Nee.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dus als je je auto verkoopt en geen auto meer hebt, moet je toch nog een jaar je autoverzekering betalen.
Anders lees je je papieren eens voordat je als een blindevink overal je handtekening onderzet.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ben al 13 jaar verzekerd bij hun, het zal toch van de ratten zijn als je dan een boete moet betalen als je je verzekering opzegt..
gewoon je auto verkopen aan je pa bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ben al 13 jaar verzekerd bij hun, het zal toch van de ratten zijn als je dan een boete moet betalen als je je verzekering opzegt..
ohhh... fraude.. stouterikquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:10 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
gewoon je auto verkopen aan je pa bijvoorbeeld.
dan de verzekering opzeggen. dat kost niets.
auto terugzetten op jou naam en een andere verzekering nemen.
klaar.
Ja dat is dus 2x 10 zoveel overschrijvingskosten voor je auto dus dan kan je die 14 euro boete net zo goed betalen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:10 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
gewoon je auto verkopen aan je pa bijvoorbeeld.
dan de verzekering opzeggen. dat kost niets.
auto terugzetten op jou naam en een andere verzekering nemen.
klaar.
Inderdaad, als het te verzekeren goed er niet meer is, dan hoef je ook niet te betalen (da's logisch).quote:
Dit is inderdaad geen fraude, maar voor Jill: die 14 euro "boete" zou je alleen betalen bij beëindiging wegens einde contract. Die boete krijg je niet voor tussentijds opzeggen, dat kan namelijk niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:15 schreef Thieske het volgende:
[..]
Hoezo fraude? Zijn gewoon legale handelingen lijkt mij.
Het ligt eraan hoe jij "tussentijds" ziet. Is dat per einde contractsdatum? Of gewoon "ik-heb-zin-om-per-1-september-aanstaande-mijn-verzekering-op-te-zeggen-tussentijds".quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:34 schreef Jill-RMC het volgende:
Nou bij mij was het dus zo mijn auto was total loss (net 8 dagen verzekerd) en als ik de verzekering gewoon liet opschorten tot ik een nieuwe auto zou hebben betaalde ik nix extra's, maar als ik m let stopzetten betaalde ik 14euro opzegkosten.
Dus dan neem ik aan dat als je m gewoon tussentijds wilt stopzetten dat je dan ook die 14euro moet betalen.
Ik betaal zelfs voor m'n Audi A4 Wa volledig casco + ongevallen inzittenden minder.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
betaal per jaar en dus niet per maand, dat is het punt. en de jaarrekening was 641 euro incl assurantiebelasting.!!!!!!!!!!!en dat voor een fiat panda 1.3 multijet emotion. all risk met rechtsbijstand (13 schadevrije jaren) ter vergelijk , voor mijn mazda betaalde ik zon 150 euro per jaar WA verzekering.
Het is op zich wel legaal, maar verzekeringsmaatschappijen hebben dit heel snel door en begrijpen heus wel dat je ze probeert te neppen (uit hun optiek gezien).quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:09 schreef Rejgun het volgende:
[..]
Tenzij....... je zo als gezegd de auto laat overschrijven op naam van je vader/moeder of wie dan ook, dan krijg je een vrijwaringsbewijs. Deze lever je in bij Unive. Verzekring wordt stopgezet en jij krijgt je teveel betaalde premie terug. Dan laat je de auto weer op je eigen naam zetten en ga je naar de concurrent.
Waarom sommigen dit als fraude zien snap ik niet, want dit is hrdstikke legaal.
Succes ermee
Het is een valide reden, in elk geval. In dit soort gevallen kom je niet bij Rialto terecht.quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:37 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Het is op zich wel legaal, maar verzekeringsmaatschappijen hebben dit heel snel door en begrijpen heus wel dat je ze probeert te neppen (uit hun optiek gezien).
Kijk niet te vreemd op als de nieuwe verzekering ineens op wazige gronden wordt geweigerd en je uiteindelijk bij Terminus (heet tegenwoordig anders) uitkomt. En die is NIET goedkoper dan de rest, om het zachtjes uit te drukken.
En dit is weer géén valide reden. Het is namelijk geen premieverhoging door sec prijsstijgingen. (in de zin van dat de verzekeraar de basispremie verhoogt.)quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:35 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Kan je de lopende verzekering duurder maken? Bijvoorbeeld door aan te geven dat je meer kilometers per jaar gaat rijden?
Premiewijziging is namelijk (over het algemeen) een geaccepteerde reden om je verzekering per direct op te zeggen en niet per hoofd-vervaldatum.
Deze 'truuk' heb ik van een verzekeringsagent. Blijkbaar is het toch wel bruikbaar, maar ik heb er geen praktijkervaring mee.quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:46 schreef Five_Horizons het volgende:
En dit is weer géén valide reden. Het is namelijk geen premieverhoging door sec prijsstijgingen. (in de zin van dat de verzekeraar de basispremie verhoogt.)
Laat ik het zo zeggen: ik ben zelf "verzekeringsagent"quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:50 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Deze 'truuk' heb ik van een verzekeringsagent. Blijkbaar is het toch wel bruikbaar, maar ik heb er geen praktijkervaring mee.
Irrelevante kutkick.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:36 schreef Hanzzie het volgende:
Pas via www.independer.nl een verzekering afgesloten. Ook prima en voordelig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |