SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De boodschap is dan misschien wel positief en zeker iets om over na te denken, maar subtiel is iets anders. Het is zo ongenuanceerd de kijker de boodschap (in ELKE scene!) de strot in drukken dat het averechts op mij werkte.
De film bevat ook veel HELE goeie dingen, zoals een verrassende Sandra Bullock in een erg interessant side-plot. De film deed mij heel erg denken aan TRAFFIC. Ook zo'n "goeie" film, waar echter teveel storende elementen in zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moraal van het verhaal, niemand is zwart-wit, de 'slechten' hebben goede kanten en andersom en iedereen discrimineert. Kun je het anderen kwalijk nemen als ze vooroordelen hebben terwijl die vooroordelen blijkbaar door gevoed worden door feiten?
Of het realistisch is, nee voor geen meter, het is namelijk een F I L M, je weet wel, fictie, maar de gedachtenkronkels van de mens werden naar mijn mening totaal onbevooroordeeld (of juist wel) in beeld gebracht.
Maar misschien heb ik een andere film gezien.......
[ Bericht 4% gewijzigd door Stpan op 07-11-2005 21:46:03 ]
quote:Op maandag 7 november 2005 17:01 schreef Patvs het volgende:Die hele film gaat over discriminatie,wat is het probleemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:38 schreef Stpan het volgende:
Sja, die film gaat over confrontaties (uh, crash?) tussen verschillende etnische groepen, wat had je anders verwacht?
Meen je nietWist ik niet
![]()
Klopt, ik vond het juist helemaal niet moralistisch. (iedereen is 'goed en slecht')quote:Op maandag 7 november 2005 19:24 schreef Stpan het volgende:
Ben het daar niet helemaal mee eens:
Ik vond deze film beter dan magnolia.quote:Op donderdag 10 november 2005 22:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Amores Perros/Magnolia/Traffic for Dummies.
Wat niet wil zeggen dat ook Hollywood-kijkers af en toe een opstapje nodig hebben, en arthouse liefhebbers ook af en toe gewoon pseudo-intellectueel naar de bios willen zonder al teveel na te denken.quote:Op vrijdag 11 november 2005 00:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik wil niet generaliseren maar als ik dit topic zo door lees krijg ik steeds meer het idee, dat mensen die alleen maar standaard Hollywood films zijn gewend. Het een hele goede film vinden. Terwijl mensen die wat meer buitenlandse, arthouse films e.d. gewend zijn, het moraal er te dik bovenop vinden liggen.
Hmz. Ik ga echt nooit naar Hollywood-films, een enkele uitzondering daargelaten en toch vond ik Crash een goede filmquote:Op vrijdag 11 november 2005 00:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik wil niet generaliseren maar als ik dit topic zo door lees krijg ik steeds meer het idee, dat mensen die alleen maar standaard Hollywood films zijn gewend. Het een hele goede film vinden. Terwijl mensen die wat meer buitenlandse, arthouse films e.d. gewend zijn, het moraal er te dik bovenop vinden liggen.
Deze film is toch wel beter dan de gemiddelde hollywood film.quote:Op vrijdag 11 november 2005 00:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dat is die zeker. Maar het is geen meesterwerkje ofzo.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:26 schreef 0 het volgende:
[..]
Deze film is toch wel beter dan de gemiddelde hollywood film.
Inderdaadquote:Op zondag 13 november 2005 21:46 schreef LuukBes het volgende:
Toppertje. Goeie dialogen, goeie acteurs, goed verhaal, goeie muziek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij is deze film eerder een aanval op de oppervlakkigheid waarmee mensen met elkaar omgaan dan enkel een aanval op racisme.
Jouw mening.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:23 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat is die zeker. Maar het is geen meesterwerkje ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |