abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28793881
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 10:50 schreef salutem het volgende:

[..]

Stoer doen voor zn terro vriendjes, net zoals die palestijnse sjaal, echt zoooo 1973, a la Yasser A.
Ik vond die opmerking 'zelfde sjaal' van die ex van van Gogh wel heel erg gevat. Volgens mij si trouwens een echte palestijnse sjaal niet zwart wit maar zwart rood. Maar ik kan me vergissen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:54:11 #52
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28793890
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 10:49 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik ben inderdaad niet blij met mensen als Geert Wilder, Ayaan Hirsi Ali en wijlen Theo van G., dat recht heb ik gelukkig, ik kan er ook niet mee zitten dat Theo er niet meer is, ik vind het wel jammer dat er zo'n bloeddorstige actie heeft plaatsgevonden. We moeten wel eerlijk met zijn allen vaststellen dat Theo vermoordt is vanwege zijn uitspraken, ik weet zeker dat als hij zijn trollerige uitspraken nooit had gedaan hij vandaag nog zou leven, daarmee keur ik de moord absoluut niet goed.

²
En daar wringt dus de schoen. De mensen die ik spreek vinden het om de reden waarop het is gegaan wel erg dat Theo er niet meer is. Immers is sterven door de handen van een terrorist toch wel 1 van de ergste zaken die je kunnen treffen. Als hij gewoon aan een hartinfarct dood zou zijn gegaan zou mij dat ook niet zoveel kunnen schelen (al vond ik zijn teksten altijd wel grappig), maar juist vanwege het feit dat hij om zijn uitspraken vermoord is vind ik het wel erg. Misschien is dit een verschil van inzicht, of misschien is dit slechts een verschil van het uiten van woorden.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_28793978
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 10:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Drie weken terug zat ik toevallig naast een vrouw, in Istanbul, die ik had aangezien voor Australische. Daar had ik ook gelijk in, want ze was op jonge leeftijd naar Australie geėmigreerd, vanuit Indonesie waar ze de eerste zeven jaar van haar leven had doorgebracht. Nu op pakweg 80 jarige leeftijd, in Istanbul, draaide ze zich naar mij om toen ze hoorde dat ik Nederlands sprak en begon in nagenoeg vlekkeloos Nederlands tegen mij te praten.
ik bedoel maar.
het is gewoon stoer of zo, je hoort erbij als je zo praat en van iedere s een z maakt..valt me op dat het vooral de jongens zijn, de meisjes doen het veel minder of meestal niet.

hoi Hiz, alles 'kiz'?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:58:45 #54
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28794034
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 03:58 schreef ilona-scuderia het volgende:
Hier nog een paar remixes met geiten/schapenneuker Bouyeri in de hoofdrol

http://www.geenstijl.nl/paginas/mohammedsoundmixshow.html
http://www.geenstijl.nl/audio/djmobo/joost.mp3
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:01:30 #55
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28794113
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 10:50 schreef salutem het volgende:

[..]

Stoer doen voor zn terro vriendjes, net zoals die palestijnse sjaal, echt zoooo 1973, a la Yasser A.
Dit vind ik nou zo'n rare uitspraak. Laat die gozer dragen wat hij wil man. Als hij dat mooi vindt moet hij dat vooral doen, net als die gastjes die er zgn. een probleem van maken dat Mohammed B. Nike-schoeisel aan had, uiteraard moest zo'n domme uitspraak weer komen uit de niet zo te respecteren Ebru Umar, die ik overigens vlak na de moord op wijlen Theo van G. heb gemailed op zeer fatsoenlijke en genuanceerde wijze zoals iedereen van me gewend is, maar ze was niet nobel en eerbaar genoeg om daar een reply op te geven. Persoonlijk vind ik dat veel erger dan Mohammed B. Nikes draagt.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:04:01 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28794187
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit vind ik nou zo'n rare uitspraak. Laat die gozer dragen wat hij wil man. Als hij dat mooi vindt moet hij dat vooral doen, net als die gastjes die er zgn. een probleem van maken dat Mohammed B. Nike-schoeisel aan had, uiteraard moest zo'n domme uitspraak weer komen uit de niet zo te respecteren Ebru Umar, die ik overigens vlak na de moord op wijlen Theo van G. heb gemailed op zeer fatsoenlijke en genuanceerde wijze zoals iedereen van me gewend is, maar ze was niet nobel en eerbaar genoeg om daar een reply op te geven. Persoonlijk vind ik dat veel erger dan Mohammed B. Nikes draagt.

²
volgens mij is het mohamed b.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:22:50 #57
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_28794824
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Wat heb je haar gemailed dan? Waarom respecteer je haar niet?
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:33:05 #58
13462 BansheeBoy
pi_28795091
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:22 schreef GeorgeW.Bush het volgende:

[..]

Wat heb je haar gemailed dan?
Ik heb de mail toen ook hier op Fok! geplaatst (speciaal topic voor gewijd), helaas kan ik hem niet terug vinden, de search is te gaar en niet heel de geschiedenis is zichtbaar, misschien dat een Mod/Admin alsnog deze email van mij naar Ebru Umar kan vinden en hier kan plaatsen?
quote:
Waarom respecteer je haar niet?
Met haar valt geen gesprek te voeren, ze is te hysterisch, laat mensen nooit uitpraten, en ze heeft geen enkele inhoud, een soort vrouwelijke Theo dus Op basis van haar mens zijn verdient ze uiteraard wel respect, maar dat is niet haar verdienste

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:33:55 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28795115
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:22 schreef GeorgeW.Bush het volgende:

[..]

Wat heb je haar gemailed dan? Waarom respecteer je haar niet?
waarschijnlijk omdat ze boos is op de moordenaar van theo van gogh (vzmh).
pi_28795379
als er 1 was die mensen liet uitpraten was het van Gogh wel.
1 vd weinigen interviewers/debaters die daadwerkelijk luisterde naar wat de ander te melden had.
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:44:03 #61
13462 BansheeBoy
pi_28795425
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waarschijnlijk omdat ze boos is op de moordenaar van theo van gogh (vzmh).
MAUAHHAASGIERAHAHAAHAHA Wat doe je man?

²
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:44:44 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28795450
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:42 schreef milagro het volgende:
1 vd weinigen interviewers/debaters die daadwerkelijk luisterde naar wat de ander te melden had.
als er een is die graag alles aangrijpt om een schop na te kunnen geven aan theo (vzmh) en zijn nabestaanden, is het bansheeboy wel.

bsb, bij deze wil ik zeggen dat het reteirritant begint te worden.
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:46:23 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28795513
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

MAUAHHAASGIERAHAHAAHAHA Wat doe je man?

²
in het kader van de multiculturele samenleving dat het voor moslims in een oogopslag duidelijk is op welk niveau ik theo van gogh inschat.
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:48:27 #64
13462 BansheeBoy
pi_28795598
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:42 schreef milagro het volgende:
Dat zal ongetwijfeld zo zijn Milagro, maar waarom kwam hij met zulke rare uitspraken? Zo frustreer je het debat gewoon en sla je je eigen ramen in toch? Ik denk niet dat iemand met mij in discussie zou willen gaan als ik ze eerst uitmaakte voor dieren"liefhebber" of hond. Dat ben je toch wel met me eens?

²
pi_28795712
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld zo zijn Milagro, maar waarom kwam hij met zulke rare uitspraken? Zo frustreer je het debat gewoon en sla je je eigen ramen in toch? Ik denk niet dat iemand met mij in discussie zou willen gaan als ik ze eerst uitmaakte voor dieren"liefhebber" of hond. Dat ben je toch wel met me eens?

²
ik zal het nooit met je eens zijn, BSB, want jij bestaat niet, net zoals Allah

en ik zeg dit niet omdat ik je haat of omdat je hypocriet zou zijn of omdat ik beledigd zou zijn dat je mij een overjarige sensueel genoemd hebt, dat is niet waar, ik zeg dit vanuit mijn geloof.
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:56:08 #66
13462 BansheeBoy
pi_28795883
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:51 schreef milagro het volgende:

[..]

ik zal het nooit met je eens zijn, BSB, want jij bestaat niet, net zoals Allah

en ik zeg dit niet omdat ik je haat of omdat je hypocriet zou zijn of omdat ik beledigd zou zijn dat je mij een overjarige sensueel genoemd hebt, dat is niet waar, ik zeg dit vanuit mijn geloof.
Mohammed Wanna B.

Maar nu ff een serieuze reactie

²
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:58:17 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28795952
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Mohammed Wanna B.
(leuke woordgrap)
pi_28795961
Kunnen we ons misschien iets minder richten op BSB, en iets meer op het onderwerp.
pi_28795966
quote:
ik zeg dit vanuit mijn geloof.
?
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:59:01 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28795985
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:58 schreef kLowJow het volgende:
Kunnen we ons misschien iets minder richten op BSB, en iets meer op het onderwerp.
kan bsb dan wat minder in elke post aangeven hoe blij hij is met de dood van het varken theo?
pi_28796013
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

(leuke woordgrap)
ja duh heeft ie gejat van mij
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 12:02:31 #72
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28796088
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:56 schreef BansheeBoy het volgende:

Maar nu ff een serieuze reactie

²
Is het normaal dat jij met jouw geloof een verzameling films hebt met necrofiele vrinden die elk weekend gaan gangbangen in het plaatselijke mortuarium? Blijf het een vreemde bezigheid vinden...
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:03:22 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28796110
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:59 schreef milagro het volgende:

[..]

ja duh heeft ie gejat van mij
ere wie ere toekomt. leuke uitspraak milagro!
pi_28796210
Heej, dit lijkt wel een topicje over bsb, al doet de titel anders vermoeden!
pi_28796245
quote:
OM vreest dat B. radicale teksten blijft verspreiden

Uitgegeven: 14 juli 2005 09:01
Laatst gewijzigd: 14 juli 2005 09:04
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie vreest dat Mohammed B. na zijn veroordeling door zal gaan met het verspreiden van radicale teksten. Het heeft om die reden aan minister Donner (Jusitie) gevraagd wat de mogelijkheden zijn om dit te voorkomen, aldus persofficier D. Kruimel van het parket Amsterdam.

Het OM heeft tijdens het onderzoek naar de moord op Theo van Gogh twee geschriften van Mohammed B. onderschept, die hij in de cel had geschreven. Het ging over het vijfde deel van De grondwet van een fundamentalist en een gedicht van twee kantjes waarin hij Osama bin Laden aanhaalde en moslims opriep de strijd aan te gaan. Volgens de persofficier kon dit en was het mogelijk B.

beperkingen op te leggen in het kader van het onderzoek. Als het proces is afgelopen, wordt dat ingewikkelder. Hoewel zij ook toegeeft dat dit nog wel zou kunnen in het kader van het onderzoek naar de activiteiten van de Hofstadgroep.

In principe mag iedereen in Nederland stukken schrijven, publiceren en verspreiden. Bij aanzetten tot haat of opruiļng is het wel mogelijk op te treden. Bewaarders kunnen een gevangene als sanctie wel beperkingen opleggen waardoor communicatie met anderen ook bij het luchten bijvoorbeeld niet meer mogelijk is, maar dat kan alleen tijdelijk.

Tijdens het proces over de moord van Van Gogh bleek dat B. in het Pieter Baancentrum heeft geprobeerd geloofsgenoten aan zich te binden. Hij gaf twee mannen op zijn afdeling les uit de koran, leende gewelddadige teksten aan hen uit en zonderde zich tegen de regels met hen af. Het PBC leidt daaruit af dat B. doorgaat met het rekruteren voor de jihad.
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:09:07 #76
13462 BansheeBoy
pi_28796265
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:02 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Is het normaal dat jij met jouw geloof een verzameling films hebt met necrofiele vrinden die elk weekend gaan gangbangen in het plaatselijke mortuarium? Blijf het een vreemde bezigheid vinden...
Loedertje, ik lach me hier dood Natuurlijk is dat niet normaal, ik heb mijn collectie aan mijn buurjongen gegeven

²
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:10:43 #77
13462 BansheeBoy
pi_28796302
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kan bsb dan wat minder in elke post aangeven hoe blij hij is met de dood van het varken theo?
Ik wil hier eigenlijk niet op ingaan omdat het anders te off-topic wordt. Maar ik wil je bij deze verzoeken oprecht te blijven en mij geen uitspraken in de mond te werpen die ik niet heb gedaan. Dank u

²
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:12:26 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28796342
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik wil hier eigenlijk niet op ingaan omdat het anders te off-topic wordt. Maar ik wil je bij deze verzoeken oprecht te blijven en mij geen uitspraken in de mond te werpen die ik niet heb gedaan. Dank u

²
het is dat je reageert, anders had ik deze off topic opmerking niet hoeven maken, maar ik leg je helemaal niks in de mond. lees eens terug! en nou graag ff allemaal weer met beide beentjes op de grond en on topic zonder constant gezuig en getroll.
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:15:47 #79
13462 BansheeBoy
pi_28796430
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is dat je reageert, anders had ik deze off topic opmerking niet hoeven maken, maar ik leg je helemaal niks in de mond. lees eens terug! en nou graag ff allemaal weer met beide beentjes op de grond en on topic zonder constant gezuig en getroll.
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 10:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind mezelf recht door zee inderdaad, tevens ben ik Moslim. Maar wat versta je onder extremistisch? Ik doe geen vlieg kwaad noch beledig ik mensen (door ze uit te schelden o.i.d.). Ik sta niet achter de actie(s) van Mohammed B. en de uitspraken en gedragingen van wijlen Theo van G.
[..]

Waar verdraai ik mijn eigen woorden? Kijk, ik vind het helemaal niet erg dat je een mening over mij hebt, maar ik vind dat als je met zulke beweringen komt je ze toch wel enigzins moet staven met concrete voorbeelden, bv. quotes of citaten van mij die niet uit de context zijn gehaald.
[..]

Ik ben inderdaad niet blij met mensen als Geert Wilder, Ayaan Hirsi Ali en wijlen Theo van G., dat recht heb ik gelukkig, ik kan er ook niet mee zitten dat Theo er niet meer is, ik vind het wel jammer dat er zo'n bloeddorstige actie heeft plaatsgevonden. We moeten wel eerlijk met zijn allen vaststellen dat Theo vermoordt is vanwege zijn uitspraken, ik weet zeker dat als hij zijn trollerige uitspraken nooit had gedaan hij vandaag nog zou leven, daarmee keur ik de moord absoluut niet goed.

²
Ik zie het nergens staan. Ik maak nergens uit de tekst op dat ik er blij mee ben, echt niet

²
pi_28796497
Ok, genoeg nou BSB. Terug naar het onderwerp.
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:19:20 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28796549
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

[..]

Ik zie het nergens staan. Ik maak nergens uit de tekst op dat ik er blij mee ben, echt niet

²
lees anders ook ff je overige opmerkingen. dit gaat natuurlijk niet alleen om dit topic, je maakt je er constant schuldig aan, eigenlijk overal waar het maar even kan, en zelfs als het niet kan ga je lekker door. je kan je vast nog wel herinneren hoe jij over de zoon van de vermoorde van gogh dacht.
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:23:15 #82
13462 BansheeBoy
pi_28796663
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:17 schreef kLowJow het volgende:
Ok, genoeg nou BSB. Terug naar het onderwerp.
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lees anders ook ff je overige opmerkingen. dit gaat natuurlijk niet alleen om dit topic, je maakt je er constant schuldig aan, eigenlijk overal waar het maar even kan, en zelfs als het niet kan ga je lekker door. je kan je vast nog wel herinneren hoe jij over de zoon van de vermoorde van gogh dacht.
Kom naar feedback

²
pi_28796740
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:08 schreef kLowJow het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd wat ze hier denken tegen denken te gaan doen. Levenslang in de isoleercel lijkt me niet echt realistisch. En ik heb zo het vermoeden dat B. dit gedrag nog wel even vol kan houden.
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:27:50 #84
13462 BansheeBoy
pi_28796790
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:26 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat ze hier denken tegen denken te gaan doen. Levenslang in de isoleercel lijkt me niet echt realistisch. En ik heb zo het vermoeden dat B. dit gedrag nog wel even vol kan houden.
Ik heb eigenlijk het idee dat hij lijdt aan grootheidswaanzin, hij maakt zichzelf belangrijker dan hij is met zijn belachelijke haatdragende gedachtegoed

²
pi_28796822
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:26 schreef kLowJow het volgende:

[..]

hem ms gewoon niet te lang met 1 laten zijn, zodat hij niet de kans krijgt om échte gesprekken te voeren of zo.

iemand een levenlang isoleren lijkt me idd geen optie.
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:30:22 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28796847
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk het idee dat hij lijdt aan grootheidswaanzin, hij maakt zichzelf belangrijker dan hij is met zijn belachelijke haatdragende gedachtegoed

²
dat idee heb ik ook. ik vraag me af wat de maatregel, dat hij niet meer gehoord kan worden, doet met iemand die grootheidswaanzin hoog in het bolletje heeft zitten.
pi_28797062
Nee hij heeft geen last van grootheidswaanzin.
Dit is niets anders dan een bewijs wat de islam met mensen doen kan.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_28797090
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:38 schreef lionsguy18 het volgende:
Nee hij heeft geen last van grootheidswaanzin.
Dit is niets anders dan een bewijs wat de islam met mensen doen kan.
Dat is natuurlijk volkomen nietszeggend. Net zoiets als wanneer je zou stellen 'ja, maar hij heeft een moeilijke jeugd gehad'.
pi_28797247
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:39 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk volkomen nietszeggend. Net zoiets als wanneer je zou stellen 'ja, maar hij heeft een moeilijke jeugd gehad'.
Een moeilijke jeugd kan leiden tot bepaald gedrag.
Maar een islamitische moord heeft te maken met inspiratie om tot een dergelijke extreme uiting te komen.
pi_28797491
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:44 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Een moeilijke jeugd kan leiden tot bepaald gedrag.
Maar een islamitische moord heeft te maken met inspiratie om tot een dergelijke extreme uiting te komen.
Uiteraard. Wat ik slechts bedoelde te zeggen, is dat men, als men maar gestoord genoeg is, overal inspiratie uit kan putten om de meest gruwelijke daden voor zichzelf te rechtvaardigen. Om het gedrag van zo'n gek dan vervolgens af te schuiven op de bron van zijn inspiratie, vind ik een beetje simplistisch gedacht.
pi_28797886
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:52 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Uiteraard. Wat ik slechts bedoelde te zeggen, is dat men, als men maar gestoord genoeg is, overal inspiratie uit kan putten om de meest gruwelijke daden voor zichzelf te rechtvaardigen. Om het gedrag van zo'n gek dan vervolgens af te schuiven op de bron van zijn inspiratie, vind ik een beetje simplistisch gedacht.
Nee het simplisme ligt aan jou kant.
Mohamed B. was niet gek, niet dom.
Het was volgens onze maatstaven een normaal funktionerende man.
Het is de inspiratie die hem tot tegennatuurlijk gedrag heeft gebracht.
  donderdag 14 juli 2005 @ 13:10:45 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28798228
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:52 schreef kLowJow het volgende:

[..]

ook al lijkt hij mij volledig geflipt, pbc zegt anders.
pi_28798251
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:02 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Nee het simplisme ligt aan jou kant.
Mohamed B. was niet gek, niet dom.
Het was volgens onze maatstaven een normaal funktionerende man.
Het is de inspiratie die hem tot tegennatuurlijk gedrag heeft gebracht.
Ik zie al dat dit een eindeloze discussie kan worden. Iemand die tot dergelijke daden in staat is, ongeacht wat zijn bron van inspiratie is, beschouw ik gek. Dit staat uiteraard niet gelijk aan 'dom'. Volkert was ook niet 'dom'.

Maar goed, als jij de oorzaak ziet in de bron van inspiratie, en niet in de persoon zelf, heb je dan wellicht ook een idee wat te doen met bronnen die mensen kunnen inspireren tot gruweldaden?

[ Bericht 0% gewijzigd door kLowJow op 14-07-2005 13:16:38 ]
pi_28798336
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ook al lijkt hij mij volledig geflipt, pbc zegt anders.
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de gehanteerde definitie. Het pbc kijkt volgens mij slechts naar handelsbekwaamheid. Niet naar de daad op zich. Wat is 'gek'. Ik heb het in mijn verhaal natuurlijk niet over de medische definitie.
  donderdag 14 juli 2005 @ 13:16:49 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28798447
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:13 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat heeft waarschijnlijk te maken met de gehanteerde definitie. Het pbc kijkt volgens mij slechts naar handelsbekwaamheid. Niet naar de daad op zich. Wat is 'gek'. Ik heb het in mijn verhaal natuurlijk niet over de medische definitie.
ik zou niet weten hoe ze testen. misschien dat grootheidswaanzin van bsb beter vervangen kan worden door godsdienstwaanzin. daarmee helemaal niet aangevend dat er geen goede stromingen binnen de islam te vinden zijn.

kanttekening: je wordt wel 5 keer per dag met je geloof geconfronteerd en de preken kunnen nogal fanatiek zijn. met een zwakke ziel en de dood van je moeder in je kielzog kan dit dus blijkbaar aanleiding geven om uit je geloof iemand af te slachten.
pi_28798659
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zou niet weten hoe ze testen. misschien dat grootheidswaanzin van bsb beter vervangen kan worden door godsdienstwaanzin. daarmee helemaal niet aangevend dat er geen goede stromingen binnen de islam te vinden zijn.

kanttekening: je wordt wel 5 keer per dag met je geloof geconfronteerd en de preken kunnen nogal fanatiek zijn. met een zwakke ziel en de dood van je moeder in je kielzog kan dit dus blijkbaar aanleiding geven om uit je geloof iemand af te slachten.
  • De (overgrote) meerderheid van in Nederland woonachtige moslims, zeker waar het jongeren betreft bid niet 5 keer per dag.
  • De (overgrote) meerderheid van in Nederland woonachtige moslims, zeker waar het jongeren betreft bezoekt geen moskee.

Daarbij denk ik dat men als oprecht gelovige veel vaker 'geconfronteerd wordt' met het geloof. In principe in alles wat je doet natuurlijk, maar vooral ook in kleinere rituelen, zoals eten, naar de wc gaan, noem maar op.

Welke combinatie van factoren er precies toe bijgedragen heeft dat B. tot zijn daad is gekomen zal nooit volledig bekend worden lijkt me. Ik weiger echter zijn handelen op deze combinatie van factoren af te schuiven. Dit zou betekenen dat ieder mens hetzelfde is, en in zijn geval hetzelfde gehandeld zou hebben. Ik zie de oorzaak eerder liggen in de mens B.
  •   donderdag 14 juli 2005 @ 13:32:03 #97
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28798983
    quote:
    Op donderdag 14 juli 2005 13:23 schreef kLowJow het volgende:

[..]

• De (overgrote) meerderheid van in Nederland woonachtige moslims, zeker waar het jongeren betreft bid niet 5 keer per dag.
  • De (overgrote) meerderheid van in Nederland woonachtige moslims, zeker waar het jongeren betreft bezoekt geen moskee.

Daarbij denk ik dat men als oprecht gelovige veel vaker 'geconfronteerd wordt' met het geloof. In principe in alles wat je doet natuurlijk, maar vooral ook in kleinere rituelen, zoals eten, naar de wc gaan, noem maar op.

Welke combinatie van factoren er precies toe bijgedragen heeft dat B. tot zijn daad is gekomen zal nooit volledig bekend worden lijkt me. Ik weiger echter zijn handelen op deze combinatie van factoren af te schuiven. Dit zou betekenen dat ieder mens hetzelfde is, en in zijn geval hetzelfde gehandeld zou hebben. Ik zie de oorzaak eerder liggen in de mens B.
  • het enige dat ik hoop is dat de oorzaak niet ligt bij een 'groep b' of in zijn hedendaagse fans en toekomstige 'volgelingen'.
    pi_28799666
    -edit: feedback

[ Bericht 99% gewijzigd door kLowJow op 14-07-2005 13:50:53 ]
    pi_28799920
    quote:
    Het onafhankelijke Kamerlid Geert Wilders vindt dat B. moet worden opgesloten in een separeercel. „Want hij schijnt zelfs in het Pieter Baan-centrum les te hebben gegeven over de radicale islam’’, aldus Wilders.
    quote:
    [b]D66-Kamerlid Lousewies van der Laan vindt dat er ook een aantal imams op Mohammed B. moet worden afgestuurd, mocht hij worden veroordeeld. „Die kunnen hem dan uitleggen dat zijn gedachtegoed echt niets met het geloof heeft te maken.”[b]
    Laten we Lousewies bij hem opsluiten en vander Ven eropaf sturen
    18 jaar naar D66 geneuzel te moeten luisteren ..... dat is pas een straf
    Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
      donderdag 14 juli 2005 @ 13:58:37 #100
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28800065
    quote:
    Op donderdag 14 juli 2005 13:54 schreef desiredbard het volgende:

[..]

[..]

Laten we Lousewies bij hem opsluiten en vander Ven eropaf sturen
    18 jaar naar D66 geneuzel te moeten luisteren ..... dat is pas een straf
    flikker halsema dan ook maar in die slangenkuil.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')