abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28831040
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:39 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat als de elleboog van Wouters, meneer Gascoigne op z'n slaap had geraakt en die zou komen te overlijden? Nooit meer laten voetballen ? Levenslang ? Standrechtelijke executie? Bij sport hoort nou eenmaal een zeker risico en uiteraard is Bouazan een vreselijke overtreding begaan, maar dat komt zo vaak voor op het voetbalveld. Sommige mensen zijn zó ongelooflijk opportunistisch, dat ik er gewoon moe van word.
Denk je er ook zo over als het jou was overkomen?
Je bent in de bloei van je leven voetbalt beter dan dat je ooit gedaan hebt en het word dan zo afgebroken omdat een debiel zo op je inspringt?.
Ik denk dat je wel anders praat als je het zelf hebt mee gemaakt mannetje
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
pi_28831157
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 14:44 schreef _ELMaikel_ het volgende:

[..]

Dan ben je niet bepaald objectief meer en kan je er niet goed over oordelen
pi_28831236
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 14:44 schreef _ELMaikel_ het volgende:

[..]

Denk je er ook zo over als het jou was overkomen?
Je bent in de bloei van je leven voetbalt beter dan dat je ooit gedaan hebt en het word dan zo afgebroken omdat een debiel zo op je inspringt?.
Ik denk dat je een goed boek moet gaan lezen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 17:28:43 #79
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_28836456
Het is gemakkelijk om te zeggen dat Kokmeijer dit of dat moet denken of voelen of vinden, maar als het je zelf overkomt praat iedereen anders, dat klopt. Net zoals iedereen anders zou praten wanneer hij of zij tot zijn of haar eigen grote schrik iemand invalide heeft getrapt.
Maar goed, nu lijkt het net of ik heel erg voor Bouaouzan wil opkomen, en het blijft natuurlijk een verschrikkelijk ongeluk waarbij 12 wedstrijden schorsing zonder enige schadevergoeding aan Kokmeijer natuurlijk te licht is. Maar zware mishandeling alsof het een beest is die opzettelijk mensen invalide schopt.....
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:05:45 #80
120136 Gluttony
there is no spoon
pi_28837277
Het was inderdaad een ware doodschop. Die 10 wedstrijden schorsing waren ook verdiend. Maar om die jongen nou nog meer te straffen voor wat hij heeft gedaan vind ik overdreven. Hij had natuurlijk nooit zon foute tackle moeten maken, maar ik heb ergere gezien, en alleen omdat deze overtreding het einde betekende voor Kokmeijer zijn loopbaan word deze zwaarder bestraft dan andere overtredingen. Laat deze jongen gewoon voetballen, hij heeft zijn lesje wel geleerd.
I want to have a real life...but I don't know where to download it.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:26:03 #81
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_28837759
Ik snap het niet hoor. Als nou niemand de beelden ná die sliding had gezien, had iedereen dan nog steeds zo gereageerd? Ik vond het een redelijk grove overtreding, maar om nou te zeggen dat deze grover is dan alle anderen, nee.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_28838108
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:05 schreef Gluttony het volgende:
Het was inderdaad een ware doodschop. Die 10 wedstrijden schorsing waren ook verdiend. Maar om die jongen nou nog meer te straffen voor wat hij heeft gedaan vind ik overdreven. Hij had natuurlijk nooit zon foute tackle moeten maken, maar ik heb ergere gezien, en alleen omdat deze overtreding het einde betekende voor Kokmeijer zijn loopbaan word deze zwaarder bestraft dan andere overtredingen. Laat deze jongen gewoon voetballen, hij heeft zijn lesje wel geleerd.
Het is logisch dat de gevolgen van de actie meespelen. Het is nu eenmaal zo dat er een verschil is tussen 'er had iets ergs kunnen gebeuren' en 'er is iets ergs gebeurd'. In dit geval is er iets ergs gebeurd en daarvoor moet Rachid op de blaren zitten. Als de stenengooiers (die eerder in dit topic ook aan de orde kwamen) niemand geraakt hadden waren ze ook minder zwaar gestraft, terwijl ze eigenlijk in dat geval hetzelfde deden (nl. stenen naar beneden laten vallen).
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_28852408
Hopelijk neemt de rechter bij de veroordeling ook de uitspraken van Rachid mee. De uitspraken die hij deed na het voorval, dat Kokmeijer maar had moeten uitkijken.

Verder ben ik het volledig eens met Loohcs, dat had ik in het vorige topic ook al gepost met exact dezelfde vergelijking.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28852849
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 18:41 schreef Loohcs het volgende:

Als de stenengooiers (die eerder in dit topic ook aan de orde kwamen) niemand geraakt hadden waren ze ook minder zwaar gestraft, terwijl ze eigenlijk in dat geval hetzelfde deden (nl. stenen naar beneden laten vallen).
Maar ze waren dus wel gestraft door het OM / rechter.
Nu is het OM wel heel erg selectief door maar één voetballer eruit te pikken en die aan te pakken.
En dat terwijl de KNVB ook diverse middelen heeft om de voetballers te straffen.
Laat het dan gewoon aan de KNVB over of pak ook alle andere voetballers die grof geweld op het veld plegen aan.

Daarbij, als blijkt dat een "misdaad" een ongeluk is, dan word je ook niet of minder gestraft. Nu zeg ik niet dat die schop een ongeluk was, maar dat Kokmeijer zulke verwondingen er aan heeft gehouden kun je toch wel zeker een ongelukkige samenloop van omstandigheden noemen. Dat is bij die stenengooiers wel heel wat anders.
pi_28852867
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nu is het OM wel heel erg selectief door maar één voetballer eruit te pikken en die aan te pakken.
En dat terwijl de KNVB ook diverse middelen heeft om de voetballers te straffen.
Laat het dan gewoon aan de KNVB over of pak ook alle andere voetballers die grof geweld op het veld plegen aan.
Het OM vindt dat alleen een straf van de KNVB niet genoeg is in dit geval. Net zoals Duncan Ferguson de cel in moest vanwege een kopstoot.

Overigens ben ik ook van mening dat het OM dit wel vaker mag doen. Een kopstoot hoort niet thuis op het veld. Als je op straat iemand een kopstoot geeft dan krijg je ook een veroordeling, ik zie niet in waarom dat op het veld anders zou zijn.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28852890
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Het OM vindt dat alleen een straf van de KNVB niet genoeg is in dit geval. Net zoals Duncan Ferguson de cel in moest vanwege een kopstoot.
Tja, dan moeten ze misschien maar met de KNVB gaan overleggen hoe ze dit soort dingen aan gaan pakken. Dit is een beetje halfslachtig willekeur beleid.
pi_28852922
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:45 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Tja, dan moeten ze misschien maar met de KNVB gaan overleggen hoe ze dit soort dingen aan gaan pakken. Dit is een beetje halfslachtig willekeur beleid.
Aan de KNVB moet je dat niet over laten eigenlijk, die zijn daar echt niet toe in staat. We hebben het nu over het profvoetbal, maar in het amateurvoetbal is het nog veel erger. Daar zijn mishandelingen, vechtpartijen en kopstoten aan de orde van de dag. Een schorsing van 3 wedstrijden door de KNVB lijkt me dan niet afdoende.
pi_28853194
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Aan de KNVB moet je dat niet over laten eigenlijk, die zijn daar echt niet toe in staat.
Dan moet het OM het gewoon ook helemaal overnemen. Niet af en toe één speler eruit pikken en die straffen omdat een overtreding een keer erg fout is afgelopen.
pi_28853234
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:03 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dan moet het OM het gewoon ook helemaal overnemen. Niet af en toe één speler eruit pikken en die straffen omdat een overtreding een keer erg fout is afgelopen.
Dat is inherent aan het rechtsysteem zoals wij dat kennen. Een tegel van een viaduct afgooien zonder iemand te raken levert een lagere straf op dan een tegel van een viaduct gooien en iemand dodelijk raken. Net zoals het schieten op straat een lage straf oplevert dan het schieten op straat en onbedoeld iemand raken.
pi_28853404
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Dat is inherent aan het rechtsysteem zoals wij dat kennen. Een tegel van een viaduct afgooien zonder iemand te raken levert een lagere straf op dan een tegel van een viaduct gooien en iemand dodelijk raken. Net zoals het schieten op straat een lage straf oplevert dan het schieten op straat en onbedoeld iemand raken.
In beide gevallen worden de daders door dezelfde personen (lees OM/politie) aangepakt.
Er is niet ineens iemand anders die zegt "kom laten wij die persoon nog een keer gaan straffen".

Nu worden de voetballers die net zulke zware overtredingen begaan, helemaal niet aangepakt door het OM. Terwijl in jouw geval wel allebei de daders worden aangepakt.
pi_28853459
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:16 schreef calvobbes het volgende:

[..]

In beide gevallen worden de daders door dezelfde personen (lees OM/politie) aangepakt.
Er is niet ineens iemand anders die zegt "kom laten wij die persoon nog een keer gaan straffen".

Nu worden de voetballers die net zulke zware overtredingen begaan, helemaal niet aangepakt door het OM. Terwijl in jouw geval wel allebei de daders worden aangepakt.
Je hebt de vergelijking niet helemaal begrepen volgens mij.
pi_28853513
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Je hebt de vergelijking niet helemaal begrepen volgens mij.
Jawel hoor
pi_28853545
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:21 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Jawel hoor
Volgens mij niet. Als ik gewoon een tegel van een viaduct gooi krijg ik niet eens een straf van het OM. Zo krijgt een voetballer ook geen straf als hij een smerige overtreding maakt, alleen een kaart van de arbiter en mogelijk een schorsing van de KNVB. Pas als de gevolgen ernstiger zijn komt het OM in actie.
pi_28853608
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Volgens mij niet. Als ik gewoon een tegel van een viaduct gooi krijg ik niet eens een straf van het OM.
Als ze je niet vinden krijg je inderdaad geen straf.
Als ze je wel vinden reken maar dat je aangepakt wordt. Er zijn de laatste tijd zat stenegooiers aangepakt door de politie en/of het OM.
pi_28853643
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:26 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Als ze je niet vinden krijg je inderdaad geen straf.
Als ze je wel vinden reken maar dat je aangepakt wordt. Er zijn de laatste tijd zat stenegooiers aangepakt door de politie en/of het OM.
Daarvoor werd er nauwelijks aandacht aan geschonken, nu is het "gehyped" doordat er een slachtoffer is gevallen door een steen die werd gegooid van een viaduct. Tevens is de straf voor het gooien van een steen lager dan het gooien van een steen die iemand dodelijk treft.
pi_28853678
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Daarvoor werd er nauwelijks aandacht aan geschonken, nu is het "gehyped" doordat er een slachtoffer is gevallen door een steen die werd gegooid van een viaduct.
Onzin. Ook voordat er een dodelijk slachtoffer is gevallen werd er al aandacht aan besteed.

En de KNVB straft iemand die alleen maar een ovetreding begaat ook al minder dan iemand die een overtreding begaat waarbij een gewonde valt. Onzin van het OM om daar nog een grote schep bovenop te gaan doen.
pi_28853726
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:30 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Onzin. Ook voordat er een dodelijk slachtoffer is gevallen werd er al aandacht aan besteed.

En de KNVB straft iemand die alleen maar een ovetreding begaat ook al minder dan iemand die een overtreding begaat waarbij een gewonde valt. Onzin van het OM om daar nog een grote schep bovenop te gaan doen.
Onzin. Er zijn geen straffen van 9 jaar geeist voor stenengooiers voorheen of heb je daar een artikeltje van? Dan heb ik niets gezegd namelijk.

Geen onzin van het OM om er een schep bovenop te doen. OM kan de KNVB namelijk overrulen. De KNVB bepaalt niet wat er aan straf wordt gegeven door het OM. Als er in het voetbal iets gebeurd wat voor het OM ernstig genoeg is om een straf tegen te eisen, dan gebeurt dat omdat het OM daarvoor het aangewezen instrument is en niet de KNVB.
pi_28853788
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Onzin. Er zijn geen straffen van 9 jaar geeist voor stenengooiers voorheen of heb je daar een artikeltje van? Dan heb ik niets gezegd namelijk.
Ik zeg helemaal nergens dat tegen alle stenengooiers negen jaar cel werd geeist.....
quote:
Geen onzin van het OM om er een schep bovenop te doen. OM kan de KNVB namelijk overrulen.
En ik zeg dat ze dat dan veel vaker moeten doen en niet alleen als een overtredingen een keer slecht is afgelopen.....
quote:
De KNVB bepaalt niet wat er aan straf wordt gegeven door het OM.
De KNVB heeft een eigen strafsysteem en gezien de vele overtredingen die er al in het voetbal zijn gemaakt, respecteerd het OM dat.
De overtreding die Rachid gemaakt heeft is echt geen uitzondering zoals veel andere mensen zeggen, alleen het resultaat is opvallens.
quote:
Als er in het voetbal iets gebeurd wat voor het OM ernstig genoeg is om een straf tegen te eisen, dan gebeurt dat omdat het OM daarvoor het aangewezen instrument is en niet de KNVB.

De KNVB deelt nooit straffen uit ofzo? De KNVB houd zich helemaal niet bezig met het aanpakken van overtredingen?
De KNVB is al jarenlang het aangewezen instrument om straffen aan voetballers uit te delen.
pi_28853812
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Daarbij, als blijkt dat een "misdaad" een ongeluk is, dan word je ook niet of minder gestraft. Nu zeg ik niet dat die schop een ongeluk was, maar dat Kokmeijer zulke verwondingen er aan heeft gehouden kun je toch wel zeker een ongelukkige samenloop van omstandigheden noemen. Dat is bij die stenengooiers wel heel wat anders.
Dat is zelfs nog maar de vraag. Eerst had ik zelfs in mijn post gezet "niet of in ieder geval minder zwaar gestraft", maar dat 'niet' had ik er na de preview uitgegooid. Als er geen ongelukken waren gebeurd door het stenengooien had het best zo kunnen zijn dat de politie er niet veel tijd in had gestoken en was er dus ook niet veel kans op vervolging geweest.

Dat de actie van Rachid te zien is als een ongelukkige samenloop van omstandigheden ben ik met je eens en dat zal ook zeker meespelen bij het oordeel van de rechter. Bovendien zal ook het feit dat het op een sportveld is gebeurd meewegen. Hij zal minder gestraft worden dan iemand die zoiets bij een willekeurige voorbijganger op straat had gedaan.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_28853817
De KNVB geeft schorsingen die betrekking hebben op deelname aan KNVB-activiteiten, het OM staat daar los van. Een voetballer is op het voetbalveld niet immuun voor bestraffing van het OM hoor.

Je zei dat vantevoren stenengooiers ook al werden aangepakt. Het gevolg van een actie speelt geen rol volgens jou, dus graag een artikel waarin jaren celstraf wordt geeist tegen stenengooiers.

Het gevolg speelt wel degelijk een rol in de strafmaat.

De overtreding van Rachid was overigens extreem lomp. Een vliegende tackle op kniehoogte is niet aan de orde van de dag in het voetbal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')