Volgens mij is er nog geen strafeis. Als ik het goed heb is besloten dat dit geen zaak is voor de KNVB en dat ze het dus horerop moeten gaan zoeken. Nu pas gaat de rechtzak beginnen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 02:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ze vervolgen hem voor zware mishandeling, maar wat is de strafeis nou? Die staat niet in het bericht...
Vind je dat eerlijk als je kijkt naar het leed van Niels en de inkomsten die hij misloopt?quote:Op donderdag 14 juli 2005 02:18 schreef Sloggi het volgende:
De maximale straf van 8 jaar is natuurlijk belachelijk en zal ook niet geëist worden. Zoals ik eerder al zei zal er wel een taakstraf plus woorwaardelijke celstraf worden geëist. Dat zou ik in ieder geval terecht vinden
Neequote:Op donderdag 14 juli 2005 02:22 schreef Dirman het volgende:
[..]
Vind je dat eerlijk als je kijkt naar het leed van Niels en de inkomsten die hij misloopt?
Het is moeilijk om te zeggen wat terecht en eerlijk is en wat niet. Eerlijk zou eigenlijk zijn om Bouazouan z'n benen te breken, maar ja, die jongen heeft dit ook niet gewild en wilde ook niet Kokmeijer z'n been breken. Het is moeilijk te zeggen. Ik laat het aan de rechter over, die heeft er niet voor niets bijna 10 jaar voor gestudeerdquote:Op donderdag 14 juli 2005 02:26 schreef Dirman het volgende:
[..]
Wat lijkt je wel een terechte straf dan?
Die 10 jaar zegt helaas niet zoveel. Dat is de afgelopen jaren helaas al vaak zat gebleken. Zijn benen breken zou idd de beste oplossing zijn, maar zo werkt het tegenwoordig niet meer.quote:Op donderdag 14 juli 2005 02:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het is moeilijk om te zeggen wat terecht en eerlijk is en wat niet. Eerlijk zou eigenlijk zijn om Bouazouan z'n benen te breken, maar ja, die jongen heeft dit ook niet gewild en wilde ook niet Kokmeijer z'n been breken. Het is moeilijk te zeggen. Ik laat het aan de rechter over, die heeft er niet voor niets bijna 10 jaar voor gestudeerd
Daar kunnen jij en ik moeilijk over oordelen. Ik denk in ieder geval niet dat jij alle bewijslast kent, en je zult ook niet alles na hebben gelezen wat er is gezegd in de rechtszaalquote:Op donderdag 14 juli 2005 02:36 schreef Dirman het volgende:
[..]
Die 10 jaar zegt helaas niet zoveel. Dat is de afgelopen jaren helaas al vaak zat gebleken.
Niet de beste, de eerlijkste, vanuit Kokmeijer's optiek.quote:Zijn benen breken zou idd de beste oplossing zijn, maar zo werkt het tegenwoordig niet meer.
Lijkt mij ook.quote:Mij lijkt het sowieso eerlijk als Niels z'n gemistte inkomsten op Bouazouan kan verhalen.
en als ze niet aan dat aantal komen gaan ze willekeurig een paar aanwijzen?quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:08 schreef Stpan het volgende:
Bovendien, gaat het OM nu ook per jaar 25 voetballers vervolgens voor poging tot zware mishandeling?
Dan hou je geen selecties meer overquote:Op donderdag 14 juli 2005 11:08 schreef Stpan het volgende:
Ik zou het triest vinden als Bouaouzan de eerste zal zijn die veroordeeld wordt. Soortgelijke overtredingen zijn in het verleden nooit vervolgd door het OM, waarom nu wel is mij dan ook een raadsel. Toenemende aandacht voor voetbal? De uitgebreide media-aandacht voor het slachtoffer? De pech dat de overtreding precies voor een camera plaatsvond?
Bovendien, gaat het OM nu ook per jaar 25 voetballers vervolgens voor poging tot zware mishandeling?
Als het OM vanaf nu een consequente lijn inzet moeten ze per jaar ongeveer 25 spelers gaan vervolgens wegens poging tot zware mishandeling. Maar waarom gebeurt (gebeurde) dat dan nooit, en nu opeens wel? De gevolgen voor Kokmeijer zijn uitzonderlijk, de overtreding is helaas een stuk minder uitzonderlijk qua ernst en onbezonnenheid.quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en als ze niet aan dat aantal komen gaan ze willekeurig een paar aanwijzen?
Ja, dat lijkt me wel net zo eerlijk.quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en als ze niet aan dat aantal komen gaan ze willekeurig een paar aanwijzen?
Waar slaat dat nou weer opquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:42 schreef methodmich het volgende:
Ik ben alleen maar bang dat ie gaat radicaliseren.
Ja, vast.quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, zo begon het bij Mohammed ook....
Wat heeft dat met Mohammed te maken?quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:18 schreef methodmich het volgende:
Sloggi, zie: Rachid Bouaouzan tweede kans topic
Heb je die 'overtreding' gezien?quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:19 schreef HAL9000S het volgende:
Wat een onzin zegWillen ze voortaan iedere voetballer strafrechterlijk gaan vervolgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |