abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29875471
Vond 't niet zo bijzonder, heb em op IMDB een 7 gegeven.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:21:16 #27
862 Arcee
Look closer
pi_29875474
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 01:19 schreef Vitalogy het volgende:
Als ik ze tegenkom wel ja.
Een paar had ik al gezien.
Okee, benieuwd wat je van ze vindt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_29875760
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 01:06 schreef Arcee het volgende:
Die post hier boven was ik mee bezig voor jij deze had gepost en die film noemde ik dus ook.
Wat mij niets verbaast. Wij zitten wel vaker op 1 lijn qua films.

Alhoewel ikzelf 'Go' wat meer in de Snatch/Lock Stock/Pulp fiction-hoek zou gooien.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 augustus 2005 @ 02:04:14 #29
862 Arcee
Look closer
pi_29876157
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 01:40 schreef Lamon het volgende:
Wat mij niets verbaast. Wij zitten wel vaker op 1 lijn qua films.

Alhoewel ikzelf 'Go' wat meer in de Snatch/Lock Stock/Pulp fiction-hoek zou gooien.
Ach ja, Go druk ik stiekem overal altijd ff bij.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_29876432
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 02:04 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ach ja, Go druk ik stiekem overal altijd ff bij.
En terecht, want het is een vreselijk leuke film. Vooral die brand, daarbij rolde ik echt van de bank.
pi_30169703
Ik heb hem niet ook gezien en ik vond het echt een super film. In jaren noiet zon goe film gezien. Weet misschin ook iemand wat voor nummers er in worden gespeeld.
pi_30172054
De 2 mooie liedjes:

Bird York - In the Deep (prachtig nummer)
Stereophonics - Maybe Tomorrow

Voor de rest is de schitterende soundtrack gecomponeerd door Mark Isham die zichzelf overtreft met deze soundtrack. Zijn Discography: http://www.isham.com/discography.html
pi_30492758
In Engeland ook een redelijke hit volgens mij momenteel.

Sterkste punt vond ik vooral de casting. De acteurs kloppen bijna allemaal bij hun rol. Echt hele goede acteurs die op hun plek zijn en een puik optreden van Matt Dillon. De rol van Bullock is wat vreemd - lijkt net of ze er half is uitgeknipt, haar karakter komt helemaal niet uit de verf.

Mijn favoriete personage is Tommie, de rossige politie-agent. Subliem naief En de Colombiaanse vader uiteraard.

Deze film is me eigenlijk beter bevallen dan bijvoorbeeld Magnolia - op de een of ander manier is deze film normaler al ben ik het met SoK eens dat er in het laatst wel wat erg veel toevallige ontmoetingen plaatsvinden om de draadjes aan elkaar te knopen.
pi_30493036
DVD ligt al een week thuis...nog niet aan kijken toegekomen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:27:13 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31507872
[FILM] Crash

Ik had er ook al een topic over geopend omdat ik deze (logischerwijs) niet meer terug kon vinden, maar ok .

Heb 'm dus zondag gezien en vond 't echt een ontzettend indrukwekkende film, heel bijzonder!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_31548894
wat een gave film! net in de sneakpreview gezien, echt wel beter dan Goal, die ik had verwacht.
wel erg ingewikkeld en met veel verhaallijnen, maar dat houdt het wel boeiend.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 19 oktober 2005 @ 00:03:23 #37
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_31549464
Ik heb hem afgelopen zaterdag ook gezien. Zeker een aanrader voor iederen
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_31549761
Komende week gaat ie draaien toch? Kan niet wachten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_31549809
het beste aan deze film vind ik niet zozeer het verhaal (teveel toevalligheden), alswel het punt dat de Haggis probeert te maken en de manier waarop hij dat doet. Daarbij is het grafisch erg mooi om te zien en is de soundtrack geweldig.

Voor mij 1 van de beste films van het afgelopen half jaar, misschien zelfs van dit jaar.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  donderdag 27 oktober 2005 @ 12:13:50 #40
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_31721190
Ik vind het een meesterwerkje.

Schitterend gemaakte film. De regie, sfeer en acteerwerk zijn van een verschrikkelijk hoog niveau. Filmvalley noemde de film een oscarmagneet, wat misschien wel het goede woord is. De film doet wat met je en is kwalitatief hoogstaand. De combinatie engagement en kwaliteit kunnen ze op de academy volgens mij wel waarderen. Eigenlijk ben ik iemand die nauwelijks iets meegekregen heeft van rascisme. Ik dacht ook altijd dat rascisme iets was van de generatie voor ons, maar deze film laat zien dat het ook zeker in onze generatie nog een rol speelt. Aan de andere kant vond ik dat juist ook weer onrealistisch omdat echt elk personage in deze film denkt met zijn primaire emoties. Er komt geen millimeter ratio bij kijken, en eigenlijk heeft elke rascistische opvatting in deze film de meest dramatische gevolgen en dat werd ook een beetje voorspelbaar.

Het neemt niet weg dat ik Haggis een geweldig talent vind. De film is echt heel mooi gemaakt. Iedere acteur speelt de sterren van de hemel en de sfeer is perfect. Het script was niet fantastisch maar ze hebben het maximale eruit gehaald en dat resultaat mag er zeker zijn.

Een aanrader voor iedereen.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:29:43 #41
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31723141
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 12:13 schreef MeneerTim het volgende:
Ik vind het een meesterwerkje.
Mijn reactie op de FP:
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sterke film, maar te geforceerd en te berekend om een meesterwerk of een klassieker te zijn/worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator donderdag 27 oktober 2005 @ 13:33:44 #42
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_31723246
Ik ben het eens met SaintOfKillers. Het is zeker een heel aardige film, maar ook bij mij kwamen de verhaallijnen wat geforceerd over.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:49:11 #43
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_31723660
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:33 schreef Mike het volgende:
Ik ben het eens met SaintOfKillers. Het is zeker een heel aardige film, maar ook bij mij kwamen de verhaallijnen wat geforceerd over.
Ik ook. De verhaallijnen zijn te geforceerd. In elke scene na scene wordt de meest simpele en kleine verspraking uit vergroot tot gigantische dramatische properties. Waardoor het punt dat Haggis wil maken je zo door de strot wordt geduwd, dat het imho nooit een meesterwerk kan zijn.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:55:42 #44
67640 SaintOfKillers
pi_31723825
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:33 schreef Mike het volgende:
Ach, het is een verhollywoodste ( ) cash-in van een succesvolle formule.

Wat niets verandert aan het feit dat ik de scene uit de poster in de OP bijvoorbeeld erg geslaagd vond (ondanks de hoge -factor)

[ Bericht 9% gewijzigd door SaintOfKillers op 09-03-2006 18:26:30 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:07:45 #45
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_31725846
Nou word ik tegenover SaintofKillers gezet alsof ik de film fantastisch vind en hij niet.

.

Ik ben het met jullie eens en vond de verhaallijnen ook niet goed genoeg. Zoals ik al zei resulteert elke misvatting in de film zo ongeveer tot een slachtpartij. Het was ook niet echt interessant wat er gebeurde. Maar de film is schitterend gemaakt en daarom is het een meesterwerkje.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:25:14 #46
67640 SaintOfKillers
pi_31726300
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:07 schreef MeneerTim het volgende:
Nou word ik tegenover SaintofKillers gezet alsof ik de film fantastisch vind en hij niet.
Ach, ik vind 2001 en American Beauty ook geen meesterwerken en daar zijn de meeste mensen het ook niet mee eens.

Pas op, ik vind Crash en de 2 films die ik net noem gewoon goede films, hoor. Maar dat magische aan die films is blijkbaar niet mijn kopje thee.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 16:06:45 #47
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_31727571
Als Arcee dood was geweest had hij zich omgedraaid in zijn graf.
pi_31854921
Goeie film... Enige was dat het misschien iets TE was allemaal.. Maar zeker wel een goeie film... Boeiend
O+ BlaBlub O+
  zondag 6 november 2005 @ 11:26:38 #49
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_32018690
Ik vind het (behalve wat hier een beetje de ondertoon is) niet alleen filmtechnisch een goede film, ook de verhaallijnen spraken me aan.
Behalve onze Mexicaanse slotenmaker was niemand 100% goed of 100% fout. De in 1e instantie 'goeden' bleken de foutste dingen te doen en andersom, je bent constant bezig de figuren in de film te heroverwegen en opnieuw in te schatten.
Verder was de film ook zeer vermakelijk door de afwisseling van de verhaallijnen. De goed foute oneliners van de carhackers afgewisseld met drama.

De enige matige verhaallijn vond ik die van Sandra Bullock, geneuzel in het genre desperate houswives met een Viva-plot, maar dat vond ik ook het enige smetje.
Misschien dat sommigen de verhaallijn van het dochtertje van de slotenmaker zoetsappig zouden vinden, ik zat me te verbijten (in de zin dat ik op ging in de film) tijdens dat plot en hoe alles zich daarna ontwikkelde.
pi_32020419
Ik vond het een goede film
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')