Nope, een doodnormaal kruidenbroodje. Hoop maar dat de bbm het nog wel gewoon doet. Maar dat merk ik vanzelf wel.quote:
Nee, ook niet. Er was niks mee aan de hand. Nou ja, we zien wel of hij het nog doet!quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:43 schreef assepoes het volgende:
Toen je de kneedhaak erin deed moest je toen hard duwen? Het kan dan zijn dat die iets scheef zit of verkeerd op de as en dan wordt het iid erg moeilijk om hem te verwijderen.
Je hebt helemaal gelijk Yorout, bedankt voor de tip!quote:Op zondag 17 juli 2005 11:26 schreef Yorout het volgende:
Scootmobiel, volgens mij klopt die prijs van de Hema niet. Een zakje van 500 gr kost 1.50 wanneer niet in de aanbieding
quote:Benodigdheden:
150 gr suiker
1 zakje vanillesuiker
2 eieren
1 bakje kwark (= 450 gr) (of: 225 gr kwark en 225 yoghurt).
500 gr witte tarwebloem (of 550 gr zelfrijzend tarwebloem)
(1 zakje bakpoeder als de bloem niet zelfrijzend is)
1,5 zakje rozijntjes (=450 gr)
quote:Bakblik invetten met wat olie.
Deeg in een bakblik doen en een beetje gladstrijken.
Daarna een kopje koffieroom met een theelepel suiker vermengen en erover gieten.
Goed over het deeg uitsmeren en het bakblik in een voorverwarmde oven plaatsen.
In 45 tot 60 minuten goudbruin bakken op 200 graden C of stand 4.
Na ± 45 minuten even erin prikken om te zien of het al gaar is.
Als het brood goed is, het bakblik uit de oven halen en laten afkoelen.
Succes ermee!quote:* 400 gram kwark
* 200 gram suiker
* 4 eieren
* snufje zout
* 12 eetlepels melk
* 8 eetlepels sla-olie
* 2 zakjes vanille suiker
* 800 gram bloem
* 2 zakjes bakpoeder
* 4 theelepeltjes bakpoeder
Ik heb dat inzakken ook. Ik weet dat het aan de afweging van gist, suiker en/of zout komt, maar mijn weegschaaltje weegt per 1 gram en niet per halve gram. Op de zakken van Soubry (ook bij de edah de verkrijgen overigens) staan zout, suiker en gist in halve grammen. Maakt een halve gram meer of minder echt zoveel uit?quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:43 schreef skiczukie het volgende:
Ik at net twee minuten geleden brood uit een broodbakmachine, en het is niet verkeerd moet ik zeggen.
Onwijs bedankt voor de tip!quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:21 schreef Scootmobiel het volgende:
Misschien hebben ze er eentje op http://www.handleiding-online.nl
Alleen is die site nu niet erg bereikbaar, heb ik de indruk. Probeer het daar later nog eens misschien.![]()
Die snap ik nietquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:41 schreef Scootmobiel het volgende:
2 zakjes bakpoeder
* 4 theelepeltjes bakpoeder
Graag gedaan. Maar jammer dat-ie er niet bij staat inderdaad.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:04 schreef Jepali het volgende:
Onwijs bedankt voor de tip!![]()
Hij staat er alleen niet bij....![]()
Iemand nog andere suggeties???
Nee, dat vond ik ook al zo raar... ik ging ervan uit dat ze '2 zakjes plus nog 4 theelepels' bakpoeder bedoelen, maar zeker weet je het nooit natuurlijk. Of zouden ze '2 zakjes bakpoeder plus 4 theelepels gist' bedoelen? Ik heb geen idee.quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:44 schreef Loedertje het volgende:
Die snap ik niet
(en op welke stand zet je dan die BBM?
Quick?
De broodmix van de AH, vooral die hele grovequote:Op maandag 1 augustus 2005 15:52 schreef stigchel het volgende:
[..]
Ik krijg alleen mooie bolle broden met de zakken van AH. Die zijn ook erg lekker. Maar het hele idee is toch een beetje het zelf maken van zo'n brood. Anders kan je net zo goed een afbakbrood kopen.
Heb je al gekeken bij een reformwinkel?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:27 schreef broodliefhebber het volgende:
Grrrrr we hebben sinds vorige week een broodbakmachine. Gisteren ben ik bij een supermarkt én een bakker gaan kijken voor o.a. gist. Ze hadden het beide niet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |