abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28715624

Naam:
Prison Break

Waar gaat het over?
Michael Scofield (Wentworth Miller, "The Human Stain") is een wanhopige man in een wanhopige situatie. Zijn broer, Lincoln Burrows (Dominic Purcell, "John Doe," "Blade Trinity"), heeft de doodstraf gekregen voor een moord waarvan Michael zeker weet dat Lincoln die niet gepleegd heeft. Binnen enkele maanden zal de doodstraf voor Lincoln worden uitgevoerd. Met geen enkele opties en de korte tijd die er nog te gaan is, pleegt Micheal een bankoverval om in dezelfde gevangenis, de Fox RIver State Penitentiary, als zijn broer terecht te komen. Binnen de gevangenis leren we dat Michael een groots plan heeft opgezet om zijn broer te bevrijden en zijn onschuld te bewijzen.

Wie speelt erin?
dominic purcell ("john doe"), wentworth miller ("dinotopia"), sarah wayne callies ("tarzan"), peter stormare ("fargo"), amaury nolasco ("mr. 3000"), marshall allman ("little black book"), robin tunney ("the vertical limit"), jessalyn gilsig ("boston public"), stacy keach ("titus"), wade williams muse watson ("walker, texas ranger").

Wie maakt het?
(WRTR/EP) paul scheuring ("a man apart"), (EP) neal moritz, marty adelstein & dawn parouse ("tru calling"), (DIR) brett ratner ("rush hour")

Wanneer?
2 uur durende serie premiere op maandag 29 augustus, daarna wekelijks 1 aflevering.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de eerste aflevering gezien en dit gaat volgens mij de beste nieuwe serie van het volgende seizoen worden <dat zei ik vorig jaar over Lost >. Wordt uitgezonden op het tijdstip dat normaal "24" uitgezonden wordt, maar "24" begint pas weer in januari. Nu denk je: leuk hoor, een heel seizoen om iemand uit de gevangenis te krijgen. Gelukkig zijn er nog een aantal hoofdrolspelers die de nodige aandacht krijgen. Grote vragen zijn: hoe ontsnappen de beide broers, en wie is de echte dader en waarom is Lincoln erin geluisd. Net als "24" kun je geen uitzending missen en daarnaast zal elke aflevering ook weer met een soort cliff-hanger eindigen. Ik zeg alleen maar: "Tatoeage"

Misschien leuk om dit topic te gaan vullen zodra het seizoen begint. Eerste aflevering is al te vinden bij de lokale torrentboer! Zijn er al meer mensen die het gezien hebben?
  maandag 11 juli 2005 @ 20:17:24 #2
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_28716136
ga ik eens kijken dan.
pi_28716263
Ik vond de season premier nou niet déndérend. Wel aardig, maar ik zie een flop aankomen.
// Last.fm
pi_28716548
speelt die jonge gast niet in de clip van Mariah Carey
pi_28716844
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:21 schreef XxxPimxxX het volgende:
Ik vond de season premier nou niet déndérend. Wel aardig, maar ik zie een flop aankomen.
Ik vond hem juist erg goed
Amerikaanse pers noemt het ook al dé nieuwe serie van het seizoen. Vorig jaar waren dat Lost en Desperate Housewives, en beide werden inderdaad een succes.

Andere series die wel eens een succes kunnen worden:
- Reunion (FOX) / Een seizoen volgt 20 jaren uit het leven van een aantal vrienden. Blijkt een moord gepleegd te zijn. Drama en mysterie.
- Head Cases (FOX) / Over twee gedoemde advocaten die gaan samenwerken. Drama.
- Over There (FX, eind van deze maand al!) / Oorlogsdrama, speelt zich af in Irak en laat zien wat de oorlog voor de familieleden van de soldaten teweeg brengt.
- Surface (NBC) - Sci-Fi, over vreemde wezens in zee.
- Invasion (ABC) - Sci-Fi, er doen zich allemaal rampen voor op aarde. Maar wie veroorzaakt die rampen? Buitenaarde wezens?

Wel grappig om te zien dat er een groot aantal sci-fi series debuteren. Allemaal dankzij het succes van Lost denk ik. Krijgen namelijk: Surface, Invasion, Supernatural, the Ghost Whisperer, the Night Stalker.

En weer twee nieuwe West Wing-achtige series: The E-Ring en Commander in Chief. 24 fans kunnen uitkijken naar The Unit, ergens volgend jaar met Dennis Haysbert (Palmer).

Deze zomer eerst nog The 4400, Rescue Me afkijken. En tweede seizoen Battlestar Galactica begint vrijdag weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door CloudStrife op 11-07-2005 20:44:52 ]
pi_28718664
Ik had er al wat over gelezen. Deze serie is toch ook real time à la 24?

Ik wacht nog even met het kijken van de pilot, omdat ik geen zin heb om anderhalve maand te wachten op deel 2... en er zijn nog genoeg series om me deze zomer bezig te houden.
pi_28718936
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:29 schreef Iwan1976 het volgende:
Ik had er al wat over gelezen. Deze serie is toch ook real time à la 24?

Ik wacht nog even met het kijken van de pilot, omdat ik geen zin heb om anderhalve maand te wachten op deel 2... en er zijn nog genoeg series om me deze zomer bezig te houden.
Is niet realtime.
pi_28721350
zeg dat nou niet in je openingspost... Vond de pilot goed genoeg, geen lost of alias pliot-kwaliteit, maar is zeker een van de betere. ik vond Everybody hates Chris ook leuk.
I love it when a plan comes together !
pi_28727691
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:41 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
zeg dat nou niet in je openingspost... Vond de pilot goed genoeg, geen lost of alias pliot-kwaliteit, maar is zeker een van de betere. ik vond Everybody hates Chris ook leuk.
Everybody hates Chris wordt een bescheiden hitje. Wordt namelijk volgens mij op UPN uitgezonden en dat is dus niet op één van de grote vier.
pi_29923345
Schop!

Aanstaande maandag begint het
pi_29923462
hmm die pilot torrent is dus echt.. ach ik wacht wel tot maandag, kan ik gelijk twee uur genieten
pi_30138550
Geweldige tweede aflevering ook.
Verder niemand die het kijkt?

Keken ruim 11 miljoen mensen naar de premiere, das toch wel een hit voor FOX.
pi_30145901
Echt gaaf begin. Is weer eens wat nieuws dan de 13 in een dozijn tienerdrama's of ziekenhuis shows enzo. Vind het idee dat die broer ook heeft wel gaaf eigenlijk, hij geeft gewoon ze eigen leven (en nog een verdomd netjes leven ook volgens mij) op om z'n broer te redden.

Ik blijf deze show zeker volgen.

En de muziek is ook wel lekker
  woensdag 31 augustus 2005 @ 23:26:23 #14
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_30150112
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:38 schreef CloudStrife het volgende:

[..]

Ik vond hem juist erg goed
Amerikaanse pers noemt het ook al dé nieuwe serie van het seizoen. Vorig jaar waren dat Lost en Desperate Housewives, en beide werden inderdaad een succes.

Andere series die wel eens een succes kunnen worden:
- Reunion (FOX) / Een seizoen volgt 20 jaren uit het leven van een aantal vrienden. Blijkt een moord gepleegd te zijn. Drama en mysterie.
- Head Cases (FOX) / Over twee gedoemde advocaten die gaan samenwerken. Drama.
- Over There (FX, eind van deze maand al!) / Oorlogsdrama, speelt zich af in Irak en laat zien wat de oorlog voor de familieleden van de soldaten teweeg brengt.
- Surface (NBC) - Sci-Fi, over vreemde wezens in zee.
- Invasion (ABC) - Sci-Fi, er doen zich allemaal rampen voor op aarde. Maar wie veroorzaakt die rampen? Buitenaarde wezens?

Wel grappig om te zien dat er een groot aantal sci-fi series debuteren. Allemaal dankzij het succes van Lost denk ik. Krijgen namelijk: Surface, Invasion, Supernatural, the Ghost Whisperer, the Night Stalker.

En weer twee nieuwe West Wing-achtige series: The E-Ring en Commander in Chief. 24 fans kunnen uitkijken naar The Unit, ergens volgend jaar met Dennis Haysbert (Palmer).

Deze zomer eerst nog The 4400, Rescue Me afkijken. En tweede seizoen Battlestar Galactica begint vrijdag weer.
Over There is nog best wel gaaf
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_30150185
Ik heb ze toevallig alllebei binnen gehaald vanavond. Ik ga deze serie eens een kans geven denk ik.
Jupiler is goed
pi_30150575
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:26 schreef Wuder het volgende:

[..]

Over There is nog best wel gaaf
Die kijk ik ook ja, gewoon voor het kijkplezier, niet echt om het boeiende verhaal ofzo
  woensdag 31 augustus 2005 @ 23:45:48 #17
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_30150842
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:38 schreef truSteh het volgende:

[..]

Die kijk ik ook ja, gewoon voor het kijkplezier, niet echt om het boeiende verhaal ofzo
Klopt
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  donderdag 1 september 2005 @ 01:15:39 #18
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_30153324
Ik ga vannacht de 1e twee kijken
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_30156544
Ik had dit topic helemaal niet gezien!

Anywayz, ik heb dik een maand geleden de uitgelekte pilot al gechecked en was toen al verkocht, en dat is alleen nog maar erger geworden na de 2e aflevering Deze serie gaat knallen!

Ik heb er zin in
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_30156638
Welke zender wordt het uitgezonden dan??
pi_30156675
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:54 schreef BobRooney het volgende:
Welke zender wordt het uitgezonden dan??
FOX, Amerika

http://www.fox.com/prisonbreak
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_30156704
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:57 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

FOX, Amerika

http://www.fox.com/prisonbreak
dammit
pi_30229374
In New York veel billboards van gezien en hij heeft wel mijn aandacht gewekt. Zeker de eerste 2 afleveringen kijken.
Verder denk ik dat E-Ring wel een succes gaat worden. Met als Executive Producer: Jerry Bruckheimer
pi_30289934
Ik vond de 2 afleveringen zeker erg goed. Ik ben van plan om deze serie te blijven volgen. Alleen jammer dat ik op de site van Fox zat te kijken en die net een filmpje lieten zien waarin je zag wat er na de cliffhanger gebeurde....beetje jammer weer
pi_30301394
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:28 schreef marciemarcs het volgende:
In New York veel billboards van gezien en hij heeft wel mijn aandacht gewekt. Zeker de eerste 2 afleveringen kijken.
Aflevering 3 schijnt nog beter te zijn.
quote:
Verder denk ik dat E-Ring wel een succes gaat worden. Met als Executive Producer: Jerry Bruckheimer
De kritieken zijn anders niet al te best.
quote:
Basically, "Threat Matrix" done on a Jerry Bruckheimer budget, "E-Ring" has so much procedural urgency that humanizing details like characters and conversation get chewed up and barfed out in the service of the next big twist. In the original pilot, the best element was the relationship between Benjamin Bratt's character and his former CIA spook wife, played by Sarah Clarke. Naturally, she's been eliminated because writers thought her presence would raise too many complications. Seriously, guys, the trick to good writing is creative ways of handling complication, not evasion of anything that causes difficulty. -- DF

bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')