abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29926002
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Kom laat ons even serieus blijven hé

Totschnig was voor de 5de plaats al 13de , 9de en 5de in de Giro , was als knecht bij Telekom al eens 20ste in de Tour en het jaar voor die 5de plaats ook al 12de ... Echt uit het niets komt die toch niet hoor ...

Rebellin won zelfs voor zijn Gerolsteiner periode al meerdere klassiekers, was zelfs eens 6de in de Giro en grossierde in ereplaatsen in elke heuvelkoers. In 2001 was hij zelfs nog bij het oude Liquigas een stuk beter dan zijn eerste Gerolsteiner-jaren ...
Hier ben ik het mee eens.

Leipheimer is in mijn boekje ook niet verdacht. Althans, bij hem is geen opmerkelijke prestatiecurve te ontdekken. Die rijdt steevast in en nabij de top 10 van grote rondes, en zit nu bij Gerolsteiner op hetzelfde niveau als bij Rabo of US postal.
pi_29927630
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:04 schreef Shakes het volgende:
Ik zou het niet vreemd vinden als Armstrong gebruikt heeft. Kijk maar eens naar zijn ploeg.

Heras die super was toen hij bij Armstrong reed, nu bij Liberty Seguros is het toch iets minder... Armstrong die gewoon geen ronde renner was. Een renner met kwaliteiten ja, maar een ronderenner is toch wat anders. Het verhaal met kanker, andere spiermassa ok. Echter dan wordt je toch niet opeens een oppermachtige ronderenner?

Van CSC en Phonak denk ik ook dat ze systematisch doping gebruiken. Basso waarvan Fassa Bortolo niet dacht dat hij ooit rondes zou gaan winnen komt bij CSC en is opeens een concurrent van Armstrong en rijdt Ullrich voorbij. Julich die bij T-mobile nog geen deuk in een pakje boter fietste opeens wel weer van alles wint. Hamilton die gepakt is met doping, andere renners van Phonak die gepakt zijn met doping en Botero die bij T-mobile door de mand viel is opeens te vinden bij de beste van de pro-tour.

Bij T-mobile zag je meer renners die voorheen super waren maar bij T-mobile opeens een stuk minder. Denk aan de genoemde Julich, Botero maar ook aan Sevilla. Toevallig twee van het voormalige Kelme dat toch niet het imago had brandschoon te zijn. Ik bedoel dus dat T-mobile niet gebruikt, buiten Ullrichs cocaine verhaal toen hij geblesseerd was. Dit zou ik echter niet onder doping scharen maar onder stupiditeit dat niet diende om beter te presteren. Van Ullrich ben ik overtuigd dat hij schoon is, net als Boogerd bijv.

Gelukkig hebben wij Rabobank. Daarvan weet ik toevallig dat Rabobank bij doping meteen stopt met de sponsoring van de wielerploeg, dat is een clausule in het contract met de wielerploeg. Daar waar andere ploegen enkel de renner ontslaan (Quick-step met Lotz). De artsen van Rabobank, die toch capabel zijn, letten uitermate goed op de renners dus die zullen doping gebruik toch op moeten merken. Vandaar dat ik betwijfel dat ook maar een renner bij Rabobank doping gebruikt.

De renners worden door de ploegartsen van alle ploegen constant in de gaten gehouden dus het moet ze opvallen. Ik geloof er dus niet in dat bij Quick-step niemand iets is opgevallen bij Lotz, of hebben ze daar pruts artsen? Dat denk ik toch niet.

Dan is er ook Gerolsteiner, Totschnig die voorgaande Tour opeens vijfde werd. Rebellin die diverse klassiekers won en Leipheimer is toch ietsje beter dan dat hij bij Rabo was. Maar ja, doping verziekt de wielersport. Is het niet het gebruik daarvan zijn het wel de speculaties. Hopelijk beseffen de wielrenners dat ooit zelf en klappen ze uit de school wat de mogelijkheden zijn, wie er gebruikt, hoe enzovoort.
Heras reed voordat hij bij Discovery kwam ook al goed en werd toen 5e in de tour (dacht dat hij de Vuelta toen ook al gewonnen had, maar dat weet ik niet zeker). Voor de rest zie je vaak wel dat de renners die bij Discovery/US Postal goed waren en overstappen vaak minder worden, maar niet altijd.

Wat T-Mobile en Rabobank betreft ben ik het in grote lijnen wel met je eens. Rabobank stopt idd zeker met de sponsoring als blijkt dat de ploeg daarin doet.
Of Ulrich brandschoon is, weet ik niet 100% zeker. Hij komt natuurlijk wel uit de DDR-school, en dat is nu niet de meest zuivere achtergrond.

Julich is idd. een opvallend voorbeeld die veel beter ging rijden bij CSC, maar ook voordat hij bij T-Mobile kwam, kwakkelde hij al een tijdje.

Ik geloof in ieder geval niet dat dopinggebruik zonder medeweten van eenploegdokter/ploegleider gaat of dat ze het niet opmerken. Wat dat betreft zou ik het wel goed vinden als die ook verantwoordelijk worden gemaakt. Renner doping gebruikt, dan ploegleider en/of ploegarts ook maar een tijdje schorsen.

Zoals anderen gezegd hebben, is de ontwikkeling van Leipheimer niet vreemd. Die was bij US Postal 3e of 4e in de Vuelta. Bij Rabobank werd 'ie 7e in de Tour, bij Gerolsteiner 6e. Winst in de Ronde van Duitsland is dan wel een uitschieter, maar dat hoeft niets met doping te maken te hebben. Hij kan gewoon goed uit de tour gekomen zijn en zijn niveau vastgehouden hebben. Dus bij hem denk ik niet meteen aan doping.

Ook bij Basso zie je nog wel natuurlijke progressie trouwens. Bij Fassa werd hij 11e en 7e. Bij CSS 3e en 2e. Dat is nog niet meteen een onnatuurlijke progressie. Kan ook te maken hebben met de manier waarop Riis met de ploeg omgaat. Aan de andere kant is Riis zelf natuurlijk uitermate verdacht. Zijn tourwinst in 1996 was vast niet 100% zuiver.
In die tour reed hij overigens voor Telecom, met Ullrich als ploegmaat, dus dat zou dan weer betekenen dat volgens jouw redenatie Telecom/T-Mobile/Ullrich toch niet zo onverdacht zijn.
pi_29927652
Rebellin vind ik wel verdacht, maar dan niet echt nu, meer eerder in zijn carriere.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_29927749
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Heras reed voordat hij bij Discovery kwam ook al goed en werd toen 5e in de tour (dacht dat hij de Vuelta toen ook al gewonnen had, maar dat weet ik niet zeker). Voor de rest zie je vaak wel dat de renners die bij Discovery/US Postal goed waren en overstappen vaak minder worden, maar niet altijd.
Die reed toen voor Kelme, en daarvan was wel bekend dat die op EPO reden. En meer nog.
quote:
Wat T-Mobile en Rabobank betreft ben ik het in grote lijnen wel met je eens. Rabobank stopt idd zeker met de sponsoring als blijkt dat de ploeg daarin doet.
Of Ulrich brandschoon is, weet ik niet 100% zeker. Hij komt natuurlijk wel uit de DDR-school, en dat is nu niet de meest zuivere achtergrond.
Ik denk zelf dat hij niet meer gebruikt, maar dat hij in zijn DDR-tijd en onder Riis bij Telekom wel gebruikt heeft.
quote:
Julich is idd. een opvallend voorbeeld die veel beter ging rijden bij CSC, maar ook voordat hij bij T-Mobile kwam, kwakkelde hij al een tijdje.
Als we Gaumont moeten geloven waren Julich's goede prestaties nooit al te zuiver. De vraag is hoe hij dan nu opeens wel weer goed kan presteren. Hoe hij bij T-Mobile reed was vast zijn natuurlijke manier van rijden.
quote:
Ik geloof in ieder geval niet dat dopinggebruik zonder medeweten van eenploegdokter/ploegleider gaat of dat ze het niet opmerken. Wat dat betreft zou ik het wel goed vinden als die ook verantwoordelijk worden gemaakt. Renner doping gebruikt, dan ploegleider en/of ploegarts ook maar een tijdje schorsen.
Vind ik ook. Lotz gebruikt op-ze-eentje, toe nou!
quote:
Zoals anderen gezegd hebben, is de ontwikkeling van Leipheimer niet vreemd. Die was bij US Postal 3e of 4e in de Vuelta. Bij Rabobank werd 'ie 7e in de Tour, bij Gerolsteiner 6e. Winst in de Ronde van Duitsland is dan wel een uitschieter, maar dat hoeft niets met doping te maken te hebben. Hij kan gewoon goed uit de tour gekomen zijn en zijn niveau vastgehouden hebben. Dus bij hem denk ik niet meteen aan doping.

Ook bij Basso zie je nog wel natuurlijke progressie trouwens. Bij Fassa werd hij 11e en 7e. Bij CSS 3e en 2e. Dat is nog niet meteen een onnatuurlijke progressie. Kan ook te maken hebben met de manier waarop Riis met de ploeg omgaat. Aan de andere kant is Riis zelf natuurlijk uitermate verdacht. Zijn tourwinst in 1996 was vast niet 100% zuiver.
In die tour reed hij overigens voor Telecom, met Ullrich als ploegmaat, dus dat zou dan weer betekenen dat volgens jouw redenatie Telecom/T-Mobile/Ullrich toch niet zo onverdacht zijn.
Ik vind Basso wel verdacht, vooral omdat hij vrienden is met Armstrong.
pi_29927983
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:13 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Die reed toen voor Kelme, en daarvan was wel bekend dat die op EPO reden. En meer nog.
[..]

Ik vind Basso wel verdacht, vooral omdat hij vrienden is met Armstrong.
Heras: Da's waar.

Basso: als je erover nadenkt is 'ie misschien wel verdacht, aan de andere kant zie ik bij hem wel degelijk een progressie op een natuurlijke manier. Misschien wel iets meer dan je zou denken, maar anders dan bv. in het verleden bij Riis, die eerst jarenlang een middelmatige renner was. Toen ineens 7e werd in de tour, en het jaar daarop wint.
Basso is elk jaar wat gegroeid.
pi_29928024
Aan de andere kant Wombcat, je weet niet wat hij bij Fassa Bortolo pakte
pi_29928136
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:23 schreef JohnDDD het volgende:
Aan de andere kant Wombcat, je weet niet wat hij bij Fassa Bortolo pakte
dat wilde ik er eerst nog achter zetten, maar ik bedacht me
pi_29928222
ach ja als je dit soort lijntjes aan elkaar gaat knopen blijven er uiteindelijk misschien 2 renners over waarvan het lijkt alsof ze natuurlijk bezig zijn
pi_29930636
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Misschien wel iets meer dan je zou denken, maar anders dan bv. in het verleden bij Riis, die eerst jarenlang een middelmatige renner was. Toen ineens 7e werd in de tour, en het jaar daarop wint.
Basso is elk jaar wat gegroeid.
Dat klopt niet helemaal.

In '93 werd die 5e, in '95 3e en winst in '96. Het jaar erop werd Riis dan weer 7e.
pi_29936552
EPO was al in gebruik vanaf 1988, ik geloof dat Gewiss (of de voorloper daarvan) ermee begonnen is.
pi_29938009
http://www.dasit.it/sanit(...)0Martial%20SAUGY.pdf

Even doorscrollen naar pagina 76, de derde pagina in dit document. Een helder grafiekje dat duidelijk maakt dat renners bijna allemaal op het randje balanceren van uit competitie genomen worden. De grafiek is bij waarden rond de 47 a 48 het dichts bevolkt.
pi_29939248
Een persoonlijke noot, ik ben mod op een vrij groot bodybuilding forum. Daar komt nog wel eens een verdwaalde wielrenner langs in de steroidensectie. Alle renners die ik ben tegengekomen in die sectie draaien hun hand er niet voor om EPO te gebruiken en sommigen gebruiken ook nog Aranesp. Ze komen dan meestal langs om hulp te vragen hoe ze een steroidenkuur dienen te gebruiken. Zijn in ieder geval geen renners van allure, zoveel is me wel duidelijk geworden na wat vragen. Maar het geeft toch te denken. Simpele renners die aan de EPO, AAS en Aranesp zitten.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 23:17:24 #263
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29939515
Sja.
Ik zou ook best eens EPO willen proberen.
Ik denk dat ik er te schijterig voor ben, maar het lijkt me super interesant om mee te maken dat je met 3 weken spuiten ineens de Alpe d'Huez 3 a 4 minuten harder oprijdt.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29939644
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Sja.
Ik zou ook best eens EPO willen proberen.
Ik denk dat ik er te schijterig voor ben, maar het lijkt me super interesant om mee te maken dat je met 3 weken spuiten ineens de Alpe d'Huez 3 a 4 minuten harder oprijdt.
Kan ik inkomen. Het lijkt mij ook wel interessant.
Maar aan de andere kant doe ik er dan nog steeds 50 minuten over (in plaats van 54, wat mijn snelste tijd is geloof ik).
pi_29939692
Je wint geloof ik 2% of zo op topniveau. Dat maakt dan wel het verschil uit tussen top of net niet maar 3 a 4 minuten binnen 3 weken lijkt me onhaalbaar. Zelfde geldt voor andere verboden middelen, een kort kuurtje met steroiden zal je ook niet eens een extreme krachtswinst opleveren. Waarschijnlijk wel massa, maar dat is dan hoofdzakelijk vocht.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 23:25:43 #266
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29939921
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:14 schreef JohnDDD het volgende:
EPO was al in gebruik vanaf 1988, ik geloof dat Gewiss (of de voorloper daarvan) ermee begonnen is.
Manfred Ewald, de Oost-Duitse dopingpaus beweerde toch altijd bij hoog en laag dat hij destijds ook al over een gelijksoortig product beschikte ? Kwatongen beweerden zelfs dat geneesmiddelenproducent Bayer (de eerste (en nog altijd enige ?) producent van EPO) juist na de val van de muur uit de door hen overgekochte Oost-Duitse labo's de "mosterd" voor EPO heeft gehaald.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_29939931
Ik vind het vreemd dat Telekom altijd als zo'n cleane ploeg wordt gezien, terwijl het toch Riis was die in 1996 voor hun de tour won, waarvan toch bijna iedereen denkt dat hij onder de dope zat? En zijn teammaat Ullrich werd dat jaar tweede, en wij moeten geloven dat die clean rondreed. Sindsdien heeft T-Mobile op 1999 na volgens mij elk jaar wel iemand op het podium gehad in de tour, en dat allemaal clean? Tuurlijk, de meeste toppers bij hun rijden geen deuk in een pakje boter, maar op Botero en Perez na kan je hetzelfde over Phonak zeggen (of reden Hamilton, Guidi en Camenzind nou echt zo sterk voordat ze betrapt werden?).
Overigens vind ik de progressie van Basso helemaal niet zo verdacht, ik denk dat dat voor een groot deel te wijten is aan de goede trainingsmethodes van Riis. Neem bijvoorbeeld de tijdrit van Basso. In 2004 was die redelijk goed, maar nog lang niet goed genoeg. Riis gaat met Basso daarop trainen, en het jaar erop wint Basso de tijdrit in de Giro. Het is onwaarschijnlijk dat deze verbetering gewoon door doping komt, anders had hij die doping wel in 2004 gepakt lijkt me. Blijkbaar kan je dus wel verbeteren op andere manieren dan doping.
pi_29939939
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:21 schreef Ericr het volgende:
Je wint geloof ik 2% of zo op topniveau. Dat maakt dan wel het verschil uit tussen top of net niet maar 3 a 4 minuten binnen 3 weken lijkt me onhaalbaar. Zelfde geldt voor andere verboden middelen, een kort kuurtje met steroiden zal je ook niet eens een extreme krachtswinst opleveren. Waarschijnlijk wel massa, maar dat is dan hoofdzakelijk vocht.
Harm Kuipers heeft wel eens gezegd dat tot de intrede van EPO doping eigenlijk niet zoveel hielp. Steroïden, amfetaminen en zo, dat schijnt niet zoveel effect te hebben op je prestaties als wielrenner, omdat het vooral een duursport is. EPO daarentegen heeft wel effect, omdat het het transport van zuurstof verhoogt, en dus je prestatie beïnvloedt.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 23:30:50 #269
109065 sungaMsunitraM
pi_29940145
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:21 schreef Ericr het volgende:
Je wint geloof ik 2% of zo op topniveau. Dat maakt dan wel het verschil uit tussen top of net niet maar 3 a 4 minuten binnen 3 weken lijkt me onhaalbaar.
Ik geloof best dat als je je hematocriet kan verhogen van 40 naar 48 dat dat (op 55 a 60 minuten, ik heb m nog nooit gereden maar zoiets schat ik) wel 4 minuten kan schelen op de Alpe d'Huez.
Vergeet niet dat steil bergop 5% meer vermogen ook daadwerkelijk 5% meer snelheid betekent. (op het vlakke nivelleert de luchtweerstand enorm)
pi_29949199
50 minuten voor de alpe, das best snel, dat doet koosmoerenhout je nog niet na
pi_29951190
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Ik geloof best dat als je je hematocriet kan verhogen van 40 naar 48 dat dat (op 55 a 60 minuten, ik heb m nog nooit gereden maar zoiets schat ik) wel 4 minuten kan schelen op de Alpe d'Huez.
Vergeet niet dat steil bergop 5% meer vermogen ook daadwerkelijk 5% meer snelheid betekent. (op het vlakke nivelleert de luchtweerstand enorm)
Je hebt gelijk, het verschil kan zelfs nog groter zijn. Dacht zelf dat EPO minder invloed zou hebben, maar dan gaat het natuurlijk om sporters die al op het uiterste van hun kunnen zitten. Daar zal het verschil minder zijn.

http://tinyurl.com/94v3r

Een studie naar submaximale inspanningen waarin een gemeten tijd met 18% verbeterde terwijl de placebo groep geen verbetering liet zien. 18%! Ik ga direct een kuurtje boeken

Dit ging om een test op 65% van VO2max over 10 minuten gemeten.
pi_29951356
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 11:57 schreef Ericr het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het verschil kan zelfs nog groter zijn. Dacht zelf dat EPO minder invloed zou hebben, maar dan gaat het natuurlijk om sporters die al op het uiterste van hun kunnen zitten. Daar zal het verschil minder zijn.
Misschien juist wel meer, omdat die sporters beter in staat zijn hun extra hematocrietpunten te benutten? Kijk als ik EPO gebruik, zit ik alsnog wel snel met pijnlijke benen op de fiets, omdat ik gewoon niet echt goed getraind ben...maar als die rennesr dat doen hebben ze er misschien langer en meer profijt van?
pi_29951959
Bij toprenners is hun omslagpunt goed getraind en hun aerobische vermogen zit ook tegen de max aan. De invloed zal dus groter zijn bij iemand die minder getraind is dan bij iemand die al bijna op zijn top zit. Een ongetraind persoon zal natuurlijk te maken krijgen met snellere verzuring, dat is paarlen voor de zwijnen werpen als die EPO gaan nemen.
pi_29952109
Hmm ja. Nou ja het kan hoe dan ook wel het verschil maken bij de toppers denk ik...

Bruyneel is Armstrong wel komen verdedigen maar ik geloof het eigenlijk niet meer
  donderdag 25 augustus 2005 @ 12:42:39 #275
109065 sungaMsunitraM
pi_29952465
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:39 schreef JohnDDD het volgende:
50 minuten voor de alpe, das best snel, dat doet koosmoerenhout je nog niet na
Als hij écht wil wel hoor.
Sja dat uur, ik ken meerdere mensen die op de fiets minder sterk zijn dan ik en die m in 1.01 ofzo doen.
Ik ga niet roepen dat ik hem ff in 50 minuten opknal, maar iets binnen het uur zou wel moeten kunnen denk ik, zeker met wat meer fietstraining (k train nu vooral op schaatsen gericht, dus korter en explosiever dan wielrenners trainen)

Voor een tijd van 1 uur zou ik 270 Watt moeten leveren voor de zwaartekracht, en dan nog 40 Watt voor de luchtweerstand ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')