abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28663951
Volgens de BBC heeft de politie van Birmingham besloten om het stadscentrum te ontruimen.

bron

[ Bericht 17% gewijzigd door HiZ op 09-07-2005 22:29:52 (bron aangepast) ]
  zaterdag 9 juli 2005 @ 22:21:10 #2
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_28664008
Police in Birmingham in the Midlands are evacuating the city centre.
Earlier they issued a warning they had received intelligence suggesting a threat to the area.

"Our response needs to be proportionate in the action we're taking and in informing the public," a spokeswoman for West Midlands Police said.

Police are now closing down the Birmingham Broad street entertainment zone and asking people to go home. A statement will be released shortly.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_28664020
Het was net op BBC World. Ik weet niet of ze nou een soort waarschuwing hadden gekregen, of dat ze denken dat er een dreiging is. Zeker nu, nu de terroristen nog vrij rondlopen, moeten de Britten natuurlijk alles serieus nemen. Serieuzer dan voor de aanslag. Ja, zo gaat dat. In ieder geval betreft het duizenden mensen die uit het centrum worden geevacueerd.
pi_28664038
Lijkt me vrij serieuze aanwijzing als ze zover gaan.
pi_28664044
Een uitgaansgelegenheid is natuurlijk een mooi doel.
pi_28664069
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 22:22 schreef HiZ het volgende:
Lijkt me vrij serieuze aanwijzing als ze zover gaan.
Ja, maar na 9/11 gingen wij ook wel ver, kijk maar naar die beveiliging van de tunnels in Nederland. Maar het is natuurlijk mogelijk dat een van de mogelijke daders daar naartoe is gegaan.
pi_28664106
Of misschien wonen de daders daar en is men bezig met een inval a la Madrid.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 22:25:29 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28664139
Ze zullen sowieso wat extra voorzichtig zijn op het moment, dus het lijkt me dat je uit het ontruimen niet echt goed de ernst kunt opmaken
Vampire Romance O+
pi_28664172
Toen na Madrid troffen ze een situatie aan die erop wees alsof er op korte termijn een nieuwe aanslag werd gepland.
pi_28664241
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 22:26 schreef HiZ het volgende:
Toen na Madrid troffen ze een situatie aan die erop wees alsof er op korte termijn een nieuwe aanslag werd gepland.
Ja, de bommen lagen als het goed is al klaar. Een beetje terrorist weet dat hij opgejaagd zal worden. Is het dan slim om dan maar zo snel mogelijk weer toe te slaan, of is het slim om je koest te houden? Hoe dan ook, het geeft een groot effect, twee aanslagen achter elkaar. Ik weet trouwens niet in hoeverre deze groep lijkt op die van Madrid. De bommen zijn minder krachtig en ze zijn waarschijnlijk ook wat klungeliger, als je kijkt naar die bus. De bommen in de metro ontplofte echter vrijwel tegelijkertijd. Nou ja...
  zaterdag 9 juli 2005 @ 22:30:19 #11
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28664249
Mja, in het kielzog van de aanslagen proberen wat wannabe-terroristen mee te liften door meer chaos te verspreiden, zonder dat er een concrete dreiging is. Je weet dat de Britse autoriteiten nu alle waarschuwingen serieus gaan nemen met de aanslagen nog op het netvlies.

Maar goed, het blijft speculatie. Het kan uiteraard ook serieus zijn. Afwachten maar.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 9 juli 2005 @ 22:44:54 #12
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_28664601
quote:
BIRMINGHAM - Een deel van het centrum van de Britse stad Birmingham wordt zaterdagavond door de politie geëvacueerd na een dreigement. Dat meldde de BBC. De politie ontruimt de Broad Street waar veel uitgaansgelegenheden zijn en vraagt de mensen om naar huis te gaan. De politie wilde geen nadere details geven.

De Birmingham Evening Mail berichtte zaterdag dat de daders van de aanslagen in Londen mogelijk uit deze tweede stad van het land komen. Het zou gaan om een groep jonge ex-studenten. Hun huizen zouden al maanden door de veiligheidsdiensten in de gaten worden gehouden, maar er zou onvoldoende bewijs zijn om ze te arresteren, aldus de krant.

De chef van de Londense politie deed de theorie van de islamitische terreurcel in de Midlands eerder op de dag af als "pure speculatie".
Bron
pi_28664646
Er zullen aardig wat gekke mensen zijn die de Birmingham Evening Mail gelezen hebben...
pi_28664658
Alweer
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_28664672
*TV aanzet*
pi_28664837
In Birmingham zit geloof ik wel een hele radicale moskee, met dito voorman.
Hij was ooit eens te gast bij Paxman, meen ik me te herinneren, volkomen van de potgerukte geloofswaanzinnige die niet zou rusten "totdat er een islamitische vlag op Buckingham Palace zou wapperen" of zoiets.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_28664846
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 22:53 schreef milagro het volgende:
In Birmingham zit geloof ik wel een hele radicale moskee, met dito voorman.
Hij was ooit eens te gast bij Paxman, meen ik me te herinneren, volkomen van de potgerukte geloofswaanzinnige die niet zou rusten "totdat er een islamitische vlag op Buckingham Palace zou wapperen" of zoiets.
Die piraat?
pi_28664870
Afwachten dan maar
A mind with a heart of it's own
pi_28664913
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 22:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Die piraat?
Nee, niet die gek
Die zit trouwens al een poosje in het gevang

Nee, deze man heeft beide armen nog en handen.
Organiseerde allerlei obscure meetings met radicalen vanuit heel de wereld, kotst op alles wat Westers is, maar strijkt al jaaaaaaaaaaaren een UB40 op in zo'n verdorven Westrers land, hypocriet zoals dit soort lieden gewoonlijk zijn.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_28665079
Op news.bbc.co.uk:

EXPECTED SOON: Police briefing on Birmingham alert
pi_28665092
Gewoon wat bendeleden oppakken ofzo idd, gebeurde hier ook na de moord op Van Gogh.
pi_28665234

Zit meen ik al een tijdje vast.
pi_28665309
CNN via website bericht kort:

DEVELOPING STORY: Birmingham, England, police evacuating the city after intelligence suggested some type of threat, the switchboard operator said.
pi_28665356
TVP
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 juli 2005 @ 23:15:52 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28665404
Nou nog een aanslag in Washington en Parijs, en we weten zeker dat alles ten oosten van griekenland en ten westen van china in een glimmende glasbak genuked wordt
pi_28665442
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou nog een aanslag in Washington en Parijs, en we weten zeker dat alles ten oosten van griekenland en ten westen van china in een glimmende glasbak genuked wordt
Ja, zoals ze na '11 September' ook gedaan hebben?
pi_28665494
Skynews:
quote:
BIRMINGHAM TERROR THREAT

Thousands of people are being evacuated from Birmingham city centre after police issued a terror warning.

West Midlands Police said no vehicles are being allowed past the inner ring road.

Around 200 bars, restaurants and clubs are being emptied and searched

A spokeswoman said: "West Midlands Police are issuing a public warning to people after they received intelligence to suggest a threat to the city centre.

"Our response needs to be proportionate in the actions we are taking and informing the public.

"We are not closing bars, restaurants or clubs but we are asking for them to be searched and for people entering the premises to be searched."

Outlining details of the road closures, the spokeswoman continued: "There will be a higher police presence in the city centre and access by vehicles will be limited.

"No vehicles will be allowed past the inner ring road into the city centre."

More follows...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 juli 2005 @ 23:19:40 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28665526
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, zoals ze na '11 September' ook gedaan hebben?
Heb je mijn post uberhaupt wel gelezen?

En denk je niet dat het draagvlak met elke aanslag daarvoor toeneemt, voor draconische maatregelen?
pi_28665592
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Heb je mijn post uberhaupt wel gelezen?
Ja, die heb ik gelezen en na 9/11 waren velen er ook van overtuigd dat De Woestijn geasfalteerd zou worden. Al zouden er binnen het jaar nog tien aanslagen plaatsvinden in Europa en Amerika, het gaat niet gebeuren.
quote:
En denk je niet dat het draagvlak met elke aanslag daarvoor toeneemt, voor draconische maatregelen?
Dat denk ik wel, ja.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 juli 2005 @ 23:22:58 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28665636
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, die heb ik gelezen en na 9/11 waren velen er ook van overtuigd dat De Woestijn geasfalteerd zou worden. Al zouden er binnen het jaar nog tien aanslagen plaatsvinden in Europa en Amerika, het gaat niet gebeuren.
Na 4 aanslagen binnen een week (wanneer birmingham, washington en parijs dus realiteit zou zijn) zou die stemming wel eens heel snel om kunnen slaan. Hoewel nuken natuurlijk overdrachtelijk bedoeld was
quote:
Dat denk ik wel, ja.
Precies.
pi_28665691
quote:
You wish, wat een zieke geest.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 juli 2005 @ 23:27:20 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28665789
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:24 schreef Meh7 het volgende:

[..]

You wish,
Nou nee hoor, waar baseer je dat op?
quote:
wat een zieke geest.
Och, voorlopig loop ik nog niet met een rugzak met 4,5 KG semtex rond
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:27:22 #33
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28665790
quote:
Best wel zonde, want Midden-Azie begint net op gang te komen met verschillende revoluties.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 juli 2005 @ 23:28:40 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28665834
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:27 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Best wel zonde, want Midden-Azie begint net op gang te komen met verschillende revoluties.
Je krijgt er wel een enorme snelweg met goedkope benzine stations voor terug
pi_28665843
quote:
Volgens de BBC heeft de politie verscheidene gecontroleerde explosies uitgevoerd, een voorzorgsmaatregel om verdachte objecten onschadelijk te maken. Het is niet bekend of er daadwerkelijk explosieven zijn gevonden. NOS
pi_28665869
quote:
(..)British Broadcasting Corp. television reported that police had carried out several controlled explosions, a precaution to disarm objects suspected of being explosive devices.

There was no confirmation of any explosive devices being found.(..)
Dunno of er al meer is.
pi_28665902
Ff stream zoeken.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:30:42 #38
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28665903
De BBC heeft in ieder geval niet haar normale programmering ervoor onderbroken.
pi_28665918
Ook van NOS:
quote:
Aanvankelijk werd alleen mensen op straat gevraagd naar huis te gaan en mochten theaters en de horeca openblijven. Inmiddels worden alle uitgaansgelegenheden geëvacueerd.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:32:42 #40
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28665969
30.000 mensen evacueren, da's eigenlijk best opvallend veel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:33:56 #41
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28666016
quote:
Police evacuate Birmingham centre

Police in Birmingham are evacuating large parts of the city centre.

A West Midlands Police spokesman said people were being asked to leave the centre, particularly Broad Street, as a "precautionary measure"

He said it was in response to intelligence the force had received.

"It's quite tense," said BBC journalist Toby Brown.

No vehicles are being allowed to be moved, he added.

Birmingham resident Kenneth Kelsall told the BBC: "There is a lot of confusion, there appears to be no chance of anyone moving back into the city - but people are remaining quiet."
BBC
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 juli 2005 @ 23:34:17 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28666028
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:32 schreef popolon het volgende:
Ik zou het bizar veel willen noemen. Verwachten ze een aanslag met chemische wapens ofzo.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:35:07 #43
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28666058
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zou het bizar veel willen noemen. Verwachten ze een aanslag met chemische wapens ofzo.
Ze zullen wel geen idee hebben waar ze precies naar op zoek zijn, en op welke lokatie, lijkt me.
pi_28666076
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:32 schreef popolon het volgende:
De bars enzo mogen nog wel gewoon openblijven, ze gaan de boel gewoon ff screenen en het is makkelijker als mensen em al peren ofzo.
pi_28666090
Skynews update 11:30
quote:
BIRMINGHAM TERROR THREAT

Thousands of people are being evacuated from Birmingham city centre after police issued a terror warning.

Bomb squad officers have reportedly carried out a series of controlled explosions in the Broad Street entertainment district.

West Midlands Police said no vehicles are being allowed past the inner ring road.

Around 200 bars, restaurants and clubs are being emptied and searched

A spokeswoman said: "West Midlands Police are issuing a public warning to people after they received intelligence to suggest a threat to the city centre.

"Our response needs to be proportionate in the actions we are taking and informing the public.

"We are not closing bars, restaurants or clubs but we are asking for them to be searched and for people entering the premises to be searched."

Outlining details of the road closures, the spokeswoman continued: "There will be a higher police presence in the city centre and access by vehicles will be limited.

"No vehicles will be allowed past the inner ring road into the city centre."

Allan Sartori, a Birmingham club owner, said police appeared to have the situation under control in the city centre.

He said evacuating the city centre would have cost "a lot of people a lot of money".

But he added: "People's lives are far more important than money in a situation like this."

More follows...
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:36:39 #46
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28666109
quote:
West Midlands Police announced they had received intelligence of a possible threat to the area around 2015BST.

Initially people were told to be on their guard and that bars and restaurants were being searched. Motorists were also told not to come into the city centre.

Around 2100BST the police announced that the city was to be evacuated.
BBC
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:37:15 #47
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28666131
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Effectief zou het wel zijn.
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:35 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

De bars enzo mogen nog wel gewoon openblijven, ze gaan de boel gewoon ff screenen en het is makkelijker als mensen em al peren ofzo.
effe screenen?

Dit is een mega operatie man.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_28666142

Police used loud speakers to evacuate Birmingham's Broad Street
pi_28666202
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:37 schreef popolon het volgende:

[..]

effe screenen?

Dit is een mega operatie man.
Hmz, nu moeten de bars opeens wel leeg. Iig, ik ben benieuwd naar die persconferentie.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:40:12 #50
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28666222
Volgens FOX heeft de politie al 'exploding devices' gevonden.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:40:13 #51
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_28666224
Hmzz hoop dat het vals alarm is..
pi_28666258
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:40 schreef popolon het volgende:
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:42:27 #53
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28666294
Yep, Sky meldt dat er gecontroleerde ontploffingen worden gedaan door de politie.
pi_28666309
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:41 schreef -Mk- het volgende:

[..]

Nou... dat neem ik niet meteen serieus. Er wordt al snel gedacht dat onschuldige zaken die uit voorzorg worden opgeblazen, daadwerkelijk bommen waren. ABC berichtte bijvoorbeeld ook dat er onontplofte bommen waren donderdag, maar het betrof onschuldige pakketjes die gecontroleerd werden ontploft.
pi_28666327
daar wonen de verdachten ook volgens de Britse pers
pi_28666332
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou... dat neem ik niet meteen serieus. Er wordt al snel gedacht dat onschuldige zaken die uit voorzorg worden opgeblazen, daadwerkelijk bommen waren. ABC berichtte bijvoorbeeld ook dat er onontplofte bommen waren donderdag, maar het betrof onschuldige pakketjes die gecontroleerd werden ontploft.
Dat is waar ja..
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:45:57 #57
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_28666400
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:40 schreef popolon het volgende:
FOX.

Walgelijke zender. Allemaal sensatie, speculatie en paranoïde daar. Neem dan CNN, BBC of Sky news.

30.000 mensen vind ik trouwens nog wel meevallen, als je bedenkt dat Birmingham op Londen na de grootste stad van Engeland is. Zitten al gauw aardig wat mensen op een relatief klein oppervlak in het centrum.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:46:45 #58
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28666420
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:45 schreef LeBeau het volgende:

[..]

FOX.

Walgelijke zender. Allemaal sensatie, speculatie en paranoïde daar. Neem dan CNN, BBC of Sky news.
Ik zap tussen alle heen en weer.

Je hoeft mij niks te vertellen over de propaganda machine van Bush hoor
pi_28666439
Zit je in Amerika?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:47:29 #60
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28666442
quote:
City pubs district evacuated
Police ordered the evacuation of the entertainment district in central Birmingham after intelligence suggesting a security threat following the terror attacks which ripped through the heart of London on Thursday. Police urging members of the public to leave the city centre told passers by that they had carried out a series of controlled explosions in the area and their actions were being taken in response to a credible threat to public safety. Police initially restricted road traffic into the city centre, but then ordered an evacuation after receiving further intelligence, said a police spokeswoman.
http://www.timesonline.co.uk/
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:47:38 #61
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_28666445
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:46 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik zap tussen alle heen en weer.

Je hoeft mij niks te vertellen over de propaganda machine van Bush hoor

Just making sure.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:48:08 #62
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28666458
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:47 schreef Monidique het volgende:
Zit je in Amerika?
Ja daar woon ik.

Mag ik wel hier blijven posten aub?
pi_28666500
Daar gaan we weer Ik hoorde btw ook van iemand dat er een brug in Manchester is ontploft, al neem ik die persoon niet zo serieus..
pi_28666528
NOS Journaal nu, misschien hebben ze wat extra's te melden (maar lijkt me niet )
pi_28666542
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:48 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja daar woon ik.

Mag ik wel hier blijven posten aub?
Ik vroeg me gewoon af hoe je Fox kon ontvangen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 juli 2005 @ 23:52:19 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28666590
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:49 schreef Wolfie_Mokum het volgende:
Daar gaan we weer Ik hoorde btw ook van iemand dat er een brug in Manchester is ontploft, al neem ik die persoon niet zo serieus..
Als je dat, pak 'm beet 2 minuten geleden gehoord hebt zou het nog kunnen. Binnen 10 minuten lijkt dat me wereld nieuws
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:52:54 #67
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28666615
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik vroeg me gewoon af hoe je Fox kon ontvangen.
Daarom dus, wees gerust je mist niks.

't Is een heerlijke zender als je jezelf even flink wilt ergeren.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:52:56 #68
45511 TimmyAsd
pi_28666617
NOS meldt er wel wat over..
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 juli 2005 @ 23:53:13 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28666628
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:52 schreef popolon het volgende:

[..]

Hoe is het met Natalee?
pi_28666647
BBC Birningham moest studios verlaten.

Politieverklaring is op komst.
  Donald Duck held zaterdag 9 juli 2005 @ 23:54:51 #71
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_28666676
Loos alarm hoop ik dan toch. Mensen zien meer 'verdachte' dingen door verhoogde waakzaamheid.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:54:54 #72
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28666677
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe is het met Natalee?
Op FOX natuurlijk nummer één nieuwsitem.

De rest van de nieuwszenders zijn best goed hoor.
pi_28666701
quote:

[..]

Af en toe luisterde ik wel eens KABC Talkradio online, met O'Reilly en -ik weet niet of ik het goed spel- Hannigan. Ik kan het mij wel voorstellen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 juli 2005 @ 23:57:02 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28666751
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Loos alarm hoop ik dan toch. Mensen zien meer 'verdachte' dingen door verhoogde waakzaamheid.
Ik denk niet dat er 30.000 mensen gevacueerd worden omdat iemand 999 belt nav een verdachte rugzak.
  zondag 10 juli 2005 @ 00:00:48 #75
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28666880
Loos alarm zullen ze niet zomaar doen.

Er zal wel degelijk 'iets' zijn.
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Af en toe luisterde ik wel eens KABC Talkradio online, met O'Reilly en -ik weet niet of ik het goed spel- Hannigan. Ik kan het mij wel voorstellen.
Ik ben de radiozenders in de auto nog steeds aan het uitvogelen, wat een gedoe.

Maar Fox is inderdaad best erg.
pi_28666885
Denk het wel gast, zeker na donderdag zijn ze extra voorzichtig.
  zondag 10 juli 2005 @ 00:01:33 #77
45511 TimmyAsd
pi_28666907
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er 30.000 mensen gevacueerd worden omdat iemand 999 belt nav een verdachte rugzak.
Wel als 3 mensen het tegelijk melden op 3 verschillende plaatsen. Vorig jaar nog hier met het CS gezien.. geen 30.000, maar wel een boel mensen..
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 juli 2005 @ 00:02:28 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28666931
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:01 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Wel als 3 mensen het tegelijk melden op 3 verschillende plaatsen. Vorig jaar nog hier met het CS gezien.. geen 30.000, maar wel een boel mensen..
Als ze 30.000 mensen evacueren is de 'intelligence' wel een tikkeltje concreter vermoed ik
  zondag 10 juli 2005 @ 00:04:19 #79
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28666983
De kans is natuurlijk best groot dat er straks wat verdachten worden opgepakt.

Het is nog allemaal een beetje wazig, 't kan niks zijn maar ook weer niet.

Tja.
pi_28666990
We weten het gewoon niet!
  Donald Duck held zondag 10 juli 2005 @ 00:04:56 #81
46149 __Saviour__
pi_28666995
Damn 30.000, da's best veel. Dat had ik nog niet gelezen.
Ik hoop dan echt maar dat het vals alarm is. Maar voor zo'n grote evacuatie is idd wel meer nodig dan alleen vage vermoedens.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 10 juli 2005 @ 00:05:04 #82
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_28667002
quote:

[..]

Je kijkt ook geen FSN dus?
pi_28667016
Volgens BBC en Telegraaf wonen de verdachten daa rin de buurt

de Inlichtingendienst hebben ze in de gaten maar kunnen niet aanvallen omdat ze weinig bewijs hebben
  zondag 10 juli 2005 @ 00:06:17 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28667033
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:05 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Je kijkt ook geen FSN dus?
FSN bedrijft geen politiek.
  zondag 10 juli 2005 @ 00:07:29 #85
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_28667072
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:06 schreef popolon het volgende:

[..]

FSN bedrijft geen politiek.
Het commentaar is meestal wel ok idd.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 juli 2005 @ 00:07:35 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28667074
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:04 schreef Monidique het volgende:
We weten het gewoon niet!
Het vreet aan je he die onzekerheid.
pi_28667094
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het vreet aan je he die onzekerheid.
Het is mensonwaardig, inderdaad!
  zondag 10 juli 2005 @ 00:08:23 #88
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28667098
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:05 schreef Meki het volgende:
Volgens BBC en Telegraaf wonen de verdachten daa rin de buurt

de Inlichtingendienst hebben ze in de gaten maar kunnen niet aanvallen omdat ze weinig bewijs hebben
Kun je dat ook quoten?
pi_28667100
De Birmingham Evening Mail berichtte zaterdag dat de daders van de aanslagen in Londen mogelijk uit deze tweede stad van het land komen. Het zou gaan om een groep jonge ex-studenten. Hun huizen zouden al maanden door de veiligheidsdiensten in de gaten worden gehouden, maar er zou onvoldoende bewijs zijn om ze te arresteren, aldus de krant.

http://nu.nl/news/554864/21/Deel_centrum_Birmingham_ontruimd.html
  zondag 10 juli 2005 @ 00:08:50 #90
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28667121
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:07 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Het commentaar is meestal wel ok idd.
En vaak poker, darts, boksen en bowlen.
  Donald Duck held zondag 10 juli 2005 @ 00:10:32 #91
46149 __Saviour__
pi_28667179
Misschien gaan ze dus gewoon wat verdachten opppakken. In Den Haag werd daar toen ook zo veel voor afgezet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 10 juli 2005 @ 00:10:58 #92
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28667195
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:08 schreef Meki het volgende:

Bedankt. Lijkt me vrij onwaarschijnlijk trouwens. Met de nieuwe terroristen-wetgeving heeft men in UK geloof ik voldoende macht om in zo'n geval toch mensen op te pakken.
pi_28667200
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Misschien gaan ze dus gewoon wat verdachten opppakken. In Den Haag werd daar toen ook zo veel voor afgezet.
Ik denk (en hoop) ook zoiets
pi_28667211
Duurt lang..die politieverklaring.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 juli 2005 @ 00:12:02 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28667232
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:
In Den Haag werd er pas zoveel afgezet nadat Jason W. een handgranaat de hal in gooide
pi_28667271
Het RTL-nieuws meldt gecontroleerde exposies door de explosieven opruimings dienst.
pi_28667302
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

In Den Haag werd er pas zoveel afgezet nadat Jason W. een handgranaat de hal in gooide
  zondag 10 juli 2005 @ 00:14:12 #98
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28667308
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:12 schreef DrMarten het volgende:
Het RTL-nieuws meldt gecontroleerde exposies door de explosieven opruimings dienst.
Ze lopen 30 minuten achter dus.
  Donald Duck held zondag 10 juli 2005 @ 00:15:20 #99
46149 __Saviour__
pi_28667340
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow ja, klopt. Eerst was het maar een 'simpel' arrestatieteam.
Maar in London hebben ze natuurlijk net een zware aanslag achter de rug, die nemen echt geen enkel risico nu.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 juli 2005 @ 00:17:13 #100
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28667401
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:15 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ow ja, klopt. Eerst was het maar een 'simpel' arrestatieteam.
Maar in London hebben ze natuurlijk net een zware aanslag achter de rug, die nemen echt geen enkel risico nu.
Mjah, 30.000 mensen evacueren om een aantal verdachten op te pakken?
En waarom doorzoeken ze de nachtclubs dan?

Nee, ik denk toch dat er serieuse aanwijzingen zijn geweest voor een aanslag.
pi_28667446
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:14 schreef popolon het volgende:

[..]

Ze lopen 30 minuten achter dus.
Zou zomaar kunnen, heb het topic verder ook niet meer doorgelezen
pi_28667471
Van een weblog uit UK:
quote:
It's very much worth noting that controlled explosions can be done on empty boxes. I don't know what the scare is, and there's obviously the element of a high Muslim population in Birmingham, but I think these sorts of events are to be expected in the coming days.

On Thursday, in fact, two controlled explosions were carried out on Princes Street in Edinburgh. One, in a box found outside the Principles shop, the other on package found on a city bus.

The thing that makes this different, I suppose, is that the police apparently "received intelligence" on it, pointing to a greater possibility of actual threat.
  Donald Duck held zondag 10 juli 2005 @ 00:19:58 #103
46149 __Saviour__
pi_28667489
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah, 30.000 mensen evacueren om een aantal verdachten op te pakken?
En waarom doorzoeken ze de nachtclubs dan?

Nee, ik denk toch dat er serieuse aanwijzingen zijn geweest voor een aanslag.
De dreiging zal helaas idd wel ernstig zijn.
Dat het om verdachten oppakken gaat is dan ook een beetje 'wishful thinking', dat het allemaal wel meevalt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 10 juli 2005 @ 00:21:28 #104
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28667539
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:19 schreef Omaha het volgende:
Van een weblog uit UK:
[..]

Ja het stikt daar van de moslims, er zouden heel goed mogelijk een paar radicale jokers tussen kunnen zitten.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 juli 2005 @ 00:22:21 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28667570
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:21 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja het stikt daar van de moslims, er zouden heel goed mogelijk een paar radicale jokers tussen kunnen zitten.
Die controlled explosions... de politie zou toch niet......
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 juli 2005 @ 00:22:55 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28667587
Anyway, ik lees morgenochtend op Teletekst wel of Europa er nog ligt
  zondag 10 juli 2005 @ 00:23:33 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28667603
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die controlled explosions... de politie zou toch niet......
At random?

Nee toch?
pi_28667813
Valt weinig meer te melden...
Denk dat het met een sisser afloopt.
  zondag 10 juli 2005 @ 00:37:38 #109
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28667953
quote:
Police evacuate Birmingham centre

About 20,000 people have been evacuated from Birmingham city centre amid a security alert.

West Midlands Police asked people to leave Broad Street, the main entertainment hub and two other areas. Some city homes were also evacuated.

No vehicles are being allowed past the inner ring road into the city centre, and there have also been reports of controlled explosions by police.

West Midlands Police said it was in response to intelligence it received.

Police have said it was a "proportionate response" to the intelligence, but were not giving specific details.

Birmingham resident Kenneth Kelsall told the BBC: "There is a lot of confusion, there appears to be no chance of anyone moving back into the city - but people are remaining quiet."

West Midlands Police announced they had received intelligence of a possible threat to the area at about 2015 BST.

Initially people were told to be on their guard, and that bars and restaurants were being searched. Motorists were also told not to come into the city centre.

However, about half an hour later, police announced that the city was to be evacuated.

The BBC's Zoe Gough said there was confusion and people were trying to find out information but there was no panic.

'Gridlocked' streets

"Everybody is just being turned round and the main roads out of the city seem to be gridlocked, although traffic does seem to be moving," she said.

"I have seen some cars just pulled up and also people walking along with suitcases away from city centre as if they have been stranded there," she said.

She said people were mainly trying to continue with their nights out, but the area being evacuated appeared to be increasing.

"People who have come here to have a good time have been trying to carry on with their evening, but the area being evacuated seems to be widening," she said.

"I did see a massive queue outside a nightclub, Liberty's in Hagley Street, where people had gone to."

"But it is an exodus and the lot of roads are like ghost streets, when they normally would be packed with people.

"The traffic is moving the wrong way than it normally would be on a Saturday night, put it that way. "

Have you been affected by the Birmingham security alert? Send us your comments and pictures using the form below.
BBC
  zondag 10 juli 2005 @ 00:39:46 #110
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28668014
quote:
"People who have come here to have a good time have been trying to carry on with their evening, but the area being evacuated seems to be widening," she said.

"I did see a massive queue outside a nightclub, Liberty's in Hagley Street, where people had gone to."
Britten
pi_28668063
Dus het gebied dat geevacueerd moet worden is zich aan het uitbreiden?
  zondag 10 juli 2005 @ 00:42:54 #112
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28668093
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:41 schreef -Mk- het volgende:
Dus het gebied dat geevacueerd moet worden is zich aan het uitbreiden?
Daar lijkt het op. Zoekpatroon denk ik.
  zondag 10 juli 2005 @ 00:55:16 #113
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28668405
quote:
Police said a controlled explosion had been carried out earlier in the evening on a bus in Corporation Street, following a phone call from the public.

Officers now believe that the item destroyed had not posed a threat.
BBC
  zondag 10 juli 2005 @ 01:30:09 #114
39190 bbstreams
011010101101
pi_28669238
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:08 schreef Meki het volgende:
Het zou gaan om een groep jonge ex-studenten. Hun huizen zouden al maanden door de veiligheidsdiensten in de gaten worden gehouden, maar er zou onvoldoende bewijs zijn om ze te arresteren, aldus de krant.

zou met niet verbazen. oppakken heeft ook geen zin denk ik. veiligheidsdiensten hebben te weinig bewijzen en wetgeving werkt niet, dat soort lui moet je simpelweg "opruimen", zorgen dat ze buiten de wet om door bv een in scene gezette auto ongeluk of hart stilstand (drugged via drankje ofzo) worden verwijderd. alle andere pogingen van veiligheidsdiensten om dit soort terrorisme te ontmantelen is zinloos
  zondag 10 juli 2005 @ 01:59:37 #115
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28669901
quote:
Op zondag 10 juli 2005 01:30 schreef bbstreams het volgende:

[..]

zou met niet verbazen. oppakken heeft ook geen zin denk ik. veiligheidsdiensten hebben te weinig bewijzen en wetgeving werkt niet, dat soort lui moet je simpelweg "opruimen", zorgen dat ze buiten de wet om door bv een in scene gezette auto ongeluk of hart stilstand (drugged via drankje ofzo) worden verwijderd. alle andere pogingen van veiligheidsdiensten om dit soort terrorisme te ontmantelen is zinloos
Ach, als er idd geen twijfel meer is dan moet het maar zo nietwaar?
Vampire Romance O+
  zondag 10 juli 2005 @ 02:11:25 #116
19194 Oversight
◢◤
pi_28670119
◢◤
  zondag 10 juli 2005 @ 03:03:59 #117
19194 Oversight
◢◤
pi_28671457
voorwerpen gecontroleerd tot ontploffing gebracht

Bron CNN
◢◤
  zondag 10 juli 2005 @ 03:07:23 #118
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28671530
quote:
Op zondag 10 juli 2005 03:03 schreef Oversight het volgende:
voorwerpen gecontroleerd tot ontploffing gebracht

Bron CNN
Is CNN lekker snel mee dan.
  zondag 10 juli 2005 @ 03:52:00 #119
19194 Oversight
◢◤
pi_28672360
quote:
Op zondag 10 juli 2005 03:07 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Is CNN lekker snel mee dan.
zei ik ergens dat het snel was ?
◢◤
pi_28676751
quote:
Centrum Birningham weer vrijgegeven

Uitgegeven: 9 juli 2005 22:28
Laatst gewijzigd: 10 juli 2005 10:40

BIRMINGHAM - De Britse politie heeft het centrum van Birmingham zondagochtend weer vrijgegeven. Zaterdagavond was het gebied ontruimd na een niet nader genoemde dreiging. Circa 20.000 mensen werden geëvacueerd uit het uitgaanscentrum van de tweede stad van Groot-Brittannië.

Volgens de politie was er sprake van een "geloofwaardig dreigement". Er werd een aantal verdachte pakketjes gevonden. De politie zei dat in een bus vier gecontroleerde explosies zijn uitgevoerd. Geen van de pakketjes bleek echter een bom te bevatten.

Volgens de autoriteiten hield de dreiging vermoedelijk geen verband met de aanslagen in Londen, waardoor donderdag zeker 49 mensen om het leven kwamen. Meer mededelingen wilde de politie niet doen.

Volgens politiecommissaris Paul Scott-Lee was de dreiging "serieus en specifiek". Volgens Scott-Lee was in de tweede stad van het land niet eerder sprake van zo'n dreiging. "De bevolking van Birmingham was gisteravond in gevaar", zei hij.
pi_28676911

One of the main roads into Britain's second city was practically deserted after it was closed by police during the mass evacuation.

An Army bomb disposal vehicle was seen near Broad Street, the city's entertainment hub. Four controlled explosions were carried out on one bus. Later officers believed the item destroyed had not posed a threat.

Some residents in the city were evacuated and they stood and sat on the pavement outside their homes for further news from police.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')