Hier ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Kom laat ons even serieus blijven hé
Totschnig was voor de 5de plaats al 13de , 9de en 5de in de Giro , was als knecht bij Telekom al eens 20ste in de Tour en het jaar voor die 5de plaats ook al 12de ... Echt uit het niets komt die toch niet hoor ...
Rebellin won zelfs voor zijn Gerolsteiner periode al meerdere klassiekers, was zelfs eens 6de in de Giro en grossierde in ereplaatsen in elke heuvelkoers. In 2001 was hij zelfs nog bij het oude Liquigas een stuk beter dan zijn eerste Gerolsteiner-jaren ...
Heras reed voordat hij bij Discovery kwam ook al goed en werd toen 5e in de tour (dacht dat hij de Vuelta toen ook al gewonnen had, maar dat weet ik niet zeker). Voor de rest zie je vaak wel dat de renners die bij Discovery/US Postal goed waren en overstappen vaak minder worden, maar niet altijd.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:04 schreef Shakes het volgende:
Ik zou het niet vreemd vinden als Armstrong gebruikt heeft. Kijk maar eens naar zijn ploeg.
Heras die super was toen hij bij Armstrong reed, nu bij Liberty Seguros is het toch iets minder... Armstrong die gewoon geen ronde renner was. Een renner met kwaliteiten ja, maar een ronderenner is toch wat anders. Het verhaal met kanker, andere spiermassa ok. Echter dan wordt je toch niet opeens een oppermachtige ronderenner?
Van CSC en Phonak denk ik ook dat ze systematisch doping gebruiken. Basso waarvan Fassa Bortolo niet dacht dat hij ooit rondes zou gaan winnen komt bij CSC en is opeens een concurrent van Armstrong en rijdt Ullrich voorbij. Julich die bij T-mobile nog geen deuk in een pakje boter fietste opeens wel weer van alles wint. Hamilton die gepakt is met doping, andere renners van Phonak die gepakt zijn met doping en Botero die bij T-mobile door de mand viel is opeens te vinden bij de beste van de pro-tour.
Bij T-mobile zag je meer renners die voorheen super waren maar bij T-mobile opeens een stuk minder. Denk aan de genoemde Julich, Botero maar ook aan Sevilla. Toevallig twee van het voormalige Kelme dat toch niet het imago had brandschoon te zijn. Ik bedoel dus dat T-mobile niet gebruikt, buiten Ullrichs cocaine verhaal toen hij geblesseerd was. Dit zou ik echter niet onder doping scharen maar onder stupiditeit dat niet diende om beter te presteren. Van Ullrich ben ik overtuigd dat hij schoon is, net als Boogerd bijv.
Gelukkig hebben wij Rabobank. Daarvan weet ik toevallig dat Rabobank bij doping meteen stopt met de sponsoring van de wielerploeg, dat is een clausule in het contract met de wielerploeg. Daar waar andere ploegen enkel de renner ontslaan (Quick-step met Lotz). De artsen van Rabobank, die toch capabel zijn, letten uitermate goed op de renners dus die zullen doping gebruik toch op moeten merken. Vandaar dat ik betwijfel dat ook maar een renner bij Rabobank doping gebruikt.
De renners worden door de ploegartsen van alle ploegen constant in de gaten gehouden dus het moet ze opvallen. Ik geloof er dus niet in dat bij Quick-step niemand iets is opgevallen bij Lotz, of hebben ze daar pruts artsen? Dat denk ik toch niet.
Dan is er ook Gerolsteiner, Totschnig die voorgaande Tour opeens vijfde werd. Rebellin die diverse klassiekers won en Leipheimer is toch ietsje beter dan dat hij bij Rabo was. Maar ja, doping verziekt de wielersport. Is het niet het gebruik daarvan zijn het wel de speculaties. Hopelijk beseffen de wielrenners dat ooit zelf en klappen ze uit de school wat de mogelijkheden zijn, wie er gebruikt, hoe enzovoort.
Die reed toen voor Kelme, en daarvan was wel bekend dat die op EPO reden. En meer nog.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heras reed voordat hij bij Discovery kwam ook al goed en werd toen 5e in de tour (dacht dat hij de Vuelta toen ook al gewonnen had, maar dat weet ik niet zeker). Voor de rest zie je vaak wel dat de renners die bij Discovery/US Postal goed waren en overstappen vaak minder worden, maar niet altijd.
Ik denk zelf dat hij niet meer gebruikt, maar dat hij in zijn DDR-tijd en onder Riis bij Telekom wel gebruikt heeft.quote:Wat T-Mobile en Rabobank betreft ben ik het in grote lijnen wel met je eens. Rabobank stopt idd zeker met de sponsoring als blijkt dat de ploeg daarin doet.
Of Ulrich brandschoon is, weet ik niet 100% zeker. Hij komt natuurlijk wel uit de DDR-school, en dat is nu niet de meest zuivere achtergrond.
Als we Gaumont moeten geloven waren Julich's goede prestaties nooit al te zuiver. De vraag is hoe hij dan nu opeens wel weer goed kan presteren. Hoe hij bij T-Mobile reed was vast zijn natuurlijke manier van rijden.quote:Julich is idd. een opvallend voorbeeld die veel beter ging rijden bij CSC, maar ook voordat hij bij T-Mobile kwam, kwakkelde hij al een tijdje.
Vind ik ook. Lotz gebruikt op-ze-eentje, toe nou!quote:Ik geloof in ieder geval niet dat dopinggebruik zonder medeweten van eenploegdokter/ploegleider gaat of dat ze het niet opmerken. Wat dat betreft zou ik het wel goed vinden als die ook verantwoordelijk worden gemaakt. Renner doping gebruikt, dan ploegleider en/of ploegarts ook maar een tijdje schorsen.
Ik vind Basso wel verdacht, vooral omdat hij vrienden is met Armstrong.quote:Zoals anderen gezegd hebben, is de ontwikkeling van Leipheimer niet vreemd. Die was bij US Postal 3e of 4e in de Vuelta. Bij Rabobank werd 'ie 7e in de Tour, bij Gerolsteiner 6e. Winst in de Ronde van Duitsland is dan wel een uitschieter, maar dat hoeft niets met doping te maken te hebben. Hij kan gewoon goed uit de tour gekomen zijn en zijn niveau vastgehouden hebben. Dus bij hem denk ik niet meteen aan doping.
Ook bij Basso zie je nog wel natuurlijke progressie trouwens. Bij Fassa werd hij 11e en 7e. Bij CSS 3e en 2e. Dat is nog niet meteen een onnatuurlijke progressie. Kan ook te maken hebben met de manier waarop Riis met de ploeg omgaat. Aan de andere kant is Riis zelf natuurlijk uitermate verdacht. Zijn tourwinst in 1996 was vast niet 100% zuiver.
In die tour reed hij overigens voor Telecom, met Ullrich als ploegmaat, dus dat zou dan weer betekenen dat volgens jouw redenatie Telecom/T-Mobile/Ullrich toch niet zo onverdacht zijn.
Heras: Da's waar.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Die reed toen voor Kelme, en daarvan was wel bekend dat die op EPO reden. En meer nog.
[..]
Ik vind Basso wel verdacht, vooral omdat hij vrienden is met Armstrong.
dat wilde ik er eerst nog achter zetten, maar ik bedacht mequote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:23 schreef JohnDDD het volgende:
Aan de andere kant Wombcat, je weet niet wat hij bij Fassa Bortolo pakte![]()
Dat klopt niet helemaal.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien wel iets meer dan je zou denken, maar anders dan bv. in het verleden bij Riis, die eerst jarenlang een middelmatige renner was. Toen ineens 7e werd in de tour, en het jaar daarop wint.
Basso is elk jaar wat gegroeid.
Kan ik inkomen. Het lijkt mij ook wel interessant.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Sja.
Ik zou ook best eens EPO willen proberen.
Ik denk dat ik er te schijterig voor ben, maar het lijkt me super interesant om mee te maken dat je met 3 weken spuiten ineens de Alpe d'Huez 3 a 4 minuten harder oprijdt.
Manfred Ewald, de Oost-Duitse dopingpaus beweerde toch altijd bij hoog en laag dat hij destijds ook al over een gelijksoortig product beschikte ? Kwatongen beweerden zelfs dat geneesmiddelenproducent Bayer (de eerste (en nog altijd enige ?) producent van EPO) juist na de val van de muur uit de door hen overgekochte Oost-Duitse labo's de "mosterd" voor EPO heeft gehaald.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:14 schreef JohnDDD het volgende:
EPO was al in gebruik vanaf 1988, ik geloof dat Gewiss (of de voorloper daarvan) ermee begonnen is.
Harm Kuipers heeft wel eens gezegd dat tot de intrede van EPO doping eigenlijk niet zoveel hielp. Steroïden, amfetaminen en zo, dat schijnt niet zoveel effect te hebben op je prestaties als wielrenner, omdat het vooral een duursport is. EPO daarentegen heeft wel effect, omdat het het transport van zuurstof verhoogt, en dus je prestatie beïnvloedt.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:21 schreef Ericr het volgende:
Je wint geloof ik 2% of zo op topniveau. Dat maakt dan wel het verschil uit tussen top of net niet maar 3 a 4 minuten binnen 3 weken lijkt me onhaalbaar. Zelfde geldt voor andere verboden middelen, een kort kuurtje met steroiden zal je ook niet eens een extreme krachtswinst opleveren. Waarschijnlijk wel massa, maar dat is dan hoofdzakelijk vocht.
Ik geloof best dat als je je hematocriet kan verhogen van 40 naar 48 dat dat (op 55 a 60 minuten, ik heb m nog nooit gereden maar zoiets schat ik) wel 4 minuten kan schelen op de Alpe d'Huez.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:21 schreef Ericr het volgende:
Je wint geloof ik 2% of zo op topniveau. Dat maakt dan wel het verschil uit tussen top of net niet maar 3 a 4 minuten binnen 3 weken lijkt me onhaalbaar.
Je hebt gelijk, het verschil kan zelfs nog groter zijn. Dacht zelf dat EPO minder invloed zou hebben, maar dan gaat het natuurlijk om sporters die al op het uiterste van hun kunnen zitten. Daar zal het verschil minder zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ik geloof best dat als je je hematocriet kan verhogen van 40 naar 48 dat dat (op 55 a 60 minuten, ik heb m nog nooit gereden maar zoiets schat ik) wel 4 minuten kan schelen op de Alpe d'Huez.
Vergeet niet dat steil bergop 5% meer vermogen ook daadwerkelijk 5% meer snelheid betekent. (op het vlakke nivelleert de luchtweerstand enorm)
Misschien juist wel meer, omdat die sporters beter in staat zijn hun extra hematocrietpunten te benutten? Kijk als ik EPO gebruik, zit ik alsnog wel snel met pijnlijke benen op de fiets, omdat ik gewoon niet echt goed getraind ben...maar als die rennesr dat doen hebben ze er misschien langer en meer profijt van?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 11:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het verschil kan zelfs nog groter zijn. Dacht zelf dat EPO minder invloed zou hebben, maar dan gaat het natuurlijk om sporters die al op het uiterste van hun kunnen zitten. Daar zal het verschil minder zijn.
Als hij écht wil wel hoor.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:39 schreef JohnDDD het volgende:
50 minuten voor de alpe, das best snel, dat doet koosmoerenhout je nog niet na
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |