abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juli 2005 @ 13:53:00 #51
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28856799
een zelfmoord aanslag begreep ik, 5 belgen gedood en een aantal britten? Merkwaardig dat ik niks lees op de FP
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:03:45 #52
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_28857026
Ja, onderweg naar Izmir...

En vriendin van me zat dus in Kusadasi en vloog vandaag vanaf Izmir naar huis, en rond die tijd kon ze best in een busje zitten, dus maak me zorgen. Hoop dat je gelijk hebt met je belgen en britten.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:06:16 #53
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28857086
heftig heftig......
Het terrorisme in Turkije gaat een nieuwe geweldadige fase in.

Vraagje : Zijn de koerden fundamentalistischer in het het islamitisch geloof dan de Turken. Omdat ze nu specifiek westerse doelen uitkiezen..... ik vraag me af of het wel koerden zijn die deze aanslagen plegen. Maar ik kan er ook glorieus naast zitten. Wie kan licht op deze zaak werpen [Meh7 ?!.... roep eens wat]. Want aanslagen op westerse doelen is toch echt een nieuwe fase van het geweld in Turkije.

Je zou bijna denken dat Turkije een frontlinie is
pi_28857105
quote:
16/07 Explosie Kusadasi : Eén Belg licht gewond

Op de Turkse lijst van gewonden die gehospitaliseerd zijn naar aanleiding van de explosie in de Turkse badplaats Kusadasi staat vooralsnog geen enkele Belg.

Wel staat vast dat één Belgische man, die met zijn vrouw en twee kinderen in Kusadasi verblijft, zeer licht gewond raakte door glasscherven. De man zat zelf niet in het getroffen busje en is niet opgenomen in een ziekenhuis.

GvA
pi_28857161
quote:
Doden door ontploffing in Turkije

Uitgegeven: 16 juli 2005 11:55
Laatst gewijzigd: 16 juli 2005 13:52

ANKARA - Door een explosie in een minibusje in de Turkse badplaats Kusadasi hebben zaterdag verscheidene mensen het leven verloren. Volgens de Turkse zender NTV overleefden zeker vijf mensen de klap niet. De lokale autoriteiten reppen vooralsnog van vier doden en veertien gewonden. De badplaats is ook populair onder Nederlandse toeristen.

Volgens NTV ging het om een zelfmoordaanslag. In het busje zaten op het moment van de ontploffing (10.45 uur lokale tijd) dertien mensen. De vermoedelijk gebruikte C4-explosieven gingen af toen de wagen langs een monument voor Kemal Atatürk, de grondlegger van het moderne Turkije, passeerde. Het getroffen voertuig zou zijn gebruikt als pendelbusje tussen het centrum van de toeristenplaats en het strand.

Britse toeristen

Onder de gewonden bevinden zich volgens het Turkse persbureau Anatolië zeker vijf Britse toeristen. Die zouden ernstige verwondingen hebben overgehouden aan de klap. Het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken liet eerder weten dat er twee landgenoten gewond waren geraakt.

Afgelopen week ontplofte in het nabijgelegen Cesme een bom waardoor twintig mensen gewond raakten, onder wie twee buitenlandse toeristen. Extremistische Koerden eisten de verantwoordelijkheid op.

Terreuraanslag

Premier Erdogan sprak zaterdag meteen van een terreuraanslag zonder echter iemand aan te wijzen als verantwoordelijke. "Ik bied mijn condoleances aan aan de families van de omgekomenen door deze terreuraanslag", aldus de regeringsleider.

Nu.nl
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:11:26 #56
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28857206
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:06 schreef Drugshond het volgende:
heftig heftig......

Vraagje : Zijn de koerden fundamentalistischer in het het islamitisch geloof dan de Turken. Omdat ze nu specifiek westerse doelen uitkiezen..... ik vraag me af of het wel koerden zijn die deze aanslagen plegen. Maar ik kan er ook glorieus naast zitten. Wie kan licht op deze zaak werpen [Meh7 ?!.... roep eens wat]. Want aanslagen op westerse doelen is toch echt een nieuwe fase van het geweld in Turkije.

Volgens mij niet. Dat zie je trouwens wel vaker bij lokale terroristische organisaties, dat ze vooral voor toeristische doelen gaan. Heeft op zich niets met 'het westen' te maken.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:13:48 #57
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28857255
Het lijkt allemaal wel mee te vallen inderdaad.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28857262
Je hebt fundamentalistische Turken, extreem-linkse Turken en daarnaast seculiere Koerden. Volgens mij is nog niet bekend wie het gedaan heeft.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:19:01 #59
89730 Drugshond
pi_28857363
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:11 schreef kLowJow het volgende:
Volgens mij niet. Dat zie je trouwens wel vaker bij lokale terroristische organisaties, dat ze vooral voor toeristische doelen gaan. Heeft op zich niets met 'het westen' te maken.
Dat is toch opmerkelijk te noemen... omdat de koerden relatief vrijspel hadden in Europa. Met andere woorden in het conflict tussen de koerden en turkije hadden de koerden toch enigzinds een beschermde status in Europa. Ook met de mogelijke toetreding van Turkije aan de EU (ben overigens tegen maar dat terzijde), was een randvoorwaarde dat het conflict met de koerden opgelost moest worden. Dus ik snap daarom niet dat de koerden kiezen voor westerse doelen.....of zit er iets meer achter. Ik met geen MO-expert, noch Turkije expert... maar ik hoop wel dat iemand van Fok! [Meh7 kan wel zinnig posten] enig licht in de duisternis kan geven.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:24:03 #60
89730 Drugshond
pi_28857459
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:13 schreef Monidique het volgende:
Je hebt fundamentalistische Turken, extreem-linkse Turken en daarnaast seculiere Koerden. Volgens mij is nog niet bekend wie het gedaan heeft.
quote:
De vermoedelijk gebruikte C4-explosieven gingen af toen de wagen langs een monument voor Kemal Atatürk, de grondlegger van het moderne Turkije
Juist...... 1 ding is wel zeker... het is een groepering die niet zit te wachten op een modernisering van Turkije (laat staan aansluiting zoeken bij de EU). Ik hou het op een extreem islam fundamentalistische groepering. Ik verwacht overigens niet dat de koerden hierachter zitten (ze hebben meer te verliezen dan ze kunnen winnen).
-- Mark my words.... dit is een nieuwe geweldsspiraal. --
pi_28857941
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:06 schreef Drugshond het volgende:
heftig heftig......

Je begrijpt het helemaal verkeerd. De ene terrorist is de andere niet. In Turkije zijn er weliswaar aanslagen gepleegd door terroristen van het Al Queda type (Istanbul 2003), maar die uiten zich door aanvallen op 'imperialistische en zionistische' doelen, zoals het britse consulaat, britse banken en synagoges.

Daarnaast heb je het terrorisme van de PKK en daaraan verbonden groeperingen. Die willen de Turkse staat op de knieën dwingen door de Turkse economie schade toe te brengen. Aangezien Turkije voor een enorm deel van de inkomsten afhankelijk is van toerisme, is het opportuun (om net als de ETA) aandachttrekkende aanslagen te plegen in toeristische gebieden. Maar dat heeft dus niks te maken met jihadistisch extremisme.

Gelet op het feit dat de vermoedelijke dader een vrouw is, kun je gelet op de patronen in Turkije er wel vanuit gaan dat dit een PKK aanslag was en dus niks te maken heeft met jihadisme.
pi_28857998
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het lijkt allemaal wel mee te vallen inderdaad.
Volgens NTV nog altijd 4 doden.
pi_28858210
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:47 schreef HiZ het volgende:

Gelet op het feit dat de vermoedelijke dader een vrouw is, kun je gelet op de patronen in Turkije er wel vanuit gaan dat dit een PKK aanslag was en dus niks te maken heeft met jihadisme.
hoezo dat, Hiz?
Is dat een typisch PKK iets, vrouwelijke daders?
of zeg je dat omdat het een vrouw is het geen jihadisme zal zijn

of geen van beide
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_28858286
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:00 schreef milagro het volgende:

[..]

hoezo dat, Hiz?
Is dat een typisch PKK iets, vrouwelijke daders?
of zeg je dat omdat het een vrouw is het geen jihadisme zal zijn

of geen van beide
Ja, de laatste jaren zijn alle PKK (en linksgerelateerde) zelfmoordaanslagen uitgevoerd door vrouwen.
pi_28858359
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:03 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, de laatste jaren zijn alle PKK (en linksgerelateerde) zelfmoordaanslagen uitgevoerd door vrouwen.
aha.
wat wordt vrouwen eigenlijk in het vooruitzicht gesteld in het hiernamaals... of zijn het vrouwen die sowieso al kansloos waren (verminkt, verkracht, verstoten, ergo niet uit te huwelijken)
pi_28858412
Eh, de PKK is een marxistische organisatie. Dan kun je zelf wel bedenken wat die in het vooruitzicht stellen in het hiernamaals.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 15:34:50 #67
89730 Drugshond
pi_28859118
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:47 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je begrijpt het helemaal verkeerd. De ene terrorist is de andere niet. In Turkije zijn er weliswaar aanslagen gepleegd door terroristen van het Al Queda type (Istanbul 2003), maar die uiten zich door aanvallen op 'imperialistische en zionistische' doelen, zoals het britse consulaat, britse banken en synagoges.

Daarnaast heb je het terrorisme van de PKK en daaraan verbonden groeperingen. Die willen de Turkse staat op de knieën dwingen door de Turkse economie schade toe te brengen. Aangezien Turkije voor een enorm deel van de inkomsten afhankelijk is van toerisme, is het opportuun (om net als de ETA) aandachttrekkende aanslagen te plegen in toeristische gebieden. Maar dat heeft dus niks te maken met jihadistisch extremisme.

Thx.....

Leuke posting.. maar ik snap er eigenlijk niks van (dat de koerden juist voor deze geweldadige oplossing kiezen). Ze komen op deze manier steeds verder in het isolement en niemand heeft straks nog waardering voor ze.
Doe maar eens een enquete over de ETA/IRA in Europa.... geen hond die erop zal stemmen. Ze hebben alleen bestaansrecht vanwege het geweld (maar iets zinnigs te melden.... ho maar).
pi_28859481
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:08 schreef HiZ het volgende:
Eh, de PKK is een marxistische organisatie. Dan kun je zelf wel bedenken wat die in het vooruitzicht stellen in het hiernamaals.
Okay, ik dacht dat er ook Turkse (Koerdische) Alevieten tussen zaten in het kader van de vijand van mijn vijand is mijn vriend
pi_28859713
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:46 schreef milagro het volgende:

[..]

Okay, ik dacht dat er ook Turkse (Koerdische) Alevieten tussen zaten in het kader van de vijand van mijn vijand is mijn vriend
Alevieten als terroristen? Dat vergt wel een hele hoop geestelijke gymnastiek om je dat voor te stellen.
pi_28859857
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

Alevieten als terroristen? Dat vergt wel een hele hoop geestelijke gymnastiek om je dat voor te stellen.
weet ik veel, Hiz
nee dus

PKK Grijze Wolven Alevieten Moslims, ik haal van alles door elkaar

Ik dacht altijd dat Alevieten ook een 'soort' moslims waren, maar dat is dus niet zo?
pi_28859950
  zaterdag 16 juli 2005 @ 16:09:23 #72
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28860111
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 16:00 schreef milagro het volgende:

[..]

weet ik veel, Hiz
nee dus

PKK Grijze Wolven Alevieten Moslims, ik haal van alles door elkaar

Ik dacht altijd dat Alevieten ook een 'soort' moslims waren, maar dat is dus niet zo?
Dat is wel zo.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 16:10:15 #73
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28860142
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 16:09 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat is wel zo.
Al worden ze natuurlijk door moslims die hier weer andere ideeën over hebben niet als zodanig gezien.
pi_28860375
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 16:10 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Al worden ze natuurlijk door moslims die hier weer andere ideeën over hebben niet als zodanig gezien.
dat blijf je houden natuurlijk idd

Ik weet zoals je ziet, geen donder van Turkije, Koerden, de hele toestand daar af.
Hoe is het qua religie (of het ontbreken daarvan) eigenlijk onder de Koerden verdeeld bv?
  zaterdag 16 juli 2005 @ 16:19:32 #75
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28860402
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 16:18 schreef milagro het volgende:

[..]

dat blijf je houden natuurlijk idd

Ik weet zoals je ziet, geen donder van Turkije, Koerden, de hele toestand daar af.
Hoe is het qua religie (of het ontbreken daarvan) eigenlijk onder de Koerden verdeeld bv?
Ik weet er ook weinig van. Ik weet alleen dat Alevieten over het algemeen gewoon als moslims gezien worden, ook door zichzelf geloof ik, en dat iemand als KB zal zeggen dat het geen moslims zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')