De muziek is van Aphex Twin maar heet geen Rubber Johnny, zo heet de film van Chris Cunningham. AFX237V 7 heet het nummer.quote:Op zondag 10 juli 2005 22:04 schreef ChRiZz het volgende:
Aphex Twin - Johnny Rubber
http://www.flashvaults.com/e107_plugins/coppermine_menu/displayimage.php?album=13&pos=0
Laten we het hopen van niet zeg...quote:Op maandag 11 juli 2005 02:25 schreef TheVotary het volgende:
Lijkt me wel lachen als je die binnenkort op TMF/MTV voorbij ziet razen.![]()
Jij vermaakt je wel met al die bling-bling negers? Ik vind tmf enzo ook kut,maar ik zou er niks op tegen hebben als er eens een leuke clip met goede muziek op zou komen.quote:
Als ie zin heeft en vaak als suprise gast lijkt het wel. Volgens mij is ie ook op het Holland Festival dit jaar geweest met een klassiek orkest dat ook wat van zijn werk speelde. Of zoiets ...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:58 schreef Rhanna het volgende:
Treed Aphex eigenlijk ooit nog wel eens op? Heb een oud MTV interview van hem met live opnames.. echt vet. Dat hele publiek hield hun oren dicht
Ze hebben alleen werk van hem gespeeld (en dan met een eigen twist eraan), zelf was hij zover ik weet niet (actief) aanwezig.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:12 schreef Weakling het volgende:
[..]
Als ie zin heeft en vaak als suprise gast lijkt het wel. Volgens mij is ie ook op het Holland Festival dit jaar geweest met een klassiek orkest dat ook wat van zijn werk speelde. Of zoiets ...
Dan is het maar goed dat ik niet geweest ben. Ik vroeg het me al af toen ik het HF programma las of dat orkest optreden betekende dat ie er zelf ook bij zou zijn of niet. Blijkbaar dus dat laatste. Heb weleens eens stukje orkestuitvoering gehoord, maar dat trok me niet echt moet ik zeggen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:24 schreef TheVotary het volgende:
Ze hebben alleen werk van hem gespeeld (en dan met een eigen twist eraan), zelf was hij zover ik weet niet (actief) aanwezig.
Hoezo minder actief? Hij heeft net dik 10 EP's uitgebracht in een paar maanden tijd.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 13:32 schreef Hexagon het volgende:
Al is het jammer dat hij tegenwoordig minder actief is.
ik denk het niet, aangezien het een film is, en geen videoclip.quote:Op maandag 11 juli 2005 02:25 schreef TheVotary het volgende:
Lijkt me wel lachen als je die binnenkort op TMF/MTV voorbij ziet razen.![]()
Nee, godverdomme! Een kwalitatief goede clip waar mening hollywood producer een puntje aan kan zuigen. Laten we die maar nooit uitzenden!quote:
Je doelt op de Analord serie? Deeltje 11 is al een tijdje uitquote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:49 schreef Weakling het volgende:
[..]
Hoezo minder actief? Hij heeft net dik 10 EP's uitgebracht in een paar maanden tijd.
Godverdomme, het wordt hoog tijd dat de beste man weer eens een nieuw album gaat produceren: hij blijft maar teren op oud succes.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:34 schreef Weakling het volgende:
Latest news from the rumor mill:
In oktober wordt waarschijnlijk voor het eerst ever Hangable Auto Bulb, HAB voor intimi, uitgebracht op CD ...
Volgens mij is het andersom al die videobeelden zijn zo geknipt en geplakt dat het op de muziek pastquote:Op zondag 17 juli 2005 10:24 schreef Hexagon het volgende:
wat ik trouwens ook zag. Aphex Twin heeft de muziek gedaan bij de film Rubber Johhny van Chris Cunningham. Een film over een hyperactief mutantenkind dat jarenlang weggestopt zit.
oeh, die ga ik even uitcheckenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:18 schreef Weakling het volgende:
In afwachting van een nieuwe of oude (Hangable Auto Bulb op CD) van meneer James, is dit wel een leuke opvulling voor Aphex liefhebbers die wel van een experimentje houden: een CD van Alarm Will Sound - Performing the music of Aphex Twin. Het is een klassiek orkest die nummers van RDJ heeft nagespeeld. Ik moet zeggen: klinkt apart.
Hier meer: http://www.boomkat.com/item.cfm?id=18487
sommige geluiden zijn inderdaad alleen electronisch te verkrijgen..quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:22 schreef Weakling het volgende:
Neuh tis voor mij ook meer een leuke curiositeit dan dat ik er echt opgewonden van raak
Als zo'n orkestrale versie al iets bewijst, dan is het wel dat de muziek van RDJ zich moeilijk laat vertalen naar iets anders dan het oorsponkelijke materiaal. De soms aanwezige complexiteit trekt in ieder geval vaker klassieke orkesten aan. Tis niet voor het eerst dat zo'n orkest er zich aan vergrijpt.
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:36 schreef iDex het volgende:
ik heb gister in amsterdam windowlicker die single gekocht
en nu nog druqksquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 18:43 schreef iDex het volgende:
en vanmiddag is de come to daddy EP binnen gekomen per post
ik zag op marktplaats de dvd met de clips van aphex twin, voor maar 15 euro. de clip druqks is dan wel weer okequote:Op zaterdag 27 augustus 2005 18:53 schreef timbob het volgende:
[..]
en nu nog druqks
naar mijn bescheiden mening het beste album.
clip druqks?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 18:59 schreef iDex het volgende:
[..]
ik zag op marktplaats de dvd met de clips van aphex twin, voor maar 15 euro. de clip druqks is dan wel weer oke
hehequote:
nah die dvd was dus te koop op marktplaatsquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:20 schreef timbob het volgende:
[..]
hehe
maar das Chriz Cunningham die een video heeft gemaakt waarvoor hij een nummer van aphex gebruikt heeft.
niet een videoclip van Aphex eigenlijk.
Richard D. James albumquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 18:53 schreef timbob het volgende:
[..]
en nu nog druqks
naar mijn bescheiden mening het beste album.
Goh, waar zou ik mijn nick toch vandaan gejat hebben ...quote:
OMG OMG OMGquote:
Maar geen hond die de bron kan bevestigen en daarbij zou het de eerste keer zijn dat Rephlex vooraf kenbaar maakt dat Richard er achter zit. Kortom, weer genoeg stof voor allerlei speculaties ...quote:"... and J.K. - I.S.C. EP is a new AFX continuing with the post analord / Tuss sound but with a wonky electro edge (think Rustie's Cafe De Phresh 12" instrumentals but with a Braindance twist and some 303's)"
Ehmm ... hmmm ... da's een goeie. Ik geloof van niet nee.quote:Op maandag 17 november 2008 19:49 schreef timbob het volgende:
Is er dan wel al een keer toegegeven dat AFX achter the tuss zat dan?
Plus de tracks van The Tuss staan ook geregistreerd onder zijn naam.quote:Op zondag 23 november 2008 22:40 schreef On het volgende:
Dat Aphex Twin the Tuss is, is inderdaad nooit toegegeven. Toch zijn er wel een x aantal bewijzen dat dit het geval is, zo word er een synthersiser gebruikt waar er maar 2 van zijn gemaakt, en één is in bezit van Richard D James. Ook speelde hij een jaar van tevoren al een the Tuss nummer live, nog voordat The Tuss opgericht was.. ook was er iets met een letterspeling dat er naartoe zou wijzen maar dat kan ik me niet meer zo goed herinneren.
Rustiger? Polygon Window moet ik altijd meteen aan Quoth denken en da's niet echt rustig te noemenquote:Op maandag 24 november 2008 23:13 schreef Drexciyan het volgende:... of het rustigere Polygon Window werk.
Meer, meer, meer....![]()
[mierenneukmodus]quote:Op zondag 23 november 2008 22:40 schreef On het volgende:
Dat Aphex Twin the Tuss is, is inderdaad nooit toegegeven. Toch zijn er wel een x aantal bewijzen dat dit het geval is, zo word er een synthersiser gebruikt waar er maar 2 van zijn gemaakt, en één is in bezit van Richard D James. Ook speelde hij een jaar van tevoren al een the Tuss nummer live, nog voordat The Tuss opgericht was.. ook was er iets met een letterspeling dat er naartoe zou wijzen maar dat kan ik me niet meer zo goed herinneren.
Tuss is dacht ik lul in het Cornish, en hij gebruikt wel vaker Cornish titelsquote:Op zondag 23 november 2008 22:40 schreef On het volgende:
ook was er iets met een letterspeling dat er naartoe zou wijzen maar dat kan ik me niet meer zo goed herinneren.
Holy crap! Ik dacht dat ze in o.a. de Windowlicker video maskers hadden gebruikt, maar ze hebben haar gewoon ingehuurd!quote:
Hmm, over de toonbank zal je 'm niet meer zien gaan. Op ebay etc kom je 'm nog wel eens sporadisch tegen en dan is het "wat een gek er voor geeft". Kan me herinneren dat ie al eens voor iets in de buurt van 250 euro weg is gegaanquote:Op zondag 18 januari 2009 11:50 schreef Pantheon het volgende:
Voor hoeveel gaat de hele Analord-serie tegenwoordig over de toonbank? Alle platen bedoel ik dan, inclusief dat vette hoesje.
quote:Aphex Twin + Hecker / The Future Sound of London / Jamie Lidell /
Carl Craig / Green Velvet / Afrika Bambaataa / Skream / Benga / Metro
Area / Altern8 / 4Hero / Busy P/ Egyptian Lover / Daniel Bell /
Heartbreak / I-F
Dublime feat. Lee ‘Scratch’ Perry / Scientist / Digital Mystikz
– Coki / Tipper / Kode 9 / Rusko – Debut Live show / Ed Rush and
Optical / Mad Professor / Zion Train / Plastician / Pole
Overkill feat. Modeselektor and Pfadfinderei / Otto Von Schirach /
Beardyman / Clark / Richard Devine / Tim Exile
Subloaded curated by DJ Pinch, feat. DJ Pinch / 2562 / Jamie Vex’d
/ Appleblim / Peverelist / Joker b2b Blazey / MC SGT Pokes
Split and Tilted Disco feat. Robert Hood / Frequency 7 feat Ben Sims
and Surgeon / Redshape / James Ruskin / Colin Dale / Steve Strawberry
/ Alex Downey
Numbers feat. Martyn / Rustie / Hudson Mohawke / Jackmaster
Dynamix II / Dj Godfather and MC Omega / Ulrich Schnauss / Ed
Chamberlain / Global Goon / Rob Hall / Transparent Sound / Ceephax
Acid Crew / Cosmic Force / BassClef / Ital Tek / Lief Ryan / Alexander
Robotnick / Bizzy B / 2 Bad Mice / Dylan b2b Robyn Chaos
Greco-Roman feat. Rob Da Bank / Drums of Death / Totally Enormous
Extinct Dinosaurs / Greco-Roman Soundsystem: Raf Daddy, The Great
Mentsh & Full Nelson
Cocadisco feat. Russell Haswell / DJ Benetti / Louis Enchante and
friends / Andy Blake / Rodaidh and Piers
Caravan Recordings feat. October / Emptyset
Wifey feat. D'explicit - LIVE PA / China feat. Black the Ripper / DJ
Undecided / Wifey DJs
Cliché feat. French Kriss / Michel Dupont / French Connection Trio +
Special Guests
Pathic / ADJ / Junq / P45 / Ebola / Lusinda / AGT Rave Cru / Amental
/ McMash Clan
Residents from: WANG - Electro Elvis and Lula / Braindrop / Dub
Pressure / Drums of the South / Square Roots / Sequence / Plex /
Dissident
BLOC Residents: Billy Nasty / Radioactive Man / Ed DMX / Jerome Hill
/ Luke's Anger / James Tec / Rebel Intelligence / Joe Hart / Oliver
Way / George 'The Skull' Hull
Vrijdag en zaterdag allebei tot 6 uur. Vorig jaar was het 7 uur en tegen die tijd rijden de treinen echt wel weer. Er zit overigens een klein station tegenover het Klokgebouw: Eindhoven Beukenlaan. Hier vertrekt de eerste stoptrein om 7:08u (zondagochtend) richting Den Bosch, waar je daar over kunt stappen op Intercity-treinen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:44 schreef On het volgende:
wow wat krijgen we hier, binnenkort maar eens een kaartje halen dacht ik zo.
Weet iemand tot hoelaat die zaterdag 4april ongeveer duurt? Want mijn trein rijd dan pas rond half 4 weer.
Ah oke relaxed bedankt, ga ik binnenkort mijn kaarten bestellen. Ik was er ook al bij tijdens state-x vorig jaar maar nog zo'n kans op hem weer te zien laat ik niet voorbij schieten, mijn last.fm charts zeggen genoeg denk ik haha.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:30 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vrijdag en zaterdag allebei tot 6 uur. Vorig jaar was het 7 uur en tegen die tijd rijden de treinen echt wel weer. Er zit overigens een klein station tegenover het Klokgebouw: Eindhoven Beukenlaan. Hier vertrekt de eerste stoptrein om 7:08u (zondagochtend) richting Den Bosch, waar je daar over kunt stappen op Intercity-treinen.
Nette charts, idd.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:48 schreef On het volgende:
[..]
Ah oke relaxed bedankt, ga ik binnenkort mijn kaarten bestellen. Ik was er ook al bij tijdens state-x vorig jaar maar nog zo'n kans op hem weer te zien laat ik niet voorbij schieten, mijn last.fm charts zeggen genoeg denk ik haha.
Ja daar ben ik ook al een beetje bang voor, dit weekend maar geregeld hebben denk ik. State-x raakte ook niet echt snel uitverkocht kan ik me herinneren. Ik ga wel alleen op zaterdag voor Aphex en Hecker, voor de rest heb ik allemaal stageverplichtingen etc. Ben benieuwd of het een ambient set gaat worden of juist wat hardere meuk en waarop hij het gaat spelen, laptop etc.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nette charts, idd.Zou echter niet te lang wachten met bestellen want natuurlijk is Aphex al gigantisch als naam, vergeet niet dat er ook nog eens Squarepusher, Benga, Laurent Garnier en Michael Mayer op het programma staan. Stuk voor stuk topartiesten binnen hun genre.
Volgens mij gaat het - als ik zo de muziek van die Hecker beluister - een vrij experimentele set worden die mogelijkerwijs nog eens heel hard kan eindigen. Hecker maakt echt een soort van noise-ambient. Ik kan het echt helemaal niet plaatsen. Check dit luistervoorbeeld maar eens. Of nog beter; deze. Dan begrijp je een beetje wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:56 schreef On het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook al een beetje bang voor, dit weekend maar geregeld hebben denk ik. State-x raakte ook niet echt snel uitverkocht kan ik me herinneren. Ik ga wel alleen op zaterdag voor Aphex en Hecker, voor de rest heb ik allemaal stageverplichtingen etc. Ben benieuwd of het een ambient set gaat worden of juist wat hardere meuk en waarop hij het gaat spelen, laptop etc
Yeah ik ben bekend met hecker volgens mij gaat het ook heel experimenteel worden, ik moet er in ieder geval bij zijn. Jammer dat het niet gewoon via ticketservice gaan nu moet ik de ouderlijke macht weer hun credit card laten trekken.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:04 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het - als ik zo de muziek van die Hecker beluister - een vrij experimentele set worden die mogelijkerwijs nog eens heel hard kan eindigen. Hecker maakt echt een soort van noise-ambient. Ik kan het echt helemaal niet plaatsen. Check dit luistervoorbeeld maar eens. Of nog beter; deze. Dan begrijp je een beetje wat ik bedoel.
Ik denk dat ze samen spelen, maar weet het niet zeker, lijkt me welquote:Op maandag 26 januari 2009 17:26 schreef On het volgende:
Speelt Aphex Twin en Hecker letterlijk samen dan? Of wisselen ze af?
Puur samen maar ik vermoed dat hecker meer het visuele gaat verzorgen als ik zo de youtubefilmpjes van 'm bekijk.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:26 schreef On het volgende:
Speelt Aphex Twin en Hecker letterlijk samen dan? Of wisselen ze af?
Deze ouwe knar heeft ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een kaartje gekocht. Ben al jaren niet meer uit geweest, laat staan tot 06:00. Misschien lig ik al wel in een hoekje te pitten voordat Richard met zijn optreden begonnen is. Kan iemand me dan ff wakker maken?quote:
Als Hecker aan de slag gaat ben je gelijk wakker. Ik heb naar aanleiding van dit topic een aantal Youtube filmpjes van hem bekeken. Wat een verschrikking zeg, ik kan een hoop hebben maar dit vind ik echt helemaal niks.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:30 schreef Weakling het volgende:
Deze ouwe knar heeft ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een kaartje gekocht. Ben al jaren niet meer uit geweest, laat staan tot 06:00. Misschien lig ik al wel in een hoekje te pitten voordat Richard met zijn optreden begonnen is. Kan iemand me dan ff wakker maken?
Nee, ik ook niet, vandaar ook mijn twijfel om te gaan in een eerdere post, maar de aantrekkingskracht van Aphex Twin heeft het toch gewonnen van de ... ehm ... afstotingskracht van Hecker. Ach, ik zie wel. Oordoppen gaan mee, dus als ik het echt niet kan aanhoren doe ik die wel in.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:32 schreef AirwiN het volgende:
Als Hecker aan de slag gaat ben je gelijk wakker. Ik heb naar aanleiding van dit topic een aantal Youtube filmpjes van hem bekeken. Wat een verschrikking zeg, ik kan een hoop hebben maar dit vind ik echt helemaal niks.
Mwah, om het nou een probleem te noemen gaat wat ver, maar ik zou het wel jammer vinden als de set van Aphex met Hecker alleen maar "random" noise scapes zou bevatten. Ik ben wat nostalgisch ingesteld en zou graag die ene keer dat ik Aphex kan bewonderen wat van zijn klassiekers willen horen. Dat is alles. Verder is het inderdaad zoals u het treffend omschrijft: vet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:51 schreef Yorrit het volgende:
vet toch. snap jullie probleem niet
Hij is braafquote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:50 schreef Weakling het volgende:
[..]
Hij is braaf
* Weakling geeft aai over FL_Freak's bolletje
Mag het ook een colaatje zijn?quote:
Ja die meuk moet je echt uit japan importeren of zo, als het makkelijk te krijgen was dan had ik hem zowiezo al gehad, favo album ooit.quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:19 schreef Gehenna het volgende:
ik had een aantal weken weken SAW85-92 op vinyl bestled ergens, en nu kreeg ik van de week een mailtje dat mijn bestelling geannuleerd werd omdat ie niet meer te krijgen was
*kuch* sowieso *kuch*quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:39 schreef On het volgende:
[..]
Ja die meuk moet je echt uit japan importeren of zo, als het makkelijk te krijgen was dan had ik hem zowiezo al gehad, favo album ooit.
edit: o wacht je bedoelt die eerste die is makkelijker te krijgen, ik heb hem van vinylvinyl.nl
nee nee. ik ben niet boos.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:44 schreef On het volgende:
[..]
Ah dat word weer een slapeloze nacht uit pure schaamte, ik hoop niet dat je boos op me bent.
Zal ik sowieso doen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:53 schreef timbob het volgende:
[..]
nee nee. ik ben niet boos.
Maar zie het als een leermoment
Ga je in je eentje of met vriendenquote:Op woensdag 28 januari 2009 19:39 schreef On het volgende:
[..]
Als er genoeg animo voor is wil ik best wel een biertje doen met wat fokkertjes.
Met een vriend, ben ik ook mee naar Aphex twin op state-x en naar Autechre geweest. Hij hangt hier ook ergens op fok geloof ik.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:08 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ga je in je eentje of met vrienden?
was je op state-xquote:Op zondag 1 februari 2009 18:23 schreef On het volgende:
[..]
Met een vriend, ben ik ook mee naar Aphex twin op state-x en naar Autechre geweest. Hij hangt hier ook ergens op fok geloof ik.![]()
Meh ... dat is juist een voordeel. Aphex's muziek is niet bedoeld voor sociale bijeenkomsten van een grote groep extraverte mensen, maar voor individuen die anoniem op willen te gaan in een massa van in zichzelf gekeerde einzelgangers.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:01 schreef FL_Freak het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik misschien alleen ga![]()
Ghihiquote:Op maandag 2 februari 2009 20:00 schreef Weakling het volgende:
[..]
Meh ... dat is juist een voordeel. Aphex's muziek is niet bedoeld voor sociale bijeenkomsten van een grote groep extraverte mensen, maar voor individuen die anoniem op willen te gaan in een massa van in zichzelf gekeerde einzelgangers.
* Weakling probeert een excuus te vinden waarom het niet erg is dat ie zelf ook alleen moet gaan ...
Is het niet standaard zo dat je tegen werkelijk iedereen "hoi" begint te zeggen als je gezopen hebt? Dat, of over iemands schoenen heen kotsen. Veel meer opties zijn er geloof ik niet.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:25 schreef On het volgende:
... ik wil best wel dronken hoi tegen iedereen zeggen ...
Ik heb nog de deur open gedaan tijdens state-x voor 2 mannen die een meisje (die volgens mij iets teveel pillen naar binnen had gewerkt) naar buiten droegen, zo'n heer ben ik wel.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:29 schreef Weakling het volgende:
[..]
Is het niet standaard zo dat je tegen werkelijk iedereen "hoi" begint te zeggen als je gezopen hebt? Dat, of over iemands schoenen heen kotsen. Veel meer opties zijn er geloof ik niet.
Van 04:00 t/m 04:01, of zoiets, geen idee. Op de site van STRP zal komende tijd wel steeds meer info toegevoegd worden.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:56 schreef FL_Freak het volgende:
Hoelaat treed aphex twin dan eigg op zaterdag?
Mee eens en Vibert past weer meer bij Laurent Garnier. Hoewel, Exile in zijn Gabbaret Lounge gedaante past op zaterdag, maar als ik zo naar Family Galaxy luister op zijn MySpace, zou ie weer net zo goed op vrijdag kunnen. Nah ja, maakt me eigenlijk geen bal uit nu ik er over nadenk.quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:19 schreef Yorrit het volgende:
VS en exile staan op hun myspacen op zaterdag geloof ik..
is ook wel logies
Als ze boards of canada zouden uitnodigen zou ik echt doodvallen!quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:48 schreef On het volgende:
Venetian Snares en Aphex Twin op 1 avond.Nu moeten ze Boards of Canada nog even overhalen eindelijk eens een showtje te gaan geven en perfectie is nabij.
Ik denk dat best veel mensen daar op zullen wachten, mja toen ik las dat aphex twin optreed, twijfelde ik geen momentquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:39 schreef Faxie het volgende:
Ik wacht nog heel even de definitieve programmering af, maar ga dan wel een kaartje halen denk ik![]()
BoC's nog gonna happen denk ik
Dat zou te mooi zijn geweest om waar te zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:48 schreef On het volgende:
Venetian Snares en Aphex Twin op 1 avond.Nu moeten ze Boards of Canada nog even overhalen eindelijk eens een showtje te gaan geven en perfectie is nabij.
Ja echt hequote:Op woensdag 4 februari 2009 21:08 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Dat zou te mooi zijn geweest om waar te zijn.
Die je iig op de officiele site kan vinden van STRPquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:32 schreef ProdigalSon het volgende:
Zoveel goeie namen
Op hoeveel artiesten kunnen we rekenen?
Een mislukte plastisch chirurgische ingreep, waardoor je je gezicht bent kwijt geraakt?quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:14 schreef FL_Freak het volgende:
moet je trouwens me fotoboek foto kijken, waar denk je dan aan![]()
quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:22 schreef Weakling het volgende:
[..]
Een mislukte plastisch chirurgische ingreep, waardoor je je gezicht bent kwijt geraakt?
Jaja, ik weet het ... BoC natuurlijk
Wat betreft hollandse groenten.. wiet zal dat wel niet mogen want: rookverbod in de horeca, broccoli en selderij mogen wel geloof ik.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:56 schreef LennartCM het volgende:
Hoe is de drugspolicy op STRP?
Dan heb ik het dus niet over harddrug maar gewone hollandse groente
Welkom bij de club, ik vermoed dat dit voor de meesten van "ons" zo is. Voor mij in ieder geval wel.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:07 schreef vogelkooi het volgende:
... maar heb geen vrienden die deze muziek leuk vinden.
Yep, same here, mijn maten vinden Aphex Twin en het andere on-dansbare Electronische spul maar "gare tripmuziek" >__>quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:40 schreef Weakling het volgende:
[..]
Welkom bij de club, ik vermoed dat dit voor de meesten van "ons" zo is. Voor mij in ieder geval wel.
Yorrit, we hebben het hier niet over denkbeeldige vrienden hoor!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:16 schreef Yorrit het volgende:
kut voor jullie..
mijn vrienden luisteren gewoon braaf wat ik ook luister.. erg handig
valt er dan op te dansen? eerder springen, en raar met je armen bewegen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:49 schreef -td6d- het volgende:
Jullie weten wel dat als je gaat dansen, Richard jou een klootzak vind he?
Nee, je hebt gelijk, dat kan ik me inderdaad niet voorstellenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:47 schreef Yorrit het volgende:
dat jij je t nou niet kunt voorstellen![]()
Dat valt wel mee. Alleen heeft ie nooit zo'n zin om het bekende werk te draaien waar iedereen los op gaat, maar draait ie liever freaky obscure shit. Als ik tenminste een interview met 'm moet geloven ... en dat is ook altijd maar de vraag.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:49 schreef -td6d- het volgende:
Ik zag bij een Autechre concert een grietje/meid/dame dansen en dat zag er best gaaf uit. Heel apart maar wel echt dansen. Nou vind ik Autechre nog iets weirder dan Aphex, dus moet mogelijk zijn om er op te dansen. Niet dat je dat mij zult zien doen trouwens. Verder dan goedkeurend meeknikken kom ik meestal niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:32 schreef vogelkooi het volgende:
valt er dan op te dansen? eerder springen, en raar met je armen bewegen.![]()
Ik ben redelijk kundig in het met duim en wijsvinger over mijn kinhaar strijken en een daarbij passende "in gedachten verzonken" gezichtsuitdrukking aan te nemen. Ook wel de elitaire snob pose genoemd.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:23 schreef Yorrit het volgende:
heb je geen baard waar je aan kunt plukken?
Ik voel me gebruikt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:47 schreef On het volgende:
Ik heb een paar van mijn vrienden ook aardig gebrainwashed dat ze het goed zijn gaan vinden, maar ik mag niet teveel zeggen, sommigen spoken ook rond op dit forum.
kusjequote:
Mjah, vrijwel 1 op 1 kopie van de nieuws pagina van de website. Leuke poging, maar kon direct de prullenbak in. Hopelijk de volgende keer iets meer info zoals een voorlopig programmaschema of zo.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:13 schreef On het volgende:
Die nieuwsbrief is wel knap waardeloos trouwens, late updates en helemaal in het engels bij mij.
Dat vind-ie dan maar lekker. Sowieso neem ik alles wat die kerel zegt met een korrel zout.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:49 schreef -td6d- het volgende:
Nog geen tijden erbij, maar wat een line-up!quote:LINE-UP SATURDAY 4TH OF APRIL
- Aphex Twin + Hecker
- Squarepusher (live)
- Benga
- Luke Vibert
- Tim Exile (live)
- Venetian Snares (live)
- 030303 DJ's
- Ceephax Acid Crew (live)
- Rustie
- Funckarma
And more names to come...
Sjeez, het is toch geen concert van Normaal of zo waar dat ... ehr ... normaal is.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:41 schreef On het volgende:
ik heb het gevoel dat er heel veel bier gaat vliegen
Ben je zeker niet op state-x geweest. Toen richard eenmaal begon te knallen heb ik de nodige liters bier in mijn nek moeten voelen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:57 schreef Weakling het volgende:
[..]
Sjeez, het is toch geen concert van Normaal of zo waar dat ... ehr ... normaal is.
Als ik aphex twin maar 1 keer kan aanraken is het goedquote:Op donderdag 19 februari 2009 19:42 schreef ProdigalSon het volgende:
F*ck.. met die line-up is er geen tijd om bier te halen
Ik denk als je dat ongevraagd doet Richard je ook 1 keer zal aanraken ... keihard midden in je gezichtquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:03 schreef FL_Freak het volgende:
Als ik aphex twin maar 1 keer kan aanraken is het goed![]()
haha vastquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:41 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik denk als je dat ongevraagd doet Richard je ook 1 keer zal aanraken ... keihard midden in je gezicht
OMG, volgens mij gaat iemand het hier niet overleven als meneer James op het laatste moment ziek wordt en afhaakt ...quote:
Hoe kun dat denken!?quote:Op maandag 23 februari 2009 09:31 schreef Weakling het volgende:
[..]
OMG, volgens mij gaat iemand het hier niet overleven als meneer James op het laatste moment ziek wordt en afhaakt ...
Och ja, da's waar ook. Heel stom van me.quote:Op maandag 23 februari 2009 12:59 schreef FL_Freak het volgende:
Hoe kun dat denken!?Een god wordt nooit ziek
![]()
"Ze"? FL_Freak is vooralsnog de enige met groupie aspiraties volgens mij.quote:
Ik ben geen groupiequote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:04 schreef Weakling het volgende:
[..]
"Ze"? FL_Freak is vooralsnog de enige met groupie aspiraties volgens mij.
ik dacht dat ie dan in de mic ruft?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:29 schreef vogelkooi het volgende:
Aphex twin live is toch dat ie met zijn hoofd op zijn synthesizer slaat?
Watte?quote:
http://www.strp.nl/strp/article/33quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:20 schreef -td6d- het volgende:
Jongens ik ben verontrust..
..kijk eens naar het programma op www.strp.nl, vsnares, benga en tim exile zijn naar de zondag verplaatst.
Ik snap er geen zak van want op de myspace van vsnares staat nog wel gewoon dat ie op zaterdag op strp speelt en op zondag in het patronaat.
Iemand meer info gehad?
Als ze aphex twin maar niet verplaatsen, want dan verkoop ik me kaartjequote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:20 schreef -td6d- het volgende:
Jongens ik ben verontrust..
..kijk eens naar het programma op www.strp.nl, vsnares, benga en tim exile zijn naar de zondag verplaatst.
Ik snap er geen zak van want op de myspace van vsnares staat nog wel gewoon dat ie op zaterdag op strp speelt en op zondag in het patronaat.
Iemand meer info gehad?
Gastquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:03 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Als ik aphex twin maar 1 keer kan aanraken is het goed
quote:I am genuinely having a hard time summing up the gig. It was mayhem. A brilliantly calculated descent into mesmeric carnage. Last Rushup 10 was in there somewhere and a load of fantastic new tracks at the beginning, I was sort of front middle and the system was mindblowing, easily the loudest gig I have been to. There was a lot of hard dance, I think he played 'Entrance to Exit' and much more along those lines. Him and Hecker worked seamlessly, from what I could distinguish Hecker was much more active towards the end of the set.
The end was where the genius of it really hit home. The climax was a full onslaught of hypnotic noise for about forty minutes, the crowd was going completely insane. Horrendous graphic projections of bodies being dismantled by a Mortician, peeling the faces down off the skull, glueing eyes and yanking out glistening organs. The visuals were fantastic throughout.
I'm missing loads out, more will emerge no doubt. And I myself would love to hear a recording of it but unless it was a soundboard copy it is going to be impossible to make much of it.
There is a lot more I could write but this is a very general review. Ill post more when I have recovered a little. There are going to be plenty of pictures and there were a few cameras around. But for now in my humble opinion I feel he has reclaimed the summit, easily one of the best (and most memorable) live performances I am ever likely to see.
Ghehe, neuh. Ik kom zeker een heel eind, maar zijn werk vanaf de Analord serie zou ik nog niet herkennen al sla je met de platenhoezen tegen mijn oren. Het oudere werk tot en met Drukqs lukt aardig. De titels onthou ik nooit, maar ik herken de muziek vaak wel.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:59 schreef -td6d- het volgende:
Want jij kent alles wat ie gemaakt heeft uit je hoofd?(en daarbij dus the tuss, afx, polygon window, etc, etc)
meetje zou wel tof zijn ja, ik ga namelijk ook alleenquote:Op maandag 16 maart 2009 20:10 schreef kipknots het volgende:
Damn, ik zie nu pas de strp lineup. Aphex en Squarepusher op een avond, nu moet ik haast wel gaan. Alleen geen vrienden die het ook kunnen waarderen. Een meet zou ik wel tof vinden.
Blijf gerust hier, je zei "bijna"quote:Op maandag 16 maart 2009 21:19 schreef timbob het volgende:
Luke Vibert komt!
Dat wist ik niet!
Dat is bijna nog toffer dan Aphex Twin!
(rent weg... hehe)
Hypnotische noise.. Afgehakte ledematen... kan het nog beter worden?quote:Op maandag 16 maart 2009 20:16 schreef kipknots het volgende:
Kwam dit nog tegen over z'n liveset op bloc party:
[..]
ja, ik zat er nog over te denken die bijna weg te halenquote:
quote:Op maandag 16 maart 2009 21:19 schreef timbob het volgende:
Luke Vibert komt!
Dat wist ik niet!
Dat is bijna nog toffer dan Aphex Twin!
(rent weg... hehe)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat Niet live dan een dj set wordt.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:41 schreef ProdigalSon het volgende:
Wat is het verschil tussen LIVE en niet?
*kan niet wachten tot STRP*
maar wel muziek vooraf remixed neem ik aan die ze dan 'afspelen'?quote:Op maandag 16 maart 2009 23:05 schreef On het volgende:
Dat denk ik ook, niet live zal wel een kwestie zijn van laptopje uitklappen en je playlist af spelen.
Lijkt me niet dat hij zijn eigen cd in de speler doet en dan gaat fok!ken.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:18 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
maar wel muziek vooraf remixed neem ik aan die ze dan 'afspelen'?
Maar goed dat ik aangemeten dopjes heb dan. Ik heb al genoeg gepiep in mijn orenquote:... easily the loudest gig I have been to ...
Ik heb exact hetzelfde.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:57 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ghehe, neuh. Ik kom zeker een heel eind, maar zijn werk vanaf de Analord serie zou ik nog niet herkennen al sla je met de platenhoezen tegen mijn oren. Het oudere werk tot en met Drukqs lukt aardig. De titels onthou ik nooit, maar ik herken de muziek vaak wel.
Maar goed, d'r zal vast wel iemand rondlopen die de boel opneemt, zodat je later als zijn nieuwe plaat uitgekomen is kunt patsen door te zeggen dat je track zus en zo al een half jaar eerder op STRP hebt gehoord.
Bij een brillenboer hier in Tilburg (jawel). Is al een paar jaar geleden en was toen iets van 120 euro kwijt. Eigenlijk zou ik ze moeten vervangen (moet blijkbaar om de ongeveer 5 jaar). Het merk dat ik heb is Filterz. Zijn wel een paar topics over te vinden op dit forum.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:15 schreef -td6d- het volgende:
Ik wil ook nog een keer van die oordopjes op maat laten maken, waar heb jij dat laten doen? (en wat was je kwijt?)
Ik zeur helemaal niet, ik hou van al die vage shit!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:37 schreef Document1 het volgende:
In een Aphex Twin topic zeuren over vage shit
Thanks!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:58 schreef Weakling het volgende:
[..]
Bij een brillenboer hier in Tilburg (jawel). Is al een paar jaar geleden en was toen iets van 120 euro kwijt. Eigenlijk zou ik ze moeten vervangen (moet blijkbaar om de ongeveer 5 jaar). Het merk dat ik heb is Filterz. Zijn wel een paar topics over te vinden op dit forum.
1 en 2?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:07 schreef Weakling het volgende:
Voor diegenen die net als ik problemen hebben met de STRP site (misschien ben ik de enige,maar goed). Het (voorlopige/definitieve) schema:
Sa 04/04:
STRP1:
20:30 - 21:15 Robob
21:15 - 22:30 Squarepusher
22:30 - 23:30 Luke Vibert
23:45 - 01:30 Aphex Twin
01:30 - 02:30 Luke Vibert
02:30 - 03:30 Funckarma
03:30 - 04:30 DJ Gomes
04:30 - 06:00 Benga
STRP2:
20:30 - 22:30 030303 DJs
22:30 - 23:30 Ceephax Acid Crew
23:30 - 00:00 Robob
00:00 - 01:00 Hudson Mohawk
01:00 - 01:30 Robob
01:30 - 02:30 Tim Exile
02:30 - 04:00 Rustie
04:00 - 05:15 Venetian Snares
Oftewel: als je een beetje op tijd op bed wil liggen en je bent alleen geinteresseerd in Aphex Twin, dan komt dit programma best goed uit.
on heb nu eigg altijd al afgevraagd waarvan je plaatje is?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:10 schreef On het volgende:
Venetian Snares komt ons allemaal even wakker schudden zie ik al.
John Frusciante toen hij nog drugs deed en mijn favoriete album/mindfuck van hem: 'niandra lades and usually just a t shirt' maakte.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:38 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
on heb nu eigg altijd al afgevraagd waarvan je plaatje is?
vertel het is
Zal de muziek eens even downloaden, kijken of het wat isquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:43 schreef On het volgende:
[..]
John Frusciante toen hij nog drugs deed en mijn favoriete album/mindfuck van hem: 'niandra lades and usually just a t shirt' maakte.http://www.last.fm/music/John+Frusciante/+images/388849
De zang is wel even wennen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:54 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Zal de muziek eens even downloaden, kijken of het wat is
Ik zal ook wel blijven tot de ochtend trein denk ik, energy drank zal veel nodig zijnquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:56 schreef On het volgende:
[..]
De zang is wel even wennen.![]()
Ontopic:
Ik blijf gewoon tot 6 uur en dan neem ik ochtend trein pas terug. Ik hoop dat ze veel energy drink verkopen daar.
offtopic: my smile is a rifle klinkt lekkerquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:56 schreef On het volgende:
[..]
De zang is wel even wennen.![]()
Ontopic:
Ik blijf gewoon tot 6 uur en dan neem ik ochtend trein pas terug. Ik hoop dat ze veel energy drink verkopen daar.
Denk het wel.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:37 schreef FL_Freak het volgende:
1 en 2?
Dus bedoelen ze dan zaal 1 en zaal 2 ofzo?
funckarma, rustie en gomes noem ik niet echt 'wachten'..quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:24 schreef Weakling het volgende:
[..]
Denk het wel.
Gunstig programma, want ik was eigenlijk niet van plan de hele nacht rond te blijven hangen. Squarepusher, Vibert, Aphex, daarna heel misschien nog ff bij Exile kijken en dan de pleiterik maken. Op zich een klein beetje jammer dat ik dan Snares mis, maar daar heb ik echt geen twee uur lang "wachten" voor over.
quote:Volgelingen van Richard D. James zet u schrap! Volgens Warp labelbaas Steve Beckett brengt Aphex Twin dit jaar nog een nieuw album uit.
Het zou onderhand eens tijd worden. Het laatste album van AFX, Chosen Lords, verscheen in 2006. Afijn, we kijken er naar uit! Hou de Warp site goed in de gaten, want het Sheffieldse label viert dit jaar ook nog eens haar twintigste verjaardag! Er komen vijf speciale feesten en de trouwe leden van de Warp achterban mogen een All Time Favorite Warp verzamelalbum samenstellen. Richard D. James (& Hecker) komen zaterdag 4 april naar het STRP festival in Eindhoven.
Vandaar het "wachten" ook tussen haakjes. Zijn op zich niet verkeerd, vooral Funckarma niet, maar ook weer niet optredens waar ik echt voor gekomen ben. Maar zoals hierboven al gememoreerd is er ook nog van allerlei ander vermaak op het terrein te vinden, dus wie weet.quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:04 schreef Yorrit het volgende:
funckarma, rustie en gomes noem ik niet echt 'wachten'..
Ben ik nou echt zo'n freak of nature als ik geen drukqs (ha!) nodig heb om tot 6 uur door te gaan? Ook geen red bull, dan krijg ik kromme darmen. Maar goeie muziek geeft al energie.quote:Op zondag 22 maart 2009 15:20 schreef On het volgende:
Ik denk dat je beter dan wat pepjes kan meenemen om 6 uur lang door te gaan bounchen, als je acid gaat nemen dan word het echt een mindfuck in combinatie met de muziek.
Oh, lukt mij ook zonder hoor. Drugs maken de ervaring wel intenser; dus waarom niet is dan de vraag eerder?quote:Op zondag 22 maart 2009 16:03 schreef timbob het volgende:
[..]
Ben ik nou echt zo'n freak of nature als ik geen drukqs (ha!) nodig heb om tot 6 uur door te gaan? Ook geen red bull, dan krijg ik kromme darmen. Maar goeie muziek geeft al energie.
Of zijn jullie allemaal al 50 ofzo
Nee hoor, hier nog zo eentje. Rook niet, drink niet (alcohol dan toch) en pret pillen neem ik ook al niet ...quote:Op zondag 22 maart 2009 16:03 schreef timbob het volgende:
Ben ik nou echt zo'n freak of nature als ik geen drukqs (ha!) nodig heb om tot 6 uur door te gaan?
... en vallen je tanden ter plekke uit je mond.quote:Ook geen red bull, dan krijg ik kromme darmen.
Zekers!quote:Maar goeie muziek geeft al energie.
Ik ben hard op wegquote:Of zijn jullie allemaal al 50 ofzo
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:06 schreef timbob het volgende:
Ik drink wel alcohol, maar niet veel op zo'n avond.
Ik heb trouwens vanmiddag m'n kaartje gehaald! Jeej.
Bij de free record shop, dat haalt er dan wel weer een glansrandje af, maar toch! Kaartje!
Ik dacht dat het alleen online ging, heb je ook zo'n a4 papiertje?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:06 schreef timbob het volgende:
Bij de free record shop, dat haalt er dan wel weer een glansrandje af, maar toch! Kaartje!
Wisten ze wel waar je het over had?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:06 schreef timbob het volgende:
Ik werk stiekem ook in een free record shop, dus als je hem bij mij had gekocht had ik er uren met je over staan lullen denk ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:18 schreef Document1 het volgende:
[..]
Wisten ze wel waar je het over had?
ja klopt, ik heb een mooi a4tje.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:18 schreef On het volgende:
[..]
Ik dacht dat het alleen online ging, heb je ook zo'n a4 papiertje?
Het was er 1 op utrecht centraalquote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:25 schreef On het volgende:
[..]
Ik werk stiekem ook in een free record shop, dus als je hem bij mij had gekocht had ik er uren met je over staan lullen denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |