abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 22:07:53 #226
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29452350
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:55 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
De 2de vind'k een leuke houding en mooi in beeld geplaatst (misschien iets van de wolken wegknippen)
De eerste is ook wel ok, maar dat gezicht vind'k niet zo mooi. De 3de vind'k de minst geslaagde.
Wat HGT zegt. En ik had t liever in kleur gezien.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 22:09:37 #227
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29452421
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 22:05 schreef luap het volgende:

[..]

Die eerste vind ik best een goede foto, dat lichteffect van de ring geeft hem voor mij iets extras. De uitdrukking op het gezicht is iets overdreven, net of hij bang is om tegen een rotsblok aan te schoppen...

De tweede is al een stuk beter, leuke plaat! De uitdrukking straalt concentratie uit, minder geknutselde blik/houding. Alleen jammer van die halve arm en er mocht iets meer ruimte aan de onderkant zijn.

De laatste heeft het voor mij niet. Sorry.

Hier een paar probeersels van mij, ik wou eens kijken wat ik kon met een passiebloem/struik. Een beetje dromerig effect door veel onscherpte. Ik weet alleen niet of het niet gewoon saai is geworden?

Allemaal met 300mm en close up filter.

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]

4
[afbeelding]

5
[afbeelding]

6 tenslotte een detail van de bloem zelf
[afbeelding]
Eerlijk gezegd vind ik ze een beetje te macro. Hooguit #6 vind ik nog iets hebben.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_29452965
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 22:05 schreef luap het volgende:

........
Hier een paar probeersels van mij, ik wou eens kijken wat ik kon met een passiebloem/struik. Een beetje dromerig effect door veel onscherpte. Ik weet alleen niet of het niet gewoon saai is geworden?

Allemaal met 300mm en close up filter.

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]

4
[afbeelding]

5
[afbeelding]

6 tenslotte een detail van de bloem zelf
[afbeelding]
Ik vind 4 en 6 wel goed.
4 vind ik de scherptediepte knap.
6 zijn kleuren zijn echt prachtig.
1. Hier mis ik echt de scherpte.
2. Leuke nerven, maar weinig spannends aan de compositie
3. Dit vind'k niet echt iets hebben. Nogal groen
5. Hier had je meer met het linenspel van de blaren kunnen spelen, niet echt spannend vind'k
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_29452971
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 22:09 schreef RonaldV het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik ze een beetje te macro. Hooguit #6 vind ik nog iets hebben.
Het ging me hierbij eigenlijk niet om het macro gebeuren maar meer om de vormen/gevoel. Daarom heb ik ze hier gepost en niet in macro.

Ik vond ze iets dromerigs hebben en op de een of andere manier wel aardig, door de kleuren en vormen denk ik. Maar ik ben er niet zeker van of dat door anderen ook zo wordt gezien of dat ze gewoon saai worden gevonden. Vandaar in "beoordeel mijn foto".
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_29472051

Is er eentje uit de oude doos, okee, maar wat zou ik hier nog aan kunnen toevoegen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_29472343
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[afbeelding]

Is er eentje uit de oude doos, okee, maar wat zou ik hier nog aan kunnen toevoegen?
Een beetje scherpte, daarnaast zou ik graag willen zien wat die persoon aan het doen is. Van de andere kant is dit ook wel erg leuk omdat je probeert te bedenken waar ze mee bezig is.

Misschien moet je hier trouwens gewoon niks meer mee doen, ik vind hem wel mooi zo
pi_29472794
Wat scherpte misschien ja....

Maar goed, dit is een van de laatste foto's van mijn oude Powershot A40. Ik was in het uiterste zuid-oost hoekje van Polen, vond een studente best leuk Er was een drinkfeestje in een studentenflat aldaar, hoop muziek, en ik zat naast haar, en op de gang brandde het licht..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_29472888
Het verhaal erbij maakt de foto nóg beter!
  zondag 7 augustus 2005 @ 13:28:52 #234
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_29485006
Ook eens een poging waagt:

[ Bericht 23% gewijzigd door cyber_rebel op 07-08-2005 13:57:10 ]
pi_29491271
Zo maar eens helemaal analoog begonnen met schieten. (dus alles handmatig instellen)
Camera: Praktika TL2
Objectief: aus Jena DDR 50mm incl. een macro tussen ring.
Lokatie: achtertuin
Onderwerp: slotbeugel van de schuurdeur

klik voor iets grotere versie
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  maandag 8 augustus 2005 @ 09:21:30 #236
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_29499423
Mooie foto, GGG, lekker passende kleuren, goed detail van 't spinnenweb. Ik had 'm misschien net ietsje meer ruimte aan de linkerkant gegeven, maar da's persoonlijk. Ik vinnem mooi
pi_29500053
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 09:21 schreef Chevalric het volgende:
Mooie foto, GGG, lekker passende kleuren, goed detail van 't spinnenweb. Ik had 'm misschien net ietsje meer ruimte aan de linkerkant gegeven, maar da's persoonlijk. Ik vinnem mooi
Dank je
Als ik meer ervaring met analoog zou hebben gehad had ik hm zelf ook meer ruimte willen geven aan de linker kant.
Misschien dat ik hm van de week nog eens over maak.
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  maandag 8 augustus 2005 @ 11:00:04 #238
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29500689
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 13:28 schreef cyber_rebel het volgende:
Ook eens een poging waagt:

afbeelding

afbeelding

afbeelding
Ljouwert!

Jammer dat je de kerktoren in het midden hebt gefotografeerd. Het is nu niet echt duidelijk wat je wilt laten zien. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om de top te fotograferen, of om te pogen zo veel mogelijk tot alles van de toren erop te zetten. Vooral bij deze toren is dat dankbaar, omdat hij zo vreselijk scheef staat (al verlies je daardoor wel detail). Alleen lastig dat je dat vroeg in de ochtend moet doen, omdat je anders een heleboel auto's in je beeld hebt.
Van de foto met de Friese vlaggen is me niet duidelijk wat je ermee wilt zeggen. Als het je puur om de vlaggen gaat denk ik dat je beter een andere plek of invalshoekhoek had kunnen kiezen, de foto komt nu een beetje rommelig over.
- Privacy Matters
pi_29518687
pi_29518726
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 12:39:16 #241
7957 Chevalric
pi_29518877
Je kunt de foto's beter in een post plaatsen, bij voorkeur met een nummer erbij.

En wat betreft de foto's:
De foto van het beeld vind ik een beetje saai. Daarnaast is de scherptediepte wel heel extreem. De overgang van het beeld naar de achtergrond is daardoor heel abrupt, wat bij mij nogal vervelend op het oog is.
De tweede foto vind ik erg leuk, alleen jammer van de sneeuwvlokken bij het stuur en het slot. Met name die eerste is erg irritant, misschien kun je daar met photoshop nog iets aan doen. Verder had ik 't standpunt anders genomen, iets minder van bovenaf.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 16:44:26 #242
47279 elmarz
marcelzuurmond.com
pi_29540179
ik doe ook weer eens mee

Grtz,
el Marz.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 21:43:37 #243
47279 elmarz
marcelzuurmond.com
pi_29546939
nog geen reactie

pffffff dan maar een zelfportetje. net gemaakt.

Grtz,
el Marz
  woensdag 10 augustus 2005 @ 21:51:24 #244
7957 Chevalric
pi_29547126
De foto van de dame vind ik best leuk. Alleen vind ik het storend dat er iets uit haar hoofd lijkt te groeien, maar door de scherptediepte is het niet te identificeren (haar en stoel?). Verder was iets minder schaduw aan de rechterkant misschien net iets mooier geweest, het linkeroog van 't model valt hierdoor iets te veel weg, naar mijn mening.

Zelfportret vind ik ook goed gedaan. Ogen staan er goed op, alleen jammer dat de wenkbrauwen al een beetje wazig zijn (wederom een te krappe scherptediepte?). Ik zou 'm ook net ietsje meer ruimte aan de rechterkant hebben gegeven, zodat je linkeroog er helemaal op staat.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 22:34:39 #245
47279 elmarz
marcelzuurmond.com
pi_29548071
klopt wel! diafragma is 1.8 en is iets TE weinig DOF hoewel ik het hier (ivm mn ogen) wel vind gaan.

thnx voor de comments van de dame ik ga die dreads (ja dat zijn het daarboven! haha) nog weg-shoppen!
  donderdag 11 augustus 2005 @ 02:55:32 #246
47279 elmarz
marcelzuurmond.com
pi_29552699
ook al word er hier vrij weinig gereageerd
ik ga vrolijk door
hope you like it
(ehmm mag dat eigenlijk wel van de forum rules?)

nog een snapje dan:

donderdag 11 augustus 2005 @ 06:26:13 #247
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_29553333
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:44 schreef elmarz het volgende:
ik doe ook weer eens mee

[afbeelding]

Grtz,
el Marz.
Leuke foto. mooit portret. Jammer van dat achtergrond gebeuren, dat stoort wel...
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:43 schreef elmarz het volgende:
nog geen reactie

[afbeelding]

Grtz,
el Marz
Mooie foto. Ogen zijn scherp, Dat delen van het gezicht niet scherp zijn zou natuurlijk kunnen storen, maar dat vind ik eigenlijk niet.. wat reflecteert er in de ogen?
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 02:55 schreef elmarz het volgende:
ook al word er hier vrij weinig gereageerd
ik ga vrolijk door
hope you like it
(ehmm mag dat eigenlijk wel van de forum rules?)
Volgens mij is er niks op tegen hoor
quote:
nog een snapje dan:

[afbeelding]
Heel leuk. tja, niks aan toe te voegen. leuk snapje, grappige vervorming
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_29554649
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 22:34 schreef elmarz het volgende:
klopt wel! diafragma is 1.8 en is iets TE weinig DOF hoewel ik het hier (ivm mn ogen) wel vind gaan.
Volgens mij is het geen kwestie van te weinig DOF, maar het point-of focus: je neus staat er wel scherp(er) op. Kennelijk ligt het point-of focus niet op je ogen, maar op of halverwege je neus.

Overigens vind ik het een prima foto.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 11 augustus 2005 @ 10:12:54 #249
7957 Chevalric
pi_29555040
Nogmaals, ik vind 't ook een hele goede foto, maar ik merk dat ik 't vervelend vind als gebieden die vlak naast elkaar liggen een groot verschil in scherpte hebben. Dat had ik ook bij die foto van dat beeld van Tovarisch. Maar goed, ik hoop dat ik binnenkort ook dit soort foto's kan maken, want tot nu toe ontstijgt het nog niet echt het niveau van snapshots.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 10:22:48 #250
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29555231
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:43 schreef elmarz het volgende:
nog geen reactie

[afbeelding]

Grtz,
el Marz
Ik vind 'm lekker! de foto he? Ik hou wel van die extreme scherptediepte foto's

De foto van het meisje is op zich leuk samen met het commentaar al gegevens door mijn FOT-collega's
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')