abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35658642
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:30 schreef Petrulli het volgende:
Ik loop op dit moment stage op Curacao, bij Dienst Economische Zaken. Dit is ook geregeld via Wereldstage. Ik heb eigenlijk niets aan te merken op Wereldstage. Je wordt opgehaald van het vliegveld en naar je appartement gereden nadat je eerst een gezellige borrel hebt gehad met je medestudenten. Wereldstage brengt je naar je eerste stagedag en je hebt altijd wat om op terug te vallen als iets gebeurd. Verder houden zij zich afzijdig, wat ook wel goed is omdat je toch jezelf moet redden. Af en toe krijg je een mailtje hoe het met je gaat enzo...
Ook regelen zij je huisvesting, verblijfsvergunning, werkvergunning enzovoort.
Wat hier staat klopt: het kost veel geld, maar je hebt er echt wat aan.
Verdien je ook geld op je stage?
  Milf donderdag 2 maart 2006 @ 22:05:59 #27
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_35658737
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:30 schreef Petrulli het volgende:
Ik loop op dit moment stage op Curacao, bij Dienst Economische Zaken. Dit is ook geregeld via Wereldstage. Ik heb eigenlijk niets aan te merken op Wereldstage. Je wordt opgehaald van het vliegveld en naar je appartement gereden nadat je eerst een gezellige borrel hebt gehad met je medestudenten. Wereldstage brengt je naar je eerste stagedag en je hebt altijd wat om op terug te vallen als iets gebeurd. Verder houden zij zich afzijdig, wat ook wel goed is omdat je toch jezelf moet redden. Af en toe krijg je een mailtje hoe het met je gaat enzo...
Ook regelen zij je huisvesting, verblijfsvergunning, werkvergunning enzovoort.
Wat hier staat klopt: het kost veel geld, maar je hebt er echt wat aan.
Hoe lang zit je er al?
Ik ben op vakantie geweest op Curacao omdat mijn vriend daar stage liep via wereldstage.
Bijna alle studenten die ik daar heb gesproken zijn zwaar ontevreden over wereldstage.

En heb jij je werkvergunning in je bezit? Als je er niet om vraagt dan heeft wereldstage niets geregeld namelijk.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_36002235
quote:
Verdien je ook geld op je stage?
Ja, ik verdien 550 gulden per maand en een eenmalige uitkering van 750 gulden
quote:
Hoe lang zit je er al?
Ik ben op vakantie geweest op Curacao omdat mijn vriend daar stage liep via wereldstage.
Bijna alle studenten die ik daar heb gesproken zijn zwaar ontevreden over wereldstage.

En heb jij je werkvergunning in je bezit? Als je er niet om vraagt dan heeft wereldstage niets geregeld namelijk.
Ik begin nu aan mijn 5e week op stage. Ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben, maar dat komt omdat zij zich gewoon afzijdig houden als er niets aan de hand is. Ze hebben een heel goed appartement voor ons geregeld en de stageopdracht in orde gemaakt, dus hierover ben ik wel tevreden.
Er werd mij gezegd dat de werkvergunning vanuit wereldstage werd geregeld, maar ik heb hier nog niets van vernomen. Hier ga ik nog een keer achter aan bellen
  Milf maandag 13 maart 2006 @ 20:44:58 #29
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_36002768
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:31 schreef Petrulli het volgende:

[..]

[..]

Ik begin nu aan mijn 5e week op stage. Ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben, maar dat komt omdat zij zich gewoon afzijdig houden als er niets aan de hand is. Ze hebben een heel goed appartement voor ons geregeld en de stageopdracht in orde gemaakt, dus hierover ben ik wel tevreden.
Er werd mij gezegd dat de werkvergunning vanuit wereldstage werd geregeld, maar ik heb hier nog niets van vernomen. Hier ga ik nog een keer achter aan bellen
Vraag ondertussen of er in de studentenhuizen al eens internet aanwezig is. En zo nee waarom niet aangezien er een student in gesprek was met een sponsor daarvoor en WereldStage daarna zei: " dat regelen wij wel" En ondertussen is het er nog niet
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 13 maart 2006 @ 21:28:13 #30
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36004355
quote:

[..]

[..]

Zijn dat Nederlandse mensen van Wereldstage op Curacao? Of Antillianen? In het laatste geval kan ik nog wel begrijpen waarom je je visum nog niet hebt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 13 maart 2006 @ 22:52:08 #31
138930 MrKickass
Take it or leave it!
pi_36007682
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:48 schreef DarkFly het volgende:
Niemand ervaringen met stage in Curacao???
Alleen dat je een stage OP Curacao kan volgen
...als je hier niet tegen kan, trek je je zwarte kous maar over je hoofd :)
pi_36093534
quote:
Vraag ondertussen of er in de studentenhuizen al eens internet aanwezig is. En zo nee waarom niet aangezien er een student in gesprek was met een sponsor daarvoor en WereldStage daarna zei: " dat regelen wij wel" En ondertussen is het er nog niet
Zelf zit ik niet in een studentenhuis, maar in een appartement in een ander deel van de stad. Volgens mij is er geen internet in de studentenhuizen (ook bij mij niet), maar dit is niet zo erg. Er zijn zat cafes waar je gratis draadloos internet hebt. Oke, de verbinding is rommel en films downloaden is niet aan te raden, maar het is genoeg om te msn'en en mailen. Tevens heb ik op mijn werk ook gewoon internet, dus dat is geen probleem .
quote:
Zijn dat Nederlandse mensen van Wereldstage op Curacao? Of Antillianen? In het laatste geval kan ik nog wel begrijpen waarom je je visum nog niet hebt.
Bij wereldstage werken volgens mij alleen maar Nederlanders. Wel kreeg ik toevallig laatst een mailtje van hen dat ze de aankomende tijd niet altijd open zijn, omdat een paar mensen ziek zijn, dat is wel een beetje vreemd, maar goed..
  zondag 19 maart 2006 @ 16:48:18 #34
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_36171372
ik ken wereldstage.nl niet
had zelf een stage gevolgt op Curacao, wat erg leuk was
je moet wel weten, het is een andere cultuur dan in Nederland
en er wordt wel wat neer gekeken op Nederlanders, omdat Nederlanders een zeer slechte reputatie hebben daar
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_36187393
Man, nu krijg ik weer heimwee
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_36187500
quote:

Er werd mij gezegd dat de werkvergunning vanuit wereldstage werd geregeld
Haha. Ja zo slim is wereldstage dus, op Curacao wordt daar nooit naar gevraagd door bedrijven of instanties, het is slechts een formaliteit. Wereldstage vraagt deze vergunningen niet aan tenzij de student hun daar attent op maakt. Het scheelt hun veel kosten, terwijl je al wél voor die vergunning hebt betaald bij het inschrijven.

Slimmeriken.
  maandag 20 maart 2006 @ 03:09:24 #37
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36190657
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:53 schreef Petrulli het volgende:

[..]

Zelf zit ik niet in een studentenhuis, maar in een appartement in een ander deel van de stad. Volgens mij is er geen internet in de studentenhuizen (ook bij mij niet), maar dit is niet zo erg. Er zijn zat cafes waar je gratis draadloos internet hebt. Oke, de verbinding is rommel en films downloaden is niet aan te raden, maar het is genoeg om te msn'en en mailen. Tevens heb ik op mijn werk ook gewoon internet, dus dat is geen probleem .
[..]

Bij wereldstage werken volgens mij alleen maar Nederlanders. Wel kreeg ik toevallig laatst een mailtje van hen dat ze de aankomende tijd niet altijd open zijn, omdat een paar mensen ziek zijn, dat is wel een beetje vreemd, maar goed..
Wordt het niet eens tijd om dat visum eens heel rap te gaan halen dan?
pi_36190753
Ik zit op dit moment op Curaçao. En spreek dus ook veel mensen die op stage zijn via wereldstage. Het grote pluspunt van wereldstage is dat alles voor je wordt geregeld. Het minpunt is dat je de hoofdprijs betaald. Ik zou eerst (in vroeg stadium) zelf even op zoek gaan (en gewoon bedrijven/kantoren opbellen). Mocht je dan niks kunnen vinden, dan kan je het alsnog via wereldstage doen.

En zoals eerder in dit topic aangegeven.. Zorg dat je een auto hebt hier. Je koopt hier gewoon een autotje voor 900 gulden (400 euro). Ik heb dus GEEN auto (geen rijbewijs) en dat is echt zwaar verrot. Fietsen kan hier niet (te gevaarlijk) en de afstanden zijn te ver om te lopen. Je kan je echt behoorlijk vergissen in de grootte van het eiland en in de grootte van Willemstad. Qua oppervlakte is Curaçao te vergelijken met de provincie Utrecht en Willemstad is te vergelijken met Amersfoort.

Nog een tip voor als je van voetballen houdt:
Kom bij c.v.v. Willemstad voetballen! Erg gezellig clubje, waar je zo mee kan trainen en na 2 weken kan je al zo meedoen met wedstrijden. Je leert zowel locals kennen als Nederlanders. En de wedstrijden zijn ervaringen opzich.

Mijn kamer komt trouwens vrij per begin april. Het is een grote kamer (kunnen 2 of meer bedden staan) en ik heb een eigen badkamer. De rest van het huis deel ik met een Venezuelaanse jonge vrouw met haar 16 jarige zoon. Ze spreken beiden vloeiend Nederlands (in NL gewoond).
Er is een internetaansluiting en Mambo-Beach ligt op loopafstand. De ideale kamer.

mailadres staat in mn profiel
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  maandag 20 maart 2006 @ 03:59:29 #39
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36190760
wat zijn de kosten van die bemiddelingssite?
  maandag 20 maart 2006 @ 07:39:47 #40
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36191125
Je werkt in Willemstad? Punda? En je woont nabij Mambo Beach?
pi_36201192
quote:
Wordt het niet eens tijd om dat visum eens heel rap te gaan halen dan?
Ach, ik weet het niet. Ik heb andere mensen erover gesproken (ook mensen die hun stage al hebben afgerond) en die hebben niets van een werkvergunning meegekregen. Ik denk dat hier alles niet zo enorm strak en volgens de regels is geregeld als in Nederland.
quote:
wat zijn de kosten van die bemiddelingssite?
Totaalpakket: 575,-
Doe-het-zelf: 350,-
Wat die pakketten precies inhouden moet je maar even op hun site kijken. www.wereldstage.com
Wanneer je je gaat inschrijven zou ik ook even checken met je school. Als je school goede banden heeft met wereldstage krijg je vaak sneller reactie. HBO Windesheim in Zwolle heeft bijvoorbeeld hele goede banden met Wereldstage. Daarom ging het bemiddelen van de stage ook wel relatief snel.
quote:
Zorg dat je een auto hebt hier. Je koopt hier gewoon een autotje voor 900 gulden (400 euro). Ik heb dus GEEN auto (geen rijbewijs) en dat is echt zwaar verrot.
Klopt, als je geen auto hebt is het zwaar verrot. Ook wij hebben geen auto en dat is vrij vervelend. Het voordeel is wel dat wij dicht bij een goedkoop restaurant zitten, Cafe de Tropen, (10 gulden voor een goeie maaltijd, dat is nog geen 5 euro) en we zitten dicht bij de grootste supermarkt van het eiland.
Wij wonen in Cas Cora, dat is een eindje van mijn werk dat in Otrobanda (stadscentrum) zit. Het reizen met het openbaar vervoer wil wel, je moet alleen een beetje geluk hebben dat er een busje langs komt, want dat is nooit zeker. Gelukkig heb ik flexibele werktijden, zodat ik eerder weg kan als ik geluk heb met de busjes en te vroeg ben en ik later weg ga als ik pech heb met de busjes en later op het werk aanwezig ben.
Het appartement dat wij hebben is niet echt een studentenwoning, maar omdat wij met z'n 3'en zijn was het vrij moeilijk om iets in het stadscentrum te regelen. Ik vind het opzich niet zo erg, we hebben een heel mooi appartement met een prive zwembad, airco en warm water. Iets dat je in een studentenwoning zeker niet hebt.
Tot nu toe zijn we op zaterdagavond alleen nog maar naar Mambo Beach geweest, dat is ongeveer DE uitgaansgelegenheid van de zaterdagavond. Dit is een openluchtdisctheek, strand en bar in 1. Er zijn ongeveer net zoveel antilianen als Nederlanders daar.. We regelen meestal een taxi. Deze kost ongeveer 5 gulden per persoon, dus dat is nog geen 2,5 euro.
Je moet alleen zorgen dat je niet te lang blijft staan voordat je wordt opgehaald voor de terugweg. Allerlei rare figuren zie je rondlopen. Dronken mensen die zo achter het stuur stappen, taxichauffeurs die je proberen op te lichten. Ze vroegen laatst 75 gulden aan ons voor de terugweg.

[ Bericht 8% gewijzigd door Petrulli op 20-03-2006 15:35:48 ]
  maandag 20 maart 2006 @ 23:57:54 #42
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_36219360
je gaat eten bij de tropen? voor 10 gulden? man, dat is duur!
Ik kan voor 5-6 gulden eten kopen bij de Pita Supermarkt

Over de auto, heb je gelijk, je hebt echt een auto nodig, prioriteit 1, 2, 3, 4 en 5
En je moet weten, als je daar rijdt, je rijdt niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.
Wees niet pietje precies en volg de regels, maar weer dat ook al heb je voorrang, dat stelt niks voor als je wordt aangereden, want die gast is waarschijnlijk onverzekerd, jij zit met de brokken, de schade, en mogelijk zelfs de wonden of dat je dat bekostigt met je leven

en mambo beach is inderdaad het uitgaansgelegenheid van Curacao
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_36219479
quote:
Op maandag 20 maart 2006 07:39 schreef Jaguarized het volgende:
Je werkt in Willemstad? Punda? En je woont nabij Mambo Beach?
Ik werkte op Mambo Beach.. maar moet nu eerder terug (ivm schoolaanmeldingen e.d. en kan niet vanaf hier)
pi_36227439
Stage in het buitenland wil ik ook gaan doen, moet alleen nog een tweetal jaren wachten. Maar als de kans er is, zal ik het zeker niet laten gaan.
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:17:53 #45
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_36229621
Ik en een klasgenoot gaan ons waarschijnlijk ook aanmelden voor februari volgend jaar 5 of 6 maanden stage.
Is het ook mogelijk om b.v. daarna nog een maand langer te blijven als een soort van vakantie?
over het algemeen is het dus wel mogelijk om samen in een appartement oid te zitten ?

en komt het ook wel eens voor dat 2 studenten bij 1 bedrijf terecht komen? (MBO ICT)

We waren eerst zuid afrika van plan maar dat wordt hem waarschijnlijk niet (lastig plekken te vinden zowel zelf als via de unsa)
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_36326975
quote:
Ik kan voor 5-6 gulden eten kopen bij de Pita Supermarkt
Klopt, maar aangezien wij geen zin hebben om eerst de hele dag te werken, en daarna nog eten te koken, te eten en af te wassen gaan we uit eten bij de Tropen, en zeg nou zelf: 10 gulden is minder dan 5 euro, dan zie ik het nut niet om elke dag te gaan koken voor die paar gulden die je bespaard. Tuurlijk koken wij wel een paar keer in de week, maar lang niet elke dag.
quote:
En je moet weten, als je daar rijdt, je rijdt niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.
Wees niet pietje precies en volg de regels, maar weer dat ook al heb je voorrang, dat stelt niks voor als je wordt aangereden, want die gast is waarschijnlijk onverzekerd, jij zit met de brokken, de schade, en mogelijk zelfs de wonden of dat je dat bekostigt met je leven
Daar kan ik maar 1 ding op zeggen: inderdaad
quote:
Is het ook mogelijk om b.v. daarna nog een maand langer te blijven als een soort van vakantie?
Dat ligt helemaal aan je school, je stagebedrijf en wat je verder nog wilt gaan doen. Als je langer wilt blijven kan dat natuurlijk, maar aangezien wij in mei weer terugkomen hebben we nog een schoolblok, anders hadden wij dat waarschijnlijk ook wel gedaan.
quote:
over het algemeen is het dus wel mogelijk om samen in een appartement oid te zitten ?
Ja, als je bij wereldstage aangeeft dat je samen met die en die in het appartement wilt zitten regelen ze dat voor je. Wel moet je er een goede reden bij geven (makkelijk vervoer, samen koken blabla) anders denken ze gauw dat je alleen maar voor het feesten en de gezelligheid komt.
quote:
en komt het ook wel eens voor dat 2 studenten bij 1 bedrijf terecht komen? (MBO ICT)
Geen flauw idee, maar meestal niet. Van de mensen die ik hier ken en dat zijn er vrij veel heeft iedereen een eigen opdracht.
pi_36883226
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:17 schreef BaggerUser het volgende:
Mail mij maar eens op mijn profiel adres. Ik heb waarschijnlijk nog wel een professioneel bedrijf voor je, waar ik zelf stage heb gelopen.
pi_36884497
Ik wil ook een tvp omdat ik er ook zwaar over denk om op Curacao stage te gaan lopen.

Ik moet vanaf september minor gaan volgen, en de minor die ik op het oog had was op Curacao. Nou heeft die helaas te veel overlap met mn major en wordt dus niet toegestaan maar de docent kaartte wel direct aan dat hij een stage 'zo zou kunnen regelen'.

Is via school een beter idee dan via wereldstage of zelf regelen?
(HBO Technische Bedrijfskunde)
pi_36894922
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:13 schreef DaFan het volgende:
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar de meeste bedrijven hier in Curacao doen alleen zaken met stagebureaus die bemiddelen tussen hun en de scholen/studenten. Het is dus vrij moeilijk om aan een goede stageplek te komen zonder een stagebureau.
Ook is het regelen van werkvergunningen, verblijfsvergunningen een heel gedoe en een stagebureau regelt dat voor je.

Nogmaals, als je het graag zelf wilt uitzoeken of door je school wilt laten doen, moet je dat vooral doen, maar stagebureaus hebben de connecties en ervaringen, dus ik zou het aan hen overlaten.
pi_36904288
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:13 schreef DaFan het volgende:
Ik wil ook een tvp omdat ik er ook zwaar over denk om op Curacao stage te gaan lopen.

Ik moet vanaf september minor gaan volgen, en de minor die ik op het oog had was op Curacao. Nou heeft die helaas te veel overlap met mn major en wordt dus niet toegestaan maar de docent kaartte wel direct aan dat hij een stage 'zo zou kunnen regelen'.

Kijk even op het forum van de Nederlandse Antillen op www.wereldstage.nl ..
Hier leer je wel wat mensen kennen die er stage gaan lopen/hebben gelopen. Het is voor jou namelijk voordeliger om buiten een stagebureau om een stageplek te zoeken (qua financien). Voordeel van een stagebureau is wel dat je zekerheid hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')