Das een beetje zonde :-) nog een tip , voor de volgende keer ,doe 10ml minder water dan aangegeven op het pakquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:01 schreef tonks het volgende:
Joene bedankt,
Ben er ook inmiddels achter wat er was, was dat kneed dingentje vergeten
je zult er geen spijt van krijgen. wellicht dat je op het snijden nog even moet oefenen...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:03 schreef tonks het volgende:
Nog een klein half uurtje en dan is mijn eerste brood klaar!
Niet genoeg gerezen neem ik aan?quote:
Dat klopt denk ik wel, hij was heel klein en de binnenkant was gewoon nogal "Deeg-ig" en de onderste rand was gewoon het meel nogquote:
Je moet de hoeveelheden van het boekje van de machine aanhouden en niet van het pak broodbak mix , als je een pak broodbak mix gebruikt plus minus 10 ml minder water gebruiken dan de hoeveelheid die in het boekje staat .quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:15 schreef tonks het volgende:
[..]
Dat klopt denk ik wel, hij was heel klein en de binnenkant was gewoon nogal "Deeg-ig" en de onderste rand was gewoon het meel nog.
Even het boekje van je afk machine daar het recept pakken wat er staat , en daar 10ml water vanaf halen en dan gewoon die hele zooi mix van dat pakquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:32 schreef tonks het volgende:
Op het broodmix doosje stond, 25 gram boter en 270ml water.. dus het is beter als ik wat minder doe?
Als je het recept uit het boekje volgt moet je er geen mix meer bij doen denk ik. In een mix zit namelijk het meel al en de benodigdheden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:15 schreef tonks het volgende:
Ik snap het denk ik niet echt,
Dit staat er bij:
Water 1 1/4 kopje
magere melkpoeder 2 1/2 el
zonnebloemolie 2 1/2 el
suiker 2 1/4 el
zout 1 1/4 el
hard fijn volkorenmeel 3 kopjes
snelwerkend gist tl
Moet ik hier dan die mix bij doen?
jamaar jamaar, dat moet je dan ook wel postenquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:53 schreef tonks het volgende:
Nu heb ik het wel doorheb al een stuk of 8 broden gebakken
.
Bij de Marskramer hebben ze de AFK BM-2(N) momenteel voor 34,99 euro.quote:Op maandag 14 november 2005 10:07 schreef Sharkdoggie het volgende:
Met de feestdagen wil ik voor iemand een broodbakmachine kopen. Welke raden jullie aan? Budget is 40 - 70 euro.
quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:27 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Bij de Marskramer hebben ze de AFK BM-2(N) momenteel voor 34,99 euro.
Aanradertje!![]()
Thnx. Zal die zometeen halen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:27 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Bij de Marskramer hebben ze de AFK BM-2(N) momenteel voor 34,99 euro.
Aanradertje!![]()
als je eerst het water en dan het meel en eventueel extra gist eraan toevoegd, dan kan het niet mis gaan. hoewel in de gebruiksaanwijzing staat dat je het niet met volkoren meel kan doen, oid... lees nog ff goed door.quote:Op zondag 20 november 2005 15:38 schreef Vork het volgende:
Hallo, wij hebben hier sinds een paar dagen ook zo'n mooie machine (die goedgeteste AFK die iedereen heeft welliswaar) en hij doet prima z'n best. Ik heb een zooi pakken met broodmix uit Duitsland gekregen, waar alleen water bij moet en dat gaat goed, alleen is er een probleem met de timer. Als ik alle ingredienten in de machine donder en een uur of 9 later brood wil hebben, dan mengt het water niet goed met de mix mengt en het brood meer lijkt op een bal droge meel met satesaus in het midden.
Is het noodzakelijk om het water en de mix vantevoren te mengen (zodat je al een soort van deeg krijgt) als je gebruikt wil maken van de timer, of moet ik daarvoor nog wat anders doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |