Verdien je ook geld op je stage?quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:30 schreef Petrulli het volgende:
Ik loop op dit moment stage op Curacao, bij Dienst Economische Zaken. Dit is ook geregeld via Wereldstage. Ik heb eigenlijk niets aan te merken op Wereldstage. Je wordt opgehaald van het vliegveld en naar je appartement gereden nadat je eerst een gezellige borrel hebt gehad met je medestudenten. Wereldstage brengt je naar je eerste stagedag en je hebt altijd wat om op terug te vallen als iets gebeurd. Verder houden zij zich afzijdig, wat ook wel goed is omdat je toch jezelf moet redden. Af en toe krijg je een mailtje hoe het met je gaat enzo...
Ook regelen zij je huisvesting, verblijfsvergunning, werkvergunning enzovoort.
Wat hier staat klopt: het kost veel geld, maar je hebt er echt wat aan.
Hoe lang zit je er al?quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:30 schreef Petrulli het volgende:
Ik loop op dit moment stage op Curacao, bij Dienst Economische Zaken. Dit is ook geregeld via Wereldstage. Ik heb eigenlijk niets aan te merken op Wereldstage. Je wordt opgehaald van het vliegveld en naar je appartement gereden nadat je eerst een gezellige borrel hebt gehad met je medestudenten. Wereldstage brengt je naar je eerste stagedag en je hebt altijd wat om op terug te vallen als iets gebeurd. Verder houden zij zich afzijdig, wat ook wel goed is omdat je toch jezelf moet redden. Af en toe krijg je een mailtje hoe het met je gaat enzo...
Ook regelen zij je huisvesting, verblijfsvergunning, werkvergunning enzovoort.
Wat hier staat klopt: het kost veel geld, maar je hebt er echt wat aan.
Ja, ik verdien 550 gulden per maand en een eenmalige uitkering van 750 guldenquote:Verdien je ook geld op je stage?
Ik begin nu aan mijn 5e week op stage. Ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben, maar dat komt omdat zij zich gewoon afzijdig houden als er niets aan de hand is. Ze hebben een heel goed appartement voor ons geregeld en de stageopdracht in orde gemaakt, dus hierover ben ik wel tevreden.quote:Hoe lang zit je er al?
Ik ben op vakantie geweest op Curacao omdat mijn vriend daar stage liep via wereldstage.
Bijna alle studenten die ik daar heb gesproken zijn zwaar ontevreden over wereldstage.
En heb jij je werkvergunning in je bezit? Als je er niet om vraagt dan heeft wereldstage niets geregeld namelijk.
Vraag ondertussen of er in de studentenhuizen al eens internet aanwezig is. En zo nee waarom niet aangezien er een student in gesprek was met een sponsor daarvoor en WereldStage daarna zei: " dat regelen wij wel" En ondertussen is het er nog nietquote:Op maandag 13 maart 2006 20:31 schreef Petrulli het volgende:
[..]
Ja, ik verdien 550 gulden per maand en een eenmalige uitkering van 750 gulden
[..]
Ik begin nu aan mijn 5e week op stage. Ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben, maar dat komt omdat zij zich gewoon afzijdig houden als er niets aan de hand is. Ze hebben een heel goed appartement voor ons geregeld en de stageopdracht in orde gemaakt, dus hierover ben ik wel tevreden.
Er werd mij gezegd dat de werkvergunning vanuit wereldstage werd geregeld, maar ik heb hier nog niets van vernomen. Hier ga ik nog een keer achter aan bellen
Zijn dat Nederlandse mensen van Wereldstage op Curacao? Of Antillianen? In het laatste geval kan ik nog wel begrijpen waarom je je visum nog niet hebt.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:31 schreef Petrulli het volgende:
[..]
Ja, ik verdien 550 gulden per maand en een eenmalige uitkering van 750 gulden
[..]
Ik begin nu aan mijn 5e week op stage. Ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben, maar dat komt omdat zij zich gewoon afzijdig houden als er niets aan de hand is. Ze hebben een heel goed appartement voor ons geregeld en de stageopdracht in orde gemaakt, dus hierover ben ik wel tevreden.
Er werd mij gezegd dat de werkvergunning vanuit wereldstage werd geregeld, maar ik heb hier nog niets van vernomen. Hier ga ik nog een keer achter aan bellen
Alleen dat je een stage OP Curacao kan volgenquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:48 schreef DarkFly het volgende:
Niemand ervaringen met stage in Curacao???
Zelf zit ik niet in een studentenhuis, maar in een appartement in een ander deel van de stad. Volgens mij is er geen internet in de studentenhuizen (ook bij mij niet), maar dit is niet zo erg. Er zijn zat cafes waar je gratis draadloos internet hebt. Oke, de verbinding is rommel en films downloaden is niet aan te raden, maar het is genoeg om te msn'en en mailen. Tevens heb ik op mijn werk ook gewoon internet, dus dat is geen probleemquote:Vraag ondertussen of er in de studentenhuizen al eens internet aanwezig is. En zo nee waarom niet aangezien er een student in gesprek was met een sponsor daarvoor en WereldStage daarna zei: " dat regelen wij wel" En ondertussen is het er nog niet
Bij wereldstage werken volgens mij alleen maar Nederlanders. Wel kreeg ik toevallig laatst een mailtje van hen dat ze de aankomende tijd niet altijd open zijn, omdat een paar mensen ziek zijn, dat is wel een beetje vreemd, maar goed..quote:Zijn dat Nederlandse mensen van Wereldstage op Curacao? Of Antillianen? In het laatste geval kan ik nog wel begrijpen waarom je je visum nog niet hebt.
Haha. Ja zo slim is wereldstage dus, op Curacao wordt daar nooit naar gevraagd door bedrijven of instanties, het is slechts een formaliteit. Wereldstage vraagt deze vergunningen niet aan tenzij de student hun daar attent op maakt. Het scheelt hun veel kosten, terwijl je al wél voor die vergunning hebt betaald bij het inschrijven.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:31 schreef Petrulli het volgende:
Er werd mij gezegd dat de werkvergunning vanuit wereldstage werd geregeld
Wordt het niet eens tijd om dat visum eens heel rap te gaan halen dan?quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:53 schreef Petrulli het volgende:
[..]
Zelf zit ik niet in een studentenhuis, maar in een appartement in een ander deel van de stad. Volgens mij is er geen internet in de studentenhuizen (ook bij mij niet), maar dit is niet zo erg. Er zijn zat cafes waar je gratis draadloos internet hebt. Oke, de verbinding is rommel en films downloaden is niet aan te raden, maar het is genoeg om te msn'en en mailen. Tevens heb ik op mijn werk ook gewoon internet, dus dat is geen probleem.
[..]
Bij wereldstage werken volgens mij alleen maar Nederlanders. Wel kreeg ik toevallig laatst een mailtje van hen dat ze de aankomende tijd niet altijd open zijn, omdat een paar mensen ziek zijn, dat is wel een beetje vreemd, maar goed..
Ach, ik weet het niet. Ik heb andere mensen erover gesproken (ook mensen die hun stage al hebben afgerond) en die hebben niets van een werkvergunning meegekregen. Ik denk dat hier alles niet zo enorm strak en volgens de regels is geregeld als in Nederland.quote:Wordt het niet eens tijd om dat visum eens heel rap te gaan halen dan?
Totaalpakket: 575,-quote:wat zijn de kosten van die bemiddelingssite?
Klopt, als je geen auto hebt is het zwaar verrot. Ook wij hebben geen auto en dat is vrij vervelend. Het voordeel is wel dat wij dicht bij een goedkoop restaurant zitten, Cafe de Tropen, (10 gulden voor een goeie maaltijd, dat is nog geen 5 euro) en we zitten dicht bij de grootste supermarkt van het eiland.quote:Zorg dat je een auto hebt hier. Je koopt hier gewoon een autotje voor 900 gulden (400 euro). Ik heb dus GEEN auto (geen rijbewijs) en dat is echt zwaar verrot.
Ik werkte op Mambo Beach.. maar moet nu eerder terug (ivm schoolaanmeldingen e.d. en kan niet vanaf hier)quote:Op maandag 20 maart 2006 07:39 schreef Jaguarized het volgende:
Je werkt in Willemstad? Punda? En je woont nabij Mambo Beach?
Klopt, maar aangezien wij geen zin hebben om eerst de hele dag te werken, en daarna nog eten te koken, te eten en af te wassen gaan we uit eten bij de Tropen, en zeg nou zelf: 10 gulden is minder dan 5 euro, dan zie ik het nut niet om elke dag te gaan koken voor die paar gulden die je bespaard. Tuurlijk koken wij wel een paar keer in de week, maar lang niet elke dag.quote:Ik kan voor 5-6 gulden eten kopen bij de Pita Supermarkt
Daar kan ik maar 1 ding op zeggen: inderdaadquote:En je moet weten, als je daar rijdt, je rijdt niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.
Wees niet pietje precies en volg de regels, maar weer dat ook al heb je voorrang, dat stelt niks voor als je wordt aangereden, want die gast is waarschijnlijk onverzekerd, jij zit met de brokken, de schade, en mogelijk zelfs de wonden of dat je dat bekostigt met je leven
Dat ligt helemaal aan je school, je stagebedrijf en wat je verder nog wilt gaan doen. Als je langer wilt blijven kan dat natuurlijk, maar aangezien wij in mei weer terugkomen hebben we nog een schoolblok, anders hadden wij dat waarschijnlijk ook wel gedaan.quote:Is het ook mogelijk om b.v. daarna nog een maand langer te blijven als een soort van vakantie?
Ja, als je bij wereldstage aangeeft dat je samen met die en die in het appartement wilt zitten regelen ze dat voor je. Wel moet je er een goede reden bij geven (makkelijk vervoer, samen koken blabla) anders denken ze gauw dat je alleen maar voor het feesten en de gezelligheid komt.quote:over het algemeen is het dus wel mogelijk om samen in een appartement oid te zitten ?
Geen flauw idee, maar meestal niet. Van de mensen die ik hier ken en dat zijn er vrij veel heeft iedereen een eigen opdracht.quote:en komt het ook wel eens voor dat 2 studenten bij 1 bedrijf terecht komen? (MBO ICT)
Mail mij maar eens op mijn profiel adres. Ik heb waarschijnlijk nog wel een professioneel bedrijf voor je, waar ik zelf stage heb gelopen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:17 schreef BaggerUser het volgende:
en komt het ook wel eens voor dat 2 studenten bij 1 bedrijf terecht komen? (MBO ICT)
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar de meeste bedrijven hier in Curacao doen alleen zaken met stagebureaus die bemiddelen tussen hun en de scholen/studenten. Het is dus vrij moeilijk om aan een goede stageplek te komen zonder een stagebureau.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:13 schreef DaFan het volgende:
Is via school een beter idee dan via wereldstage of zelf regelen?
(HBO Technische Bedrijfskunde)
Kijk even op het forum van de Nederlandse Antillen op www.wereldstage.nl ..quote:Op woensdag 12 april 2006 13:13 schreef DaFan het volgende:
Ik wil ook een tvp omdat ik er ook zwaar over denk om op Curacao stage te gaan lopen.
Ik moet vanaf september minor gaan volgen, en de minor die ik op het oog had was op Curacao. Nou heeft die helaas te veel overlap met mn major en wordt dus niet toegestaan maar de docent kaartte wel direct aan dat hij een stage 'zo zou kunnen regelen'.
Is via school een beter idee dan via wereldstage of zelf regelen?
(HBO Technische Bedrijfskunde)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |