quote:Ja! Absoluut
Op maandag 22 oktober 2001 12:20 schreef insoft het volgende:En is die dvd box een aanrader?
Nokia.
Ik hou het toch op GF1 wat betreft de beste film. Ik vind dat er toch meer gebeurt binnen de familie (Sonny gaat dood, Vito gaat dood, Michael verandert totaal van attitude, de familie is nog aan het opklimmen in het criminele circuit). Het verhaal spreekt mij dus meer aan.
Al vind ik in GF2 mooi dat het verhaal van de jonge Vito ook verteld wordt (Robert deNiro goed geacteerd!).
Ik vind het mooi hoe die sinaasappels altijd de dood/slecht nieuws aankondigen, dat zie je nog in veel films terugkomen (die massa-drugsverkoop die misgaat in Requiem for a Dream, Mr. Orange in RD). En die uitspraken af en toe (leave the gun, take the cannoli)... meesterlijk
quote:INDERDAAD, dat is een reden waarom ik deel 2 het beste vind.
Op maandag 22 oktober 2001 13:49 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
het verraad van Fredo (en dan die scene op het einde, in die boot op het meer... kippenvel).
**behind the scenes die bstaat uit hoofdstukken
-the godfather family
-on location
-coppola's notebook
-music
-screenwritting
-storyboards
etc
**deleted scenes / chronology
**the family tree
-character biographies
-cast biographies
**photo galleries
**theatrical trailers
**acclaim and response ( onder andere toespraken bij de diverse oscar uitreikingen
ook nog enkele eastereggs !!
quote:The Godfather II staat op twee schijfjes...
Op maandag 22 oktober 2001 17:32 schreef Theeboon het volgende:
Ik hoorde dat 1 godfather film in die box op een dubbelzijdige DVD staat? Da's minder...
quote:Klopt, verklaring van paramount was dat ze de hoge kwaliteit wilden behouden en daarom de 193 minuten durende godfather 2 te verspreiden over twee dvd's in plaats van de film te compressen tot 1 dvd met kwaliteitsverlies ten gevolge.
Op maandag 22 oktober 2001 17:33 schreef Mike het volgende:[..]
The Godfather II staat op twee schijfjes...
quote:Ach bij een film van anderhalf uur is het wel vervelend als je halverwege moet draaien. Maar na de 2 uur een kwartier van de eerste disc van Godfather II was ik wel aan een plas-, drank- en chipspauze toe
Op maandag 22 oktober 2001 17:33 schreef Mike het volgende:[..]
The Godfather II staat op twee schijfjes...
Maar eigenlijk heersen ze gewoon alle drie gigantisch
SPOILER:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ik vond het een afknapper dat Michael in deel Fredo liet vermoorden. Wat dat betrof kon ik niet meeleven met Michael toen Sofia (in deel 3) werd vermoord. Hij heeft het zichzelf op de hals gehaald. Vond ik.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
quote:Weet je zeker dat hij niet auditie had gedaan voor Michael?? Dat schijn ik mij te herinneren namelijk
Op zondag 20 januari 2002 00:56 schreef SunChaser het volgende:
Hebben jullie trouwens ooit de audities gezien? DeNiro heeft auditie gedaan voor DC in Godfather 1. Die vind ik ook de beste trouwens, erg sfeervol.
quote:Ik vond het vooral een heel emotioneel moment toen Michael de hele tijd met zijn mond open lag en er ineens een hele grote schreeuw uit kwam... Zal wel komen omdat ik zo'n grote Al Pacino fan ben
Ik vond het een afknapper dat Michael in deel Fredo liet vermoorden. Wat dat betrof kon ik niet meeleven met Michael toen Sofia (in deel 3) werd vermoord. Hij heeft het zichzelf op de hals gehaald. Vond ik.
(had ik hier Spoiler bij moeten zetten? Nouja, hadden ze maar niet zo'n topic moeten starten
)
quote:Klopt. Misschien dat hij een Brando persiflage deed met die halve sinasappelsschillen.
Op zondag 20 januari 2002 00:59 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Weet je zeker dat hij niet auditie had gedaan voor Michael??
* Warren Beatty, Jack Nicholson, and Dustin Hoffman were all offered the part of Michael Corleone, but all refused. Robert Redford and 'ONeal, Ryan were also considered.
* Robert De Niro read for the parts of both Sonny and Michael Corleone. Director Francis Coppola decided that he wasn't right for the role of Sonny, and already had Pacino in mind for Michael.
* There is a rumour that Burt Reynolds was originally cast as Michael Corleone but Marlon Brando wouldn't act with him, considering him more a TV star.
quote:Ik ken alleen deel 1, 2 en 3... was er ook nog een deel Fredo dan?
Ik vond het een afknapper dat Michael in deel Fredo liet vermoorden.
Making a third Godfather movie was a big mistake, according to the film's star Al Pacino. The acclaimed Hollywood actor played Michael Corleone in each episode of the trilogy and starred in the third instalment, but he regrets the film now - because he fears it ruined the Godfather franchise. He says, "A major mistake was made in Godfather III, I think, which was they tried to redeem Michael Corleone. I don't think the audience wanted to see Michael Corleone as someone who is wanting or needing of redemption. It got a bit esoteric. It would have been better if it was done in a more subtle way."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |