abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28807240
Hallo,
Even een vraag. Mijn vriendin zit in een sollicitatieprocedure bij een gemeente. Nu is zij voor een tweede gesprek uitgenodigd. In de brief vragen ze haar om haar diploma's EN een laatste loonstrookje van haar huidige baan mee te nemen. Ik vind dit raar en vraag me af of je hier in het kader van de onderhandelingen goed aan doet om dit te doen. Mi ga je voor een nieuwe baan waar een bepaald salaris bij hoort, wat in feite niets te maken heeft met wat je nu verdient.

Wie heeft hier ervaring mee of een advies?

Groeten,
Rinus
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:49:24 #2
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_28807321
Heb het nog niet eerder meegemaakt, maar ik heb dan ook nog nooit voor een overheidsinstantie gewerkt... Maar veel bedrijven informeren wel naar wat je voorheen verdiende of een eigen (realistische) salarisindicatie.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:50:08 #3
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28807336
heb ik ook wel eens gehad. Je vriendin is vast gevraagd om een salarisindicatie te geven, op basis van haar vorige salaris. Of ze vonden haar gewoon te duur, of ze willen zeker weten dat ze niet liegt.
Erg dom, zeker aangezien de salarissen tegenwoordig toch al mijlenver uit elkaar liggen.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28807351
gewoon meenemen met het salaris onleesbaar gemaakt. klaar.
pi_28807391
Ik heb het bij mijn huidige baan wel gehad, maar dat was omdat men mij een garantie-inkomen wilde geven. (op basis van je laatst verdiende inkomen). Ik heb uiteindelijk gewoon gezegd wat ik aan inkomen wilde hebben en dat was ook prima.

Maar bij de overheid staan de salarissen toch vast, qua CAO en functieschalen (hooguit dat je wat kunt doen met periodieken)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_28807414
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:50 schreef SterkStaaltje het volgende:
gewoon meenemen met het salaris onleesbaar gemaakt. klaar.
En een kopie in je achterzak mochten ze willen weten wat je verdiende.
pi_28807446
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb het bij mijn huidige baan wel gehad, maar dat was omdat men mij een garantie-inkomen wilde geven. (op basis van je laatst verdiende inkomen). Ik heb uiteindelijk gewoon gezegd wat ik aan inkomen wilde hebben en dat was ook prima.

Maar bij de overheid staan de salarissen toch vast, qua CAO en functieschalen (hooguit dat je wat kunt doen met periodieken)
Klopt. indicatie is schaal 10. maar dit loopt van geloof iets van 2200 tot 3500 met tich schalen dus dat schiet ook niet op.
pi_28807516
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:55 schreef Marien2 het volgende:

[..]

Klopt. indicatie is schaal 10. maar dit loopt van geloof iets van 2200 tot 3500 met tich schalen dus dat schiet ook niet op.
Dan zullen ze het voornamelijk op periodieken gooien. (ik weet niet hoe dat bij de overheid heet, in de zorg wordt deze term wel gebruikt, namelijk)
pi_28807585
dat denk ik ook. ze kijken waarschijnlijk wat ze nu verdient en hoe dit overeenkomt met een bep. periodiek en dat doen ze er een paar periodieken bovenop als eerste bod.
Denk dat ze beter gewoon kan aangeven wat ze wil verdienen en dat wat ze nu doet/verdient niet te vergelijken is.
pi_28808615
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:57 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan zullen ze het voornamelijk op periodieken gooien. (ik weet niet hoe dat bij de overheid heet, in de zorg wordt deze term wel gebruikt, namelijk)
Kijk hier voor een schaalindeling voor gemeenteambtenaren (PDF):
http://www.vng.nl/Documen(...)r-uwo_bijlage_2a.pdf
Marianne Faithfull - Crazy Love
pi_28844110
Ik heb ook een aantal keren meegemaakt dat ze naar m'n salarisstrookje vroegen(van december want daar staat de eind belasting op aangegeven). Ik vroeg vaak verder waarom ze dat nou eigenlijk wilde hebben,want ze mogen het aanbod daar niet op baseren betreffende een toekomstige baan(stel je voor als je uitkering hebt, baseren ze je salaris dan ook op wat je ontvangen hebt van de WW ?).
Ze waren snel uitgeluld als ik hierover doorging en daardoor vond ik het ook irritante bedrijven waar meerdere problemen zouden kunnen ontstaan. Kortom een salarisstrookje is prive!!
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 22:19:52 #12
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_28844162
Vragen om een salarisstrookje wordt puur gebruikt om je eigen onderhandelingspositie onderuit te halen. Nooit doen dus.
pi_28844182
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 22:18 schreef travelwoman het volgende:
Ik heb ook een aantal keren meegemaakt dat ze naar m'n salarisstrookje vroegen(van december want daar staat de eind belasting op aangegeven). Ik vroeg vaak verder waarom ze dat nou eigenlijk wilde hebben,want ze mogen het aanbod daar niet op baseren betreffende een toekomstige baan(stel je voor als je uitkering hebt, baseren ze je salaris dan ook op wat je ontvangen hebt van de WW ?).
Ze waren snel uitgeluld als ik hierover doorging en daardoor vond ik het ook irritante bedrijven waar meerdere problemen zouden kunnen ontstaan. Kortom een salarisstrookje is prive!!
Waarom zouden ze een aanbod daar niet op kunnen baseren
pi_28844270
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 22:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waarom zouden ze een aanbod daar niet op kunnen baseren
Een salaris aanbod mogen ze niet baseren op een vorig verdiend salaris
  vrijdag 15 juli 2005 @ 22:38:33 #15
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28844760
Bij een gemeente staat het toch al vast wat je gaat verdienen, je komt gewoon in een bepaalde schaal terecht, dit is gebaseerd op je diploma's, hoe lang je bij de gemeente werkt etc.
Het zal weinig uitmaken wat er op je strookje staat, misschien zijn ze gewoon benieuwd wat andere bedrijven betalen voor die functie.
pi_28845012
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 22:22 schreef travelwoman het volgende:

[..]

Een salaris aanbod mogen ze niet baseren op een vorig verdiend salaris
Van wie niet
pi_28845062
Toevallig gemeente Tilburg?

Ik heb daar een keer gesolliciteerd voor een 3e jaars HBO stage. Niet normaal hoe dat eraan toe ging. Nog nooit zoiets verder meer mee gemaakt en ben al wat sollicitaties in mijn leven verder.
pi_28845507
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 22:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Van wie niet
OK, ze MOGEN het vragen,maar als je weigert het te laten zien en dat dit vervolgens de reden is waardoor je niet bent aangenomen, is het een slecht bedrijf ! (is bedrijfskundig gezien bekend)
pi_28845573
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 22:38 schreef Ixnay het volgende:
Bij een gemeente staat het toch al vast wat je gaat verdienen, je komt gewoon in een bepaalde schaal terecht
Hangt er toch vanaf bij wat voor een bedrijf men solliciteert. Er valt vaak over een salaris te negocieren...
pi_28845726
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 23:02 schreef travelwoman het volgende:

[..]

OK, ze MOGEN het vragen,
Nou dan...
quote:
maar als je weigert het te laten zien en dat dit vervolgens de reden is waardoor je niet bent aangenomen, is het een slecht bedrijf ! (is bedrijfskundig gezien bekend)
Die laatste opmerking volg ik niet helemaal.
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 23:05 schreef travelwoman het volgende:

[..]

Hangt er toch vanaf bij wat voor een bedrijf men solliciteert. Er valt vaak over een salaris te negocieren...
Het gaat hier om de overheid.

En "negocieren"?
pi_28845835
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 23:11 schreef Five_Horizons het volgende:

Het gaat hier om de overheid.

En "negocieren"?
De overheid? Die hebben het over de 'schaal' als je leeftijd er nog in valt ja.

Oeps sorry, negocieren=onderhandelen
pi_28845848
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 23:16 schreef travelwoman het volgende:

[..]

De overheid? Die hebben het over de 'schaal' als je leeftijd er nog in valt ja.

Oeps sorry, negocieren=onderhandelen
  vrijdag 15 juli 2005 @ 23:39:44 #23
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28846430
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 23:05 schreef travelwoman het volgende:

[..]

We hadden het over een gemeente daar werken ze volgens een strak systeem met alles, ook salaris. Bij veel andere bedrijven is dat idd anders.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 23:44:20 #24
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28846545
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 22:48 schreef Halfgedraaide het volgende:
Toevallig gemeente Tilburg?

Ik heb daar een keer gesolliciteerd voor een 3e jaars HBO stage. Niet normaal hoe dat eraan toe ging. Nog nooit zoiets verder meer mee gemaakt en ben al wat sollicitaties in mijn leven verder.
Ik heb voor mij stage bij de gemeente Heerlen niet echt een sollicitatiegesprek gehad.
Ze vroegen of ik eerst eens langs wilde komen, daar heb ik met een afdelingshoofd wat over z'n vakantiereis gepraat enzo, en toen nog wat over m'n studie en toen zei die zo dat ik wel stage kon komen doen.
pi_51099841
Kickje. Ik heb binnenkort ook een gesprek (tweede) bij de overheid, ze wllen dat ik mijn laatst relevante salarisstrookje meeneem. Echter snap ik niet waarom.
Ze werken zowiezo met CAO schalen, wat moeten ze met mijn salarisstrookje?
ne okuyon, bokmu var?
pi_51106676
vraag het aan hun, en zeg het hier even
pi_51106979
Ik vermoed dat het gewoon om een indicatie gaat.

Een reden waarom ik wel eens heb overwogen om te vragen (maar uiteindelijk niet gedaan heb) is als iemand een bovenmatige salarisindicatie aangeeft.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_51107115
ik doe het in ieder geval nooit meer, ze vertellen me zo maar hoeveel ze mij waard vinden, ben ik tevreden dan zeg ik niks, zitten ze te laag, dan pas mogen ze em zien... haha
pi_51108643
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:44 schreef djenneke het volgende:
Ik vermoed dat het gewoon om een indicatie gaat.

Een reden waarom ik wel eens heb overwogen om te vragen (maar uiteindelijk niet gedaan heb) is als iemand een bovenmatige salarisindicatie aangeeft.
Het is een heel ander functie op een ander niveau. Als jij als vakkenvuller werkt en je solliciteert naar secretaresse, dan is het logisch dat je meer gaat verdienen. Hoe kunnen ze aan de hand van je strookje een indicatie hebben
ne okuyon, bokmu var?
pi_51108716
het is mij ook ooit gevraagd. Ik heb gezegd dat mijn huidige salaris minder relevant was en dat ik een salaris wilde dat in overeenstemming was met de functie, waarop ze mij een aanbod gedaan hebben en ik een tegenbod gedaan heb.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_51108917
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:26 schreef komrad het volgende:
het is mij ook ooit gevraagd. Ik heb gezegd dat mijn huidige salaris minder relevant was en dat ik een salaris wilde dat in overeenstemming was met de functie, waarop ze mij een aanbod gedaan hebben en ik een tegenbod gedaan heb.
Je moet het wel netjes over kunnen brengen, niet direct aanvallend zijn.
ne okuyon, bokmu var?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:30:42 #32
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_51108935
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:26 schreef komrad het volgende:
precies.. Het is niet relevant wat je verdient in je huidige functie. Relevant is wat ze voor je willen betalen.
Ik zou vriendelijk maar beslist weigeren het over m'n huidige salaris te hebben
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_51109036
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:24 schreef saban het volgende:

[..]

Het is een heel ander functie op een ander niveau. Als jij als vakkenvuller werkt en je solliciteert naar secretaresse, dan is het logisch dat je meer gaat verdienen. Hoe kunnen ze aan de hand van je strookje een indicatie hebben
Ik ga ervanuit dat diegeen die dat vroeg ook daadwerkenlijk weet dat je vorige baan ongeveer hetzelfde was als je nu wilt gaan doen, is dat echter niet zo dan snap ik je nu pas goed.

Ik nam altijd mijn salarisstrook mee maar solliciteerde dus altijd naar ongeveer hetzelfde functie...
pi_51109052
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:33 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik ga ervanuit dat diegeen die dat vroeg ook daadwerkenlijk weet dat je vorige baan ongeveer hetzelfde was als je nu wilt gaan doen, is dat echter niet zo dan snap ik je nu pas goed.

Ik nam altijd mijn salarisstrook mee maar solliciteerde dus altijd naar ongeveer hetzelfde functie...
Totaal andere functie
ne okuyon, bokmu var?
pi_51109395
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:33 schreef saban het volgende:

[..]

Totaal andere functie
Aha, dan zou ik het ook niet meenemen nee... Dan zou ik zeggen dat er geen relevantie is tussen de oude job en de nieuwe job
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:55:21 #36
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51114860
Ik heb het altijd bij me bij sollicitaties, maar tot op heden is er nooit om gevraagd.

Doen ze het wel, dan wacht ik hun bod af. Maar sowieso vraag ik me dan al af of ik er wil werken
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_51114987
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:24 schreef saban het volgende:

[..]

Tja, als het een standaardprocedure is, zullen ze die voor de vakkenvullers waarschijnlijk niet speciaal aanpassen
pi_51115075
En verder zouden ze het ook kunnen gebruiken als check op je cv. Zien ze meteen wanneer je in dienst bent gekomen bij je laatste werkgever, welke organisatie het betrof, en voorkomt zo dus dat je je cv wat dat betreft een beetje opleukt. Je wil niet weten hoe vaak dat gebeurt namelijk.
pi_51120212
Loonstrook zou ik niet laten zien aan de potentiele werkgever. Als ze erom vragen moet je gewoon zeggen dat dat niet terzake doet. Het is aan hunnie om met een goed bod te komen dat jij de moeite waard vindt.
Je kunt uiterraard wel aangeven wat jij wilt gaan verdienen. En dan natuurlijk niet je uiterste minimum noemen maar wel wat daarboven. Ze gaan er nl. vrijwel altijd net boven zitten en jij bent je onderhandelingsruimte kwijt.

(Als je een salarisindicatie afgeeft is het wel verstandig om een realistisch bedrag te noemen, maar ze mogen er best even van zuchten )
Assumption is the mother of all f***-ups
pi_51137123
Wat ik ga vragen is heel erg redelijk, alleen ik moet het op een vriendelijke manier kunnen overbrengen dat ik mijn salarisstrook niet overhandig.
ne okuyon, bokmu var?
  donderdag 5 juli 2007 @ 05:08:49 #41
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_51156608
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:02 schreef djenneke het volgende:
En verder zouden ze het ook kunnen gebruiken als check op je cv. Zien ze meteen wanneer je in dienst bent gekomen bij je laatste werkgever, welke organisatie het betrof, en voorkomt zo dus dat je je cv wat dat betreft een beetje opleukt. Je wil niet weten hoe vaak dat gebeurt namelijk.
Zoals ik al eerder in een topic vermeld heb is de gemiddelde nederlandse werkgever ook wel erg laks met het controleren van een CV. Eigenlijk nodig je het ook wel een beetje uit op die manier...

Maar ja een salaris strookje willen ze waarschijnlijk gewoon zien om een goedkoop bod te kunnen doen. Ze pakken je vorige salaris en gooien er een aantal periodieken bovenop (tenzij je meer verdiende dan ze willen bieden).

Ik heb het nog nooit meegemaakt maar ik krijg wel bijna standaard de vraag wat ik wil gaan verdienen.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_51165483
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:20 schreef saban het volgende:
Wat ik ga vragen is heel erg redelijk, alleen ik moet het op een vriendelijke manier kunnen overbrengen dat ik mijn salarisstrook niet overhandig.
Gewoon beleefd maar beslist zijn.
Zeg dat het niet relevant is voor de salarisonderhandeling en vraag dan naar hun bod of stel jouw vraag.
Breng het niet op een beschuldigende/verontwaardigde of juist verontschuldigende manier maar stel het gewoon als feit.
Gedram erover moet je daarna gewoon afkappen, het beste door het ding gewoon niet mee te nemen.

Als je bijdehand wil zijn neem je een kopie mee met de salaris gegevens eruit gesneden.

Door die salarisstrook te geven ondermijn je alleen maar je eigen onderhandelingspositie.
Als ze willen weten hoe goed je bent dan moeten ze je referenties maar bellen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:45:26 #43
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_51165790
Zeggen dat je best je salarisstrook wilt laten zien, maar alleen als je de salarisstroken mag zien van de medewerkers bij dat bedrijf die dezelfde werkzaamheden gaan doen als waar je voor solliciteert...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 10:35:34 #44
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_51193255
Mijn huidige werkgever (rijksoverheid) stelde me ook de vraag om het laatste salarisstrookje mee te nemen. Nu was mijn salaris erg laag bij mijn oude werkgever dus was ik er niet zo blij mee. Gelukkig kon ik een nieuw salarisstrookje laten uitprinten met een aangepast salaris. (Vriendendienst van colleg op administratie )

Ik vond de vraag overdreven en als ik eerlijk was geweest, had ik mijn onderhandelpositie erg verslechterd. Daarom ben ik maar even creatief geweest en het blufspelletje meegespeeld. Tijdens het sollicitatiegesprek werd er uiteindelijk weining aandacht aan besteedt, maar ze wilde het wel even zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cydex op 06-07-2007 12:42:13 ]
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:07:54 #45
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_51194035
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:35 schreef Cydex het volgende:
Mijn huidige werkgever (rijksoverheid) stelde me ook de vraag om het laatste salarisstrookje mee te nemen. Nu was mijn salaris erg laag bij mijn oude werkgever dus was ik er niet zo blij mee. Gelukkig kon ik een nieuw salarisstrookje laten uitprinten met een aangepas salaris. (Vriendendienst van colleg op administratie )

Ik vond de vraag overdreven en als ik eerlijk was geweest, had ik mijn onderhandelpositie erg verslechterd. Daarom ben ik maar even creatief geweest en het blufspelletje meegespeeld. Tijdens het sollicitatiegesprek werd er uiteindelijk weining aandacht aan besteedt, maar ze wilde het wel even zien.
Flink fout.... foei
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:43:12 #46
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_51196988
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:07 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Flink fout.... foei
Mwa, technisch was ik nog geen ambtenaar. Een leugentje om eigen bestwil moest kunnen. Nu ben ik niet meer 'corrupt'
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:02:12 #47
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_51197577
gewoon een copy inscannen en in paint even de cijfertjes aan passen
kijk hier voor de berekeningsopbouw:
http://www.raet.nl/proforma/ProfLite.asp?lw=1
reach out and touch faith
pi_51197972
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:45 schreef Marien2 het volgende:
Hallo,
Even een vraag. Mijn vriendin zit in een sollicitatieprocedure bij een gemeente. Nu is zij voor een tweede gesprek uitgenodigd. In de brief vragen ze haar om haar diploma's EN een laatste loonstrookje van haar huidige baan mee te nemen. Ik vind dit raar en vraag me af of je hier in het kader van de onderhandelingen goed aan doet om dit te doen. Mi ga je voor een nieuwe baan waar een bepaald salaris bij hoort, wat in feite niets te maken heeft met wat je nu verdient.

Wie heeft hier ervaring mee of een advies?

Groeten,
Rinus
Je kunt eraan toegeven.
Je kunt ook gewoon zeggen dat zij maar moeten inschatten wat ze jou waard vinden.

Als zij jouw salarisstrook vragen, geven ze daarmee twee dingen aan:
1. Ze vertrouwen niet wat jij zegt. Leuk begin.
2. Ze zijn zelf niet capabel genoeg om in te schatten wat jij waard bent en vertrouwen daarom voor hun inschatting op jouw vorige werkgever.
pi_51207115
Zowiezo zitten ze vast aan een schaal. Eigelijk ga ik al akkoord met de minimum van dat schaal, maar toch wil ik proberen alles er uit te proberen halen.

Ze hebben zowiezo nog niet gevraagd wat ik op dit moment verdien, dat vragen ze vast wel op mijn tweede gesprek. Painten is easy maar dat wil ik niet.

Ik denk dat ik mijn salarisstrook meeneem, voordat ik het ze laat zien vraag ik waarom ze het willen zien. Daarbij voeg ik ook natuurlijk toe dat mijn salaris van nu niet relevant is -> Ander functie op ander niveau. Zie het als van vakkenvuller naar zorgverlener. Heel ander werk dus
ne okuyon, bokmu var?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:45:00 #50
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51207565
Bij één van mijn eerste banen hebben ze dat ook gedaan. Ik werkte als secretaresse en solliciteerde naar een baan die meer aansloot bij mijn studie (communicatiebaan op HBO-niveau). Ze vroegen toen ook naar mijn laatste loonstrookje. Ik zo dom om het ook nog te geven, waardoor mijn onderhandelingspositie heel zwak was en mijn nieuwe salaris inderdaad werd gebaseerd op mijn secretaressesalaris. Ik hebben twee jaar onderhandelen nodig gehad om het salaris "op niveau" te krijgen.

Kort gezegd: niet aan beginnen en vragen waarom ze je loonstrookje willen hebben.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')