abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:42:33 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28807164
Stel je eens voor:
Eerst heb je een half jaar hard gewerkt bij 2 stagebedrijven.
Vervolgens heb je een half jaar op school aan 2 zware projecten gewerkt incl. basisvakken practica en meer. Waar je s' ochtends om 8 uur mee begint en waar je vaak pas s' avonds om 9 uur thuis komt.
Is het eindelijk vakantie, waar je zo lang naar gestreefd hebt, gaan moeders/tantes/oma's je aan je kop zeiken om vakantiewerk te gaan doen.

Sinds ik besloten heb om maar eens serieus iets aan mijn studie te gaan doen, heb ik geen tijd voor hobby' s.
Vroeger speelde ik gitaar, PS2, ging ik sporten, vriendinnetjes, optredens, bijbaantjes, uitgaan, snowboarden en meer.
Tegenwoordig is dit er allemaal niet meer bij, steeds minder. Alleen maar school en als ik niet met school bezig ben denk je wel aan school en aan wat je nog allemaal moet doen voor school.

Sinds de zomervakantie van 2004 (waar ik ook voor het grootste gedeelte gewerkt heb) heb ik geen seconde vrije tijd meer gehad, zo voelt het ook.
Nu ik vakantie heb kan ik alles wat ik het hele jaar tekort ben gekomen lekker in gaan halen.
Blijkbaar hebben ze hier geen respect voor.

M' n gitaar had ik al weken niet meer aangeraakt, PS2 lag onder het stof, conditie is verslechterd vanwege het minder sporten, mn laatste vriendin heb ik het mee uitgemaakt (mede door de te drukke agenda). Vroeger ging ik iedere maand wel minstens 1 keer naar een optreden van een punkband oid, in 2005 ben ik pas 2 keer geweest.
Vroeger had ik genoeg tijd om nog wat bij te verdienen.
M' n sociale leven is ook voor het grootste gedeelte ingestort, mensen vragen zich af waarom ze niks meer van me horen of zien.

Die opleiding interesseert ze helemaal niet, ze weten niet eens wat ik precies studeer, maar ieder fuckin' bijbaantje dat ik vroeger gehad heb weten ze alles van.
Die opleiding kan ik aan, ik moet nog 2 jaar en ik heb er alles voor over, maar laat me NU aub met rust GVD!!!!
pi_28807216
Jij kan wel een biertje gebruiken.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:46:21 #3
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28807259
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:44 schreef Steijn het volgende:
Raad eens wat er hier bij m'n computer staat.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:47:32 #4
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_28807280
Wat doe je op Fok! dan?
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_28807287
Gewoon duidelijk maken dat je rust wilt.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:48:02 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28807291
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:44 schreef Steijn het volgende:
of tien
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_28807377
Print dit verhaal uit en laat het aan ze lezen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:54:14 #8
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28807427
Je weet niet hoe irritant het is.
Heb je tentamenweek gehad, iedere nacht tot 2 uur geleerd, zwaar slaaptekort.
Kom je vrijdag thuis, denk je dat je eindelijk je verdiende rust hebt, zie je op tafel een briefje met telefoonnrs. van uitzendbureaus liggen dat ze voor je klaargelegd hebben.
Dacht je dat je vakantie had...
pi_28807432
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:51 schreef Hugo- het volgende:
Juist! En neem nog een bier!
underground forever baby
pi_28807475
Ik zou echt uit me vel springen, hoe oud ben je dan??
Oud en wijs genoeg om zelf wel te beslissen wat je wil of niet. Gewoon zeggen dat ze op moeten houden en dat je geen kind meer bent
Is it you?
pi_28807518
Hm, moeders, tante's en oma's.

Wat is er met je mannelijke familieleden gebeurd?

ik zal niet vragen of je uit Srebrenica komt
pi_28807530
Het lijkt me inderdaad vreselijk irritant. Van mijn ouders moet ik ook werken (nou ja, ze zouden er wat van zeggen als ik het niet zou doen) maar ik heb het dan ook lang niet zo druk gehad met school als jij. Maar leg ze gewoon uit waarom jij absoluut geen werk wilt en gewoon vakantie wilt, begrijpen ze toch vast wel?
pi_28807535
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:42 schreef Ixnay het volgende:
Stel je eens voor:

Is het eindelijk vakantie, waar je zo lang naar gestreefd hebt, gaan moeders/tantes/oma's je aan je kop zeiken om vakantiewerk te gaan doen.
nou en, dan ga je toch lekker niet werken, steek je middelvinger omhoog,
ga op kamers en daar de hele dag chillen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_28807553
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:54 schreef Ixnay het volgende:
Kom je vrijdag thuis, denk je dat je eindelijk je verdiende rust hebt, zie je op tafel een briefje met telefoonnrs. van uitzendbureaus liggen dat ze voor je klaargelegd hebben.
Ik zou flippen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:00:06 #15
904 L-X
The Lover X
pi_28807576
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:54 schreef Ixnay het volgende:
Tja, dan moet je ook op jezelf gaan wonen.
It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:00:38 #16
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28807590
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:47 schreef ScudRaket het volgende:
Wat doe je op Fok! dan?
Fok! ben ik altijd blijven doen, soort van ontspanning, voor de rest was ik vaak te moe.
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:51 schreef Hugo- het volgende:
Hebben ze geen respect voor, ze denken volgens mij dat die opleiding van mij maar Spielerei ist.
M'n broer deed iets academisch en die heeft nooit gewerkt tot z'n 21ste ofzo en daar hadden ze nooit iets over gezegd.
pi_28807606
Ga op kamers!
pi_28807647
Denk je dat je later ook 8 weken vakantie krijgt van je baas, luie flikker? Gewoon gaan werken en niet zeiken. Je moeder heeft gelijk. 2 weekjes kun je krijgen en dan ga je maar naar het buitenland ofzo maar that's it.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_28807649
Het klinkt dan alsof ze geen respect voor jou hebben. Leuke van ze. :S Kunnen ze gewoon niet begrijpen dat je het zwaar hebt op zo'n studie?
pi_28807665
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:02 schreef American_Nightmare het volgende:
Denk je dat je later ook 8 weken vakantie krijgt van je baas, luie flikker? Gewoon gaan werken en niet zeiken. Je moeder heeft gelijk. 2 weekjes kun je krijgen en dan ga je maar naar het buitenland ofzo maar that's it.
Damn deze uitspraak is je echt aangepraat.
Laat die jongen toch lekker genieten van zijn welverdiende vakantie.
Hij mag straks 40 jaar lang werken voor zijn geld.
Best wel zielig eigenlijk dat mensen zo verbitterd raken dat ze jongeren zo snel aan het werk willen zetten.
pi_28807723
Dus TS mag niet genieten van zijn vakantie omdat hij later een kortere vakantie heeft? Ik persoonlijk vind het lekker om wat bij te werken in de vakantie hoor, maar ik begrijp dat als je een jaar keihard gewerkt hebt je je vakantie ook optimaal wilt benutten. Ok, misschien kan je de laatste paar weken nog wat gaan werken, maar dat er gelijk die vrijdag blaadjes met telefoonnummers op je bureau liggen vind ik wel ver gaan.
pi_28807739
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:03 schreef Dementor het volgende:

[..]

Damn deze uitspraak is je echt aangepraat.
Laat die jongen toch lekker genieten van zijn welverdiende vakantie.
Hoezo welverdiend? Omdat ie op kosten van de staat lekker een jaar z'n economische marktwaarde heeft opgedreven? Dat ie maar gaat werken om z'n steentje bij te dragen aan de maatschappij. Stelletje lamzakken die jongeren van tegenwoordig ze moeten allemaal een scooter, mobieltje, mp3speler, snelle internetverbinding, nieuwe kleren etc etc hebben maar ervoor werken ho maar.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:08:18 #23
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_28807780
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:42 schreef Ixnay het volgende:
Stel je eens voor:
Eerst heb je een half jaar hard gewerkt bij 2 stagebedrijven.
Vervolgens heb je een half jaar op school aan 2 zware projecten gewerkt incl. basisvakken practica en meer. Waar je s' ochtends om 8 uur mee begint en waar je vaak pas s' avonds om 9 uur thuis komt.

Sinds ik besloten heb om maar eens serieus iets aan mijn studie te gaan doen, heb ik geen tijd voor hobby' s.
Vroeger speelde ik gitaar, PS2, ging ik sporten, vriendinnetjes, optredens, bijbaantjes, uitgaan, snowboarden en meer.
Tegenwoordig is dit er allemaal niet meer bij, steeds minder. Alleen maar school en als ik niet met school bezig ben denk je wel aan school en aan wat je nog allemaal moet doen voor school.

Sinds de zomervakantie van 2004 (waar ik ook voor het grootste gedeelte gewerkt heb) heb ik geen seconde vrije tijd meer gehad, zo voelt het ook.
Nu ik vakantie heb kan ik alles wat ik het hele jaar tekort ben gekomen lekker in gaan halen.
Blijkbaar hebben ze hier geen respect voor.

M' n gitaar had ik al weken niet meer aangeraakt, PS2 lag onder het stof, conditie is verslechterd vanwege het minder sporten, mn laatste vriendin heb ik het mee uitgemaakt (mede door de te drukke agenda). Vroeger ging ik iedere maand wel minstens 1 keer naar een optreden van een punkband oid, in 2005 ben ik pas 2 keer geweest.
Vroeger had ik genoeg tijd om nog wat bij te verdienen.
M' n sociale leven is ook voor het grootste gedeelte ingestort, mensen vragen zich af waarom ze niks meer van me horen of zien.

Die opleiding interesseert ze helemaal niet, ze weten niet eens wat ik precies studeer, maar ieder fuckin' bijbaantje dat ik vroeger gehad heb weten ze alles van.
Die opleiding kan ik aan, ik moet nog 2 jaar en ik heb er alles voor over, maar laat me NU aub met rust GVD!!!!
Als je geen zin hebt om te werken zeg het ze gewoon, maar verwacht dan niet dat je alles van hun gaat krijgen... aangezien je niet wilt werken voor je geld.
Ik hou ook niet van werken maar toch ben ik de hele zomer van de partij. (ondanks mijn drukke school!) Ik wil mijn eigen geld verdienen, ik stel mijn prioriteiten en als je een doel hebt die je wilt verwezelijken, ga daar dan voor. Zoniet, dan doe je lekker niks. Je eigen keuze.
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_28807792
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:05 schreef Hugo- het volgende:
Dus TS mag niet genieten van zijn vakantie omdat hij later een kortere vakantie heeft? Ik persoonlijk vind het lekker om wat bij te werken in de vakantie hoor, maar ik begrijp dat als je een jaar keihard gewerkt hebt je je vakantie ook optimaal wilt benutten. Ok, misschien kan je de laatste paar weken nog wat gaan werken, maar dat er gelijk die vrijdag blaadjes met telefoonnummers op je bureau liggen vind ik wel ver gaan.
Veel te ver vind ik maar ik herken dit wel.
Komt veel voor in gezinnen waarbij vader of moeder al met de leeftijd 18 jaar fulltime gingen werken en die kunnen het niet bevatten dat je ook kunt studeren op die leeftijd.
TS sterkte!
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:09:38 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28807816
ts, zeg maar tegen je opvoeders/werkgever dat het wetenschappelijk bewezen is dat mensen zonder vakantie een onplezieriger leven hebben en eerder sterven.

als ze een hekel aan je hebben dan vertel je dat mensen die niet op vakantie gaan heel erg prettig leven en ook heel erg lang leven.
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:09:39 #26
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28807819
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:56 schreef Nicje het volgende:
Ik zou echt uit me vel springen, hoe oud ben je dan??
21...
quote:
Oud en wijs genoeg om zelf wel te beslissen wat je wil of niet. Gewoon zeggen dat ze op moeten houden en dat je geen kind meer bent
Doe ik, maar daar luisteren ze niet naar.
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 17:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Hm, moeders, tante's en oma's.

Wat is er met je mannelijke familieleden gebeurd?

ik zal niet vragen of je uit Srebrenica komt
Vaders en opa's heb ik niet meer, de ooms zijn wel relaxed maar die hebben niks te zeggen, daar zijn die tante's voor. En nee ik kom niet uit Srebrenica.

En op kamers is geen optie, dan zou ik een bijbaantje ofzo moeten pakken en daar heb ik geen tijd voor. Ik weet wel dat als ik m'n diploma heb dat ik 'em zo snel mogelijk peer hier.
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:02 schreef American_Nightmare het volgende:
Vergeet niet dat dit ook de enige 8 weken zijn geweest he. De rest van het jaar heb ik geen seconde echt vakantie gehad.
Verder wilde ik toevoegen dat ik later bij een baas niet zo hard hoef te werken als dat ik nu doe, dus je kunt het niet met elkaar vergelijken.
pi_28807824
Jaloers
pi_28807845
Gewoon genieten van je vakantie, vakkenvullers zat op de wereld
pi_28807868
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:11 schreef ThomasBerge het volgende:
Gewoon genieten van je vakantie, vakkenvullers zat op de wereld
Dat is zeker zo
Tenzij je een zwerver op zijn bek wilt slaan dan zou ik gaan solliciteren voor vakkenvuller.
pi_28807880
Bij iedere student werkt het zo.. eerst je uit de naad werken op school en stages en dan vakantiewerk gaan doen!!

Wat is het probleem?!?!?!?!?!?! Dit doet bijna iedere student...
\ Love is not a one way road, but a two way road... Travelled by 2 people walking hand in hand //
pi_28807888
De TS heeft helemaal gelijk! Het enige probleem is dat je toch een vakantiebaantje moet hebben om je vakantie enzo te vergoeden (of je moet gespaard hebben). Zonder geld is je vakantie ook niet veel aan. Oud en saai zijn en werken moet je de rest van je leven nog, geniet van het studentenleven nu het nog kan.

En die nerds die je ongelijk geven, zoals die American_Nightmare, die zijn gewoon verbitterd en jaloers
pi_28807903
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:13 schreef Doortjuhhhh het volgende:
Bij iedere student werkt het zo.. eerst je uit de naad werken op school en stages en dan vakantiewerk gaan doen!!

Volg de kudde!
pi_28807910
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:06 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Hoezo welverdiend? Omdat ie op kosten van de staat lekker een jaar z'n economische marktwaarde heeft opgedreven? Dat ie maar gaat werken om z'n steentje bij te dragen aan de maatschappij. Stelletje lamzakken die jongeren van tegenwoordig ze moeten allemaal een scooter, mobieltje, mp3speler, snelle internetverbinding, nieuwe kleren etc etc hebben maar ervoor werken ho maar.
En wat mag jij dan wel voor een Übermensch zijn? Rot toch lekker een eind op met je ongenuanceerde bullshit en ga lekker brieven naar de KRO of Microgids schrijven in plaats van hier rond te hangen.
quote:
De TS heeft helemaal gelijk! Het enige probleem is dat je toch een vakantiebaantje moet hebben om je vakantie enzo te vergoeden (of je moet gespaard hebben). Zonder geld is je vakantie ook niet veel aan.
True
Ik doe hier niet aan mee.
pi_28807922
Naar mijn idee ben je gewoon te lui om te werken dan hoor!
\ Love is not a one way road, but a two way road... Travelled by 2 people walking hand in hand //
pi_28807927
quote:

Er zijn ook zat studenten die gewoon ff van hun rust gaan genieten met bier.
underground forever baby
pi_28807929
En toch moet je een vakantie baantje nemen
pi_28807934
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:14 schreef Doortjuhhhh het volgende:
Of je hebt in de gaten dat die paar eurotjes per uur niets voorstellen met het geen wat je gaat verdienen na het geslaagd afronden van een goede studie.
pi_28807941
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:14 schreef Doortjuhhhh het volgende:
Werk jij ff voor hem dan. Allemachtig zeg. Leven is niet werken hoor.
underground forever baby
pi_28807995
Ach, gelukkeg bestaat er ook zoiets als licht werk

* Alexxxxx is best blij met zn vakantiebaan als magazijnmedewerker in een beschuitfabriek
pi_28807998
Overigens kun je toch ook 1 of 2 weken gaan werken, en dan heb je nog zo'n 5 a 6 weken over om vakantie te vieren Of je werkt 3 dagen per week ofzo.
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:19:09 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28808004
quote:

student? school? stages? wat klopt er niet in dit rijtje?

een student studeert een gaat niet naar 'school'. een student heeft afentoe gewoon onstellend veel behoefte om, met zijn geselecteerde medestudenten, een sneekweek mee te maken, een paar sail-dagen, beetje skieën etc. hoe dat op een vmbo is, is niet zo relevant denk ik.

maw. geloof mij maar als ik zeg dat ik als student heul erg vaak op vakantie ben geweest.
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:19:41 #42
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28808015
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:06 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Op kosten van de staat klopt, maar vergeet niet dat ze dat later allemaal tiendubbel terug krijgen he.
Zonder ingenieurs leefden we nog in de steentijd en dan hadden we nu geen:
quote:
scooter, mobieltje, mp3speler, snelle internetverbinding, nieuwe kleren etc etc
Ik heb niet zoveel nodig trouwens.
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:08 schreef Super_Six_One het volgende:
Als je geen zin hebt om te werken zeg het ze gewoon, maar verwacht dan niet dat je alles van hun gaat krijgen... aangezien je niet wilt werken voor je geld.
Ik hou ook niet van werken maar toch ben ik de hele zomer van de partij. (ondanks mijn drukke school!) Ik wil mijn eigen geld verdienen, ik stel mijn prioriteiten en als je een doel hebt die je wilt verwezelijken, ga daar dan voor. Zoniet, dan doe je lekker niks. Je eigen keuze.
Ik heb het niet zo nodig voor het geld om te gaan werken. Heb namelijk bij m'n vorige bijbaantjes (toen ik nog genoeg tijd had) een hoop gespaard, lui of werkschuw ben ik dus niet, maar nu vind ik van mezelf dat ik het verdiend heb.
Ik hoef ook niks van hun, heb alles zelf onder controle, het enige dat ik wil is dat ze me met rust laten.
pi_28808028
Whahahahah.. is het ff met zn allen tegen mij?

Misschien is het de opvoeding die ik heb gehad?!?! Dit is gewoon mijn mening!

Ben zelf ook student hoor... Werk nu sinds 3 weekjes weer ff in de vakantie!

En wees niet bang.. ik neem ook echt wel een of twee weekjes vrij! Heerlijk! Maar ik snap niet wat je 8 weken lang op je kont moet doen?

En over dat biertje drinken... met vrienden ;-) gebeurt ook wel hoor! (al is t dan een wijntje! :-) )

Al mn vrienden werken gewoon overdag en 's avonds pikken we terrasje! Ik vind nix mis om op deze manier te leven.. maar jullie blijkbaar wel ;-)
pi_28808030
Dat je geen vakantiewerk gaat doen kan ik me voorstellen, maar dat je je hele sociale level weggooid voor een opleiding begrijp ik niet.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:21:33 #45
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28808058
hm, dat gezeik had ik vroeger ook. Tenminste, totdat kostgeld als enige argument overbleef om op de een of andere manier geld te moeten genereren.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28808059
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:20 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat je geen vakantiewerk gaat doen kan ik me voorstellen, maar dat je je hele sociale level weggooid voor een opleiding begrijp ik niet.
Dat doet ie om z'n papiertje te krijgen, daarna lekker vakantie te gaan vieren en z'n sociale leven weer op te pakken
pi_28808071
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:20 schreef Doortjuhhhh het volgende:

En wees niet bang.. ik neem ook echt wel een of twee weekjes vrij! Heerlijk! Maar ik snap niet wat je 8 weken lang op je kont moet doen?

En over dat biertje drinken... met vrienden ;-) gebeurt ook wel hoor! (al is t dan een wijntje! :-) )

Al mn vrienden werken gewoon overdag en 's avonds pikken we terrasje! Ik vind nix mis om op deze manier te leven.. maar jullie blijkbaar wel ;-)
Ik kan 8 weken compleet invullen met mijn hobbies en andere leuke dingen hoor die weinig tot geen geld kosten.
pi_28808080
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:20 schreef Doortjuhhhh het volgende:

Door mensen als jij gaat deze maatschappij ten onder.
underground forever baby
pi_28808089
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:22 schreef Laton het volgende:

[..]

Door mensen als jij gaat deze maatschappij ten onder.
pi_28808114
zeg Doortjuhhhh maak je het niet te laat vanavond?
Je moet er morgen weer fris en fruitig uitzien om een uur of half negen.

* Dementor lacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')