ondermeer doordat hij 12kg vermagert was... en hij stond eerste in de UCI ranking voor hij kanker had ... nuff said i think.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Hoe verklaar je Armstrong dan die opeens zo goed werd in 1999?
no shit, sherlockquote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:45 schreef JohnDDD het volgende:
lotz is gepakt, dat vind ik ook verdacht
Leg eens uit. Ik neem aan dat het niet over de perfect normale progressie bij Boonen gaat. Dus?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:45 schreef JohnDDD het volgende:
toch vind ik quick-step wel een stuk verbeterd
Beetje laat, maar ik wil mijn reactie nog even verklaren.. Je kan het bull-shit vinden, maar vele vage verhalen brengen nu eenmaal grote twijfel.. Ik bedoel heus niet dat hij zichzelf dood had moeten rijden, maar een duik zoals Ullrich het ravijn in, een aantal jaren geleden, had mijn dag wel goed gemaakt.. Net als dat ik voor het nieuwe F1seizoen hoopte dat M. Schumacher tegen een muur zou rijden.. Ik wens die mensen niet de dood in, maar zoveel goede rijders zoveel meer kansen.. En waarom zou iedereen aan de Epo zitten en Lance toevallig nou net niet?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:38 schreef flyckje het volgende:
[..]
vaakje ik hoop dat dat sarcastisch was.... lance is de MEEST geteste renner in het peleton OOK buiten de compititie. en is noooit schuldig bevonden. de reden waarom hij weinig racet is omdat hij niet 9maanden in europa wil zitten weg van zijn familie. en hij heeft ook geen verboden middelen op ze"n dokterslijstje. dus STOPT met die bullshit te verkondigen.
note ik verdedig hier zowat iedereen die ze beschuldigequote:Op vrijdag 5 augustus 2005 00:32 schreef Vaakje het volgende:
[..]
Beetje laat, maar ik wil mijn reactie nog even verklaren.. Je kan het bull-shit vinden, maar vele vage verhalen brengen nu eenmaal grote twijfel.. Ik bedoel heus niet dat hij zichzelf dood had moeten rijden, maar een duik zoals Ullrich het ravijn in, een aantal jaren geleden, had mijn dag wel goed gemaakt.. Net als dat ik voor het nieuwe F1seizoen hoopte dat M. Schumacher tegen een muur zou rijden.. Ik wens die mensen niet de dood in, maar zoveel goede rijders zoveel meer kansen.. En waarom zou iedereen aan de Epo zitten en Lance toevallig nou net niet?
Dan hebben we een verschillende mening over Indurain, want ik vond dat wel duidelijk. Niet noodzakelijk dat hij 'm 5 keer ging winnen, maar wel dat hij duidelijk mogelijkheden had op gebied van grote rondes. Net zoals dat bij Ullrich, Basso, Kloden, etcetera het geval was. Allemaal. Behalve Armstrong. Als die ooit al top zou worden in Tour, Giro, Vuelta, dan zou dat op een Jalabert/Di Luca manier zijn. Maar nee, door hard trainen kan je blijkbaar natuurtalenten aankwekenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:02 schreef Ericr het volgende:
Indurain reed zijn eerste jaren ook vrij onzichtbaar in de Tour. Er waren weinig voortekenen dat Indurain de renner zou worden als in de tijd dat hij onverslaanbaar was in tijdritten. Hij was in zijn vroege jaren een leuk tijdrijder maar geen potentieel tourwinnaar. Hoop andere jongeren leek veelbelovender in die tijd.
Riis hangt een geur van doping aan maar die was ook jaren lang een renner van tweede garnituur in de Tour en op eens stond hij er.
Jaja won ook de Vuelta. Daarvoor moet je dus behoorlijk omhoog kunnen fietsen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:34 schreef Ericr het volgende:
Er zijn ook gevallen van gewezen sprinters die op eens een goed klassement kunnen rijden. Denk aan een Sean Kelly of Jalabert. Geen tourwinnaars, maar toch ook opmerkelijk dat een ex-sprinter op een gegeven moment de bolletjestrui pakt (Jalabert).
Armstrong stijgt ver boven die ontwikkeling uit, de sprong is nog vele malen groter. Maar van sprinter naar berggeit is toch ook iets wat je niet al te vaak ziet. Ook al was Jalabert dan een puntjesdief ala Virenque en niet echt een klimmer zoals Pantani of tegenwoordig Rasmussen.
Indurain haalde in 1987/88/89/90 ook al een aantal topklasseringen in kleine rondes, won o.a. Parijs-Nice in 89-90 en Catalaanse week in 88.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan hebben we een verschillende mening over Indurain, want ik vond dat wel duidelijk. Niet noodzakelijk dat hij 'm 5 keer ging winnen, maar wel dat hij duidelijk mogelijkheden had op gebied van grote rondes. Net zoals dat bij Ullrich, Basso, Kloden, etcetera het geval was. Allemaal. Behalve Armstrong. Als die ooit al top zou worden in Tour, Giro, Vuelta, dan zou dat op een Jalabert/Di Luca manier zijn. Maar nee, door hard trainen kan je blijkbaar natuurtalenten aankweken.
blijkbaar stond hij 1ste op de UCI lijst voor zen ziekte. was voor zen ziekte 2des in ITT merxcks. dus tijdrijden kon ie toen ook. is 12kg afgevallen door zen ziekte en dan kan je ineens wel een stuk beter bergopquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het vreemde bij Armstrong is het volgende:
De Armstrong van voor de ziekte is niet de Armstrong van na de ziekte. Dat is blijkbaar logisch, z'n lichaam is veranderd, hij heeft leren vechten bla bla bla....
OK. Dat kan. Maar de nieuwe Armstrong had plots hele andere talenten dan de oude. De oude was een soort Bettini (een erg sterke eendagsrenner die in kleine rondjes ook nog wel meekon), de nieuwe was plots een kruising van Ullrich en Pantani. En volgens mij kán zoiets gewoon niet op normale wijze.
Een atleet met een aanleg voor de 100 meter sprint wordt niet plots iemand met de talenten van een marathonloper, gewoon omdat hij er écht voor leeft, omdat hij een echte vechter is, omdat hij heeft leren afzien, bla bla bla. Ik blijf er bij dat zoiets niet kan op "conventionele" wijze.
Dat was volgens mij een verhaal van Willy Voet over de Festina ploeg in zijn eerste boek. Maar het zal best wel zo zijn dat dit bij zowat alle teams in die tijd het geval was ...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 08:38 schreef Wombcat het volgende:
Maar de Banestoploeg is later nog wel eens een boekje over opengedaan. Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat ze wel eens 's nachts op de rollenbank moesten omdat hun hartslag tijdens de slaap teveel daalde, maar of dat waar is weet ik natuurlijk niet.
lance heeft voor zen kanker progressie gemaakt. en na zen kanker ook hoor. hij was voor zen eerste tourwinst niet de superklimmer en niet de supertijdrijder maar kon wel goed mee met de rest (4des in vuelta) pas toen hij vol is beginnen trainen op het kleine verzet (iets dat enkel hij aankan blijkbaar) is hij top geworden in het klimmen, kan hij mee met de beste klimmers van zen tijd (pantani). in het tijdrijden is hij ook verbeterd door het iets kleinere verzet dat lance toelaat om langer zen tempo vol te houden en minder te verzuren. (het is ook niet iedereen gegeven om dit te doen met dat verzet)quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nogmaals: er is progressie en progressie. Van een 5/10 naar een 7/10. Van 8 naar 9/10 en wie weet zelfs iemand die van een 9/10 een 10/10 kan maken. Maar bij Armstrong ging het van 7/10 plots naar 11/10 -> 11 want hij was op alle vlakken plots zelfs superieur aan degenen die al vanaf de jeugdreeksen toonden dat ze in die specifieke tak enorm getalenteerd waren.
Er is een verschil tussen redelijk meekunnen en na intensief trainen goed meekunnen enerzijds en tussen nog net meekunnen en na intensief trainen plots alles en iedereen domineren met een straatlengte voorsprong anderzijds.
Verder vind ik de vergelijkingen met Kelly niet opgaan, die kon z'n hele carriere overal goed mee, daar zat geen onlogische progressie in. Bij Jalabert mogelijk wel, maar persoonlijk heb ik altijd gevonden dat Jalabert een serieus dopingreukje had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |