdaad maar sluiten, want lezen doe je toch niet, en iets over jezelf vertellen zal ook wel nooit gebeuren.![]()
![]()
![]()
" * echtgenoten of geregistreerde partners; "quote:Op zaterdag 25 maart 2006 07:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat doe je nu raar? Er staat heel duidelijk 'als'.... waarschijnlijk heb je daar overheen gelezen.
Nee, kind kan de was doen, maar in dit geval is het (nog) niet van toepassing natuurlijk. Als zij alleen zijn vriendin is en er geen procedure loopt, zo is de situatie op dit moment, klopt het wat ik zeg.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 08:46 schreef maartena het volgende:
[..]
" * echtgenoten of geregistreerde partners; "
Ik denk dat zowel trouwen of jezelf registreren als partner niet moeilijk zal zijn.
Ik heb dat ook nooit tegengesproken, ik heb zelfs enkele concrete oplossingen aangedragen. Ik ken de site van de IND zo ongeveer van buiten...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 08:55 schreef maartena het volgende:
Maar goed, het is intussen allang duidelijk dat als ze naar Nederland willen komen..... dat er volop mogelijkheden zijn. De hindernissen die hier genoemd zijn, zijn vrij eenvoudig te overkomen, dus eigenlijk kunnen we deze discussie gewoon sluiten....
En dat gaf Macamba zelf eigenlijk ook al aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |