abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28811469
Iedereen die wel eens wat langer buiten Europa en het westen is geweest kent ze wel, de Nederlanders die denken dat ze super cool en slim zijn en zo terwijl ze eigenlijk gewoon een stel losers zijn die net het hoofd boven water kunnen houden

Meestal komen ze net van school en denken ze dat omdat ze goed Engels, Nederlands en Duits spreken iedere werkgever op ze zit te wachten. Vaak hebben ze in het buitenland een vriend(in) opgedaan en ze zullen daar die domme mensen wel eens wat leren.

Een jaar later zijn ze of gedesillusioneerd weer terug in Nederland of hebben ze net een baantje gevonden wat ze net genoeg betaalt om een beetje in leven te blijven. Maar ook dan moet je natuurlijk uit blijven stralen dat je super succesvol bent en dat de wereld op je zit te wachten.

Een andere groep is een groep van late 20´ers en begin 30´ers die denken omdat ze een paar jaar een goede baan hebben gehad ze het nu wel ergens anders kunnen gaan maken. Want het is natuurlijk erg leuk om te gaan patsen tegen vrienden dat je het wel gezien hebt in het saaie Nederland en dat je ergens veel beter kan leven.

Op een gegeven moment komt de realiteit en zien ze in dat ze er eigenlijk niks van maken, dat ze nauwelijks een goede verzekering hebben, dat de kinderen niet naar een goede school kunnen(lees ze kunnen geen goed onderwijs betalen) en komen erachter dat ze geen of weinig pensioen opbouwen en dat ze daarom veel beter terug naar Nederland kunnen komen

Wie kent deze types?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_28811794
Ja, dat zijn tenminste mensen met kloten. Je weet wel, die "cahones" die jij ogenschijnlijk mist!
pi_28811846
En waar je stiekem heel jaloers op bent
pi_28811853
Ach iedereen zijn eigen ding denk ik dan zo.
pi_28811880
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:10 schreef Dementor het volgende:
En waar je stiekem heel jaloers op bent
Iedereen kan werken in het buitenland. niks moeilijks aan hoor..
pi_28811983
quote:
Je weet wel, die "cahones" die jij ogenschijnlijk mist!
Want?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_28812099
Ik ken wel mensen die het wel gemaakt hebben in het buitenland, maar makkelijk is het zeker niet.

Maar wat is nu eigenlijk je probleem?
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:20:02 #8
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_28812110
ik ben 20, en ga over 6 jaar denk ik richting spanje.
niet omdat ik denk dat iemand daar op me zit te wachten, of ook niet omdat ik totaal geen spaans beheers, maar gewoon omdat ik daar een leuker leven kan leiden.

en spaans is zo geleerd als je er voor gaat.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:20:41 #9
75773 Helmjosti
Lekker muziek maken.
pi_28812130
ik noem 1 naam.

Vampier.
Ik praat een beetje moeilijk maar kan samen met mijn vrienden leuke muziek maken.
pi_28812156
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:20 schreef Helmjosti het volgende:
ik noem 1 naam.

Vampier.
Daar ging het toch kut mee?
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:22:03 #11
75773 Helmjosti
Lekker muziek maken.
pi_28812167
trouwens,
waar heeft TS deze tekst vandaan gekopieerd?
Ik praat een beetje moeilijk maar kan samen met mijn vrienden leuke muziek maken.
pi_28814741
Vanuit zijn brain
  vrijdag 15 juli 2005 @ 05:21:47 #13
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28821222
Dus, wanneer kom je terug Diego?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 15 juli 2005 @ 05:31:32 #14
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28821230
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 20:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wie kent deze types?
Ik ben zo'n type.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 05:47:06 #15
19840 Libris
Live from Singapore
pi_28821250
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 05:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik ben zo'n type.
*meldt

2e categorie
  vrijdag 15 juli 2005 @ 06:35:39 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28821278
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 05:47 schreef Libris het volgende:

[..]

*meldt

2e categorie
Ik ben een rookie.

Jij wint.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Eindredactie Games vrijdag 15 juli 2005 @ 06:37:18 #17
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_28821280
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Want?
omdat jij nog bij je moeder woont en haar alles laat doen en ze wil niet mee met je naar het buitenland?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_28822792
Die mensen hebben het in elk geval wel geprobeerd. jij (topic starter) gaat voor zekerheid: goed verzekerd zijn en een pensioen opbouwen. Ieder zijn eigen keuze.

Het zou weleens kunnen zijn dat tegen die tijd dat jij met pensioen mag (misschien ben je dan al 68) is jouw pensioen geen flikker meer waard. En bovendien, wat heb je aan geld als je te oud bent om ervan te genieten?

Die mensen die naar het buitenland zijn verkast die hebben nog wat van de wereld gezien, ook al komt het merendeel op hangende pootjes terug. Wat dat onderwijs voor de kinderen betreft, meestal gaat het om jonge lui zeg je zelf, die nemen denk ik geen kids mee als ze een jaartje in het buitenland gaan werken.
pi_28836532
quote:
Die mensen hebben het in elk geval wel geprobeerd. jij (topic starter) gaat voor zekerheid: goed verzekerd zijn en een pensioen opbouwen. Ieder zijn eigen keuze.
Want?
pi_28836567
Wat is nu de moraal van het verhaal

En in welke categorie val je zelf
pi_28836568
Ik ga 23 februari naar Engeland!

pi_28837193
Is er ook ruimte voor iemand die niet in deze twee categorieen valt?

Ik ben in het buitenland gaan werken voor de uitdaging van het werk en omdat ik mijn horizon wilde verbreden, altijd met veel plezier gewerkt en gewoond in de VS maar nooit de intentie gehad om te blijven. Nah ja, nooit, niet nadat mijn relatie eindigde iig
pi_28837286
Was je relatie de reden om in de VS te gaan wonen?

En ik vind als je terugkeert naar Nederland als je relatie eindigt dat je niet kunt zeggen dat je er echt gelukkig bent
pi_28837808
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En ik vind als je terugkeert naar Nederland als je relatie eindigt dat je niet kunt zeggen dat je er echt gelukkig bent
Jee man, je moet de sidekick van Dr. Phil worden Ode aan jouw gaven om in iemands hersenpan te kijken
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:31:48 #25
33189 RM-rf
1/998001
pi_28837885
quote:

Ik heb een beetje hetzelfde idee, enkel is bij mij de relatie nooit uitgegaan , sterker nog nu ben ik bezig een stuk grond te kopen en een huis te bouwen, en dat voelt eng 'vast' aan ...

Het was altijd een prettig idee, flexibel te zijn, en hier niet te _moeten_ wonen omdat het zo hemels is, of het zo'n perfect land zou zijn .. maar gewoon door de omstandigheden .... en altijd te kunnen zeggen dat je weer 'verdergaat', ergens anders heen te kunnen gaan ....
Iets dat ik nu, als ik een eigen huis heb, zou verliezen, dan ben ik opeens aan de bodem verbonden, een huis bouwen is voor de nomade toch altijd een vorm van godslastering...

Ik heb altijd een beetje twijfels bij mensen die net doen alsof het land waarin ze wonen zo 'perfect' en 'hemels' is, met de sterkste economie en allerbeste instelling ... die doen me een beetje denken aan Mülisch in Cuba... utopistische fantasten met oogkleppen op.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_28838054
quote:
Ik heb altijd een beetje twijfels bij mensen die net doen alsof het land waarin ze wonen zo 'perfect' en 'hemels' is, met de sterkste economie en allerbeste instelling ... die doen me een beetje denken aan Mülisch in Cuba... utopistische fantasten met oogkleppen op.
Eensch.

Trier is natuurlijk wel iets anders dan alles wat buiten Europa ligt maar het idee is natuurlijk het zelfde. Als je gelukkig bent bouw je eigen sociale contacten op en dergelijke en is de noodzaak er minder om terug te keren ook al gaat je relatie uit
pi_28838222
tvp
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28838281
Ik zie wel eens zo'n type hier op het forum ja.

Zo'n broekie die denkt dat ie het gaat maken door appartementjes te gaan verhuren in Argentinië.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:49:26 #29
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28838293
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:49 schreef k_man het volgende:
Ik zie wel eens zo'n type hier op het forum ja.

Zo'n broekie die denkt dat ie het gaat maken door appartementjes te gaan verhuren in Argentinië.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 22:13:31 #30
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_28843946
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 20:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedereen die wel eens wat langer buiten Europa en het westen is geweest kent ze wel, de Nederlanders die denken dat ze super cool en slim zijn en zo terwijl ze eigenlijk gewoon een stel losers zijn die net het hoofd boven water kunnen houden

(...)
Ik ben wel eens wat langer buiten Europa en het westen geweest en ik ken ze eigenlijk niet

na al je postings begin ik toch wel het heel sterke gevoel te krijgen, dat
- je zelf heel erg twijfelt
- geld de enige drijfveer voor je lijkt te zijn

en als dat waar is: je het hoogstwaarschijnlijk en helaas zeer kort gaat uithouden in den vreemde
zonnig Brasil
pi_28844737
Het is niet waar en nu?
pi_28847736
quote:
Was je relatie de reden om in de VS te gaan wonen?

Nee, hoor, de relatie was puur toeval en het was nooit mijn intentie om te blijven toen ik er heen ging. Maar ja, ik ging er heen met het idee er een jaartje hooguit te blijven

Als de relatie niet geeindigd was waren we mischien samen wel naar Nederland gekomen alleen speelden er kinderen in het verhaal mee (niet van mij, van haar) dus dat had complicaties opgeleverd met bezoekrechten en een ex-man enzo.

Nadat de relatie was geeindigd ben ik nog een jaar in de VS gebleven en ik heb daarna een zeer goede baan in NL aanvaard, die baan kreeg ik vanwege de in de VS opgedane ervaring.
Ik ben er dus in alle opzichten wel bijgevaren, denk ik, nooit spijt gehad van de stap om er heen te gaan of de terugkeer naar Nederland.

Ik denk ook dat iedereen die ooit de kans heeft om in het buitenland te werken die moet aangrijpen, het verruimt je blik, je leert een andere cultuur kennen, je doet ervaringen op waar je in Nederland soms met moeite aankomt. Ik raad het aan iig.
pi_28847822
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:31 schreef RM-rf het volgende:

Dan vindt ik dus het grote voordeel van een verblijf in het buitenland en daar werken, je komt met alle kanten van een samenleving in aanraking, je moet je wel openstellen natuurlijk voor het goede en het slechte, als je alleen maar de goede dingen wilt zien dan ga je teleurgesteld worden, denk ik.

Daarom zeg ik, minimaal een jaar en doe het als je ertoe in de gelegenheid bent. Wat heb je nou helemaal te verliezen, zeker als jong genoeg bent en geen eigen huis/tuin/boompje/beestje/echtgenoot(e)/2.4 kinderen hebt?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2005 00:34:25 ]
pi_28865094
quote:
Maar ja, ik ging er heen met het idee er een jaartje hooguit te blijven
En hoe lang ben je gebleven?
quote:
Als de relatie niet geeindigd was waren we mischien samen wel naar Nederland gekomen alleen speelden er kinderen in het verhaal mee (niet van mij, van haar) dus dat had complicaties opgeleverd met bezoekrechten en een ex-man enzo.
Als haar ex-man(vader van de kinderen?) het niet goed zou keuren dat ze vertrekt zou ze toch niet kunnen gaan?
quote:
Ik denk ook dat iedereen die ooit de kans heeft om in het buitenland te werken die moet aangrijpen, het verruimt je blik, je leert een andere cultuur kennen, je doet ervaringen op waar je in Nederland soms met moeite aankomt. Ik raad het aan iig.
Eensch

Wat was de belangrijkste reden om terug te gaan?
pi_28868880
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 19:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

En hoe lang ben je gebleven?
6 jaar.
quote:
Als haar ex-man(vader van de kinderen?) het niet goed zou keuren dat ze vertrekt zou ze toch niet kunnen gaan?
Precies, mischien was dat via de rechter wel af te dwingen geweest maar ik heb dat nooit zo ver onderzocht. Vandaar mijn opmerking dat ik er dan vermoedelijk gebleven was.
quote:
Eensch

Wat was de belangrijkste reden om terug te gaan?
Combinatie van factoren eigenlijk, allereerst een heel goed aanbod vanuit Nederland en de kans om een nieuw bedrijf op te zetten met bijna carte blanche op technisch gebied, mijn moeder die kanker kreeg al zij had er wel vrede mee gehad als ik in de VS was gebleven, maar het woog voor mij wel mee, ik wilde meer van Europa zien, ik had in de VS eigenlijk wel gezien wat ik wilde zien. Ik had het qua klimaat wel gehad met Georgia en wilde weer eens de kou in

Ik heb er flink geld aan overgehouden (niet iedereen heeft geld verloren tijdens de dotcom boom), mooie ervaringen een heel aardig CV en vrienden voor het leven die ik nog minimaal 2 maal per jaar zie. Mischien dat ik volgend jaar weer eens een paar maanden terug ga, 'grand tour' maken door de VS en oude bekenden opzoeken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2005 21:57:13 ]
pi_28869145
quote:
Precies, mischien was dat via de rechter wel af te dwingen geweest maar ik heb dat nooit zo ver onderzocht.
Volgens mij moet een vader een goedkeuring tekenen voor als de moeder wil emigreren met het kind.

Ik denk dat dat een redelijk belangrijk recht is voor de vader en volgens mij wordt er niet snel vanaf geweken.

Maar ook ik heb er geen persoonlijke ervaring mee
  zondag 17 juli 2005 @ 05:07:57 #37
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28876052
De rechter kan daar inderdaad in de VS toestemming voor geven, maar ze zijn meestal niet zo genegen dat te doen.
Eigenlijk maar je alleen een kans als je kan aantonen dat de bio vader eigenlijk geen of een hele slechte vader was.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_28880420
quote:
Op zondag 17 juli 2005 05:07 schreef HarigeKerel het volgende:
De rechter kan daar inderdaad in de VS toestemming voor geven, maar ze zijn meestal niet zo genegen dat te doen.
Eigenlijk maar je alleen een kans als je kan aantonen dat de bio vader eigenlijk geen of een hele slechte vader was.
Waarbij je nog mee moet nemen dat iedere staat andere regels heeft daarover, California heeft hele andere divorce/custody wetgeving als Georgia bijvoorbeeld.

Maar goed, da's nogal off topic.
pi_28881015
quote:
Een andere groep is een groep van late 20´ers en begin 30´ers die denken omdat ze een paar jaar een goede baan hebben gehad ze het nu wel ergens anders kunnen gaan maken. Want het is natuurlijk erg leuk om te gaan patsen tegen vrienden dat je het wel gezien hebt in het saaie Nederland en dat je ergens veel beter kan leven.

Op een gegeven moment komt de realiteit en zien ze in dat ze er eigenlijk niks van maken, dat ze nauwelijks een goede verzekering hebben, dat de kinderen niet naar een goede school kunnen(lees ze kunnen geen goed onderwijs betalen) en komen erachter dat ze geen of weinig pensioen opbouwen en dat ze daarom veel beter terug naar Nederland kunnen komen

Wie kent deze types?
C'est moi!
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_28887396
En waar woont/woonde Piel?
quote:
Moet de vader ook toestemming geven voor een vakantie naar het buitenland? En hoe is dat bijvoorbeeld in Nederland zijn geregeld?
quote:
Waarbij je nog mee moet nemen dat iedere staat andere regels heeft daarover, California heeft hele andere divorce/custody wetgeving als Georgia bijvoorbeeld.
Op zo´n fundamenteel punt zal het waarschijnlijk wel niet zoveel verschillen vermoed ik
  maandag 18 juli 2005 @ 17:14:15 #41
111528 Viajero
Who dares wins
pi_28914581
Ik was er één!

Inmiddels met hangende pootjes terug uit Barcelona, omdat de lonen daar toch te laag lagen om stufi af te betalen en een behoorlijk leven te leiden..

Niet dat ik dacht dat ik het helemaal ging maken, maar dat hoopte ik natuurlijk wel..

Nu weer in NL, wachtend op een nieuwe kans om dichter bij de zon te wonen..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_28965225
Ik ben er één.. of tenmisnte dwz ik dacht het ergens anders ijdelijk beter naar m´n zin te hebben.. en ik blijk gelijk te hebben, ondanks dat het niet perfect uitpakt.. Wat een loser ben ik
pi_28973875
Waarom pakt het niet perfect uit(aan de hand van je verwachtingen)?

En waar zit je?
pi_28976430
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 13:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom pakt het niet perfect uit(aan de hand van je verwachtingen)?
Ik hoop op een baan, maar ik heb er nog geen. En ben ´al´ 3 maanden van huis. Na nog een keer ong. 3 maanden is de voorlopige tijd die ik mezelf gegeven heb op.

Het pakt niet prefect uit, maar niet persé in tegenstelling tot m´n verwachtingen... want ik wist van te voren dat ik iets moeilijks wilde.. echter: als je niet positief denkt maak je nooit leuke stomme keuzes..
pi_28976533
In welk land zit je en wat doe je om een baan te vinden? Want misschien heb ik nog wel wat tips voor je
pi_28979642
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 14:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In welk land zit je en wat doe je om een baan te vinden? Want misschien heb ik nog wel wat tips voor je
Volgens mij ben jij al iets te ver geïntegreerd als ik het zo zie! Heb je ook al dat irritante accent overgenomen?

En zie ik het nu goed dat jij ook de TS bent? Neigt een beetje naar een "het is mij wel gelukt"-topic!

Maar even ontopip: bedankt voor het aanbod, maar sorry geen behoefte aan on-line forum tips.
pi_28980006
quote:
Heb je ook al dat irritante accent overgenomen?
Welk accent?
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:48:19 #48
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28980200
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:27 schreef McGry het volgende:

[..]

En zie ik het nu goed dat jij ook de TS bent? Neigt een beetje naar een "het is mij wel gelukt"-topic!
Wat is hem gelukt dan?

Ik kan dat nergens terugvinden.
pi_28980467
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:48 schreef popolon het volgende:

[..]

Wat is hem gelukt dan?

Ik kan dat nergens terugvinden.
In z´n profiel staat dat ie in Buenos Aires woont, neem voor het gemak maar even aan dat het een NLder is..
pi_28980521
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Welk accent?
Dat Argentijnse accent! Die zangerige italiaansachtige versie van spaans.. je weet best wat ik bedoel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')