abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juli 2005 @ 21:40:43 #1
124557 Exel
Z... On Tour
pi_28719061
Als een 'winter' uitbereiding op dit topic: Vakantie Scandinavië heb ik de volgende vraag. Deze winter (ja, het duurt nog even, ik weet het ) willen wij (5 personen) op wintersport gaan. Niet naar Oostenrijk of een ander bekend land maar naar Scandinavie.

Hebben jullie tips over goede wintersport plekken. Vooral de websites zijn welkom. Het liefst reizen wij met eigen vervoer en boeken ook alles zelf. Dus zonder hulp van een reisorganisatie. Dus kom maar op met de suggesties over hotels, gebieden, kosten enz.

Aanvulling: Het liefst gaan wij naar Zweden. Indien mogelijk met de auto. Als dat niet gaat, of lastig word horen we het wel
FCU
pi_28719437
Åre is het grootste wintersportoord van Scandinavië, daar zul je je wel kunnen uitleven.

En het ligt ook nog in Zweden.
  maandag 11 juli 2005 @ 22:05:47 #3
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_28720198
Benzine is ook niet echt goedkoop in Zweden.

TS wil met eigen vervoer lees ik nu. Zorg maar dat je goede sneewkettingen mee neemt dan. Het is in afstand ook een aardig verre reis, want de echte skigebieden van Zweden liggen tamelijk noordelijk.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 13:31:33 #5
124557 Exel
Z... On Tour
pi_28735235
Ja, het liefst gaan we met eigen vervoer. Maar de kosten moeten natuurlijk niet al te hoog oplopen!
FCU
  dinsdag 12 juli 2005 @ 13:37:41 #6
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_28735492
Zweden, kan, maar ik zou toch Noorwegen kiezen.
Hou er wel rekening mee dat de skigebieden daar kleiner zijn dan in de alpen.
Er is vooral veel langlaufen enzo.

wat linkjes:
Zweden:
Are
varmullsasen

Noorwegen:
Geilo
oppdal

Kijk ook eens hier: http://www.skiinfo.com/destinations/
  dinsdag 12 juli 2005 @ 13:56:47 #7
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_28736222
Ik ben een paar jaar geleden in januari in Geilo geweest, het meest opvallende vond ik dat het
om half 3 's middags begon te schemeren en het om 3 uur donker was!

Overdag was het het rond -10 graden en 's nachts ongeveer -25 graden. Maar met een (lauw) zonnetje erbij prima om te skieën.
Pistes zijn prima: het is geen enorm gebied maar de pistes zijn goed en het is redelijk rustig. De enige andere buitenlanders waren voornamelijk Engelsen.

Uitgaan was zoals bekend prijzig, toppunt was een echt ijskoude fles bordeaux voor omgerekend 100 gulden bij het eten.

Wat leuk is, is om een les telemark-skieën te nemen, daarna kijk je met enorme bewondering naar Noren die telemarken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Litman op 12-07-2005 14:04:06 ]
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  dinsdag 12 juli 2005 @ 14:00:47 #8
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_28736376
Volgens mij moet je er ook geweldig kunnen toerskiën. Maar ik ben er nooit geweest dus ik weet het niet precies
  woensdag 13 juli 2005 @ 09:57:15 #9
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_28761380
Nog een tip als je met eigen vervoer gaat: zorg in ieder geval dat je goede winterbanden hebt. Nog beter is het om een paar spijkerbanden ter plekke te huren .

Wij hadden een huurauto met spijkerbanden en zelfs daarmee was het af en toe nog oppassen op sommige volledig bevroren wegen (vooral binnenwegen).

donderdag 14 juli 2005 @ 08:47:53 #10
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_28791453
ben 3 jaar geleden met een vrind naar fins lapland geweest. bij de yllas tunturi. http://www.yllas.fi/?deptid=8951

Was extreem cool! zo een 150 kilometer boven de noordpool cirkel. een wit paradijs!

Met interrail er heen gegaan (was goedkoopste manier). we hebben daarna een paar andere gebieden opgezocht in het zuiden van finland

op zich niet grote skigebieden maar de omgeving en de temperaturen maken alles goed (heb met -22 graden gesnowboard)

We gingen eind februari.. .dan is er al wat meer zon (pistes tot 5 uur open of zo)

je moet gewoon een keer gedaan hebben! echt een aanrader
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_28797105
Toen ik tijd terug in Berlijn was kwam ik tussen een groep Zweedse wijven, en raakte aan de praat zij hadden een heel mooi ski-gebied, gezien op foto´s etc. Ik werd laatst nog gemaild door één ik zou eens vragen hoe dat gebied heette.
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:48:14 #12
124557 Exel
Z... On Tour
pi_28797356
Bedankt voor de reacties;). Is het rijden in Zweden veel moeilijker dan het rijden door Oostenrijk?
FCU
pi_28800330
Toen wij naar Zweden gingen, was de benzine daar goedkoper dan hier.
Ik weet niet waar je heen wilt, maar waar wij zaten (een paar dagen bij Rattvik in de buurt) waren de wegen breed en ik denk ook tijdens de winter goed te berijden. Het was wel wintersportgebied daar.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:42:30 #14
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_28805661
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:48 schreef Exel het volgende:
Bedankt voor de reacties;). Is het rijden in Zweden veel moeilijker dan het rijden door Oostenrijk?
ik weet van Noorwegen dat het zo hard kan sneeuwen, dat je zelfs op de gestrooide snelwegen enorme spoorvorming hebt, alsof er nooit geveegd of gestrooid is. Ik heb ook een aantal keren tientallen kilometers lang in een enorme file achter een sneeuwschuiver aangereden.

Op zich kan een slipcursus van te voren geen kwaad, omdat het niet denkbeeldig is dat het je overkomt in die omstandigheden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')