En een kopie in je achterzak mochten ze willen weten wat je verdiende.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:50 schreef SterkStaaltje het volgende:
gewoon meenemen met het salaris onleesbaar gemaakt. klaar.
Klopt. indicatie is schaal 10. maar dit loopt van geloof iets van 2200 tot 3500 met tich schalen dus dat schiet ook niet op.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb het bij mijn huidige baan wel gehad, maar dat was omdat men mij een garantie-inkomen wilde geven. (op basis van je laatst verdiende inkomen). Ik heb uiteindelijk gewoon gezegd wat ik aan inkomen wilde hebben en dat was ook prima.
Maar bij de overheid staan de salarissen toch vast, qua CAO en functieschalen(hooguit dat je wat kunt doen met periodieken)
Dan zullen ze het voornamelijk op periodieken gooien. (ik weet niet hoe dat bij de overheid heet, in de zorg wordt deze term wel gebruikt, namelijk)quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:55 schreef Marien2 het volgende:
[..]
Klopt. indicatie is schaal 10. maar dit loopt van geloof iets van 2200 tot 3500 met tich schalen dus dat schiet ook niet op.
Kijk hier voor een schaalindeling voor gemeenteambtenaren (PDF):quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan zullen ze het voornamelijk op periodieken gooien. (ik weet niet hoe dat bij de overheid heet, in de zorg wordt deze term wel gebruikt, namelijk)
Waarom zouden ze een aanbod daar niet op kunnen baserenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:18 schreef travelwoman het volgende:
Ik heb ook een aantal keren meegemaakt dat ze naar m'n salarisstrookje vroegen(van december want daar staat de eind belasting op aangegeven). Ik vroeg vaak verder waarom ze dat nou eigenlijk wilde hebben,want ze mogen het aanbod daar niet op baseren betreffende een toekomstige baan(stel je voor als je uitkering hebt, baseren ze je salaris dan ook op wat je ontvangen hebt van de WW ?).
Ze waren snel uitgeluld als ik hierover doorging en daardoor vond ik het ook irritante bedrijven waar meerdere problemen zouden kunnen ontstaan. Kortom een salarisstrookje is prive!!
Een salaris aanbod mogen ze niet baseren op een vorig verdiend salarisquote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom zouden ze een aanbod daar niet op kunnen baseren![]()
Van wie nietquote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:22 schreef travelwoman het volgende:
[..]
Een salaris aanbod mogen ze niet baseren op een vorig verdiend salaris
OK, ze MOGEN het vragen,maar als je weigert het te laten zien en dat dit vervolgens de reden is waardoor je niet bent aangenomen, is het een slecht bedrijf ! (is bedrijfskundig gezien bekend)quote:
Hangt er toch vanaf bij wat voor een bedrijf men solliciteert. Er valt vaak over een salaris te negocieren...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:38 schreef Ixnay het volgende:
Bij een gemeente staat het toch al vast wat je gaat verdienen, je komt gewoon in een bepaalde schaal terecht
Nou dan...quote:
Die laatste opmerking volg ik niet helemaal.quote:maar als je weigert het te laten zien en dat dit vervolgens de reden is waardoor je niet bent aangenomen, is het een slecht bedrijf ! (is bedrijfskundig gezien bekend)
Het gaat hier om de overheid.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:05 schreef travelwoman het volgende:
[..]
Hangt er toch vanaf bij wat voor een bedrijf men solliciteert. Er valt vaak over een salaris te negocieren...
De overheid? Die hebben het over de 'schaal' als je leeftijd er nog in valt ja.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Het gaat hier om de overheid.
En "negocieren"?![]()
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:16 schreef travelwoman het volgende:
[..]
De overheid? Die hebben het over de 'schaal' als je leeftijd er nog in valt ja.
Oeps sorry, negocieren=onderhandelen![]()
We hadden het over een gemeente daar werken ze volgens een strak systeem met alles, ook salaris. Bij veel andere bedrijven is dat idd anders.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:05 schreef travelwoman het volgende:
[..]
Hangt er toch vanaf bij wat voor een bedrijf men solliciteert. Er valt vaak over een salaris te negocieren...
Ik heb voor mij stage bij de gemeente Heerlen niet echt een sollicitatiegesprek gehad.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:48 schreef Halfgedraaide het volgende:
Toevallig gemeente Tilburg?![]()
Ik heb daar een keer gesolliciteerd voor een 3e jaars HBO stage. Niet normaal hoe dat eraan toe ging. Nog nooit zoiets verder meer mee gemaakt en ben al wat sollicitaties in mijn leven verder.
Het is een heel ander functie op een ander niveau. Als jij als vakkenvuller werkt en je solliciteert naar secretaresse, dan is het logisch dat je meer gaat verdienen. Hoe kunnen ze aan de hand van je strookje een indicatie hebbenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:44 schreef djenneke het volgende:
Ik vermoed dat het gewoon om een indicatie gaat.
Een reden waarom ik wel eens heb overwogen om te vragen (maar uiteindelijk niet gedaan heb) is als iemand een bovenmatige salarisindicatie aangeeft.
Je moet het wel netjes over kunnen brengen, niet direct aanvallend zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:26 schreef komrad het volgende:
het is mij ook ooit gevraagd. Ik heb gezegd dat mijn huidige salaris minder relevant was en dat ik een salaris wilde dat in overeenstemming was met de functie, waarop ze mij een aanbod gedaan hebben en ik een tegenbod gedaan heb.
precies.. Het is niet relevant wat je verdient in je huidige functie. Relevant is wat ze voor je willen betalen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:26 schreef komrad het volgende:
het is mij ook ooit gevraagd. Ik heb gezegd dat mijn huidige salaris minder relevant was en dat ik een salaris wilde dat in overeenstemming was met de functie, waarop ze mij een aanbod gedaan hebben en ik een tegenbod gedaan heb.
Ik ga ervanuit dat diegeen die dat vroeg ook daadwerkenlijk weet dat je vorige baan ongeveer hetzelfde was als je nu wilt gaan doen, is dat echter niet zo dan snap ik je nu pas goed.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:24 schreef saban het volgende:
[..]
Het is een heel ander functie op een ander niveau. Als jij als vakkenvuller werkt en je solliciteert naar secretaresse, dan is het logisch dat je meer gaat verdienen. Hoe kunnen ze aan de hand van je strookje een indicatie hebben![]()
Totaal andere functiequote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:33 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik ga ervanuit dat diegeen die dat vroeg ook daadwerkenlijk weet dat je vorige baan ongeveer hetzelfde was als je nu wilt gaan doen, is dat echter niet zo dan snap ik je nu pas goed.
Ik nam altijd mijn salarisstrook mee maar solliciteerde dus altijd naar ongeveer hetzelfde functie...
Aha, dan zou ik het ook niet meenemen nee... Dan zou ik zeggen dat er geen relevantie is tussen de oude job en de nieuwe jobquote:
Tja, als het een standaardprocedure is, zullen ze die voor de vakkenvullers waarschijnlijk niet speciaal aanpassenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:24 schreef saban het volgende:
[..]
Het is een heel ander functie op een ander niveau. Als jij als vakkenvuller werkt en je solliciteert naar secretaresse, dan is het logisch dat je meer gaat verdienen. Hoe kunnen ze aan de hand van je strookje een indicatie hebben![]()
Zoals ik al eerder in een topic vermeld heb is de gemiddelde nederlandse werkgever ook wel erg laks met het controleren van een CV. Eigenlijk nodig je het ook wel een beetje uit op die manier...quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:02 schreef djenneke het volgende:
En verder zouden ze het ook kunnen gebruiken als check op je cv. Zien ze meteen wanneer je in dienst bent gekomen bij je laatste werkgever, welke organisatie het betrof, en voorkomt zo dus dat je je cv wat dat betreft een beetje opleukt. Je wil niet weten hoe vaak dat gebeurt namelijk.
Gewoon beleefd maar beslist zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:20 schreef saban het volgende:
Wat ik ga vragen is heel erg redelijk, alleen ik moet het op een vriendelijke manier kunnen overbrengen dat ik mijn salarisstrook niet overhandig.
Flink fout....quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:35 schreef Cydex het volgende:
Mijn huidige werkgever (rijksoverheid) stelde me ook de vraag om het laatste salarisstrookje mee te nemen. Nu was mijn salaris erg laag bij mijn oude werkgever dus was ik er niet zo blij mee. Gelukkig kon ik een nieuw salarisstrookje laten uitprinten met een aangepas salaris. (Vriendendienst van colleg op administratie)
Ik vond de vraag overdreven en als ik eerlijk was geweest, had ik mijn onderhandelpositie erg verslechterd. Daarom ben ik maar even creatief geweest en het blufspelletje meegespeeld. Tijdens het sollicitatiegesprek werd er uiteindelijk weining aandacht aan besteedt, maar ze wilde het wel even zien.
Mwa, technisch was ik nog geen ambtenaar. Een leugentje om eigen bestwil moest kunnen. Nu ben ik niet meer 'corrupt'quote:
Je kunt eraan toegeven.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:45 schreef Marien2 het volgende:
Hallo,
Even een vraag. Mijn vriendin zit in een sollicitatieprocedure bij een gemeente. Nu is zij voor een tweede gesprek uitgenodigd. In de brief vragen ze haar om haar diploma's EN een laatste loonstrookje van haar huidige baan mee te nemen. Ik vind dit raar en vraag me af of je hier in het kader van de onderhandelingen goed aan doet om dit te doen. Mi ga je voor een nieuwe baan waar een bepaald salaris bij hoort, wat in feite niets te maken heeft met wat je nu verdient.
Wie heeft hier ervaring mee of een advies?![]()
Groeten,
Rinus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |