abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:07:31 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28779239
Jermaine W.: Hofstadgroep waanidee

De Hofstadgroep is niet 'meer dan een waanidee van justitie'. Dat zegt Hofstadverdachte Jermaine W. in een interview met weekblad Nieuwe Revu.

Handgranaat
Jermaines broer Jason werd vorig jaar opgepakt in het Haagse Laakkwartier, nadat er een handgranaat naar agenten was gegooid. Jermaine werd een dag later opgepakt, maar kwam weer vrij. Jermaine voorspelt dat de hele zaak van justitie tegen de Hofstadgroep op niks gaat uitlopen. “Het was geen georganiseerde groep met een officieel lidmaatschap of zo.”

Jermaine W. Nog vast
Jason W. zit nog steeds vast. Volgens Jermaine is zijn broer geen echte terrorist.. “Jason had het veel te druk voor terroristische activiteiten. Als ik hem belde, was hij altijd bezig met huiswerk. Er is ook geen enkele aanwijzing dat hij bezig was met een terroristische aanslag.”

Paniekreactie
De handgranaat die Jason en medeverdachte Ismaël A. naar de politie gooiden, was volgens Jermaine niet meer dan een paniekreactie. “Je hoeft geen terrorist te zijn om een handgranaat in huis te hebben. Het kan ook voor de handel zijn geweest.”

Briefje
Jermaine heeft zelf drie maanden vast gezeten op verdenking van het voorbereiden van een aanslag op Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Bij de bakkerij waar hij werkte, werd een briefje gevonden. “Pas nu blijkt dat het niet mijn handschrift is en ook niet dat van de rest van de verdachte jongens.”

Niet nodig
De moord op Van Gogh noemt Jermaine in Nieuwe Revu 'niet nodig’. Van Gogh had volgens Jermaine een halt moeten worden toegeroepen door justitie. "Door Theo van Gogh een zwijgplicht op te leggen." Ook zegt hij dat hij noch zijn broer religieuze extremisten zijn. "Echt extreem gelovig zijn wij nooit geweest."

Grap
Dat Jason in een afgeluisterd telefoongesprek vlak na de moord zei: 'Wij hebben conform de authentieke islamitische wijze een lam afgeslacht,’ was volgens Jermaine "een grap", en geen aanwijzing dat Jason betrokken was bij de moord.

Bron: RTL Nieuws

---

Handgranaten voor de handel, hmm, dubieus, maar de rest? Interessant?

Een groepje gasten met een spannende hobby dan maar?

Wij speelden vroeger soldaatje in de duinen, sommigen spelen soldaatje in de stad, en gaan daar iets verder in dan misschien gezond zou zijn?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:13:43 #2
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28779429
En je vraagt je altijd af wie er nu gelijk heeft. Vooralsnog vind ik het verhaal van justitie wat geloofwaardiger, maar je weet nooit.
Vampire Romance O+
pi_28779554
Natuurlijk, wie heeft er nou geen handgranaat op de kapstok liggen?

woensdag 13 juli 2005 @ 20:19:11 #4
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_28779603
Als ik in paniek ben gooi ik met handgranaten om me heen, die liggen hier nl gewoon in huis
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:19:52 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28779629
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:17 schreef Toeps het volgende:

In bepaalde kringen zijn die dingen niet zo heel erg bijzonder

Helaas
Vampire Romance O+
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:23:39 #6
272 R@b
No-nonsens
pi_28779729
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:07 schreef Hallulama het volgende:
[Van Gogh had volgens Jermaine een halt moeten worden toegeroepen door justitie. "Door Theo van Gogh een zwijgplicht op te leggen.
Zullen we de hele Nederlandse maatschappij een zwijgplicht opleggen meneer Jermaine W en de radicale islamieten vrij baan geven?. Dan komt alles goed. Allah weet het immers beter.

Kletspraat artikel van broertje van verdachte die zelf ook nog immer een verdachte is.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_28779803
Lulverhaal.
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:32:05 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28779961
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:07 schreef Hallulama het volgende:

"Het was geen georganiseerde groep met een officieel lidmaatschap of zo."

[...]

Volgens Jermaine is zijn broer geen echte terrorist.. "Jason had het veel te druk voor terroristische activiteiten. Als ik hem belde, was hij altijd bezig met huiswerk. Er is ook geen enkele aanwijzing dat hij bezig was met een terroristische aanslag."

[...]

"Je hoeft geen terrorist te zijn om een handgranaat in huis te hebben. Het kan ook voor de handel zijn geweest."

[...]

Ook zegt hij dat hij noch zijn broer religieuze extremisten zijn. "Echt extreem gelovig zijn wij nooit geweest."
Tussen de regels door lees ik gewoon een schuldbekentenis.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28780060
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:17 schreef Toeps het volgende:

je moeder
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:42:06 #10
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28780206
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:32 schreef Sidekick het volgende:

Tussen de regels door lees ik gewoon een schuldbekentenis.
LOL, inderdaad, als ik hem belde, zo van, "Sjaak, zullen we vandaag wat opblazen?", dan was hij veel te druk met huiswerk.

Seriously, wie zegt dat hij hem belde om concreet iets te plannen of om zomaar wat loos in de ruimte te ouwehoeren over een onderwerp dat hij spannend vond, net zoals wij hier veel doen op FOK!.

Stoer doen tegen vriendjes, haantjesgedrag, het moet allemaal worden meegenomen als factor.

Plus natuurlijk dat je de zaak zeer serieus neemt omdat dat je werk is, als AIVD zijnde. Maar het is wel prettig wanneer mensen en instanties kunnen toegeven dat ze er wellicht naast zouden kunnen zitten, ook al krijgen ze dan het volgende jaar minder budget.
pi_28784876
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:19 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Als ik in paniek ben gooi ik met handgranaten om me heen, die liggen hier nl gewoon in huis
heej broeder

Er zijn meer handelaren met handgranaten in nederland dan jij denkt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_28785406
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 20:23 schreef R@b het volgende:

[..]

Zullen we de hele Nederlandse maatschappij een zwijgplicht opleggen meneer Jermaine W en de radicale islamieten vrij baan geven?. Dan komt alles goed. Allah weet het immers beter.

Kletspraat artikel van broertje van verdachte die zelf ook nog immer een verdachte is.
zoals het zeggen van Allah is een varken ????

dat is geen meningsuiting maar een belediging
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:26:43 #13
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28785904
Ja, je moet ook zeggen "ik VIND Allah een varken", pas DAN is het een meningsuiting.

Of snappen we gewoon automatisch dat alles subjectief is?
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:38:04 #14
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28786258
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Precies, afslachten de honden die de islam beledigen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_28786342
quote:

[..]

dat is zeggen dat homoseksualiteit een besmettelijke ziekte is ook en ook dat mocht en mag gezegd worden in Nederland
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:42:39 #16
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28786392
Zeg, Allah is toch oppermachtig, hoe kan een mens dan ooit Allah beledigen?

Het is net alsof een mier een mens de oorlog verklaart, dan zeg je toch ook "Is goed lief miertje, ga nu maar fijn buiten spelen.", of blaas je de mier dan op?
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:44:55 #17
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28786458
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:40 schreef milagro het volgende:

[..]

dat is zeggen dat homoseksualiteit een besmettelijke ziekte is ook en ook dat mocht en mag gezegd worden in Nederland
Homo's van het balkon mocht toch ook?

Waar men de grens precies legt maakt mij niet zo veel uit, ik vind dat er, binnen bepaalde grenzen, veel gezegd moet kunnen worden. Het belangrijkste is echter dat het consequent moet worden nageleefd. Helaas is er in NL nog een andere macht aan het werk die kritiek op de islam die wettelijk niet verboden is beloont met afslachtingen en doodsbedreigingen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_28786756
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:42 schreef Hallulama het volgende:
Zeg, Allah is toch oppermachtig, hoe kan een mens dan ooit Allah beledigen?

Het is net alsof een mier een mens de oorlog verklaart, dan zeg je toch ook "Is goed lief miertje, ga nu maar fijn buiten spelen.", of blaas je de mier dan op?
Allah kan het blijkbaar niet alleen af dan, hè
En dus zet hij aan tot dodelijke haat om datgene voor elkaar te krijgen wat hij zelf niet kan blijkbaar, iemand dood neer laten vallen.
Allah is een beetje laf eigenlijk, hij laat zijn volgelingen het vuile werk opknappen.
Allah is ook een beetje ongeduldig.
En wat lichtgeraakt ook.
Maar ja Allah is dan ook groot en heeft dus lange tenen, op zich wel logisch dus dat lichtgeraakt zijn.
Duidelijk is wel, dat Allah allesbehalve almachtig is.
Een almachtige en goede Allah zet enkelen niet aan tot daden die schadelijk zijn voor velen, niet enkel het slachtoffer en de nabestaanden, maar ook voor de geloofsgenoten van de dader.
Nee, Allah moet nog veel leren.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:04:16 #19
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28786957
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:56 schreef milagro het volgende:

Allah kan het blijkbaar niet alleen af dan, hè
Vergeet niet dat dat niet voor alle Allahs geldt he, er zijn zat Islamieten wiens Allah het wel alleen af kan.

God has many faces, apparently.

Dat komt natuurlijk doordat we uiteindelijk allemaal God zijn.
pi_28787147
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:04 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Vergeet niet dat dat niet voor alle Allahs geldt he, er zijn zat Islamieten wiens Allah het wel alleen af kan.

God has many faces, apparently.

Dat komt natuurlijk doordat we uiteindelijk allemaal God zijn.
er is maar 1 Allah en hij zegt blijkbaar tegen de een zus en tegen de ander zo, tegen de een boem en tegen de ander ho.

Allah weet niet wat hij wil, hij is een beetje in de war
pi_28787322
quote:
Jason had het veel te druk voor terroristische activiteiten. Als ik hem belde, was hij altijd bezig met huiswerk.
Hey, Jason, ga je mee terroristisch doen? Neuh, moet mijn huiswerk maken

Sorry, hoor, maar dit is echt te kneuterig om serieus te nemen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:22:22 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28787389
ja! ik geloof jermaine op zijn woord. en een hele mooie, niet cynisch bedoelde, constatering van tijger hierboven (thumbs up!)
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_28787609
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hey, Jason, ga je mee terroristisch doen? Neuh, moet mijn huiswerk maken

Sorry, hoor, maar dit is echt te kneuterig om serieus te nemen.
Jamaarjamaar dat vroeg Jermaine natuurlijk niet, want Jermaine doet ook nooit terroristisch, hoor
pi_28791719
quote:

[..]

Goh, en hoe noem je het als een imam homo's varkens of geen mensen noemt??
Ik ben benieuwd!
pi_28792283
Nou laat ik dan maar op de franse bevrijdingsdag gelijk maar een ban over me afroepen.

In mijn beleving zijn over het algemeen moslims achterlijk. Net zoals de zwarte kousen gangs etc.

Nee seriously, die MB was toch ook lid van een of andere extreme sekte ? El farhid oid kheb ff geen idee meer maar het was iets in de richting van moslim fascisten.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')