quote:Inderdaad dat is ook leuk. Kwam ergens op een site allemaal feiten van The Godfather tegen.
Op donderdag 28 augustus 2003 19:05 schreef danerit het volgende:
BTW. Hebben jullie ook die extra dvd gekeken? Normaal sla ik dat vaak over maar ik ging hem toch maar eens kijken. Best geinig als je erachter komt dat op de regiseur na niemand Al Pacino wilde (aanvankelijk dan). De rest was ook wel leuk om te zien !
De reactie van Paramount (?) zei na veel aandringen van Coppola: "Ok, we nemen de dwerg (Pacino dus )
Al Pacino verdiende slechts 40.000 dollar in het eerste deel, in deel 2 verdiende hij 20 keer zo veel.
Marlon Brando was eerst ook totaal niet welkom, maar op aandringen van Coppola is die toch gekomen. Brando is toen zelf ook met het idee van de watten en de stem gekomen.
Ze waren achteraf dan ook zo tevreden over hem dat ze Brando ook wilde hebben als de jonge Vito in deel 2, hij vroeg alleen te veel geld. Robert de Niro werd het dus en dat vond ik een betere beslissing.
Coppola wilde zelf "The Godfather" helemaal niet verfilmen hij zei:"Ik maak wel echte kunst". Sergio Leone had eerder al voor de eer bedankt omdat hij zelf een eigen mafiafilm wilde maken: Once upon a time in America (op zich geen slechte keuze).
[Dit bericht is gewijzigd door Kobayashi op 30-08-2003 12:03]
quote:Leone?
Op zaterdag 30 augustus 2003 11:16 schreef Kobayashi het volgende:[..]
Inderdaad dat is ook leuk. Kwam ergens op een site allemaal feiten van The Godfather tegen.
De reactie van Paramount (?) zei na veel aandringen van Coppola: "Ok, we nemen de dwerg (Pacino dus
)
Al Pacino verdiende slechts 40.000 dollar in het eerste deel, in deel 2 verdiende hij 20 keer zo veel.
Marlon Brando was eerst ook totaal niet welkom, maar op aandringen van Coppola is die toch gekomen. Brando is toen zelf ook met het idee van de watten en de stem gekomen.
Ze waren achteraf dan ook zo tevreden over hem dat ze Brando ook wilde hebben als de jonge Vito in deel 2, hij vroeg alleen te veel geld. Robert de Niro werd het dus en dat vond ik een betere beslissing.Coppola wilde zelf "The Godfather" helemaal niet verfilmen hij zei:"Ik maak wel echte kunst". Sergio Leite had eerder al voor de eer bedankt omdat hij zelf een eigen mafiafilm wilde maken: Once upon a time in America (op zich geen slechte keuze).
quote:ik heb hem gezien, natuurlijk een gewelidge film, nu snap ik hem helemaal, volgende week zelfde tijd, zelfde zender, deel 2.
Op vrijdag 5 september 2003 17:43 schreef _TK het volgende:
Vanavond 22.00 uur Part I op Yorin.
Deel I & II zijn geniaal!
Deel III is ene heel stuk minder imho!
* FrankyMcG gaat binnenkort de box bestellen nu hij eindelijke een DVD-speler heeft!
Ik heb deel 1 vorige week gemist (en nog nooit gezien ook)
Is het dan de moeite waard om 2 te kijken? Of is het een 'must' dat je eerst 1 hebt gezien om er een beetje in te zitten?
die box RULEZ
maar je moet er wel van houden van die films... maar kep ze ook allemaal
quote:Ik zou echt eerst 1 kijken en daarna 2.
Op vrijdag 12 september 2003 20:29 schreef BrauN het volgende:
Even een 'goeie vraag':Ik heb deel 1 vorige week gemist (en nog nooit gezien ook)
Is het dan de moeite waard om 2 te kijken? Of is het een 'must' dat je eerst 1 hebt gezien om er een beetje in te zitten?
Is niet noodzakelijk, maar de sfeer die je dan al opsnuift in 1 is alleen maar gunstig voor 2!
quote:hoop echt niet dat die er komt. het is al fout gegaan doordat tussen deel 2 en deel 3 16 jaar verschil zat, ga dan niet nu weer zoiets doen. Als deel 3 een succes moest worden hadden ze die ook eerder al moeten maken.
Nu is het wachten op Deel 4!
quote:True!
Op zaterdag 13 september 2003 11:16 schreef danerit het volgende:hoop echt niet dat die er komt. het is al fout gegaan doordat tussen deel 2 en deel 3 16 jaar verschil zat, ga dan niet nu weer zoiets doen. Als deel 3 een succes moest worden hadden ze die ook eerder al moeten maken.
Die sfeer die ze in deel 1 en 2 hebben gecreerd hebben ze nooit kunnen evenaren in Deel 3.
Maar toch hoop ik stilletjes dat er een deze jaren weer eens een echt goeie mafia/gangster film wordt germaakt!
Maar ja, wie van de acteurs tegenwoordig kan een Don spelen?
quote:Oudere don kan Pacino ook nog spelen!
Op zaterdag 13 september 2003 11:48 schreef danerit het volgende:
Als er iemand een don moet spelen, tsja misschien Robert de Niro dan.
Of als Sean Connery zn baardje eraf scheert, kan hij het wel doen.
Maar ik heb het meer over een jongere don, die het van zijn ouwe overneemt!
Zijn niet echt veel overtuigende Mobsters dan! Andy Garcia misschien, maar dat is het ook net niet imho!
quote:Een schot als godfather, nee, denk niet dat dat gaat werken..
Op zaterdag 13 september 2003 11:48 schreef danerit het volgende:
Als er iemand een don moet spelen, tsja misschien Robert de Niro dan.
Of als Sean Connery zn baardje eraf scheert, kan hij het wel doen.
quote:Dat hoop ik ook.
Op zaterdag 13 september 2003 11:28 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
True!
Die sfeer die ze in deel 1 en 2 hebben gecreerd hebben ze nooit kunnen evenaren in Deel 3.
Maar toch hoop ik stilletjes dat er een deze jaren weer eens een echt goeie mafia/gangster film wordt germaakt!
quote:De Niro en Pacino leven nog hoor
Maar ja, wie van de acteurs tegenwoordig kan een Don spelen?
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 17:12 schreef Cathe het volgende:
De DVD-box is een absolute aanrader. Ik ben zelf helemaal weg van maffiafilms en deze moet er absoluut bij!
quote:Same here, alleen ik moet weer verder met deel 2.
Op dinsdag 6 januari 2004 00:18 schreef mrcool het volgende:
Heb hier de DVD-Collection van Godfather liggen, zo meteen maar eens beginnen met part 1!
quote:Deel 3 is de minste van de trilogy imho!
Op donderdag 8 januari 2004 00:16 schreef mrcool het volgende:
Zo meteen deeltje 3 ff kijken, 2 was echt meesterlijk, vooral dankzij de dubbele verhaallijn!
quote:Maar die heeft ook al een oude kop opstaan!
Op donderdag 8 januari 2004 11:13 schreef Blasted_Billy het volgende:
Ray Liotta kan altijd nog wel een gangster spelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |