abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2005 @ 12:27:19 #1
118002 PieDobbelJoe
Elk nadeel heeft een voordeel
pi_28677775
Een paar maand terug schreef ik Alleen is maar alleen mijn verhaal, een verhaal vol verdriet, haat en stress.
Destijds heb ik ook geschreven dat het mijn doelstelling was als vrienden uit elkaar te gaan, zeker ook omdat je meerd an 30 jaar bij elkaar bent geweest. En tegen vrienden vaak gezegd "ik wil dit netjes afhandelen, ik wil geen hufter voor haar zijn". Hoe edel en hoe dom ook!!

Nu, nu een paar maand verder ... haat ik mijn bijna ex, ik kan haar wel wurgen. Want terwijl ik bezig was ook voor haar te zorgen om toch goed uit elkaar te kunnen gaan, was zij bezig mij financieel uit te kleden en te bedonderen met leugens en bedrog. Vrienden hebben het zien aankomen en vaak voor gewaarschuwd, maar ik ben er ingetuind met haar leugens. Daar sta je dan, met al je goedheid, naiviteit en te goed van vertrouwen, belazerd tot op het bot ... en enorm gekwetst voelen omdat van mijn gevoelsleven een speeltuin gemaakt is. Van de zorg na haar zelfmoordpoging tot aan ... het soms wensen dat het wel jammer is dat het haar niet gelukt is, dat is een wereld van verschil ... een enorme overgang. Emotioneel gezien, is dit een hele grote stap waar heel veel leed in zit.

Maar nu ben ik zover, dat ik een advocaat in de arm genomen heb, waar ik best wel van baal ... maar ook weet dat het een must is. Een must omdat ik er anders zelf aan kapot zit te gaan. Mijn zorgen voor 'ons' moeten nu anders zijn, de zorg voor mij zelf ... dat klinkt zo egoistisch ... zo slecht ... zo nieuw voor mij. Ik wordt gedwongen te handelen op een wijze, die niet past bij mij!

Ik weet het, het leven is hard of kan hard zijn en moet je niet het bijltje er bij neergooien. Altijd schijnt weer eens de zon, ook voor mij ... alleen heb ik regelmatig moeite hem te zien.
pi_28678219
Wat heeft zei dan in godsnaam gedaan dat jij een advocaat in handen moet nemen?
In the beginning God created the heaven and the earth. And the earth was without form...
pi_28678225
Is dat loeder nu helemaal geflipt of zo?
  zondag 10 juli 2005 @ 12:52:52 #4
118002 PieDobbelJoe
pi_28678330
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:47 schreef maan het volgende:
Wat heeft zei dan in godsnaam gedaan dat jij een advocaat in handen moet nemen?
Oeps, ben ik niet helemaal duidelijk in geweest .... de advocaat is nodig voor de scheiding, wat ik eigenlijk anders had willen doen ... vriendschappelijk en in goed overleg.
pi_28678403
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:52 schreef PieDobbelJoe het volgende:

[..]

Oeps, ben ik niet helemaal duidelijk in geweest .... de advocaat is nodig voor de scheiding, wat ik eigenlijk anders had willen doen ... vriendschappelijk en in goed overleg.
Dit bewijst toch maar weer eens hoe achterbaks het vrouwelijk geslacht kan zijn...Ze had
waarschijnlijk al een tijdje terug een plannetje beraamd.
  zondag 10 juli 2005 @ 12:58:29 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28678427
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:57 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Dit bewijst toch maar weer eens hoe achterbaks het vrouwelijk geslacht ex-partners kan kunnen zijn...Ze had waarschijnlijk al een tijdje terug een plannetje beraamd.
Of je bent gewoon een beetje bitter of zo...
  zondag 10 juli 2005 @ 13:00:18 #7
39784 zebirski
lip up fattttttttyyy
pi_28678467
gooi haar gegevens op internet

of een paar tering klappen niet te veel maar wel goed hard
  zondag 10 juli 2005 @ 13:05:47 #8
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_28678584
na 30 jaar nog uit elkaar? hoezo dat. was er niet eens een onderzoek dat vertelde dat je als je zo lang bij elkaar blijft beter bij elkaar kunt blijven (ook al is dit ongelukkig) dan uit elkaar, want dat schijnt nog erger te zijn.

en fin, sterkte kerel. en laat dit een les zijn, altijd een advocaatje pakken. hij kan er tenminste als derde onafhankelijk naar kijken. klinkt naar, maar zolang je niet zeker weet dat je ex dezelfde vriendelijke afwikkeling wil ajs jij (en dat weet je nooit) dan is een advocaat de beste optie.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_28679683
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Of je bent gewoon een beetje bitter of zo...
Goed verbeterd! 'T schoot zo uit m'n pen, excuses!
  zondag 10 juli 2005 @ 14:47:57 #10
118002 PieDobbelJoe
pi_28681237
quote:
Op zondag 10 juli 2005 13:05 schreef Duritz het volgende:
na 30 jaar nog uit elkaar? hoezo dat. was er niet eens een onderzoek dat vertelde dat je als je zo lang bij elkaar blijft beter bij elkaar kunt blijven (ook al is dit ongelukkig) dan uit elkaar, want dat schijnt nog erger te zijn.
Ik weet niet of er een onderzoek naar was, maar voor mij is scheiding haast het ultieme genot daar de stress mij de oren uitkomt!! Ik moet en zal zo snel mogelijk van haar af moeten en moeten proberen mij keihard op te stellen naar haar toe. Iets wat voor mij nieuw is, maar zal wel lukken ...gewoon uit lijfsbehoud.

En ja, een advocaat ... achteraf bekeken ... had ik geljk moeten nemen. Dat had mij enorm veel stress en sores bespaard.

Thnx!!
pi_28682603
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:57 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Dit bewijst toch maar weer eens hoe achterbaks het vrouwelijk geslacht kan zijn...Ze had
waarschijnlijk al een tijdje terug een plannetje beraamd.
Niet alle vrouwen zijn achterbaks maar er zijn er wel een hoop die graag een slaatje der uit willen slaan
Sterkte dan maar
In the beginning God created the heaven and the earth. And the earth was without form...
  zondag 10 juli 2005 @ 16:03:38 #12
118002 PieDobbelJoe
pi_28683194
quote:
Op zondag 10 juli 2005 15:42 schreef maan het volgende:

[..]

Niet alle vrouwen zijn achterbaks maar er zijn er wel een hoop die graag een slaatje der uit willen slaan
Sterkte dan maar
Onder alle mensen, dus man en vrouw ... zitten achterbakse types tussen. Jammer genoeg!!!

Thnx!!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 11:54:18 #13
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_29137199
Pie, heel erg veel sterkte ermee!
Je weet me te vinden als je wilt praten he
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 12:15:13 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29137543
Ik kan me goed voorstellen dat zo'n vechtscheiding een enorme impact op je heeft.. Veel succes met alles!
pi_29141282
Ik heb net het andere topic eens doorgelezen, maar ik snap nog steeds niet wat er nou eigenlijk allemaal gebeurd is, zal natuurlijk ook wel je bedoeling zijn. Maar ik vraag me altijd af wat er in vredesnaam kan gebeuren dat een liefde die neem ik aan oit superintens en heerlijk is geweest, ineens zo'n ommezwaai neemt. Iig bij een relatie van 30 jaar!

Maar ja...ik kan me idd wel voorstellen dat dit allemaal een grote impact heeft! Sterkte met alles en keep your head up!!
Live to ride, ride with your heart
  dinsdag 26 juli 2005 @ 14:38:58 #16
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29141599
Jemig, dat is lang, 30 jaar...

Sterkte ermee!
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_29141675
tja het ligt toch echt aan je eigen naiviteit..
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
  dinsdag 26 juli 2005 @ 14:56:04 #18
118002 PieDobbelJoe
pi_29142091
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:54 schreef Muck het volgende:
Pie, heel erg veel sterkte ermee!
Je weet me te vinden als je wilt praten he
Dank je Muck, je bent een schat!!!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 14:59:10 #19
118002 PieDobbelJoe
pi_29142165
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 12:15 schreef Alicey het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat zo'n vechtscheiding een enorme impact op je heeft.. Veel succes met alles!
Dank je Alicey. Is inmiddels ook een vechtscheiding geworden, juist iets wat ik al die tijd heb willen voorkomen. Nu voel ik haat, enorme haat naar de ander toe!!! Alle dagen wordt ik nog genaaid en is het net alsof er nooit geen eind aan zit te komen.
Men zegt vaak ...na regen komt ... Maar dit is wel al een bui van 6 maand zonder enig streepje zonlicht
pi_29142418
Wat liggen haat en liefde soms gigantisch dicht bij elkaar als er wat te halen valt
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_29142561
Weer iemand die het anders denkt te doen, en uteindelijk in dezelfde valkuil als bijna iedereen terechtkomt...
  dinsdag 26 juli 2005 @ 15:14:08 #22
118002 PieDobbelJoe
pi_29142575
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:27 schreef Boost het volgende:
Ik heb net het andere topic eens doorgelezen, maar ik snap nog steeds niet wat er nou eigenlijk allemaal gebeurd is, zal natuurlijk ook wel je bedoeling zijn. Maar ik vraag me altijd af wat er in vredesnaam kan gebeuren dat een liefde die neem ik aan oit superintens en heerlijk is geweest, ineens zo'n ommezwaai neemt. Iig bij een relatie van 30 jaar!

Maar ja...ik kan me idd wel voorstellen dat dit allemaal een grote impact heeft! Sterkte met alles en keep your head up!!
Dank je, ik probeer mijn hoofd ook omhoog te houden, ook al valt me dat momenteel zeer zwaar ... zelfs zo dat ik aan de grens zit van het kunnen verwerken van alle sores.
De reden zal ik hier niet of nog niet kenbaar maken, wel kan ik het volgende zeggen. Een relatie MOET als basis vertrouwen hebben naast eerlijkheid, dat is iets waar ik zeer vele jaren mee bezig ben geweest ... maar de ander daar niet van heb kunnen overtuigen. Wanneer ... wanneer degene ook nog dingen doet die gewoon niet kunnen en mogen en zij' in aanraking komt met justitie, is het voor mij afgelopen ...punt.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 15:15:04 #23
118002 PieDobbelJoe
pi_29142607
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:38 schreef Marietje_34 het volgende:
Jemig, dat is lang, 30 jaar...

Sterkte ermee!
Thnx ... heb ik ook hard ... heel hard nodig!!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 15:18:27 #24
118002 PieDobbelJoe
pi_29142697
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 15:13 schreef _Arual_ het volgende:
Weer iemand die het anders denkt te doen, en uteindelijk in dezelfde valkuil als bijna iedereen terechtkomt...
Nog niet eens zozeer het anders ... willen ... doen, Dit alles gewoon op gevoel doen, proberen geen hufter te zijn of worden, terwijl achteraf blijkt ... dat ik dat naar haar toe al lang had moeten zijn.
Hoe edel en dom kun je zijn
pi_29142751
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 15:18 schreef PieDobbelJoe het volgende:

Juist iets om trots op te zijn! Je blijft jezelf en probeerde alles in goede banen te leiden. Voor alles en iedereen.

Helaas werkt het niet, maar ga jezelf absoluut niet nog verder de grond inpraten. Richt die energie op andere, leukere dingen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_29143359
quote:
[b]

Helaas werkt het niet, maar ga jezelf absoluut niet nog verder de grond inpraten. Richt die energie op andere, leukere dingen.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 15:42:14 #27
118002 PieDobbelJoe
pi_29143399
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 15:20 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Juist iets om trots op te zijn! Je blijft jezelf en probeerde alles in goede banen te leiden. Voor alles en iedereen.

Dank je voor deze opbeurende woorden

Voorval voor een maand terug:

Ik zag haar weer eens een keer, zag er slecht uit en het haar zat voor geen meter. Heb haar toen aangeboden haar kapper te willen betalen, zodat zij naar werk, vriend en anderen toe er toch goed op zou staan. Geen dankjewel kon er af end e volgende dag ... was ik weer belazerd. Nee, dat gebeurd mij nu niet meer, heb me van de goeie kant laten zien ... en haar laten zien, dat je toch goed of redelijk goed met elkaar om kunt gaan nadat de scheiding er door is.
Maar ergens ... ergens ziet ze niet waar ze mee bezg is, ik ben altijd een maatje voor haar geweest ... alleen ... ik heb die nooit zo gehad. Soms heb je een les nodig, ik dus meerdere en nu keihard!!

Ik ben een enorm gevoelsmens, en heb haar gedrag ervaren als ... een speeltuin van mijn gevoelsleven maken. Dat doet zeer, heel erg zeer.

Nu voel ik alleen die haat, intense haat!! Ja, ik probeer mij ook te richten op de leuke dingen, die er natuurlijk ook zijn. Maar feit is, dat als ik thuiskom ... ik in een stresstent kom ... waarin ontsnappen nog niet mogelijk is. Dat vreet energie, heel veel energie.
Zoveel ... dat ik noodgedwongen een 'stressdieet aan het volgen ben, waarbij ik in circa 6 maand van rond de 110 kg naar 83 kg ben gezakt.
Dit zegt genoeg, zegt veel over mijn al maanden durende strijd ... waar het eind nog niet van in zicht is.

Thnx
  dinsdag 26 juli 2005 @ 17:56:52 #28
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29147072
Sterkte gast, en wat die haat betreft, she's not worth the energy, probeer boven haar kinderachtige gedrag te staan, sommige mensen moeten nou eenmaal nog veel leren.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:17:00 #29
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29155878
Damn wat een verhaal, veel sterkte ermee verder.
Het moeilijkste maar wel belangrijk is haar uit je hoofd laten verdwijnen denk ik. je kan het toch nooit meer vergeten maar dat je een punt bereikt dat het je totaal niks meer kan schelen wat ze doet en hoe het met haar is.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_29155917
Soms moet je gewoon even voor jezelf kiezen. .
  woensdag 27 juli 2005 @ 09:50:53 #31
118002 PieDobbelJoe
pi_29163037
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:17 schreef Zero2Nine het volgende:
Damn wat een verhaal, veel sterkte ermee verder.
Het moeilijkste maar wel belangrijk is haar uit je hoofd laten verdwijnen denk ik. je kan het toch nooit meer vergeten maar dat je een punt bereikt dat het je totaal niks meer kan schelen wat ze doet en hoe het met haar is.
Het was opvallend ... vond ik van me zelf ... dat het me geen moer doet dat zij een andere vriend heeft, heb haar ooit eens een keer daar heen gebracht. Vanwege de nog steeds aanwezige sores kan ze natuurlijk nog niet uit mijn hoofd, maar uit mijn hart heb ik haar al gesneden. Het enige wat ik nu hoop is, dat mijn advocaat snel de scheiding er door krjgt en het huis verkocht is, dan pas kan ik haar definitief ook uit het hoofd zetten. Dan pas kan ik ook geestelijk tot rust komen en dan pas kan ik me richten op een leven na en zonder haar.
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:06:21 #32
118002 PieDobbelJoe
pi_29163289
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 17:56 schreef Hallulama het volgende:
Sterkte gast, en wat die haat betreft, she's not worth the energy, probeer boven haar kinderachtige gedrag te staan, sommige mensen moeten nou eenmaal nog veel leren.
Dank je!
Zij is inderdaad die energie niet waard. Wanneer een vlieg je dagenlang in je slaapkamer terroriseert met zijn gezoem en je steeds weer en vaak steekt, valt het niet mee die lastpak te vergeten en daar aandacht aan te schenken. Zelfs als die er na veel strijd echt niet meer is, heb je de tijd nodig hem te vergeten. Vreemd genoeg ... mis je eerst dat gezoem, maar ooh wat kun je zo'n beestje haten.

Als ik wakker wordt na weer veel te weinig slaap, wil ik tjsakaaa zeggen voor de spiegel om me zelf eens te sterken voor een nieuwe dag. Maar de moed zakt me snel in de schoenen, zeker als ik geconfronteerd wordt met nieuwe feiten die sores geven.
Negatieve gedachten blijven je dan bezighouden, ook al probeer je buitenshuis plezier te maken en hebben aan dingen. Wanneer je dan weer thuiskomt, slaat de stress wee toe ... telkenmale weer.
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:07:27 #33
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29163308
Genoeg rust is natuurlijk key, een uitgerust mens bekijkt de wereld heel wat vrolijker.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:44:28 #34
126319 Tokay_Pinot_Gris
Behind blue eyes....
pi_29364682
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 15:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wat liggen haat en liefde soms gigantisch dicht bij elkaar als er wat te halen valt
Het heeft niets te maken met of er "iéts te halen valt". Het heeft te maken met je GEVOEL dat besodemieterd wordt én de vreselijke knauw die het VERTROUWEN krijgt dat je in de ander had.
En ja, als zoiets je overkomt liggen houden van en haat héél dicht bij elkaar.

Spreek helaas uit ervaring
If you can't beat them, fuck'm
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:47:48 #35
126319 Tokay_Pinot_Gris
Behind blue eyes....
pi_29364758
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:18 schreef Viperdesign het volgende:
Soms moet je gewoon even voor jezelf kiezen. .
Pcies!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:06:12 #36
126319 Tokay_Pinot_Gris
Behind blue eyes....
pi_29365136
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:27 schreef PieDobbelJoe het volgende:

Maar nu ben ik zover, dat ik een advocaat in de arm genomen heb, waar ik best wel van baal ... maar ook weet dat het een must is. Een must omdat ik er anders zelf aan kapot zit te gaan. Mijn zorgen voor 'ons' moeten nu anders zijn, de zorg voor mij zelf ... dat klinkt zo egoistisch ... zo slecht ... zo nieuw voor mij. Ik wordt gedwongen te handelen op een wijze, die niet past bij mij!

Ik weet het, het leven is hard of kan hard zijn en moet je niet het bijltje er bij neergooien. Altijd schijnt weer eens de zon, ook voor mij ... alleen heb ik regelmatig moeite hem te zien.
Het heeft niets te maken met egoïstisch of slecht zijn, het heeft puur te maken met zelfbehoud. Komt nog bij dat een advocaat er emotioneel ver vanaf staat, en de zaken objectief kan bekijken.
Hij zal nooit iets doen wat tegen jouw (rechts)gevoel ingaat, maar feit blijft gewoon dat er spullen verdeeld moeten worden, en als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks (lees via advocaat). Ik denk dat je er verstandig aan gedaan hebt. Hij zal je dingen vertellen en uitleggen waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben, puur en alleen maar omdat het bij jou een gevoelskwestie is.

Ja het leven kan hard zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat de dingen niet zomaar gebeuren.

En er komt een dag Pie, dat ook jij weer verblind wordt door de zon
EN STERKER DAN OOIT!!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 03:26:56 #37
118002 PieDobbelJoe
pi_29381656
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:06 schreef Tokay_Pinot_Gris het volgende:

[..]

Ja het leven kan hard zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat de dingen niet zomaar gebeuren.

En er komt een dag Pie, dat ook jij weer verblind wordt door de zon
EN STERKER DAN OOIT!!
Dank je Tokay!!!

Inderdaad ziet die advocaat het beter dan ik, juist vanwege die afstand. Wel een afstand die ik in mijn hart al genomen heb, maar door de gevoelens die er allemaal bijkomen ...wordt het alles wat lastiger.
En die zon ... die heb ik hard nodig, heel erg hard nodig ook!!!! Momenteel en dat al lange tijd, is het een strijd tegen mij zelf, een strijd tegen de stress. Iets wat mij vaak zorgen baart, omdat het soms zo'n oneerlijke strijd is.
Men moest eens weten wat er in het koppie rondgaat
  woensdag 3 augustus 2005 @ 16:34:23 #38
126319 Tokay_Pinot_Gris
Behind blue eyes....
pi_29396048
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 03:26 schreef PieDobbelJoe het volgende:

[..]

Men moest eens weten wat er in het koppie rondgaat
Als geen ander
pi_29396607
Sterkte Pie!
Het siert je als mens dat je je zo net zosteld tegenover je ex. daar moet erg veel energie voor nodig zijn, maar bedenk: what comes around, goes around!
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
  woensdag 3 augustus 2005 @ 22:20:50 #40
118002 PieDobbelJoe
pi_29407280
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 16:50 schreef 2flower het volgende:
Sterkte Pie!
Het siert je als mens dat je je zo net zosteld tegenover je ex. daar moet erg veel energie voor nodig zijn, maar bedenk: what comes around, goes around!
Dank je!!!! Ja, het zal me sieren ...heb je misschien wel gelijk in en dat het energie kost en gekost heeft ... enorm veeeeeel
Daarom probeer ik ook vaak weg te gaan, naar goeie vrienden ... en dan het liefst ver van mijn huis. Nadeel is, dat vrienden vragen hoe het is en gaat. Is en voelt ook goed, maar men raakt me daarmee tot op het bot!! Vaak krijgt men een kort maar wel lief antwoord, doch ook gelijk de vraag hoe het met hen gaat. Ik wil ook andere mensen niet steeds opzadelen met mijn sores, die me de oren uit komen.

In ieder geval heb ik maanden mijn best gedaan er toch nog een goed eind aan te breien, voor BEIDE. Tuurlijk is dat goed als je dit probeert, maar echt ... ik wordt genaaid ... nog steeds ...dus eigenlijk heb ik met al mijn goede wil, me zelf zitten naaien. Zo voelt dat!!!!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 22:21:56 #41
118002 PieDobbelJoe
pi_29407325
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 16:34 schreef Tokay_Pinot_Gris het volgende:

[..]

Als geen ander
Sorry Tokay ...
  woensdag 3 augustus 2005 @ 22:34:03 #42
126319 Tokay_Pinot_Gris
Behind blue eyes....
pi_29407781
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 22:20 schreef PieDobbelJoe het volgende:

[..]

Dank je!!!! Ja, het zal me sieren ...heb je misschien wel gelijk in en dat het energie kost en gekost heeft ... enorm veeeeeel
Daarom probeer ik ook vaak weg te gaan, naar goeie vrienden ... en dan het liefst ver van mijn huis. Nadeel is, dat vrienden vragen hoe het is en gaat. Is en voelt ook goed, maar men raakt me daarmee tot op het bot!! Vaak krijgt men een kort maar wel lief antwoord, doch ook gelijk de vraag hoe het met hen gaat. Ik wil ook andere mensen niet steeds opzadelen met mijn sores, die me de oren uit komen.

In ieder geval heb ik maanden mijn best gedaan er toch nog een goed eind aan te breien, voor BEIDE. Tuurlijk is dat goed als je dit probeert, maar echt ... ik wordt genaaid ... nog steeds ...dus eigenlijk heb ik met al mijn goede wil, me zelf zitten naaien. Zo voelt dat!!!!
Als je vrienden jouw sores niet aan willen horen, vragen ze er niet naar Pie. Dan draaien ze er omheen en praten over koetjes en kalfjes. En dat ze je daarmee tot op het bot raken.........dat noemen ze verwerken.

En vergeet niet..........."Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen"
  woensdag 3 augustus 2005 @ 22:48:32 #43
118002 PieDobbelJoe
pi_29408339
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 22:34 schreef Tokay_Pinot_Gris het volgende:

[..]

Als je vrienden jouw sores niet aan willen horen, vragen ze er niet naar Pie. Dan draaien ze er omheen en praten over koetjes en kalfjes. En dat ze je daarmee tot op het bot raken.........dat noemen ze verwerken.

En vergeet niet..........."Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen"
Wat een wijze en mooie spreuk Tokay

Tja, verwerken ... ook hierin moet ik gelijk geven. Weet ik ook wel, maar het komt mij keihard voor de kiezen als ik antwoord geven moet. Door alle stress en de daarbij behorende emoties ... ben ik maar al te vaak een "watje" en heb het dan ff moeilijk. Tranen zijn dan mijn deel en juist dat is iets dat wil ik niet altjd en probeer het te voorkomen. Goed? Nee!!
Maar ondanks dat ik openminded ben en ondanks dat ook mijn gevoelsleven snel op tafel ligt, was het aard van het beestje altijd zo ... ik kan me zelf wel redden.
Prachtig heh, maar ... kan ik momenteel niet eens. Accepteren van dit, is ook ff lastig ... vandaar ....
  woensdag 3 augustus 2005 @ 23:18:25 #44
126319 Tokay_Pinot_Gris
Behind blue eyes....
pi_29409720
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 22:48 schreef PieDobbelJoe het volgende:

[..]

Wat een wijze en mooie spreuk Tokay

Tja, verwerken ... ook hierin moet ik gelijk geven. Weet ik ook wel, maar het komt mij keihard voor de kiezen als ik antwoord geven moet. Door alle stress en de daarbij behorende emoties ... ben ik maar al te vaak een "watje" en heb het dan ff moeilijk. Tranen zijn dan mijn deel en juist dat is iets dat wil ik niet altjd en probeer het te voorkomen. Goed? Nee!!
Maar ondanks dat ik openminded ben en ondanks dat ook mijn gevoelsleven snel op tafel ligt, was het aard van het beestje altijd zo ... ik kan me zelf wel redden.
Prachtig heh, maar ... kan ik momenteel niet eens. Accepteren van dit, is ook ff lastig ... vandaar ....
Gewoon laten gaan Pie, opkroppen is slecht voor je, want dan is het breekpunt des te heftiger.
En als je bij goede vrienden niet meer uit durft te huilen, waar dan wel?

Je speelt verstoppertje.......in dit geval met jezelf.....
  woensdag 3 augustus 2005 @ 23:44:09 #45
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29410714
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 15:18 schreef PieDobbelJoe het volgende:

[..]

Nog niet eens zozeer het anders ... willen ... doen, Dit alles gewoon op gevoel doen, proberen geen hufter te zijn of worden, terwijl achteraf blijkt ... dat ik dat naar haar toe al lang had moeten zijn.
Pie je hebt een goed hart. Een man van zuivere inborst. Het stuit je tegen het lijf om op eenzelfde manier te reageren als haar. Dat is je goed recht en mag je verdomme trots op zijn!

Je zit nu in een fokking situatie waarbij aan jouw kant blijkbaar nog iets meer gevoelens meespelen dan aan haar kant. Het komt kil over en dat doet pijn. Heel veel pijn. Meer dan doorbijten kun je niet echt doen. Laat het standaard verdeelgedoe over aan anderen en hou je alleen bezig met de dingen die je gelukkig maken. Dan kun je er tenminste een beetje afstand van nemen en is het iets meer draaglijk.

Sterkte
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_29411011
bekijk het positief, je bent wel 27 kilo afgevallen, dat doen weinig mensen je na in zo'n korte tijd

En over scheiden, tsjah, tis en blijft klote vooral als je alles aardig goed en netjes wil regelen
  donderdag 4 augustus 2005 @ 00:09:06 #47
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29411797
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 23:51 schreef Ratt het volgende:
bekijk het positief, je bent wel 27 kilo afgevallen, dat doen weinig mensen je na in zo'n korte tijd

En over scheiden, tsjah, tis en blijft klote vooral als je alles aardig goed en netjes wil regelen
15 kilo in 2 weken
Heeel ongezond
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 08:18:14 #48
118002 PieDobbelJoe
pi_29416894
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 23:18 schreef Tokay_Pinot_Gris het volgende:

[..]

Gewoon laten gaan Pie, opkroppen is slecht voor je, want dan is het breekpunt des te heftiger.
En als je bij goede vrienden niet meer uit durft te huilen, waar dan wel?

Je speelt verstoppertje.......in dit geval met jezelf.....
Maar al te waar en ... ook dit weet ik. Doch ik laat me soms ook wel gaan, laat de emoties ook de vrije loop ... maar niet te vaak. Vrienden moeten kunnen komen, niet dat ze denken ... als we naar hem gaan ... dan begint hij weer ... Gelukkig komen mijn vrienden nog steeds graag en dat wil ik ook houden zo, ook voor hun verhaal moet plaats zijn, want er is meer dan alleen mijn sores!!

Emoties ... doet mij denken aan 1 van de laatste uitspraken van mijn bijna-ex ... ik liet me nooit gaan, ik was te vlak als er een 'ruzie' was. Ik had me meer moeten laten gaan, eerder met de vuist op tafel moeten slaan of erger nog ... met iets smijten. Klopt, deed ik ook nooit, zag daar het nut niet van in en droeg niets van waade bij als er een probleem was en die opgelost diende te worden. Tuurljk, er waren momenten dat ik me ook wel eens wou laten gaan ... en dan? Dan wist ik zeker, dat de andere dicht zou slaan ... niets meer zou zeggen en kwaad zou weglopen.

Tja, wie had ik daar uiteindelijk mee ...mij zelf, want ik had dan toch een probleem ....zij niet. YEP.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 08:34:53 #49
118002 PieDobbelJoe
pi_29417021
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 23:44 schreef Mukie het volgende:

[..]

Pie je hebt een goed hart. Een man van zuivere inborst. Het stuit je tegen het lijf om op eenzelfde manier te reageren als haar. Dat is je goed recht en mag je verdomme trots op zijn!

Je zit nu in een fokking situatie waarbij aan jouw kant blijkbaar nog iets meer gevoelens meespelen dan aan haar kant. Het komt kil over en dat doet pijn. Heel veel pijn. Meer dan doorbijten kun je niet echt doen. Laat het standaard verdeelgedoe over aan anderen en hou je alleen bezig met de dingen die je gelukkig maken. Dan kun je er tenminste een beetje afstand van nemen en is het iets meer draaglijk.

Sterkte
Dank je voor je lieve woorden Mukie Zoals gezegd ... ik ben een watje, dus natte ogen als ik zoiets lees en doet me goed!!

Het is moeilijk je te concentreren op leuke dingen, wanneer nog steeds de shit die zij uithalat, via de brievenbus binnenkomt. Ik probeer het wel, maar verval vaak in een zware depri bui.
Voorbeeldje van mijn en hara gevoelsleven:

Toen zij na dagen op de intensive caire gelegen had en dus ik onder zware stress thuis ... van dit alles al niets begreep, belde zij mij op dat ze weer naar huis mocht. Ik zou haar ophalen met de auto, maar heb ik niet gedaan.
Haar laatste zin tijdens dat gesprek was " kunnen we gelijk even een borrel gaan drinken in onze kroeg".!!!!!!!!!!!
Godverd ... het laatste waar ik aan zat te denken was, om naar mijn kroeg te gaan!! Dat mens begreep totaal niet zoals ik thuiszat, ofschoon zij dit wel wist. Theezakjes zoeken in de ijskast, begreep er geen reet van waarrom die daar niet lagen. Tondeuse tijdens het scheren afspoelen onder de waterkraan, terwijl er nog 220 op staat. Dat was Pie op dat moment en dus stortte ik gelijk in met haar zin om naar de kroeg te gaan. Heb haar gezegd, dat ze maar een taxi moest bellen, daar ik er door zat ...finaal door.
Die switch, hoe kon ze die in godsnaam maken? Dat als voorbeeld over haar en mijn gevoelsleven!!!

Ja Mukie, mijn advocaat moet het maar regelen, is ook beter.

1 ding en daar ben ik best blij om ... naast alle shit ... ben ik mijn humor niet verloren!!!!
pi_29417553
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 08:34 schreef PieDobbelJoe het volgende:

[..]

Dank je voor je lieve woorden Mukie Zoals gezegd ... ik ben een watje, dus natte ogen als ik zoiets lees en doet me goed!!

Het is moeilijk je te concentreren op leuke dingen, wanneer nog steeds de shit die zij uithalat, via de brievenbus binnenkomt. Ik probeer het wel, maar verval vaak in een zware depri bui.
Voorbeeldje van mijn en hara gevoelsleven:

Toen zij na dagen op de intensive caire gelegen had en dus ik onder zware stress thuis ... van dit alles al niets begreep, belde zij mij op dat ze weer naar huis mocht. Ik zou haar ophalen met de auto, maar heb ik niet gedaan.
Haar laatste zin tijdens dat gesprek was " kunnen we gelijk even een borrel gaan drinken in onze kroeg".!!!!!!!!!!!
Godverd ... het laatste waar ik aan zat te denken was, om naar mijn kroeg te gaan!! Dat mens begreep totaal niet zoals ik thuiszat, ofschoon zij dit wel wist. Theezakjes zoeken in de ijskast, begreep er geen reet van waarrom die daar niet lagen. Tondeuse tijdens het scheren afspoelen onder de waterkraan, terwijl er nog 220 op staat. Dat was Pie op dat moment en dus stortte ik gelijk in met haar zin om naar de kroeg te gaan. Heb haar gezegd, dat ze maar een taxi moest bellen, daar ik er door zat ...finaal door.
Die switch, hoe kon ze die in godsnaam maken? Dat als voorbeeld over haar en mijn gevoelsleven!!!

Ja Mukie, mijn advocaat moet het maar regelen, is ook beter.

1 ding en daar ben ik best blij om ... naast alle shit ... ben ik mijn humor niet verloren!!!!
Mja. Zoals ik het lees, kwam ze net uit het ziekenhuis en is het dna niet zo heel gek dat je wel even wat leuks wil doen. zoals een borrel in de kroeg doen. En voor jou was het ook wel goed geweest, als ik het zo lees. Waarom zie je dat gelijk als een aanval naar jou toe?

Ik vind je superaardig overkom, maar ook als een dramaqueen, het lijkt een beetje of je dingen ontzettend naar het dramatische toetrekt in plaats van er praktisch mee te dealen. Hoop dat je dit niet verkeerd opvat, want ik bedoel het niet rot
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')