Phaz0r | dinsdag 12 juli 2005 @ 21:05 |
Ik ben op zoek naar een nieuw auto'tje en mijn oog valt op de Renault Clio 1.8 16v. Echter hoor ik van steeds meer mensen dat ik misschien beter kan kijken voor een 1.8 RSi, omdat deze betrouwbaarder zouden zijn. Ook schijnt de RSi nog een stuk sneller te zijn in de eerste paar versnellingen? Ik heb nog nooit in een renault clio gereden, dus kan er zelf niks over zeggen ![]() Wat ik verder bij een RSi wel jammer vind, is dat er niet zo'n stoere luchthapper op zit en hij oogt wat minder sportief, maar het schijnt dus wel een wolf in schaapskleren te zijn? ![]() (Ik zoek in de prijsklasse van 3000 tot 4000 euro) Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie mij aan? | |
Pr0nXXX | dinsdag 12 juli 2005 @ 21:08 |
quote:Des groter de kans dat hij afgetrapt is. Anders zou men geen RSi nemen. | |
smvs | dinsdag 12 juli 2005 @ 21:13 |
Clio V6. Zo bruut dat het niet uitmaakt dat alle ruimte door de motor ingenomen is. | |
Pr0nXXX | dinsdag 12 juli 2005 @ 21:14 |
Laten wij jouw redenering eens doortrekken; waarom geen Ferrari Enzo? | |
Phaz0r | dinsdag 12 juli 2005 @ 21:15 |
Ik heb niet voor niets de prijsklasse vermeld waarin ik opzoek ben ![]() Maar een RSi is volgens mij minder afgetrapt dan een 16v, not sure though | |
manny | dinsdag 12 juli 2005 @ 21:18 |
heel goed zoeken. Liefst via Renault club. 16v is meer bruut ( idd luchthapper ) RSI is ietsie meer subtiel, maar ook gaaf. Ik zou voor 16v gaan, maar goed zoeken is er eigenlijk een CLio baccara ? die zou nog gaver zijn... | |
manny | dinsdag 12 juli 2005 @ 21:20 |
ja, CLio Baccara bestaat, daar zou ik naar zoeken ( is speld in hooiberg, maar jah ). | |
smvs | dinsdag 12 juli 2005 @ 21:21 |
quote:Ja daar heb je een punt, ik ben sowieso van mening dat iedereen die een auto koopt die ook maar enigszins pretendeert snel te zijn in zijn hart een Ferrari wil rijden, waardoor het allemaal laffe compromissen zijn. Maar met een Clio V6 ben je iig king of de GTI boeren. | |
Phaz0r | dinsdag 12 juli 2005 @ 21:22 |
Op dit moment heb ik er twee op het oog 1) http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=11261414&p_type_lijst=RL&o_id=2462641 + Deze is ook APK gekeurd en de kilometerstand ziet er vertrouwelijk uit 2) http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=5010251&class=cars&pos=1&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=cdc15387e9abce408528783ccab0ffbd + Grandprix uitvoering - import uit Duitsland, ik vertrouw de kilometerstand ook niet. | |
manny | dinsdag 12 juli 2005 @ 21:26 |
ik denk idd dat die kilometersand nie klopt. Zie zien er allebei redelijk netjes uit en geen absurde velgen of uitlaten, dat is een goed teken. | |
Mr__Leo | dinsdag 12 juli 2005 @ 21:50 |
Ik heb zelf jarenlang een RSi-tje gehad en zonder enig probleem. Heeft wat minder toeren nodig bij de tussensprintjes dan een 16V. Bij 175.000 op de teller ingeruild, omdat ik teveel kilometers ging rijden, maar zou hem zo weer terug willen | |
Omkron | dinsdag 12 juli 2005 @ 21:52 |
Toevallig een uur geleden een williams gezien.. mooi ding.. ![]() Zelf een 5gt turbo gehad.. maar die is in het water terecht gekomen.. ![]() | |
Gurb | woensdag 13 juli 2005 @ 14:34 |
Volgens mij heeft een 16v ook bredere wielkasten als standaard, maar dat weet ik niet 100% zeker sowieso hebben ze ook een ander dashboard. maatje van mij heeft een RSI (phase 1) gehad, beetje verlaagd, een snellere nokkenas, K&N powerfilter en remus einddemper. Dat ding liep als de brandweer, maar hij was er niet zuinig op, dus hij heeft er een hoop aan moeten repareren en uitgeven. | |
Halfgedraaide | woensdag 13 juli 2005 @ 15:11 |
quote:16V heeft standaard bredere wielkassen en een luchthapper op de motorkap. Ik vind de 16V super mooie wagentjes omdat ie er zo gedrongen uit ziet. Een RSI ziet er bijna hetzelfde uit als een 1.2 niks moois aan naar mijn mening. Wel een beetje in een wolfs in schaapskleren. Is maar net wat je wilt. Ga a.u.b. voor een nagenoeg originele 16V niet met allemaal achterlijke opsmeuk erop. | |
g1id | woensdag 13 juli 2005 @ 15:19 |
Waarom niet meteen de V6? ![]() ![]() | |
Halfgedraaide | woensdag 13 juli 2005 @ 15:34 |
quote:Scheelt 2ehands maar een eurootje of 25.000 met de auto die hij zoekt. ![]() | |
johanclio | woensdag 13 juli 2005 @ 17:57 |
een 16v of een RSI, tis maar net wat je wilt een RSI heeft wat meer koppel onderin. Maar met een 16v kun je wat meer in de toeren trekken. Iig moet je goed opletten wat je koopt vooral tussen de ph1 16v's (bj 91-93), die te koop staan, zit nog al wat zooi. De looks van een 16v zijn natuurlijk wat beter, namelijk bredere voor en achterschermen Betrouwbaarheid van een RSI of 16v ligt natuurlijk hoe de auto onderhouden is. De auto is zo'n 10 jaar oud, dus een onderhoudshistorie is een pre. Heb zelf ook een 16v gehad, maar die was dus ook gaar en de km-stand was ook terug gedraaid. Nu heb ik een 5 gt turbo. ![]() hier een topic met wat aankooptips voor een clio (16v): http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=17304 aankooptips voor een rsi: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18158 voor de rest kun je op dit forum veel informatie vinden over een clio rsi of 16v. [ Bericht 2% gewijzigd door johanclio op 15-07-2005 13:25:33 ] | |
johanclio | woensdag 13 juli 2005 @ 18:00 |
[ Bericht 100% gewijzigd door johanclio op 13-07-2005 18:00:45 ] | |
daNpy | woensdag 13 juli 2005 @ 18:05 |
Hier staat nog een leuke Clio te koop ![]() | |
jwstoop | woensdag 13 juli 2005 @ 18:05 |
quote:sowieso die tweede niet doen ![]() Die eerste ziet er goed uit ja, alleen mist het kapje van de velg LV (gebrekkig onderhoud?) Het interieur ziet er verder netjes en originee uit, alleen is dat een OPEL mat die daar ligt? Succes! ![]() | |
FlowDesign | woensdag 13 juli 2005 @ 20:57 |
quote:Moet er wel een URL in staan die werkt hè ![]() Dit is de juiste link: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?p=1586502 | |
Juup© | woensdag 13 juli 2005 @ 21:22 |
quote:Wat een puinbak ![]() | |
FlowDesign | woensdag 13 juli 2005 @ 21:37 |
quote:En bedankt he juup ![]() | |
Juup© | woensdag 13 juli 2005 @ 21:38 |
quote:Was maar om te stangen, ziet er echt leuk uit de Clito. Lekker scheuren in zo'n licht wagentje lijkt mij leuk. | |
daNpy | woensdag 13 juli 2005 @ 21:53 |
quote:Moet je een fatsoenlijke post maken ![]() | |
FlowDesign | woensdag 13 juli 2005 @ 23:08 |
quote:Heb jij mij een mailtje gestuurd? Ik probeer namelijk te replyen, maar Het Net stuurt 'm telkens terug als niet ontvangen. ![]() | |
Halfgedraaide | donderdag 14 juli 2005 @ 22:16 |
quote:Is jou auto eigenlijk import? Want hij heeft een lage KM stand. Heb jij al ooit problemen gehad met je versnellingsbak? Want je hoort altijd verhalen dat die 16v's versnellingsbak problemen krijgen rond die KM stand? Dat je beter met hogere of lagere KM dan kan kopen. ![]() | |
FlowDesign | donderdag 14 juli 2005 @ 22:44 |
quote:Ja, uit Duitsland. Maar ik heb 'm overgekocht van de 1e monteur van een Renault dealer. Toevallig heb ik de laatste tijd veel gesproken met iemand op m'n werk die ook een 16V heeft gehad. Hij had het probleem dat z'n Clio op een gegeven moment uit z'n 5 schoot bij abrubt gas los. En een vriend van me heeft een Clio 1.2, bij hem schiet ie weleens uit z'n 2. Maar bij mij heb ik zoiets echt nog nooit meegemaakt. Dus de KM-stand klopt hoogstwaarschijnlijk wel bij de mijne. | |
Halfgedraaide | donderdag 14 juli 2005 @ 22:49 |
quote:Ok je autootje ziet er verder leuk uit. Alleen die lexus achterlampen zinnen mij niet. Als de prijs verder omlaag gaat wil ik wel een keer komen kijken. ![]() | |
FlowDesign | donderdag 14 juli 2005 @ 22:56 |
quote:Ik heb de originele achterlichten ook nog hoor ![]() Maar wat heb je er voor over? | |
FlowDesign | donderdag 14 juli 2005 @ 23:02 |
quote:Even een stukje advies van iemand die nu iets meer dan een jaar in een Clio 16V rijdt: Wat voor Clio je ook koopt, bij een auto van deze leeftijd zul je altijd tegen onderhoud aanlopen. Ook al denk je van: "Ik kan beter meer uitgeven want dan heb ik meteen een goede", forget it. Zo werkt het echt niet. Ik dacht dat ook maar onderhoud moet je altijd doen. Als je geluk hebt zijn het alleen kleine dingetjes die niet zo veel kosten. Dus 3000 a 4000 euro betalen voor een 16V met 140.000 of meer op de teller is al te veel. Als ik het opnieuw zou kunnen doen, dan had ik een goedkopere Clio gekocht en dan had ik dat geld wat ik daarme bespaard had uitgegeven om zelf reparaties mee te doen. Bovendien die Clio die hier boven staat is ook nog een van een Autobedrijf. Dus dan betaal je zowieso al te veel. | |
Halfgedraaide | donderdag 14 juli 2005 @ 23:04 |
quote:Minder dan de vraagprijs en gezien de auto particulier is dus zonder enige garantie. Maar ik zou hem moeten zien om echt te kunnen zeggen dit is wat ik eraan wil uitgeven he. En hangt er een beetje vanaf hoeveel geld ik te besteden heb momenteel want mijn vakantie zit eraan te komen. Dus hoeveel ik dan nog over heb is ook maar de vraag. ![]() | |
FlowDesign | donderdag 14 juli 2005 @ 23:12 |
quote:Je zou 'm echt graag willen hebben volgens mij ![]() | |
Halfgedraaide | donderdag 14 juli 2005 @ 23:17 |
quote:Ja na een testritje waarschijnlijk wel. ![]() Maar zoals ik al zei ik moet eventjes kijken hoe ik met financien zit na de vakantie. ![]() | |
manny | vrijdag 15 juli 2005 @ 20:41 |
quote:2500 euri is goede prijs voor die bak lijkt mij zo. | |
FlowDesign | dinsdag 9 augustus 2005 @ 17:35 |
quote:En, ben je al terug van je vakantie? ![]() | |
Halfgedraaide | dinsdag 9 augustus 2005 @ 17:50 |
quote:Over 2 weken vertrek ik en ik ben plots verhuisd dus allemaal meubels aan het kopen. ![]() Auto gaat dus helaas over..... ![]() | |
FlowDesign | dinsdag 9 augustus 2005 @ 17:58 |
quote:bummer | |
Halfgedraaide | dinsdag 9 augustus 2005 @ 18:03 |
quote:Ja voor mij niet stond namelijk al heel lang op wachtlijsten voor een eigen stekje, eindelijk geluk. Succes met de auto in ieder geval!! ![]() | |
FunnyName | woensdag 10 augustus 2005 @ 17:06 |
Eigenlijk kan je deze twee niet echt vergelijken vind ik. De RSi heeft een 1.8 8v van 110 pk De 16V geeft een 1.8 16V van 140 pk De 16V is dus een stuk sneller. (Niet lullen over trekkracht onderin, cijfers bevestigen dit) Dus aan jou de keus, ga je voor de degelijkheid van een 8V, of de snelheid van een 16V? | |
Gstyles | woensdag 10 augustus 2005 @ 17:14 |
Waarom niet een Fiat Stilo Abarth Selespeed met maar liefst 170 pk??! | |
-Muse- | woensdag 10 augustus 2005 @ 17:30 |
Bij mij in de straat staat zo'n Clio Baccara (ofzo) Luxe clio is dat! Metallic grijs, zwart leder interrieur (van die dikke stoelen), en ziet er super uit. Eignaar is een Oma van in de 80 ![]() | |
Halfgedraaide | woensdag 10 augustus 2005 @ 21:20 |
quote:Waarom niet een BMW M3 of een Mitsubishi Lancer EVO? Weet je wat de prijsverschillen zijn tussen een ouwe 16V en een Stilo Abarth? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Halfgedraaide op 11-08-2005 10:11:24 ] | |
FlowDesign | donderdag 11 augustus 2005 @ 00:17 |
quote:Qua degelijkheid schelen de 8V en de 16V niet veel hoor. Alleen de originele reserveonderdelen voor een 16V zijn ietsje duurder dan voor een 8V. En ja, een 16V ziet er gewoon veel vetter uit dan een RSi. Een 16V is lekker breed terwijl een RSi gewoon een normale Clio is. | |
FlowDesign | donderdag 11 augustus 2005 @ 00:19 |
quote:Waarom geen Astra GTC Turbo met +/- 240 PK ![]() Man, waar vergelijk jij mee? Of bedoel je dat zo'n Fiat zulke bras is dat ze nu al niks meer waard zijn? ![]() | |
FunnyName | donderdag 11 augustus 2005 @ 13:55 |
quote:Het is algemeen bekend dat 16v motoren kwetsbaarder zijn dan 8V motoren, simpel omdat er meer bewegende delen in zitten die kapot kunnen gaan. Dat dit in de praktijk wel meevalt, zeker bij de latere generaties van 16v motoren, ben ik met je eens. |