Ik heb nooit genoeg geduld om 5 minuten warm water te kweken, daarom gebruik ik altijd een houten spatel of nagelborsteltje. Even tikken op de arm en het zit los.quote:Op woensdag 13 juli 2005 18:33 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Niet gelukt. Dan maar niet. Dan blijft hij er maar in zitten. Ik kan hem met de hand wel draaien, dus hopelijk doet hij het gewoon nog.
Gewoon heet water uit de kraan gebruiken joh...!!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 12:11 schreef Bright het volgende:
Ik heb nooit genoeg geduld om 5 minuten warm water te kweken
Daar is helaas weinig aan te doen, vrees ik... Dat heb je nou eenmaal bij zelfgebakken brood, omdat er geen conserveermiddel in zit.quote:Als je brood hebt gebakken, hoe voorkom je dan dat het in een dag tijd is uitgedroogd?
Ik zou voor de AFK BM-2 gaan. Prima machine, niet duur en kwam als beste uit de test van Kassa. O.a. te koop bij de Marskramer. Aanradertje!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:52 schreef zoalshetis het volgende:
lieve mensen, nogmaals. ze is bijna jarig en ik wil graag iets huishoudelijks geven, dat vindt ze fijn. dus welke machine maakt gewoon het beste brood?
Hmmm ... om voor 1 dag al in te vriezen... Maar ok, ik probeer het gewoon - niet geschoten is altijd misquote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:44 schreef broodliefhebber het volgende:
Ik laat het brood een uurtje afkoelen, snijd het dan en vries het dan gelijk in. Na ontdooien smaakt het dan als vers
Dat vroeg ik mij in eerste instantie ook af bij mijn severin broodbakmachine. Na het boekje nog is doorgelezen te hebben. Blijkt het dus een broodhaak uittrekker te zijn. Oftewel als je kneedhaak is blijven zitten in je brood steek je dit ding erin en kan je hem er eenvoudig uittrekken.quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:35 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb net zo'n afk machine gekocht. leuk ding, maar er zat een vreemd haakje bij zie: http://img363.imageshack.us/my.php?image=haakjeafk8ih.jpg
weet iemand waar deze voor dient, want in de gebruiksaanwijzing wordt er niet over gerept.
Klopt. Hij is inderdaad niet bedoeld om de kneedhaak uit het bakblik te trekken, want dan kan de anti-aanbaklaag beschadigd raken, maar om de kneedhaak uit het brood te trekken.quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:00 schreef Paladin82 het volgende:
Dat vroeg ik mij in eerste instantie ook af bij mijn severin broodbakmachine. Na het boekje nog is doorgelezen te hebben. Blijkt het dus een broodhaak uittrekker te zijn. Oftewel als je kneedhaak is blijven zitten in je brood steek je dit ding erin en kan je hem er eenvoudig uittrekken.
quote:Scootmobiel - donderdag 23 juni 2005 @ 22:01
Ja, die heb ik er ook bij, zo'n soort 'sinterklaasstaf'... Die is om de kneedvleugel uit je brood te peuteren als-ie daarin is blijven zitten.
Vasthouden bij het spiraalgedeelte, korte omgebogen eindje in gat van kneedvleugel steken en voorzichtig uit het brood trekken.
Nope, niet gelukt.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 12:11 schreef Bright het volgende:
Is het nog gelukt, trouwens?
Oh ja - laten zitten na het bakken? Lijkt met niet zo fijn, als je ziet wat er nog allemaal voor broodresten onder zit waar je niet bij kunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |