Naam: Prison Break
Waar gaat het over? Michael Scofield (Wentworth Miller, "The Human Stain") is een wanhopige man in een wanhopige situatie. Zijn broer, Lincoln Burrows (Dominic Purcell, "John Doe," "Blade Trinity"), heeft de doodstraf gekregen voor een moord waarvan Michael zeker weet dat Lincoln die niet gepleegd heeft. Binnen enkele maanden zal de doodstraf voor Lincoln worden uitgevoerd. Met geen enkele opties en de korte tijd die er nog te gaan is, pleegt Micheal een bankoverval om in dezelfde gevangenis, de Fox RIver State Penitentiary, als zijn broer terecht te komen. Binnen de gevangenis leren we dat Michael een groots plan heeft opgezet om zijn broer te bevrijden en zijn onschuld te bewijzen.
Wie speelt erin? dominic purcell ("john doe"), wentworth miller ("dinotopia"), sarah wayne callies ("tarzan"), peter stormare ("fargo"), amaury nolasco ("mr. 3000"), marshall allman ("little black book"), robin tunney ("the vertical limit"), jessalyn gilsig ("boston public"), stacy keach ("titus"), wade williams muse watson ("walker, texas ranger").
Wie maakt het?(WRTR/EP) paul scheuring ("a man apart"), (EP) neal moritz, marty adelstein & dawn parouse ("tru calling"), (DIR) brett ratner ("rush hour")
Wanneer?2 uur durende serie premiere op maandag 29 augustus, daarna wekelijks 1 aflevering.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb de eerste aflevering gezien en dit gaat volgens mij de beste nieuwe serie van het volgende seizoen worden <dat zei ik vorig jaar over Lost
![]()
>. Wordt uitgezonden op het tijdstip dat normaal "24" uitgezonden wordt, maar "24" begint pas weer in januari. Nu denk je: leuk hoor, een heel seizoen om iemand uit de gevangenis te krijgen. Gelukkig zijn er nog een aantal hoofdrolspelers die de nodige aandacht krijgen. Grote vragen zijn: hoe ontsnappen de beide broers, en wie is de echte dader en waarom is Lincoln erin geluisd. Net als "24" kun je geen uitzending missen en daarnaast zal elke aflevering ook weer met een soort cliff-hanger eindigen. Ik zeg alleen maar: "Tatoeage"
Misschien leuk om dit topic te gaan vullen zodra het seizoen begint. Eerste aflevering is al te vinden bij de lokale torrentboer! Zijn er al meer mensen die het gezien hebben?