Iedereen kan werken in het buitenland. niks moeilijks aan hoor..quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:10 schreef Dementor het volgende:
En waar je stiekem heel jaloers op bent
Want?quote:Je weet wel, die "cahones" die jij ogenschijnlijk mist!
Ik ben zo'n type.quote:
Ik ben een rookie.quote:
omdat jij nog bij je moeder woont en haar alles laat doen en ze wil niet mee met je naar het buitenland?quote:
Want?quote:Die mensen hebben het in elk geval wel geprobeerd. jij (topic starter) gaat voor zekerheid: goed verzekerd zijn en een pensioen opbouwen. Ieder zijn eigen keuze.
Jee man, je moet de sidekick van Dr. Phil wordenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En ik vind als je terugkeert naar Nederland als je relatie eindigt dat je niet kunt zeggen dat je er echt gelukkig bent
Ik heb een beetje hetzelfde idee, enkel is bij mij de relatie nooit uitgegaan , sterker nog nu ben ik bezig een stuk grond te kopen en een huis te bouwen, en dat voelt eng 'vast' aan ...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En ik vind als je terugkeert naar Nederland als je relatie eindigt dat je niet kunt zeggen dat je er echt gelukkig bent
Eensch.quote:Ik heb altijd een beetje twijfels bij mensen die net doen alsof het land waarin ze wonen zo 'perfect' en 'hemels' is, met de sterkste economie en allerbeste instelling ... die doen me een beetje denken aan Mülisch in Cuba... utopistische fantasten met oogkleppen op.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:49 schreef k_man het volgende:
Ik zie wel eens zo'n type hier op het forum ja.
Zo'n broekie die denkt dat ie het gaat maken door appartementjes te gaan verhuren in Argentinië.
Ik ben wel eens wat langer buiten Europa en het westen geweest en ik ken ze eigenlijk nietquote:Op donderdag 14 juli 2005 20:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedereen die wel eens wat langer buiten Europa en het westen is geweest kent ze wel, de Nederlanders die denken dat ze super cool en slim zijn en zo terwijl ze eigenlijk gewoon een stel losers zijn die net het hoofd boven water kunnen houden
(...)
Nee, hoor, de relatie was puur toeval en het was nooit mijn intentie om te blijven toen ik er heen ging. Maar ja, ik ging er heen met het idee er een jaartje hooguit te blijvenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Was je relatie de reden om in de VS te gaan wonen?
Dan vindt ik dus het grote voordeel van een verblijf in het buitenland en daar werken, je komt met alle kanten van een samenleving in aanraking, je moet je wel openstellen natuurlijk voor het goede en het slechte, als je alleen maar de goede dingen wilt zien dan ga je teleurgesteld worden, denk ik.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:31 schreef RM-rf het volgende:
Ik heb altijd een beetje twijfels bij mensen die net doen alsof het land waarin ze wonen zo 'perfect' en 'hemels' is, met de sterkste economie en allerbeste instelling ... die doen me een beetje denken aan Mülisch in Cuba... utopistische fantasten met oogkleppen op.
En hoe lang ben je gebleven?quote:Maar ja, ik ging er heen met het idee er een jaartje hooguit te blijven
Als haar ex-man(vader van de kinderen?) het niet goed zou keuren dat ze vertrekt zou ze toch niet kunnen gaan?quote:Als de relatie niet geeindigd was waren we mischien samen wel naar Nederland gekomen alleen speelden er kinderen in het verhaal mee (niet van mij, van haar) dus dat had complicaties opgeleverd met bezoekrechten en een ex-man enzo.
Eenschquote:Ik denk ook dat iedereen die ooit de kans heeft om in het buitenland te werken die moet aangrijpen, het verruimt je blik, je leert een andere cultuur kennen, je doet ervaringen op waar je in Nederland soms met moeite aankomt. Ik raad het aan iig.
6 jaar.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 19:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe lang ben je gebleven?
Precies, mischien was dat via de rechter wel af te dwingen geweest maar ik heb dat nooit zo ver onderzocht. Vandaar mijn opmerking dat ik er dan vermoedelijk gebleven was.quote:Als haar ex-man(vader van de kinderen?) het niet goed zou keuren dat ze vertrekt zou ze toch niet kunnen gaan?
Combinatie van factoren eigenlijk, allereerst een heel goed aanbod vanuit Nederland en de kans om een nieuw bedrijf op te zetten met bijna carte blanche op technisch gebied, mijn moeder die kanker kreeg al zij had er wel vrede mee gehad als ik in de VS was gebleven, maar het woog voor mij wel mee, ik wilde meer van Europa zien, ik had in de VS eigenlijk wel gezien wat ik wilde zien. Ik had het qua klimaat wel gehad met Georgia en wilde weer eens de kou inquote:Eensch
Wat was de belangrijkste reden om terug te gaan?
Volgens mij moet een vader een goedkeuring tekenen voor als de moeder wil emigreren met het kind.quote:Precies, mischien was dat via de rechter wel af te dwingen geweest maar ik heb dat nooit zo ver onderzocht.
Waarbij je nog mee moet nemen dat iedere staat andere regels heeft daarover, California heeft hele andere divorce/custody wetgeving als Georgia bijvoorbeeld.quote:Op zondag 17 juli 2005 05:07 schreef HarigeKerel het volgende:
De rechter kan daar inderdaad in de VS toestemming voor geven, maar ze zijn meestal niet zo genegen dat te doen.
Eigenlijk maar je alleen een kans als je kan aantonen dat de bio vader eigenlijk geen of een hele slechte vader was.
C'est moi!quote:Een andere groep is een groep van late 20´ers en begin 30´ers die denken omdat ze een paar jaar een goede baan hebben gehad ze het nu wel ergens anders kunnen gaan maken. Want het is natuurlijk erg leuk om te gaan patsen tegen vrienden dat je het wel gezien hebt in het saaie Nederland en dat je ergens veel beter kan leven.
Op een gegeven moment komt de realiteit en zien ze in dat ze er eigenlijk niks van maken, dat ze nauwelijks een goede verzekering hebben, dat de kinderen niet naar een goede school kunnen(lees ze kunnen geen goed onderwijs betalen) en komen erachter dat ze geen of weinig pensioen opbouwen en dat ze daarom veel beter terug naar Nederland kunnen komen
Wie kent deze types?
Moet de vader ook toestemming geven voor een vakantie naar het buitenland? En hoe is dat bijvoorbeeld in Nederland zijn geregeld?quote:De rechter kan daar inderdaad in de VS toestemming voor geven, maar ze zijn meestal niet zo genegen dat te doen.
Eigenlijk maar je alleen een kans als je kan aantonen dat de bio vader eigenlijk geen of een hele slechte vader was.
Op zo´n fundamenteel punt zal het waarschijnlijk wel niet zoveel verschillen vermoed ikquote:Waarbij je nog mee moet nemen dat iedere staat andere regels heeft daarover, California heeft hele andere divorce/custody wetgeving als Georgia bijvoorbeeld.
Ik hoop op een baan, maar ik heb er nog geen. En ben ´al´ 3 maanden van huis. Na nog een keer ong. 3 maanden is de voorlopige tijd die ik mezelf gegeven heb op.quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom pakt het niet perfect uit(aan de hand van je verwachtingen)?
Volgens mij ben jij al iets te ver geïntegreerd als ik het zo zie!quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In welk land zit je en wat doe je om een baan te vinden? Want misschien heb ik nog wel wat tips voor je
Welk accent?quote:Heb je ook al dat irritante accent overgenomen?
Wat is hem gelukt dan?quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:27 schreef McGry het volgende:
[..]
En zie ik het nu goed dat jij ook de TS bent? Neigt een beetje naar een "het is mij wel gelukt"-topic!
In z´n profiel staat dat ie in Buenos Aires woont, neem voor het gemak maar even aan dat het een NLder is..quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat is hem gelukt dan?
Ik kan dat nergens terugvinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |