abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29952509
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 12:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Als hij écht wil wel hoor.
Sja dat uur, ik ken meerdere mensen die op de fiets minder sterk zijn dan ik en die m in 1.01 ofzo doen.

Voor een tijd van 1 uur zou ik 270 Watt moeten leveren voor de zwaartekracht, en dan nog 40 Watt voor de luchtweerstand ofzo.
Hoe reken ik dat van mezelf uit? Mijn gewicht is 71 kilo, dan maal 9.8? En dan maal het aantal meters rijden gedeeld door de sinus van het gemiddelde stijgingspercentage?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 12:48:31 #277
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29952610
Het aantal hoogtemeters dat je per seconde aflegt
(Alpe d'Huez is 1125 meter hoogteverschil, dat in 1 uur is dus 0,3125 hoogtemeters per seconde) x je gewicht + dat van je fiets x 9,81

Erg leuke sites, die ook nog de luchtweerstand erbij betrekken:

http://www.kreuzotter.de/deutsch/speed.htm

http://www.2peak.com/tools/powercalculator.php

Dan kun je ook kijken hoeveel (of weinig, het is maar net wat je veel of weinig vindt ) een lichtere fiets scheelt etc.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29952710
248 watt, en dan heb ik voor mijn fiets 10 kilo gerekend wat waarschijnlijk te weinig is maar toch
ik heb een oude gazelle racefiets met een normaal fietsstuur
  donderdag 25 augustus 2005 @ 12:54:01 #279
109065 sungaMsunitraM
pi_29952807
4 jaar terug woog ik 69, inmiddels moet ik 11 kg meer de berg op sleuren
Gelukkig is mijn fiets die ik nu heb wel een dikke kilo lichter dan wat ik toen had. (en met ZG cranks wordt 'ie nóg lichter )
pi_29952871
mm
maakt het niet nog uit hoe klein ik rijd? nee dat zal voor het vermogen op basis van snelheid en afstand wel niets uitmaken right? alleen als ik groter zou rjiden zou ik waarschijnlijk minder lang hetzelfde vermogen aankunnen en dan zou ik gewoon een langzamere tijd hebben? ik rijd vrij klein namelijk.
pi_29952941
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 12:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:
4 jaar terug woog ik 69, inmiddels moet ik 11 kg meer de berg op sleuren
Gelukkig is mijn fiets die ik nu heb wel een dikke kilo lichter dan wat ik toen had. (en met ZG cranks wordt 'ie nóg lichter )
je merkt dat wel hoor, ik ben het afgelopen jaar iets van 4 kilo afgevallen, en hoewel ik meer uithoudingsvermogen heb, merk ik ook dat ik in vergelijking met eerst gewoon heuveltjes/bruggen op "vlieg", omdat ik toch wat kilo's minder ben.

alleen die fiets helpt niet bij mij, hoe kan ik dat ding wegen want nu ben ik wel benieuwd ook
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:02:26 #282
109065 sungaMsunitraM
pi_29953102
Nou die 11 kg is vooral spieren hoor
Maar al die FT vezels moeten ook de berg op, terwijl ze alleen de eerste paar minuutjes meewerken
pi_29953311
ik denk dat ik ook wel meer vet kwijt ben in principe
want sinds ik meer ben gaan fietsen heb ik veel meer beenspieren gekregen en ben ik nog 2 kilo afgevallen
wij hebben helaas geen weegschaal met vet-meting maar ik heb een smal bekkie nu
pi_29962185
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 12:57 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

je merkt dat wel hoor, ik ben het afgelopen jaar iets van 4 kilo afgevallen, en hoewel ik meer uithoudingsvermogen heb, merk ik ook dat ik in vergelijking met eerst gewoon heuveltjes/bruggen op "vlieg", omdat ik toch wat kilo's minder ben.

alleen die fiets helpt niet bij mij, hoe kan ik dat ding wegen want nu ben ik wel benieuwd ook
Dat bruggen opvliegen heeft ook te maken met meer uithoudingsvermogen. Als je namelijk meer traint (ook als je alleen op uithoudingsvermogen traint), kun je zo'n brugje ook sneller op.

De fiets kun je het eenvouidigste wegen door gewoon met en zonder fiets op een personenweegschaal te gaan staan. Het verschil tussen die twee metingen is het gewicht van je fiets.
pi_29964901
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 12:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Misschien juist wel meer, omdat die sporters beter in staat zijn hun extra hematocrietpunten te benutten? Kijk als ik EPO gebruik, zit ik alsnog wel snel met pijnlijke benen op de fiets, omdat ik gewoon niet echt goed getraind ben...maar als die rennesr dat doen hebben ze er misschien langer en meer profijt van?
Wat jij zegt is zo een beetje de gedachtegang van "verboden middelen" Oftewel in andermans ogen en oren. Doping ... Al slik je alle pillen die er op de wereld zijn, betekent dat dan dat je jezelf gelijk kan meten met Armstrong? Of dat je net zo gespierd gaat worden als Arnold Schwarzenegger in zijn bodybuilding jaren. Of huidig Mr.Olympia, Ronnie Coleman. Dacht het niet. Sterker nog ik weet zeker van NIET.

Of Armstrong gebruikt heeft of niet, I don't care. Wat me wel zou schelen, is wanneer iemand zijn record verbreekt van overwinningen in de Tour de France. En van mij mag diegene alles gebruiken wat die wilt. Want ik weet zeker dat dat absoluut geen garantie geeft dat jij al zijn overwinningen van de Tour nadoet. Met doping, of zonder doping. (Oke misschien een iemand over tig jaren, maar dan nog...die kans schat ik zeer klein...)

p.s. Er is een bodybuilder geweest die heeft alle kuren ter wereld uitgeprobeerd in de hoop zwaarder c.q. groter te worden. Hij heeft nooit zijn gewicht verbeterd. Altijd bleef hij maar hangen bij hetzelfde lichaamsgewicht...En dat was niet omdat hij niet goed trainde, of niet goed at. Nee, dat was omdat hij gewoon op zijn "lichamelijke" grens beland was.
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_30102316
Hoe verklaar je het verhaal dan van die oostduitse zwemster die maar in spiermassa bleef toenemen, totdat haar rug brak. Dat was toch ook duidelijke over de lichamelijke grens heen lijkt me
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_30109882
Vrouwen gaan altijd over de lichamelijke grens heen als ze op dat niveau aan de steroiden gaan. Testosteronniveau's van een vrouw zijn veel lager dan bij een man, de impact van exogene toediening zal dus ook veel groter zijn. Legio voorbeelden van bodybuildsters die rondlopen met een vergrote clitoris die inmiddels is gaan lijken op een mini penis. Dat is dus duidelijk door een grens heen.
pi_30111595
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 21:26 schreef Ericr het volgende:
Vrouwen gaan altijd over de lichamelijke grens heen als ze op dat niveau aan de steroiden gaan. Testosteronniveau's van een vrouw zijn veel lager dan bij een man, de impact van exogene toediening zal dus ook veel groter zijn. Legio voorbeelden van bodybuildsters die rondlopen met een vergrote clitoris die inmiddels is gaan lijken op een mini penis. Dat is dus duidelijk door een grens heen.
geil. ik hoef niet te raden hoe jij dat weet zeker? hahahaa
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:20:09 #289
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_30114712
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 17:49 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
Hoe verklaar je het verhaal dan van die oostduitse zwemster die maar in spiermassa bleef toenemen, totdat haar rug brak. Dat was toch ook duidelijke over de lichamelijke grens heen lijkt me
Jij hebt het over OVERBELASTING van het menselijk lichaam. Uiteraard is daar een grens doorbroken. Dat het uiteindelijk te veel werd voor haar rug, is zeer spijitg. Maar je maakt een verkeerde vergelijking met mijn standpunt.
Met mijn standpunt wilde ik zeer duidelijk maken... dat verboden middelen slikken absoluut geen garantie is voor het behalen van een bepaald topniveau of het behouden daarvan.

Het feit dat die zwemster haar rug gebroken had (wat was daar de oorzaak eigenlijk van?) is zeer zeker ook een grens die doorbroken is. Maar ik denk eerder een grens in de zin van overschatting van haar eigen lichamelijk kunnen. Ipv van een grens qua anabool niveau.
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:25:51 #290
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_30114969
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:08 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

geil. ik hoef niet te raden hoe jij dat weet zeker? hahahaa
Geil? Dat zal best dat jij dat zou vinden. Dat hoef ik niet te weten
Bovendien, is dat gewoon een feite dat zoiets kan gebeuren. Dat hoef je niet in het echt gezien te hebben bij een vrouw om zoiets te geloven. Althans ik niet , jij misschien wel.

Bekijk het dan voor jouw maar aan de positieve kant. Je hoeft niet meer te zoeken naar dat ding
pi_30124457
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:25 schreef Super_Six_One het volgende:

[..]

Geil? Dat zal best dat jij dat zou vinden. Dat hoef ik niet te weten
Bovendien, is dat gewoon een feite dat zoiets kan gebeuren. Dat hoef je niet in het echt gezien te hebben bij een vrouw om zoiets te geloven. Althans ik niet , jij misschien wel.

Bekijk het dan voor jouw maar aan de positieve kant. Je hoeft niet meer te zoeken naar dat ding
nu wordt het wel een beetje absurd hoor!
pi_30480568
van nu.nl
quote:
PARIJS - Behalve Lance Armstrong hebben ook de Spanjaard Manuel Beltran, de Colombiaan Jose Joachim Castelblanco en de Deen Bo Hamburger epo gebruikt tijdens de Tour de France van 1999. Het Franse blad 'Journal du Dimanche' onthulde die namen zondag.
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
  zondag 11 september 2005 @ 14:42:41 #293
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30484103
quote:
***IELRENNEN********************** 1/2
**** Krant onthult namen in epo-zaak
**Naast Lance Armstrong hebben Manuel
Beltran (Spa),Jose-Joachim Castelblanco
(Col) en Bo Hamburger (Den) in de Tour
de France van 1999 epo gebruikt,onthult
de Franse krant 'Journal du Dimanche'.

Vorige maand publiceerde de sportkrant
L'Équipe een artikel waarin Armstrong
van epogebruik werd beschuldigd.

Het dopinglab in Châtenay-Malabry deed
in 2004 onderzoek naar bewaard gebleven
urinestalen,wat in twaalf gevallen een
positieve epotest opleverde.L'Équipe
meldde dat zes van die monsters door
Armstrong waren ingeleverd.Hoeveel van
de resterende zes monsters van de drie
genoemde renners zouden zijn,vermeldt
de zondagskrant niet.
Van Beltran sta ik eigenlijk totaal niet te kijken. Die reed zoooo opvallend goed dat jaar (in ronde van Catalonie al) net als Casero ( op zijn naam wacht ik eigenlijk nog).
pi_30486105
quote:
Nadat hij in 1997 de klimkoers in Guadarrama (Puerto de los Leones) had gewonnen, moest hij in 1998 Abraham Olano aan de eindzege in de Vuelta helpen. Het was dan ook dankzij Beltran dat zijn kopman de ronde won. Op zowat elke col moest Beltran op kop sleuren van het groepje Olano om de schade te beperken, zodat Abraham het verschil kon maken met de klimmers in de twee lange tijdritten.

Zo veroverde Jimenez de amarillo-leiderstrui in de laatste bergrit over vier cols, waaronder de slotklim naar de Navacerrada, maar speelde die daags nadien in de voorlaatste etappe, een tijdrit over zowat 40 kilometer, weer kwijt aan Olano.

Een jaar later reed Olano echter voor Once zodat Beltran zijn eigen kans mocht gaan in de Vuelta, nadat hij op zeer knappe wijze de Ronde van Catalonië had gewonnen. In de 8e etappe naar de top van Alto de l'Angliru eindigde hij 4e, in de overige bergetappes reed hij zich naar een 6e plaats in het eindklassement.

In 2000 verhuisde hij naar Mapei, waar hij in de Tour een vrije rol kreeg. Beltran stond lange tijd op de tiende plaats in het klassement, maar in de laatste tijdrit werd hij een plaatsje teruggezet door zijn ploegmaat Daniele Nardello. In de Vuelta moest hij in dienst van kopman Tonkov rijden. Beltran reed echter meer voor zijn eigen kansen, stond lange tijd rond de vijfde plaats, 1 seconde achter Tonkov, maar startte niet meer in de voorlaatste etappe naar de Alto de Abantos. De reden was ziekte, nadat hij op de Angliru een verschrikkelde klap had gekregen.

In 2001 reed hij een sterke Ronde van Romandië, als voorbereiding op de Giro, waarin hij als meesterknecht van Stefano Garzelli moest rijden. Garzelli viel echter door de mand en ook Beltran gaf op. In de Vuelta was het ook al niet veel soeps.
Die Olano werd ook altijd verdacht...Maar ja, 98, 99, wat kun je daar nou nog van zeggen he
pi_30650193
quote:
RORY SUTHERLAND OP NON-ACTIEF

Conform de uitgangspunten van de ‘Ethical Code’ van de UCI ProTour heeft Rabo Wielerploegen BV zijn Australische renner Rory Sutherland met onmiddellijke ingang op non-actief gezet.

De maatregel is het gevolg van een kennisgeving dat tijdens een UCI-dopingcontrole in de Deutschland Tour bij Sutherland een product is aangetroffen dat voorkomt op de lijst van verboden middelen.

Renner en ploeg hechten er aan te benadrukken dat het product noch bloeddoping- noch EPO-gerelateerd is.

Rory Sutherland heeft inmiddels contra-expertise aangevraagd.

Tot de bekendmaking van de uitkomst van deze contra-expertise wensen zowel renner als ploeg zich te onthouden van commentaar.

(Rabobank persbericht)
Het eerste positieve geval bij rabobank. Laten we hopen dat het om een Kuycx/Schumacher zaak gaat, het is in ieder geval erg slecht nieuws.
  zaterdag 17 september 2005 @ 02:46:00 #296
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_30656019
Staat nu ook op Teletekst:

Rabo-renner Sutherland positief

Rabobank-renner Rory Sutherland is afgelopen maand tijdens de Ronde van Duitsland tijdens een dopingcontrole positief bevonden.

De 23-jarige Australiër is per direct door zijn ploeg op non-actief gesteld. Sutherland heeft een contra-expertise aangevraagd.

Ben idd benieuwd. Rabo is over het algemeen een vrij schone ploeg. Denken we tenminste
  zaterdag 17 september 2005 @ 02:48:09 #297
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_30656033
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 02:46 schreef Zwansen het volgende:

Ben idd benieuwd. Rabo is over het algemeen een vrij schone ploeg. Denken we tenminste
Laat ons zeggen : Rabo is een ploeg waarvan er tot nog toe weinig renners positief bevonden worden. Dat zal al dichter bij de waarheid aansluiten wellicht.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 17 september 2005 @ 03:13:32 #298
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30656177
Geen enkele ploeg is clean.
pi_30657017
Rabo lijkt mij nochtans wel een schone ploeg. Ben wel benieuwd om welk product het gaat...misschien een of ander flutmiddeltje
pi_30659895
Het zal wel een of ander flutmiddeltje zijn, toch dom van Sutherland natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')